Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Vesa

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 121
61
Lisäluokkien ilmoittautuminen nyt auki. Kiti aukeaa pikimmiten!

62
Ilmoittautuminen lisäluokkiin:

https://tinyurl.com/4de9cyxw

Lisäluokkiin ilmoittautuneet:

https://tinyurl.com/mbtbwuwk'

Kitin ilmoittautuminen:

linkki tulee kun ilmo auki

64


KILPAILUKUTSU - OSPA Onroad Masters 2023 

Oulun seudun Pienoisautoilijat kutsuu kaikkia RO-Touring- ja mattoautoilijoita kilpailemaan OSPA Onroad Masters 2023 -kilpailuun Ouluun lauantaina 25.3.2023. Lisenssi ei pakollinen.



LUOKAT


Lauantai
C-12
CS-12
GT-12
TSB-10 (TSS-10 & FWD)
Mini Classic

FORMAATTI
2 x eräharjoitus (osittainen reseed tarvittaessa)
3 x alkuerät
3 x finaalit

Mini classic ajetaan illemmalla, eli osallistuminen useampaan luokkaan ei ole ongelma. Minikisassa normista poikkeava formaatti joka ilmoitetaan myöhemmin.
KILPAILUN JOHTO
Kilpailun johtaja:  OSPA           
Katsastuspäällikkö:   OSPA                       
Ratamestari:   Vesa Yli  OSPA                             
Kilpailutuomaristo:      ilmoitetaan myöhemmin           
Tuloslaskentapäällikkö: OSPA  Myrcm         
Tiedotuspäällikkö:  Vesa Yli  OSPA 

ILMOITTAUTUMINEN
20.3.2023 klo 23.59 mennessä myrcm:n kautta.

https://tinyurl.com/bdffrjey

Kilpailumaksu
20€/luokka
40€/ja aja vaikka kaikki luokat

Kisamaksut maksetaan kisapaikalla käteisellä tai Mobilepaylla.


SÄÄNNÖT
Autourheilun Sääntökirja 2023 + FTT 2023 12Track Tour -ohjeistot sovellettuna.
CS-12 Luokassa ajetaan EFRA:n säännöillä (akut ja koneet, lisäksi sallittu myös ykstyyppi Reedy GT-kone)

Sääntökirjan mukaiset pitoaineet sallittu.


AIKATAULU/ TIME TABLE
Perjantai: Ei vapaata harjoitusta / no practice on friday

Kilpailupäivinä ohjattu harjoitus + ilmoittautuminen noin klo 8.00-11.

Erälistat sekä harjoitus- ja kilpailuaikataulu löytyy rc10.fi foorumilta viimeistään torstai-iltana 23.3.2023.


RATA / TRACK
25 x 12 m Neulehuopamatto, Tarkett Tapisom 600
Leveys 2 - 3 m.



VASTUU
Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.

KILPAILUPAIKKA / VENUE
Kiiminkijoen koulu
Raatintie 9, 90900 Kiiminki



MUUTA / OTHER
Pizzatilaus, sekä kahvia ja pientä purtavaa kisapaikalla.

Oma pöytä ja tuoli sekä jatkojohto mukaan. Rata-alueella käytettävä sisäjalkineita.

Kilpailunjärjestäjä pidättää oikeuden muutoksille formaatissa ja aikataulussa. Muutoksista ilmoitetaan hyvissä ajoin ennen ilmoittautumisen päättymistä. Kisakutsu päivittyyy aika-ajoin, joten täällä aina uusin informaatio.


Lisätietoja antaa: vesa_yli (a )hotmail.com or  + 358 (0) 4o 83324o7


MAJOITUS / ACCOMMODATION

Jäälihalli
08-8166 656, edullinen (30€/hlö/yö)

Pihlajaranta
08-8167205

Jäälinmaja:
050-370 1048

Sokos Hotel Arina
08 312 3111

Hotelli Cumulus Oulu
08 882 7111

Holiday Inn Oulu
08 883 9111

Scandic Oulu
08 543 1000

Tervetuloa!

****************

65
 

KILPAILUKUTSU -   FinTrack Tour IV 2023
Oulun seudun Pienoisautoilijat kutsuu kaikkia RO-Touring- ja mattoautoilijoita kilpailemaan
FinTrack Tour IV 2023 osakilpailuun Ouluun 1.-2.4.2023 Kilpailulupa x/PA/2023.


LUOKAT
Lauantai 1.4.2023
TSM-10 ja TSS-10

Sunnuntai 2.4.2023
TSP-10 ja lisäluokat C-12, CS-12 ja GT-12.

Lisäluokka ajetaan, kun vähintään 3 osallistujaa.

KILPAILUN JOHTO
Tuomariston puheenjohtaja: Jaakko Huhmarsalo VUA
Kilpailun johtaja:  Vesa Yli (la) ja Tero Niskanen (su)           
Katsastuspäällikkö:    J-M Heikkala OSPA   
Tuomarit: Oskari Mäki VUA & Juha Takku OSPA                   
Ratamestari:   Vesa Yli  OSPA                               
Tuloslaskentapäällikkö: Janne Valtanen OSPA         
Tiedotuspäällikkö:  Vesa Yli  OSPA 

ILMOITTAUTUMINEN
Sunnuntaihin 19.3.2023 klo 22 mennessä AKK:n KITI-järjestelmän kautta FTT-luokkiinn, muut luokat myrcm:n kautta.

Lisäluokkien ilmot tänne:

https://tinyurl.com/4de9cyxw

Kitiin:  https://akk.autourheilu.fi/Public/Kiti/Competition/CompetitionOpen.aspx?id=16081&edit=0


Entries: Finnish drivers via Kiti - other drivers myrcm or by email to: vesa_yli (a )hotmail.com or  + 358 (0) 4o 83324o7 Vesa

Inform name, class, country, race number, frequencies/2.4GHz, transponder number

Kilpailumaksu / registration fee
TSM-10  40 €
TSS-10, TSP-10 ja lisäluokat 30€

HUOM! Maksut Mobilepaylla tai käteisellä kisapaikalla.

Entry fee paid at the registration @ the race - Mobilepay or cash
Jälki-imoittautumisia otetaan vastaan korotetulla ilmoittautumismaksulla mahdollisuuksien mukaan 20.3. 2023 klo 20 saakka.
LISENSSI
Voimassa oleva AKK:n lisenssi 2023 FTT-luokkiin, harjoitusluokissa ei lisenssipakkoa.

SÄÄNNÖT
Autourheilun Sääntökirja 2023 + FTT 2023 -ohjeisto.

