Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - VesaK

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 51
91
Tulokset / Kilpailijoiden eriinjako
« : 02.03.05 - klo: 13.22 »
Lainaus käyttäjältä: "Vesa"
Ja myös ne joille asia ei oikeasti kuulu, eivät ole tulossa kisoihin, eivät tiedä mistä puhuvat, ei muuten vaan ole mitään juuri näihin erälistoihin liittyvää tapausta tai joilla ei muuten vaan ole mitään sisällöllistä kerrottavaa, voivat miettiä minne kirjoittelevat. :wink:  :lol:

-V-

Selvitän vielä omalta osaltani kommenttieni taustaa, koska ne ilmeisesti ymmärrettiin, tai haluttiin ymmärtää väärin.

Totesin edellä useaan kertaan, että nyt toteutettu periaate alkueriin jakamisessa on suuri parannus entiseen. Tämän jälkeen heitin kehiin esityksen tämän uuden periaatteen fiilaamisesta edelleen, ja perustelin mielipiteeni.
Näin ei ilmeisesti olisi saanut tehdä, vaan keskustelu keskustelufoorumissa on nykyisin syntiä?

Miksi ylipäätään laitoin kommenttini, johtui ensinnäkin siitä, että ko. aiheen puolesta puhuminen aiheutti minulle viime vuonna kilpailukiellon. Se ei ehkä ollut kovin iso asia kenellekään muulle, ei edes vääryyteen perustuvan ratkaisun tietoisesti tehneelle lajiryhmälle, mutta se oli iso juttu minulle.

Toiseksi, olin yksi niistä, jotka tekivät lajiryhmälle ”virallisen” aloitteen eräjakoperiaatteen ohjeistamisesta, ja olen siksi asiasta kiinnostunut. Vaikka en olekaan ilmoittautunut Oulun kisaan, olin siinä käsityksessä, että voisin aloitteen tekijänä ottaa kantaa asiaan.

Kolmanneksi, huomasin Oulun eräjaon olevan toisenlainen, miksi sen uuden ohjeistuksen perusteella kuvittelin. Syynä tähän oli samanlainen väärinymmärrys, jonka Uni edellä tunnusti. Ja se taas laittoi ajatuksen liikkeelle, ja ehdottamaan fiilausta tuleville kausille.

En ole siis halunnut loukata enkä hyökätä Vesaa tai OUA:a vastaan, enkä mustamaalata heidän kisojaan. He ovat toimineet täsmälleen kisaohjeistuksen mukaan, kuten pitääkin. Mutta miksi ihmeessä pitää ottaa nokkiinsa täysin tyhjästä? Eikö lajin asioista tosiaankaan voi keskustella ilman, että se katsotaan tappeluksi?

Jos olen tahtomattani pahoittanut herkkiä mieliä, pyydän sitä kovasti anteeksi.

92
Tulokset / Kilpailijoiden eriinjako
« : 01.03.05 - klo: 21.49 »
Lainaus käyttäjältä: "Vesa"
On vaikea olla kaikille mieliksi; kun toiselle kumartaa niin toiselle pyllistää. Vaikuttaa vaan siltä että jotkut haluu nähdä vaan sen pyllistyksen.
 :?

... ja jotkut haluaa nähdä pyllistyksiä, vaikka niitä ei edes ole.

Lukekaa pojat omat tekstinne ircissä ja vetäkää hameet korviinne. Uskomattoman lapsellista väkeä. Suosittelen rc-autojen vaihtamista nukkeihin.

Huomaan, että en ole menettänyt mitään pysyessäni poissa RC-Maailman keskusteluista. Turhaan muuten uskottelette itsellenne ja toisillenne, että Kyosho- ja Nikko-junnujen jutut ovat vieneet tason foorumilta. Kyllä taitaa olla niin, että tason pudottajia olette te itse, jotka näette joka kirjoituksessa mörköjä ja otatte herneen nenuun silloinkin kun siihen ei ole mitään syytä.

Olen joskus idealistisesti kuvitellut, että keskustelufoorumi on sitä varten, että siellä keskustellaan. Ja p****n marjat, täällä ei voi keskustella mistään.
Katsokaa ihan tarkkaan ylläolevia kahta kirjoitusta, Mr Calen ja minun. Mikä niissä ärsyttää niin paljon että piti polttaa hihat?
Voin kertoa, että otin niissä kantaa uuteen erälistojen laatimisen ohjeistukseen. En arvostellut Oulun kisajärjestäjää, hehän toimivat ohjeistuksen mukaan.
Kirjoitin mielipiteeni uudesta ohjeistuksesta, ja ehdotin muutosta tulevalle kaudelle. Oliko se väärin???

93
Tulokset / Kilpailijoiden eriinjako
« : 01.03.05 - klo: 18.57 »
Jep, kyse on itse asiassa enää mielipiteistä, miten kahden erän "tulosaineisto" huomioidaan. On ihan perusteltua ajatella, kuten kirjoitit, että yhteen pieleen menneeseen kisaan on "oikeus" heti, kun kisoja on takana kaksi tai enemmän.

