Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Vesa

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 121
121
GT-12 luokassa sallitaan myös aiempi HW 13.5t "prostock" moottori, tulevalla kaudella. Uusi moottori on jonkin verran nopeampi, joten vahinkoa ei synny vaikka vanhemman moottorin sallii.

Hobbywing XeRun JUSTOCK 3650SD G2 - 13.5T, tuotenumero 30408005

122
Ekan viestin liitteenä vielä epäviralliset ja vahvistamattomat säännöt.

123
12Track tour talven säännöt ja kalenteri alla.

Säännöissä pääpiirteittäin seuraavat oleelliset muutokset C-12-luokkaan:
- Min. 6,5t moottori, vapaa ennakkoinen säädin blinkyn sijaan.

GT-12-luokassa ajetaan jatkossa vapaalla renkaalla.

Kalenteri 2021-2022:

I ÄkPA RC Äänekoski 11.12.2021
II VUA Powerpark, Härmä 22.1.2022
III OSPA Kiiminki 5.3.
IV OSPA Kiiminki 6.3.



C-12 kilpailijanumerot kaudelle 2021


1   Vesa Yli
2   Panu Vehniäinen
3   Sami Munck   
4   Sami Salmela   
5   Tuukka Tiainen   
6   Leo Hongisto   
7   Tommi Tirroniemi   
8   Jaakko Huhmarsalo     
9   Jukka Häkämies
10   Ilpo Koivisto     
11   Olavi Tenno       
12   A-P Kyykkä   
13   Taneli Erkkilä     
14   Tauno Meriläinen

15 Jarno Pottonen
16 Juha-Matti Heikkala
17 Tomi Seppälä
18 Miikka Luhta
19 Mikko Valve


GT-12 kilpailijanumerot kaudelle 2022

1   Miikka Luhta
2   Janne Valtanen
3   Eemeli Anttonen 
4   Juha-Matti Heikkala
5   Jaakko Huhmarsalo
6   Jyri Mäkelä   
7   Olavi Tenno 
8   Tommi Tirroniemi 
9   Aarre Sillanpää   
10   Miika Laurila
11   Sakari Savilaakso 
12   Ville Aalto
13   Jani Mäkinen 
14   Tero Niskanen
15   Tauno Meriläinen 
16   Thomas Svartbäck
17   Esa Hintsala 
18   Ilpo Koivisto 

19 Verneri Valtanen
20 Jari Pasanen
21 Ville Pasanen
22 Marko Pasanen
23 Emma Hiekkanen
24 Jouko Kenttä
25 Nico Väyrynen
26 Jukka Häkämies
27 Eero Häkämies
28 Miika Enroos
29 Janne Koivisto
30 Jukka Kankaanpää

124
ilmot:

https://tinyurl.com/zheez7j3

tuleet ilmot:

https://tinyurl.com/5ew4um5r


Ilmoita kilpailunumero ilmoittautuessasi, mikäli sinulla on tulevalle kaudelle kisanumero 12TT sarjaan tai FTT sarjaan.

125
Kilpailu ajetaan lauantaina 20.11.2021. Tervetuloa!

Ilmoittautuminen avautuu viimeistään huomenna, lisään linkin tänne.

126
Valtteri Pausio on valittu ja vahvistettu myös lajiryhmän taholta uudeksi FinTrack Tour -sarjavastaavaksi.

Valtteri on nuoresta iästään huolimatta kokenut kilpailija niin Suomessa kuin Euroopan ETS-kisoissa, joten kokemusta ja näkemystä asioihin varmasti on niiden vaatimalla tavalla.

Omasta ja lajiryhmän puolesta toivotan Valtterille onnea uuteen haasteeseen, uskon vahvasti, että FTT-sarja on hyvissä käsissä!

127
Valtteri Pausio on valittu ja vahvistettu myös lajiryhmän taholta uudeksi FinTrack Tour -sarjavastaavaksi.

Valtteri on nuoresta iästään huolimatta kokenut kilpailija niin Suomessa kuin Euroopan ETS-kisoissa, joten kokemusta ja näkemystä asioihin varmasti on niiden vaatimalla tavalla.

Omasta ja lajiryhmän puolesta toivotan Valtterille onnea uuteen haasteeseen, uskon vahvasti, että FTT-sarja on hyvissä käsissä!

128


KILPAILUKUTSU - Oulu Indoor Champs 2021 

Oulun seudun Pienoisautoilijat kutsuu kaikkia RO-Touring- ja mattoautoilijoita kilpailemaan Oulu Indoor Champs 2021 -kilpailuun Ouluun 20.11.2021. Lisenssi ei pakollinen.






LUOKAT


Lauantai
C-12
GT-12
TSS-10/FWD-10
TSP-10

FORMAATTI
2 x eräharjoitus (osittainen reseed tarvittaessa)
3-4 x alkuerät
3 x finaalit

KILPAILUN JOHTO
Kilpailun johtaja:  OSPA           
Katsastuspäällikkö:   OSPA                       
Ratamestari:   Vesa Yli  OSPA                             
Kilpailutuomaristo:      ilmoitetaan myöhemmin           
Tuloslaskentapäällikkö: OSPA  Myrcm         
Tiedotuspäällikkö:  Vesa Yli  OSPA 

ILMOITTAUTUMINEN
17.11.2021 klo 23.59 mennessä myrcm:n kautta.


