Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - goos

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 78
1
Kilpailijoiden kanava / Vs: GT2000 luokan säännöt 2018
« : 01.04.18 - klo: 12.22 »
Escalade on kyllä SUV, eikä mikään GT :police:
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Cadillac_Escalade

Tuo on Escalade EXT kori joka on pickup, jos nyt pilkkua pitää nussia :)

2
Pienoisautoilun sääntökirjassa todetaan touring-luokkien siiven osalta seuravaa:

- siiven maksimikoko sivulevyineen 190 x 40 x 25 mm

Säännössä ei oteta kantaa, missä suunnassa mikäkin mitta on. 190mm on tietysti leveys auton suunnassa, ja perinteisesti siipi on max 40mm auton pituussuunnassa ja max 25mm korkea. Nyt kun sääntö siiven jäämisestä kattolinjan alle poistui, herää kysymys voiko siipi olla myös 25mm auton pituussuunnassa ja 40mm korkea.

Miten sääntöä tulkitaan?

Aiempi tulkinta on ollut se että siipi on osa koria ja se menee EFRA hyväksynnän kautta, joten pitää käyttää siipeä joka tulee korin mukana.

3
Radiolaitteet / Vs: Flysky FS-i6x radiopaketin mysteerit
« : 03.06.17 - klo: 12.21 »
Jos muistan oikein, niin vaatii vähän firmawre päivityksiä että kaikki 10 kanavaa saa käyttöön, netistö löytyy ohjeet kuhan vähän etsii

4
Yleinen keskustelu / Vs: Myynti ryhmä facebookissa.
« : 09.12.16 - klo: 17.00 »
Hei! Päätin tehdä facebookin kautta uuden ryhmän jonka idea sama kuin täällä eli myynti, osto ilmoitukset ja keskustelua voi käydä siellä.

Lisäksi erona tänne on se, että kyseisessä ryhmässä voidaan myydä ja keskustella myös pienoismalleista ja muista RC-laitteista kuten lennokeista, veneistä ja tms...

LINKKI:

https://www.facebook.com/groups/346632865697863/



TERV. tomi

aktiivisia suomalaisia myyntiryhmiä taitaa jo olla 3, miten tämä tuo jotain uutta?

5
Radiolaitteet / Vs: Spektrum DX6R Android Smart RC radio
« : 30.11.16 - klo: 22.30 »
Joo, voisihan se olla. Saako ton tekemään lokia signaalin vahvuudesta ja nopeudesta?

spektrum analysaattorilla saa, FPV kisaajat omistaa niitä.

6
Missä luokassa on etua akun lämmittämisestä?  Luulisi ainakin SM-luokassa olevan turhaa vai onko tehoa liian vähän jonkun mielestä?

stock luokissa tästä on saanu aina hyötyä. Purat akun vaikka 40A:lla tyhjäks ja sit lataukseen. Samasta syystä eka akullinen on myös kehnompi jos et erikseen pura sitä ensiks, sitten kun akku herää päivälle niin sen toiminta paranee.

Hyödyt toki kohtuu pieniä, jotta eron huomaa pitää pystyä ajamaan erä ilman virheitä jolloin olet hyvin pitkälti jo kärkikahnoissa mukana. Se pitää toki muistaa että kun yhdistät 10 pientä hyötyä siitä muodustuu yks iso.

7
Radiolaitteet / Vs: Spektrum DX6R Android Smart RC radio
« : 25.11.16 - klo: 11.12 »
Saako tuohon pyörimään mylapsin sovelluksen niin näkisi kierrosajat "livenä"?
Sit vaan taputusääni kajareista kun oot nopeempi kuin vierustoveri :)

8
TeknoRC / Vs: Tekno MT410
« : 22.11.16 - klo: 18.11 »
Aika jännä asiakaslupaus: hajonneet osat puoleen hintaan (tietyin ehdoin)

Mitähän mahtaa tarkoittaa ?
Joudut lähettää osat tehtaalle, eli rahallisesti ei mikään järkevä juttu. Kyseessä on jenkkimarkkinoiden markkinointitemppu.

9
Sähköautot / Vs: Mikä sähköauto ~ 200 eurolla
« : 05.11.16 - klo: 12.01 »
Oikeastaan ainoa mielestäni kunnón harrasteauto mitä tohon hintaan voi saada on Arrma Mega sarjan takavetoiset autot.

