Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Dirt Devil

Sivuja: [1] 2
1
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 28.07.14 - klo: 16.54 »
Plussaa isosti:

RCEpi
solar4
kaapolainen

kiitos hyvistä kaupoista.

2
RC-kerhot ja -radat / Vs: Joensuun pienoisautoilijat!
« : 23.07.14 - klo: 12.26 »
Saako tälläi mökkiläine tulla ajelemaan radalle jos remontilta kerkiää?

Tartteeko maksaa jonnekkii jotain?

Onko jotai aikarajotuksia milloin saa ajaa ja saako käydä ajelemassa vaik ei ole muita kerholaisia paikalla?

Ari

3
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 10.01.14 - klo: 20.01 »
onko jollain kokemusta lipon kennojen vaihtamisesta/lisäämisestä?

mul on 2s lipossa toinen kenno nollassa 0,00V, et jos sen vaik lisäis toiseen samat arvot omaavaan lipoon jolloin siitä tulis 3s. tai sitten vaihtais sen jonkun jo kärsineen kennon tilalle. tärkeintähän vissiin on et akut on samat arvot omaavia, saman ikäsiä ja käyttö määrä on suht sama.

kestääkö toi jännitteessä oleva lipo lämmitystä tinan sulamispisteeseen?
ja mitä muuta kannattaa ottaa huomioon??

Uudet toimivat ja turvalliset lipo maksavat alimmillaan niin vähän, että en lähtisi kikkailemaan niiden kanssa.

Ja olethan lukenut tämän:
 http://rc10.fi/index.php?topic=35315.0

tietysti olen moneen kertaan. ja just noi haluan välttää.
jos en ois lukenu ja miettiny nii olisn jo kokeillu moista, mut aattelin kysyy ennenkuin kokeilen.

4
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 10.01.14 - klo: 18.27 »
onko jollain kokemusta lipon kennojen vaihtamisesta/lisäämisestä?

mul on 2s lipossa toinen kenno nollassa 0,00V, et jos sen vaik lisäis toiseen samat arvot omaavaan lipoon jolloin siitä tulis 3s. tai sitten vaihtais sen jonkun jo kärsineen kennon tilalle. tärkeintähän vissiin on et akut on samat arvot omaavia, saman ikäsiä ja käyttö määrä on suht sama.

kestääkö toi jännitteessä oleva lipo lämmitystä tinan sulamispisteeseen?
ja mitä muuta kannattaa ottaa huomioon??

5
kyllä ne useimmiten menee niin et varmin toimivuus on saman merkkisilä vehkeillä.
joillain valmistajilla oli sama protokolla lähettimissä mut siitäkään ei muistaakseni 100% varmuutta ollu et toimiko ne keskenään.

tais vielä LRP:llä olla silleen ettei uudempi lähetin synkaa vanhemman vastarin kanssa ja toisinpäin, ihan 100 varma en asiasta oo mutta pieni mutu olis sellanne.

Mulla olis vanhempaan radioon vastari ylimääräsenä.
tai jos sul on uudempi radio ja haluat koittaa toimiiko toi vanhempi vastari siinä nii sekin oonistuu.

Ari.

6
Onko kukaan tehnyt Mt mallista offi autoa?

tarkotatko niitä mitkä kiipeilee hiekkarinnettä ylös laparenkailla? ne on foffi autoja.
MT on jo sinäänsä offi ettei sillä oo nii tarkkaa mikälaisessa maastossa ajaa.
Samaan offi sarjaan kuuluu BX TX ja SC.

ei taida ihan näistä vehkeistä olla siihen foffiin alustaks.
http://rc-foff.net/smf/index.php tuolta foffiautoista ja lajista lisää.

7
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 30.12.13 - klo: 01.21 »
Kauhea sähkökasitrukki kuume tuli!
Minkähän kitin sitä ostaisi pohjaksi? Tamiya TRF801XT näyttäsä ihan laadukkaalta, mitenköhän on varaosien saanti?
Toinen halpa alusta ois Cen Matrix Arena.
SItte Absima Torch E:tä sais kittinä. Eiks se oo sama ku se team C T8TE
Hot Bodies D8T saattaisi juuri ja juuri mahtua budjettiin.

Mikäs noista, Absima/Team C, varaosatarjonta varmaan hyvä suomessa? Tuo Tamiya houkuttas tosiaan vaan mistä varaosat?

Mulla on toi Absiman Torch E RTR, sähköt ja korin tarrat on Absimalta mut auto itessään on Team C:n.
Varaosia tosiaan saa Rceet.net:stä ja Euro RC:ltä ainaki. Toi rtr malli on roiskesuojattu, ite oon kylmästi suihkulla antanu vettä päälle ja hyvin on toiminu senkin jälkeen.

8
Traxxas / Vs: revo 3.3 rikkoo tulppia
« : 06.12.13 - klo: 15.13 »
vaihda samalla kiertokanki ettei mene turhaan uus pyttysatsi kiertokangen hajoamisen takia rikki.
mulla kävi just noin ja harmitti ku pientä oravaa silloin ku uuden männän palasia keräili kammiosta.

