Vertical Hobby

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Vesa

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 119
1
Myydään hyväkuntoiset ja vähän käytetyt Muchmore Rheinard edition (sininen yksikkö, mustat kupit) rengaslämmittimet 1/10 touringille.

kuvia tuotteesta meiliin, whatsappiin tms.


120e posteineen.

Tavara Oulussa, voin postittaa.

yv tai whatsapp o4o 833 kaks nel nol seiska

2
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« : 29.04.23 - klo: 22.33 »
Ymmärrän huolen uusien luokkien keksimisestä ja pienen porukan jakautumisesta entistä pienempiin porukoihin.
Suurin ongelma on seurojen tekemättä jäänyt promo lajin eteen, jotta uusia voisi saada kisoihin asti. Tämä tyhjiö on tapahtunut 5-10 vuotta sitten, joka alkaa näkyä nyt.

S2-10 luokka ei ole uusi luokka, sitä ei vaan ole ajettu pitkään aikaan. Itse uskon, että monen muun syyn lisäksi luokan olemassa olo ja sen suosio on yksi suuri syy siihen, miksi porukkaa ei ole "nousemassa" järjestelmällisesti. Vertaisin tilannetta siihen, että koulujen ja junnujen hiihtokisat jätetään väliin ja pakotetaan kaikki suoran hiihtämään Iivoa vastaan kun eka kertaa kisoihin uskaltaudutaan.

Syitä osallistua ja olla osallistumatta on varmasti lukuisia, toivon kuitenkin, että vaikka joukko olisi vähälukuinen aluksi, se alkaisi pikkuhiljaa kasvaa ja saataisiin kynnystä tulla kisoihin pienemmäksi.

Asso RB10 on ainakin sellaisenaan tulossa sallituksi S2-10 luokkaan. Eli kyseisen auton omistavat voivat sellaisella huoletta tulla mukaan Maastosarjan S2-10 kisoihin. :)

3
Harrastajakysely FTT- ja 12TT-sarjoissa kausilla 2021-2023 ajaneille kuljettajille ja kilpailuja järjestäneille seuroille


Tällä kyselyllä kartoitetaan edellä mainittujen sarjojen harrastajien näkemyksiä sarjojen mahdollisista kilpailumuodoista tulevaisuudessa. Tällä hetkellä näiden sarjojen järjestäminen on seuroille taloudellisesti haastavaa ja on syytä pohtia mitä hyötyä ja/tai haittoja esimerkiksi niiden yhdistäminen toisi; seuroille taloudellinen helpotus, mahdollisesti halukkaita järjestäjiä lisää, enemmän vapaita viikonloppuja, harrastajat ajavat molemmat sarjat yksillä matkakustannuksilla jne.

Edellä mainittujen sarjojen luokkayhteyshenkilöt toivoisivat, että käyttäisit hetken aikaasi vastataksesi alla olevasta linkistä löytyvään kyselyyn. Vastausaikaa on 30.4. asti.

https://q.surveypal.com/PA_kysely-FTT--ja-12TT-sarjoja-ajaville-kuljettajille_2023/0

Kiitos vastauksestasi!

4
Sähköautot / Vs: VINTAGE RC CARS
« : 17.04.23 - klo: 23.30 »
Tuolla ois albumeissa muutama hyllyyn kasattu vintage ihmeteltäväksi. Melkeen saman verran vielä työnalla/tulossa.

https://www.facebook.com/vdezign/photos_albums

5
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« : 16.04.23 - klo: 10.26 »
Taitaa olla kyse RTR autoista joilla voi osallistua stanuluokkaan.

Näin juuri. Ensi viikolla lisää infoa aiheeseen.

Kuinka moni on konkreettisesti tulossa kisoihin viivalle S2-10 -luokkaan kesäksi 2023 Maastosarjan kisoihin?

6
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« : 11.04.23 - klo: 09.01 »
Stanujen ja virien ajaminen samassa erässä on todella hankalaa, eikä lisää kiinnostusta kumpaankaan luokkaan, koska vauhti/teho-erot ovat kiihdytyksissä ja suorilla niin valtavat, että se vain pilaa molempien kisan.

S2-10:een laillisten RTR autojen listaus tulee lähiaikoina pikimmiten.

7
Oulun seudun pienoisautoilijat Ry eli Team OSPA kutsuu kaikkia Oulun alueen RC-autoharrastajia liittymään Pohjois-Suomen suurimpaan ja aktiivisimpaan pienoisautoilukerhoon.

Miksi liittyä?

Team OSPA ylläpitää ja rahoittaa ratojen kehityksen järjestämillään kisoilla, keräämillään rata- ja jäsenmaksuilla sekä yhteistyökumppaneiden avustuksella - kaikki tuo aktiviteetti on välttämätöntä, jotta radat saadaan rakennettua, ylläpidettyä sekä edelleen kehitettyä harrastuspuitteita, niin talvella mattoradan puitteissa kuin Iinatin uusien ratojen suhteen. Meille on rakentumassa upeat puitteet kevään kuluessa - uusi asfaltti-, turffi- sekä crawling -radat Kaakkurin Liikuntamaalle. Myös yhteistykumppaneita haetaan alueen yrityksistä edelleen, mainostilaa on tarjolla erittäin paljon!