Ihan hyvin saa laadukkaan 4wd auton myös alta 200e:

https://www.eurorc.com/product/10853/ftx-vantage-110-buggy-4wd-rtr-24ghz-waterproof

10
Koitettu myös toisella moottorilla, ei eloa. Moottori vinkuu ja rutisee, toisella säätimellä ei sitäkään.
Lähinnä tässä meitityttää että mikä säätimen voi rikkoa jos kuitenkin 120A ja vain 2S lipo 5000mAh

Jos sensori on rikki se rikkoo säätimen laakista, ei siinä ehdi sanoa kissaa edes jos painaa kaasun pohjaan. Tämä ei kato ampeereja tai mitään, se vaan rikkoo säätimen.

11
Sähköautot / Vs: Absima AMT8 Monsteri
« : 28.09.16 - klo: 11.12 »
http://www.hobbex.fi/fi/artiklar/bsd-utor-8e-1_8-truck-bl-148v.html

Tämmösellä nimellä suomesta tätä monsteria näköjään saa. Kuulemien ja huhujen perusteella ei enää kyllä vakuuta yhtään mutta jos jotain muuta tuo kiinnostaa , niin tuossapa se olisi.
Hobbex on ruotsalainen firma, eli ei tule Suomesta :) Elä anna kielen hämätä, kannattaa aina lukea toimitusehdot.

12
Sähköautot / Vs: Absima AMT8 Monsteri
« : 19.09.16 - klo: 23.05 »
Tosin suosittelen sua selvittämään faktat miten Absima ja TeamC liittyy toisiinsa. TeamC:n autojahan myydään myös HobbyKingissä niiden omalla brändillä. Tämän lisäksi myös täällä eräs Suomalainen entinen maahantuoja mainosti kokoajan omaa tuotettaan TeamC:n klooniksi ja tätä myytiin taas toisen merkin alla.

Mä en siis tiedä mitä eroa/yhtäläisyyttä TeamC:llä ja Absimalla on (kun ei ole toi Absima koskaan kiinnostanut) niin en ala tähän mitään höpöjä kirjoittelemaan.

Toivottavasti tämä hiukan avaa kuviota:

Absima on Saksalainen yritys joka ostaa _OSAN_ autoistaan Hobbypro tehtaalta. Hobbypro tehdas taas tekee monelle eri brändille autoja ja osia, mutta niiden oma merkki on Team C Racing. Absiman omistaja pyöritti aikasemmin Ansmann Racingia vähän vastaavalla kuviolla.

Absiman tarjonnasta tunnistaa TeamC autot siitä että ne on merkattu nimellä TeamC ja ovat samoja kuin TeamC brändillä myytävät. Absiman viimeaikaiset julkaisut eivät liity TeamC:hen, joten ei kannata ajatella että laatu olisi samaa.

Hobbypo tehdas taas tekee autoja monelle eri brändille ja eri laatuvaatimuksilla, riippuen mitä ostaja haluaa painottaa autossa. Osat ovat siis yhteensopivia mutta laatu saattaa vaihdella. Harrastajat tosin yleensä nojautuvat TeamC osiin kun "brändätty" ei oikeen toimi. Tästä syystä esim Hobbykingin autoon ostetaan TeamC spurria ja Ansmann autoihin ostettiin TeamC iskarinvarret.

13
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 26.08.16 - klo: 11.16 »
Asun siis ihan Vantaan radan lähellä ja pk-seudun sisäradoillekin pääsen helposti.

Toi F1 voisi olla kiinnostava (tosin onhan ne rumia  :grin:), oletettavasti kilpalumppaneita/kisoja löytyy?
F1 puolella on hyvä porukka luuraavat FB puolella tosin eivätkä niinkään paljon forumilla. Kisojakin on tiedossa talveksi riittävästi ja siellä varmasti pärjää ihan hyvin vaikka ekaa kautta ajaisi.

14
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 26.08.16 - klo: 09.54 »
Riippuu missä asut ja mitkä ovat harrastusmahdollisuudet eli paikalliset radat.

Sitten voi miettiä lisää.

Itse olen tykännyt sairaasti ajaa JQ:lla koska paikallisella radalla Vantaalla on monta kuskia ja factory support ja aina löytyy kaveri jeesaa jos jotain paukkuu tai tarvii. Toki avuliaita löytyy merkin ulkopuoleltakin mutta helpottaa hommaa kummasti ku ei tarvii varastoida osia ja usein kuitenkin just hajoo se puuttuva osa paitsi jos on täydellinen varaosa-auto matkassa. Liikkeet on kohtuu lähellä mutta kyllä sen ajopäivän lopun voi melkein unohtaa jos pitää lähtee varaosia hakee.. paitsi jos ei hyt ihan alussa mee.