Kilpailumaksu
30€/luokka
50€/ja aja vaikka kaikki luokat

HUOM! Kilpailupaikalla maksupääte, joka mahdollistaa korttimaksut! Myös käteinen käy, mutta mieluiten korttimaksuna.


SÄÄNNÖT
Autourheilun Sääntökirja 2021 + FTT 2021 12Track Tour -ohjeistot sovellettuna.

Sääntökirjan mukaiset pitoaineet sallittu.


AIKATAULU/ TIME TABLE
Perjantai: Ei vapaata harjoitusta / no practice on friday

Kilpailupäivinä ohjattu harjoitus + ilmoittautuminen noin klo 8.00-11.

Erälistat sekä harjoitus- ja kilpailuaikataulu löytyy rc10.fi foorumilta viimeistään torstai-iltana x.x.2021.


RATA / TRACK
25 x 12 m Neulehuopamatto, Tarkett Tapisom 600
Leveys 2 - 3 m.

VASTUU
Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.

KILPAILUPAIKKA / VENUE
Kiiminkijoen koulu
Raatintie 9, 90900 Kiiminki

MUUTA / OTHER
Pizzatilaus, sekä kahvia ja pientä purtavaa kisapaikalla.

Oma pöytä ja tuoli sekä jatkojohto mukaan. Rata-alueella käytettävä sisäjalkineita.

Kilpailunjärjestäjä pidättää oikeuden muutoksille formaatissa ja aikataulussa. Muutoksista ilmoitetaan hyvissä ajoin ennen ilmoittautumisen päättymistä. Kisakutsu päivittyyy aika-ajoin, joten täällä aina uusin informaatio.


Lisätietoja antaa: vesa_yli (a )hotmail.com or  + 358 (0) 4o 83324o7


MAJOITUS / ACCOMMODATION

Jäälihalli
08-8166 656, edullinen (30€/hlö/yö)

Pihlajaranta
08-8167205

Jäälinmaja:
050-370 1048

Sokos Hotel Arina
08 312 3111

Hotelli Cumulus Oulu
08 882 7111

Holiday Inn Oulu
08 883 9111

Scandic Oulu
08 543 1000

Tervetuloa!

****************

129
Kilpailijoiden kanava / Vs: 12Track Tour 2022 speksailua
« : 04.10.21 - klo: 21.45 »
Speedtech on sallittu virissä myös, kuten viime kaudellakin, ja taisi olla jo sitäkin ennen muistaakseni. Saatavuus on vielä työ alla Suomessa.


Toka eli TBA:ksi merkattu kisa on näillä näkymin Vaasa.

130
Sarjan vetäjä on löytynyt! Suuri kiitos ja hatunnosto vapaaehtoiselle aktiiville.

Ennen kuin henkilö voidaan julkistaa virallisesti, täytyy mennä AKK-proseduurin mukaisesti, infoillaan lähiaikoina eli ensi viikolla. FTT-sarjan suunnittelu voi siis alkaa. Edelleen halukkaita kisajärjestäjiä etsiskellään, ilmoittele vaikka minulle, ohjaan teidät uuden vetäjän pariin sitten kun pesti vahvistettu.

131
Edellen on sarjan vetäjä haussa. Nyt alkaa olemaan viimeiset hetket ottaa viestikapula käteen, jos on halu ajaa SM-sarjaa vuonna 2022. Opastan hommassa alkuun, rohkeasti vaan mukaan nyt!

132
Kilpailijoiden kanava / Vs: Maastosarja 2022 speksailut
« : 21.09.21 - klo: 15.16 »
25 vuoden kisakokemuksella Suomessa ja Euroopassa viimeiset 15v top 10:ssä ajaneena voin kertoa,että on hyvin eri asia, onko rata uusi kaikille vai ennestään tuttu. Kärjessä erot on pienet ja onihan eri asia oletko ajanut radalla sen 2-4 akkua vai 400 akkua. Kaikki rataluokan kotimaiset sekä arvokisat sisäradoilla ajetaan uudella ajamattomalla profiililla, jolloin tilanne on kaikille tasan sama. Toki krossissa on melkoisen vaikea tehdä ratamuutoksia kisaviikolla, toki onnistuu sekin koska turffiradat pääosassa nykyään.

Ymmärrän näkökulmasi, mutta en pysty samaistumaan ajatukseen, jossa kilpailusta saisi mielenkiintoisemman sillä, että rata on auki kilpailijoille koko ajan ilman rajoituksia. Eikä varsinkaan edullisempaa, päinvastoin.

Sama käytäntö on muussakin moottoriurheilussa, etukäteistreenaaminen ja testaaminen on hyvin rajattua tai kiellettyä jopa. Ulkoaoppiminen ja paikallisetu on krossissa isommassa osassa kuin muissa luokissa, mutta en sano että se on huono asia koska lajin luonne on melkoisesti rataluokista poikkeava muutenkin. Ja paikallisten duunit pitää myös palkita, näinhän se menee kaikessa.


Akunjännite on se 4.20V/kenno, sille en näe mitään tarvetta nostaa, mutta siitä olen samaa mieltä että liikatehosta ei ole mitään iloa krossissa, päinvastoin.

Puhutaan nyt kuitenkin tästä krossiluokasta, ettei eksytä Touring-luokkaan.

Jos ajattelee kerhojen, ratojen yllläpitäjien kantilta, ei ratasulut ole järkeviä. Ratasulut eivät ole myöskään mielekkäitä lajiin ja kilpailuun mukaan tuleville. Voi olla ok juurikin sille kärkikymmenikölle ja myös niille, jotka eivät treenaa ollenkaan, vaan ajavat vain kilpailut.

