Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - goos

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 78
91
Naotolla tosiaan katkes takatukivarsi toisen finaalin ekalla kierroksella normaalista hypysta. Oli kait ottanu kipeaa aikasemmin. Kolmannessa kaato kerran ja Martin paas ohi.

92
muron myyntipalsta toimii kyllä errittäin hienosti ja läpinäkyvästi ja kama menee kaupaksi. Toki vaatii hiukan moderointia alkuun.

93
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 01.05.15 - klo: 20.03 »
Mitä kitin lisäksi tarvitaan? Mitkä olis hyviä osia? Kuinka paljon hinta eroa tulee rtr ja kitin + osien kanssa?

riippuu minkä tyyppistä autoa oot ostamassa, yleensä kitin lopullinen hinta on 2-4x isompi, mutta sit ihan eri autokin. Eikä tarvii mitään heti uusia.

94
Pinkkiä taakse ja Magentaa eteen. Saamani tiedon mukaan kyseinen rengastus toimii 90% radoista.

Future RC kirjoittaa sivuillaan:"Suosituksena Eturenkaat kokoon 42,00mm ja takarenkaat kokoon 43,50mm"  http://www.future-rc.fi/product_catalog.php?c=12

Lainaus aloitusviestistä:"Sallittujen renkaiden lukumäärä rajoitetaan 3 sarjaan (3+3paria) per kuljettaja/kilpailu"

Itse ajoin mustilla ja valkoisilla parhaita kierrosaikoja stocki luokassa. koska eivät "jumittaneet" vaan pyörivät vapaasti.

95
Ei tämä ole mikään kynnyskysmys minulle mutta en vaan omista 1S tekniikkaa ja 1S noparit on kai aika kalliita. 2S tekniikka löytyisi valmiina.
Voit käyttää boosteria tai lisäakkua. Ei ole pakko olla 1S säädin. Kysehän on että servolle ja vastarille saadaan riittävä jännite.

96
Polttisautot / Vs: Polttoaineista?
« : 20.04.15 - klo: 08.51 »
Mistäs itä helsingistä päin saa ostettua 16% menovettä ?
http://www.hobbylinna.fi/info/myym%C3%A4l%C3%A4/19/

Vantaalta löytyy Hobbylinna, sieltä vaan hakemaan.

97
Kilpailijoiden kanava / Vs: TP-10 & Ratakasi Kausi 2015
« : 17.04.15 - klo: 07.41 »
Mikä on kun kesän ratapolttistopiikit ei kumpikaan meinaa sitten millään pysyä aiheessaan, ei hyvä ollenkaan.
 :sad: :angry:
Tarvis tiukempaa moderointia veikkaan  :police:

98
Kilpailijoiden kanava / Vs: TP-10 & Ratakasi Kausi 2015
« : 16.04.15 - klo: 17.39 »
Antti: meinaatko ajaa 1/8 nitro rataa 2015? Jos olet myynyt Mugenin tai Capricornin pois, olis mulla ehdotus, arvaat kyllä minkälainen. laita yksäriä !
Tulkitsinko tarjousta oikein että Antti tilaisi osat Saksasta jatkossa? :)

99
osaako kukaan sanoa mistä voi johtua kun nopari lyö lipo cut offia älyttömän aikaisin? Kyseessä turnigyn 60a sensoriton nopari. Palikalla säädetty cut off 3.0v, mutta katkaisee jo 3.7 paikkeilla. Onko mitään vihjeitä mistä tälläinen "voisi" johtua". Laitoin palikalla piruuttani cut offin 3.2v kokeillakseni muuttuuko ja kyllä se katkaisee sitten jo 3.8v-3.9v kohdalla. Outoa..
Liian heikot tai huonokuntoiset akut käyttötarkoitukseen nähden. Akkujen jännite tipahtaa kuorman alla erittäin rajusti ja siksi leikkaa.

100
Kiitos vastauksesta. Eli tuo on vaan alimitoitettu. Hemmetti ku ne tommosii myy.
Jep akku ja laturi alimitoitettu sun tarpeelle.