1/8 auto ei oikeen vaan sovellu sisälle ja ulkokausikin ihan kohta loppu :)

15
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 26.08.16 - klo: 09.45 »
Mielelläni kasaan itse auton, joten kitti olisi hakusessa. Itse ajattelin Team Associated Rc10sc5m kittiä. Lähinnä siksi että ilmeisesti sen saa kohtuu kivuttomasti muutettua s2-10 sarjaan sopivaksi, jos sct puoli ei olekaan oma juttu. Hinnaltansa tuo on budjetin ylärajoilla, eli jos joku vastaava mutta halvempi löytyy niin vaimo iloitsee. Jos taas on-road puoli on helpompi aloittaa, niin ehdotuksia samassa hintaluokassa otetaan vastaan.

Kannattaa unohtaa kaikki voi muuttaa tai muuttuu helposti. Paras aina ostaa auto yhteen luokkaan, ei niitä pysty järkevästi rahallisesti muuttamaan toiseen.

Formula ykkönen voisi olla sinulle myös passeli luokka. Näyttävä, hauska, sopivan nopeuksinen ja järkihintainen (forumilla tais olla täysin uusi auto myynnissä hyvään hintaan)

16
ELi mikä olisi se satavarmasti toimiva?
Ei viitsisi millään ostella powereja turhaan useita kappaleita.

Oma kokemus on että autonakku+laturi on hyvä yhdistelmä, jaksaa myös ajaa isompaa siivua kerralla.

17
Mikä olis hyvä servo nelkku lässiin, kun vakio servo kääntää niin huonosti? Pitäis olla vesitiivis ja hinta luokka olis max 60€.

https://www.eurorc.com/product/10999/highest-dt450-servo---145-kg---011s

tosta edullinen ja hyvä servo sun käyttätarkoitukseen, ei ole vesitiivis mutta ei se myöskään pienestä vesiroiskeesta hajoa.

18
Yleinen keskustelu / Vs: Servot
« : 01.08.16 - klo: 11.46 »
Paljonko pitäisi olla kaasu/jarru ja renkkaiden servoilla vääntöä 1/10 polttis truggyyn?

Riippuu minkä merkkiset, missä ajetaan ja mimmoista suorituskykyä oletetaan servolta. Mutta 13-15kg ylöspäin alkaa löytyy semmosia mitkä ei mee heti rikki.

19
Onkos tämä FTT:n lisäluokka tarkentunut? Tolle Formulalle kannattaisi antaa varmaan toinen mahdollisuus, lisenssipakko pois samasn tapaan kuin viime talvena GT-12 luokassa ja ilmot kisoihin jotain helpompaa reittiä kuin Kitissä.
+1

Viime vuonna oli myös epäselvää miten ja missä ajetaan formulaa kun seoli laitettu kahteen paikkaan ilman omia suoria sääntöjä. Selkeämpi markkinointi varmasti tuo sille lisää kuskeja. Autoja on ainakin tullu radoille reilusti lisää viime talvena.

20
hienoa että meillä on selkeet suuntaviivat ja säännöt ensi kaudelle hyvissä ajoin. Nyt on harrastajien helppoa valmistautua kesän aikana sisäkauteen kun kaikki on tiedossa.

Mikä on tilanne LiHV akkujen osalta? Ne ymmärtääkseni tulee EFRA listalle tammikuussa. Millä jännitteellä niillä ajetaan?

21
Yleinen keskustelu / Vs: Traxxas ostammassa Hpi Racingin?
« : 30.03.16 - klo: 12.04 »
Lähetin ihan huvikseni viestin David Ronnefalkille Facebookissa tästä ja kysyin myös vaikuttaisiko se Hot Bodiesiin ja hän vastasi:

"Hi,
HPI and HB is two different companies, and i have no knowledge about any ongoing acquisition between Traxxas and HPI or HPI/HB, so i have nothing to comment about this as i don't know anything about it."