Jos oikein optimoisi tuota Vesan näkemystä, niin radathan kannattaisi olla koko kesän kiinni ettei pääse treenaamaan ja että kaikille tilanne olisi uusi ja sama ja jokaiseen kisaan vaihdetaan profiili. Itsekin ajan pääasiassa ulkona ja käytännössä vain saviradoilla M8 -luokkaa ja peilaan tätä "sääntöä" siinä lajissa oleviin käytöntöihin ja kokemukseen. Harva M8 SM-rata on muuttunut tässä parin kesän aikana. Rata on ollut kiinni kunnostusta varten, ei profiilimuutoksia varten. Ja kisat on olleet ihan hyviä. En ole huomannut, että joku olisi mustasukkainen siitä, että muut on treenannut ja itse ei ole ollut aikaa treenata. Siellä kärjessä ajaa ihan samat jätkät, vaikka saa treenata vaikka koko kevään syksyn kisoja varten yhdellä ja samalla radalla. Aina tietenkin on niitä, jotka ajavat vain oman lähialueen kisat ja menestyvät niissä hyvin ja peittoavat ne, joilla on vähemmän paikallisprofiilista kokemusta, vaikka harrastusvuodet olisivat suunnilleen samat. Jokaisella on mahdollisuus treenata vaikka joka päivä ennen kisoja, riippuu mielenkiinnosta, ajankäytöstä ja rahasta. Kukin panostaa oman mieltymyksensä mukaan ja osa vetää ihan puhtaasti vankalla kokemuksella vain pelkkiä kisoja. Sääntö / käytäntö on palvelee kieltämättä parhaiten juurikin niitä, jotka joka tapauksessa osallistuu kilpailuiin ilman treenaamista. Mutta jokainen ratamaksu on tärkeä jokaiselle kerholle ja kilpailuihin osallistuminen voinee olla se motivaattori treenata, jos tavoittelee parempaa onnistumista.

Turfilla profiilin muuttaminen on toki helpompaa, mutta miksi käytäntö / sääntö on sitten erilainen saviradalla ja turffiradalla?  Eikö käytäntö voisi olla yhtenäinen ja voisi treenata vapaasti. Tilanne olisi edelleen kaikille sama. Tekee kerho turffiradalle muutoksen viikkoa ennen tai vaikka perjantaina illalla, muutoksen aikaa rata toki pitää olla kiinni, mutta se kestää tunteja, ei päivä.

Mielestäni Hakkilan kisat oli ihan onnistuneet. Tai en ainakaan ole nähnyt, että siitä olisi tullut yleistä paheksuntaa, että kaikilla oli mahdollisuus treenata kisaprofiililla koko viikon. Siitä myös ilmoitettiin kaikille. Tämä on se mitä kannattaisi harkita uudeksi käytännöksi. Tai että kilpailunjärjestäjä voi ihan omatoimisesti miettiä omien resurssiensa ja käytössä olevan ajankäytön mukaan, tekeekö profiilimuutoksen ja milloin sen tekee vai onko tekemättä.

Ei sääntö ole huono, vaikka kisaprofiililla ei saisikaan treenata. Mutta harrastuksen kantilta yleisesti se ei ole ainakaan hyvä. Ja jotta Vesan mainitsema tavoite (syy-suraus) toteutuu, tulisi saviradat pitää kiinni koko kauden, jos ei muuta profiilia kisoihin, ei mitään jiitä.

Tästä on varmaan turha jatkaa, mutta pitää vähän haastaa, jos vaikka sääntöjä miettiessä ja kehitettäessä tulisi ajateltua asiaa laajemmin ja tuoreilla silmillä. Hyvä laji tämä 10 krossikin on, vaikka ei saisikaan treenata.

Juha Sallmén


En lähtisi ihan noin paljoa kärjistämään, mutta mielipide sekin. Ei sitä treenaamista muissakaan luokissa rajoiteta, mutta kyllä se aivan varmasti sarjan kannalta parempi, että ne kisaradat on kiinni perjantaihin asti, jotta KAIKILLA on edes suunnilleen samanlainen tilannekisoissa treenaamiseen. Itse näkisin, että rataluokissa sinne kisoihin mennään ajamaan tulosta, ei harjoittelemaan, kun taas krossissa on lajin luonteen vuoksi oleellista opetella rataa, koska muuttujiaon paljon ja kierros pitkä. Ainakaan missään rataluokassa en tiedä, että kisoissa olisi mahdollista ajaa kisaradalla koko viikon ennen kun kisat alkavat esim perjantaina tai lauantaina, ei suomessa eikä muualla. Kustannussyitä ovat töistä ja koulusta poissaolot jne. Sekä se fakta että päivässä ei kuluta niin paljoa rengasta kuin vaikka viikossa, sama koskee testattavien asioiden määrää.


USeimmiten tai ainakin usein ne tuoreet silmät eivät tiedä kehityskaarta, missä on päädytty nykyiseen ja miksi. Loppujen lopuksi pitää kuitenkin muistaa, että resurssit ovat hyvin rajalliset = 1 henkilö sarjan taustalla, joten ihan mahdottomiin ei pysty vaikka haluaisi.

Laskentasoftan kanssa oli varmasti jumppaa ekalla kaudella, se ei tarkoita sitä että ikuisesti pitää ajaa samalla formaatilla. Nyt kun on 4 kisaa reenattu niin talvella on aikaa reenata laskentasoftaa lisää.