Finaali-logiikka on se toinen ajattelutapa. A-finaalin kolmesta erästä huomioidaan kaksi, koska aineisto antaa siihen mahdollisuuden. B+ finaalien kahdesta erästä ei ole mahdollisuutta jättää toista huomioimatta.
Tästä on vedettävissä se logiikka, että 3. osakilpailussa sarjatilanne kahden kisan jälkeen on sellaisenaan eräjako, mutta 4. osakilpailussa kolmesta ajetusta yksi jätetään huomioimatta. Aivan kuten finaaleissakin.

Saman tekevää, pääasia, että kukaan ei enää joudu kärsimään perusteitta toisen kustannuksella.

94
Tulokset / Kilpailijoiden eriinjako
« : 01.03.05 - klo: 17.47 »
Jossakin vaiheessa menneisyydessä aiheeseen hieman syvennyttyäni voinen heittää kommentin.

Nyt käytetty eräjakoperiaate on valtavan paljon parempi kuin vuosi sitten käytössä ollut, joka mahdollisti kotiinpäinvetämisen. Mikä tahansa yhdenmukainen, yksiselitteinen periaate on oikeudenmukaisempi kuin omista kilpakumppaneista heitetyt mutu-arvonnat. Jälkimmäinen on mahdollisimman kaukana reilusta ja oikeudenmukaisesta pelistä.

Mutta tämäkin järjestelmä vaikuttaa vielä vähän keskentekoiselta. Kun on ajettu kaksi kilpailua, on oikeampaa huomioida molemmat ajetut kilpailut, eikä vain paremmin päättynyttä. Kyseessä on aineisto, johon perustuen eräjako tehdään, ja kaksi kilpailua kelpaa sellaiseksi paremmin kuin yksi. Neljännessä osakilpailussa aineistoa on tarjolla jo niin, että kolmesta ajetusta heikoin voidaan jättää huomiotta.

Tilanne on analoginen finaalien kanssa. B+ finaaleja ajetaan kaksi kappaletta, ja ne molemmat vaikuttavat lopputulokseen, eikä niin, että vain parempi vaikuttaa.

Ehdotan, että ohjeistusta korjataan seuraavalle kaudelle.

95
Tulokset / Risut & ruusut, Mäntsälä
« : 20.02.05 - klo: 11.20 »
Lainaus käyttäjältä: "Sinervo"
voitin yhden sian finaalissa kun edellä mennyt jäi niiden alle jumiin.

Kukahan se sika mahtoi olla  :lol:

Katsojan ja tallipäällikön vinkkelistä hyvät kisat, jotka vietiin läpi ammattitaitoisesti. Kiitos!
Kiitos myös hyvää buffettia hoitaneille tytöille!

Seinällä oli teipattu kopio paikallisen lehden etusivusta, jossa pääuutisena  olivat kisamme. Mäntsälän julkisuustyö on aina ollut hyvää, siitä voisivat muutkin kisajärjestäjät ottaa esimerkkiä. Ei ole iso vaiva laittaa juttua oman paikkakunnan lehteen.

Aikataulu toteutui hämmästyttävän tarkasti. Lopputulosten ja palkintojen jaon odottelukaan ei ollut sellainen kärsimys, niin kuin se yleensä tuppaa olemaan. Olli hoiti palkintojenjaon rivakasti, niin kuin se siihen kellonaikaan pitää tehdäkin.

Muutaman kanssa jututusteltiin, että radan sisälinjan teippaus ei ollut hyvä: mollat olivat ajolinjalla. Teippilinja pitää laittaa siten, että se sivuaa (hienosti sanottuna: tangeeraa) mollaa. Ei siten, että teippilinja kulkee mollan keskipisteen kautta. Teippien rajoittaman radan sisäreunaa ajaen ajoi mollasta mollaan.
En tiedä, oliko tämä kenellekään suureksi ongelmaksi?

Nyt kun alkuerät jaetaan oikeudenmukaisesti aikaisemman sarjatilanteen perusteella, eikä kerhotiedon perusteella, erät ovat tasaisia, eikä ohitustilanteita alkuerissä ole paljoa. Suuri parannus.

Finaaleissa näin muutaman surkean esityksen (TSS ja TSP), joissa kierroksella/kierroksilla ohitettava kisaa ja kilkkaa johtavan auton. Tähän pitäisi saada parannusta tuomaritoiminnan ja opastuksen kautta.

Simon vauhti ja taito on upeata katsella. Onnea!

96
Tulokset / LOPPUTULOKSET - FTT I 2005 + C-12 SM I 2005
« : 23.01.05 - klo: 10.51 »
Kun keskustelu ja palaute kisasta alkaa, pitää muistaa, että tuloslaskennan ongelmat ja siitä aiheutunut aikaulun venyminen ei ole kisajärjestäjien syytä. He ovat tehneet jälleen suuren työn järjestäessään meille upeat kisat ja loistavan kisatunnelman. Ja onnistuivat siinä.

