Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - triheadwolf

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 6
31
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: LiquidRc
« : 21.04.12 - klo: 23.42 »
Laitoin vastauksen mainosviestiin, lyhyesti ja ytimekkäästi "Code savox10 doesn´t work" klo 9:42

Vastaus tuli 17:32

Eli en kauhean huonoksi haukkuisi kommunikointiakaan...

-bb-

Höh, oot varmaan jollain special spostilistoilla, kun tuollaisia sposteja saat ja viesteihinkin vastataan :0

Viimeisin lähetys tuli muuten alle viikossa, perjantaina yöllä tilaus ja seuraavana perjantaina oli paketti postilaatikossa. Ei vois juuri tyytyväisempi olla!

32
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 19.04.12 - klo: 23.54 »


Nopari löys uuden paikan

33
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 19.04.12 - klo: 20.21 »

Ei ollut kosteus syynä, parkkipaikalla oli pari lätäkköä missä ajoin mutta ne kierrettiin ja vielä erikseen katsoin että nopari oli kuiva ajon jälkeen. Joten en tiedä kyllä mistä triheadwolf tuota tietoaan repii.

Alle tunnissa palaa nopari jos jättää akun johdot paikalleen, viime kerralla meni kans samalla lailla noin. 30-45min ja wuussshh.
Edellisellä kerralla kiinni oli 2s 5200 30c turnigyt ja nyt 3s 4000 zippyt. Jos tuosta tiedosta nyt kellekään mitään informatiivista arvoa on.
Akku meni viime kerralla rikki ja aika todennäköistä että sama asia tapahtui tälläkin kertaa, en ole vielä testannut.

Mamban muovikuorien ulkopuolelle ei mitää liekkejä ainakaan näissä mun nopareissa tullut, sulamista kuorissa on moottorin johtojen puolella.

Tietoa revin omasta ja muista tapauksista mitä on eri foorumeilla ympäri maailman ollut. Kuten sanoin, kosteus ei ole ollut näissä yhdistävä tekijä, vaan piuhojen unohtaminen paikalleen. Itselläni meni tunti-pari kunnes savut tuli, akut ja nopari molemmat pelkkää tuhkaa. Kuvia on tännekin tullut joskus laitettua, etsikää jos kiinnostaa.

Kaksi muuta MMM:a on toiminut moitteetta kaiken rymyämisen tähän asti. Kaikki corrosionX:llä suojattuna ja kuravellissä pyörineenä.

34
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 19.04.12 - klo: 16.20 »
Eiköhän se savusta jos on suojaamaton nopari ja kuralätäköissä ajanut..

Ei ole kosteus ollut syynä savuamiseen. Tarkkaa syytä en tiedä, mutta on kokemuksia asiasta muillakin kuin minulla ja tällä viimeksi kertoneella. Savuaako ensin akut ja sitten nopari vai toisin päin, sekin on vähän??? mutta piuhat kun jättää paikalleen muutamaksi tunniksi niin kohta palaa valokaari jossakin päin laitosta.

35
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 19.04.12 - klo: 13.48 »
No ei kai tuo johtojen irtiottamisen unohtaminen nyt noparia savusta!? :shocked:

Kyllä savustaa. Samalla menee akutkin jos sikseen...  :huh:

36
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 14.04.12 - klo: 19.08 »
Lainaus käyttäjältä: triheadwolf

Joo tuli sitten taas toimittua ennen ajattelua. Ne tosiaan on käämilankaa ja kun napsaisin noi liittimet sivuleikkureilla irti ja kuorin johdon juottamista varten, niin sittenhän mä sen vasta hokasin.

Käämijohdothan on tosiaan vielä tälläkin vuosituhannella suojalakattuja. Eikä oo happoja mulla kotona muita kuin minä ite. Prkl. Hitaasti etenee tää rojekti nyt.

Piuhoihin juotan HK:n 6mm putkiliittimet, ei mun mielikuvitus riitä liittämään 8AWG piuhaa noihin naruihin ilman liittimiä välissä. Siis sitten kun oon keksinyt kuinka ne suojalakat saan pois.

Pientä googlaamista ja törmäsin tällaiseen:
http://www.edaboard.com/thread58869.html#post1021299

Suolaa ja soodaa sulattamaan. Heh, kotikemiaa keittiötarpeilla.

