EA Import

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Vesa

Sivuja: 1 ... 108 109 110 [111] 112
3301
Sähköautot / G sarja
« : 28.01.03 - klo: 18.41 »
G sarjan Corallyissa servo on ollut aina makuultaan. Ennenkuin siirryttiin 4 kennoisiin alustoihin, servo oli etuakseleiden etupuolella. Nykyään kun tila ei ole ongelma ja painopistekin tulisi olla keskellä, on servo atuakselien takana. 12M autoissa servo on muutetun ohjausgeometrian vuoksi vinosti "assomaisesti". Tällä eliminoidaan hyppyohjausta.

Eli et tarvitse niitä vinoja, uusia, tolppia G sarjan autoihin, tai vanhempiin.

Toivottavasti jeesasin vähän edes.

3302
Sähköautot / G
« : 27.01.03 - klo: 22.09 »
Eipä ole räjäytyskuvia Corallyn mattoautoissa mukana ainakaan viimeseen 8 vuoteen tullu, eikä tietääkseni aikasemminkaan.. Mikä osa ei mene paikoilleen?

3303
Oulun Urheiluautoilijoiden pienoisautojaosto kutsuu kaikki pienoisautoilijat C-12 luokan Suomenmestaruuskilpailuun sekä FINTRACK TALVI IV –kilpailuun Kiiminkiin 1.-2.3.2003. Kilpailulupa   /03 PA

LUOKAT

   Lauantai    1.3.2003   C-12 alkuerät 3kpl, TJ-10, TS-10
Sunnuntai   2.3.2003   C-12 alkuerät + finaalit,TSF-10, ProStock

KILPAILUN JOHTO


   Kilpailun johtaja         Tony Raikas   KyPAK
   Valvoja            Erkki Similä  
Katsastuspäällikkö                                   Arto Ruotsalainen   OUA          
   Kilpailutuomaristo      Olli Andersson   Mäntsälän SRK
                  Arto Tenhunen   Laukaan MM
   Tuloslaskenta         AMB/ R-R Oulu

ILMOITTAUTUMINEN

24.2.2003 klo 16.00 mennessä kirjallisesti oheisella osallistumiskaavakkeella    osoitteeseen
 
   Vesa Yli
   Honkitie 16
   90900 Kiiminki
   
   Tai sähköpostilla vesa_yli@luukku.com

   Tiedustelut iltaisin puh. 040-8332407

Ilmoita: nimi, seura, luokka (16-vuotiailta huoltajan allekirjoitus!!!), kiteet   (vähintään 3 kpl 27MHz- tai 40 MHz radiotajuutta), sekä yhteystiedot (e-mail tai puhelin). Kilpailumaksu on SM-luokassa 35 EUR ja muissa luokissa 20 EUR.
Jälki-ilmoittautuneita otetaan vastaan kilpailunjohtajan harkinnan mukaan. Jälki-ilmoittautumismaksu on osall.maksu + 10 EUR.

LISENSSI      Voimassa oleva AKK:n lisenssi 2003

SÄÄNNÖT       Autourheilun Sääntökirja 2003 + FT 2003 ohjeisto

TS-10 ja TJ-10:
Uusi autojen numerointi FT-ohjeiston mukaisesti.

      TSF-10 (solukumiluokka):
Säännöt kuten TS-10, mutta ainoastaan solukumirenkaat sallittu.
Renkaan maksimileveys 28mm.

ProStock:
Säännöt kuten TS-10, poikkeuksena moottorin käämiluvun oltava vähintään 17.

C-12, TSF-10 ja ProStock:
 Luokissa numerot jaetaan perinteisesti kilpailupaikalla.

         Sääntökirjan mukaiset pitoaineet sallittu.
C-12 luokassa Sääntökirjan mukaiset  moottorit ja kennojen lukumäärä.

AIKATAULU

Perjantaina ei vapaata harjoittelua. Rataan tutustuminen mahdollista noin klo 20 jälkeen.
         