101
Hei,

aloin vuosien jälkeen vähän vanhaa harrastusta lämmittämään ja tilasin Himotom Emxt-1 harjattomalla
moottorilla. Autossa on Lipo akku ja siihen tarkoitettu tasaava laturi.

laitoin auton lataukseen ja kesti n.3 tuntia kunnes kaikki valot olivat vihreät.
sitten Eikun ajoon ja kulki kyllä niin kerpeleesti. Mutta ajoa kesti noin 5 minuuttia ja akku oli tyhjä. Ajo ei ollu lämä tiskissä ajoa, vaan melko varovaista.
No kokeilin sitten samaa toisena päivänä ladatulla akulla ajo aika taas n 5 minuuttia.

Onko akussa vikaa vai enkö osa käyttää? Vai onko akku mahdollisesti alimitoitettu?
Akku on 2000 mah 2c 7.4v

jos näissä vaan yleisesti on näin lyhyet ajoajat niin mun harrastus loppui valitettavasti tähän.

Normaalisti käytetään 5000mah-7000mah akkuja ja oikeeta laturia joka lataa 5-10A, silloin voi ajaa yhdellä akulla ja ladata toista sit vaan vaihtaa ja ajo jatkuu.

102
En tiedä kuinka se sama moottori olisi kestänyt jatkaa toisen mokoman päälle ja sen vuoksi ehdotan, että sääntö voisi olla max. 2 moottoria per tiimi eli saa vaihtaa kerran.
Eiköhän moottorin vaihdolla anneta ihan riittävästi tasoitusta ettei tarvitse mitään sääntöä tehdä?

103
Miten jos pannu leikkaa kiinni, niin eikö saa vaihtaa uutta tilalle kesken kisan?
Mitäs maalaisjärki sanoo? :)

104
Kyllä  niitä tiimejä tulee lisää, kunhan saadaan ratasesonki alkuun. Olisi hyvä saada tietoa kisaformaatista, millä säännöllä ajetaan ? 1/10 j 1/8 vuorotellen vai kumpikin yhtenä putkena .  Kahdeksan tunnin rupeama on aika raju yhtenä päivänä tahkottavaksi...  onko tarkoitus että tiimin jäsenet toimivat myös mekkareina ? Kukaan muu ei saa koskea autoon? Mitä saa vaihtaa, mitä ei ? Alustalevy ja moottori plommataan ( merkitään ) ja ne tulee säilyä kisa-autossa.  Jos tulee paha mälli, saako motin ja alustalevyn siirtää toiseen autoon yhtenä kokonaisuutena.. Olisi hyvä tietää, että osaisi suunnitella strategiaa...

Tietysti toisen tiimin kuskit toimivat mekkareina, näin varmistetaan että kaikkien tankkaukset toimivat erittäin jouhevasti tiukoissakin tilanteissa.

Autoista ei luonnollisesti saa vaihtaa mitään, jos ajat seinään oot ulkona kisasta!

Eikun oikeesti, nyt vähän järkee, kyseessä on leikkimielinen kisa/tapahtuma missä ei oikeesti tarvita muita sääntöjä kuin maalaisjärki missä lähtökohtaisesti ajetaan yhdellä autolla maaliin asti johon vaihdetaan yksittäisiä osia (ei kokonaisuuksia). Jos jotain erikoista/tarkennuksia kaivataan sen voi hyvin sopia ennen lähtöä paikan päällä, niin voidaan keskittyä tässä tapahtuman promoomiseen vänkäämisen sijaan :)

105
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 06.04.15 - klo: 20.13 »
Aika huono sijainti tuo Jätkäsaari on kaikille autoilla tuleville. Pysäköintikin on varmaan maksullinen ? Omalta kohdalta tulee kyllä vaikuttamaan negatiivisesti ajokertoihin, jos rata tuonne tulee... Jää Teknon SC  ostamatta ja keskitytään edelleen touring –autoihin ;-)
Siinähän on verkkiksen parkkis suoraan edessä, varmaan joku 200-300 paikkaa tyhjänä aina. Autolla pääsee loistavasti kun tulee länsiväylältä ja ajaa sisään takakautta kaapelin kautta.

106
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 06.04.15 - klo: 19.28 »
Huvittaa kommentit, että Tikkurila ja Myyrmäki on keskeisiä paikkoja! :grin: No riippuu varmaan mistä katsoo.
word!

107
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 04.04.15 - klo: 23.45 »
Sinne onkin helppo nostella kaikki laukut/kamat aina mukaan? 
Emmä oo kamoja kantanu radalle sitten rajatorpan pommarin. Eli eiköhän radalta löydy taas säilytystilaa.

