Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - triheadwolf

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6]
151
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 07.12.09 - klo: 17.41 »
Mä tilasin näitä 2.

Mikäs tuo hinku kaililla flightmaxia laittaa? Jotain vikaa Turnigyn akuissa?

No, nyt kun katselin noita flightmaxeja niin ehkäpä nämä tilaan kun seuraavan kerran pattereita tarttee.

Leveys ei noissa patterikoteloissa tahdo oikein soveltua 4s paketeille, mutta korkeuttahan tulee lähes rajattomasti lisää kun nakkaa ne kannet pahvilaatikon pohjalle ja pistää sträppinarut tilalle.

152
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 06.12.09 - klo: 19.33 »
Laitoin laakerisarjan tilaukseen lopulta täältä.

Saas nähdä mitä sieltä tulee jos tulee. Tuon setin jälkeen varmaan ei muita kuin pyöränlaakereita tule juuri vaihdeltua joten RC-Caragen toimitustapoihin voi tutustua tarkemmin sitten vähän myöhemmin.

153
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 04.12.09 - klo: 13.46 »
Mites noin? Itse laitoin luodinkestävät diffit justiin, ja nyt on jopa hiljaisempi kuin ennen, auto myös rullaa jotenkin pehmeämmin nyt. Shimmailin myös samalla diffejä että nyt pitäis kestää.

Jaa-a. Pitää tässä viikonloppuna varmaan vähän tarkistella että mistä mekkala tulee. Ei viitsisi nyt heti rikkoa. Etudiffin shimmasin kyllä aika tiukaksi sivuttaissuunnanssa laakeroinnin osalta. Pitää varmaan käyttää vielä auki ja tarkistaa että rataskontakti on kunnossa.

154
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 02.12.09 - klo: 18.46 »
Kotimaista jos haluaa tukea, niin esmes RC-Garagelta löytyy kohtuuhintaista pyöränlaakeria.

No niin no tota, 12€ kirjekuoreen mahtuvasta paketista kun nyhdetään postiennakkomaksu ja postikulut, joita ei tietenkään etukäteen ilmoiteta, niin lopputulos on notta pitäköön tunkkinsa. Tilaan saksasta. Halvemmat toimituskulut.

155
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 29.11.09 - klo: 22.56 »
Pitää kyllä ihan tolkutonta mekkalaa noi luodinkestävät diffit. Noinkohan olen tehnyt kaiken oikein...

156
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 29.11.09 - klo: 13.19 »
Kumisuojatut (tai polyamidi) ehdottomasti kannattaa laittaa, nuo teflonit ei kestä kuin yhden hiekka-ajelun...

Kiitän tästä tiedosta! Siitä on reilut 10 vuotta kone-elimien opintoviikkojen suorittamisesta, eikä sen koommin ole laakereitten syvimpiä olemuksia tullut mietittyä :roll:

Lainaus
Kotimaista jos haluaa tukea, niin esmes RC-Garagelta löytyy kohtuuhintaista pyöränlaakeria.

No jopas, olen hämmentynyt. Jotain mitä ei tarvitse tilata merten takaa ja saada silti alle puoleen hintaan. Hieno homma! Kotimaista tuetaan aina kun siihen on aihetta, ja aihe loppuu hetin kun hinnoitellaan itsensä siihen kuntoon että asiakasta pidetään i*ioottina...

Lainaus
Jenkeistä saapi sitten vaikka kokonaisia laakerisettejä Fluxiin, vaikkapa Bocalta - tahtoo vaan tuo hinta vähän pompsahtaa keraamisilla ABEC7 lakuilla...  :cry:

Eiköhän tuo hintaero suhteessa hyötyyn ole hiukan overkilliä pelkkään pässimiseen. Eri asia sitten jos ajaisi kilpaa ihan menestys mielessään.

Lainaus
ps. Noissa Ebay-linkin lakuissa on kaulus, joten ei sovellu tähän käyttötarkoitukseen.

