Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Grasshopper

Sivuja: 1 2 3 4 [5]
121
Minuakin voisi toi mattoluokka periaatteessa kiinnostaa,jos vain aikaa löytyy jostain. Pidin mattoautoilla ajamisesta skidinä tosi paljon ja itse asiassa olen vähän yllättynytkin siitä että luokka on näin huonossa jamassa Suomessa. (Aloittelin uudestaan tossa vähän ennen joulua). Kovasti on harrastus muuttunut, sillä minun 90-luvun  logiikallani ajettaisiin talvella mattoautoilla ja kesälllä touring-autoilla mutta nykyään monet näköjään ajavat talvella touringia ja laittavat ne autot hyllyyn kesäksi :huh:

122
Radiolaitteet / Vs: Sanwa M 11 X
« : 12.04.10 - klo: 09.12 »
http://www.rcmart.com/catalog/rc-receiver-sanwa-rx442fs-24ghz-mx3fg-p-30851.html

Tossa on pikkusen normihintaa halvempi 11X-malliin joka varmasti pelaa...Edit: Eli minun MX-3FG-mallissa tulee toi vakiona mukana ja toi Ansmann taas toimii hevosmiesten tietotoimiston mukaan täss MX-3:ssa joten... :cheesy:

123
Sähköautot / Vs: Projekti: Touring-kisailu
« : 26.03.10 - klo: 11.46 »
Kun Oulussa rämmin säätöjen kanssa täysin hukassa muutellen koko ajan jotain, päätin että ennen Laukaata on löydettävä joku kohtuullinen perusSetUp noille luokattomille renkaille, ja sitten mennä sillä se vika sisäkisa ilman jatkuvaa hieromista. Ja laukaan jälkeen tunkea kaikki Xenonit jonnekkin minne ei aurinko paista.

Kun on vain vähän kokemusta, olen itse testaillessa soveltanut sellaista metodia, että jos jotain muutan, muutan sitä reilusti. Että tuntisin eron. Huippujätkä huomaa vivahteet, Tumpelotuukka vain reilut erot. Tällä tavalla ajattelin nyt lähteä ettimään jotain kompromissia, semminkin kun nyt ei ole puolta miljoonaa vuotta käytettävissä.. :shock:

Komppaan! Mulla oli homma Oulussa vielä paljon enemmän hukassa kuin sulla ja kun tuota Peitsamon kirjoitusta miettii niin aikamoista hommaa tämä Turisti on, kun säätömahdollisuuksia on käsittämättömän paljon ja vielä kun tämä Schumacher ei nyt ainakaan yksinkertaisimmasta päästä näistä Turisteista ole. Ei niissä Pro-10-autoissa noin paljon vaihtoehtoja ollut  :grin: 

No nyt on sitten auto pistetty ihan pakettisäätöihin, saas nähdä miten toimii. No hauskaa hommaa tämä kuitenkin on, kun ei tätä tarvitse niin kauhean vakavasti ottaa.

124
Vapaa keskustelu / Vs: Suuri Puutaheinää keskustelu.
« : 25.03.10 - klo: 10.04 »
Kyllähän näitä jenkkien puolustajia aina löytyy... Saahan sieltä osatkin halvalla. :wink:

Nyt kipin kapin medialukutaitoa opettelemaan.  :wink:

125
Vapaa keskustelu / Vs: Suuri Puutaheinää keskustelu.
« : 25.03.10 - klo: 09.24 »
 
Esim. pentagonin tapauksessa taisi löytyä pari Johonkin lentokoneeseen kuuluvaa osaa, esim. moottorinkappale moottorista jota ei varmasti käytetty "lentokoneessa joka osui pentagoniin"...mutta eikös kyseisten("kaapattujen" siis) koneiden matkustajia ole löytynyt ympäri jenkkejä, ihan elossa siis..

Pentagonin seinän reikä on ennemminkin ohjuksen aikaansaama.
Kone olisi kaatanut kaikki pylväät ja valotolpat ennen rakennusta siinä pihalla, siinä kulmassa missä oli mukamas osunut.

"Matkustajien" lisäksi on löytynyt myös se kone, jonka piti olla tuhoutunut, ehjänä.




