Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Luigi54/vielä vanhempi

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 37
121
Maavaran suhteen tehtiin kompromissi; M03:sta alkaen M06:een asti rungot on suunniteltu tietylle (suuremmalle) maavaralle ja jos vapautettaisiin kokonaan , ei tehtäisi oikeutta vanhemmille rungoille , siksi päädyttiin kax milliä matalampaan ratkaisuun. Taustalla on myös Compin vauhdin lisääminen jonkin verran suhteessa Classiciin. Classicissahan on edelleen 6mm maavara sääntö.

 :cool: Barbie :cool: 

122
Joo ... kyllä tuleva kausi vielä ......


 :cool: Barbie :cool:

123
Sääntöpäivitykset lisätty punaisella sääntöosioon.......
Saa kommentoida !!!!


 :cool: Barbie :cool:

124
Viimeiset testit suoritettu ja dataa analysoidaan elikkäs
Compin säännöt alkavat hahmottua .....


 :cool: Barbie :cool:

125
Tulokset / Vs: Fuel Power Tour 2019 sarjapisteet
« : 26.08.19 - klo: 18.43 »
FGMini 4wd Challenge 2019
Sarja päättynyt ja sarjan lopulliset tulokset:

1.   Esa Hintsala              Fullspeed         310p.   (ja siis Pääministeri 2019 !!!)
2.   Kai Jansson               KyPak             267p.
3.   Jukka Ruuskanen       Fullspeed        247p.
4.   Timo Jokinen             RSRCA            239p
5.   Eetu Jalkanen            KotkanUA       231p.
6.   Antti Aho                  KyPak             214p.
7.   Ilpo Koivisto              Fullspeed        204p.
8.   Ville Jalkanen            KotkanUA       187p.
9.   Petri Sievänen           KyPak             183p.
10. Alexander Naumov     RUS                154p.
11. Aapo Koro                 Fullspeed         146p.
12. Tuomas Arponen        TUA                114p.
13. Harri Pettersson        RaumRC            69p.

Kiitokset kaikille kaudesta , joka oli varsin mieleenpainuva; vauhdit nousseet kaikilla ja tiukkaa, rehtiä vääntöä kisoissa.
Tästä sitten kohti uutta kautta , joka jatkuu ensi vuonna edelleen Fuel Power Tourin yhteydessä.


 :cool: BarbieTheConnectPerson :cool:
   


126
FGMini 4wd Challenge Finland 2019
Sarjatilanne 3/4 osakisan jälkeen.

 :cool: Barbie :cool:

127
Onko edellä mietityt rengas- ja moottorimuutokset tarkoitus toteuttaa nykyisten rinnalle vai nykyisten tilalle? Toisin sanoen voiko menneen kauden comppiautolla varmuudella osallistua tulevan kauden kisoihin?

Nykyisten rinnalle.
Kyllä voi.

 :cool: Barbie :cool:

128
KerhoCup-ratasarja / Vs: 4Hours M-Chassis Endurance 2019
« : 02.08.19 - klo: 10.22 »
Eli kahden akun taktiikka käyttöön :roll: :wink:
Tosin voi aiheuttaa haasteita....sijoittelussa :laugh:

Siis sijoittelussa .... vai sijotuksessa ... Hmmm , ei voi tietää !  :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

 :cool: Ilkimö :cool:

129
KerhoCup-ratasarja / Vs: 4Hours M-Chassis Endurance 2019
« : 01.08.19 - klo: 10.14 »
Enduranceen on kaavailtu kapasiteettirajoitusta .... max. 6000mAh/akku.

Saa kommentoida.

 :cool: Barbie :cool:

130
M08 nähdäkseni tulisi sallia.
BRZ korin tarina tässä luokassa on päättynyt ..... siitä oli jo keväällä puhetta.
On myös ehdotettu seuraavien korien hyväksymistä:
BittyDesign HC-M Honda? BD FWD-HCM  ja  ProtoForm Seat? PL1567-25 , kumpikin ilman siipeä.
Kumpikin EuroRC:n listalla...... ProtoForm on 176mm leveä ja luulisin myös BD:n olevan samaa luokkaa , realistisen näköisiä ainakin ovat...... eikä matalia läpysköjä.