Tuloslaskennan takkuilu oli epäonni, joka kohdistui yhtä lailla kisajärjestäjiin kuin kisaajiinkin. Mutta se ei ole kenenkään heistä syy. Aikataulu vei muutenkin myöhäiseen iltaan asti, mutta se taas johtui kisan suuresta suosiosta. Olihan yksi alkueräkierroskin jo jätetty pois.

Siis, kun palautetta annetaan, muistetaan, että mahdollinen arvostelu kohdistetaan asioihin, joihin kisajärjestäjät ja kisaajat itse voivat, tai olisivat voineet vaikuttaa.

Kisat olivat tasoltaan ja järjestelyiltään yksi parhaista mitä olen nähnyt.  Kiitos KyPak!

Jos parantamiskohteita haluaa nimetä, niin sellainen on kisaajien kouluttaminen antamaan tietä nopeammille alkuerissä. Sitä pitää tehdä jatkuvasti, sillä liian monen alkuerä pilattiin jälleen kanssakilpailijoiden tietämättömyyden tai itsekkyyden vuoksi. Tämä koskee TSS-10 ja TSP-10 -luokkia.


Corally-tiimin kolmoisvoitto TS-10 -luokassa ansaitsee erityistä huomiota ja onnittelut: voitto ajettiin autolla, jonka kehittämisessä pojat ovat itse olleet vahvasti mukana. Simon ajo oli todella upeata!

97
Tulokset / Alue 8 Lohja Tulokset ja jälkipurinat
« : 11.01.05 - klo: 11.37 »
Lainaus käyttäjältä: "uni"
Kisaraporttia löytyy Team Entiset Kuskit sivuilta.

"Kiireellä liimailin renkaan takaisin kondikseen, sormen renkaaseen, ja Jyrin lappuset pöytääni. Tämä kiireliimailu osoittautui kohtalokkaaksi, sillä en huomannut liimaa valahtaneen pitoaineen sekaan eli suoraan renkaan päälle myöskin."

10 x :mrgreen:

98
Kilpailijoiden kanava / 2005 rengassääntö
« : 08.01.05 - klo: 23.02 »
Tiedän tienaavani jälleen seuraavaa kilpailu-, huoltaja- ja toimitsijakieltoa, mutta se ei jaksa rasittaa enää paljoakaan.

2005 SM/NM-sarjan alkuun on vajaa kaksi viikkoa. Useimmilla on se ymmärrys, että edelleen ajetaan CS-27-renkailla. Käsitys lienee oikea?
Saako olla 4 vai 6 vai 8 rengasta per kisa? Onko insertti vapaa? Pitääkö ostaa valmiiksi liimatut renkaat kisapaikalta vai eikö pidä? Saako rikkoutuneen renkaan tilalle ottaa uuden? Miten renkaat merkitään? Pitääkö ostaa joka kisaa varten uudet vai saako ajaa jo aiemmin ostetuilla renkailla?

Nämä ja monet muut kysymykset olivat pinnalla ja julkisuudessa keväällä 2004. Vastaukset ovat ehkä tiedossa kaikilla, jotka ovat asioita tiukasti seuranneet? Yhtäkkiä selaamalla en niitä löytänyt, löysin ainoastaan kysymykset. Sekä hienon julistuksen, jonka mukaan renkaiden testaustulosten julkistamisen jälkeen piti olla jokinlainen äänestys. Missähän vaiheessa se on ollut? Tulokset?

Asia kiinnostaa itseäni varsin vähän, ja ehkä siksi kaikenlainen info on saattanut päästä vilahtamaan huomaamatta ohi. Jossakin taisi olla foorumikommentti, jonka mukaan rengassääntö onkin entisellään. Onko niin?

Pitäisin kuitenkin kohtuullisena, että jostakin ihan loogisesta paikasta, ja pienellä etsimisellä löytyisi varma tieto siitä, mikä nyt alkavan sarja rengassääntö ihan yksiselitteisesti on. Jos ei muuta, niin ainakin näkyvä ilmoitus, että 2004 rengassääntö on voimassa myös 2005.
 2005 sääntökirjaakaan ei ole vielä tullut vastaani.

99
Ilmoittautumisaika päättyy tiistaina 4.1.2005.

________________________
(Alue 8 työryhmän puolesta)

100
Kilpailijoiden kanava / "Rikos" ja rangaistus
« : 30.11.04 - klo: 17.21 »
Ei ole ihan huono idea. Ajattelen nyt vain sitä julkisuusarvoa, minkä laji saisi, jos juttu olisi osaavasti tehty: aluksi lyhyt kuvaus pienoisautoilusta kilpailulajina, mainintoja suomalaisten merkittävistä menestyksistä siinä, info SM-sarjasta... Kaikkea sitä, mistä suuri yleisö ei tiedä.

Jos ohjelman tekijällä on oikeanlainen ote asiaan, juttu tuo runsaasti julkisuutta itse lajille. Järjestötoiminnalle ei ehkä niinkään..

