61
Vapaa keskustelu / Vs: Mikä ilahduttaa tänään?
« : 11.09.11 - klo: 15.44 »ce kortti ja ammattipätevyys pitäs olla keväällä taskussa, eli rahtari siis
No mikäs susta sit tulee isona?
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
ce kortti ja ammattipätevyys pitäs olla keväällä taskussa, eli rahtari siis
No mikäs susta sit tulee isona?
Halppiskolvitkin kyllä soveltuu juottamiseen, kunhan teho riittää. 60W on aika passeli 12avg johdoille deansseille ja 4mm bulleteille. 40W on liian vähän 12avg johdolle.Eikä ole pitää vaan vähän käyttää mielikuvitusta ja jälki ei sitten ole mitenkään kaunista katseltavaa, mutta juottaminen onnistuu sillä heikkotehoisellakin kolvilla kyllä ainakin välttävästi jos parempaa kolvia ei ole käytettävissä. Pitää vaan laittaa hiukan reilummin sitä tinaa siihen liittimeen, kuin normaalisti ja sitten kolvin kärjellä lämmittää sitä itse tinaa eikä johtoa, sen jälkeen vaikka hiukan vielä tinaa puolivalmiin juotoksen päälle ja pysyy kyllä kiinni. Mutta niinkuin sanoin, mitenkään nätti siitä juotoksesta EI tule enkä tuota tapaa suosittele kyllä millään tavalla kenellekkään. Pointti tässä nyt oli vaan se, että kyllä se juottaminen huonollakin kolvilla onnistuu.
Aihe ei ole vakava ei, mutta tuli mieleen, että syyllistyykö tohon toisten puheiden muuttaamiseen nyt sitten periaatteessa kaikki jotka tuota lainaavat?Vitsi vitsi
Huono vitsi. Ethän sä tuolla tavalla voi toisten sanomisia mennä muuttamaan. Aihe itsessään ei ole kovin vakava, mutta periaatteet tässäkin.
Kiitos vastauksista!Tuli tästä kohdasta mieleen, että voithan silti ostaa tuon slashin, vaikka korimalli ei se hienoin mielestäsi olekkaan. Sillä saahan tuonkin päälle aina sovitettua niitä rallygame koreja, jotka ovat siis oikeiden katuautojen näköisiä. Tätä topikkia lukemalla voit haalia noista rallygame vehkeistä lisää tietoa ja metsästää linkkejä paikkoihin, joissa noita koreja myydään.
tuo traxxas slash 2wd vaikuttaa ihan kiinnostavalta mitä noita videoita oon katellu,
tosin tuo korimalli ei ehkä siistein mut... ja kyllä, ihan oikees olitte, kivempi ostaa tollanen vähä korkeempi ni pääsee vähä muualki ajaa
Ilmeisesti vielä tarvitsen balanserilaudan Ultramat 14+ laturille joten löytyykö sellaista tuolta hobbykingistä vai onko se tilattava jostain muualta?http://www.racingfactory.fi/tuotteet/LATURIT-JA-PURKULAITTEET-Laturit/3065SET-Graupner-Balancer-Adapter-Set-PQTPXH-2-6-cells-103654
miten sen nopeuden vois (ihan vaan omaksi iloksi)helpoiten mitata ilman että iskee "kallista"nokiaa autoon kiinni ?http://www.lelushoppi.fi/tuotteet.html?id=39/4699
Terveppä taas! Kävimpä ensimmäistä kertaa ajelulla uudella 2s lipolla kun sain sen laturinkin viimein käsiini, auto kulkee kuin pikku paholainen mutta kovasti huolettaa moottorin kuumeneminen Noparin ohjekirjan mukaan se varoittaa valoilla jos moottori kuumenee yli 95c olenkin aina välillä tarkastanut että vilkuttaako, mut ei ja jos sormilla kokeilee konetta ajon aikana niin se kyllä polttaa sormia muutaman sekunnin kun pitää kiinni, tänään tosiaan eka kerta lipolla ja alkoihan se lievästi haisemaankin Nyt en kyllä tiiä että miten lämmin tai kuuma kone voi normaalisti olla noin sormin koittamalla, sanokaa kun kerta tiedätte, mua itteä huolettaa tuo käry mikä sieltä nyt tuli, mitään savua en havainnut. Latasin akkua heti ajon jälkeen tarkistaakseni että eihän menny rikki, ei menny, mutta varmasti käryäminen aiheutti jonkinlaista suorituskyvyn laskua. Minkätakia se kuumenee niin että haisee?? Mulla on asetukset säädettynä kork. medium ja nyt laitoin low:lle kaikki kun pelottaa että hajoaa kokonaan. Valaiskaapa mua vähän tästä. Kiitos.Oliko haju oikein vahva vai vain ihan pieni käry? itse ainakin olen moottorin lämpöjä seurannut niin, että jos ajon jälkeen pystyn pitämään sormea noin 5 sekunttia moottorissa kiinni ilman, että polttaa niin se on ihan ok. Toki jos epäilyttää, niin voithan aina vaihtaa pinjonin yhden tai kaksi hammasta pienemmäksi
Onko timing ennakko? Jos on niin mitä ennakko käytännössä tekee? eikö isontamalla ennakkoa saa autonkin kulkemaan nopeampaa, mutta samalla myös motti kuumuu enemmän?http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/sahkomoottori/sahkomoottori.html#ennakko
Nykyinen auto HPI Bullet Flux ( http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=101402&lang=fi ), ajattelin ostaa uuden erilaisen auton, eli:Äkki vilkaisulla kaikki muut näyttäisi sopivan, paitsi tuo vastari (HPI104059 HPI Racing RF-20 Receiver (2.4GHz /2c) HPI104059) se kun on ainakin tekstin mukaan gigavastari ja jos sinulla on kerran kideradiot vielä käytössä, niin tuo ei silloin käy ohjaimesi kanssa.
