Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Vesa

Sivuja: 1 ... 114 115 116 [117] 118 119 120 121
3481
Vapaa keskustelu / Pitoaine reseptit
« : 11.06.03 - klo: 12.38 »
Kesällä ei juuri pitoaineita käytetä, ainakaan Suomessa.  Tai oikeastaan olisi hyvä käyttää, mutta suurin osa aineista on jotain muuta kuin tavallista pitoainetta ja yleensä aina hajullista=kiellettyä.

3482
Sähköautot / Yokomo SD SSG Special
« : 30.05.03 - klo: 11.50 »
Joo, ajometrejä on uudella Yokomolla kertynyt jo aika mukavasti (~80+ akullista).

Auton setupit vielä hakusessa, mutta lähellä Suomeen sopivia "oikeita" säätöjä jo ollaan, vaikka on lähdetty ihan nollista.
Säätömuutosten vaikutukset tuntee juuri niinkuin kunnon kisa-autossa pitääkin.

Kilpailupaikalla autan kykyjeni mukaan apua tarvitsevia, jos säädöt ovat ihan hukassa.

Uutta kokeilua pukkaa koko ajan, ja viimeisimmät viritykset setuppien suhteen voi tarkistaa Suomen osalta esim. mun autosta kisapaikalla.

3483
Vapaa keskustelu / Pitoaine reseptit
« : 30.05.03 - klo: 11.05 »
Kyllä pitoainetta on tasasesti menny semmoset 4-5 purkkia talvessa muutaman  vuoden ajan....

3484
Joo, ois hyvä tietää monelta pääsee treenaan. Matkaa kun tulee vain noin 700km/siivu, tietäis lähtee ajoissa.....

3485
Vapaa keskustelu / mistä voi ostaa hiilikuitua???
« : 28.05.03 - klo: 11.55 »
kyllä. Soita ja kysy.

3486
Vapaa keskustelu / mistä voi ostaa hiilikuitua???
« : 28.05.03 - klo: 11.50 »
Ei kaikkea tarvi saada netistä. Puhelin käteen ja soitat Sinexille niin selviää.

3487
Sääntökirja on ainakin aikaisemmin kertonut, että vähintään 1/3 osallistumismaksuista olisi suositeltavaa käyttää palkintoihin.

3488
Tulokset / Mollat
« : 30.04.03 - klo: 10.36 »
HOJ:n kanssa samalla linjalla. Jos suhteutetaan mollien korkeus autoihin, on aikalailla sama kuin F1:ssäkin kanttarit olisivat noin metrin korkuisia.

Allekirjoittanut on vakaasti sitä mieltä, että ajan mieluummin puhtaalla lankkubaanalla, kuin radalla, jossa mollista lentää 10m kun niihin hieman osuu, eikä aina välttämättä edes omasta virheestä, vaan kilpailutilanteen tarjoamista tönimisistä yms.

Lankkubaana on "rankka" mutta ei virheitä "tarvitse tehdä"... Jos Räikkönenkin ajaa kokonaan kanttarin yli, ei auto lennä esim Monacossa Casinon yli biitsille.... :) Lankku pysäyttää menon, hieman kuin katuradan aidat.

Jokatapauksessa Kuusankoskella ja Oulussa oli kisoissa "mollat" jotka eivät heitä, vaan antavat mahdollisuuden ajaa tarkasti ilman 10m ilmalentoa. Vanerista tehdyt esteet ovat toimivia, kunhan päät on viistetty siististi.

Tuota mieltä..  :wink:

3489
Tulokset / C-10 kilpailut Suomessa?
« : 30.04.03 - klo: 10.28 »
C-10 on vain suurennos C-12 autoista, joten olisi ihan turhaa ajaa kahta samanlaista rata luokkaa sisällä. C-12:een kun ei siihenkään ole kuskeja.