Seura on AKK-Motorsport ry jäsen ja jäsenyys mahdollistaa osallistumisen Suomessa järjestettäviin harjoituskilpailuihin. Suomen mestaruus (SM) ja kansainvälisiin (kv) kilpailuihin vaaditaan seuran jäsenyyden lisäksi AKK-pienoisautoilulisenssi.

Pääset osallistumaan kerhopäiville ja kerhokisoihin. Kerhokisoissa muodollinen osallistumismaksu (5€) eikä vaadi AKK lisenssiä.

Kerhopäivät talvikaudella joka toinen lauantai ja kesäisin kahdesti viikossa.
-Pääset mukaan seuran RC10.fi -foorumille sekä Discord-ryhmään.
-Saat alennuskoodeja kotimaisiin RC-kauppoihin; EuroRC, Hobbyfactory, Hobbylinna.
-Sinua avustetaan valinnoissa; mikä rata / auto sopisi sinulle.
-Kannatetaan hienoa harrastusta.
-Edullisemmat käyttömaksut Oulun seudun pienoisautoilijat ry:n hallinnoimille radoille.

Miten liittyä?

Mikäli et jo ole jäsenmaksun maksanut vuodelle 2023, voit liittyä seuraan seuraavilla tavoilla:
https://osparc.net/jaseneksi-liittyminen/

Kun saamme tarvittavat tiedot, lisäämme sinut AKK-Motorsports rekisteriin, josta tulee jäsenmaksu (50eur).

Seuran Discord-kanavalle pääset täältä:
https://discord.gg/HnxCuNQ

Jäsenrekisteri tarkistetaan ensi viikolla, ja alennuskoodit vaihtuvat, joten kannattaa toimia ripeästi!

Nyt kaikki liittymään!
Terveisin,
Team OSPA

8
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« : 06.04.23 - klo: 15.08 »
Ennen oli modelexpo jäähallillinen RCeetä ja muuta pienosmalli touhua. Nykypäivänä ei ole oikein mitään
mikä toisi samanlaista näkyvyyttä lajille. Kaupungilla pyöriessä ei törmää näyteikkunoihin joissa komeilee rc autoja.
Nykypäivänä nuoriso tuntuu viihtyvän enemmäkin sisällä tuijottamassa älylaitteiden ruutua ja e-sportilla voi tienata
miljoonia toisin kuin rc autoilussa.
RC on loputon raha reikä, mikä varmaan karsii paljon lajista kiinnostuneita harrastajia. Kunnon kilpakaluston hankintahinta puhtaalta pöydältä on järkyttävän korkea tänäpäivänä.
RTR luokka voi olla hyvä juttu, että pääsee kokemaan mitä RC autoilu on parhaimmillaan suuria tunteita niin onnistumisen riemua kuin myös epäonnistumisen nielemistä ja uudelleen yrittämistä.

Juurikin näin.


9
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« : 06.04.23 - klo: 13.26 »
Kun katsoo nykyisiä krossin a-finaali listoja kuskit on syntynyt 2000 luvun alussa tai myöhemmin.
Turha haaveilla mistään menneestä vaan kääntää pää/mieli tulevaisuutta kohti.
Toi tehdään kaikki niinkuin on aina tehty, siitä pitäisi päästää irti ja yrittää elää tätä hetkeä.
Suurin syy miksi itse lopetin kisaamisen ja kerhotoiminnan, koska homma junnaa paikoillaan ja
yrität ehdottaa jotain uutta niin pääsee RC mustallelistalle. :evil:

Olisi pitänyt kirjoittaa vähemmän tulkinnanvaraisesti. Tarkoitin, että useiden luokkien kärkikuskit aiemmin ja myös nykyisin ovat tulleet menestyksekkäinä stanukuskeina viriluokkiin.

M2-10 SM 2022 tuloslistalla ainakin 17/28 on syntynyt 90-luvulla tai aiemmin.

Laitoin itseasiassa kyselyä maahantuojille tuosta RTR-asiasta jo.

Sääntöihin kirjoitin että S2-10 kone on vapaa 13,5t moottori, se on sama kuin vintageluokassa on minimissään. Mielestäni nämä voivat ajaa jopa samaan aikaan / erissä, mikäli tarve ja halu.

Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä enkä väitä niitä vastaan. Sen kuitenkin sanon, että ainakaan itse en pysty listaamaan yhtääbn syytä, miksi lajin nopeimmat luokat olisivat paras tapa aloittaa vs. stanuluokka kyseisessä lajissa. Vähän niinkuin Formula1:een suoraan ja sitten sieltä jokkikseen.