Maavara ... niin joo ..... keskustelun paikka.  ..... Hyvä huomio !!

Tarkoitushan olisi tehdä selvempää eroa Compin ja Classicin välille.

 :cool: Barbie :cool:

131
Compin sääntömuutostestit ovat käynnissä Äänekoskella; moottoria haetaan nykyisen rinnalle. Pohjatyötä on jo tehty keväällä , Stinden toimesta. Kiitokset siitä hänelle!!!
Sen verran on hajua , että todennäköisesti se olisi HW 10,5T QuickRun sensorittomana , tämä VAIN väliaikatieto..... vielä testataan.
3R MR alusta on myös testissä , ja sen osalta näyttää , ettei siitä olisi Comppiin ......
Myös rengasruletti pyörii testissä .....

NÄMÄ VAIN VÄLIAIKATIETOJA , vielä ei kannata "klikata" tämän perusteella.....

Pikku hiljaa aletaan myös hahmottelemaan KerhoCup-kisakalenteria, Äänekoski ilmoittanut halukkuutensa järjestää 1. osakisa ja muutkin mahd. kisajärjestäjät voisivat ottaa minuun yhteyttä asian tiimoilta.
KyPakin osalta tilanne on auki , mutta jotain hajua on uudesta kiinteästä ajopaikasta.... aika näyttää.

Endurancen osalta on myös ollut puhetta akkujen kapasiteettirajoituksesta, mahd. se olisi 6000mAh.

Että silleen.
Saa kommentoida.

 :cool: Barbie :cool:

132
Kilpailukutsut / Vs: Tuuri RC 20.-21.7.2019
« : 10.07.19 - klo: 08.41 »
Hola Hola !!!
Saattaisin ajautua paikalle ainakin lauantaiksi , kisaamaan ja näytösajoon ......


 :cool: Barbie :cool:

133
Kaitsu.
Kysymyshän kuuluu että onko se selkeästi nopeampi, saman vauhtinen tai hitaampi....
Jos on selkeästi nopeampi niin miettimään sitten uudestaan.
On hienoa nähdä sivusta että tää on pysynyt merkki luokkana näinkin pitkään.
Jerzi

Ei voi tietää , kun ei oo ollut viel käytössä..... tai edes livenä nähty.
Mutta , jos rattaisto käytännössä sama , välityssuhde sama ,painopiste yhtä korkealla/matalalla , geometria suunnilleen sama(samanpituiset tukivarret) => sama vauhti.
Noin niinku äkkiä ajateltuna.....

 :cool: Barbie :cool:

Tämähän kävi sitten joutuisasti: nim. unkka omistaa ko. laitteen ja lupautui antamaan sen käyttöön testausta varten ...ja vieläpä pisti samantien kustin poljettavaksi .... HIENOA ja KerhoCup-konsernin puolesta Suuuuuurkiitokset , tällaisista teoista ja asioista koostuu se yhteishenki >yhteisen asian edistämiseksi.

Elikkäs laitetta nyt sitten testataan Äänekosken matolla Saku Moilasen ja Kalle Raatikaisen toimesta.....
ja sitten vasta aletaan tekemään johtopäätöksiä.

 :cool: Barbie :cool:

134
Kaitsu.
Kysymyshän kuuluu että onko se selkeästi nopeampi, saman vauhtinen tai hitaampi....
Jos on selkeästi nopeampi niin miettimään sitten uudestaan.
On hienoa nähdä sivusta että tää on pysynyt merkki luokkana näinkin pitkään.
Jerzi

Ei voi tietää , kun ei oo ollut viel käytössä..... tai edes livenä nähty.
Mutta , jos rattaisto käytännössä sama , välityssuhde sama ,painopiste yhtä korkealla/matalalla , geometria suunnilleen sama(samanpituiset tukivarret) => sama vauhti.
Noin niinku äkkiä ajateltuna.....