HPI Racing Cup Racer 1M Kit w/Datsun 510 Body HPI100595 ( http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=101559&lang=fi )
Eli kaupasta www.rcplanet.com:
HPI100595 HPI Racing Cup Racer 1M Kit w/Datsun 510 Body HPI100595 $194.95
SAVSG0351 Savox Std Dig Servo .17/57 SAVSG0351 $22.99 $22.99
NVK3035 Novak Havoc 1/10 Spec Brushless System: 17.5 NVK3035 $164.95
HPIZ164 HPI Racing Heavyweight Grease Gear Diff HPIZ164 $2.99
HPI80606 HPI Racing A6 Crystal Set Blue HPI80606 $13.99
HPI100416 HPI Racing Flux Motiv Brushless ESC HPI100416 $104.95
HPI104059 HPI Racing RF-20 Receiver (2.4GHz /2c) HPI104059 $28.95
Lisäksi vanhasta autosta otan käyttöön ohjaimen (kide 6) ja akut, sopiiko kyseiset komponentit autoon / ovatko ok eli mitään ei puutu ja moottori yms on sopivat autoon?
Kiitos
Öh, nyt meni ainakin täällä vähän ohi, että miten niin auto ei voi olla käynnissä samaan aikaan kun lataa? käsittääkseni lynx puhuu nyt 1:1 autosta laturin virtalähteenä?Moikka. Olen aika aloittelija näissä hommissa ja omistan tuollaisen laturin. HobbyKing ECO6-10
Linkki sivuille http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=12105
Akut on sitten tällaiset Turnigy 5000mAh 2S1P 7.4v 30C
Jos yritän ladata näitä akkuja yli neljän amperin virralla laturi lopettaa latauksen aina noin minuutin päästä ilmoittamatta mitään. Mistä tämä johtuu? Aivan sama onko auto käynnissä vai ei. Eli mielestäni jännite ei laske niin alas, että sillä katkeais. Lähtee uudelleen aina lataamaan kun käynnistää laturin, mutta ei pysy päällä jos syöttöä on yli 4 ampperia.
itselläni on HK:sta accucell 6 ja toimii aivan moitteettomasti
mitä tarkotat että ihan sama onko auto käynnissä vai ei? eihän auto voi olla käynnissä samaan aikaan kun lataat kun akun kaapelit pitää olla kytkettynä laturiin eikä autoon. onhan sulla ne akun paksut johdot kiinni laturissa eikä pelkästään tasausjohto?
Ööh nyt meni yli ymmärryksen.Siis täh? Siinä on sulle akku, jossa tulee johdot mukana ja on deans liittimellä.
Ei noi deans liittimet kyllä sovi noihin akun "reikiin"
Vai tuleeks tossa akun mukana jotku johdot mihin se deans liitin sopii?
hämmennetään vielä akku asialla..täyden 2s lipon jännite on tuo 8.4v täyden nimh akun muistaakseni jotain päälle 9 voltin. Tuolla akun täydellä jännitteellä ei ole kyllä mitään merkitystä, vain se nimellis jännite ratkaisee tässä asiassa (2s lipo 7.4v ja 6s nimh 7.2v). Tuolla, ettei nopari tue kuin nimh akkuja, tarkoitetaan yleensä sitä, että noparista puuttuu se lipo cutoff.
Jos nopparissa mainitaan pelkästään nimh yhteensopivuus ja 7,2v niin miksi se ei kestä lipoa ja 7,4v?
Luulisi tuon sopivan turvamarginaalin sisälle. Nimh ladattuna on kuitenkin 8,4v tai jotain.. vastaavasti lipo on sielä samoissa lukemissa, mutta kuitenkin voltit on korkeammat kuin nopparissa on mainittu.