Ette kai te nyt tosissanne usko tuota roskaa? Onko tosiaan niin että nykyään on jengiä näin helppo sumuttaa ja saada uskomaan kaikkea mahdollista? Maa muuten ei ole pyöreä, katsoin Youtubesta dokumentin asiasta :).

126
Olen kyllä itsekin sitä mieltä että jonkun verran tulisi vauhtia karsia, ja erityisesti autojen tulisi kulkea suurin piirtein samaa vauhtia, se on mielestäni se oleellisempi pointti.

Tässä nyt muutaman kuukauden meininkiä "haisteltuani" olen myös täällä foorumilla ja muuallakin huomaavinani turhaa FTT-kisojen glorifiointia, ikään kuin ne olisivat jotenkin niin mahtavia ja suuria juttuja verrattuna kerhokisoihin. :mrgreen: Jotkut uudet kisaajat tuntuvat täällä foorumillakin pyytelevän suurin piirtein Jumalaltakin anteeksi tulevia töppäilyjään ensimmäisessä FTT-kisassaan.

127
Jeppe: Se että aloittelijoilla ja papoilla tuntuu olevan niin kauhean vaikeata uuden tekniikan kanssa kun autot menee liian lujaa ja sitten tässä topikissa mietitään että millanenhan se konfiguraation pitäs olla että kaikki olis samalla viivalla ja yhtä helppoa kaikille, niin sisääntuloluokkana kuin pidemmälle edistyneillekin.


Onko tämä nyt sitten jossain todennettu että aloittelijoilla ja papoilla on nyt sitten yhtäkkiä vaikeampaa kuin ennen?  Minun perspektiivistäni katsottuna homma ei ole yhtään sen kummempaa nyt kuin se oli vuonna 1991 jolloin ajoin ensimmäisen kisani. Ainoa asia mikä on vaikeampaa on nelivetoisen erillisjousitetun auton säätäminen.  Voisiko olla niin että osa tähän ryhmään "aloittelija ja pappa" kuuluva poteekin itseluottamuksen puutetta ja pelkää ettei pärjää ja jää sen takia kisoista pois, eikä heitä kisoissa nähtäisi vaikka säännöt olisivat mitkä tahansa?

128
Näin uutena harrastajana pistää silmään eräs seikka jota ei kukaan kai ole maininnut. Minun mielestäni ongelmana ei ole pelkästään autojen vauhti vaan myös sisäradat. Suuri osa radoista on kai aikamoisia stop-and-go Hungaroringejä ja ehkä jopa liian pieniä näille Touring-autoille. Enpä usko että kenenkään mielestä esim. Kuusankosken FTT-kisassa stanuautot menivät liian kovaa sille leveälle ja isolle radalle.

129
Sähköautot / Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
« : 11.03.10 - klo: 23.34 »
Minulla itselläni on myös kyseinen säädin, edullisempi versio. Stanua tulee ajettua ja prostockia ylemmäksi ei varmasti tule lähdettyä ajamaan. Vanha säädin oli LRP SPX bullet reverse ja eron kyllä huomaa. Uusinta softaa minulla ei ole vaan viime kisoissa ajoin 4.18 välityksellä. RF:ltä säädintä ostaessa myyjät sanoivat että uusimmalla softalla välitys saisi olla siinä 6 kieppeillä, jospa sitä Kiiminkiin saisi uuden softan päivitettyä. Aika haipakkaa stanu-autot liikkuvat nykyisillä tekniikoilla joten en yhtään ihmettele jos ensivuodeksi valitaan stanukoneeksi miedompi mylly

Mä ajoin myös tolla vanhalla 110? softalla tosi pitkillä välityksillä mitä jotkut kummastelivatkin, mutta homma vaan meni niin ettei mun laitteilla auto kulkenut lyhyillä välityksillä yhtään mihinkään ja ainoa tapa saada vauhtia oli laittaa pitkä välitys. Nyt sain uuden päivityksen ja en ehtinyt testaamaan sitä kuin puolikkaan akullisen mutta vaikuttelma on että tehoa on lisää ja paljon ja välitys tulee olemaan todella lyhyt.