Älkää perskeles vaan tehkö sit tätä samaa virhettä.
Leopardeista ei pidä katkaista moottorilta lähteviä johtoja!!!

On meinaan tuo suoja emalointi ihan pikkasen hankalaa tavaraa poistaa noista säikeistä.
Poltin pienellä kaasupolttimella enimmät pois ja dremelin teräsharjalaikalla tuhkat pois. Pyöreästi tunnin homma ja lopputulos enemmän kuin epävarma. Teräsharjalla jos hankaa ehjää suojalakkaa niin ennemmin häviää kupari lakan alta kuin lakka!

Tuota sulaa suolaa ja soodaa en lähtenyt kokeilemaan, pikkasenkin vettä sekaan niin - kaboom!
Ei perheellisen kodissa tehtäviä tempauksia tuollaiset ollenkaan.

Tuo polttaminen on melko hankalaa sekin, lämpöä ei saisi siirtyä liiaksi lankoja pitkin moottorille päin, mutta piuhan on oltava liki punahehkuinen ennen kuin lakka alkaa käryämään. nopea jäähdytys taas meltouttaa kuparin, jolloin on suuri vaara että säikeitä alkaa katkeilemaan tärinässä. Onneksi ominaisuuksia saa jonkin verran takaisini kun lämmittää kertaalleen lähelle hehkutuslämpöä ja antaa jäähtyä rauhassa huoneen lämmössä. Mutta kun kyseessä on tuollainen nippu pienen pieniä säikeitä, lopputulos on aivan arpapeliä kotokonstein. Älkää siis katkaisko noita johtoja vaikka kuin tekis mieli.

37
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 11.04.12 - klo: 12.21 »
Onkos ketään törmännyt vastaavaan?:

Vaihtelin tuossa Savöxin 20kg vääntävän servon paikkaan->autoon akut kiinni -> virrat päälle -> säätelin kääntyvyyksiä kohdalleen ja kun ratin päästää vapaasti jommastakummasta ääriasennosta keskelle, auto nytkähtää lähes aina eteenpäin.

Kokeilin 3:lla eri Savöxin servolla, 1 niistä paketista vedetty. Alkuperäisellä ei tee tätä efektiä.
En oo ennen moiseen törmännyt, pitääkö tehdä joku konkka/vastus -viritys johonki väliin?

Anna kun arvaan, Spektrumin radiot/vastari?

No joka tapauksessa, konkka vastariin niin helpottaa. Vastari siellä kyykkää.
Tuolta kohta neljä. Tai sitten jostain kaupasta, hobbykingiltähän noikin on.

38
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 04.04.12 - klo: 08.56 »
Jos joku on laittamassa Alzalle tilausta lähiaikoina niin ottakaa yhteyttä, pitäisi saada nuo motor mountit Castlen 1515 moottorille 41,78mm. Ja ehkä jotain muuta pientä.

Hajosi muuten ensimmäinen osa fluxista, diffiboksi. Tai siitä diffiboksista lähti irti se korvallinen johon toe arm kiinnittyy. Onko näitä mennyt muilta? En käsitä kun hyppy oli pieni ja vauhtia ei juurikaan ollut, ehdin neljät akulliset ajaan ennenkuin rysähti. Täytynee hommata jostain peltiä tai ohut alumiini levy ja työstää siihen sellainen cross brace koska ainakaan Alzalla ollut sellaista valmiina.

[IMG=http://img62.imageshack.us/img62/7853/20120404024935.jpg][/IMG]

Uploaded with ImageShack.us

On mennyt aivan vastaavasti. Itsekin olen harkinnut laittaa Integyn takahubit niin voi jättää noi toe linkit pois. Toistaiseksi on mennyt yks diffikotelo ja pari c-hubia, jotka sitten oon vain kääntänyt puolelta toiselle.

Pitäis itsekin laittaa alzalle tilaus menemään, kovin isot postikuluthan tuolta ei kuitenkaan ole.

39
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: LiquidRc
« : 03.04.12 - klo: 22.57 »
Useita ongelmattomia tilauksia takana. Viimeisin oli poikkeus, olivat tuotteistaneet tuotteen väärillä/ristiriitaisilla tiedoilla ja lähettivät minulle eri tavaraa kun mielestäni tilasin. No sähköpostiin ei vastailtu, mutta laitoin paypällin kautta korvauspyynnön tilauksen koko summasta ja muutamaa päivää myöhemmin se oli hyväksytty, ei edes tarvinut lähetellä väärää tavaraa takaisin. Joten hyvin hoituu näemmä ongelmatilanteetkin, joskin kommunikointi asiakaspalvelun osalta jättää toivomisen varaa.