Sääntökirjan mukaiset pitoaineet sallittu.

AIKATAULU/ TIMETABLE
Perjantai: Ei vapaata harjoitusta / no practice on friday
Kilpailupäivinä ohjattu harjoitus + ilmoittautuminen noin klo 8.00-9.45.  Controlled practice and registration both days 8.00-9.45.

Erälistat sekä harjoitus- ja kilpailuaikataulu löytyy rc10.fi foorumilta viimeistään torstai-iltana 30.3.2023.

Heatlists, practice and timetable for the race will be found from rc10.fi latest on Thursday evening on 30.3.2023


RATA / TRACK
25 x 12 m Neulehuopamatto, Tarkett Tapisom 600
Leveys 2m

 

Kuva 2. 12Track Tour 2023 kisarata ja varikkotila

VASTUU
Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.

KILPAILUPAIKKA / VENUE
Kiiminkijoen koulu
Raatintie 9
90900 Kiiminki

MUUTA / OTHER
Kilpailupaikalla on buffetti, josta sämpylää ja kahvia, sekä lounasaikaan pizzatilaus.

Kilpailupaikalla ei varikkopöytiä, eli omat pöydät ja –tuolit. Varaa mukaan myös oma jatkojohto. Rata-alueella käytettä-vä sisäjalkineita.

RC4 deko käytössä, eli vanhat mylaps/AMB ponderit ja vanhat MRT-ponderit eivät toimi.

Lisätietoja antaa: vesa_yli (a )hotmail.com or  + 358 (0) 4o 83324o7

For more information please contact: vesa_yli (a )hotmail.com or  + 358 (0) 4o 83324o7

MAJOITUS / ACCOMMODATION

Jäälihalli
08-8166 656, edullinen (30€/hlö/yö)

Pihlajaranta
08-8167205

Jäälinmaja:
050-370 1048

Radisson SAS
020 1234 700

Sokos Hotel Arina
08 312 3111

Hotelli Cumulus Oulu
08 882 7111

Holiday Inn Oulu
08 883 9111

Scandic Oulu
08 543 1000

Tervetuloa!

****************


66
C-12 SM- ilmoittautuminen päättynyt, SM-arvo jaossa molempina päivinä.

GT-12 ilmoittautuminen on auki tämän viikon loppuun asti.

Kaikki mukaan Suomen parhaalle 1/12-luokan radalle kisoihin!

67
Sähköautot / Vs: VINTAGE RC CARS
« : 19.12.22 - klo: 10.49 »
Pitipä ihan raapia lista mitä on tullut kerättyä hyllyyn kun aiheesta kerta puhutaan :D

Asso RC10, Original, käytetty ja täysin entisöity
Asso RC10 Worlds car, käytetty mutta paljon uusia osia, työnalla
Asso RC10 Graphite, käytetty ja täysin entisöity
Asso RC10 B2 Matt Francis teemalla, käytetty ja täysin entisöity
Asso RC10 B3 Masami 1997 teemalla, käytetty ja täysin entisöity
Asso RC10GT black tub trukki, pääosin uusista osista kasattu, täysin entisöity, hieman työnalla vielä
Asso TC3 Team, käytetty ja työnalla

Centro C4.2, Cavalieri teemalla, Pääosin uusista osista kasattu, työnalla

Losi JRX Pro, käytetty ja täysin entisöity
Losi JRX Pro Se, käytetty ja täysin entisöity
Losi XX  BK1997 teemalla, käytetty ja täysin entisöity
Losi XX Graphite Brian Dunbar 1997 teemalla, käytetty ja täysin entisöity
Losi XX4 Graphite Worlds BK teemalla, täysin uusista osista kasattu
Losi XXX BK1 BK teemalla, käytetty ja täysin entisöity
Losi XXXT MF1 Matt Franxvain pari akkua ajettu, käytetty ja täysin entisöity
Losi Street weapon, käytetty, työnalla

Schumacher Cat XLS Masami, hyvin vähän ajettu originaali, täysin entisöity muutamalla repro osalla
Schumacher Pro Cat, käytetty ja täysin entisöity muutamalla repro osalla, työnalla

Tamiya Sand Scorcher, originaali, käytetty ja täysin entisöity
Tamiya Super Champ, originaali, käytetty ja täysin entisöity

TTech Predator X10, täysin uusista osista kasattu

Corally SP2, uusi ajamaton
Corally SP2, käytetty ja täysin entisöity, lähes ajamaton
SP12G3, käytetty ja täysin entisöity
SP12V, käytetty ja täysin entisöity

Lisäksi Asson alkupään RC12 malleja on muutamia odottamassa vuoroaan päästä työnalle.

68
Sähköautot / Vs: VINTAGE RC CARS
« : 18.12.22 - klo: 21.08 »
kiinnostavia mahiksia keräilijöille täällä: https://brookslefeberauctions.hibid.com/catalog/409606/day-2-rc-car-hobby-shop-race-track-liquidation/

mitäs autoja teillä olikaan ?

En varsinaisesti vintageja harrasta, mut tuli kerättyä jonkin verran kokoelmaa kun covid alkoi, eikä kisojakaan juuri ollut. Losilta on JRX mallit, pari XX mallia, XXX, XX4, XXXT MF, osa uusia, osa uudenveroisessa kunnossa/tehty osittain uusilla osilla. Assolta on kans useampi generaatio alkaen peltiassosta, worlds carin ja graphiten kautta B2 ja B3 malleihin. Sitten toki schumin XLS Cat sekä Pro Cat (tulossa valmiiksi pian) ja uus TTech Predator X10. Tuossa vaan krossit, ratavehkeitä on toinen mokona odottamassa vuoroaan, lähinnä 1/12 vehkeitä 80-luvulta mallia asso ja corally. Kaikki orkkiskamaa, ei uusintapainoksia.

Suurimmasta osaa kamoja on kattavat kuvat facen RC sivulla Vesa Yli RC - V-Dezign.

69
Kilpailijoiden kanava / Vs: Tsp-10 moottorin saatavuus?
« : 13.12.22 - klo: 11.36 »
Aiemmin FTT-kausi on alkanut syksyllä jo kauan, kuten mielestäni kuuluisi alkaa nytkin, jotta 8kk sisäkausi ei olisi pakattu tammi-huhtikuulle kaikkien muidenkin kisojen kanssa tiiviisti. ETS säännöt on lyöty yleensä lukkoon meidän kannata myöhässä joten se viahtoehto että ajettaisiin ETS-koneella ei ole ollut ns. vaihtoehto koska se ei ole tiedossa. Ja koska ETS on puhtaasti kaupallinen kisasarja, ei ole mitään takeita että kone on sama 2-3 vuotta tai kauemmin kuten on ollut meillä tavoite, jossa onkin pysytty. Joka kaudeksi uusi moottori on mulle ok, mutta useimmille harrastajille se ei ole ok, ja ymmärrän sen hyvin.

