Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Grasshopper

Sivuja: 1 2 3 [4] 5
91
Onko kukaan avaimen haltija menossa Myyriin jo joskus neljän tienoilla? Allekirjoittanut ja Kaasukake olisivat tulossa siivoamaan ja sen jälkeen ajamaan jos vain päästään sisään.

92
Sähköautot / Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
« : 28.09.10 - klo: 09.43 »
Ok elikkä tällainen lyhyt kertomus tapahtuneesta. Eli aluksi radiosta kaikki kaasun trimmit yms normaaliin, eli 100%. Sen jälkeen naputtelin säätöpalikasta kaikki boost ja timingominaisuudet yms nollille. Tämän jälkeen ohjelmoin säätimen uusiksi. Eli speedpassionissa netraali,kaasu ja jarru. Kun kaikki oli tehty aloin asettelemaan ajoituksia ja boosteja yms. Tulos on kuitenkin kokoajan sama. Auto käy kokoajan samallalailla kuin 0-ennakoilla. Sellaisen havainnon tein, että kun sensoripiuhan vetää irti, pystyy 9kohdan säätöjä säätämään, eli perusajoitusta joka on mukana säätimessä ilman mitään turboboost päivityksiä. Boosteista yms ei näytä olevan mitään vaikutusta.

EDIT: Tuntuu että suo SP ei ole toiminut oikein koko aikana. Mietin myös sitä että ajaisi softan sinne vielä uudelleen muutamaan kertaan

Lataa se  528softa sinne uudestaan, kaksi kertaa, ehkä se auttaa. Ainakin näet mikä firmware siellä säätimessä on nyt.

93
Sähköautot / Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
« : 27.09.10 - klo: 22.29 »
Nyt kun kesä on vaihtunut syksyyn, alkoi myös treenit. Noh ongelmia sitten ilmeni. Ajattelin kalibroida säätimen heti alkuunsa. Kaikki menikin hyvin mutta. Säädin ei vastaa ohjelmointiin mitenkään. Kone pyörii aivan yhtä kovaa vaikka ennakkoa säätääkin. Myöskään turboboost ominaisuudet yms eivät saa konetta kiertämään vaan se käy samalla kierrosmäärällä kuin 0-ennakolla ollessa. Onkohan säädin p*skana vai onko ongelma jossain muussa.

Mähän en näistä juuri mitään tiedä mutta sensorinjohtohan voisi olla rikki?

94
IP osotteiden blokkaus voi toimia, mutta ainahan sitä voi kirjotella viestejä toiselta koneelta... Ja kait nuo voi jotenkin kiertää reitittämälläkin (ainakin leffoissa XD).

Tästä asiasta ei varmaankaan enempää kannata keskustella.

95
Käyttäjä TexMex on Sami Sinisalo.

Mikäli olette tarttuneet hänen tekemiin myynti ilmoituksiin niin pistäkää koko homma samantien poikki.

Käsittämätöntä, että kaveri saa/pystyy jatkamaan laitonta tuohuaan.

Eikö foorumille voisi laittaa jonkinlaista estoa hänen nettiyhteyden URLin tmv. pohjalta? En ole asiantuntija näissä.

Ei oikein pysty, noi on helppo kiertää.

96
Yokomo / Vs: Yokomo BD5 keskustelu
« : 16.09.10 - klo: 16.13 »
Kovin on samannäköinen kuin BD5w:n pohja. :wink:

97
Tässä jonkin aikaa sivusta seuranneena heitä ihan välillisesti aiheeseen liittyvän yleisen kysymyksen.

Miksi C-12 stanu ei voisi olla WGT-10 luokka?
(Vastaukseksi ei kelpaa että ei riitä kisaajat uusiin luokkiin, mikä c-12 stanu sitten on?)

Tätä näkemystä puoltaa seuraavat asiat.
1) WGT Autot ovat isompia joka suuntaan => Helpompia säätää, ajaa ja rakentaa!
2) WGT:n renkaat ovat isommat, kestää kulutusta ja käyttöä enemmän.
3) WGT ovat kivamman näköisiä, seksikkäämpiä (Corvette, Alfa/Fiat, Mulsanne jne.).
4) Tekniikka on sama kuin C-12 autoissa -> on siis helppo nousta SM-luokkaan kun taidot ovat WGT:ssä harjaantuneet.
5) Väitän että avauskaudella olisi enemmän _uusia_ kuskeja WGT-luokassa kuin mahdollisessa C-12 stanussa.
6) WGT autot kulkevat "uudelleen ja uudelleen" rakennettavilla kerhoradoilla paremmin. Kaikkihan tietää mitä ongelmia kipristyneet maton reunat tekevät C-12 auton ajonautinnolle.