 :cool: Barbie :cool:

135
Heitänpä tässä uuden asian sääntöihin liittyen:

3Racing on julkaissut juuri uuden M-Chassis etuvetoauton : 3RSakura Mini MG
Hyvin pitkälle samankaltainen Tamiya M07:n kanssa , ja osaksi käy osat myös ristiin.
Mahtuisi siis Compin sääntöihin pääpiirteissään , ja muuntautuu suoraan kaikkiin kolmeen akseliväliin.
Hinta RCMartissa 79,90USD rullaavana ilman koria..... kuulalaakerit , vakaajat sisältäen.

Kysymys kuuluukin: Voiko olla jokin muu valmistaja kuin Tamiya ????
Hyviä puolia: halpa (myös varaosat) , normi pinioni ja pääratas , jotkut osat käy ristiin M07:n kanssa .....
Huonoja puolia: tilattava ulkomailta , katsastuksessa enemmän tarkastettavaa , kun katsottava muutakin kun pinionin koko (vaikka sama ongelma on kyllä M07:ssa , kun on saatavissa vaihtoehtoja sisäisiin rattaisiin nytkin)

Mielipiteitä (asiallisia) saa esittää !!!
Että näin.

 :cool: Barbie :cool:

136
Bensa-autot / Vs: FG Mini Challenge 4WD
« : 05.07.19 - klo: 07.01 »
Tervetuloa Aapo Koro Ministerien joukkoon.
Hieno Homma !!!
Kuten yv:ssä mainitsin uuden ministerin kaste-tilaisuus odottaa sitten viikonloppuna ..... Hyvinkäällä.
Sukua ei tarvitse paikalle kutsua eikä varsinkaan pappia , sillä ei se ihan niin raju tilaisuus tule olemaan.......

 :cool: Barbie+Ministeriö :cool:

137
Päivää Hemmot !
Johtuen strategisesta päätöksestä tulla mukaan sisäradoille ja sähköluokkiin , kaipaan vähän selvennyksiä sääntöihin...  GT-12 ja 1/10 touring luokkien säännöt on sisäistetty, sekä GT 200 luokan säännötkin on hanskassa, mutta näistä Mini 10/4wd säännöissä on vielä pähkäilemistä. Tarkoitukena on aloittaa XPRESS brändin maahantuonti, jossa Drift, 1/10 touring on selviö, mutta miten tämä Mini M-luokka  tällaisella alustalla:

http://www.rcmart.com/execute-xm1s-sport-touring-p-78753.html?cPath=420_1204  ??

Bodilista, renkaat jne...
Tällaista motti/säädin comboa olen ajatellut tarjota:

https://www.italtradingstore.it/it/1-10-on-off-road/18359-sistema-combo-brushless-esc-45a-motore-trofeo-215t.html

Sweep brändillä on hyviä ja edullisia M alustaan tarkoitettuja valmiita settejä. kunhan valintakaruselli menee päätäntävaiheeseen niin katsotaan mikä olisi hyvä valinta uudeksi"hand out" setiksi..

eli alusta pikkasen päälle satkun ja motti-säädin pikkasen alle toisen satkun, vähän kuin aloittelija ystävälliseen hintaan...

vastauksia odotellessa, hyviä helteitä ja lomakiireitä.. :)

Ei ainakaan näillä näkymin ole tarkoitus lisätä luokkia Kerho Cup kisoihin ..... Olemassa olevilla luokilla täyttyy kisapäivä jo nyt aiwan riittävästi. Käsittääkseni Turun suunnalla on ajettu M-Chassis 4wd autoilla kerhokisaa.... Siellä varmaan tiedetään asiasta enemmän .......

Säännöt tullaan päivittämään M-Chassis Compissa (koskee lähinnä moottoria) joiltakin osin. Mutta muuten mennään edelleen samoilla luokkakokoonpanoilla.
Myöskään emme ole mitenkään maahantuoja orientuneita ...... Eli ei ole peruste luokan "synnylle" se , että joku nyt haluaa maahantuoda tiettyä kalustoa tai muuta tilpehööriä. Maahantuojat voivat ihan vapaasti itse luoda luokkansa kilpailutoiminta mukaan lukien.