Joka ikisestä ykstyyppimoottorista ja renkaasta mitä suomessa on 2000-luvulla käytetty, on käyty sama valitusvirsi aina aika ajoin, joko saatavuus on hetkellisesti huono tai laatu on ollut vaihtelevaa. Ihan sama, kuinka hyvä ja tasalaatuinen kone on ollut, silti aina sama juttu. Tämän voivat varmasti vahvistaa kaikki jotka ovat ykstyyppikoneiden ja renkaiden aikakaudella ajaneet. 2014-2019 joka ikisen prostock kisan ajaneena voin sanoa että välityksissä on ollu aina eroja kuskikohtaisesti kun on ajettu kärkisijoista, jopa 0.4 joka tarkoittaa yleensä enemmän kuin yksi piikki pinionissa.

Saatavuusasia on kunnossa nykyisen tsp-koneen suhteen Hobbyfactoryn kautta, kuten sieltä vastailtiinkin.

Enkä siis puolustele tätä tapausta, jos ongelma on ollut niin se pitää selvittää. Mutta ihmismuisti on jälleen kovin lyhyt, siksi koitan pitää järjen tässä mukana, ettei jokaiselle tarvi tehdä omia sääntöjä ja mieleisiä koneita :)

Lisätään vielä että renkaissa on ollut merkistä ja mallista riippumatta (Xenon, Sorex, Volante, Rush, Sweep jne...) joka kerta jossain vaiheessa laatuheittoa kesken kauden, joten sitä ei voi juurikaan välttää niin kauan kun ajetaan kumirenkailla. Vaihdetaan takas foameille niin ei ole tätäkään ongelmaa. ;)

70
Kilpailijoiden kanava / Vs: Tsp-10 moottorin saatavuus?
« : 12.12.22 - klo: 12.17 »
Aiheeseen mitenkään muuten puuttumatta, todettakoon, että ero johtuu suoraan koneen ennakosta. Ja se että ennakko on jotain välillä 40 +-5 astetta ei mitenkään tee koneesta hyvää tai huonoa, koska sen voi kompensoida välityksellä, kuten asiaan kuuluu olipa kyseessä mikä tahansa moottori. Ero yleensä on sen 1 piikin +-.  Liiallinen ennakko kuumentaa konetta kun taas pienempi ennakko parantaa vääntöä ja sallii pidemmän välityksen.

Samanlaisia eroja on ollut kautta aikojen kaikissa ykstyyppimoottoreissa, ja koska kisoissa ei ole yksityyppivälitystä, onneksi, tuo ei ole mikään ongelma ainakaan aiemmin ollut. Mutta kuten sanoit, pieni ero tosiaan noissa on joka menee varmasti valmistustoleransseihin.

71


KILPAILUKUTSU - OSPA Xmas Race 2022 


Oulun seudun Pienoisautoilijat kutsuu kaikkia RO-Touring- ja mattoautoilijoita kilpailemaan OSPA Xmas Race 2022  -kilpailuun Ouluun lauantaina 17.12.2022. Lisenssi ei pakollinen.






LUOKAT


Lauantai
GT-12
TSB-10 (TSS-10 & FWD)


FORMAATTI
vapaa treeni klo 11 asti
3 x alkuerät
3 x finaalit

KILPAILUN JOHTO
Kilpailun johtaja:  OSPA           
Katsastuspäällikkö:   ei katsasteta                       
Ratamestari:   Vesa Yli  OSPA                             
Kilpailutuomaristo:      ilmoitetaan myöhemmin           
Tuloslaskentapäällikkö: Jannu MyRCM OSPA 
Tiedotuspäällikkö:  Vesa Yli  OSPA 

ILMOITTAUTUMINEN
12.12.2022  klo 23.59 mennessä myrcm:n kautta.

linkki tähän

Kilpailumaksu käteisellä 10€/kuski


HUOM! Kilpailupaikalla maksupääte, joka mahdollistaa korttimaksut! Myös käteinen käy, mutta mieluiten korttimaksuna.


SÄÄNNÖT
Autourheilun Sääntökirja 2022 + FTT 2022 12Track Tour -ohjeistot sovellettuna.

Sääntökirjan mukaiset pitoaineet sallittu.


AIKATAULU/ TIME TABLE
Perjantai: Ei vapaata harjoitusta / no practice on friday

Kilpailupäivinä ohjattu harjoitus + ilmoittautuminen noin klo 8.00-11.

Erälistat sekä harjoitus- ja kilpailuaikataulu löytyy rc10.fi foorumilta viimeistään torstai-iltana 17.11.2022.


RATA / TRACK
25 x 12 m Neulehuopamatto, Tarkett Tapisom 600
Leveys 2 - 3 m.

VASTUU
Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.

KILPAILUPAIKKA / VENUE
Kiiminkijoen koulu
Raatintie 9, 90900 Kiiminki

MUUTA / OTHER
Pizzatilaus, sekä kahvia ja pientä purtavaa kisapaikalla.

Oma pöytä ja tuoli sekä jatkojohto mukaan. Rata-alueella käytettävä sisäjalkineita.

Kilpailunjärjestäjä pidättää oikeuden muutoksille formaatissa ja aikataulussa. Muutoksista ilmoitetaan hyvissä ajoin ennen ilmoittautumisen päättymistä. Kisakutsu päivittyyy aika-ajoin, joten täällä aina uusin informaatio.


Lisätietoja antaa: vesa_yli (a )hotmail.com or  + 358 (0) 4o 83324o7


MAJOITUS / ACCOMMODATION

Jäälihalli
08-8166 656, edullinen (30€/hlö/yö)

Pihlajaranta
08-8167205

Jäälinmaja:
050-370 1048

Sokos Hotel Arina
08 312 3111

Hotelli Cumulus Oulu
08 882 7111

Holiday Inn Oulu
08 883 9111

Scandic Oulu
08 543 1000

Tervetuloa!

