Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Luigi54/vielä vanhempi

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 37
151
Herrat 47 kiittää ja kumartaa kilpakumppaneita, ja kisa järjestäjiä hienosta kisasta.

Melkein saatiin kiinni T. O. N. H tiimi, mutta niiden huolto oli äärimmäisen nopea.

#92# Kalle Raatikainen
Ps. Sääntöihin pientä viilaus ehdotusta.
-Max 5000mah akut
-ylileveät siivet poistettaisiin
-ajoaika 6-8h

Old School Academy myös kiittää kilpakumppaneita ja järjestäjää !!!!
Mukawata oli ...... myös joukkueiden määrä oli yllätys !!!! Kiitos siitä kaikille joukkueille.
 :cool: Barbie :cool:
PS. Sääntöasioihin varmaankin palataan tarkennuksin, kun "yhteiset herrasmies-sopimukset" eivät toimi.

152
Bensa-autot / Vs: FG Mini Challenge 4WD
« : 29.03.19 - klo: 12.49 »
Keräilin täältä voorumilta FGMinien kuvia , lähinnä kotimaisia .....
SAA KAI NIITÄ KÄYTTÄÄ FGMININ esittelyvideolla ???????

-Kysyy epätietoinen ....

 :huh: Barbie :huh:

153
Bensa-autot / Vs: FG Mini Challenge 4WD
« : 28.03.19 - klo: 12.10 »
Ministerit valmistautuvat jo riemurinnoin kauteen 2019 ......
Säännöt 2019 löytyy FGMini 4wd Challenge 2019 osiosta.
Ja kysely kauden 2019 aktiivisuudesta ......
Ei muuta ku vastailemaan !!!


 :cool: Barbie :cool:

154
JA SIT VIEL PIENENÄ MUISTUTUKSENA :
KELLOTHAN SIIRRETÄÄN "KESÄAIKAAN" JUST LA-SU YÖNÄ ......

Siinä katoo sit yx tunti ...... jos ei asiaan muista varautua !!!

 :cool: SetäBarbie :cool:

155
Juuri tämä asia pitikin täydentää , kun säännöissä sanotaan yksiselitteisesti 1 kori/kisa .... mutta vara-auto , jos on eri akselivälillä niin on aika vaikea sovittaa tuohon sääntöön..... Elikkäs sallitaan siis molempiin autoihin oma kori.
Että näin.

 :cool: Barbie :cool:

156
Sääntöjen mukaan renkaat; merkkauttamista ei ole aiemmin käytetty , kun määrä rajoittamaton ..... joten ei varmaan nytkään.... miun mielestäin...

-Barbie-

157
Kerho Cup:in sarjapalkinnot (3 parasta/luokka) ovat siis jaossa kauden viimeisessä kisassa eli Tampereella .... On jo hankittuna !
Tiedoksi !!

 :cool: Barbie :cool:

158
Pistetään tänne kaikkien nähtäväksi joukkueet ...... jotta tiedetään , missä mennään ....

Joukkue: 
Old School Academy
Valtteri Eklund
Kai Jansson
Miika Laurila
Kalle Lehto
Petteri "Vilunki" Vatanen

Tämä on lopullinen miehitys (kun Viljamilla oli muuta menoa ko.ajankohtana......) ......

 :cool: Barbie :cool:

159
KerhoCup-ratasarja / Vs: 4Hours M-Chassis Endurance 2019
« : 04.03.19 - klo: 07.20 »
Olisko korilistan osalta syytä vapaammalle ajatusmallille tähän Enduranceen...
Kuitenkin lähtökohtana, että M-Chassis koppa

Kalle & Boy`s vois ajaa vaikka Rekalla  :wink:

-Timppa

Ajatuksena hyvä ... mutta miten toteutetaan , ettei yht`äkkiä huomata  , että viivalla on "minitouringkoreja" ....
Eli jos sallitaan kaikki M-Chassis korit ... näin käy.... todennäköisesti....
Mieltä ; nykysääntöjen puitteissa mennään ....