C-10 SM on taidettu ajaa viimeksi 97 oulussa, en ole varma onko sen jälkeen ajettu SM arvosta. Kisoja on pari sen jälkeen ollut.
Luokalla ei ole enää EM tai MM arvoa, joten sitä ei kellään kisakuskilla ole halukkuutta ajaa.
Luokan suosio tyrehtyi kai lähinnä touring autojen tulemiseen, ja varsin puhtaiden ajopaikkojen puutteeseen. Pitoa kun ei ole "yhtään" jos rataa ei tarkoituksella pidoteta.

3490
Kyllä, tiedossa on, mutta kunhan vain vertasin. :)

3491
Kesällä CS-22 meni Oulun baanalla puhki 4-5 akullisella AINA vähintään yks rengas.
Ei siis ainakaan niitä kesän kisoihin :)

3492
Voin kertoa teille etelän ihmiset.... :wink: , että meillä täällä pohjoisemmassa ei osteta joka settiä erikseen, koska esim tilaaminen maksaa, vaan meilläpäin hommataan usein "kasa" noita mustia "snagoiksikin" mainittuja renkuloita. :wink:  

Ensinnäkin: postikuluja tulee jos joka setin tilaa erikseen
Toiseksi: kun treenaa, ei viiti aina olla kaverin pakilla kumeja lainaamassa.

Joten tuo esim kyseinen 5 setin määrä on ainakin CS-22 mittapuulla allekirjoittaneella viime kesään viitaten kahden päivän treenirenkaat. Eikä ihan viittis varmaan kukaan joka kolmas päivä arpoa, toimiikohan tilatut renkaat entisiä paremmin. Mr Calen esimerkki oli hyvä, ei kukaan myyjä uskalla ostaa varastoa täyteen sekundaa. Ja homma menisi renkaiden suhteen "rahalla saa" peliksi.

3493
Se mitä itse olen kuullut Orionin renkaista, on juuri tuo laadun vaihtelevuus. Sitä ilmiötä en ainakaan itse ole huomannut 22 renkailla. Renkaita tulisi testata muutakin kuin kahta settiä, ennen kuin valitaan renkaaksi väärä merkki. Onhan Orionin kumit varmaankin parantuneet laadun suhteen...?
Paha tarkemmin kommentoida kun ei kyseisiä renkaita ole ollut mahdollista kokeilla.  :?

Jokatapauksessa saatavuus ja laadun pieni toleranssi ovat tärkeitä asioita jos kisoihin halutaan lisää porukkaa.

3494
Kilpailijoiden kanava / Tulokset FT-7 Seinäjoki
« : 27.04.03 - klo: 21.06 »
Joo, ajokulttuuri oli kuin itänaapurista,.....

Stoppareita ois voinu jakaa ihan kunnolla. Selkeesti kauden törkeintä blokkailua ja päälleajoa...Voi taas sanoa  :)  että sijotus tippui sijan pari muiden töppäilyihin, pääsuoran päässä vaaniviin radalle tulijoihin ja todella turhiin blokkailuihin vaikka kyseisissä tilanteissa ko. kuskien peli oli jo "pelattu". Tapahtuneesta on tietty turha katkeroitua  :lol:  mutta maksoi kuitenkin 4. sijan FTT sarjassa.

Onnittelut Simolle ja Arille hienoista FTT sarjan voitoista. Ansaitut voitot ja tyylillä. :wink:

3495
Talvisarjasta.....

Kuskien määrä kisoissa ollut hyvä, keskimäärin virissäkin yli 30 kuskia.
Myös stanussa runsaasti kuskeja. Kaikkiaan kai yli 100 ajajaa talvella?

Kuusankosken kisat oli mielestäni varsin mallikkaasti läpi vedetty kokonaisuus kaikin puolin.Ja pito oli HYVÄ,ei outo :)

Tampereella radan pidon hypetys oli ehkä turhaa, mutta laskennan muutamaa töppiä ja vääränkisapaikan varaamista lukuunottamata ihan hyvä kisa.

Turussa.... Pito oli heikkoa pomppujenkin ansiosta, rata muuten ajettavan oloinen ja kisapaikka loistava. Radan tekoon olisi voinut käyttää hetken enemmän, suoristaa matot.