Mikä ihmeen kommunikointi?

Nimim. vastaavan tilanteen läpi käynyt  :roll:
En ole millään foorumilla koskaan kuullut kenenkään saaneen tuosta puljusta ainuttakaan sähköpostivastausta.
Mutta paypal hyvittää ja liquidi ilmeiseti hyväksyy tilastotappiot.

muoks, seison korjattuna, bluebeetle kertoo saaneensa sähköpostiviestin jokunen vuosi sitten  :grin:

Juuri äsken lähti taas tullirajan alittava tilaus.  :afro:

40
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 03.04.12 - klo: 21.34 »
mmm... siis tuo 4082 Leopardi on 2000kv?
Aikasta paljon tulee kieppejä kuudella kennolla - kannattaa pitää ainakin aluksi lämpöjä silmällä ettei tule yllätyksiä.
Joku 17t pinioni alkuun ja siitä säätämään.

Aika varovaista, kun tehdas toimittaa tuon 2200kV + 20T yhdistelmällä (ja kaiken päälle tarjoo tuota 25T lautasta vielä samaan syssyyn että tuosta, polta konees!) :shocked:

Muoks: jos tuon moottorin antoteho on lähelläkään luvattua 3,5kW, niin lämpöä on luvassa ihan varmasti, vaikka hyötysuhde pysyisikin kurissa. Tilaan 17 (77km/h), 18 (81km/h) ja 20 (90 km/h) hampaiset. Isompia saanee laittaa sitten kun on pienemmät renkaat. Phaltlinet on vain 140mm, jolla 17T antaa nimellisjännitteelle huiput 52km/h, mikä on kyllä melko alhainen tuolle paketille. Tahtoisin kuitenkin sitä väännön tunnetta laitteeseen, en niinkään sitä että rääks ja sit on jo täydet lasissa. Sillein olis kiva ajaa että koskaan ei tarttis laittaa kaasua pohjaan (koivistonkylä ei sitten tuu narisee että ajan kuitenkin kaasu pohjassa vaikka oltais jo katollaan).

Niin sen muuten huomasin että todella paljon vähemmän on passiivista magneettivoimaa tuossa moottorissa kuin castlen koneessa. Autohan rullaa niin että kun potkasee sitä persiiseen niin hävii näkyvistä  :shocked:

41
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 03.04.12 - klo: 20.47 »

Leopardissa taitaa nuo johdot olla suoraan ne käämityslangat (kun ovat niin jäykät), joten vaihto ei onnistu.
Ota liittimet irti ja juota jatkot suoraan johtoihin?
btw. aika julman kokoinen pinioni kuvassa.  :shocked:

Joo näin teen.

Pinjoni on ainut irtokappale mikä pakissa oli, auton mukana tullut 25 piikkinen, piti ihan pussista repiä pois. Ei tule kiinni, mutta tarkat on havainnot!  :police:

Kaipaan kyllä asiantuntevia lausuntoja sopivasta välityksestä, vakio spurri, 6s ja XL:n renkaat (pienempiäkin käytetään, mutta näillä kokeillaan alkuun).


42
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 03.04.12 - klo: 19.19 »
Tuosta 6,5 mm bulletteja > http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=56060

löytyy myös 4 mm ja 5,5 bullettei .

postit huimat 0,99 $  :shocked:

Tuossa yks ilta aiemmin etsin tuohon nopariin sopivia liittimiä, myös nuo huomasin, mutta selvyyttää siitä että onko nuo nimenomaan MMM liittimiä vai ei en saanut.

ilmeisesti nämä: http://www.hobbylinna.com/male-gold-connector-p-22348.html
olisivat oikeat, mutta pomppulinna haluaa noiden lähettämisestä 7.20, enkä periaatepermuudoissani voi yksinkertaisesti tuota maksaa, kun vastaava paketti tulee taalalla jenkeistä. Prkl.

43
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 03.04.12 - klo: 19.03 »


Sinne se leopardi menee. 4082 siis. Saa kiinni noilla alkuperäisillä pannoilla, mutta jää vielä nähtäväksi pysyykö myös. Pannat ja pinjoni tartti kääntää toisin päin ja moottorin akseli on hyvinkin pitkälti vaihdelaatikossa kiinni.