      Lauantai:
Vapaa harjoitus ja ilmoittautuminen klo. 8.00-9.30

3kpl alkueriä/luokka. Finaalit: 3*A, loput 2*(B,C,D..)
Finaalien kuljettajamäärät osallistujamäärän mukaan.
Maksimikuljettaja määrä/finaali kuitenkin 8 kpl!!

Vapaaharjoitusaikalista kuten erälistatkin löytyvät RC-Maailman keskustelufoorumista viimeistään perjantai aamuna 28.2.2003 osoitteesta http://www.kolumbus.fi/heuli/

Sunnuntai:

Harjoitus kuten lauantaina. Erälistat kisapaikalla. Palkintojen jako noin klo 17.

RATA   Neulahuopamattoa. Leveys 2-3m.

VASTUU   Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä, sekä muistaa ”reilun pelin” säännöt.

KILPAILUPAIKKA
      Kiimingin Yläaste, noin 20km Oulusta Kuusamoon päin.
      kts. Kartta.

MUUTA   Kilpailupaikalla on pöydät ja tuolit. Varaa kuitenkin mukaasi jatkojohto. Rata-alueella käytettävä sisäjalkineita.
   
Majoitukset:

5km kisapaikalle:

Jäälihalli          Puh.08-8166 656
Lomakoti Pihlajanranta   Puh.08-8166 134 /GSM.040-5005 812

Oulussa (20km kisapaikalle):

CUMULUS            
Kajaaninkatu 17, 90100 Oulu
08- 882 7111

TURISTI
Rautatienkatu 9, 90100 Oulu
08-375 233

RADISSON SAS HOTEL OULU
Hallituskatu 1, 90100 Oulu
08-887 7666

Ilmoittautuneet 24.2 klo 23.25 mennessä: (ilmoittautumisaika päättynyt)

C-12  17 kpl
TJ-10  15 kpl
TS-10  21 kpl

ProStock 8 kpl
TSF-10   5 kpl

3304
Onko sarjatilanteesta vielä tässä vaiheessa tietoa?

3305
Tulokset / kispista
« : 26.01.03 - klo: 14.41 »
Joo, ei olis ollu pahitteeksi, jos ois aikasemmin päässy kotiin kisoista. Toisaalta ihan sama kun kisamatkaa kuitenkin aina tuo 350-650km suuntaansa, ei hirveesti tee diffrenssiä, meneeks kuuteen vai kahdeksaa.

Meidän autot kun vetää myös yöllä ja ylämäkeen.... :shock:  :wink:

3306
Tulokset / TULOKSET- FTT 1 Kuusankoski
« : 13.01.03 - klo: 11.49 »
Kiitokset omastakin puolestani KyPAKin kisajärjestäjille loistavan kisan järjestämisestä!

Kaikki kisapuitteet kv-tasoa, rata todella loistava touring- ja 1/12 baana.

Myös aikataulu hanskattiin kiitettävästi, kisailmapiiri oli rento eikä kisapaikan majoituskaan pisteitä vähennä!

Henk.koht. eka kerta Kuusankoskella skabaamassa, eikä jää viimeiseksi! :wink:

3307
Kotietu rules :wink:  :lol:

3308
Sähköautot / leveys
« : 01.01.03 - klo: 18.35 »
Auton leveys säädetään tukivarsien pivot balleilla.Samoin kuin taka-aurauskin. Kattelehan autoo hieman tarkemmin:) Auton saa vaikka 180mm leveeksi jos haluu.

3309
Tulokset / Rauman MM-kisat 1999 Off-road
« : 28.12.02 - klo: 12.23 »
Kisoissa katsastustehtävissä paikalla olleena voin kertoa että jälkipyykkiä tuli. Syitä voi tsekkailla videolta;)

3310
Sähköautot / Oulun treenit 28.12.
« : 23.12.02 - klo: 20.41 »
Kiimingin treenit alkavat näillä näkymin normaaliin aikaan eli klo 13 lauantaina, mutta tarkoitus olis ajaa tuonne ainakin 23:00 asti.
Tiedustelen aikaisempaa aloitusaikaa myöhemmin, josta kyllä ilmoittelen porukalle.