 :cool: Barbie :cool:
 

138
FGMini 4wd Challenge Finland 2019

Sarjatilanne 2/4kisan jälkeen.
                                                         

139
Tarkoitus olisi pidottaa rata la aamulla , mikäli keli sallii ja sen jälkeen rata on auki reeneille.
Jos nyt jotain pitäisi arvella niin klo 12 viimeistään rata on auki reeneille ..... Riippuu siis kelistä.
Keli näyttää niin epävakaalta ennusteen mukaan , että pidotusta tuskin tehdään vasta ku la illalla .... ehkä.
Ja reenata saa klo 12 -18  lauantaina , sen jälkeen rata sulkeutuu kisajärjestelyiden vuoksi.
Että näin...näillä näkymin.


 :cool: BarbieGoesToTykkimäki :cool:

140
Onko näitä kilpailuja mahdollista tulla ihan vaan katsomaan?

Tottakai.

Ja jos et jaksa kokopäivää seurata pikkuautokisoja, niin rc-radalle johtavan tien läheisyydessä sijaitsee Tykkimäen huvipuisto :grin:

Joo tykkimäkeen sit joku toinen päivä. Nyt on tarkotus tulla kattomaan vaan kovaa ajoa! Monelta kilpailut alkavat ?

About klo 10 >  alkuerät
Tarkempi aikataulu loppuviikosta.
Tervetuloa !!!!

 :cool: Barbie :cool:

141
Noniin, ilmoittautuminen Mini-luokkaan meni täysin ohi. En tunne järjestelmää, onko mahdotonta vielä jälki-ilmoittautua?

Juu , kyl varmaan mukaan pääsee vielä .....
Ota yhteyttä tuon kerhon sähöpostin kautta. Eiköhän asia hoidu.....


 :cool: Barbie :cool:

142
No viel ei oo paatosta eiku päätöstä tehty .....
Ei pysty lupaamaan ku elokuun loppuun mennessä....... kun painaa nää "kesäluokat" päälle ....

Mutta koitetaan saada mahd. pian .......

 :cool: Barbie :cool:

143
FG Mini 4wd Challenge Finland 2019
Ohessa säännöt , joita noudatetaan kaudella 2019.


Poikkeaa joiltakin osin Fuel Power 2019 Tourin ilmoitetuista säännöistä ...... Pienen informaatiokatkon takia.
Pahoittelen sekaannusta.

 :cool: Barbie :cool:

144
KerhoCup-ratasarja / Vs: Kilpailukalenteri keskustelu
« : 25.05.19 - klo: 07.49 »
Kahtena vuonna asiaa on yritetty ......
Minkään näköistä kiinnostusta ei asiaan ole ollut.
Nyt kolmantena vuonna KyPak ei ainakaan aio (yrittää) järjestää .piste.

 :sad: Barbie :sad:

145
Sensoripiuha kiinni Pääsiäisen testeissä ... sensorin vuoksi ei tarvinnut Dremeliä näyttää.
Mutta moottorijohtojen juotospintoja varten pitää runkoa avartaa ,että saa moottorin kiinni runkoon.

-Timppa

Juu ... Niinhän se taisi ollakin ...
Wanha ei enää muistanut ku "jonkun ongelman" asiassa , mutta ei mitään tietoa mikä se oli !!!!! Eläköön Osa-aikaDementia !!!!! Jes !!!!

 :cool: BarbieGoesToPalvelutalo :cool:

146
Kilpailijoiden kanava / Vs: LARGE SCALE OFF-ROAD SM
« : 23.04.19 - klo: 14.42 »
Moi!  Kertoisitko lisää tuosta Kuusankosken radasta?   Missä se siellä sijaitsee ja onko se ns. avoinna kilpailujen ulkopuoliselle treenaamiselle?