Mielestäni on erinomaista, että keskustelua aiheeseen syntyy, tätä kautta homma kehittyy varmasti ainakin joltakin osin. (y)

133
Kilpailijoiden kanava / Vs: Maastosarja 2022 speksailut
« : 21.09.21 - klo: 12.29 »
-kunnolliset katsastusvälineet sarjalle, nykyiset on melkoisen kauheita ja puutteellisia.
-kilpailijanumerot =1 tarra per kori, pienemmät tarrat, jotka sopii koriin etuikkunaan.
Nykyiset katsastus välineet tosiaan ovat aika huonoja ja päivitys oli tarpeellinen katsastuksen helpottamisen sujuvoittamisen takia.

Nykyiset tarrat ovat liian isoaja, että ne saisi liimattua nätisti korin etuikkunaan. Tarroja hankkiessa pitää kuitenkin varmistua siitä, että ne näkyvät hyvin toimitsijoille.

Niin ja tuli mieleen vielä, että onkohan akkujen jännitteiden mittauksille oikeasti tarvetta, kun ei ole kyse tehorajoitetusta luokasta. Toisin sanoen, miksi ei voisi käyttää hv-jännitteeseen ladattua akkua?
Mielestäni HV akkujen sallimista olisi hyvä mieettiä. Nykyisin ne ovat kuitenkin normaali tosissaan sijoituksista ajavien kesken ja alempien finaalien kuskeille sillä tuskin on niin isoa merkitystä. Tämä myös vähentäisi katsastuksessa yhden tarkistus kohteen ja tällä tavalla helpottaisi katsastusta. Kuitenkin kyseessä on tehorajoittamaton luokka, niin saman tehohyödyn saa muillakin tavoilla. Ainoa merkittävä hyöty on ajo ajan pidentyminen jokusella kierroksella.


Katsastusvälineistä tosiaan samaa mieltä, ne on mielestäni ihan hirveätä roskaa. Yritän saada paremmat välineet käyttöön ensi kesäksi.

Numerot tosiaan nykykoreihin liian isoja, sopii kun väkisin laittaa mutta pienmpikin välttää. Ei tekijän vika, vaan itse tilasin ne samalla speksillä kuin aiemmatkin. Fiksataan. Toki tuomareille näkyvyys kärsii, mutta kyllä se auton väritys enemmän kertoo kuin se numero kuitenkin. Tuomaroinnit on niin valitettavan heikkoja olleet jo vuosia, että en näe puutteena tätä asiaa (numeroiden koko siis).

HV jännitteessä on tosiaan tuo puoli, ohuilla shortyilla ajettaessa ajoaika on jopa kortilla. Laitetaan tuo jännite mietintään.

134
Kilpailijoiden kanava / Vs: Maastosarja 2022 speksailut
« : 21.09.21 - klo: 12.16 »
Nyt pitää myös muistaa, että Maastosarjassa on ensisijaisesti kyse ulkona ajettavasta sarjasta, itse näkisin vahvasti, että tämän kauden sisäkilpailu on (toivottavasti) poikkeus perinteiseen sarjaan, jossa kilpailut ajetaan kesällä ulkoradoilla. Suomessa talvikausi on pitkä, syyskuu-huhtikuu, joten kisojen ajattaminen sisätiloissa ei mielestäni sovi sarjan profiiliin. Tarjoaa toki epävakaisiin säihin pelastusta ja kaudelle pidemmän aikajänteen ekan ja vikan kisan välillä niin haluttaessa.

Tästä syystä profiilien muuttaminen on yleensä aikamoisen iso projekti kilpailupäivän jälkeen isoilla ulkoradoilla, toki ennalta suunniteltuna ja sovittuna ihan helpostikin toteutettavissa, jos on tekijöitä.

135
Kilpailijoiden kanava / Vs: Maastosarja 2022 speksailut
« : 21.09.21 - klo: 12.11 »
25 vuoden kisakokemuksella Suomessa ja Euroopassa viimeiset 15v top 10:ssä ajaneena voin kertoa,että on hyvin eri asia, onko rata uusi kaikille vai ennestään tuttu. Kärjessä erot on pienet ja onihan eri asia oletko ajanut radalla sen 2-4 akkua vai 400 akkua. Kaikki rataluokan kotimaiset sekä arvokisat sisäradoilla ajetaan uudella ajamattomalla profiililla, jolloin tilanne on kaikille tasan sama. Toki krossissa on melkoisen vaikea tehdä ratamuutoksia kisaviikolla, toki onnistuu sekin koska turffiradat pääosassa nykyään.

Ymmärrän näkökulmasi, mutta en pysty samaistumaan ajatukseen, jossa kilpailusta saisi mielenkiintoisemman sillä, että rata on auki kilpailijoille koko ajan ilman rajoituksia. Eikä varsinkaan edullisempaa, päinvastoin.

Sama käytäntö on muussakin moottoriurheilussa, etukäteistreenaaminen ja testaaminen on hyvin rajattua tai kiellettyä jopa. Ulkoaoppiminen ja paikallisetu on krossissa isommassa osassa kuin muissa luokissa, mutta en sano että se on huono asia koska lajin luonne on melkoisesti rataluokista poikkeava muutenkin. Ja paikallisten duunit pitää myös palkita, näinhän se menee kaikessa.


Akunjännite on se 4.20V/kenno, sille en näe mitään tarvetta nostaa, mutta siitä olen samaa mieltä että liikatehosta ei ole mitään iloa krossissa, päinvastoin.