 :cool: Barbie :cool:

160
KerhoCup-ratasarja / Vs: 4Hours M-Chassis Endurance 2019
« : 25.02.19 - klo: 09.49 »
Säännöt 2018 mukaan ..... ohessa.
Lisäyksellä:
Classic-sähköt sallittu : harjaton , ilman sensoria , pinioni 20T/M03/05 ja 21T/M04/06.

Saa kommentoida....

 :cool: Barbie :cool:
   

161
KerhoCup-ratasarja / Vs: 4Hours M-Chassis Endurance 2019
« : 24.02.19 - klo: 18.14 »
Säännöt ja ilmoittautumisinfo tulevat kohtapuoliin .......
Tämän kuun aikana ....
Ei muuta ku joukkueita kokoamaan !!!!

........ !!!

 :cool: Barbie :cool:

162
Testi jatkuu...... Äänekoskella ja sunnuntaina Kouvolassa ....
Testataan:
Classic-konetta sensorilla+ennakot "kaakossa"+pikku slicksit
QuickRun 10,5T ilman sensoria + pikkuslicksit


Tuloksia maanantaina .....

 :cool: BarbieTheCrashTestDummy :cool:

163
No niin ..
Testipäivä takana.
Tulokset jäivät odotettua laihemmiksi: harjaton Classic kone + 20t pinion+pikkuslicksit(volante) vs Nyky Comppi: Ei ollut kilpailukykyinen , häviää selkeästi suoralla (n. 20-23m) , ei vastaa kaasuun eli ei samaa potkua kuin nyky compilla.
Sama ,mutta 60D renkailla > menee suoralla suunnilleen saman, mutta on edelleen "tussukka" kaasun vastaavuudessa.
Lisäksi meidän matoilla(vähän aikaa käytössä vasta olleet eikä ihan puhtaat(pöly) volante toimi aluksi erinomaisesti , mutta menetti pitoa jo parin minuutin jälkeen>5min. jälkeen ei ollut kovin miellyttävä enää.... Voi siis johtua meidän vastakäyttöönotetuista matoista ......
Että näin.
Nyt sitten miettimään compin moottoriratkaisua ... Näillä näppäimillä olen kallistumassa Stinden kantaan päin.
-Barbie-

164
Testasimme Classic combo +20T pinjonin tarjoamaa kyytiä MikUA:n matolla. Jalkapallotutkaa tarkempaa mittalaitetta ei ollut, joten tulokset eivät ole kovin tieteellisiä. Lyhyellä pääsuoralla classic 16T pinjonilla meni 33km/h ja 20T:llä 36km/h. Lisääntynyt kyyti vaikeuttaa hallintaa, joten toplapissa huippunopeus ei syheröllä radalla oikein näkynyt. Compin kanssa yhdessä ajettaessa autot ovat hyvin samavauhtisia. Nämä havainnot näyttävät olevan linjassa aikaisempien vertailujen kanssa.
Millähän rungolla tätä testiä tehtiin ?
M03, M05 vai M07 ... Äkkipäätä voisi kuvitella vanhempien runkojen ajo-ominaisuuksien ( niiden puuttumisen ) vaikeuttavan ajamista vauhdin noustessa...
sinänsä nouse , mutta
-Timppa

Ps. Juu kisa  / mainostus muualle

Huomenna testi tehdään M03 ja M07 autolla.
Luulen , ettei nopeus sinänsä nouse vaan eroa saadaan painopisteen muuttumisella matalammalle..... SIIS LUULEN .... Huominen näyttää.

-Barbie-

165
KerhoCup-ratasarja / Vs: 4Hours M-Chassis Endurance 2019
« : 15.02.19 - klo: 09.47 »
Säännöt menee aikaisempia noudattaen ......... pääpiirteissään.
Comp-luokan mukaan säännöt , mutta sallittua on tietysti Classic-varustuskin.
Nyt sunnuntaina testataan vielä kerran Comp-luokan "rinnakkaismoottoria" eli lyhyesti Classic harjaton moottori+20T pinion ja pikkuslicksit (Tamiya tai Volanten valmiiksi liimatut), vaikka jo tässä vaiheessa näyttää siltä , että tuo kombinaatio tullaan lisäämään sallituksi Endurancessa.
Tieto lisää tuskaa ja sitä on saatavissa sunnuntain jälkeen.... eli ensi sunnuntain(24.2).....