****************

72
Kilpailijoiden kanava / Vs: 12Track Tour 2023 speksailua
« : 30.11.22 - klo: 23.22 »
Ne jotka haluaa ajaa EFRA Spec 13.5t moottoreilla, tulee ymmärtää, että nopeimpia koneita ei saa edes rahalla kaupasta. Suoravauhdissa ei ole todellakaan merkittävästi eroa nykyiseen Reedyn ykstyyppikoneeseen, kun verrataan EM A-finaalitason kalustoon EFRA Spec moottorilla, ero tehdään koneen väännöllä ja oikeilla akuilla/lataustekniikalla. En näe henkilökohtaisesti mitään järkeä siinä, että 1/12 lajin hitaimman luokan (meillä) kustannuksia halutaan nostaa vapaalla moottorilla. Kilpailu stokkiluokan koneissa on todella kovaa ja jos haluaa ajaa kärkisijoista kärkikuskien ollessa mukana kisoissa, on ihan normaalia että kaudessa tulee pari uutta konetta hankintalistalle, tai sitten voi vaan tyytyä pyörimään kierroksen pari perässä. Toki se ajaminen merkitsee edelleen eniten, mutta fakta on, että mikään ei ole niin kallis luokka ajaa kuin stokkiluokat efra/ifmar säännöillä. Sen tietää, jos on ko. luokkaa kansainvälisellä tasolla kärkikahinoissa ajanut tai ajaa.

Se miksi EFRA ja IFMAR sallii useiden konevalmistajien moottorit, ja miksi Suomessa pitäisi ajaa ykstyypillä, on ihan perusteltua. Jos lajin korkeimmalla tasolla valitaan ykstyyppikalusto, kalustokehitys laitteissa tyssää siihen. Kukaan ei oletakaan että se olisi edullisin tapa kilpailla, se on markkina, jossa valmistajat kilpailevat menestyksen eteen. Tuosta ei kuitenkaan kannata laittaa laskua kansallisen tason harrastajille, kun on olemassa hyväksi testattuja ja tasalaatuisia moottoreita, joilla kustannuksia lasketaan, kun poistetaan se tarve hankkia motor of the month -periaatteella aina nopeampaa kalustoa(ja usein myös hitaampaa, koska pakko kokeilla jos ei tiedä).

Se mitä ETS-ja muissa Euro-sarjoissa tehdään ja käytetään, on vain ja ainoastaan valittu sen perusteella, mikä tuottaa suurimmat voitot Scottylle ja Uwelle, jotka sarjaa pyörittää. Se on bisnestä.

73
Kilpailijoiden kanava / Vs: 12Track Tour 2023 speksailua
« : 28.11.22 - klo: 09.01 »
Tässä vaiheessa ei kannata vetää suuria johtopäätöksiä vielä aiheeseen, kyseessä vasta eka kisa. Sarjassa oli vuosia mukana esim Eurajoen kisa, jossa virissä ei koskaan ollut kuin muutama kuski, kun taas stokkiluokassa 20-30 välissä. Wj-kisan järjestäminen yhtäaikaa ei varmasti auta asiaa. SM-kalenteri kuitenkin on ensisijainen....

Järjestäjä tekee (äänekoski) itse päätöksen C-12 luokan ajattamisesta, mutta näkisin että se kuitenkin kannattaa ajaa harjoituskilpailuna.

Oulun kisoissa on ollut aina aiemmin SM-arvoon vaadittava määrä kuskeja, joten en näe aihetta paniikille tässä asiassa. Ja Härmässä oli viime kisassa tammikuussa hyvä määrä kuskeja myös.

Ei kukaan ole siis perumassa 12Track I kisaa ÄÄnekoskella, siellä on 17 nimeä GT-12 listalla mikä on hieno määrä tässä vaiheesa kautta.

74
Sarjasäännöt julkaistaan myöhemmin talvella, tänne tulee infot sarjaan liittyen.

Kalenteri:

I Vaasa, savi 10.-11.6.2023
II Kuopio, turffi 1.-2.7.2023
III Oulu, turffi 5.-6.8.2023
IV Joensuu, turffi 26.-27.8.2023

Kilpailuluokat:
Maastosarjassa ajettavat SM-luokat:
• M2-10
• M4-10

Harjoituskilpailusarjat/luokat:
• S2-10 - 1/10 takavetokrossit, vakioluokka, vapaa min. 13,5t moottori sekä listan mukaiset RTR-autot sallittu
• T2-10 - 1/10 takavetotrukit, vapaa moottori
• V2-10 - ”vintage” 1/10 2wd takamoottorikrossarit, vapaa moottori.

Kilpailijanumerot 2023:

M2-10

1   Jani Mäkinen   
2   Jamiel Gabrielsson 
3   Konsta Saarinen     
4   Kristian Ullakko   
5   Joona Haatanen       
6   Ilmari Ullakko   
7   Vesa Yli     
8   Eelis Hytönen     
9   Mikko Luopajärvi   
10   Oskari Matilainen     
11   Miikka Luhta       
12   Oskari Mäki 
13   Aaro Koskinen   
14   Jani Hovi     
15   Veikka Mäenpää       
16   Aapo Koro
17   Tommi Tirroniemi   
18   Ari Heinonen       
19   Olavi Tenno       
20   Urmas Perätalo       
21   Tomi Laaksonen   
22   Robin Hartman           
23   Janne Valtanen       
24   Heikki Sorri   
25   Topias Peräsalo         
26   Aki Kari       
27   Patrik Bengs       
28   Martin Ekholm       
29   Jesse Ahlmark   

30  Akseli Nevalainen       
31 Oiva Metsola
32 Sampsa Nukarinen
33 Tauno Meriläinen
34 Heikki Parkkinen
35 Eemeli Suomalainen

M4-10
1   Jamiel Gabrielsson     
2   Konsta Saarinen   
3   Joona Haatanen       
4   Kristian Ullakko     
5   Ilmari Ullakko   
6   Mikko Luopajärvi     
7   Eelis Hytönen   
8   Oskari Mäki     
9   Jani Hovi   
10   Miikka Luhta     
11   Oskari Matilainen     
12   Aapo Koro 
13   Veikka Mäenpää     
14   Tommi Tirroniemi   
15   Olavi Tenno
16   Ari Heinonen       
17   Jani Mäkinen         
18   Lauri Uotila   
19   Tomi Laaksonen     
20   Aleksi Reiman     
21   Heikki Sorri     

22 Oiva Metsola
23 Jukka Rautakoura

75
Epävirallinen ohjeisto liitteenä.



12TrackTour -osakilpailut  2022- 2023

•   12TrackTour  I         lauantai 10.12.2022    Äänekoski   
•   12TrackTour  II         lauantai 28.1.2023      Vaasa/Powerpark      
•   12TrackTour  III         lauantai 4.3.2023      Oulu      
•   12TrackTour  IV         sunnuntai 5.3.2023      Oulu         