136
Kilpailijoiden kanava / Vs: Maastosarja 2022 speksailut
« : 21.09.21 - klo: 10.01 »
Tämä kirjoittamaton treenaamiseen liittyvä käytäntö ei ole ihan sama kaikkialla. Siksi kyselin.

Onkohan tarkoituksenmukaista pitää rataa kiinni monta päivää etukäteen, varsinkin jos kyseessä ei ole savirata, joka todennäköisesti pitää olla kiinni huoltotoimien takia. Turfi- tai betonirata voinee olla auki ihan normaalisti, ettei tarvitse laittaa ratoja kiinni samalla myös muilta harrastajilta. Kilpailukutsun malliphjassa vois olla paikka ilmoittaa treenistä, toisissa kutsussa on ja toisissa ei ja kun käytäntö ei ole aina sama. Ei sisällyttäisi sääntöihin tätä asiaa, mutta käytännön ilmoittaminen kutsussa olisi hyvä.


Sääntö on olemassa useastakin syystä.

-kustannuksten pienentämiseksi=-jos baana on kisaviikolla auki koko ajan, pakottaa se käytännössä paikalle jos haluaa ajaa mielekkäästi kilpaa "sijoituksista", ja samalla asettaa paikalliset aivan erityiseen asemaan.
-kilpailunjärjestämisen kannalta kisaviikko on aina todella kiireinen, sillon ei ole aikaa ylläpitää rataa samalla kun siellä olisi käyttäjiä sitä rikkomassa tms. riippumatta onko savi tai turffi.

Sähkörataluokissa kisarata on aina uusi ja ajamaton, joten kaikki ratamateriaalia lukuunottamatta samalta viivalta kisa-aamuna kilpailuun, joka tasoittaa kilpailua oleellisesti. Tietysti paikallisilla on aina paras tuntemus esim. maton pidosta eri tilanteissa, pidon kehityksestä suhteessa ajomäärään jne,mutta itse rataprofiili on kaikille uusi ja sama.

Ns. kotikenttäetu on sitä huomattavampi, mitä enemmän treeniä radalla sallitaan vaikkapa tilanteessa, jossa rata on tehty viikkoa ennen kisaa.






137
Kilpailijoiden kanava / Vs: Maastosarja 2022 speksailut
« : 20.09.21 - klo: 12.08 »
Kiitoksia palautteesta!

Mielestäni nousufinaalit toivat mielenkiintoa myös alempiin finaaleihin, mutta olen samaa mieltä että sääntö jäi vajaaksi tälle kaudelle. Kuten kommenteissakin ilmeni, ekan finaalin merkitys oli täysin turha ellei ajanut kärkisijoilla. Korjataan tuo jatkoksi niin, että ekasta finaalista vain poistetaan voittaja.

Kisoissa on ollut jo kauan käytäntönä, että kisarata on suljettuna kisaviikon ma-to, ja perjantaina treenit 10-20. Lauantaina on saanut aina treenata kisan jälkeen yleensä 20-21 asti.

Palautetta vaan tulemaan niin fiksataan epäkohtia!

138
Kilpailijoiden kanava / 12Track Tour 2022 speksailua
« : 16.09.21 - klo: 14.19 »
12Track tour talven säännöt ja kalenteri alla.

Säännöissä pääpiirteittäin seuraavat oleelliset muutokset mahdollisia C-12-luokkaan:
- Min. 6,5t moottori, vapaa ennakkoinen säädin blinkyn sijaan on harkinnassa ja todennäköinen muutos.

GT-12-luokassa ajetaan jatkossa vapaalla renkaalla eli ei ole yksityyppirengasta ainakaan tälle kaudelle, koska epidemiasta johtuen saatavuus on huonompaa ja tilausmäärä oltavat min. 250 paria. Pitoainesääntö sama kuin viime kaudelle tehty eli CS High grip ja Speedtech Foam liquid.


Kalenteri 2021-2022:

I ÄkiUA Äänekoski 11.12.2021
II VUA Powerpark, Härmä 22.1.2022
III OSPA Kiiminki 5.3.
IV OSPA Kiiminki 6.3.



C-12 kilpailijanumerot kaudelle 2021


1   Vesa Yli
2   Panu Vehniäinen
3   Sami Munck   
4   Sami Salmela   
5   Tuukka Tiainen   
6   Leo Hongisto   
7   Tommi Tirroniemi   
8   Jaakko Huhmarsalo     
9   Jukka Häkämies
10   Ilpo Koivisto     
11   Olavi Tenno       
12   A-P Kyykkä   
13   Taneli Erkkilä     
14   Tauno Meriläinen

GT-12 kilpailijanumerot kaudelle 2022

139
Kilpailijoiden kanava / FinTrack Tour 2022 speksailua
« : 16.09.21 - klo: 12.47 »
Luokkayhteyshenkiö on edelleen haussa, mutta tilanne on selkiintymässä ja näyttää siltä, että sarja saadaan pystyyn talveksi.

Tässä vaiheessa viel monta asiaa on auki, mutta nyt olisi hyvä hetki ilmoittaa halukkuudesta järjestää kisoja, sekä heittää jokin arvio milloin kisansa haluaa järjestää, niin talvella kuin kesällä.

Voisivatko kiinnostuneet seurat ottaa allekirjoittaneeseen yhteyttä niin delegoin asiaa eteenpäin tulevalle FTT-vastaavalle/vastaaville?