101
Kilpailijoiden kanava / "Rikos" ja rangaistus
« : 30.11.04 - klo: 16.46 »
Pakko laittaa tämä.
Sain kehotuksen lähettää aineisto Hannu Karpolle.  

Ei huono ajatus. Harkitaan.  :mrgreen:

102
Kilpailijoiden kanava / "Rikos" ja rangaistus
« : 28.11.04 - klo: 11.50 »
Erään "rikoksen" ja rangaistuksen tarina.
Huom. alla olevien linkkien klikkaaminen on täysin vapaaehtoista. Mikäli ei ole kiinnostunut asiasta, tai kokee sen käsittelyn turhaksi, ei ole mitään syytä klikata. Asia koskee saamaani kilpailu-, huoltaja- ja toimitsijakieltorangaistusta.

Tiivistelmä (Word-dokumentti):
http://personal.inet.fi/private/evok/Rikos_ja_rangaistus_tiivistelma.doc

Tapahtumat on esitetty myös laajemmin:
http://personal.inet.fi/private/evok/Rikos_ja_rangaistus.doc


Tarkoitus ei ole käynnistää aiheesta uuttaa keskustelua, vaan ainoastaan kertoa, missä mennään. Siksi myös tekstit on siirretty linkeillä avattaviksi, pois keskustelufoorumista. Ne ovat siis tarkoitettu ainoastaan niille, jotka ovat aiheesta kiinnostuneita.

Kiitos lukuisille tutuille ja tuntemattomille tuestanne!

103
Kilpailijoiden kanava / erälistojen laatimisen vaikeus
« : 07.11.04 - klo: 10.06 »
Lajiryhmä/luokkayhteyshenkilöt muistuttivat aikanaan sääntömuutosehdotusten tekemisestä 25.6.04 mennessä. Ehdotuksia on myös tehty.

Olisi fiksua ja motivoivaa, jos ehdotusten laatijat saisivat lajiryhmän sääntökokouksen jälkeen jonkinlaisen, edes lyhyen ilmoituksen, onko ehdotus johtanut/johtamassa johonkin. Tietääkseni lajiryhmä on velvollinen kokouksessaan käsittelemään kaikki saamansa esitykset.

Asia tietenkin saattaa selvitä myöhemmin, tehtyjen sääntömuutosten kautta. Mutta ellei selviä, jää epätietoisuus, onko asiaa käsitelty, ja miten.

Tässä tapauksessa jäin odottamaan, mitä tapahtuu erälistojen laatimisen ohjeistukselle. Yleinen mielipide mm. gallupin perusteella ei jättänyt mitään epäselväksi siitä, millä periaatteella erälistat tulee kilpailijoiden itsensä mielestä laatia.

Pyydän vastausta asiasta tietäviltä.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

13.06.2004 lähettämäni ehdotus:


SM/NM-kilpailun erälistoja laadittaessa kilpailijoita on kohdeltava yhdenmukaisesti ja oikeudenmukaisesti. Käytännön on oltava sama sarjan kaikissa kilpailuissa.
 
Sarjataulukossa mukana olevien osalta tämä voi toteutua ainoastaan sarjan aikaisempien kilpailujen tulosten perusteella. Kun enemmän kuin kaksi kilpailua on ajettu, huonoin sijoitus jätetään huomioimatta, kuten lopullisessa pistelaskutavassakin.

Vajaan sarjan ajaneiden osalta heidän aikaisemmat/aikaisempi tuloksensa suhteutetaan sarjatilanteeseen.

Ainoa harkinnanvara, mikä kisajärjestäjällä on, koskee kesken sarjan siihen ensi kertaa osallistuvia. Silloin käytetään tervettä harkintaa, kilpailijan tunnetun tason mukaisesti. Ellei muuta perustetta ole, uusi kilpailija aloittaa viimeisestä alkuerästä.

Kisajärjestäjän laajemman harkinnanvaran soveltaminen ei voi huomioida kaikkia kilpailijoita oikeudenmukaisesti. Se saattaa myös johtaa väärinkäytöksiin, tai sen epäilyksiin. Yksikään kilpailujärjestäjä ei voi tietää kaikkien osallistujien sen hetkisiä menestymisen edellytyksiä, jolloin varmuudella tehdään epäoikeudenmukaisia ratkaisuita. Yhtäkään kilpailijaa ei voi sijoittaa hänen sarjatilanteeseensa nähden parempaan erään ilman, että jonkun toisen luonnollista ja ansaittua sijoitusta huononnetaan. Miten tämä silloin perustellaan sille, jota kohdellaan epäoikeudenmukaisesti?
Jotta näin ei kävisi, on pelisääntöjen oltava selvät ja yhdenmukaiset.

104
Vapaa keskustelu / Re: VesaK uudelleen kehiin
« : 06.11.04 - klo: 09.35 »
Kiitos tuestanne, kaverit.
Olen todellakin poistunut vapaaehtoisesti Foorumin kirjoittajien joukosta. Mutta:
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"

Tässä vaiheessa eräs modeista oli minuun yhteydessä ja kertoi tilanteen. Hetken pohdittuamme vaihtoehtoja, tarjouduin vapaaehtoisesti poistumaan Foorumista, jotta lajiryhmän ääni saataisiiin sinne takaisin.