Vähän olen pettynyt noihin moottorin piuhoihin ja liittimiin, piuhat on tosi jäykät ja vähän kuin rautalankaa. Liittimien perusteella ei voisi uskoa että tuosta menee tehoa 3,5kW läpi, ei sitten millään.

Kysymykset kuuluukin:

- kuinka liittää tämä MMM nopariin järkevästi?
Piuhat on niin lyhyet että alkuperäiselle noparin paikalle ne ei yllä.

- sitten olisiko vinkkiä mistä saa noita nopariin sopivia bullet liittimiä? Suomesta? Liquidilta? Hobbykingiltä?

- onko kukaan juottanut piuhoja suoraan tuohon noparin kuppiin?
Vai irtooko kupit piirilevystä kun niille tarjoaa vähän lämpöä?

Voiko nuo moottorin johdot vaihtaa 'helposti' ? Hirveästi ei tekisi mieli pitää välissä mitään ylimääräisiä liitoksia vaan mieluiten yksillä liittimillä suoraan nopariin.

44
Vapaa keskustelu / Re: ÄLÄ ole kuin isäsi
« : 25.03.12 - klo: 10.09 »
En voisi enempää olla samaa mieltä.
Jos rakastat lapsiasi niin näytät ja osoitat sen.

Ja jos itsellä on pää sekaisin niin prkl sitä pskaa EI kaadeta muksujen niskaan. Ei vaikka kuin ois paha olla, vtuttaa tai parisuhde olis päin prsettä. Ei pidetä muita perheenjäseniä oman hyvinvoinnin pskaämpärinä, ei henkisesti eikä fyysisesti.

Kuuntele lapsiasi sillä ne tuntee sut paremmin kuin sinä itse ja ovat joka tapauksessa sua fiksumpia. Sitä paitsi kukas muu sua rakastaisi sit kun oot vanha?

45
HPI / Re: HPI Savage Flux HP
« : 23.03.12 - klo: 17.30 »
Se myös on sitä. Puolikas toista vuotta päästelin yhdellä käsittelyllä, eli kaksi talvea. Nyt kevätloskan tullen loppui pokka ja dippasin uudestaan :-)

46
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 22.03.12 - klo: 19.35 »

Näin äkkiseltään tulee mieleen:
- hirmu lista kaikkee kivaa

Seuraavana listalla on center diff mount, kunhan Alza saa sen myyntikuntoon.

Huh! Laita toki kuvia! Ja lisätietoa tuosta center diffistä!

47
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 22.03.12 - klo: 15.07 »
Tuo outerwears suojaus on kyllä hyvä kun se myös hengittää.

Näyttäis olevan bajan renkaat/vanteet tossa kuvassa? onko voimansiirto kestänyt miten nuo renkaat?

Jep, Baja 5B bowtie takarenkaat desperado vanteilla. Ihan hyvin on voimansiirto kestänyt. Tosin pitää tarkasti shimmattu noi diffit, muuten menee laakerit säpäleiks hetkessä. Moottorina on castlen 1717, joten vääntöä on kun pienessä kylässä ja varmaan tuon vaihdelootan saisi päreiks jos oikeen yrittäis. Diffeihin on vaihdettu vakiota kestävämmät spider gearit ja niiden myötä niistä on todella tullut "luodinkestävät".

Jos vaan millään viitsit niin laitas vähän tarkempi esittely laitteesta, mitä kaikkea on tehty?

48
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 21.03.12 - klo: 22.40 »
Huhhuh, kyllä on niin kova hinku saaha Fluxi.
Oon varmaan kuumeissani lukenu läpi koko Savage-aiheen.  :afro:
Kyllä se on kohta laitettava tämä auto.

Mites muuten porukka on suojannu lumelta autoaan?
Kelmua moni on laittanut, mutta itellä usko ei taho riittää tohon värkkiin.
Olen pyytänyt jo tarjousta yhdestä autosta johon nopariin laitettu Corrosion-X:ää, olisiko hyvä idea tehdä lisäksi vielä ->tästä<- peitto sähköjen päälle?

Ei kait se haitaksikaan ole, mutta kyllä mä oon ajellu ihan huoletta tolla omallani niin että katto vaan näkyy.