Toimikaa ripeästi, ilmoitusta minulle ensi viikon keskiviikkoon mennessä.

Lisäinfoa alustavasti:


-Prostock kone sama Reedy 13.5 fixed timing, joka valittiin yksityyppimoottoriksi "viimeksi"
-Renkaana vanha tuttu Rush

140
Kilpailijoiden kanava / Maastosarja 2022 speksailut
« : 14.09.21 - klo: 10.21 »
Maastosarja 2021 on saatu päätökseen, onnea menestyneille! Toivottavasti sarja sekä sen kilpailut tarjosivat kivoja hetkiä ja kokemuksia osallistuneille.

Sarjan vetäjänä olisi kiva kuulla palautetta mikä toimi ja mikä ei toiminut, niin ensi kauden suunnittelussa voi sen sitten ottaa huomioon. Paljon jäi parannettavaa omalta osalta eikä vähiten FB-sivujen päivitysten osalta, jotka tulee ajallaan kunhan aikataulut sallii.  En ole vielä päättänyt jatkanko pestissä, jos on aiheeseen kommentoitavaa niin tänne voi laittaa risut ja ruusut vapaasti - tai suoraan mulle yyveellä esimerkiksi.

Mikäli toimin itse luokkayhteyshenkilönä ensi vuonna, niin ainakin seuraavat asiat on muutoslistalla:

-V2-10 ja T2-10 jatkavat mukana sarjassa.
-SC2-10 ei jatka mukana sarjaformaatissa.
-nousufinaalien päätteeksi 10+1 A-finaaliin.
-Eräharjoitusten pituus 5min > 8min, ei vaikutusta aikatauluun nykyisillä osallistujamäärillä.
-M2-10 finaalien pituus voisi kasvaa 5minuutista 7-8minuuttiin, ei vaikutusta aikatauluun nykyisillä osallistujamäärillä.
-kunnolliset katsastusvälineet sarjalle, nykyiset on melkoisen kauheita ja puutteellisia.
-kilpailijanumerot =1 tarra per kori, pienemmät tarrat, jotka sopii koriin etuikkunaan.
-lauantain SM-kisan jälkeen jotain aktiviteettia, esim Dash for cash tms Joensuun tyylinen "leikkimielinen skaba".
-Facebook-näkyvyyden parantamiseksi tarvisin kaveria ottamaan kuvia kisoista, kirjottelemaan raporttia ja päivittään FB-sivuja.
-Sarjalle on suht helppo saada sponsseja, kun vain viitsii kysellä, mitä useampi mukana toiminnassa, sitä parempi lopputulos. Tällä saataisiin myös palkintoja paremmaksi jne.

Jotta joka kisassa olisi samat kuviot, mielestäni olisi hyvä, jos sarjan työryhmä olisi sarjavetäjä + jokaisesta 2022 kaudella kisan järjestävästä seurasta vastuuhenkilö, jotta keskusteluyhteys on koko ajan aktiivinen ja kaikille selvää, miten homma toimii ennen kisoja, kisoissa ja kisojen jälkeen rutiinien suhteen. Ei pitäisi olla mielestäni vaikea toteuttaa.

Siitäpä siis päästäänkin ensi kauden kalenteriin, eli minulle infoa, mikäli haluatte järjestää kisan ensi kesänä, niin kasailen kalenteria sitten sen mukaan.

Kisaa hakevia ovat tällä hetkellä seuraavat:

-Hyvinkää 21.-22.5. tai 14.-15.5. savi
-kesäkuun kisa 11.-12.6. tai 18.-19.6. ??? riippuen hyvinkään kisan ajankohdasta
-Oulu alustavasti 17.-18.7. turffi
-Joensuu 13.-14.8. turffi



Terveisin luokkayhteyshenkilö,
V.Yli

141
Edellistä Maastosarjan kilpailua järjestäneenä voin kertoa että siinä on ihan riittävästi ylimääräistä hommaa kun jengi ei noita numeroita jaksa/viitsi ilmoittaa ilmoittautuessaan. Joku sen numeron sinne joutuu jokatapauksessa selvittämään ja viime kisassa se olin minä. Top10 kuskeista jotka varmasti sen viimevuoden sijoituksen tietää niin ehkä puolet oli numeron ilmoittaneet... no eipä muutakun selaamaan foorumia niin sieltähän ne löytyi. Sitten loput joilta se oli anomatta... niille ilmoitusta asiaan liittyen ja vastauksena yleensä, laita joku? Tai mä voin olla vaikka 100. Sitten vielä jälki-ilmoittautuneet, joita oli jotain 5kpl... siinäkin olisi järki hyvä olla mukana kun tulee tekstaria/watsappia/säppiä, hei mä tuun mukaan, laita listoille. Ei mee ihan näin? Kitiin kun lisätään yksi ilmoittautuminen jälkikäteen niin siihen tarvitaan samat tiedot kuin millä itsekin sinne ilmoittaudut. Lisenssinro, kilpailunro, ponderinro jne... Eipä siinä mitään jos nää kerralla sais näpyteltyä kuntoon, mutta niitä kun tupsahtelee viimeisellä viikolla silloin tällöin ja aina kaivat samat asiat uudestaan. Ihan riittävästi kun näitä talkoilla tehdään ja elämässä on muutakin kuin järjestää kitiseville kuskeille näitä p*ska kisoja :afro: Onneks ei tarvii tätäkään roskaa taas hetkeen tehdä, toivottavasti löytyy muualta tekijät :azn:

+1

Juurikin näin.