Se miten itse tulkitsen näitä rekka, mini ja muita hitaampia ja edullisia luokkia on, että box stock -kalustolla olisi kiva saada ajaa kilpaa ilman viimeisintä tekniikkaa. Joka luokkaan löytyy kuitenkin aina se, joka treenaa, testaa jne enemmmän kuin muut ja sitä kautta se kilpavarustelu kasvaa, ellei sitä säännöillä voida rajata.

10
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« : 06.04.23 - klo: 10.51 »
2010 -luvulla ei ole ollut stanuluokka, nimenomaan siksi ei ole myöskään porukkaa kuten oli 2000 luvun taitteessa, kun stokkiluokissa oli 100+ kuskia. Useimmat nykyiset kärkikuskit luokkaan katsomatta, 90- tai 2000 luvun alkuvuosina aloittaneet ovat lähes poikkeuksetta ajaneet  (okei, muutama tulee mieleen joka ei, kymmeniä jotka ovat) stanua ensimmäiset vuodet jossain luokassa. Kuskimäärän kasvu hidastuu siitäkin syystä, ettei ole stanuluokkaa ollut tarjolla siten, että siinä olisi ollut kriittinen massa kuskeja, jotta luokka alkaa vetää, Tuo määrä ollut yleensä n 15 viime vuosina.

Nousupisteet oli käytössä 90-luvulla, itse en ole silloin ajanut, vasta sen jälkeen, mutta ennen mentaliteetti oli se, että ensin opitaan stanussa ajamaan ja menestymään, eikä mennä sitä viriin opettelemaan kylmiltään. Mun mielestä tämä on myös yksi syy, miksi niin moni lopettaa lajin niistä, jotka kisoja ajavat = porukkaa on suht vähän ja kärkeen on valtava ero, ja esim B-finaalissa voi olla todella valtavat erot kärjen ja peräpään välillä. Mitä hitaampi luokka, sitä useammalla on lähtökohtaisesti helpompaa olla "kisassa mukana" ja ero kärjen ja perän välillä varmasti pienempi.

Tuo EeLan ehdottama entrylevel -luokka on ollut framilla lajiryhmässäkin kauan, mutta tuo kokonaisuus vaatisi maahantuojien jne yhteistyötä. Maastosarjan yhteyshenkilönä voin alkaa asiaa ajamaan ja en näe ongelmaa, että suoraan kaupan paketilla voisi tulla ajamaan, päinvastoin se olisi erittäin hyvä asia. Voisi olla esim lista suositelluista autoista jotka saa suoraan kaupasta rtr-pakettina, mutta muitakin sallitaan.


11
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« : 06.04.23 - klo: 08.59 »
Eikai siinä minkään pitäisi askarruttaa - vauhdiltaan hitaampi stanu on maalaisjärjenkin mukaan helpommin lähestyttävä aloittelijalle ja vähemmän ajaneelle kuin hirmutehoinen viri. Ei ole sattumaa että useimmat (kaikki?) Suomen kärkikuskit nyt ja ennen ovat ajaneet stanua alkuvuosina, jossa se ajamisen harjoittelun pohja on rakennettu. Äärimmilleen vedetty stanuluokka on varustelukilpailua jos sen sallii mennä sellaiseksi, se ei ole kuitenkaan pakollinen lopputulos.

Hieman positiivisempaa lähestymistapaa nyt toivoisin näihin(kin) asioihin.

Ajatus oli, että stanuluokkien kisa voisi olla formaatiltaan lyhyempi, jotta kisapäivä ei välttämättä veny pitkäksi. Jokin entry level -luokka pitöisi krossissa, ja muissakin lajeissa olla, jotta uusia kiinnostuneita saisi mukaan. Se on kuitenkin fakta ettei kukaan ekaksi tule kisoihin ja sitten vasta paikalliseen kerhoon, vaan toisinpäin, eli asenteista ja tekemisestähän nämä on aina kiinni. Alkuvaiheessa S2-10 voisi palvella hyvin nuoria ja vanhojakin kuskeja, joille virin vauhti on vaan liian kova mielekkään ajamisen kannalta.

12
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« : 05.04.23 - klo: 10.28 »
Stanukrossin perimmäinen ajatus on juuri aiemmissa viesteissä mainittu tuoreiden kuskien mukaan saaminen pienemmällä kynnyksellä. Mielelläni näkisin suuren määrän stanuilijoita jo kesällä kisoissa, fakta on kuitenkin se, että laji tarvitsee nuoria ja siellä on se tulevaisuus. Kaikki kiinnostuneet rohkeasti mukaan. Kesäksi ainakin täysi finaalillinen stanukrossaajia kisoihin, eikö?