Suomessa on tällä hetkellä tilanne että ainoastaan Sähkötouringissa on mahdollisesti tulossa hyvä sisäänheittoluokka, toisaalta touring auto on tekniikaltaan huomattavasti monimutkaisempi kuin "pannuautot".

Heitetään tähän vielä ajatus FTT sarjasta, jos FTT:ssä on TSS-10 ja TSM-10 tällöin nämä luokat voisi ajaa toisena päivänä ja C-12 ja WGT sitten toisena, vai oliko TSP-10 vielä listoilla. Toisaalta karkea arvio kilpailijamääristä pitäisi saada jotenkin selvillä, jotta päivän aikan saadaan kisat vietyä läpi.

PS: Kyllä, olen ajanut enemmän kuin kerran molemman luokan kaltaisilla autoilla...


 Eikös Suomessa ole jo 1/10 skaalan seksikkäillä henkilöautokoreilla ajavia luokkia peräti kolme kappaletta (pelkästään talvella), miksi pientä harrastajamäärää pitäisi entisestään hajaannuttaa taas uusiin ja uusiin  saman kokoluokan luokkiin? WGT ei myöskään palvelisi C-12 luokkaa ollenkaan koska hyppäys luokkaan vaatisi taas uuden auton oston ja uudet sähköt. 

98
Sarjamuotoinen SM on mielestäni ihan hyvä, kelit on mitä on, mutta senhän kaikki tietää.

Voisin kuvitella, että Kansallinen sarja yksittäisen SM-kisan yhteydessä ei vedä samalla tavalla, kuin nykyinen systeemi.

Mutta mun mielestä Touringin kesä- ja talvisarjat voisivat kyllä olla erikseen jos kerran niin moni haluaa ajaa erillisjousitetuilla nelivetoautoilla pelkästään talvella.

Erillisestä kesä- ja talvisarjasta olen samaa mieltä. Kommentina tuhon loppulauseeseen totean, että on olemaasa myös paljon niitä harrastajia/kilpailijoita, jotka haluavat ajaa kesällä niillä autoilla, joissa on erillisjousituksen ja nelivedon lisäksi ääni ja haju.

Joo ymmärrän täysin :)

99
Voisiko pro stockissa ajatella 17,5T + vapaa säädin yhdistelmän lisäksi esim. 13,5T + 0-ennakkosäädin? Vauhdin puolesta vois mennä aika yksiin? Tällöin stanusta "nousevat" voisivat jatkaa viime vuoden kalustolla, mutta jos softien päivittäminen ei kiinnosta, olisi tarjolla myös "yksinkertaisempi" vaihtoehto.

Komppaan tuossa -  myös pro stock:ssa pitäisi olla vaihto-ehto ajaa ilman softa päivityksiä. Se pitäisi varmasti kynnyksen matalemmalla siirtyä ko. luokkaan.
Ei se nyt niin vaikeeta ole kun on jo kausi ajettu. Ostat säätimen, kysyt myyjältä mitkä on asetukset, laitat asetukset ja ajat. Jos sit haluut hinkata niitä viimeisiä kymppejä niin sit säädetään säädintä. Tähän pätee niinku kaikkeen turha hinkata säädintä josset pysty ajamaan koko erää virheittä. Perusasetuksilla olet kyllä kilpailukykyinen jos paketti on muuten kondiksessa.

0-ennakko toimii hyvin stanussa missä pitää madaltaa kynnystä ja vähentää muuttujia. Pro-stock luokassa kaikilla on jo kummiski jo osaamista ja asetusten laitto kerran tai kaks ei tuota ongelmaa. Jos ei löydy osaamista ehkä pitäisi sitten ajaa stanuluokassa?

Niin ja kun ne firmwarepäivitykset joita niihin säätimiin tulee ovat vielä yleensä ilmaisia niin en näe tossa mitään suurta ongelmaa jos ei juokse ostamassa uutta säädintä joka viikko sen perusteella että toisen säätimen tämänhetkinen ohjelma on pikkuisen parempi.

100
On se kumma mihin tämän touhu on mennyt, 90-luvun alussa me ajettiin solukumirenkailla pölyisillä radoilla A-10 ja C-10 luokkia todella paljon kesäisin ja kilpailuissa riitti porukkaa oikein hyvin ja homma oli oikein mukavaa eikä kenellekään tullut mieleenkään kesäkisoja vähentää olosuhteiden takia....Talvella treenattiin kesää varten.  Mutta tuohon aikaan SM oli kerrasta poikki ja silti Cup-kisoissa oli porukkaa ja niitä myös järjestettiin joten lajin suosio oli kai jotain ihan muuta kuin nykyään.

Mutta mun mielestä Touringin kesä- ja talvisarjat voisivat kyllä olla erikseen jos kerran niin moni haluaa ajaa erillisjousitetuilla nelivetoautoilla pelkästään talvella.