Oulusta en kommentoi mitään, koska olen jäävi arvioimaan. Leppoisat kisat, jossa suurin osa järkkäreistä uusia. Oma mokani oli tehdä aikatauluista laskennalle liian tiukka.

Mäntsälä.... Olosuhteet hienot kisoille, radan teossa olis taas voitu olla slekämpiä, mutta huomattava parannus edelliseen kertaan. Ehdottomasti FT kisa ensi vuodelle. Pito oli kunnollinen.


Laukaa... Kosteaa ja trooppista. Rata iso, ja yksi erittäin tekninen kohta.
Järjestely pelasi, joskin pito olisi voinut olla parempi.

Seinäjoesta paha sanoa, kun kisat vasta edessä :)


Muutamien kisajärjestäjien hieman "välinpitämätön" asenne esim. radan teossa ja muissa oleellisissa asioissa, kuten laskennassa menee miinusten piikkiin.

Miinuspuolelle menee ehdottomasti kisojen määrä, max 5 kisaa riittäisi hyvin. Yksittäisten kisojen arvostus a merkitys loppupeleissä on aika pieni, kun kisoja on joka toinen viikko. Kaikkia ei tietysti ole pakko kiertää, mutta...

Myös "turhat", ylimääräiset spekuloinnit, kuten radioasiat sotkivat tilannetta ja antoivat hieman liian pikkutarkan kuvan hyvästä harrastuksesta. Ennenkin on tultu toimeen ilman liiallista pilkun viilaamista.

Jokatapauksessa kisojen taso on Suomessa sitä luokkaa, että kisoissa on ollu ilo ajaa. Selkeästi parempaan suuntaan menemässä tuo FT sarja.
Turhat muodollisuudet, kuten erälistojen soveltamattomuus unohtui useilla järjestäjillä.

3496
Tulokset / sadekelin renkaat?
« : 23.04.03 - klo: 13.16 »
Joo, kumit odottaa Laukaankisoja:)

Harvemmin missään luokassa samoilla renkailla ajaa voiton ja 4. sijan virikisoissa vuoden aikavälillä :)

3497
Tulokset / sadekelin renkaat?
« : 22.04.03 - klo: 20.39 »
Joo, siinähän noita olikin jo pari kuvaa.... :)

Laukaalla sataa aina kun siellä on kisat, ja mä oon paikalla....:)

3498
Tulokset / sadekelin renkaat?
« : 22.04.03 - klo: 16.20 »
Pari kisaa vesikelillä kohtuullisella menestyksellä ajaneena voin kertoa että pitoa "ihan on", kun vettä on "riittävästi".

Yhteensä 14 kisaerää takana vesikelillä, ilman keskeytystä, eli homma on ihan suojauksesta kiinni. En tosin suosittele vedessä ajamista kenellekään, koska on hyvin todennäköistä että jotain palaa ja käryää...
Vain pakkotilanteissa :)

3499
Kilpailijoiden kanava / Botnia Track 2003
« : 21.04.03 - klo: 22.45 »
Kisasta:
+Jouko
+profiili
+rata
+palkinnot
+fiilis
+hienot puitteet
+kisamaksu
+kuulutukset ja tunnelman luominen


-"outo pito"  :wink:
-oikaisuesteet
-kuulutukset kovalla ajon aikana, kaiutin korokkeella
-tuloksissa ei läppiaikoja
-vähän kuskeja
-ehkä liian kova hypetys, mutta annetakoon anteeksi, koska kyseessä oli lähinnä uusia kavereita järkkäreinä + Jussi

After racesta:

+sauna Jussin luona
+kisajuoman siipeily
+loistava tyttöduo, joka esiintyi baarissa
+vaasassa voi olla hyvä meininki

-päätyminen "väärään" baariin, josta kuitenkin parhaimmat PISTEET illasta
-ilta loppuu aina kesken



Kaikkiaan mukavan leppoiset kisat, joista jäi ihan mukava fiilis. EI pipo tiukalla meininkiä.