13
Tulokset / Vs: FinTrack Tour IV 2023 Oulu
« : 02.04.23 - klo: 23.31 »
Muutaman vuoden tauon jälkeen (2019 viimeksi) FTT kisat taas Oulussa. Kiitoksia kaikille kilpailijoille, oman seuran porukalle jotka olivat mukana reippaasti järjestelyissä läpi viikonlopun!

Onnittelut menestyneille!

14
Harjoituskisaluokkien formaattia ja ajopäivää on mahdollista muuttaa, mikäli kyseisen luokan kuskit niin haluavat. Esim Vintagen kisapäivä voi olla myös lauantain sijaan sunnuntaina tai molempina päivinä.

Vintagen sääntöä muutin väljemmäksi, nyt on mahdollista ajaa "ei niin vintage-krosseilla" kunhan on takamoottorinen eli 2003 viimeistään julkaistulla autolla. Jaetaan luokan sisällä vaikka erikseen tittelit wanhoille ja uudemmille takamoottorisille, mikäli porukkaa on tungokseen asti.

Kilpailijanumerot SM-luokille edellisvuoden perusteella, jos et ajanut, ja aiot ajaa, minulle viestiä niin katsotaan numerot kuntoon.

V2-10, T2-10 ja S2-10 luokkien kilpailijanumerot annan niitä pyytäneille ennakkoilmoittautuneille, lista tulee tähän viestiketjuun.


17
Erälistat lauantaille:

Erä 1 TSS-10
1   46   Petri Tuomainen
2   88   Jethro Lehtojärvi
3   66   Titus Lehtojärvi
4   13   Topi Huurros
5   25   Teemu Seunala
6   76   Hiski Rönkkönen
7   18   Olavi Tenno

Erä 2 TSM-10
1   16   Sami Takkinen
2   12   Valtteri Pausio
3   68   Jukka Kankaanpää
4   17   Tommi Tirroniemi
5   27   Miika Laurila
6   18   Olavi Tenno

Erä 3 TSM-10
1   2   Pekko Iivonen
2   3   Joona Lempiäinen
3   22   Teemu Saarinen
4   23   Jere Saarinen
5   24   Niko Saarinen
6   11   Jarno Pottonen

Erälistat sunnuntaille:


Erä 1 GT-12
1   24   Janne Valtanen
2   25   Vesa Yli
3   9   Olavi Tenno
4      Valtteri Pausio

Erä 2 C-12
1   1   Vesa Yli
2      Jarno Pottonen
3   6   Tommi Tirroniemi
4      Joona Lempiäinen


Erä 3 TSP-10
1   46   Petri Tuomainen
2   17   Tommi Tirroniemi
3   76   Hiski Rönkkönen
4   18   Olavi Tenno
5   27   Miika Laurila

Erä 4 TSP-10
1   16   Sami Takkinen
2   12   Valtteri Pausio
3   30   Antti Louhi
4   88   Jethro Lehtojärvi
5   66   Titus Lehtojärvi

18
FinTrack Tour IV 2023                     
Aikataulu lauantai 1.4.2023   
                  
                     
 7:15 Ovet aukeavat                     
8-9.30 Ilmoittautuminen                      
9.35 Tuomariston kokous                     
9.45 Ohjaajakokous   
                  
      P1   P2   Q1   Q2   Q3   Q4
Erä 1   TSS-10   8.00   9.00   10.10   11.10   12.10   13.30
Erä 2   TSM-10   8.08   9.08   10.18   11.18   12.18   13.38
Erä 3   TSM-10   8.16   9.16   10.26   11.26   12.26   13.46
                     
         I   II   III      
   TSS-10   A-fin   14.45   15.45   16.45      
   TSM-10   B-fin   14.55   15.55   16.55      
   TSM-10   A-fin   15.05   16.05   17.05      
                     
   Palkintojen jako 17:20                  
                     
                     
FinTrack Tour IV 2023                     
Aikataulu sunnuntai 2.4.2023      
               
                     
 7:15 Ovet aukeavat                     
8-9.30 Ilmoittautuminen                      
9.35 Tuomariston kokous                     
9.45 Ohjaajakokous      
               
      P1   P2   Q1   Q2   Q3   Q4
Erä 1   GT-12   8.00   9.00   10.05   11.10   12.30   13.35
Erä 2   C-12   8.12   9.12   10.17   11.22   12.42   13.47
Erä 3   TSP-10   8.25   9.25   10.30   11.35   12.55   14.00
Erä 4   TSP-10   8.33   9.33   10.38   11.43   13.03   14.08
                     
         I   II   III      
   GT-12    A-fin   14.45   15.50   16.55      
   C-12    A-fin   14.55   16.00   17.05      
   TSP-10   A-fin   15.07   16.12   17.17      
                     
   Palkintojen jako 17:50                  

19
Ilmoittautuminen  FTT-luokkiin päättynyt. Kaikki touring luokat ajetaan ja pisteet jaossa normaalisti, myös TSM-10 on SM-arvoinen.