Ajaa saa siis ainakin 13:00-23:00. Ja tietenkin käytössä on tuttuun tyyliin AMB.

Lauantaina 28.12. on myös Blue Carpet Cupin 17-lankasten sekä C-12 luokan 3. osakisa tälle syksylle.

Tilanteen Oulu RC Racingin sivuilta, viime kisan jälkeiset tulokset tosin päivittämättä.

Zekkailkaa:

http://www.geocities.com/oulurcracing/ORCRBCC2003.html

3311
Vapaa keskustelu / foorumin käyttäjien ikä?
« : 23.12.02 - klo: 17.56 »
21wee

3312
Polttisautot / Asson NTC3
« : 22.12.02 - klo: 21.02 »
CAi: Ehkei nyt ihan 6 vuotta kuitenkaan.. Tulihan TC3 -99 vuonna myyniin vähän ennen joulua. :wink:

3313
Sähköautot / 1-way
« : 22.12.02 - klo: 20.55 »
Mitä haluat one-waysta säätää?
Sitä kun ei säädetä, eikä edes voi säätää. Se on one-way, eli rakentuu yksisuuntalaakerin ympärille.

3314
Tulokset / ProStock on syntynyt !
« : 21.12.02 - klo: 11.53 »
Kyseessä lienee myös meikäläinen,joka listalla siis on mainittu kyseenalaisella etuliitteellä... :lol:  :oops:  :?
Itse en kyl aio ajaa kyseistä luokkaa, millään todennäköisyydellä.
Jätä siis mut laskuista pois:)

Sunnuntaisin jos/kun ajetaan, 12-luokka mun heiniä.

3315
Tulokset / 1/12
« : 30.11.02 - klo: 23.35 »
Kisoja ja varikkoja nuuskineet ovat varmaan nähneet Corallyn "uuden"  1/12 auton proton käytössä jo helmikuussa Tampereen FT:ssä...;)

Kovaa on pojat menny, vaan niin kyllä pitää mennäkin. :roll:

3316
Tulokset / ...
« : 26.11.02 - klo: 13.49 »
Henkilökohtaisesti haluan myös kiittää Ruotsalaisia saamistani täysin mahdottomista häiriöistä kaikissa alkuerissä ja yhteensä 3 finaalissa. En todellakaan ole koskaan kuullut että ponderit voivat aiheuttaa häiriöitä, jos se sijaitsee vastarin vieressä.
Itselläni oli vastari ponderia vasten molemmissa autoissa, ja ajaminen oli täysin mahdotonta.
Auton täydellinen balanssi jäi siis näyttämättä itse kisassa, paitsi vikassa finaalissa 7 min asti.

Ponderin kun siirsi telineestä koriin, häikät loppu. Ei edes toisen radion, kiteiden, vastarin, modulin yms vaihtaminen auttanu.

Tästä viisastuneena voinkin todeta, että nykyisin käytösssä olevat punaiset ponderit olivat ruotsin kilpailun johdon mukaan lähetysteholtaan suurempia. "Etkö sä ole lukenu ohjeita, niissä sanotaan ettei ponderia saa laittaa vastarin viereen" mulle vaan todettiin, kun kisa oli mun kannalta jo ohi. Vaikka olin joka välissä kysymässä lupaa kokeilla uusia radioita ja laitteita...

Eli välitänkin onnittelut muille suomalaisille hyvin menneistä kisoista, eritysisesti Mikalle, joka yllätti porukan varmasti ajamalla melkein finaaliin touringissa! Hyvä Mika!