Ari

9
Team C / Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE "Torch E" truggy
« : 16.11.13 - klo: 11.38 »
mä en enää ite ikinä käytä deans liittimiä. Traxxasin liittimet paljon parempia, ei välttämättä parhaat ku muista ei kokemusta.

Kannattaa varovasti kääntää sitä deans liittimen uros tappeja naarasta vasten jos sillai sais paremman kontaktin. mut jos tinatki sulaa nii on liian pienet johtimet tai liittimen pinta-ala.

10
Team C / Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE "Torch E" truggy
« : 08.11.13 - klo: 13.20 »
Tossa rtr mallissa mikä mul on nii on vesitiivis nopari jossain esittelypätkällä ne ajo suojalumella.
Ite oon antanu suihkulla vettä päälle eikä mitään oo käyny.

11
Talvella ei oo muistaakseni hajonnu ku muutama nopari, ja parhaimmillaan pakkasta on ollu 25astetta.

12
En oo minäkään missään nähnyt erikseen slideria myynnissä. Koko paketti on ostettava.

Mulla on messinkiholkit ylimääräsenä jos siin alumiinises ei oo.

Ari.

13
Team C / Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE "Torch E" truggy
« : 02.11.13 - klo: 12.34 »
Morjens.

Mulla on toi RTR Torch E http://www.rceet.net/truggy-torch-tr8te-rtr-p-1478.html

Ainoo mitä mulla on menny rikki:
-servosta muoviratas vaikka piti olla täys metalliset rattaat = myyjään yhteys ja uus servo takuusta tilalle
-pohjalevy on pikkase vääntyny
-renkaat irronnu liimauksista ja kulumaa vaan oikeanpuolen renkaissa
-kori on menny rikki
-pyörän mutteri hävis ekalla ajoreissulla
-pidätin ruuvit auennu ku ei oo ollu ruuvilukitetta

sikaa on saanu kyl ihan tarpeeks

pikkasen oon nostanu maavaraa.

muuten kyl kiva auto ja 2x2s on kyl ihan tarpeeks ainaki mulle ollu.
kyllä toi menee kivemmin ku nitro revo.

Ari

14
Tietääkö kukaan sopiiko tuollaiseen http://www.hobbylinna.fi/tuote/s10-twister-buggy-kit--1-10-electric--2wd-buggy-kit-version-/120411/ niin traxxaksen rally 1/16 vxl sähköt? Eli pystyykö rallysta siirtämään tohon moottorin, noparin ym.

liian pienet on 1/16 sähköt tohon, luulisin et lämpiää liikaa eikä se meno niillä kovin hauskaa ole kun ei tehoja oo tarpeeks noin painavan vekottimen viemiseen.

Ari

15
Saat ohjelmoitua sen ilman kapulaa. Tuossa manuaali ja sieltä sivu 14 (11. Program Stock Club Race ESC).

http://www.speedpassion.net/uploadfiles/downloads/201264144248SP_Reventon_PC_Manual_Jun01st2012.pdf
toimiiks toi ohje kans tos citrixin noparissa? toi on reventonin noparille ohje.

16
Ilmeisesti asetuksissa on valittuna LiPo-katkaisu, jolloin NiMH-akun jännite putoaa liian alas parilla kiihdytyksellä. Ota tuo katkaisu pois asetuksista, niin pitäisi säätimen toimia kunnolla.

joutuuko tohon hommaamaan jonkun erillisen kapulan että saa säädettyä vai pystyykö sen jotenkin muuten ohjelmoimaan??

17
morjens.

olis sellanne ongelma kun alan ajaa autolla nii lähtee paikaltaan niinkuin pitää, mut n.15-30 sekunnin jälkeen meno tyssää sellasseen etanamateluun.
noparin kun käynnistää uudelleen niin taas lähtee paikaltaan hyvin ja hyytyy taas 15-30 sekunnin ajon jälkeen.

combona on toi
http://www.speedpassion.net/en/productDetails.asp?p=SP000052&c=CMB

akkuna 8.2volt 3000mah nimh

mikähän voi olla vikana?

ari

18
Mulle kävi eilen sama juttu, eli kesken ajon muuttui takavedoksi! :) Oli vaan etupäästä sama pidätinruuvi lähtenyt lentoon. Samalla tuli huomattua, että etupään uudesta lautaspyörästä kaksi hammasta poikki. Yhden ajon jälkeen..

Mulla oli slipperi täysin kiinni, voiko rikkoutuneet rattaat aiheutua ihan vaan siitä, yhdellä testiajolla?

Mulla on sliperi ihan kiinni ja diffit todella tiukalla, ei lukossa. Mut ei kyl ikinä oo noita hampaita menny, taitaa renkaista antaa sen verran periks ettei hajota muita osia. Sulla on ainaki kuvissa ollu karkeet renkaat nii voisko siin olla syy jos sliperiki on tiukalla.
Kuinka tiukka diffi sulla on?