130
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: LiquidRc
« : 10.03.10 - klo: 09.28 »
Mulla kesti ensimmäinen tilaus ihan järkyttävän kauan mutta nyt pamahti postiluukusta sisään 5:ssä päivässä, aika nopeaa toimintaa kun ottaa huomioon että tilauksen arvo oli alle 10 taalaa :).

131
Vapaa keskustelu / Vs: Oluet
« : 26.02.10 - klo: 20.03 »
Kaikki uppoaa mutta Guinness ja Kilkenny saavat täältä parhaat pisteet.  :grin:

132
Sähköautot / Vs: Schumacher Mi3,5 race
« : 16.02.10 - klo: 17.51 »
Ihan mielenkiinnosta, onkos sulla jokin erityinen syy ostaa tämä vanhempi 3.5 versio kun saatavana on Schumacherin uusin kilpaturisti Mi4LP varsin kohtuulliseen hintaan, myös halvempana race-versiona?

133
Sähköautot / Vs: Projekti: Touring-kisailu
« : 05.02.10 - klo: 15.21 »
Siinä saisi pikkusen enemmän leikellä pois kun viime viikonloppuna jos FTT-kisoihin tulisi.  :mrgreen:

134
Täältä tulee myös kehuja Kypakille vanhalta perustajajäseneltä :). Homma toimii ihan niin kuin ennen vanhaan ja puitteet ovat Suomen parhaat kuten aina ennenkin. Oma ajo meni yllättävän hyvin 15 vuoden tauon jälkeen ja tuloksena oli  TSS-10 B-finaalipaikka.

+ Leppoisa meininki
+ Autosta ei irtoillut osia tai muuta kummaa enkä saanut mitään hajalle :)
+ Rata oli erittäin sopiva allekirjoittaneelle ja vauhti yllättävän kohdallaan
+Ajajakoroke oli riittävän korkealla
+ Speed Passionin ohjelmistopäivitys

- Viimeinen finaali jossa pidotin renkaat väärin ja yritin sen jälkeen rikkoa auton ajamalla useasti seinään.

135
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: LiquidRc
« : 27.01.10 - klo: 23.23 »
joo, ja mulla kohta kuukaus

Minulla kesti reilun kuukauden, joten ei sieltä aina kovin nopeasti tule.

136
Aito Mi4 maksaa 366,17€ ja "kinuski" versio vain 149.18€!  :cheesy:

Jos ja kun innostun tästä sähköautoilusta niin tuolta kyllä tilaan autoni.

No aito Mi4 race-versio maksaa vain about 260e ja on aivan takuulla laadukkaampi kun tuo kopio. Itse asiassa toi on suht kallis, siellä on muita kopioita vielä aivan selkeästi halvemmalla.

137
Toi R2hobbies myy 1:1 kopioita (ulkonäöltään) muiden valmistajien autoista. Aivan häikäilemätöntä toimintaa, esim. Schumacherin kopiossa on jopa sama nimi.

Mi4
http://www.r2hobbies.com/proddetail.php?prod=rcve3301002


Tamiya
http://www.r2hobbies.com/proddetail.php?prod=rcve00051

138
Sähköautot / Torstaivääntötopic
« : 26.11.09 - klo: 11.44 »
Sitä vaan en ymmärrä että miksi näillä pitää ajaa talvella kun samantyyppiset pienemmät 1/12 autot sopisivat enimmäkseen ahtaille radoille paljon paremmin. Nekin ovat halpoja ja mukavia ajaa. :huh:

C-12 liikkuu aivan tajuttomasti kovempaa, kuin WGT autot. Täten ne saattavat olla hieman haastavia vähemmän kokeneella ajaa. Ja tietenkään, kun Suomessa ollaan, miedompaa konetta ei missään tapauksessa voi ruuvata autoon kiinni, vaikka ajotaidot sitä ehdottamasti vaatisivat. Myös rengaskuluissa on huomattavasti eroa WGT:n hyväksi sekä ehkä joidenkin mielestä WGT korit ovat enemmän omaan silmään c-12 prototyyppikorien sijaan. Uskon, että myös osa WGT:n suosiosta johtuu siitä, että meillä ei ole 1/12 skaalaan specciluokkaa miedommalla koneella ja siitä, että LiPo-akut eivät olleet heti tarjolla c-12 luokkaan.