Christer: Hieno kisa, lupaava tulevaisuus! Jatkaa samaan malliin!
Jokke: Ei enää ikinä tuommosta kisaa, nyt loppu.
Tommi: Hieno kisa, hyvä tulos!
Jussi: PAremmat aurat ens kerrralla,jos meet ruotsin maalle:)

3317
Tulokset / ProStock on syntynyt !
« : 17.11.02 - klo: 01.57 »
Kas, Heulikin on herännyt ja huomannut saman minkä moni jo aikaa sitten...:wink: Stratus=Sebring... :roll:  Aivan kuten niin monta kertaa aikasemmin jo mainittu... Euroopassa kun ovat Chryslereita (ja Plymoutheja!) , pitäiskö siis vanhatkin stratukset kieltää, kun ovat Dodgeja... :D  

Oli pakko mainita :lol: ...vaikka jo lupasin etten enää kommentoi aiheesta :oops:

3318
Tulokset / 27
« : 04.11.02 - klo: 00.50 »
Joo, heitänpä omatkin nopat soppaan :wink:

Aika ihme vedätystä lajin suosion kannalta.
EI luulis Suomessa olevan liikaa harrastajia, jotta niitä voitaisiin karsia moisella säännöllä. Pexin (ja monen muun) kanssa samalla linjalla, ei tarvii ajaa 27, ainakaan sisällä. Ulkonakin todella turhauttavaa.

Heitän karkeen arvion, etten henk.koht. varmaan pahemmin kisaa 27-renkailla sisällä. Ulkona ajaminenkin epäilyttää suuresti, varsinkin kun meidän korkeudella Oulussa tarvii lämpimällä asvaltilla ajaa vasta joskus kesäkuussa. Hieman galluppia tehtyäni voin ihan kertoa etten tule olemaan ainoa joka skippaa kumirengas sutimiset. :evil:

On tietty hyväkin asia että rengas on sama kuin EM-kumi, mutta ...
Säästyypähän budjetti näinkin kun ei tarvi skabata.
Toivonpa että 22 kumi tulee viralliseksi talvirenkaaksi  :wink:  2003 alusta. Eipä syksyn kisoilla muutenkaan ole mitään isompaa arvoa, mutta veikkaan että TS-10 kokeilukisat voi olla "osanottaja köyhiä"... :cry:

Sad but true. :?

Jotta homma ei menis pelkästään narisemiseksi, :wink:
onneksi on 1/12 , TSF ja touring polttis luokat. :wink:

3319
Tulokset / 4 ja 6 kennoa
« : 02.11.02 - klo: 10.26 »
C-12 luokassa saa ajaa seuraavilla kombinaatioilla:
- 4 kennoa ja virikone (min 12t)
 tai
- 6 kennoa ja vakiomoottorin ankkuri EFRAn mukaisessa kannussa
eli ts. virikannussa. EFRAlla kun ei ole virallisesti vakioluokkaa arvokisoina, ainoastaan joissain maissa kansallisena luokkana, kuten Suomessa. Jenkeissä hieman eri asia(ROAR), jonka ehdoilla SUomenkin stanut pyörii.

Samainen 4/6 kennon sääntö on ollut käytössä englannissa muutaman vuoden hyvällä menestyksellä, porukkaa on tullut lisää.
Toivottavasti näin myös Suomessa.
 :wink:

3320
Tulokset / AMB
« : 30.10.02 - klo: 12.47 »
Kun hommattiin AMB:t kolme vuotta sitten, maksoivat reilu 15 000mk 10 ponderilla, eli vain yhdellä sarjalla.

Zekkaa AMB:n sivuilta...

3321
Tulokset / 1/12
« : 27.10.02 - klo: 21.52 »
Asiahan on iin, ettei Suomessa ole tällä hetkellä tarpeeksi tasaisia asvaltti ratoja,jotta 1/12 luokkaa ajettais ulkona. Meillä tosin Oulussa rata sopii todella hyvin myös 1/12 luokkaan, koska asvaltti on erittäin tasainen ja kovapitoinen.