C-12 kilpailijanumerot kaudelle 2023

1   Vesa Yli   
2   Panu Vehniäinen   
3   Miikka Luhta   
4   Jarno Pottonen     
5   Tuukka Tiainen   
6   Tommi Tirroniemi   
7   Olavi Tenno   
8   Sami Salmela   
9   Leo Hongisto   
10   Tauno Meriläinen     
11   Sami Munck     
12   Tomi Seppälä   
13   Jaakko Huhmarsalo   
14 Ari-Pekka Kyykkä
19 Mikko Valve
20 Miika Laurila
21 Henri Fredriksson

GT-12 kilpailijanumerot kaudelle 2023
1   Janne Koivisto   
2   Juha-Matti Heikkala   
3   Jaakko Huhmarsalo   
4   Jukka Häkämies   
5   Eero Häkämies   
6   Tommi Tirroniemi   
7   Tauno Meriläinen   
8   Ilpo Koivisto   
9   Olavi Tenno   
10   Mika Enroos   
11   Verneri Valtanen   
12   Nico Väyrynen   
13   Jani Mäkinen     
14   Esa Hintsala   
15   Jyri Mäkelä   
16   Jukka Kankaanpää     
17   Ville Pasanen   
18   Marko Pasanen   
19   Jari Pasanen   
20   Emma Hiekkanen   

21 Jouni Ronni
22 Jethro Lehtojärvi
23 Titus Lehtojärvi
24 Janne Valtanen


29 Kokkonen Jarno
30 Koota Janne


Säännöt:

https://www.autourheilu.fi/site/assets/files/34221/12tracktour_sarjasaannot_2023_v0_1-1.pdf

76
Hox! Muistakaa ilmoittautua kisaan mukaan! Varmasti Suomen kovatasoisimmat 1/12 kisat tälle syksyä luvassa.

Kaikissa luokissa sääntöjen mukaiset erät eli 8minuuttia.


77
Kilpailijoiden kanava / Vs: 12Track Tour 2023 speksailua
« : 24.10.22 - klo: 10.47 »
Ekaan viestiin päivitetty vahvistetut kisat sekä muuta infoa.

2023 12TT ohjeisto tulee lähipäivinä jakoon.

79
Kilpailukutsut / Blue Carpet Race 2022 - 19.11.2022 Oulu
« : 13.10.22 - klo: 12.28 »


KILPAILUKUTSU - Blue Carpet Race 2022 1 

Legendaarinen Blue Carpet Race is BACK!

Oulun seudun Pienoisautoilijat kutsuu kaikkia RO-Touring- ja mattoautoilijoita kilpailemaan Blue Carpet Race 2022  -kilpailuun Ouluun lauantaina 19.11.2022. Lisenssi ei pakollinen.





LUOKAT


Lauantai
C-12
CS-12
GT-12
TSB-10 (TSS-10 & FWD)
TSP-10
TSM-10

FORMAATTI
2 x eräharjoitus (osittainen reseed tarvittaessa)
3-4 x alkuerät
3 x finaalit

KILPAILUN JOHTO
Kilpailun johtaja:  OSPA           
Katsastuspäällikkö:   OSPA                       
Ratamestari:   Vesa Yli  OSPA                             
Kilpailutuomaristo:      ilmoitetaan myöhemmin           
Tuloslaskentapäällikkö: OSPA  Myrcm         
Tiedotuspäällikkö:  Vesa Yli  OSPA 

ILMOITTAUTUMINEN
9.11.2022  klo 23.59 mennessä myrcm:n kautta.

https://tinyurl.com/dkmhyxrw

Kilpailumaksu
30€/luokka
50€/ja aja vaikka kaikki luokat

HUOM! Kilpailupaikalla maksupääte, joka mahdollistaa korttimaksut! Myös käteinen käy, mutta mieluiten korttimaksuna.


SÄÄNNÖT
Autourheilun Sääntökirja 2022 + FTT 2022 12Track Tour -ohjeistot sovellettuna.
CS-12 Luokassa ajetaan EFRA:n säännöillä (akut ja koneet, lisäksi sallittu myös ykstyyppi Reedy GT-kone)

Sääntökirjan mukaiset pitoaineet sallittu.


AIKATAULU/ TIME TABLE
Perjantai: Ei vapaata harjoitusta / no practice on friday

Kilpailupäivinä ohjattu harjoitus + ilmoittautuminen noin klo 8.00-11.

Erälistat sekä harjoitus- ja kilpailuaikataulu löytyy rc10.fi foorumilta viimeistään torstai-iltana 17.11.2022.


RATA / TRACK
25 x 12 m Neulehuopamatto, Tarkett Tapisom 600
Leveys 2 - 3 m.

VASTUU
Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.

KILPAILUPAIKKA / VENUE
Kiiminkijoen koulu
Raatintie 9, 90900 Kiiminki

MUUTA / OTHER
Pizzatilaus, sekä kahvia ja pientä purtavaa kisapaikalla.

Oma pöytä ja tuoli sekä jatkojohto mukaan. Rata-alueella käytettävä sisäjalkineita.

Kilpailunjärjestäjä pidättää oikeuden muutoksille formaatissa ja aikataulussa. Muutoksista ilmoitetaan hyvissä ajoin ennen ilmoittautumisen päättymistä. Kisakutsu päivittyyy aika-ajoin, joten täällä aina uusin informaatio.


Lisätietoja antaa: vesa_yli (a )hotmail.com or  + 358 (0) 4o 83324o7


MAJOITUS / ACCOMMODATION

Jäälihalli
08-8166 656, edullinen (30€/hlö/yö)

Pihlajaranta
08-8167205

Jäälinmaja:
050-370 1048

Sokos Hotel Arina
08 312 3111

Hotelli Cumulus Oulu
08 882 7111

Holiday Inn Oulu
08 883 9111

Scandic Oulu
08 543 1000

Tervetuloa!

****************

80


Oulun seudun pienoisautoilijoiden mattorata



FB: https://www.facebook.com/groups/osparc/
Web: http://osparc.net/

Paikka: Kiiminkijoen koulu, Kiiminki

Aika: Parittomat viikon, lauantaisin klo 9-21

Rata: Tarkett Tapisom 600 neulahuopamattoa, rata-alue 25m*12m

Ajanotto: MYLAPS-ajanotto - RC4-ponderit eivät toimi.

Luokat: Kaikki sähköautot sileillä renkailla ovat tervetulleita (1/10 touring, 1/12 mattoautot, Tamiya Minit, Formulat. Drifterit ja kuviorenkaat kielletty!)