108
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 04.04.15 - klo: 22.05 »
Ai niin paikka on Jätkäsaaren Bunkkeri 5 krs, n. 2000m2  :smiley:

Poikamiehille bonus: samaan tilaan tulisi 2 kpl Roller Derby ratoja  :grin:

Mutta mutta..malttakaahan vielä, nimiä ei ole vielä papereissa. Pari muutakin paikkaa on vielä selvityksen alla.

Sinne menee rautiovaunukin sopivasti, hyvä jos halutaan nuoria houkutella mukaan.

PS roller derby naiset ei pakosti ole miehistä kiinnostuneita :)

109
Yleinen keskustelu / Vs: RC-työkalut ja varusteet
« : 03.04.15 - klo: 01.36 »
Ostin pari vuotta sitten Quick 202D juotosaseman. Nyt pitäisi saada siihen uusia kärkiä. Netistä löytyy kyllä kauppoja, joissa niitä on, mutta en ole löytänyt mitään paikkaa, joka myisi minulla 1-5 erilaista kärkeä. (Kiinasta saisi 50 paketteja. :sad:) Sattuisiko täällä joku tietämään, mistä tuollaiseen saa vaihtokärkiä?

(Se laitos on muuten toiminut todella hienosti, mutta nyt hiukan alkaa harmittaa.)
LRP juotosasema on sama laite, eli jos sille löydät kärkiä, niin ne sopii.

110
Mä ainakin oisin kiinnostunut.
Eiköhän muutkin Xray kuskit ole kiinnostuneita myös, joten siitä saa tiimin kasaan.

111
Onko jollain tiedossa hyvää ja halpaa mestaa tilata noita nimitarroja?

Itse leikkasin ilmoittautumislapusta oman nimen irti ja laitoin teipilla sisäpuolelta ekassa kisassa.

112
Mistä nuo kilpailijanumerot saapi, pitääkö ne itse hankkia vai saako niitä kisajärjestäjältä?

Itsellä ei ole numeroita ja aiemmin en ole ratapolttista ajanut.

Nimi Tauno Meriläinen
Luokka TP10

Ps. Pitääkö takaikkunassa olla merkintä kuljettajan nimestä vai riittääkö pelkkä kilpailijanumero tarrat auton korissa ilmaisemaan kuka sitä autoa käskyttää?
Säännöt vaatii kuljettajan nimen.

113
Oletko goos siis sitä, mieltä että jokaisen harrastajan pitäisi siis haastaa valmistajat/maahantuojat/myyjät ja väittää että niiden väitteet prosenttiosuuksista ei voi pitää paikkansa? En väittänytkään että laittomuksiin pitäisi mennä, mutta kyllä tässä asiassa vastuu on valmistajilla/maahantuojilla/myyjillä varmistaan toiminnan laillisuus.
En tähän fueli asiaan ottanut suoraan kantaa vaan ihan yleisellä tasolla on hyvä, että harrastus on laillista ja kestää päivänvalon(olisi varmaan pitänyt tarkentaa sitä edellisessä viestissä). Se mahdollistaa että harrastus voi kasvaa. Mut jos joku yhden tonkan fuelia myy laittomasti, niin eihän se mihinkään oikeesti vaikuta, mutta jos kaikki tonkat myydään laittomasti, niin ei se ole hyvä asia.

Jos tehdas/mahaantuojat/kauppiaat myyvät tuotteita väärillä argumenteilla/faktoilla, niin kyllhään se on harrastajien tehtävä olla poliiseja kuka muu olisi? Tätähän ollaan LiPo puolella varsinkin nähty kun harrastajat ovat kouluttaneet itseään ja eivät usko kaikkia C- ja kapsiteettilukuja mitä akkuihin nykyään painetaan.

Lähtökohtaisesti AKK/EFRA/IFMAR tekee säännöt jotka mahdollistivat laillisen toiminnan. Valmistajat/maahantuojat/kauppiaat sitten tuottavat/ottavat myyntiin ne tuotteet jotka ovat laillisia ja kisalaillisia. Mitä laillisuuteen tulee niin jokainen tietysti hoitaa oman tonttinsa.

Jos laki kieltää myymisen/ostamisen, niin se on tietysti kauppiaan edun mukaista että he tietävät säännöt, jotta voivat siitä kertoa harrastajille. Jos laki kieltää käyttämisen ja hallussapidon niin vastuu on luonnollisesti harrastajan. Tässä hyvänä esimerkkinä videolähettimet joiden teho on yli 25mw. Niiden käyttäminen on lähtökohtaisesti Suomessa kiellettyä mutta myyminen ja ostaminen on laillista.