3500
Sähköautot / Warspeed-racing!
« : 10.04.03 - klo: 15.56 »
Levyalustaisia ja modifioituja "Assoja" on meilläpäin nykyään muutama enemmän... :wink:

3501
Kilpailijoiden kanava / XIV Kupolicrossin erät ja ajat
« : 10.04.03 - klo: 01.55 »
Yksi pienoinen kysymys..

Erälistojen teossa on mahdollista ja suotavaakin soveltaa erityistapausten kohdalla? Näin ollut ainakin aikaisemmissakin kisoissa tällä kaudella.

Esim. Vakioluokassa Risto Bloigu on ajanut aikaisemmissa kisoissa 4 parhaan joukkoon. MAtti Nevala 12 parhaan joukkoon....AP Kyykkä virissä B:n paremmalla puolella...

Poikien etua ajaen ja tasapuolisuuden nimissä...:)

3502
Tulokset / Kilpailukutsu: BotniaTrack 19.4.2003
« : 08.04.03 - klo: 19.28 »
Kaikki ehdottomasti mukaan kisaamaan!

Varmasti loistava kisa tulossa! Puitteet ovat varmasti tähänastisista Suomen kisoista hienoimmat! Järjestäjät ovat nähneet kovasti vaivaa kaikessa kisaan liittyvässä, joten joka jannu messiin! Nyt olisi mainio mahdollisuus näyttää että lajilla on harrastajia!

BE THERE OR BE SQUARE!  :wink:

3503
Tulokset / Mihin katoaa luokat?
« : 07.04.03 - klo: 18.49 »
Ainakin Oulun kisojen kohdalla voin kertoa teille kisaajat, että mikään ei ole olllut hankalampaa kuin saada kisapaikalle henkilö jolla on tarvittava lisenssi tehtäviin, tyyliin SM tuomarit ja valvoja sekä kilpailun johtaja.

Ehkä "asiakaskunta" etelässä ei ymmärrä, mutta Ouluun asti on ollut erittäin vaikea saada henkilöitä kyseisiin tehtäviin ilman hampaankiristystä ja monimutkaisia järjestelyjä. Ei henk.kohtaisesti ole mitään AKK:ta vastaan, mutta kun pelataan isojen autojen ehdoilla, maalaisjärkeä ei aina saa käyttää. Omaa ajamistani kyseinen instituutio ei ole estänyt tai hidastanut, päinvastoin. Mutta kisajärjestely on ihan eri homma.  :wink:

3504
Tulokset / Mihin katoaa luokat?
« : 07.04.03 - klo: 17.17 »
Henkilökohtainen mielipiteeni on että lajin kasvamisen ja uusien kilpailunjärjestäjien mukaan tulo arvokisatasolla on tehty NIIN vaikeaksi, ettei voi kuin nauraa ja katsoa sivusta kuinka vaikeaksi kaiken voikaan tehdä ...   :cry:

AKK:n mukana olo tuo näin pieneen maahan ihan liikaa pykäliä, osa tietysti hyviäkin, mutta kun ei olla ajamassa rallia vaan pikkuautoilla.

Se on kyllä huomattu, että kaikesta saadaan vaikeaa kun sitä todella halutaan.

EI näin.

Kunhan vain mainitsin... :wink:

3505
Tulokset / LRP Masters
« : 06.04.03 - klo: 18.05 »
Onnittelut omastakin puolestani Juholle ja Simolle todella mahtavasta suorituksesta!!! Sekä muullekin Suomen  joukkueelle loistavista sijoituksista jo tässä vaiheessa.

Ei ole todellakaan häpeä olla suomalainen pienoisautoilija, niin kovaa pojat menee ulkomailla!!