49
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 20.03.12 - klo: 17.18 »


Noi puskurin pitkittäissuuntaiset muovitangot, mitkä pitää alatukivarsien pinnitkin paikallaan, niin niistä katkeilee ne puskurista ruuvattavat ruuvit tosi helposti. Niihin kannattaa porata reikä läpi asti ja laittaa niin pitkät ruuvit että saa tongeilla kierrettyä sen katkenneen ruuvin pois. Muuten saa ostaa aina koko keulan muovisarjan että voi ruuvailla noi kiinni. Mulla on nytkin kaikissa noissa ruuvin tyngät sisällä.  :angry:

50
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 20.03.12 - klo: 11.17 »
http://www.innovative-rc.com/images/savage-shocksV2-Black.jpg

Tommoset alle, niin ei tarvi huolehtia iskareiden kestosta. Rahahan on tässä harrastuksessa vain sivuseikka, eikös ;)

Kun servon päivität, niin ota samalla pakettiin jykevämpi servo saverin jousi: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXXZP5&P=7

Märille keleille suosittelen corrosionX dippausta noparille, servolle ja vastarille sekä outerwears kangasta rungon ympärille, niin pääsee putsaamisestakin paljon pienemällä vaivalla.

Renkaiden sisäpinnalle pari kierrosta gorillateippiä, niin loppuu renkaiden paisuminen kun seinään.

Itse suosin elastisempia RPM:n tukivarsia. Tällöin useimmiten "hajoaa" (eli taipuu) vetari, jonka saa sitten taottua suoraksi ja jos uusia pitää ostaa, niin tulee pidemmällä tähtäimellä halvemmaksi. Ovat myös vaivattomampia vaihtaa.

Hardcore bashaukseen sitten 5mm runko: http://www.tcscrawlers.com/On-Sale-5-off-TCS-5mm-Chassis-for-HPI-Savage-Flux-Black-p-17756.html

Tämä kiinni niin ei tarvi häslätä slipperin kanssa: http://www.alza-racing.com/parts/26-slipper-locker.html

Akkukoteloiden ympärille jykevää tarranauhaa.

Rear hubit, C-palat ja uprightit alumiinisiin kun muoviset paukkuu, niin ei pauku enää.

Siinä nyt muutama vinkki alkuun omasta näkökulmasta.

Noi aluosat on mun mielestä rahan haaskausta, mulla meni eka etu upright/turnbuckle viime viikonloppuna ja sekin sen takia kun olin dremelöinyt kääntyvyyden maksimiin ja ainevahvuudet ei enää ihan riittäneet.

Takana steering link delete olisi ainut mikä kannattaisi, mutta noi muoviosat on niin halpoja että niitä voi pitää varalla. Takaa mulla on muutama noita uprighteja mennyt juurikin tuosta steering linkistä, samoin itse steering linkkejä ja kerran repes jopa bulkheadista irti. C-hubeja ei ainuttakaan ole hajonnut.

Bulkheadeja olen vähän ajatellut alu-osista hankkivani voimakkaamman moottorin kaveriksi, jos sillä saisi diffeihin vähän lisää luotettavuutta, vaikka toistaiseksi noi bulletit on kestäneet kaiken.

Edessä mulla on RPM:n tukivarret ja sen takia olen yhden bulkheadin repinyt kappaleiksi. Alkuperäiset hajoaa ennen kuin bulkheadit, niin siinä mielessä pidän niitä parempina sulakkeina. Ei vaan oo saanut aikaiseksi vaihtaa alkuperäisiä tilalle  :roll:

Joo tuo akun tarranauhat unohtui tosta mun viestistä, noilla omilla kumilärpyttimillä ei tee yhtään mitään, täys pa*kat viritykset. Itse tilasin Liquidista traxxasin pisimmät, jotka juuri ja juuri riitti, paremmista otetaan linkkiä vastaan.
http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=60782

On muuten sen verran tyyriit noi innovaten iskarit että sitä saa melko moisen läjän noita vakio iskareita tuhota ennen kuin noi on hintansa hyvittäneet, mutta kuten sanoit, mitäpä sitä harrastuksen vuoksi rahoja laskemaan  :angel:

Edit: Meni uprightit ja C-hubit sekaisin.

51
Nostetaanpas tätä ketjua, vieläkö MGM noparit on herkkiä savuamaan ja softaltaan bugisia, vai voiko näitä oikeasti harkita hurjan hintansakin arvoisina laitteina?