Juu vähän tuli silmät ristissä selailtua, mutta samaan hintaan saa samalta sälliltä kauluksettomiakin. Kiitän kuitenkin huomiosta ja muutoinkin kaikin puolin täydellisestä vastauksesta :angel:

157
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 28.11.09 - klo: 23.31 »
Mistäs tähän kannattaisi laakereita ostaa? Ja millaisia? Mielellään koko settiä tai ainakin pyöränlaakereita useampi kuin 2 kerrallaan, käy kalliiksi ostella noita pikkupussukoita.

Pistin nääs koko laitteen purkaen kun vaihdoin luodinkestävät (heh) diffit, tuli siinä sitten huomattua että pyöränlaakerit ovat kyllä jo täysin ja totaalisen vaihtokunnossa about 15-20 akullisen jälkeen. Eli noita pyöränlaakereita pitää vissiin vaihdella noin kymmenen akullisen välein, joten siitäkin syystä "tukkupakkaus" olisi haussa. Drive gear samoin on jo aika kulunut, joten sekin menee samalla sitten uusiksi.

Iskarihuolto tarttis näiden lisäksi vielä tehdä niin sitten alkaisi olemaan 6s vaille valmista :evil:

Edit: Löysin tämmöisen puljun kuin vxb. Ilmeisesti tässäkin tapauksessa toiselta puolelta maapalloa kannattaa lähteä mokoma nyssäkkä tilaamaan? Kenelläkään kokemuksia ko puljsta tai muita ehdotuksia?

Edit2: Tällaista ebaysta. Ei siis tarvitse mennä rapakon takaa tilaamaan.

158
HPI / Vs: Hpi vorza Flux HP
« : 28.11.09 - klo: 22.29 »
Tämä tulee kyllä vielä kismittämään kun nyt ei vain uskalla pistää pennejä likoon, mutta tuun sitten kuolaamaan tuota sun vorzaa :grin:

Mites tähän muuten mahtuu 2x 6s lipot?  :roll:

159
HPI / Vs: Hpi vorza Flux HP
« : 13.11.09 - klo: 19.22 »
Ja tätä Vortzaa mä en olisi halunnut nähdä..Pitää varmaan valehdella auton hinta emännälle tälläkertaa.

Mahtuiskohan matkalaukkuun... Jos jättäis ratiot ja muut turhat romut rapakon taa  :grin:

160
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 05.11.09 - klo: 18.19 »
Tuossa kun nyt hiukan ennätin hiplaamaan tuota laitetta niin onpahan välykset joka paikassa.
Tiedä sitten mikä on tavanomaista ja mikä ei, mutta melkoista hölkkälöysää on kyllä ja huolella.

Jos tuo oikea auto olisi niin ohjauksessa olisi väljää varmaan kaksi kierrosta ruorista. 1:1 kilpa-autojakin ropanneena osaan nyt ainakin sen verran sanoa että moisella on kyllä vaikutusta ajettavuuteen.

Vähän tuolta suuren maailman foorumeilta jo yrittänyt myös katsella että mitäs tälle asialle olisi tehtävissä, mutta ajattelin vähän kysellä täältäkin. Eikä varmaan muistakaan modeista,"hop-up":sta tai miksi ikinä noita paranteluita kutsutaankaan, ole pahaksi jakaa tietoa. Joissain kuvissa näkyi alumiinisia osia jne ja olikohan ihan ohjekirjassa jostain laakerisarjasta mainintaa. Jos ennättäisi enemmän perehtymään asiana niin kaivelisin toki lisää tietoa, mutta jos jollain on jo lonkalta laukaista asiaan tuntemusta niin aina helpompi :)

161
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 03.11.09 - klo: 22.22 »
Juu minun moka.

Ei se mitään  :azn:

Ajattelin vain kertoa niin saa muutkin hyödyn edullisemmasta hinnasta.

162
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 03.11.09 - klo: 22.05 »
Ei ollut kallis setti, kaksi settiä jää tullirajan alle postikuluineen. Toivottavasti tavara myös saapuu perille...

Jos ihan tarkkoja ollaan niin 2 settiä posteineen ei jää tullirajan alle vaan kyllä tuosta marraskuun tullin muuntokurssin mukaan joutuu reilu 12e pulittamaan. Tietysti mahdollisten alennusten kanssa voi toki saadakin alle tullirajan.