Ratamaksut: http://osparc.net/ratamaksut/  Tutustuminen ilmaista!


Lisätietoja harrastuksesta ja mattoradasta: Vesa Yli puh. nolla 4 nolla  833 2407 tai yksityisviestillä (Vesa).


81
Oulun seudun pienoisautoilijat jatkaa Kaakkurin RC-ratojen ja puitteiden kehittämistä sekä ylläpitoa jälleen ensi keväänä, kun lumet ovat sulaneet.

Meiltä usein kysytään, saada radoilla ajaa milloin vaan, onko ratamaksua  tai tarvitseeko kuulua seuraan ja mitä etua on kuulua meidän seuraan?

Alla hieman aiheeseen infoa kaikille.

Team OSPA ylläpitää ja rahoittaa ratojen kehityksen järjestämillään kisoilla, keräämillään rata- ja jäsenmaksuilla sekä yhteistyökumppaneiden avustuksella - kaikki tuo aktiviteetti on välttämätöntä, jotta radat saadaan rakennettua, ylläpidettyä sekä edelleen kehitettyä harrastuspuitteita, niin talvella mattoradan puitteissa kuin Kaakkurin ratojen suhteen. Olemme saaneet apua projektin muutamilta yrityksiltä sekä myös Oulun kaupungin Liikuntapalveluilta, joista olemmekin äärimmäisen kiitollisia.
Radat ovat käytettävissä 24/7 sähkökäyttöisille RC-autoille ja kaikille harrastajille riippumatta kuuluuko seuraan. Muista lukea säännöt, miten alueella saa toimia ajolavan seinästä, tai täältä Facebookista erillisestä postauksesta.

Vaikka ajaminen onkin mahdollista kuulumatta seuraan, esitämme kaikille (jäsenet sekä seuran ulkopuoliset) mahdollisuutta osallistua alueen kehitykseen ja ylläpitoon maksamalla vapaaehtoisen ratamaksun 25 tai 50euroa kesältä 2022 omantunnon mukaan riippuen ajomäärästä. Ratamaksun "pakollistamista" on luonnollisesti hyvin vaikea toteuttaa, koska aluettea ei haluta laittaa lukkojen taakse - siksi vapaaehtoinen maksu.

Toivomme toki, että mahdollisimman moni osallistuu "vapaahtoisiin ratamaksutalkoisiin", koska emme ole yritys tai palveluntarjoaja kaupallisessa mielessä vaan voittoa tavoittelematon autourheiluseura.
Samalla myös toivoisimme, että mahdollisimman moni ymmärtää seuraan kuulumisen edut - yhdessä isompi porukka on tehokkaampi kuin muutaman henkilön työryhmä. Team OSPA tarjoaa jäsenilleen hyvän ympäristön harrastaa rc-autoilua aina MM-tasolle saakka, tai sitten vain omaksi ilmoksi hienoilla radoilla. Arvokasta tietotaitoa laitteisiin ja kaikkeen lajiin liittyvää on tarjolla todella paljon. Olemalla osa paikallista rc-yhteisöä myös virallisesti, saamme paljon enemmän aikaan. Seuran toiminta on läpivuotista.


Maksutiedot vapaaehtoiselle maksulle (25/50€) alla.
Tilinumero: FI59 4108 0010 3848 19
Viestiksi: ”Kaakkurin ratamaksu 2022”

82
Kilpailijoiden kanava / Vs: Maastosarja 2023 speksailut
« : 25.09.22 - klo: 22.24 »
TQ pisteelle kyllä kannatusta, olis kaikissa luokissa hyvä juttu mielestäni.

83
Kilpailijoiden kanava / Vs: Maastosarja 2023 speksailut
« : 22.09.22 - klo: 14.07 »
Selvennykseksi siis:

Sadekelirenkaan sääntö, koska ainakin täällä Oulussa sillä keltaisella Dartilla ei voi ajaa yhtään, pelkkää pyörimistä paikallaan, jos rata on vähänki kostea, todettu tosi monta kertaa, mutta esim minispike on erittäin hyvä ja ajettava.

Samaa turffia kuitenkin kun joensussa, joten oletan että sama juttu siellä. Erilaisessa kelissä voi myös jokin muu kumisaapasseosrengas toimia, esim Mezzo, uskoisin.


Vintagessa voisi olla tosiaan mukana uudemmatkin autot kuin 1995 ja sitä vanhemmat.


84
Kilpailijoiden kanava / Vs: 12Track Tour 2023 speksailua
« : 13.09.22 - klo: 14.38 »
Sen voin ainakin sanoa "varmaksi", että C-12 SM-arvoa en ole poistamassa tai ajamassa asiaa, että se siirtyisi stokkiluokalle. En näe tuossa mitään järkeä. Eri asia on yrittää saada CS-12 luokalle SM-arvo. Mutta en usko että se on kovin realistista useampaan vuoteen, koska ensin pitäisi olla muutama kausi alla niin, että kuskeja on todistetusti kriittinen massa eli n 15 about. Sama käytäntö kuin muissakin luokissa siis. Voin asiaa kuitenkin tiedustella

Sen sijaan puntaroin asiaa, mitä lisäarvoa lajin suosion kannalta toisi jos GT-12 korvattaisiin CS-12 luokalla.
Kahta rinnakkaista stokkiluokkaa ei ole kyllä kenenkään etu. Vaihtoehtona olisi myös vaihtaa GT-12 luokkaan moottoriksi 17.5t.  Lisäksi on mietittävä katoaako GT-12 kuskit, jos vaihdetaan luokaksi tilalle CS-12, joka hiipui 2013 jälkeen kun Oulussa oli EM-kisat. Kun GT-luokka sai alkunsa muutama vuosi myöhemmin, porukka innostui nimenomaan lyhyemmän ajoajan, rengassäännön sekä kustannustehokkaampien sääntöjen vuoksi.


Säännöt eivät estä ajamasta CS-12 kalustolla C-12 luokassa mukana, kuten oli n 10v sittenkin 1-2 kauden ajan. Haaste toki suoravauhti, mutta läppivauhti ei niinkään.



Täältä löytyy kyselyitä aiheeseen.

https://www.facebook.com/groups/c12gt12racingfinland/?multi_permalinks=5975615825796649&notif_id=1663069992785228&notif_t=feedback_reaction_generic&ref=notif


Mietitään ja pohditaan.

85
Kilpailijoiden kanava / Vs: 12Track Tour 2023 speksailua
« : 12.09.22 - klo: 16.10 »
Ei toista luokkaa voi uhrata toisen luokan kustannuksella, kun on kyse kuitenkin yhdestä menestyksekkäimmistä luokista Suomen RC-historiassa kansainvälisellä mittapuulla mitattuna.