Lisäluokista GT-12 ja C-12 ajetaan.

Kiitoksia kaikille ajoissa ilmoittautuneille!

20
Hox! Muistakaa ilmoittautua ajoissa!

23
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT ja 12TT tulevaisuudesta
« : 11.03.23 - klo: 23.13 »
Aiheesta on käyty keskustelua aina aika-ajoin vuosien varrella ja tekniset aspektit jäävät yleensä muun varjoon.
Heitetään jotain kokemuspohjaista, onhan mattoautoilla tullut ajettua suomessa yhtäjaksoisesti kaikki paitsi ~5 sarjakilpailua Suomessa sitten 1995.

Aikaan ennen kuin touring oli SM-luokka, ajettiin FT- sarjaa jossa molemmat luokat olivat mukana, lisäksi oli erilliset SM-kisat C-12 ja silloiselle TS-10 luokalle. Myöhemmin 2000-luvun alussa jatkettiin samalla, kun kuskeja riitti kisoihin nykyistä paremmin. Pitoaineiden ja renkaiden kehitys on kuitekin muuttanut 2010 luvulla ja sen jälkeen oleellisesti asioita, mikä oli yksi syy jonka takia 12Track syntyi palvelemaan mattoautoluokkia luokalle ominaisemmilla radoilla lentokenttäratojen sijaan. Näin saatiin myös mattoluokkien suosio nousuun.

Avataan hieman aihetta enemmän.

Nykyisin, ja jo vuosia touring luokissa on käytetty "muovinpehmenninpohjaisia" pitoaineita, kun taas mattoautoilla ja foameilla ajetaan öljypitoisilla pitoaineilla. Näiden sekottaminen samalle profiilille saa aikaan sen, että pito on erittäin "outo" eikä kummallekkaan autolle mielekäs ajaa. Se että edellispäivänä rata on "kyllästetty" toisella näistä aineista, vaikka profiilia vaihtaakin, pito on niin epätasainen että varsinkaan viriluokassa eli c-12 ja TSM-10:ssä ajaminen on lähinnä selviytymistaistelua rataa ympäri. Useilla matoilla myös kumirenkaat aiheuttavat efektin, jossa matosta irtoaa karvaa, joka tarttuu foameihin, joka tarkoittaa, että ajaminen on yleensä 4-6min jälkeen mahdotonta C-12 luokassa. Tämä vaihtelee mattotyypeittäin, mutta "outo-pito" efekti oli erittäin jokapäiväistä 2000-201X vuosina kun ajettiin samana viikonloppuna. Eli se miten autot ja renkaat toimivat treeneissä samalla radalla, jossa niitä testataan ja säädetään ja miten ne toimivat kisoissa on melkoisesti eri asia. C-12 luokassa on sen verran paljon tarvetta pidolle, koska vauhtia on paljon enemmän kuin touringluokissa (kierrosajoissa mitattuna ajetaan noin sekuntia kovempaa kärjen osalta TSM-10 luokkaan verrattuna keskimäärin radasta riippuen), että sen kustannuksella ei kannata luokkaa pilata.

Tämä pitoasia on varmasti tuttu Hakkilassa ajaneille, joten siellä ajaneet tietävät miten miellyttäväksi pito ja rengaskulutus muuttuu kun pitoaineita miksataan rataan (toki ei samassa mittakaavassa, koska kisoissa rajattu aika ja uusi profiili vs kiinteä rata).

Se, toisiko 12Trackin ajaminen yhdessä FTT-kisojen kanssa lisää harrastajia vai ei, on kaksiteräinen miekka. Muutama voi tulla lisää mutta varmuudella myös muutama jää pois. SM-kisoja ei ole ajettu sunnuntaisin hyvin pitkään aikaan talvella ihan siitäkin syystä, että kisapäivä venyy sääntömääräisillä ja järkevillä eräväleillä sinne 19 pintaa mikä on monelle liikaa.

Luokkien osallistujamäärät vaihtelevat aina aikakausittain, ja välillä toinen luokka on suosiossa enemmän kuin joku toinen. FTT-sarjassa oli vielä muutama vuosi sitten yli 100 osallistujaa viikonloppuna, nyt osallistujamäärät ovat jossain 30 paikkeilla. 12Track sarjassa oli sarjan alettua enemmän tai saman verran osallistuja kuin FTT-sarjan kyljessä, ja lisäksi oleellinen asia oli, että luokille saatiin:

-ominaiset radat
-järkevät pito-olosuhteet
-vakioluokka mukaan ohjelmaan vuosien jälkeen (GT-12 muodossa)
-kilpailupäiväksi lauantai pääosassa kisoja
-"normiseokset" toimivat parhaiten

FTT-sarjassa näkisin ehdottomasti, että prostock olisi jatkossa 17.5 ja korvaisi samalla tss-luokan, eli olisi vain kaksi luokkaa. 13.5t koneella on ajettu jo vuosia lähes samoja tuloksia kuin virillä, joten vauhtia on liikaa stokkiluokaksi.