SKU17874    HPI Racing MACHINED BULLETPROOF DIFF BEVEL GEAR 29T/9T SET #102692
$25.02      2    $50.04 
SKU17773    Novak Mod 1 5mm pinion gear - 20T #5114
$6.53      1    $6.53 
Subtotal:     $56.57   
Shipping cost:    $9.32   
Total:     $65.89

/ 1,4771 = 44,60

Lisäksi vielä virheellisesti tulin maininneeksi tullirajan, josta ei ole kyse, vaan arvonlisäverorajasta.

163
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 03.11.09 - klo: 21.45 »
https://www.tcscrawlers.com/HPI-Racing-MACHINED-BULLETPROOF-DIFF-BEVEL-GEAR-29T-9T-SET-102692-p-17874.html

Ei ollut kallis setti, kaksi settiä jää tullirajan alle postikuluineen. Toivottavasti tavara myös saapuu perille...

Niin juu, tilasin samalla tällaisen paketin täytteeksi, mutta tuo ei ollutkaan "hardened", mikä lie karkaistua yrittää tarkoittaa. Tekeekö sillä mitään tän auton kanssa?

164
Radiolaitteet / Vs: Markan gigaradiot?
« : 03.11.09 - klo: 20.20 »

Joo 37e tuli postien kanssa hintaa nyt kun tilasin ja maksoin paypal avulla. Lisä vastarit oli vain loppu, olis niitäkin voinut muutaman tilata. Oliko joku saanut lisävastarin keskusteleen ohjaimen kanssa?

No just mun tuuria. Ei tosin ihan niin paljoa harmita kuin telkkari... Mutta ei siitä tässä.

165
Radiolaitteet / Vs: Markan gigaradiot?
« : 03.11.09 - klo: 12.18 »
Kauppa näkyi menneen suoraan euroissa, joten Paypal ei ole "syyllinen" kurssimuutokseen. Mitähän lie olen tuossa kohtaa ajatellut. No ei ihan tavatonta tämän pään kanssa joka hartioitteni välissä keikkuu.  :roll:

166
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 01.11.09 - klo: 23.16 »
Kiitos uskonvahvistuksesta, siispä tilaan seuraavaksi vastaavat 3s akut ja käytän niitä sarjassa näiden nyt tilattujen kanssa.

Sellaista kysyttävää vielä olisi että kun olen menossa käväisemään tuossa parin viikon päästä Kanadassa Burlingtonissa (Torontosta tunti etelään), niin mitähän sieltä kannattaisi tällaiseen autoon ostaa? Eli mitä mä tartten kuitenkin ennemmin tai myöhemmin?

Sen verran yritin jo katsella että HobbyHobby kauppa olisi Torontossa ja toki olen tätä topicia lukenut, että phatlinet asfaltille ja ilmeisesti Prolinen badlandsit olisi pätevää kamaa nurmelle ja soramontulle. Lisäksi kiinnostaisi tuo voimansiirron heikoin lenkki eli tasauspyörästö laittaa suosiolla kuntoon, jos ja kun 6s kennoillakin tulee vielä kulkua kokeiltua. Ei vain löytynyt tuon puljun listoilta vielä Bullet Proofia. Pari (1) (2) koppaa tekisi mieli laittaa matkalaukun täytteeksi. Ehkä tukivarsisetit ynnä muut muoviosat on tuolta halvempi tuoda, mutta entäs jos toisi noparin ja moottorin, niistä lienee pääsee täällä eroon käypäisellä hinnalla. Jos ottaisi tullausriskin ja pakkaisi laukun täyteen MMM nopareita ja vaikka yhden Braman :afro:

Niin ja jos joku tuolta kaupasta jotain katselee niin tiedoksi että kurssi on 1Ca$ = 0,63€ 

167
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 01.11.09 - klo: 16.47 »

Repesin.
Melkeen ois kuvan paikka

Joo vaimo oli mukana ja kamera myös, arvaa että harmittiko sitä kun ei just sillon sattunut olemaan se kamera käpälässä :D
Nauratti kyllä itseänikin aika lailla. Ei sitä aamulla osannut ajatella että tänään tulee kaatuiltua selvin päin pitkin lenkkipolun pientareita, auto edellä ja mies perässä ohjain kädessä juosten nauraen ja sitten lentäen ja nauraen :roll:

BTW, tilasin tähän uudet akut, käsittääkseni nuo nykyiset on virranannoltaan 20C, 2s 5Ah Turnigy akut ja tilatut on 30C 2s 5Ah Turnigyt, onko jotain käsitystä heittää että kuinka paljon tuo virranantokyky tulee vaikuttamaan kulkuun?