Se on ainakin varmaa, että tällä aikataululla CS-12 ei tule olemaan SM-luokka, enkä pysty sitä asiaa ainakaan itse mitenkään "siunaamaan", koska ei vakioluokan tarkoitus ole olla SM-luokka.

Muutamia kysymyksiä kuskeille:

Miten uusia kuskeja saadaan mukaan, kun helpoin aloituskisaluokka 1/12 saralla on EFRA SPEC 13.5t joka on oikeasti lähes yhtä nopea kuin viri nollaennakolla?

Moniko ajaa 12TT sarjaa, jos stokkiluokkana on EFRA SPEC, moniko ajaa jos GT-12 kuten tähän asti?

Voin tehdä aiheeta Facebookin ryhmään kyselyä kunhan kerkeen.

86
Kilpailijoiden kanava / Vs: 12Track Tour 2023 speksailua
« : 12.09.22 - klo: 09.38 »
Kyllähän EFRA Spec 13.5t -luokan ajamisessa on pointtinsa, itselleni se olisi kyllä täysin ok mutta näissä kun tarvii miettiä aina kokonaisuutta. Voisin kyllä itse ajaa luokkaa Suomessa kun ajan sitä muualla maailmassakin.

Moni asia kuitenkin muuttuu kun vaihdetaan vapaa kone ja vaihdetaan ajoaika 8minuuttiin. Meidän baanalla ero on oman viri ja efra spe tuloksen välillä n 3 kierrosta 8minuutissa profiilista riippumatta, siihen ei ole vuosien varrella ajanut ihan hirveän moni virikuskikaan kisoissa, jos eroja katsotaan. Korin vaikutus vauhtiin on ollut joka kokeilukerralla 0,15s luokkaa (GT tuon verran hitaampi), eli se ei juuri muuta paljoakaan. Koneet sen sijaan ovat paljon nopeampia kuin nykyuinen GT-kone,kierrosajoissa muistaakseni 0,7s nopeampi suunnilleen.

Akkujen kanssa homma menee paljon tarkemmaksi, jos haluaa pärjätä. 5-6min kohdalla tulee se kriittinen piste, jossa akuista mitataan eniten, vanhoilla ei vauhti vaan riitä koska ne puutuu.

Kunnon konetta ei saa alle 100eurolla, jos haluaa ajaa kovaa. Lisäksi motor of the month on tuttua tässä luokassa. Nopeita koneita saa muutamilta valmistajilta (n 3 merkkiä ja mallia).

En ollenkaan tyrmää ajatusta ajaa suomen vakioluokka eri konseptilla jo tulevana talvena, mietin vain mikä on siihen kokonaisuuden kannalta paras vaihtoehto, nyt kun koneitakin on porukka ehtinyt hankkia GT-luokkaa varten.

87
Kilpailijoiden kanava / Vs: 12Track Tour 2023 speksailua
« : 09.09.22 - klo: 15.05 »
En itse näe, että kuskeja olisi Suomessa kahteen erilliseen luokkaan 13,5t koneella. Olisi vain kaksi luokkaa joissa on 5-8 kuskia.

Oulussa on ollut perinteisesti tuplakisa kauden päätöskisana, koska baana soveltuu parhaiten Suomen radoista kyseisille luokille sekä kv-kisoihin valmistautumiseen >  EM-kisat on yleensä maalis-huhtikuun alussa. Lisäksi paikallisten kuskien määrä on ollut ainakin aiemmin apu siihen että SM-arvo tulee kisalle, jonka pitäisi rauhoittaa ainakin mieltä sen suhteen, ettei tarvitse miettiä, kannattaako kalustoa hankkia, tuleeko sarjalle SM-arvoa, jos joku kisa perutaan tms, kun puolelle kisoista sen on aina saanut ongelmitta (SM-arvoon vaaditaan puolet kisoista ajettavaksi jne). Näkisin enemmänkin, että tuo ei ole negatiivinen asia vaan vuosien saatossa yksi kantava pilari, että Suomessa ylipäänsä voi ajaa kyseistä luokkaa aina EM- ja MM-tasolle saakka menestyksellä.

Kevät on melkoisen hektinen ajanjakso ajaa kaikki kisat, koska tammikuussa on mestareiden ilta, helmikuussa hiihtolomat ja lisäksi päälle EM-kisat sekä kaikki muut sarjat mitä suomessa ajetaan. Noin 5 viikon välein ajettavat kisat on mielestäni hyvä jaksotus ajaa. Huhtikuussa on jo yleensä muut lajit puskemassa päälle, eikä ainakaan sarjanvetäjänä ole mielenkiintoa kautta venyttää huhtikuulle, sillon on tunnetusti ollut aina selkeästi vähemmän kuskeja kisoissa muutenkin aikojen saatossa.

SM-säännöissä viimeinen kisa merkkaa tasapisteissä, näin on menty niin kauan kuin minä muistan, ei ole minun keksimä sääntö, enkä tiedä mihin tuolla viittaat. Sen muistan, että ainakin yksi ellei 2 titteliä on mennyt tasapisteillä itseltä ohi.

CS-12 vs GT-12 tulee melko äkkiä kalustotekniset haasteet (=korkeammat kustannukset) jos halutaan tasaväkisiä kisoja. Pidempi ajoaika (8min) tekee stokkiluokasta ei-niin-tasaväkisen, jos ei aja tuoreilla akuilla. Kun nyt puhutaan CS-12 luokasta, haluavatko luokkaan pyrkivät ajaa siis EFRA-säännöillä vai olisiko kyseessä vain GT-12 eri korilla? Korin ero on alle 0,2sekuntia per kierros verrattuna C-ryhmän koriin.

88
Kilpailijoiden kanava / 12Track Tour 2023 speksailua
« : 08.09.22 - klo: 13.01 »
12Track tour talven sääntöspeksailut ja kalenterista alustava ajatus alla.

-C-12 ei teknisiä muutoksia > vapaa ennakko säätimessä + 6,5t moottori
-GT-12 luokassa on esitetty toiveita ajaa luokka C-korilla eli CS-12 säännöillä mutta yksityyppimoottorilla (sama Reedy). Tämä asia vielä mietinnässä, mutta  GT-12 luokalla jatketaan 12Trackissa.
-GT-12 vapaa rengas
-Pitoainesääntö CS High grip, Speedtech Foam liquid, lisäksi MXLR pitoaine myös sallittu.
-kilpailupäivä lauantai, sarjanpäätöskilpailu la-su (erilliset kisat)

-yksi vaihtoehto olisi myös tehdä ennakkoilmoittautuminen, jossa vaihtoehtoina CS-12, GT-12 ja C-12. Jos ilmoittautumisia luokkaan ei tule "järkevää" määrää, niin luokkaa ei ajeta. Esim Briteissä on luovuttu C-12 Modified luokasta kokonaan toistaiseksi, koska alle 5 kuljettajaa ilmoittautunut sarjaan.