Löytyykö tuoreempia kokemuksia kokeneemmilta harrastajilta?

52
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 19.03.12 - klo: 23.01 »
Kaks vuotta ja ehjät on.

53
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 19.03.12 - klo: 23.00 »
Oletteko noihin leopardin, tai mihinkään muuhunkaan, 40mm kannuihin löytäneet jäähdytyssiiltä? Vai pitääkö alkaa syyläriä ja vesipumppua asentelemaan savageen?  :shocked:

54
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 19.03.12 - klo: 22.30 »
Onnittelut hyvästä valinnasta ;)

Kannattaa muuten pitää se suht vakiona. Kaikkein kivoin sillä tavalla.
Mä kun en oo ymmärtänyt pitää niin pilallehan se on mennyt  :laugh:

Varaosiksi ensimmäisenä kannattaa ostaa koreja. Niitä meinaan menee!
HD drive gear myös jos ne ei sitä vielä vakiona laita.
Slipperi liki pitäen tai kokonaan kiinni niin ei pala kitkat p*skaks heti ekalla akullisella.

Muuta ei oikeestaan ihan ensihätään tarvii. Jos ajelee sellaisessa paikassa missä tulee törmäyksiä usein niin tukivarsia ja muita alustan / ohjauksen muoviosia kannattaa pitää matkassa mukana. Niin ja iskarin varsia osta pussi, niitä katkeilee osumissa.

Lisäksi ton noparin suojaukseen aivan paras on corrosionX, löytyy täältä foorumiltakin tietoa ja google kertoo loput.

55


Kääntösäde vs väsymisenkesto. Kääntösäde voitti. Enää ei käänny ollenkaan, onneks oli kuitenkin vielä varaosia niin että pääs hajottamaan lisää. Nimittäin seuraavaksi irtosi ohjauksesta ruuvi kun en viimeksi ohjausta räpeltäessäni löytänyt ruuvilukitetta mistään.  No, nyt kuitenkin Liquidiin shoppailemaan --->

56
1.3. Tilattu:

Turnigy 3A UBEC with Low Voltage Buzzer
Soveltuu myös lähettimeen 2S lipolle 6V jännitteen tasaajaksi, 3,0V/S hälytyksellä, esim spektrum D3S ja vastaaviin.

TURNIGY Voltage Protector
Vastariin kondensaattoria

Turnigy nano-tech 6000mah 3S 25~50C Lipo Pac
Savageen mahtiakut.

JR Y Servo Lead 30CM Length (5pcs/bag)
Tällä konkka kiinni jos ei oo vastarissa paikkoja vapaana

Body Clip D (10pc) - 110BS, A2029 and A2035
koppa kiinni ja baanalle

57
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 05.03.12 - klo: 21.51 »

Itsellä tosiaan ei ole ollut lakkauksen kanssa mitään ongelmia mutta monilla muilla on ollut. Ongelmana on juuri se, jos vettä pääsee jostain lakan alle => hapettuminen alkaa heti. Ja jos vettä pääsee piirilevyn/komponettien sisään, niin ne paisuvat ja hajoavat lämmetessään. Lisäksi muistaakseni  joku mainitsi että PRF202 lakka alkaa sulaa jo 80 asteessa. Korjatkaa jos muistan tuon sulamispisteen väärin.

Itse pidän CorrosionX ainetta parempana. Sehän on öljypohjainen eikä yllä mainittuja ongelmia sillä ole. Mainitsemaani Heavy Dutya haluaisin omaan elektroniikkaani vielä päälle. Jos joku sitä Jenkkilästä lähtee 4 litraa tilaamaan niin olen kyllä mukana tilauksessa  :grin:.

CorrosionX aineesta ole lukenut netistä ja täällä foorumilla yhdellä käyttäjällä oli aineesta hyviä kokemuksia. Häneltä aineesta kyselinkin:

http://rc10.fi/index.php?topic=30064.msg567638#msg567638

Pumppu pullollinen ainetta tais maksaa vain noin 17 dollaria mutta postikulut olivat sitten jotain 50 dollaria päälle ja sitten tähän vielä alv 23%. Suoraan valmistajan kaupasta olis aineen saanut muistaakseni noin 30 dollarin postikuluilla mutta jostain syystä luottokorttini eivät kelvanneet sinne, vaikka muualta olen tilannut samoilla korteilla useita satoja tilauksia ilman ongelmia. En tiedä mikä siellä mätti, enkä jaksanut odotella, vaan tilasin toisaalta Jenkkilästä. Ensin yritin tilata Englannista mutta sieltä oli kyseinen aine silloin loppu.