Noi nykyiset tulee jäämään hyvin pian aivan liian tehottomiksi, toisen ajokerran jälkeen jo alkaa tuntumaan että lisää tehoa saisi olla käytettävissä. Kolmannet akut saa joka tapauksessa sitten olla 3s.

Voikos muuten tehdä siten että laittaa 2s+3s kennot? Sähköteknistä estettä sinänsä ei ole noita sarjaankytkemästä, mutta jotain muuta? Epätasainen virrananto? Epätasapaino autossa? Epätasapaino ajajalla? :D
Kun tuo 6s tuntuu käyvän jo auton tekniikan päälle tämän topicin perusteella, niin 5s saattaisi olla sellainen hyvä kompromissi tehon ja kestävyyden suhteen?

Joku ajopaikka täytyy kyllä kehitellä missä saisi muodostettua ihan jonkun radan, jota voisi alkaa kelloa vastaan kiertämään. Muutoin mielenkiinnon säilyminen voi olla vähän niin ja näin pitkällä aikavälillä.

168
Kaikkein paras olisi ladata kennot yksitellen. Tähän tarkoitukseen olisi hyvä vaihtoehto BC700 tai BC900 laturi, tämän näköinen:
http://www.paratronic.fi/akkulaturi_bc700.shtml
Laturi lataa, purkaa ja ajaa lataus-purku syklejä automaattisesti. Nyt näyttää olevan harmillisesti loppu, mutta kun on edelleen listoilla saattaa saada vähän ajan kuluttua.

No joo, tuommonen on varmasti hyvä laitos. Tarkoitushan oli että tuolla mystery laturilla olisi voinut latailla muutkin kuin lipo akut että ei kaikille tarttis omaansa olla, mutta vaikuttaa siltä että eihän noista eroon pääse. Jotain noita millon minkäkin paketin mukana tulleita latureita on kaapissa sen puolenkymmentä, mutta yhtään kunnollista kun ei ole. No jospa päästän itseni kaikkein helpoimmalla ja hankin tuollaisen kunnollisen laturin ja siihen sitten kunnollisia akkuja.

169
Radiolaitteet / Vs: Markan gigaradiot?
« : 01.11.09 - klo: 14.13 »
Tilasin sitten itsekin eBayn kautta tämän, Paypal laskutti 47 ja risat euroa kuljetuksineen, kun niiden käyttämä kurssi vähemmän yllättäen perustuu johonkin muuhun kuin päivän kurssiin. Kummasti vielä aina niin että Paypal voittaa siinä vaihdossa. 1,42 oli paypalin ja 1,48 todellinen. Aika inhasti meni tullirajan yli, katsotaan nyt että saako vielä kympin pistää lisää valtion tukemiseen.

Tämä topic tulee kyllä tarpeeseen kun ei näiden värkkien kanssa ole aiemmin tullut puljattua, piippauksen poistot, muistipaikkojen kopioinnit, LiPo akkujen käyttö ynnä muu pieni modaus varmasti tulee tässä omassakin tapauksessa eteen.

170
Ai nämä tasaavat laturit eivät osaakaan noita NiMH akkuja purkaa kaikkia yhtäaikaa tasaten. No sitten riittäisi että saa akut joko rinnan- tai sarjaankytkettyä johonkin koteloon. Semmoisistakaan ei kyllä ole tietoa, olisiko muilla?