Mutjoo sen verran off-topicia jo että jätän asian tähän. Itse toivon että AKK/lajiryhmä ottaisi fueliasiaan kantaa, koska ovat säännöt laatineet tälle kaudelle sekä EFRA:n kokouksissa olleet kun asiaa on käsitelty euroopan tasolla. Siellähän on jo kaikki asiat selvitelty ja pohdittu, eli turhaa duunia spekuloida forumilla kun joku on duunin jo tehnyt. Sanomattakin on selvää että parasta on jos lupia ei tarvita kaikille osapuolille.



114
Näin harrastajan näkökulmasta näen asian niin, että niin kauan kun lähimmästä RC-kaupasta saa nitroa ilman viranomaislupia, niin kaikki on kunnossa. Se, että mistä se johtuu on minulle toissijaista. Jos valmistajat valehtelevat ja pyöristelevät nitron määrää ylöspäin pysyäkseen tuon 30:n painoprosentin alapuolella, niin ei se minua paljon hetkauta.
Tuo on hyvin lyhytnäköistä ja ei varmastikkaan ole hyvä harrastuksen kasvulle jatkossa. Tärkeetä on se että toiminta on laillista ja kestää päivänvalon.


115
Osa fueleista on alle toiset yli, se on just rajoilla.
JOS fuilissa on aikuisten oikeasti 25 tilavuusprosenttia nitroa niin se ON yli rajan. Eri asia on sitten mitä valmistaja valehtelee tai maahantuojat haluaa uskotella. Ylläolevista numeroista voi jokainen itse laskea että ei tuo tilanne miksikään oleellisesti muutu vaikka laskee millä tahansa öljypitoisuudella.

Lienee syy miks ruotsalaiset haluaa mennä luvilla. En oo ite sen enempää perehtyny, seurannu vaan ruotsalaisten keskustelua.

116
Osa fueleista on alle toiset yli, se on just rajoilla.

Ruotsissa ajavat vanhoilla fueleilla mutta kaikilta vaaditaan luvat, joten ne on niitä hankkinu kevättä pitkin. Tuossahan on voi olla monen kuukauden odotus jos ruuhkaantuu.

117
Kilpailijoiden kanava / Vs: Ensikertalainen kilpailuissa.
« : 24.02.15 - klo: 19.44 »
Niin ja vielä yksi kysymys onko 11vuotiaan mahdollista ajaa kilpailuissa?
Huoltaja mukaan niin homma onnistuu, kisoissa on paljon junioreita, joten varmasti löytyy oman ikäisiä kehen tutustua.

118
Kilpailijoiden kanava / Vs: Ensikertalainen kilpailuissa.
« : 24.02.15 - klo: 14.53 »
Pystyykö castlen sähköillä ajaa kilpaa?
Riippuu luokasta, jos on säännöissä vaatimus toisesta säätimestä (TSS) tai nollaennakko vaatimus (TSP) niin ei onnistu, muissa luokissa menee kyllä hyvin.

119
Laittakaapa mulle linkkiä/vinkkiä millasia cnc-koneita ootte kotikäyttöön hommanneet, yv:llä.

Kannattaa huomioida että tarvitsee H1 luokan imurin, se maksaa about saman verran kuin jyrsin.

120
Hobbykingin European warehouse on Hollannissa ja sieltä ne tavarat lähtee. Eli EU rajojen  sisältä joten ei tule alveja eikä tulleja päälle. Näin ainakin meikäläsien tilaus parin kk takaa. Ja akkuja ei sitten kannata mistään muualta tilatakaan kuin Euroepan warehousesta toimituskulujen ja toimitusajan takia kun laivalla tulevat kiinasta asti.
Joo ne on EU:ssa, mutta ei tullattu, tuotteissa ei ole ALV:ia eikä tulleja maksettu. Ne on "erikoisvarastossa" jotka on merkattu tullialueen ulkopuolelle. Eli näistä kuuluu maksaa alvit ja tullit ihan normaalisti kuin muista EU ulkopuolisista tilauksista.

Osa menee varmaan tullista läpi ja osa ei, siihen en osaa ottaa kantaa, kerroin vaan mikä on tuotteiden tila.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 78