12Track tourin luokkayhteyshenkilönä ja aktiivisena kv-kilpailijana ja 2020 asti FTT sarjaa aktiivisesti ajaneena mun mielipide on, että kumirenkaita ja foameja ei pidä sekottaa samalle radalle samana viikonloppuna. Lähtisin mieluummin rakentamaan kokonaisvaltaista pakettia, jossa kerhokisasarja olisi mukana oikeasti joka kisassa, eikä erillisenä kaikesta SM-sarjatouhuista, kun kerran radatkin on valmiina lauantain jäljiltä.

Uuden profiilin tekeminen lauantain kisapäivän jälkeen on melkoinen suoritus mutta se olisi pakollinen, jos sunnuntaina olisi eri sarja kyseessä. Jos matot on teipattu valmiiksi, kunnon radan tekemiseen menee se 1-2h ainakin.

12Trackin osallistujamäärät ovat olleet virissä vähemmän kuin kuuluisi, mutta silti virissä on ollut kaudesta toiseen kärjessä erittäin hyvä taso, tänäkin vuonna melkein koko top 10 oli pienellä marginaalilla tuloksissa. Määrä ei korvaa laatua, C-12 on vaikea luokka tulla mukaan, se on valitettava tosiasia. Gt-12 luokkaan sen sijaan on ollut porukassa uutta verta aika ajoin, ja ensi talveksi näkisin, että ehdotettukin 17.5t GT-12 luokka voisi olla tosiasia, ja kolmantena olisi kyselty CS-12 luokka, eli yhteensä 3 luokkaa. En ole yleisesti uusin luokkien luomisen ja keksimisen kannalla, mutta tuo voisi olla ensi kauden suunnitelma 12Trackin osalta.

Se, että touringin suosio on laskenut oleellisesti covid-aikana (12Trackissa sama määrä kuskeja ennen ja jälkeen, itseasiassa jopa enemmän) ei mielestäni ole syy sotkea toimivaa 12Track tour konseptia. Jos ja kun (?) jatkossa olisi TSM-10 ja toisena luokkana 17.5t blinky, olipa sitten nimeltään TSS- tai TSP-10, näkisin että osallistujamäärät laskevat touringissa entisestään, koska aika moni ajaa kahta luokkaa nytkin.

12Track tourin kisakausi on ollut alkaen marras-joulukuussa ja loppunut maaliskuun alussa viikolla 9-10, ja näin se toimii mielestäni parhaiten, koska maalis-huhtikuussa on EM-kisat. Huhtikuussa mattoautoilla kisaaminen ei ole ollut osallistujamääriltään koskaan suosiossa. Kevätkauden FTT-kausi on aivan liian tiivis kaikkien kisojen ajoittuessa alle 10 viikon sisään. Satunnaiselle ajajalle joka ajaa 1-2 kisaa kaudessa muutoksille on varmaan se ja sama, jos ei ymmärrä edellä mainittuja ongelmia oman kokemuksen kautta. Itse voin ne kuitenkin allekirjoittaa C-12 luokan osalta. Ja SM-luokkana on mentävä SM-luokan ehdoilla. Tai sitten on siirryttävä pienempitehoisiin luokkiin, joissa aihe ei ole niin iso ongelma.

Jotain varmasti unohtui, lisään kun tulee mieleen.

24
Lisäluokkien ilmoittautuminen nyt auki. Kiti aukeaa pikimmiten!

25
Ilmoittautuminen lisäluokkiin:

https://tinyurl.com/4de9cyxw

Lisäluokkiin ilmoittautuneet:

https://tinyurl.com/mbtbwuwk'

Kitin ilmoittautuminen:

linkki tulee kun ilmo auki

27


KILPAILUKUTSU - OSPA Onroad Masters 2023 

Oulun seudun Pienoisautoilijat kutsuu kaikkia RO-Touring- ja mattoautoilijoita kilpailemaan OSPA Onroad Masters 2023 -kilpailuun Ouluun lauantaina 25.3.2023. Lisenssi ei pakollinen.



LUOKAT


Lauantai
C-12
CS-12
GT-12
TSB-10 (TSS-10 & FWD)
Mini Classic

FORMAATTI
2 x eräharjoitus (osittainen reseed tarvittaessa)
3 x alkuerät
3 x finaalit

Mini classic ajetaan illemmalla, eli osallistuminen useampaan luokkaan ei ole ongelma. Minikisassa normista poikkeava formaatti joka ilmoitetaan myöhemmin.
KILPAILUN JOHTO
Kilpailun johtaja:  OSPA           
Katsastuspäällikkö:   OSPA                       
Ratamestari:   Vesa Yli  OSPA                             
Kilpailutuomaristo:      ilmoitetaan myöhemmin           
Tuloslaskentapäällikkö: OSPA  Myrcm         
Tiedotuspäällikkö:  Vesa Yli  OSPA 

ILMOITTAUTUMINEN
20.3.2023 klo 23.59 mennessä myrcm:n kautta.

https://tinyurl.com/bdffrjey

Kilpailumaksu
20€/luokka
40€/ja aja vaikka kaikki luokat

Kisamaksut maksetaan kisapaikalla käteisellä tai Mobilepaylla.