171
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 01.11.09 - klo: 13.55 »
Toinen akullinen tuli äsken päästeltyä, eikä ilman vaurioita selvitty. Ajajan kyynärpää otti osumaa hiekkarinnettä alas kieriessään sen verran että nahat lähti paksusta nahkatakista huolimatta :lol:
Autolle ei sitä vastoin käynyt kuinkaan. Ruorista vääntyi hiukan antenni, mutta sen sai suoristettua. Markan gigaradiokin on jo tilattu, niissä kun ei sojota niin pitkiä antenneita niin on helpompi pyöriskellä rinteitä alas :p

Moottorin pinjoni (ensiöratas, sanoisi koneteknikko) tahtoo liukua pois paikaltaan joten huomenna on käytävä hommaamassa lukitetta. Lisäksi toisesta akkutelineestä hävisi yksi niistä kumilärpyttimistä joilla lukitaan kansi kiinni. No tiedossa oli että tuo systeemi ei tuollaisenaan oikein pelaa, jatkossa kannet pysyy sitten tarranauhan avulla läjässä.

Toiset akut täytyy hommata, yhdellä setillä ei kerkeä vielä edes kunnolla innostumaan. Vauhtiakin saisi olla vähän lisää, joten 3x3s patukat on harkintalistalla. Tietysti voisi ensin kokeilla hieman paremmalla virranantokyvyllä (30c?) olevia 4s akkuja.
Nopari ja ohjausservo täytyy kyllä väkertää vesitiiviiksi, niin pääsee lumikeleilläkin sitten ajelemaan. Vastaanotin saakoon jonkin sortin pussin ympärillensä, se ei varmaan muuta tarvitse.

172
No niin, en ole otsikon mukaista kapistusta tavannut myytäväksi asti missään, olisikohan joku muu?

Eli siis AA kokoisille NiMH akuille olisi latausteline hakusessa. Laturin virkaa saa hoitaa Mystery merkkinen laturi DealExtremestä.
Tasauslinjat saisi olla valmiina, se kait se koko pointti asiassa on, mutta askarrellaan sitten jos ei valmiita ole.

173
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 31.10.09 - klo: 21.33 »
Iso ja pikkuveli.

Pikkuveli löyti uuden kodin mun luota :)

Miten voikaan kohta 40 vuotias poika olla onnellinen uudesta lelustaan :D
Nyt sitten tilaukseen rompetta joka tilistä pikkasen, pysyy vaimo tyytyväisenä :angel:

174
RC-kerhot ja -radat / Vs: Ratoja
« : 25.09.09 - klo: 17.26 »
Olisikohan kenelläkään voimia tehdä vastaavaa koostetta epävirallisista bashauspaikoista, missä saa vapaasti käydä pöllyyttämässä? Hiekkamontut yms paikat.

Itse muuttanut Ylöjärvelle tuossa kesällä, auto pitäisi joululahjaksi tenavalle (1kk tyttö) eli itselle hankkia. Ei mitään käsitystä että missä täälläpäin voisi käydä soraa lennättämässä. Nokialla tuo sisärataprojekti ja sitten tuo lakalaivan mesta on tiedossa.

175
Bensa-autot / Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« : 25.09.09 - klo: 12.10 »
On se jännä juttu, et tollasen rekkarikilven teksti on yhen auton perälootassa...

Toni  :grin:

Oikeassa autossa tuollaista ei suomen rekisterissä ole, P alkukirjain on varattu peräkärryille ja -vaunuille, sekä 0 (nolla) alkuista numeroa tai numerosarjaa ei käytetä. Ruotsin puolella toki voi olla.

edit: Eli juu, kuten alla mainittu niin erikoiskilpeen saa halutessaan P ja W kirjaimet, jotka on kärryihin muutoin varattuna, lisäksi saatavilla on ääkköset, joita ei ainakaan toistaiseksi (tietääkseni) ole otettu autojen normikilpiin käyttöön. Anteeksi OT ja jatketaan hienon auton ihastelua.  :police:

176
Aion nyt sitten minäkin kyseisen auton ostaa, kaupasta tosin, tuo tilaaminen kun tulee 400 euroa kalliimmaksi

E: testiajo sitten pidetään tattarisuolla  :grin:

Tästä vähän älyllisemmällä hinnalla

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6]