142
Sama käytäntö on ollut kaikissa sähköluokissa Suomessa sm sarjoissa jo ainakin 10 vuotta, useimmissa sarjoissa reilu 15v.

Suosittelen lukemaan säännöt, ilmoittautuessa kun ne sitoutuu noudattamaan. Juhalla on jo kilpailunumero, ne määräytyvät edellisvuoden sm-sarjasta. Selviää tuosta linkistä joka yllä. Eli sun osalta homma hoidossa, kunhan ilmoitat numerosi kilpailunjärjestäjälle.

Ne jotka eivät ole ajaneet edelliskaudella, pyytävät numeron minulta ennen ilmoittautumista, syy kuten yllä kerroin, jota vältytään ylimääräiseltä työltä. Tämä on toiminut hyvin kaikissa aiemmissa 36 tapauksessa tällä kaudella. Erälistoissa jos ei lue kilpailijanuneroa niin ne numerot ovat sillon hyödyttömiä tuomaroinnin, lähetyksen jne näkökulmasta.

Kilpailunjärjestäjä kuitenkin varmaan selviää tästä proseduurista, koska kauden vika kisa, ja foorumin lista on ajan tasalla.

Ainoastaan yksi numeropyyntö tullut tällä kaudella kisapaikalla aiemmassa 3 kisassa, tässä kisassa näytti olevan numerottomia parisen kymmentä.

Eli sääntöjen luku on hyvä juttu ennen ilmoittautumista. Jos säännöissä puutteita, virheitä tms, niin pyritään korjaamaan ne seuraavaan ohjeistoon.

143
Kilpailijanumerot löytyy täältä:

http://rc10.fi/index.php?topic=110013.msg839825#msg839825

KIlpailijanumerot haetaan allekirjoittaneelta ennen ilmoittautumista, ne keltä se puuttuu, järjestäjä voi antaa oman maun mukaan, linkin lista ajantasalla.

Erälistat tehdään ilmoittautumistietojen perusteella, jos listalla ei numeroa,etukäteen tulostetut listat ovat kaikki turhia, koska katsastus, ilmoittautuminen, kilpailunjohto jne tarvitsevat kilpailijanumerot. Eli turhaa ja ylimääräistä työtä kilpailunjärjestäjälle.

144
Maastosarja 2021 alkaa lähestymään päätöstään tämän kauden osalta, ja olisi kiva kuulla palautetta mikä toimi ja mikä ei toiminut, niin ensi kauden suunnittelussa voi sen sitten ottaa huomioon.

Mikäli toimin itse luokkayhteyshenkilönä ensi vuonna, niin ainakin seuraavat asiat on muutoslistalla:

-V2-10 ja T2-10 ollut osallistujamäärältään pieni, mutta stabiili ja kiinnostus lisääntynyt luokkia kohtaan, joten nämä luokat jatkossakin sarjassa mukana.
-ohjeistossa mukana ollut SC2-10 ei jatka sarjassa, koska ei ole ollut ainuttakaan osallistujaa kauden aikana.
-nousufinaalien sääntö voisi olla parempi 10+1 A-finaaliin, eli perinteisen top10 lisäksi 1 nousija. Tämä kausi ajettu 9+1 säännöllä.
-kunnolliset katsastusvälineet sarjalle, nykyiset on melkoisen kauheita ja puutteellisia.
-kilpailijanumerot =1 tarra per kori, pienemmät tarrat, jotka sopii koriin etuikkunaan.
-lauantain SM-kisan jälkeen jotain aktiviteettia, esim Dash for cash tms Joensuun tyylinen "leikkimielinen skaba".





145


Oulun seudun pienoisautoilijoiden mattorata



FB: https://www.facebook.com/groups/osparc/
Web: http://osparc.net/

Paikka: Kiiminkijoen koulu, Kiiminki

Aika: Lauantaisin klo 9-21 alkaen 11.9.2021

Rata: Tarkett Tapisom 600 neulahuopamattoa, rata-alue 25m*12-14m

Ajanotto: MYLAPS-ajanotto - RC4-ponderit eivät toimi.

Luokat: Kaikki sähköautot sileillä renkailla ovat tervetulleita (1/10 touring, 1/12 mattoautot, Tamiya Minit, Formulat. Drifterit ja kuviorenkaat kielletty!)

Ratamaksut: http://osparc.net/ratamaksut/  Tutustuminen ilmaista!


Lisätietoja harrastuksesta ja mattoradasta: Vesa Yli puh. nolla 4 nolla  833 2407 tai yksityisviestillä (Vesa).


146
Haku edelleen käynnissä.

147
Kauden toteutuminen on ihan täysin kiinni siitä, löytyykö luokalle uusi luokkayhteyshenkilö eli sarjalle vetäjä. Muutama päivä olisi vielä aikaa ilmoitella halukkuudestaan. Ilman luokkayhteyshenkilöä ei FTT-sarjaa ainakaan SM-arvolla voida ajaa, siksi olisi erittäin toivottavaa, että joku noheva ja skarppi kaiffari olisi kiinnostunut aiheesta.

Kauden rengas on tällä hetkellä pienin murhe FTT-sarjaan liittyen, mutta lähtökohtaisesti sama rengas kuin viimeksi, mikäli saatavilla.