Eli lyhyesti: poistumiseni Foorumista johtuu ainoastaan lajiryhmän kiristyksestä ja uhkailusta.

Mitkä mainitsemani "pohtimamme vaihtoehdot" olivat, niiden suhteen voisit, ystäväni Copter olla hieman itsekriittisempi.

Kyllä valitettavasti asia vain on niin, että lajimme järjestötoiminnan nokkamies harrasti vapaan sanan kiristämistä, painostusta ja uhkailua.
Mutta ei siinä ole enää mitään ihmettelemistä, se vain näkyy olevan nykyisen lajiryhmämme menettelytapa.

Hiljaisen pyhäinpäivän piristykseksi yksityiskohta rangaistukseni viimeisimmästä "perustelusta": olen lajiryhmän AKK:n hallitukselle antaman lausunnon mukaan syyllistynyt "vilpilliseen toimintaan" vaatiessani Laukaan erälistojen korjausta oikeudenmukaisiksi.
Olen tietenkin tiedustellut AKK:lta, mitä vilpillistä olen tehnyt, sillä syytös vilpistä on melkoisen vakava. Ymmärrettävästi he eivät ole pystyneet vastaamaan, vaan piiloutuvat sen taakse, että "asia on loppuun käsitelty".

Tämän aiheeseen sinänsä kuulumattoman yksityiskohdan kerroin vain siksi, että näkisitte, minkälaisen toiminnan kanssa olemme tekemisissä. Sitä voi luonnehtia miten jokainen itse haluaa. Minä kutsun sitä mielivallaksi.

105
Vapaa keskustelu / VesaK uudelleen kehiin
« : 31.10.04 - klo: 20.58 »
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"
kyseessähän ei suinkaan ollut lajiryhmästä/allekirjoittaneesta johtuva kiristys tai uhkailu.
:lol: :?:
Kyseessä oli täsmälleen lajiryhmän puheenjohtajan tekemä kiristys, painostus ja uhkailu. Ja nimenomaan lajiryhmän puheenjohtajana, sillä lajiryhmän äänen poistuminen oli kiristysvälineenä.
Tämänkin asian osalta totuus voidaan tietenkin vääntää ylösalaisin, kuten viime aikoina on useasti tapahtunut.

Tiedoksi kaikille, jotka ehdottavat yhteisiä olusia, ja ihmettelevät, miksi kaksi aikuista ei mahdu samalle hiekkalaatikolle: rangaistusjuttuni käsittelyn aikana olen useita kertoja esittänyt sovinnon tekemistä. Kirjallisesti, puhelimitse, Laukaan kilpailujohtajalle, lajiryhmälle, AKK:n hallitukselle.
En nöyristelläkseni väärän rangaistuspäätöksen edessä, vaan lajin edun nimissä. Ja auttaakseni lajiryhmää säilyttämään edes jotakin uskottavuudestaan.

Yhteenkään sovinnoneleeseeni ei ole vastattu kertaakaan, muuten kuin: "tämä asia katsotaan loppuun asti". Lajiryhmälle ja AKK:lle on tärkeämpää riidellä,  näyttää mielivaltansa voima, ja nöyryyttää riviharrastajaa. Kovin paljon enempää en olisi voinut tehdä.

106
Vapaa keskustelu / Re: VesaK uudelleen kehiin
« : 29.10.04 - klo: 22.51 »
Lainaus käyttäjältä: "PJEP"
Missä VesaK luuraa, kun ei ole näkynyt enää aikoihin palstoilla?


Voinpa tuon kertoakin.

Elettiin kesää. Lajiryhmän puheenjohtaja oli ottanut yhteyttä erääseen moderaattoreista, ja uhannut boikotoida keskustelufoorumia, jos VesaK siellä kritiikkeineen vielä esiintyy.
Modet eivät tiettävästi reagoineet mitenkään, mistä hatunnosto heille. Heille sananvapaus ja mielipiteenilmaisun vapaus vapaassa, riippumattomassa Foorumissa sentään merkitsee jotakin.

En tiennyt asiasta tuossa vaiheessa mitään ja jatkoin kirjoitteluani, kuten olin tehnyt viimeiset 2-3 vuotta: asiaa, asian vierestä, kehuja, arvostelua, kyseenalaistamista, infoa, ja kaikkea niiden väliltä.

Eräänä elokuun päivänä lajiryhmän pj sitten toteutti uhkauksensa ja vaati nimimerkkinsä poistettavan Foorumista.  Näin tapahtui, mutta samalla häipyivät kaikki hänen kirjoituksensakin. Monet ehkä muistavat tuon päivän, jolloin Foorumi vähän tökki.
Kirjoitukset saatiin myöhemmin kuitenkin palautetuiksi varmistustallennuksista.

Tässä vaiheessa eräs modeista oli minuun yhteydessä ja kertoi tilanteen. Hetken pohdittuamme vaihtoehtoja, tarjouduin vapaaehtoisesti poistumaan Foorumista, jotta lajiryhmän ääni saataisiiin sinne takaisin.