3506
Kilpailijoiden kanava / Tulokset MÄNTSÄLÄ FT 2003
« : 02.04.03 - klo: 18.58 »
Omastakin puolestani "iso käsi" Arille ja mekaanikko Jassulle! Hieno suoritus! Ja onnea myös tuleviin koitoksiin ja haasteisiin. Virin kärki saa pian uuden haastajan  :)

3507
Sähköautot / Nosram Dominator
« : 02.04.03 - klo: 17.56 »
Ei mitään "kai se on sama säädin" kun se on IHAN sama laite erivärisissä kuorissa. Näin on.  :wink:

3508
Sähköautot / Nosram
« : 02.04.03 - klo: 17.33 »
Itse ajan Nosramilla, säädin on sama kuin LRP Quantum.

Merkkipolitiikka menee kutakuinkin  jo mainitulla tavalla.

3509
Tulokset / kisat
« : 01.04.03 - klo: 16.33 »
Juha:

En usko että kisoihin riittäisi porukkaa, jos ne olisivat erillään eri viikonloppuina.

Tälläkin hetkellä esim. itselläni ja muilla TS luokan kärkikuskeilla on tänä vuonna ollut keskimäärin enemmän kuin joka toinen viikonloppu kisoja huhtikuun loppuun mennessä eli:

- 17 viikossa yhteensä 9 kisaviikonloppua=keskimäärin reilu 140 euroa/kisa

- 20+ päivää kisoissa pelkästään talvikaudella Suomen kisoissa

Ei kellään kestä p***e reissata joka viikonloppu. ...  :roll:

Ynnättynä tekee yhteensä kaksinkertaisen määrän kisoja koko vuotta kun katsotaan. Plus kv-kisat. Mattoluokka kun ei olisi järkevää ajaa jos mukana ei olisi Suomen kärkikuskit mukana. Touring luokkien kasvavan suosion vuoksi kaikki panostavat siihen, millä on tulevaisuutta ja jossa voi saavuttaa mainetta ja mammonaa... :) Sad but true.

Itse pidän C-12 luokkaa yhtenä järkevimmistä nyt ja aina, mutta 4 kuskin kesken ei ole mukava ajaa kisaa kun voi samaan aikaan ajaa 40 kuskin kisassa. Monista yrityksistä huolimatta EN ole havainnut elonmerkkejä kyseisessä luokassa riittävässä määrin. Esim. Meillä oulussa on reilu 10 kpl mattokuskeja, jotka voisivat käydä kisoissa, mutteivat lähde, koska samalla porukalla voi ajaa kertsilläkin. Ei me voida tuoda kisoja etelään, jos muutos ei lköhde monelta taholta.


Toi on mun näkemys, väärä tai oikea.....

3510
Tulokset / C-12
« : 01.04.03 - klo: 11.27 »
4 ja 6 kennon luokkien sekaisin ajamisesta oli muodostunut ONGELMA tän vuoden EM kisoissa. Kyseisessä kisassa 6 kennolla ajava saksalaiskuski oli ihan kärjessä, vaikkei varmasti olisi 4 kennon akuilla ollut ihan kärkitaistelussa.

Kisajärjestäjillä on vain nykyään tapana yrittää päästä mahdollisimman helpolla, siksi ei kisoja ajeta sunnuntaina. Tietenkin myös raha puhuu, mutta ei homma oikeasti siitä jäisi kiinni. Kuskeja kyllä riittäisi molemmille päiville.

Jos C-12 kisat ajettaisiinkin eri päivinä kuin TS, olisi ihan eri asia olla messissä molemmissa luokissa. Henkilökohtaisesti olen luovuttanut kyseisen luokan nostamisyritykset, koska kukaan ei ole ITSE valmis tekemään asian eteen mitään, odottaa vain että kisoissa olisi porukkaa... Jos aina ajatellaan mitä kaveri ajattelee, ei tarvi ajaa. Ja päätökset voi myös tehdä omilla aivoilla, jolloin se on ikäänkuin oma mielipide...:)

En siis henk.koht. jaksa uskoa että olisi enää syytä, jolla C-12 luokka kasvaisi ja voisi hyvin Suomessa nykyisillä asenteilla.

Sivuja: 1 ... 114 115 116 [117] 118 119 120 121