19

Mutta se mihin voisi joku kokenut ja tietävä ihan näkemättä sanoa, on se että takapää (siis auton) tuntuu jäykältä kun pyörittää renkaista. Spurri/pinioni se ei ole, neljä tai viisi kertaa avasin ylädekin ja pölysuojan ja sääsin ja laitoin takaisin kiinni, ja vaikka longottaa perää niin että välystä on, niin silti junnaa. Mitään epämääräistä ääntä ei kuulu. Jotenka diffin seutuville kohdistuu epäilys ja huomenna aukeaa salat. Mutta tosiaan jos joku on samalla tavalla rääkännyt blastia ja jokin on mennyt vinksalleen niin vinkkiä.

Toi spurri/pinjoni väli kannattaa säätää ylädekin ollessa kiinni, vittumainen homma ottaa ensin dekki ja pölysuoja pois ja sit uudestaan ylädekki kiinni. Mutta kannattaa tehä niin koska jos säätää ilman ylädekkiä nii asento muuttuu kun laittaa dekin kiinni, on se pohjalevy sen verran löysä.

20
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 14.09.13 - klo: 18.25 »
Sori tarkotin laturiin lataus johtoa ku en haluu ostaa uutta laturii :laugh:

Luitko tuoteselosteen?

Tuossa tulee laturi mukana.Ja tiesitko että tuo on lipo-akku ja tuohon tarvitaan lipolaturi?

tossa kyseisessä ei tuu laturi mukaan, mut http://www.rcq.fi/rcqwebshop/RcqProducts/product.aspx?ArtNr=07.30163 tossa on se paketti mis on laturi ja akut.

21
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 28.08.13 - klo: 12.23 »
Siis kyseessä on toi isompi A8 120A esc.

Ari.

22
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 28.08.13 - klo: 11.18 »
Missä vika?? Kaksi 2s lipoa sarjaan kytkettynä.
Täysin samat jännitteet akuissa/kennoissa ennen ajoa, latauksen jälkeen.
Ajon jälkeen jännitteet aivan erilaiset joka kennossa, yks kenno jopa 0.00V tai alle 3.00. Tää tyhjin kenno on liitetty noparin plus napaan.

Onko mun ajotavassa vika vai noparisa? Akkujen pitäis olla riittävät kyseiseen hommaan.

Nopari on http://www.absima.com/en/products/power-units/esc.html 80a
Akut on http://www.power-racing.net/catalog/product_info.php?cPath=76_77&products_id=5552

Ari.

23
Eli moottorissa sensori rikki ku samalla sensorijohdolla toinen moottori toimii ongelmitta. 
kiitoksia asiantuntemuksesta.

Ari.

24
Täs oon nyt pari päivää käyttäny hakua ja muualtaki yrittäny ettii mut vastausta ei oo löytyny.

Eli kun sensorijohto on kiinni nii moottori ei lähde pyörimään paikallaan ollessaan, pitää työntää autoa/pyöräyttää moottoria jotta lähtee liikkeelle. Joskus sattuu pysähtymään sellasseen kohtaan josta lähtee liikkeelle.
Ilman sensoria moottori vaan nykii paikallaan.

Koitettu toista moottoria jossa ei ilmenny mitään vikaa.
Juotokset tarkastettu ja on ok.
Moottorinkin oon avannu ja kattonu ettei mitään fyysistä ongelmaa näy.
Akut täydet.

Onko toi moottori nyt entinen vai voiko  viel jotain muuta mahdollista korjattavaa olla?

Ari.

25
JQ Products / Vs: JQ Products - THE Car
« : 07.07.13 - klo: 12.05 »
saisko joku mitattua ton pidemmän keski dogbonen päätytappien välin?
en haluis turhaan ostaa tota osaa jos se ei olekkaan oikean pitunen.

kiitoksia jo etukäteen.
ari.

26
Kyllä se SC:n kori jotenkuten truggyn päälle menee, ei siististi koska akseliväli on SC:ssä 30mm pidempi ku truggys.
Truggyn renkaat tulee 10mm puolelleen korista ulos.

Ari.

27
oli taasen lyhyt ja mitäänsanomaton juttu ylellä rc autoista ja vähän muustakin.
http://areena.yle.fi/tv/1929680

28
tuli turhaan tilattua servoja ku lähettimessä vika. :evil:

29
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 07.06.13 - klo: 18.04 »
laitetaas tännekki viel.

mites noi lähettimet ja vastarit käy eri merkkien kans yhteen? esim. käykö LRP:n F.H.S.S. vastari futaban F.H.S.S. ohjaimen kans yhteen??

ei viittis ostaa uutta ohjainta ellen oo ihan varma et ne käy yhteen.

Ari

30
Team Associated / Vs: Team Associated SC10
« : 07.06.13 - klo: 14.46 »
kyl mitä ite oon törmäilly ja lennelly nii hyvin kestää. on kyl vaihdettu rpm:n etupuskin ja tukivarsia. takavetosena on toi 2s lipo ihan liikaa täysillä tehoilla ajettaessa, suoraan on lähes mahdotonta mennä.
kulkee kyl ihan kiitettävästi, melkeen missä vaan.

Sivuja: [1] 2