Vapaaehtoiseen poistumiseeni asetin takarajaksi rangaistusasiani uuden käsittelyn ja tiedoksiannon. Se on nyt tapahtunut, joten sen puolesta en riko lupaustani, vaikka tämän kerran kirjoitankin.
Itse rangaistusasiasta kerron myöhemmin muussa yhtydessä.

Eli lyhyesti: poistumiseni Foorumista johtuu ainoastaan lajiryhmän kiristyksestä ja uhkailusta.

Kilpailijoiden kanavan moden hommasta pyysin itse päästä pois, samoista syistä.

107
Tulokset / Pro Car Open - Jens Minne 2004
« : 20.09.04 - klo: 16.29 »
Lainaus käyttäjältä: "TeemuR"
Onko kisassa vapaa insertti ?Ja jos ei niin millä insertillä ajetaan?


Viimevuonna ainakin oli vapaa, kuinmyös edellisinä vuosina(?). Luulis olevan sama nytkin.

-Juho

108
Sähköautot / Asso Talk
« : 30.08.04 - klo: 22.01 »

109
Sähköautot / Asso Talk
« : 30.08.04 - klo: 16.51 »
"We just had successful Associated seminar on August 28,2004. All fans attend this seminar and ask for many racing questions to Associated. Thanks for Cliff Lett and Torrance Deguzman great efforts for seminar!BTW, we also knew & saw the Associated TC4 will come in the Octorber this year!!!So Exciting!!"

Lähde http://www.teammagic.com.tw/news.php?action=show&nid=500

-Juho

110
Tulokset / Opas kilpailun aloittamiseen
« : 23.08.04 - klo: 17.49 »
Pitäisiköhän minunkin ottaa nukkeni pois tästä leikistä  :shock:

111
Kilpailijoiden kanava / AKK Seuratiedote 4-2004
« : 23.08.04 - klo: 16.50 »
Avoimeen ja reiluun peliin pitäisi kuulua, että myös "istuvan“ lajiryhmän toimintaa voi arvioida, jopa arvostella. Luonnollisesti muistaen, että sen jäsenet tekevät työtä yhteiseksi hyväksi omalla ajallaan ja osin omalla kustannuksellaankin.
Tiedän tämän kyllä syttymisherkäksi aiheeksi. Se, että se on arka aihe, on jo sinänsä huono juttu.

Oma näkemykseni on, että nykyinen lajiryhmä on onnistunut lajin kilpailutoiminnan uudistamiseen kohdistuneissa toimissaan pääosin hyvin. Samaa asiaa palvellut kysely kaksi vuotta sitten oli hyvä. Samoin kohtalaisen hyvän arvosanan saa tiedotustoiminta – mutta vain asioista kysyttäessä.
Edelleen on varmasti olemassa suuri määrä työtä ja aikaansaannoksia, joista me riviharrastajat emme tiedä mitään.

Negatiiviseksi lasken puutteet avoimuudessa ja oma-aloitteisessa tiedottamisessa. Negatiivista on myös yleisesti muodostunut vaikutelma harrastajiin kohdistuneesta ylimielisestä ja vähättelevästä asenteesta. Ryhmä ei ehkä ole selvittänyt itselleen ”kuka on olemassa ketä varten” –filosofiaa.

Henkilökohtaisia kokemuksiani peilatessani joudun toteamaan lajiryhmän vajavaisen kyvyn tai tahdon hoitaa vakavaa rangaistusasiaa asiallisesti ja ehdottoman neutraalisti. Mutta siitä ei enempää tässä.

Asiat summaten oma mielipiteeni on (ilman henkilökohtaista tragediaanikin), että tämä lajiryhmä voi jatkaa seuraavalle kaudelle ainoastaan, mikäli uutta ryhmää ei ajan puutteen vuoksi ehditä muodostaa. Perusteena ennen kaikkea se, että ryhmällä ei ole lajin harrastajien laajaa luottamusta.

Tässä esimerkkinä yhdenlainen malli ryhmän kokoonpanosta erikoisalueineen – huom. tämä on ehdottomasti ainoastaan ajatusleikki, yhdeltäkään mainituista henkilöistä en ole edes kysynyt halukkuutta tehtävään:

Olli A.
- kansainväliset suhteet, kansainvälinen kilpailutoiminta
- lajin markkinointi
- huoltajanäkökulma
- TJ-luokka ja aloittelijat
- sähkötouring

Kalle L.
- TS-luokka, kansallinen ja kansainvälinen
- sähkötouring

Jose Q.
- kansainvälinen kilpailutoiminta
- polttiscrossi
- sähkötouring ja sähköcrossi

NN
- ura-autot ?

Kyvykkäitä henkilöitä on paljon. Oleellista tietenkin on, miten he toimivat ryhmänä ja miten heitä johdetaan.