 :cool: Barbie :cool:

166
KerhoCup-ratasarja / 4Hours M-Chassis Endurance 2020
« : 15.02.19 - klo: 07.35 »
Perinteinen 4 tunnin ajo kauden päätteeksi ajetaan Tampereella 31.3.
Tämä toimii sekä keskustelu-ja infokanavana
.

 :cool: Barbie :cool:

167
Compin moottori testeissä haetaan harrastaja ystävällisempää luokkaa, jos oikein olen ymmärtänyt. Periaatteessa yhdellä autolla, voit kisata molemmissa luokissa pinjonin vaihtamalla.
Mutta nää vaan mun ajatuksia  :roll:

Compille haetaan nyt rinnakkaisratkaisua(moottori) syystä , että nykyisiä moottoreita ei saa enää ... ainakaan"kaupasta".
Testejä tehdään nyt , kun siihen on mahdollisuus laajemmaltikin, jotta sitten ratkaisut ovat ennakoitavissa ennen seuraavaa kautta eli syksyä.
Katsotaan ......

 :cool: Barbie,Isä Aurinkoinen :cool:

168
Tulokset / Vs: KerhoCup Ratasarjan sarjatilanne 2018-2019
« : 08.02.19 - klo: 11.33 »
Kerhokisojen sarjatilanne päivitetty

Pieni lipsahdus Compin pisteissä. Kallen Vaasan pisteet livahtaneet Ranelle. Korjaan illemmalla....
:grin: :grin:

Wanhusten hoidossa haamuhoitajia , meillä haamukuskeja .......
:grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

 :cool: BarbieIlkimö :cool:

169
Äänekosken "Huimat" poijaat testailee Classicin konetta Comppiin.... eri välityksillä sekä ns. pikkuslickseillä , saadaan sitten vertailutietoa , josta sitten tehdään johtopäätöksiä sääntöjä varten.....
Jos kiinnostusta on kellä hyvänsä , testitieto on tervetullut.

Tarkempaa tietoa jaetaan , het ku sitä on .....

 :cool: Barbie :cool:

170
KerhoCup-ratasarja / Vs: Kilpailukalenteri keskustelu
« : 06.02.19 - klo: 09.30 »
Kyllä ....
Sääntöjä tullaan varmasti hieman päivittämään ..... tarkoituksena olisi testata käytännössä compin mahdollisia tulevia sääntömuutoksia.... juuri koneen osalta.
Vaikka ei suoranaisesti ole sanottu säännöissä , ilman muuta saa ajella classic-pohjaisellakin kalustolla.
Tarkempaa tietoa seuraa ....

 :cool: Barbie :cool:


171
KerhoCup-ratasarja / Vs: Kilpailukalenteri keskustelu
« : 06.02.19 - klo: 07.30 »
Viimeinen osakilpailu varmistunut :

Tampere
La 30.3.2019  KerhoCup V
Su 31.3.2019  4Hours M-Chassis Endurance

172
Jep.
Kiitti tiedosta !!!!!
Tämähän selventää asiaa ...... ihan huolella !!!!

 :cool: Barbie :cool:

173
Tervetuloa Vato takaisin KerhoCup-kehiin ...... Ovet ovat aina auki paluumuuttajille !!!!

Sääntökeskustelua on käyty tässä taannoin sen verran kiihkeästi (ja epäasiallisesti) , ettei minulla ole ollut halua esittää omia näkemyksiäni vähään aikaan.
Mutta nyt kun Vato avautui muutamasta asiasta , voin varmaankin kertoa ajatuksia niihin liittyen;