Mikään luokkahan ei lopu, jos porukkaa on. Suomessa on valitettavasti liian yleistä seurata kaverin tekemisiä," jos muut ei aja en mäkään"....

Ainakin miellä Oulussa on reilu 10 kpl mattokuskeja, joista ainakin 6 aikoo ajaa kisaakin talvellla.

Kyllähän kisoja voitais ajaa kesälläkin, sillonhan koulujen salit on tyhjänä, kun ei ole vuoroja. Ulos mattoja on turha edes haaveilla levittävänsä...
Asvaltilla ajaminen on vaan täysin erilaista kuin matolla.
Jos on kiinnostusta järkätä kisoja kesällä, olen ainakin kiinnostunut aiheesta. Ainakin meilläpäin ollaan treenattu parina kesänä tuommoiset 3-päivää putkeen,pari kertaa kesässä.

3322
Tulokset / maili
« : 22.10.02 - klo: 10.23 »
sposti on vesa_yli, näkyy muuten ruudun alaosassa kun menet tekstin kohdalle...

Jos Tj-kuskeja olis noin 10 kpl, sillon kannattais ajaa... Omat kuskimme voisivat ajaa 17-lankaisilla, mutta mielekkäintä olisi että kaikki ajaisivat TS-10, silloin saataisiin kunnon kisat, useempi finaali.

Viikko sitten ajoimme ekan TS- kerhokisan tälle talvea, ja kuskeja oli jo kpl.

3323
Tulokset / Touring Skaba Oulussa -kysely
« : 22.10.02 - klo: 00.49 »
Siis,

kartoitan hieman tilannetta, olisiko innokkaita kisailijoita, jos järkkäisimme kansallisen touring kisan vielä tämän vuoden puolella tänne pohjoiseen?

Paikkana toimisi joko nykyinen treenipaikka (Kiiminki) tai Oulu.
Ajankohtana voisi olla joulukuun alku-puoliväli.

Luokkana olisi lähinnä TS-10.
Jos innokkaita tulijoita olisi ainakin noin 15 kpl omien 15 kuskin lisäksi, kisalle olis tilausta.

Majoitus olisi noin 5km päässä kisapaikasta edulliseeen hintaan, paikalle voisimme järjestää myös pizzakuljetuksen yms...

Baana olisi noin 100m pitkä ja kovapitoinen. Laskenta hoituisi oman kerhon AMB-laitteistolla.

Kiinnostuksesta voi heittää kommenttia tänne, tai mulle mailiin otsikolla

"Blue Xmas Race 2002"  


vesa_yli@luukku.com


Eli tässä hieman haaste etelään. Oulu-Pohjanmaa -akselin yhteistyö on sujunut varsin hyvin kerhokisojen muodossa, nyt kaipaisin hieman osanottoa myös etelästä.

Kertokaa kommentinne, kiitos!

3324
Tulokset / ..
« : 21.10.02 - klo: 23.39 »
Niin, probleeemista...

VesaK:

Mulla oli autossa pari riittävää ongelmaa,ensinkin: eturemmin veto pätki ja "paukkui" (aivan kuten olisi häiriöitä täydelläkaasulla, jarrun iskiessä päälle parin sekunnin välein),hieman syö sähköä ja vähentää vauhtia vika ei ollut kuitenkaan sähköissä vaan ongelma ratkesi yhden prikan sijoituksella... Toiseksi mun koneesta ei tullut tehoa kuin vain noin 80-90 % treenien jälkeen....

Ja mitä odotuksiin tulee, olisin taistellut uskoakseni selkeästi paremmasta sijoituksesta ilman noita ongelmia. Mutta en sit näköjään tuossa kisassa,piste.

Katsotaan ilmestynkö Riksuun sunnuntaina...:)

3325
Tulokset / M8
« : 21.10.02 - klo: 21.53 »
Kisapaikalla oli yhdet M-kasit kun lähdin kisoista heiman ennen klo 19, oli joku orionin tarra ledin vieressä. Kysy Ollilta.