Jotain 40e taisi olla briteistä tilattuna toi aine ja itselläni on yhdellä käsittelyllä jo toinen talvi kohta takana. Pitäisi uusia käsittely mutta oon kait vähän laiska  :roll:
Voisi toisen putelin tilata jo varastoon.

Ja joo, oon mukana jos tilataan HD:a, se käy 1:1 auton ruostesuojaukseenkin pirun hyvin. Samalla tietty kannattais tilata noita pumppupulloja koko köörille ja vähän päälle  :azn:

58
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 05.03.12 - klo: 17.52 »
Tuoltahan noita speksejä voi ihmetellä:
http://www.leopardhobby.com/enindex.asp

56mm kannulla olevat taitaa olla järjestään 6mm akselilla, eli pinjonia voi joutua etsimään hivenen.

Summitti kulki melko lujasti 2000kv 4274:llä 6S-lipoilla, mutta vaihdoin miedompaa sensorillista tilalle. Mylly on nyt GT-8e:ssä ja sekin 6s repii jo aika kovasti 6s:llä.

Kiitokset vastauksesta.

LBP4082/3D / 140A / 25V / 3500W / 2000kV / 0.006ohm / 4.5A / Φ39.8×82 / Φ5.0shaft / 485g
edit:
tai sitten pidempi versio, enemmän voimaa ja vähemmän amppeereita mutta pienemmillä kierroksilla: LBP4092/2y
http://www.leopardhobby.com/product/product_veiws.asp?id=1500&functionID=01020201

Siinä olis speksit, mitä mieltä, kestääkö MMM syöttää tuota?
Varmasti kyllä aika kiukulla veisi huussia.

Täytyy kokeilla toista torkkelia vielä, jos oon onnistunut ajamaan sen jossain vaiheessa lämpöiseksi ja siitä sitten johtuisi voiman puute, tiedä häntä. Joka tapauksessa koppi painaa nyt liikaa tolle nykyiselle setille, joten lisää voimaa!

Edit II:

Ainakin XL pituiseen runkoon saanee tuon 4082:n menemään ihan pienellä viilaamisella jos ei jopa suoraan, mutta 4092 ottaa tvp:hen kiinni pituutensa takia. Moottorille tehty aukko kyljessä on jätetty tehtaalta ikävästi vajaaksi :) Muutenhan tuo ei tuskaa teettäisi mutta kun akkukotelon kannake on heti moottoriaukon vieressä ja tämän 92:n viimeisen sentin vaatiman tilan kohdalla.

Edit III:

4082 2000kV tilattu jossain ihmeen nettihuutokaupassa myyvältä kaupustelijalta. Saas nähdä tuleeko koskaan. Seuraavaks jotain ropelia pötkön päälle lämpöjä kurissa pitämään.

59
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 04.03.12 - klo: 22.21 »
Kertokaapas kokemuksia tai suosituksia kun tarttis saada lisää voimaa XL fluxiin.

6S olis tarkoitus pitää vielä maksimi kennomääränä, ja MMM:llä ajettaisiin moottoria. Eli uutta moottoria voisi kokeilla.

Onko noista kershaw designin myymistä leopardeista mitään hyvää sanottavaa? Ainakaan eivät ole hinnalla pilattuja. Mikä niistä olisi sopivin edellä mainittuihin spekseihin?

Leopard 4092 1480 kV
Leopard 4082 1600 kV
tai seuraavasta kokoluokasta 8S noparia ennakoiden Leopard 5682 1360KV?

Castlen 1717 olisi myös kershawilla varastossa, muita speksejä en nyt löytänyt.

Oikeastaan se mitä haluaisin tietää on se että montako wattia 6S:llä kukin moottori onnistuu kuluttamaan akselille asti ja varsinkin mitä alkuperäinen 2200kV Torkkeli tuottaa.

60
Ärsyttäää, harmittaa ja vehjettää tuhottoman kalliit vastarit. On jumalauta katteet kohdallaan ja kuluttaja maksaa  :angry:

Uus auto maksaa pari sataa taalaa ja vastari siihen satasen. Onko v*ttu mitään järkee?

t. takaisin markan radioihin ja pennin vastareihin.

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 6