1501
Sähköautot / Re: niin
« : 06.08.02 - klo: 11.05 »Lainaus käyttäjältä: "hellgren"
Ei näissä lopuissa 5:ssäkään kyl jännitteet purkaessa tasasesti laske, jos koko akun jännite on purettaessa tuossa 6 voltin kieppeillä, niin 3-4 kennoo saattaa olla 1,2 voltissa ja loput alkaakin mennä jo alle voltin..
Uusien ("uusien" käytettyjen) akkujen hankkiminenki on mielessä käyny. Mutta tuo LRP Jet Charger (mikä muuten ei oo digital = ei NiMh laturi) ei oo mitään huippukalustoa ja purkulaitteena toimii 1-3 auton polttimoa, eli meneekö samalla myös lataus ja purkukalusto uusiks jotta akut saisivat vaatimaansa käsittelyä? Truckini varsinkin tarvis isompaa mottia, tämänhetkisillä akuilla ajoajat vois laskee aika reilusti..
Harvoin akun kennot ovat niin tasalaatuisia, että niissä purkamisen loppuvaiheessa jännite alkaisi laskea ihan yhtä aikaa. Isojen poikien kisa-akuissa näin toki on. Itse olen huomannut, että akussa on yleensä yksi kenno, jolla jännite alkaa laskea ensin, ja muut seuraavat enemmän tai vähemmän välittömästi perässä. Tämän huonoimman kennon olen merkinnyt, ja seurailen juuri sen jännitettä "pika-tyhjennyspurussa".
Akkujen kennot pitäisi muuten tasauspurkaa silloin tällöin, mieluiten joka käytön jälkeen, muuten tuo kennojen eriarvoisuus lisääntyy kaiken aikaa.
Jos uusit akkuja, ei lataus- ja purkukalustoa tarvitse vaihtaa. NiMH:n osalta juttua onkin toisessa topicissa. Ainoa lisähankinta, jonka tarvitset joka tapauksessa, ellei sitä vielä ole, on juuri tuo tasauspurkuvärkki. Niistä löytyy juttua vanhan rc-keskustelun puolelta. Kaupasta ostettuna hinta pyörinee 25€ hujakoilla ja siitä ylöspäin.