Kiitoksia molemmille infosta. Joo siihen aikaan kun minä lajia aktiivisesti harrastin, oli tosiaan kuusikennoisilla akuilla ajettava vakiomoottori-mattoluokka jossa oli ihan hienonnäköisiä henkilöautokoreja, autot kulkivat sopivasti. Kesällä sitten ajettiin samantyyppisillä isommilla rata-autoilla(A-10, C-10) jotka periaatteessa käyttäytyivät aika samalla tavalla. Mielestäni autojen puolesta harrastus oli siihen aikaan helppoa siinä mielessä että auton sai hyvin helposti käyttäytymään hyvin. (Akut ja moottorit onkin sitten ihan eri asia). Saas nähdä miten Touringin kanssa käy jos nyt sellainen tulee hankittua.  :azn:

139
Sähköautot / Torstaivääntötopic
« : 26.11.09 - klo: 11.04 »
Näin uudelleen RC-autoilua aloittelevana vähän ihmetyttää tämä poukkoilu näiden luokkien välillä, nämä World GT-autothan ovat ihan selkeästi entisiä C10-autoja, eli 10-rata-autoja ilman erillisjousitusta.  Ton tyyppiset autot ovat kyllä helppoja säätää ja erittäin kestäviä, eli halpoja ylläpitää.  Noilla voi ajaa vuosia yhdenkään tukivarren osan yms. hajoamatta. Olen aina ihmetellytkin että miksi ne hävisivät näiden sähkökrossarilta näyttävien Touring-autojen tieltä. Sitä vaan en ymmärrä että miksi näillä pitää ajaa talvella kun samantyyppiset pienemmät 1/12 autot sopisivat enimmäkseen ahtaille radoille paljon paremmin. Nekin ovat halpoja ja mukavia ajaa. :huh:

140
Sähköautot / Sähköautoilun uudelleen aloittaminen
« : 13.11.09 - klo: 11.20 »
Hei kaikille. On taas pienoisautoilu alkanut yllättäen kiinnostamaan tässä lähes viidentoista vuoden tauon jälkeen ja tässä on harkinnassa kenties Touring-auton osto. Taustasta sen verran että 90-luvun alkupuolella tuli kilpailtua krossareilla ja ratakymppiluokissa (jotka nyt näyttävät kadonneen) ja harrastus loppui lähinnä silloisen rahan ja ajanpuutteen takia. Eräs syy oli myöskin se että laji oli silloin mitä suuremmassa määrin välineurheilua, erityisesti akkujen merkitys oli kohtuuttoman suuri, eikä moottorin sorvaaminen joka erän jälkeen myöskään tuntunut kovin mielekkäältä. Nyt näiden lipoakkujen ja harjattomien moottorien myötä tilanne näyttäisi olevan muuttunut. Eli kysymyksiä:

Onko autojen välillä vielä suuria kulkueroja ja akunkestoeroja (siis ottaen huomioon eri luokat, vakioluokka tai mikä sen nimi nyt nykyään on ja viritetty luokka), eli saako kohtuukustannuksilla riittävästi nopeutta ja akunkestoa, eli että akku kestää koko erän?  Vai onko tilanne yhä niin että rahalla kulkee ja kestää siellä erän lopulla?

Mitä kikkailua nykyään harrastetaan Touring-luokissa, pakkohan jotain hifistelyä on olla jolla tehdään eroja normilaitteilla ajaviin?

Kysymys vielä näistä radiolaitteista, kuinka luotettavia ovat nämä 2.4ghz-radiot, luodaanko siinä ikäänkuin lähiverkko auton ja ohjaimen välille? ja mitä niissä pitää ottaa huomioon valintaa tehdessä. Riittääkö nopeus? Näihin varmasti löytyy täältä foorumiltakin tietoa mutta tuntuu hukkuvan sudittelun alle.

Sivuja: 1 2 3 4 [5]