Huippukisaajista useimmilla on sponsorisopimuksia, sitä ei voi välttää. Lajiryhmää muodostettaessa olisi kuitenkin syytä huomioida, että kenelläkään ei saa olla omia välittömiä taloudellisia intressejä lajin piirissä, esim. oman liiketoiminnan muodossa.
En missään tapauksessa epäile enkä vihjaa, että tästä olisi ollut aiemmin haittaa, mutta toiminnan uskottavuuden vuoksi tässä kohtaa pitäisi mennä selkeä raja.

Mitä mieltä?

112
Tulokset / Opas kilpailun aloittamiseen
« : 23.08.04 - klo: 11.37 »
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"

Kunhan vain halusin kertoa tosiasiat tästäkin jutusta. Jostain syystä haluat kovasti antaa virheellistä kuvaa tästä tilanteesta.

Pitääkö tämänkin asian pilkkuja nyt alkaa viilaamaan? Ei oikein jaksaisi.

En ole antanut virheellistä tai valheellista kuvaa. Itse teet niin sellaista väittäessäsi.

Totesin ainoastaan, että siinä missä lähes jokainen lähipiirissäni, ja monet sen ulkopuoleltakin noteerasivat kisaoppaan positiivisesti sen ilmestyttyä, yhdeltäkään lajiryhmän neljästä jäsenestä en ole kuullut puoltakaan sanaa. Ennen ylläolevia kommentteja siis.

Ja asian totesin vain siksi, että se niin hyvin kuvaa sitä kaunaisuutta ja asenteellisuutta, mikä lajin valtaa käyttäviä näyttää riivaavan - jopa vain "tietyn merkin" käyttäjiin kohdistuen.

113
Tulokset / Opas kilpailun aloittamiseen
« : 22.08.04 - klo: 22.31 »
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"

en kirjoita tähän sitä mitä ensin meinasin....

Hyvä, että autat selventämään sitä, minkälainen asenteellinen lataus minulla on ollut vastassani rangaistusasiassani.

Kuten jo ennen kisaoppaan julkaisua kerroin, kieltäydyin oppaan käyttöoikeuden antamisesta lajiryhmälle siksi, että en hyväksy samoihin aikoihin aloitettua rangaistuksia korostavaa ja uhkailevaa linjaa juniorilajissa. En halunnut työtäni yhdistettävän siihen, ja se pätee edelleenkin.

114
Tulokset / Opas kilpailun aloittamiseen
« : 21.08.04 - klo: 11.41 »
Kisaopasta tarkistellessani tuli yhtäkkiä, kieltämättä vähän omahyväisesti mieleen kaikki kiitokset ja kehut, mitä aikanaan sain kisaoppaan tekemisestä. Ne kyllä tuntuivatkin hyviltä, sillä työ ei ollut ihan pikku juttu.

Siinä missä muutamat näistä kommenteista tulivat yllättäen täysin vierailtakin, ja sellaisiltakin tahoilta, joiden en tiennyt lukevan foorumiamme tai edes välittävän aiheesta, yksi taho on loistanut poissaolollaan. Tämä ei olisi mainitsemisen arvoinen asia, ellei tuo taho olisi juuri se, jonka tehtävänä kaikkein eniten ja "virallisesti" on tehdä juniorityötä, vasta-alkajatyötä ja koulutustyötä kilpailemiseen.

Se taho on lajiryhmä.  Yksikään lajiryhmän neljästä jäsenestä, jotka kaikki ovat tulleet tutuikseni niin hyvässä kuin pahassakin, ja joita olen silloin tällöin tavannutkin, ei ole puolella sanallakaan noteerannut työtäni.

Tämä kertoo minulle selvästi sen, missä mennään.
Ja kerroin asian siksi, että muutkin ymmärtäisivät, sillä edessä saattaa olla vielä kaikenlaisia näytelmiä.

Tällä en kerjää minkäänlaista huomiota ja pään silitystä, sen aika on jo ohi.

115
Tulokset / Ponderittoman kuskin kohtalo
« : 19.08.04 - klo: 20.37 »
Ja se oma mielipiteeni: en todellakaan ymmärrä, miksi erän muiden kisaajien pitäisi hyötyä siitä, että kaveri on unohtanut ponderinsa? Heidän kohdallaanhan mikään ei ole muuttunut, on kaverilla ponderia tai ei.
Ja miksi unohtanutta pitäisi rangaista = estää saamasta arvokas kokemus radasta ja auton säädöistä?

Saman rangaistuslogiikan mukaan kilpailija, joka on vaikkapa parilla ulosajolla menettänyt mahdollisuutensa oman tuloksensa parantamiseen, pitää ottaa pois radalta?

Mitä tehdään kilpailijan kanssa, jolle ei tule kierrosaikoja, mutta jonka ponderi ei ole katsastuksessa ponderitelineessä?

Mutta niin tai näin, tämä gallup on hyvä. Se kertoo demokraattisesti, mitä mieltä enemmistö kisaajista on.

116
Tulokset / Ponderittoman kuskin kohtalo
« : 19.08.04 - klo: 19.23 »
Uskokaa tai älkää, äänestin auton "ajokiellon" puolesta. Mutta vain siksi, että se oli juniorin mielipide keskustelumme perusteella.