Hot Bodies on katkaissut useita soppareita kuskien kanssa ja tehnyt about samanverran uusia. esim. Marco Neves juuri tässäkuussa liittyi HBeurope tiimiin. Ja viime kuussa Miguel Matias.
Se on selkeetä että ronnefalk ei kommentoi mitään, ei kukaan muukaan joka saa palkkaa hpi/hb akselilta tee sitä :)

uudet HB sopparit tais olla Neidhartin tekemiä, nehän jakelee HB:tä euroopassa ja sopparit olleet hyvin eurooppa painotteisia, kun taas noi lopetetut sopparit ovat olleet globaaleja luonteeltan ja hb/HPI:n sopimuksia.

22
Yleinen keskustelu / Vs: Traxxas ostammassa Hpi Racingin?
« : 30.03.16 - klo: 10.14 »
Toisaalta olisi hienoa jos Traxxas alkaisi tekemään kisa-autoja. Luulisi rahaa riittävän tuotekehitykseen sekä kuskeihin
ne teki sen jo 90 luvulla ja totesivat että parempi markkinoida muualla kun rahkeet siihen riittää. :)

23
Yleinen keskustelu / Vs: Traxxas ostammassa Hpi Racingin?
« : 28.03.16 - klo: 14.29 »
Tässä tuli nyt odotettu selitys sille miksi kaikki HB:n huippukuskit siirtyivät pois HB:lta muutama kuukausi sitten. Uusia sopimuksia ei ymmärrettävästi haluttu puolin ja toisin lähteä tekemään, jos ja kun tuollainen järjestely on valmistelussa.
Sen tiedon perusteella mitä minulla on itsellä(muutakin kuin vain nettihuhuja), niin syyseuraus suhde on toisinpäin :) Rahat loppu -> kuskit pihalle -> rahat vieläkin loppu, noh myydään Traxxakselle.

Tuossahan Neidhart yritti ottaa yli koko euroopan jakelunki HPI:lle(niillä on jo HB) mutta pankit sit estivät sen ja joutuivat ottamaan takapakkia.

Monihan spekuloi että Traxxas haluisi HB:n, itse veikkaan ettei niitä vois vähempää kiinnostaa kun ovat ainoa RC brändi joka pystyy myymään autoja reilusti ilman kisakalustoa. Eli jos se tulee pakosti mukana, niin ei oo HB:n tulevaisuus kauheen hyvän näköinen jossei sit Neidhart sitä osta.

Itse veikkaan että tässä ostetaan enempi isoin kilpailija pois markkinoilta.

Mut turha tässä enempi spekuloida, eiköhän Traxxas tiedota asiasta jos tuo on totta sitten kun on kaupat oikeesti tehty.


24
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 21.03.16 - klo: 15.04 »
Mikä olisi kunnollinen Starttiboksi joka toimisi henkilöauton 12V linjasta kunnolla
1:10 onroad autoon tulisi hpi rs4 3 evo+ ja ehkä traxxas nitro 4-tec
ehkä myös 1:8 buggy
viime kesänä oli absiman kaksi moottorinen starttiboksi jonka ostin käytettynä mutta ei mitään jaksanut pyörittää kunnolla,
moottoreiden sisäisen vastus oli kyllä ok, eli moottorit olivat kunnossa,
edellisen omistajan mukaan toimisi kunnolla kyllä, tiiä sitten
eikö se olisi parempi yksi kunnollinen iso moottori?

Budjetti olisi kumminin alle 100€ saa tietenkin laittaa YV jos on kunnollista boksia myydä,
Mutta mihin suuntaan kannattaisi lähteä katselemaan
1:10 on roadin osalta itsellä parhaat kokemukset Hudyn Starboxista. Sillä auto istuu hyvin ja on helppo käynnistää kun voimaa riittää.

25
Traxxas / Vs: Traxxas X-Maxx
« : 01.03.16 - klo: 13.04 »
Hinta oli ennakkoon tilaajille. Niitähän täällä topiikissa on useampi. Odottivat autoa toista kuukautta -ainakin. Eli ei muuta kuin 1000 Eur maksamaan radio-ohjattavasta autosta. :roll:

Traxxas nosti tuotteen hintaa julkaisun jälkeen, muillekkin tuotteille tuli hinnan nousu.

26
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 25.02.16 - klo: 11.27 »
Mistä kannattaisi ostaa? Asun kaukana kaikesta, joten jotakin hyvää nettikauppaa voi ehdottaa. Hinnalla ei ole hirveästi väliä. Köyhän ei kannata halpaa ostaa. Edelleenkin se kestävyys ja huollettavuus ovat ykkössijalla.