148
Tiedoksi lisämääräys, joka oli hyväksytyissä säännöissä jo mukana, mutta jostain syystä jaossa olleessa versiossa nuo puuttuivat :

https://www.autourheilu.fi/saantokirja/sarjasaannot/

149
Perjantain treenimahdollisuus?

150
Tulokset / Maastosarja SM 2021 lopputulokset
« : 10.08.21 - klo: 20.01 »
M2-10 epäviralliset lopputulokset

#   Kuljettaja   I   II   III   IV   3/4 yht
1   Joona Haatanen   100   100   100   100   300
2   Konsta Saarinen   82   90   76   72   248
3   Jamiel Gabrielsson   72   69   90   76   238
4   Jani Mäkinen   90   76   57   69   235
5   Pekko Iivonen   69   0   69   90   228
6   Mikko Luopajärvi   66   82   0   60   208
7   Oskari Mäki   76   57   0   54   187
8   Kristian Ullakko   63   52   63   42   178
9   Miikka Luhta   50   72   54   0   176
10   Ilmari Ullakko   57   60   52   40   169
11   Vesa Yli   46   66   48   0   160
12   Jani Hovi   0   50   46   48   144
13   Eetu Kuivalainen   0   54   82   0   136
14   Tomi Laaksonen   44   46   44   26   134
15   Jarno Pottonen   0   0   66   66   132
16   Oskari Matilainen   54   0   72   0   126
17   Jouni-Pekka Hiltunen   0   38   42   32   112
18   Heikki Sorri   38   32   38   0   108
19   Juha Aromaa   0   48   0   57   105
20   Ari-Pekka Jolkkonen   0   44   60   0   104
21   Veikka Mäenpää   52   42   0   0   94
22   Aaro Koskinen   36   26   26   14   88
23   Joona Lempiäinen   0   0   0   82   82
24   Mika Kettunen   0   36   30   15   81
25   Aapo Koro   42   0   0   38   80
26   Martin Ekholm   0   32   28   16   76
27   Tommi Tirroniemi   0   40   32   0   72
28   Matti Räsänen   0   30   36   0   66
29   Janne Valtanen   0   63   0   0   63
30   Joonas Kekkonen   0   0   0   63   63
31   Victor Ekholm   60   0   0   0   60
32   Pasi Hautala   0   0   0   52   52
33   Aki Kari   0   0   34   17   51
34   Juho Koskivuo   0   0   0   50   50
35   Ari Heinonen   0   0   50   0   50
36   Olavi Tenno   0   26   24   0   50
37   Urmas Peräsalo   48   0   0   0   48
38   Tomi Seppälä   0   0   0   46   46
39   Heikki Valtonen   0   0   0   44   44
40   Topias Peräsalo    40   0   0   0   40
41   Juha-Matti Heikkala   0   0   40   0   40
42   Jussi Bang   0   0   0   36   36
43   Juha Sallmen   0   0   0   34   34
44   Aleksi Reiman   0   0   0   30   30
45   Tommi Hartlin   0   0   0   28   28
46   Riku Laukkanen   0   0   0   24   24
47   Jouko Kenttä   0   0   0   22   22
48   Marko Tetri   0   0   0   21   21
49   Mikko Mäkelä   0   0   0   20   20
50   Jerry Hellström   0   0   0   19   19
51   Harry Turunen   0   0   0   18   18


M4-10 epäviralliset lopputulokset

#   Kuljettaja   I   II   III   IV   3/4 yht
1   Joona Haatanen   100   100   100   82   300
2   Pekko Iivonen   90   0   82   90   272
3   Jamiel Gabrielsson   82   90   90   76   262
4   Konsta Saarinen   76   82   76   100   258
5   Jani Mäkinen   60   76   66   69   211
6   Kristian Ullakko   69   69   63   60   201
7   Oskari Mäki   72   57   0   66   195
8   Mikko Luopajärvi   66   72   0   57   195
9   Miikka Luhta   57   63   69   0   189
10   Jani Hovi   0   66   57   54   177
11   Ilmari Ullakko   54   60   54   50   168
12   Jouni-Pekka Hiltunen   0   48   52   48   148
13   Tomi Laaksonen   48   50   50   38   148
14   Ari Heinonen   0   0   72   72   144
15   Heikki Sorri   44   46   48      138
16   Mika Kettunen   0   44   42   36   122
17   Oskari Matilainen   52   0   60      112
18   Juha Aromaa   0   48   0   63   111
19   Veikka Mäenpää   50   52   0      102
20   Matti Räsänen   0   42   48      90
21   Aapo Koro   44   0   0   44   88
22   Kai Jämsä   46   0   0   40   86
23   Tommi Tirroniemi   0   38   42      80
24   Olavi Tenno   0   40   40      80
25   Victor Ekholm   63   0   0      63
26   Juha Sallmen            52   52
27   Joonas Kekkonen            46   46
28   Riku Laukkanen            42   42
29   Juuso Teuronen            34   34
30   Jukka Rautakoura            32   32


T2-10 viralliset lopputulokset

#   Kuljettaja   I   II   2/2 yht
1   Jamiel Gabrielsson   100   90   190
2   Vesa Yli   90   76   166
3   Konsta Saarinen   76   82   158
4   Tommi Tirroniemi   82   72   154
5   Pekko Iivonen   0   100   100




V2-10 "Vintage" viralliset lopputulokset
#   Kuljettaja   I   II   III   IV   3/4 yht
2   Martin Ekholm   0   100   100   100   300
1   Aaro Koskinen   82   90   90   82   262
3   Jukka Rautakoura   90   0   82   76   248
4   Sami Heletoja   100   0   0   90   190



Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 121