SÄÄNNÖT
Autourheilun Sääntökirja 2023 + FTT 2023 12Track Tour -ohjeistot sovellettuna.
CS-12 Luokassa ajetaan EFRA:n säännöillä (akut ja koneet, lisäksi sallittu myös ykstyyppi Reedy GT-kone)

Sääntökirjan mukaiset pitoaineet sallittu.


AIKATAULU/ TIME TABLE
Perjantai: Ei vapaata harjoitusta / no practice on friday

Kilpailupäivinä ohjattu harjoitus + ilmoittautuminen noin klo 8.00-11.

Erälistat sekä harjoitus- ja kilpailuaikataulu löytyy rc10.fi foorumilta viimeistään torstai-iltana 23.3.2023.


RATA / TRACK
25 x 12 m Neulehuopamatto, Tarkett Tapisom 600
Leveys 2 - 3 m.



VASTUU
Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.

KILPAILUPAIKKA / VENUE
Kiiminkijoen koulu
Raatintie 9, 90900 Kiiminki



MUUTA / OTHER
Pizzatilaus, sekä kahvia ja pientä purtavaa kisapaikalla.

Oma pöytä ja tuoli sekä jatkojohto mukaan. Rata-alueella käytettävä sisäjalkineita.

Kilpailunjärjestäjä pidättää oikeuden muutoksille formaatissa ja aikataulussa. Muutoksista ilmoitetaan hyvissä ajoin ennen ilmoittautumisen päättymistä. Kisakutsu päivittyyy aika-ajoin, joten täällä aina uusin informaatio.


Lisätietoja antaa: vesa_yli (a )hotmail.com or  + 358 (0) 4o 83324o7


MAJOITUS / ACCOMMODATION

Jäälihalli
08-8166 656, edullinen (30€/hlö/yö)

Pihlajaranta
08-8167205

Jäälinmaja:
050-370 1048

Sokos Hotel Arina
08 312 3111

Hotelli Cumulus Oulu
08 882 7111

Holiday Inn Oulu
08 883 9111

Scandic Oulu
08 543 1000

Tervetuloa!

****************

28
 

KILPAILUKUTSU -   FinTrack Tour IV 2023
Oulun seudun Pienoisautoilijat kutsuu kaikkia RO-Touring- ja mattoautoilijoita kilpailemaan
FinTrack Tour IV 2023 osakilpailuun Ouluun 1.-2.4.2023 Kilpailulupa x/PA/2023.


LUOKAT
Lauantai 1.4.2023
TSM-10 ja TSS-10

Sunnuntai 2.4.2023
TSP-10 ja lisäluokat C-12, CS-12 ja GT-12.

Lisäluokka ajetaan, kun vähintään 3 osallistujaa.

KILPAILUN JOHTO
Tuomariston puheenjohtaja: Jaakko Huhmarsalo VUA
Kilpailun johtaja:  Vesa Yli (la) ja Tero Niskanen (su)           
Katsastuspäällikkö:    J-M Heikkala OSPA   
Tuomarit: Oskari Mäki VUA & Juha Takku OSPA                   
Ratamestari:   Vesa Yli  OSPA                               
Tuloslaskentapäällikkö: Janne Valtanen OSPA         
Tiedotuspäällikkö:  Vesa Yli  OSPA 

ILMOITTAUTUMINEN
Sunnuntaihin 19.3.2023 klo 22 mennessä AKK:n KITI-järjestelmän kautta FTT-luokkiinn, muut luokat myrcm:n kautta.

Lisäluokkien ilmot tänne:

https://tinyurl.com/4de9cyxw

Kitiin:  https://akk.autourheilu.fi/Public/Kiti/Competition/CompetitionOpen.aspx?id=16081&edit=0


Entries: Finnish drivers via Kiti - other drivers myrcm or by email to: vesa_yli (a )hotmail.com or  + 358 (0) 4o 83324o7 Vesa

Inform name, class, country, race number, frequencies/2.4GHz, transponder number

Kilpailumaksu / registration fee
TSM-10  40 €
TSS-10, TSP-10 ja lisäluokat 30€

HUOM! Maksut Mobilepaylla tai käteisellä kisapaikalla.

Entry fee paid at the registration @ the race - Mobilepay or cash
Jälki-imoittautumisia otetaan vastaan korotetulla ilmoittautumismaksulla mahdollisuuksien mukaan 20.3. 2023 klo 20 saakka.
LISENSSI
Voimassa oleva AKK:n lisenssi 2023 FTT-luokkiin, harjoitusluokissa ei lisenssipakkoa.