Tuommoisella vaikka liikenteeseen:
http://fi.eurorc.com/product/8334/teamc-tc02c-evo-110-mid-motor-2wd-buggy---kit

toki voi myös investoida Xray XB2 autoon jos on väähän isompi budjetti ja haluaa kisauton missä on hiukan pidemälle funtsattu huolettavuus ja kestävyys.


27
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2016 Sääntökeskustelu
« : 03.02.16 - klo: 11.23 »

Suomi nousuun!

Pitäisikö sieltä samalla tilata sitten rc-tavaratkin  :evil:
Pitäs jos sieltä saa parempaa kokonaispalvelua joka sopii sinulle. Moni ala ei oo vielä heränny arkeen ja hintaerot voivat olla tosi isoja puhutaan 2-4x ja Suomalaiset yritykset toimii vaan välikätenä joka tekee tilauksen puolestasi, markkinointi romppeet on hyvä esimerkki.

28
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2016 Sääntökeskustelu
« : 02.02.16 - klo: 15.19 »
Ainakin itse mieluiten ja mahdollisuuksien mukaan paikallisen työn ja firmojen tukijana (pocal oulussa) en näe ongelmaa maksaa 250-350eur hyvästä ja nopeasta palvelusta parin kolmen päivän varoitusajalla vs seisottaa pääomaa koneissa.

Aika usein tuon pokaalilaskun on saanu ujutettua jonkin kisasponsorin maksettavaksi myös. Toki kaikessa voi säästää mutta maksaako se vaivaa ja tuottaako se tarvittavan lisäarvon, kun huomioi paljonko laitteiden jne etsimiseen menee jollakin taholla sitä aikaa.

Sitä voi jokainen pohtia omalta taholtaan, siks sanoinki että kilpailutus on se mikä tuottaa eniten arvoa vaivaa nähden :)

29
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2016 Sääntökeskustelu
« : 02.02.16 - klo: 15.05 »
Kilpailunjärjestäjien pokaaliputiikeista ostamat palkinnot ovat Suomessa vuositasolla karkeasti arvioiden noin 5.000 euron varainsiirto harrastajilta pokaalikauppiaille. Siis rahaa joka käytetään harrastukseen, mutta joka suuntautuu suoraan pois lajin piiristä.

Jos edes palkinnot voisi ostaa alan kauppiaalta, niin pysyisi raha lähempänä harrastusta. Olisiko tässä kehittämisen paikka?

Oman perheen hyllyissä yli 90% niistä on turhia pölynkerääjiä ja ongelmajätteeksi luokiteltavissa.
Muutama pytty on niitä Peitsamon mainitsemia menneistä hienoista hetkistä muistuttajia.

Itse uskon että jos kilpailuttais pokaalimyyjät ja sitä kautta kaikki ostaisivat samasta paikkaa (riitävä valikoima ettei kaikki oo samanlaisia) saisi varmasti parhaan hyödyn työmäärän nähden irti.

Itse kippohan ei paljoa kiinasta myöskään maksa, mutta kaiverrus on se mikä maksaa.  Vakavaraiset seurat säästäisivät varmasti hyvät rahat jos tilaisivat isompia settejä kiinasta ja olis oma kaiverruskone. Voin rahtien kanssa auttaa jos joku tuohon haluaa lähteä.

Kolmas good old on kysyä virosta paljonko siellä maksaa, siellä työ on edullisempaa ja kaiveruskulut varmasti pienemmät. Voin tässäkin auttaa kun on kohtuu kontaktit sinnepäin kisajärjestäjiin.

30
Xray / Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« : 11.12.15 - klo: 20.12 »
Juu, en tiedä minäkään saako niitä muovirattaitakaan rikki, jotenkin vaan on sellanen mutu, että tollasella, esim. bunkkerin radalla, mikä ei anna luistoa mihinkään suuntaan, voisi kuvitella että diffit kovilla...Eli ihan vaan varmuudeksi metalliset, kun sellasia kerran on tarjolla...Jos en ihan väärin tulkannut niin niitä muovidiffejä kehuttiin jossain ns.huoltovapaiksi...Mut joutuuhan niiden diffien kanssa jokatapauksessa pelaamaan eri ratojen/pitojen mukaan...Ehkä ei sitten niin usein tarvii vaan ihan vaihtamisen ilosta vaihdella öljyjä...
autohan on kehitetty samalla matolla mikä on bunkkerissa, joten eiköhän ongelmat olis tullu esille testivaiheessa jos niitä olis :)

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 78