117
Tulokset / FinTrack Tour 2004 jälkipelit (päivitetty)
« : 19.08.04 - klo: 12.51 »
Sen mitä tuosta ƒÂƒƒÂtykƒeƒtä ƒain ƒelvää ( :wink: ), niin ei siinä ole mitään pahaa, että keskustellaan asioista, joista on olemassa erilaisia mielipiteitä. Sehän keskustelufoorumin yksi tarkoituksista onkin.

Muistan Tumpin näihin piireihin astuessaan ehdottaneen jotakin sen tapaista, että kisojen yhteydessä todella järjestettäisiin keskustelutilaisuuksia. En kuitenkaan tiedä sellaista kertaakaan järjestetyn, enkä ihan usko, että se toimisikaan: kisat kestävät aamuvarhaisesta iltamyöhään.

Keväällä A8:n eli Etelä-Suomen kerhojen työryhmä järjesti "lajiparlamentin", jossa kokoonnuttiin jutustelemaan lajin ajankohtaisista asioista. Sen tulokset koottiin muistioon, joka lähetettiin lajiryhmälle käsitellyistä asioista tehtyinä aloitteina. Tämä on hyvä käytäntö, varsinkin, jos jälkeenpäin todetaan, että vaivannäöstä on ollut jotakin hyötyä.
AKK tai lajiryhmä ei tietääkseni ole ollut halukas vastaavaa järjestämään.

Takaisin alkuun: mielipiteiden vaihtoa on syytä olla myös täällä "julkisuudessa", sillä tavoin ajankohtaiset aiheet tavoittavat kaikki harrastajat, ja jokaisella on tilaisuus osallistua. Ajatuksia vaihtamalla myös syntyy uusia ideoita, ja esitetyt ideat pääsevät "testiin".
Joskus toki keskustelut ohjautuvat väärille urille, tai asiat henkilöidään. Se on valitettavaa, mutta melko tavallista missä tahansa keskustelussa.
Toivottavasti emme koskaan joudu toteamaan, että tämän lajin harrastajat tai valtaa käyttävät eivät ole kykeneviä keskustelemaan keskenään lajin asioista  :wink:

118
Tulokset / FinTrack Tour 2004 jälkipelit (päivitetty)
« : 18.08.04 - klo: 17.21 »
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"

3.6.6. KIERROSLASKENTA
........
Käytettäessä automaattista kierroslaskentaa on ajaja velvollinen huolehtimaan anturin hakemisesta, käytöstä, kiinnityksestä sekä luovutuksesta välittömästi erän jälkeen takaisin järjestäjän antamien ohjeiden mukaan. Auto ei saa aiheuttaa häiriöitä automaattiselle kierroslaskenta laitteelle.

Tämä sääntö on muuten pilkulleen kirjoitettuna siten, että: ajaja on velvollinen huolehtimaan anturin hakemisesta, käytöstä, kiinnityksestä sekä luovutuksesta välittömästi erän jälkeen takaisin järjestäjän antamien ohjeiden mukaan. Auto ei saa aiheuttaa häiriöitä automaattiselle kierroslaskenta laitteelle.
Etsimälläkään en löydä tuosta mainintaa, että autolla ei saisi ajaa, ellei siinä ole ponderia.

Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"
Kysynpä : Jos kilpailija laiminlyö velvollisuutensa, niin millä perusteella hänen tulisi antaa jatkaa radalla ajoa ?

Kyseessä on kai lähinnä kilpailijan "velvollisuus" kilpailijaa itseään kohtaan. Jos sitä "velvollisuutta" tai pikemminkin mahdollisuutta ei käytä, ei sillä ole aiheuttanut kenellekään muulle mitään haittaa, vaan päinvastoin etua. Mikä on se asiaperuste, jolla ajon jatkaminen ei olisi sallittua?

119
Sähköautot / Asso Talk
« : 18.08.04 - klo: 16.05 »
Ei tulta ilman savua  :lol:

120
Tulokset / FinTrack Tour 2004 jälkipelit (päivitetty)
« : 18.08.04 - klo: 16.02 »
Tämä aihe ei ole lainkaan turhemmasta päästä. Sitä osoittaa jo se, että esiintyy täysin vastakkaisia ja perusteltuja mielipiteitä. Hyvä niin, sillä todellisten aiheiden ympärillä on syytäkin keskustella, sitä ei ole ollut viime aikoina mitenkään liikaa.

Jos modet vielä haluavat laittaa gallupeja foorumin piristykseksi, niin tämä aihe on kerrassaan sopiva sellaiseksi. Kukaan ei voi olla varma gallupin tuloksesta, siksi se onkin hyvä. Esim. näin:

* Saako ponderinsa unohtanut kilpailija ajaa aika-ajoerässä?
* Onko ponderinsa unohtaneen kilpailijan auto otettava pois radalta?
* Ei mielipidettä

Ja perään hyviä perusteluja puolesta ja vastaan!

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 51