3326
Tulokset / Kapina
« : 21.10.02 - klo: 21.07 »
Mr.Cale:

 :roll:

En pidä huonon kisamenestyksen selittämisestä :lol: , mut kärsin kisassa tehon puutteesta tosi pahasti, johon löytyi syy kisan jälkeen kahden päivän tutkimisen jälkeen.  Porukka kun meni suoralla heittämällä ohi, ei ole ihan kaikki ok. Ainakaan tällä kalustolla.

Harmi siis et piti antaa tasoitusta ainakin noin 0.4s/kierros...

Kisan + ja -:

+aikataulu piti
+tuomarit (Tony)

-kapea ja epäselkeesti merkattu baana
-pitkä kisamatka, ilman tulosta..
-teho-ongelmat

3327
Tulokset / ..
« : 13.10.02 - klo: 12.44 »
Sakke oli 2. tämän vuoden C-12 EM:ssä...

3328
Tulokset / 2.0
« : 11.10.02 - klo: 15.56 »
Joo, näin on :wink:
No more comments... :lol:

3329
Tulokset / 2.0
« : 11.10.02 - klo: 15.25 »
Mr.Cale:

Olen kanssasi samaa mieltä, et Suomessa tulee toimia Efran mukaan. EM:ssä kori oli ilmeisestikin aika uus, joten asiaa ei varmaan oltu hirveemmin pohdittu. Nyt kun kori on ollut markkinoilla jo muutaman kuukauden, pitäiskö tarkastaa tilanne uudestaan :?:  

 :D Korjaan: Sitä en siis ymmärrä miksi jostain koreista pitää tehdä mieletön väännätys ja taistelu. Tää on kuitenki vaan pikkuautoilua. Tai ehkä juuri siksi.... Henk.koht noudatan kyl sääntöjä, mutta olis varmaan selkeempää kun olis joku lista yms jossa sallitut korit.

Mut aika outo perustelu kieltää kori nimessä olevan liitteen vuoksi. Vai pitäiskö soittaa Dodgelle ja sanoo et "älkää nyt muuttako mallia kun se uusi malli ei ole enää laillinen meillä pienoisautoilussa...."... :mrgreen:  :lol:

Loppupeleissä mulle on yksi lysti, ryki tai yski, onko se laillinen vai ei. Ilmaisin vain kummastukseni  näppäimistön välityksellä... :wink:  :lol:  8)

3330
Tulokset / 2.0
« : 10.10.02 - klo: 22.49 »
Stratus 2.0 on kyl täysin suora kopio Sebringistä,eli kyseinen mallihan on jenkkimakkinoilla siis Stratus ja Euroopassa (tai ainakin Suomessa ) Sebring.

Suurinta vääntöö näyttää synnyttävän liite "2.0" joka on tarkoittavinaan versiota. ´

Ainakin keula ja perä ovat täysin samanlaisia kuin 1:1 autossakin.

Eli:

Pitäiskö Suomessa kieltää Opelitkin kun niitä markkinoidaan Enklannissa Vauxhalleina ja viel eri mallinimillä kuten VW:tä jenkeissä? Uusi stratuskun on Suomessa oikeasti Sebring, eikä Stratus.

En siis ymmärrä, miksi kori ei olisi laillinen???????

Samanlaisia kun löytyy jokapäiväisestä liikenteestä, ainakin täällä pohojosessa.  :) Tulkaa vaikka zekkaamaan. :wink:

Aika likinäköisiä nuo ulkomaan päättäjät, kun eivät oikeita autoja tunne.
Vertailun vuoksi: Tänä vuonna ajetuissa 1/12 EM:ssä Englannissa Parman Speed 8 kiellettiin,koska niitä ei ollut kuin vain parilla engelsmannilla ja meillä suomalaisilla. Eli "kielletään sit ku meillä ei ole"...:)

Kori kuin kori...

Sivuja: 1 ... 108 109 110 [111] 112