1. Compin moottori ; Xerun-Hobbywingiä ei saa enää ja toinen sallittu (vastaava) kone kyllä on eli siinä mielessä on homma vielä hanskassa ...... Eipä olekaan vrt. seuraava viesti !!!!
Nyt kun Classicissa on hyvä kone; lähes samoilla arvoilla kuin Compissa , olisi järkevää sallia se myös Comppiin , tietyillä rajauksilla(välitykset) > pitemmällä tähtäimellä ratkaisu olisi helppo, järkevä ja kustannustehokas. Totuushan on , että mikään moottorityyppi ei tässä maailmassa ole ikuinen saatavuuden kannalta ... eli jos nyt otettaisiin Comppiin rinnalle vielä tuo Classicin kone tietyllä välityksellä , olisi se hyvä ratkaisu tulevaisuuden kannalta , turha sitä on ottaa myöhemmin enää , kun HW:n QuicRun-koneet joskus poistuvat tuotannosta....
Ja mikäs sen parempaa, jos Compissa voisi ajaa samalla koneella (samalla säätimellä) vain pinionia vaihtamalla ...... (ja renkaillakin)

2. Compin rengas; itse olen aikanaan ollut valitsemassa 60D B-type renkaan luokkaan , silloin se puolsi paikkaansa(kun ajettiin myös ulkona asfaltilla) , nykyään ei , KOSKA : rengasta on vaikea saada oikeaan profiiliin(lievästi pyörähtävä) , riippuu vanteista suurelta osin , niissä kun on eroja ..... kaikki vanteet ovat tietyllä tapaa eriparia ko.renkaiden kanssa, ts. joutuu jumppaamaan kun niitä liimailee ....
No mitä sitten tehtäisiin> samat kumit kuin Classicissa ja valmiiksi liimatut/irralliset kumit rinnalle. Tämähän liittyy siis tuohon moottorisääntöön myös...... 

Että näin.

 :cool: Barbie;Isä Aurinkoinen :cool:   

174
Kilpailukutsut / Vs: KerhoCup IV Vaasa 2.2.2019
« : 28.01.19 - klo: 14.25 »
Juu , jos voitte myös miettiä aikataulua .... nyt kun tuon enempää ei kisaajia ole.
Lähinnä , jos mahdollista aloittaa vapaat reenit tuntia myöhemmin eli klo 9.... Ehtisi kerrankin hotellin aamupalalle ja jotain jopa syömään...... Ilman tulta persuksen alla ...

Että näin.

 :cool: Barbie :cool:

175
KerhoCup-ratasarja / Vs: Kilpailukalenteri keskustelu
« : 22.01.19 - klo: 20.17 »
Tampereelle (Oldfart eli A.Sillanpää) oltu yhteydessä;
He järjestävät kisan eli alustavasti sovittu La KerhoCup-kisa ja Su 4hours M-Chassis Endurance.
Päivämäärä tarkentuu...... välille maaliskuu-huhtikuun puolväli ....

Tarkempaa tietoa seuraa.

 :cool: Barbie :cool: 

176
Näyttäisi olevan kelvollinen;
- esikuvansa näköinen
- ei modattu eikä shopattu suuressa määrin...
- realistinen

Tällä perusteella ...

KÄY !!

 :cool: Barbie :cool:

177
KerhoCup-ratasarja / Vs: Kilpailukalenteri keskustelu
« : 09.01.19 - klo: 07.41 »
Tampereelle oltu yhteydessä ja ehdotettu viimeisen osakisan järjestämistä la ja 4Hours Endurance su.
Ajankohta 1.3. - 15.4. välille.....
Ensi viikolla selviää ........


 :cool: Barbie :cool:

178
KerhoCup-ratasarja / Vs: Kilpailukalenteri keskustelu
« : 07.01.19 - klo: 14.00 »
Miun mielest ainakin passaisi ......

 :cool: Barbie :cool:

179
Tamiya / Vs: Tamiya M 07 Öljyt
« : 02.01.19 - klo: 12.48 »
Diffiin : 500t - >>> 2miljoonaa
Iskarit: n. 40wt

 :cool: Barbie :cool:

180
KerhoCup-ratasarja / Vs: Kilpailukalenteri keskustelu
« : 02.01.19 - klo: 07.51 »
Kuopio perui kisan ......
Korvaavaa vaihtoehtoa etsitään .......



 :cool: Barbie :cool:

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 37