Mielestäni jos halutaan ajaa CS-12 luokkaa, niin sitten olisi paras mennä EFRA:n mukaisilla 13,5t spec säännöillä, joissa on vapaa moottori ja ajoaika on 8minuuttia.

Olen kuitenkin sarjan vetäjänä tullut tulokseen, että GT-12 jatkaa virin rinnalla tulevana kautena. Katsotaan tämän kauden jälkeen mitä seuraava kausi tuo luokkien suhteen tarjolle. Itselläni on omakohtaista kisakokemusta erfra spec 13.5t luokasta niin kauan kuin sitä on ajettu (2009>). Perustuen omakohtaiseen kokemukseen ja siihen, että CS-12 = EFRA spec 13.5t > luokka on todella lähellä virin tuloksia, esim. Oulussa oma viritulos (SM TQ C-12) versus 13,5t vapaalla koneella eroaa vain hieman reilu 2 kierrosta. Tuohon tulosikkunaan ei ole ajanut viime vuosina kuin 2-4 kuskia A-finaalissa viritehoillakaan. Näkisin että tehot ovat kuitenkin 13.5t koneella (olipa avoin tai ei) maltilliset verrattuna viriin, joka helpottaa ajamista huomattavasti. Mutta kokemuksiin perustuen näkisin, että erot kärjen ja A-finaalin perän välillä olisivat paljon suuremmat kuin GT-12 luokassa saadaan aikaiseksi.


Yksi mielenkiintoinen ajatus kuitenkin tuli mieleen, joka voi olla hyvinkin tulevaisuutta. C-12 ja CS-12 avoimella moottorisäännöllä 13.5t käämillä, sillä erotuksella että viriluokassa olisi vapaat ennakot, stokkiluokassa blinky. Tällöin voisi ajaa samalla kalustolla molempaa luokkaa. Tuo vaatisi kuitenkin testailua, mutta sanosiin, että tulos ei varmasti jää paljoa nykyisestä virivauhdista edes itselläni (jos 6.5t open vs 13.5t blinky ero on alle 2,5 kierrosta 8minuutissa). Vertailu on siis tehty EM A-finaalivauhdin kuskin tuloksilla ja vaihtelee varmasti riippuen ajajasta. Mutta kärki vs kärki tuo on hyvä vertailupohja.

Vertailu edelliskevään  12TT kisojen GT-12 tuloksiin verrattuna oma tulos, joka ajettu samalla rataprofiililla, samanvauhtisella pidolla (viritulos sama kuin kisoissa) EFRA spec koneella on noin 3 kierrosta nopeampi kuin GT luokan paalutulos....

Vuosien varrella on tehty paljon tehoja pudottavia toimenpiteitä eri luokissa, esim touringissa ajettuun 5 kennolla , 12 lankaisella koneella jne, japanissa ajettiin tourinkia jopa 4 kennolla. Tätä pitää puntaroida. Tarkoitus ei kuitenkaan ole tehdä lisää stokkiluokkia mutta tuossa voisi olla ideaa tulevaa varten.


Alustava kalenteri 2022-2023:

3/4 tai 3/5 lasketaan

R1 ÄkPA Äänekoski 10.12. (vko 49)
R2 VUA Powerpark 28.1.2023 (vko 4)
R3 ?
R4 & R5 OSPA (vko 8 tai 9)

C-12 kilpailijanumerot kaudelle 2023
1   Vesa Yli   
2   Panu Vehniäinen   
3   Miikka Luhta   
4   Jarno Pottonen      
5   Tuukka Tiainen   
6   Tommi Tirroniemi   
7   Olavi Tenno   
8   Sami Salmela   
9   Leo Hongisto   
10   Tauno Meriläinen      
11   Sami Munck      
12   Tomi Seppälä   
13   Jaakko Huhmarsalo   


GT-12 kilpailijanumerot kaudelle 2023
1   Janne Koivisto   
2   Juha-Matti Heikkala   
3   Jaakko Huhmarsalo   
4   Jukka Häkämies   
5   Eero Häkämies   
6   Tommi Tirroniemi   
7   Tauno Meriläinen   
8   Ilpo Koivisto   
9   Olavi Tenno   
10   Mika Enroos   
11   Verneri Valtanen   
12   Nico Väyrynen   
13   Jani Mäkinen      
14   Esa Hintsala   
15   Jyri Mäkelä   
16   Jukka Kankaanpää      
17   Ville Pasanen   
18   Marko Pasanen   
19   Jari Pasanen   
20   Emma Hiekkanen   

89
Kilpailijoiden kanava / Maastosarja 2023 speksailut
« : 08.09.22 - klo: 12.35 »
Maastosarja 2022 on saatu päätökseen ja olisi kiva kuulla palautetta mikä toimi ja mikä ei toiminut, niin ensi kauden suunnittelussa voi sen sitten ottaa huomioon mikäli mahdollista.


Kalenteri 2023:

I Vaasa, savi 10.-11.6.2023
II Kuopio, turffi 1.-2-7.2023
III Oulu, turffi 5.-6.8.2023
IV Joensuu, turffi 26.-27.8.

-Sm-pistelaskua muutetaan muotoon "kaikki - 1 lasketaan kun kilpailuja ajetaan 3 tai enemmän"
-Saviradan renkaaksi on ehdolla jo paremmin saatavilla oleva rengasmalli
-V2-10 ja T2-10 edelleen tarjolla kansallisiksi luokiksi
-nousufinaalien sääntöön muutos niin, että vain B-finaalista ajetaan nousu A-finaaliin (10+1), saadaan hieman ajansäästöä aikatauluun.
-kunnolliset katsastusvälineet sarjalle, nykyiset on melkoisen kauheita ja puutteellisia.
-pidemmät finaalit M2-10 luokkaan  esim. 8 minuuttia ehdolla



90
Tulokset / Vs: Maastosarja 2022 SM -sarjapisteet
« : 21.08.22 - klo: 13.56 »
Epäviralliset SM-tulokset 2022 yllä.

Kiitoksia kaikille sarjaan osallistuneille kuljettajille sekä seuroille, ja onnittelut sarjassa menestyneille!

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 121