SÄÄNNÖT
Autourheilun Sääntökirja 2023 + FTT 2023 -ohjeisto.

Sääntökirjan mukaiset pitoaineet sallittu.

AIKATAULU/ TIMETABLE
Perjantai: Ei vapaata harjoitusta / no practice on friday
Kilpailupäivinä ohjattu harjoitus + ilmoittautuminen noin klo 8.00-9.45.  Controlled practice and registration both days 8.00-9.45.

Erälistat sekä harjoitus- ja kilpailuaikataulu löytyy rc10.fi foorumilta viimeistään torstai-iltana 30.3.2023.

Heatlists, practice and timetable for the race will be found from rc10.fi latest on Thursday evening on 30.3.2023


RATA / TRACK
25 x 12 m Neulehuopamatto, Tarkett Tapisom 600
Leveys 2m

 

Kuva 2. 12Track Tour 2023 kisarata ja varikkotila

VASTUU
Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.

KILPAILUPAIKKA / VENUE
Kiiminkijoen koulu
Raatintie 9
90900 Kiiminki

MUUTA / OTHER
Kilpailupaikalla on buffetti, josta sämpylää ja kahvia, sekä lounasaikaan pizzatilaus.

Kilpailupaikalla ei varikkopöytiä, eli omat pöydät ja –tuolit. Varaa mukaan myös oma jatkojohto. Rata-alueella käytettä-vä sisäjalkineita.

RC4 deko käytössä, eli vanhat mylaps/AMB ponderit ja vanhat MRT-ponderit eivät toimi.

Lisätietoja antaa: vesa_yli (a )hotmail.com or  + 358 (0) 4o 83324o7

For more information please contact: vesa_yli (a )hotmail.com or  + 358 (0) 4o 83324o7

MAJOITUS / ACCOMMODATION

Jäälihalli
08-8166 656, edullinen (30€/hlö/yö)

Pihlajaranta
08-8167205

Jäälinmaja:
050-370 1048

Radisson SAS
020 1234 700

Sokos Hotel Arina
08 312 3111

Hotelli Cumulus Oulu
08 882 7111

Holiday Inn Oulu
08 883 9111

Scandic Oulu
08 543 1000

Tervetuloa!

****************


29
C-12 SM- ilmoittautuminen päättynyt, SM-arvo jaossa molempina päivinä.

GT-12 ilmoittautuminen on auki tämän viikon loppuun asti.

Kaikki mukaan Suomen parhaalle 1/12-luokan radalle kisoihin!

30
Sähköautot / Vs: VINTAGE RC CARS
« : 19.12.22 - klo: 10.49 »
Pitipä ihan raapia lista mitä on tullut kerättyä hyllyyn kun aiheesta kerta puhutaan :D

Asso RC10, Original, käytetty ja täysin entisöity
Asso RC10 Worlds car, käytetty mutta paljon uusia osia, työnalla
Asso RC10 Graphite, käytetty ja täysin entisöity
Asso RC10 B2 Matt Francis teemalla, käytetty ja täysin entisöity
Asso RC10 B3 Masami 1997 teemalla, käytetty ja täysin entisöity
Asso RC10GT black tub trukki, pääosin uusista osista kasattu, täysin entisöity, hieman työnalla vielä
Asso TC3 Team, käytetty ja työnalla

Centro C4.2, Cavalieri teemalla, Pääosin uusista osista kasattu, työnalla

Losi JRX Pro, käytetty ja täysin entisöity
Losi JRX Pro Se, käytetty ja täysin entisöity
Losi XX  BK1997 teemalla, käytetty ja täysin entisöity
Losi XX Graphite Brian Dunbar 1997 teemalla, käytetty ja täysin entisöity
Losi XX4 Graphite Worlds BK teemalla, täysin uusista osista kasattu
Losi XXX BK1 BK teemalla, käytetty ja täysin entisöity
Losi XXXT MF1 Matt Franxvain pari akkua ajettu, käytetty ja täysin entisöity
Losi Street weapon, käytetty, työnalla

Schumacher Cat XLS Masami, hyvin vähän ajettu originaali, täysin entisöity muutamalla repro osalla
Schumacher Pro Cat, käytetty ja täysin entisöity muutamalla repro osalla, työnalla

Tamiya Sand Scorcher, originaali, käytetty ja täysin entisöity
Tamiya Super Champ, originaali, käytetty ja täysin entisöity

TTech Predator X10, täysin uusista osista kasattu

Corally SP2, uusi ajamaton
Corally SP2, käytetty ja täysin entisöity, lähes ajamaton
SP12G3, käytetty ja täysin entisöity
SP12V, käytetty ja täysin entisöity

Lisäksi Asson alkupään RC12 malleja on muutamia odottamassa vuoroaan päästä työnalle.

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 119