T. Janne

Kuusankosken crossirataa  koskeviin kyselyihin vastaa KyPak ry/Matti Iivonen 0400-943182
Tykkimäen Asfaltti- sekä Jokkisrataa koskeviin kyselyihin vastaa KyPak ry/Kai Jansson 050-5265880

psta  :cool: Barbie  :cool:
 KyPak ry/Hallitus

147
Pari päivää tahkottu testiä ...Lukion pääsuoran tutkan lukemaa ja läppiaikaa vertaillen
Nopari "blinky-moodissa"
Matto imuroitu ennen ajoja , joten pito parani ajomäärän lisääntyessä

3000kv kone + 16T + isosliksi
    * Tutkaan 39-40km/h
    * kierrosaika n.14,1 s

10,5T HW + 16T + isosliksi
    * tutkaan 42-43km/h
    * kierrosaika n.13,8 s

10,5T + 16T + Volanten pikkusliksi
    * tutkaan 40-41km/h
    * kierrosaika n.14 s

Ajotuntuma Volantella tarkempi/terävämpi, mutta pito oli hyvä.
Kone ei juuri lämpene tuolla välityksellä / 0-ennakolla

Tokana päivänä RataCup ja pitihän sitä sitten koittaa M07:n kulkua....ja kyllä lähtee  :wink:
20 napsua ennakkoa ja pääsuoralla kulkua lisää, mutta kierrosaika heikkeni...  kurvit laajalla linjalla  :shocked:
0-ennakko  +  18T , niin homma pysyi taas paremmin hankassa ja kääntösäde pieneni
0-ennakko + 20T, vieläkin ajettava
Toki vaikka  pääsuoran vauhti nousi,tuon suht lyhyen matkan osuus koko kierroksesta on kovin vähän..
Eli kierrosajoissa olitiin suht samoissa, kun toisena ajopäivänä tais bestläp olla 13,6s luokkaa

Ja nyt pitää muistaa ,että Raision radat ovat aika vauhdikkaita muihin kisapaikkoihin verrattuna..
syheröllä radalla jollaisiksi melkein lasken loput kisat , niin ero vaan tasoittuu :wink:

Suurin etu on mielestäni ... et koneita saa kauppiailta jopa suomesta. Kaasunvaste smootimpi,koska on sensorijohto. Ei esim rykäise startissa, vähemmän rasitusta rattaille

Summasummaarum, varteenotettava vaihtoehto koneeksi tuo 10,5T HobbyWingi

-Timppa

Hyvä Stinde !!!!!
Kiitokset testityöstä , ja sitten miettimään ...... Mihin päädymme .....
Ei ainakaan hunningolle , kun on sen verran tehty asian eteen töitä !!!!

 :cool: Barbie :cool:


148
Bensa-autot / Vs: Lahden 1/5 bensa-autot
« : 08.04.19 - klo: 10.55 »
Kyllähän Lahdessa bensa palaa ....... Kalustoa on löytyy joka lähtöön; crossi- , Jokkis- ja rata-autoja ....
Reenipaikat vaan ovat kauempana ..... Lähin Vesivehmaalla (crossi) , ja sit Tykkimäki Kouvolassa (asfaltti ja Jokkisrata).
Tykkimäkeen ollaan näillä näkymin menossa porukalla ensi kertaa la 27.4. ......
Ota yhteyttä vaikka YV:llä minuun , jos asia kiinnostaa....

 :cool: Barbie :cool: 

149
Herrat 47 kiittää ja kumartaa kilpakumppaneita, ja kisa järjestäjiä hienosta kisasta.

Melkein saatiin kiinni T. O. N. H tiimi, mutta niiden huolto oli äärimmäisen nopea.

#92# Kalle Raatikainen
Ps. Sääntöihin pientä viilaus ehdotusta.
-Max 5000mah akut
-ylileveät siivet poistettaisiin
-ajoaika 6-8h

Old School Academy myös kiittää kilpakumppaneita ja järjestäjää !!!!
Mukawata oli ...... myös joukkueiden määrä oli yllätys !!!! Kiitos siitä kaikille joukkueille.
 :cool: Barbie :cool:
PS. Sääntöasioihin varmaankin palataan tarkennuksin, kun "yhteiset herrasmies-sopimukset" eivät toimi.

150
Bensa-autot / Vs: FG Mini Challenge 4WD
« : 29.03.19 - klo: 12.49 »
Keräilin täältä voorumilta FGMinien kuvia , lähinnä kotimaisia .....
SAA KAI NIITÄ KÄYTTÄÄ FGMININ esittelyvideolla ???????

-Kysyy epätietoinen ....

 :huh: Barbie :huh:

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 37