Ja se homma nyt on minun mielestäni niin että kun esim. noita viritetyn luokan TSM-10 autoja katselee matolla niin kyllähän ne suorastaan huutavat isoille baanoille joissa on pitkiä suoria ja nopeita mutkia.

101
Vapaa keskustelu / Vs: BB
« : 25.08.10 - klo: 10.35 »
BB on formaattina mielenkiintoinen mutta paljon on kiinni asukasvalinnoista. Nyt näyttää taas siltä että talo on täynnä +-20 väliinputoajia, promoottoreja, kassoja ja baarikärpäsiä. Juttujen taso tulee olemaan sitten sen mukaista. :roll:

102
Tulokset / Vs: FTT VIII 2010 UAU@Tattarisuo Lopputulokset
« : 18.08.10 - klo: 20.02 »
Olis mielenkiintoista tietää missä oli eka ei kersillä oleva kuski, esim.
Jerzi
Oliko semmosia edes kisassa mukana?

Niin miksi ajaa ilman tuota ennakonsäätöä kun ei se esim. SP:N tai Hobbywingin säätimiin maksanut mitään. Kustannukset siis huimat 0 euroa. Mukavan kovaa kulkivat lähes kaikkien autot :).

103
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 18.08.10 - klo: 19.47 »
Lainaus käyttäjältä: goos
Paljonko on lämmöt 5minuutin jälkeen ja mikä välitys? Voisitko vielä kertoa asetuksesi
Kokonaisvälitys on 6.0 ja moottori on niin kuuma ettei ilkeä kauaa sormea siinä kiinni pitää.
Mulla ei oo lämpömittaria käytössä, mikä on suositeltu maksimilämpötila moottorille?
http://www.hobbywing.com/upload/manual/HW-09-V2-STOCK-Hobbywing.pdf

Tuo kyselijä tarkoittanee yllä olevan dokumentin neuvomia asetuksia.
Tosiaan noita hobbywingin asetuksia tarkoitin
Onko kokeiltu nostaa start RPM:ää 4500:n? Tällä saisi lämpöjä ales ja n4000-5000rpm on ollut hyvä Tekini puolella ainakin.
Täytyy koittaa, jos tuo riittäisi. Nyt tiputin kaikkia kers-säätöjä hiukan, mutta vauhti tippui todella paljon. Löysin myös siilin moottoriin kaapin kätköistä.
Onkos kukaan ajanut 17,5 lankasella stanumoottorilla, Xerun noparilla ja Hobbywingin uusimmalla stock softalla. Kiinnostais asetukset ja moottorin lämmöt. Hobbywingin suositusasetuksilla moottori ainakin lämpenee melko paljon. Potkua tuntuu kuitenkin löytyvän.

Itsellä Speedpassionin 17,5 ja Xerun 60A ver2 

Jos käytät sitä ohjelmaa niillä asetuksilla jotka siinä on valmiina kun uppaat sen sinne säätimeen pysyvät lämmöt oikein hyvin kurissa, ja vauhtia on silti aika mukavasti. Noilla suositusasetuksilla taas tosiaan lämmöt nousee aika korkeaksi. Säädön 9 tiputtaminen yhdellä maksimista laski jo selvästi lämpötilaa.
Koitetaan noilla asetuksilla myös. Millä softaversiolla olet ajellut?

Sillä uusimmalla, oliko se ny 528 vai mikä...

104
On pikkuisen harkinnassa tämä luokka ja kysymys kuuluu millainen on autotarjonta, eli mitkä merkit ovat harkinnan arvoisia? Omat kokemukset ovat ajalta jolloin merkkejä oli käytännössä tasan kaksi, Asso ja Corally... :grin:

105
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 18.08.10 - klo: 11.12 »
http://www.hobbywing.com/upload/manual/HW-09-V2-STOCK-Hobbywing.pdf

Tuo kyselijä tarkoittanee yllä olevan dokumentin neuvomia asetuksia.

106
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 18.08.10 - klo: 11.07 »
Onkos kukaan ajanut 17,5 lankasella stanumoottorilla, Xerun noparilla ja Hobbywingin uusimmalla stock softalla. Kiinnostais asetukset ja moottorin lämmöt. Hobbywingin suositusasetuksilla moottori ainakin lämpenee melko paljon. Potkua tuntuu kuitenkin löytyvän.

Itsellä Speedpassionin 17,5 ja Xerun 60A ver2 

Jos käytät sitä ohjelmaa niillä asetuksilla jotka siinä on valmiina kun uppaat sen sinne säätimeen pysyvät lämmöt oikein hyvin kurissa, ja vauhtia on silti aika mukavasti. Noilla suositusasetuksilla taas tosiaan lämmöt nousee aika korkeaksi. Säädön 9 tiputtaminen yhdellä maksimista laski jo selvästi lämpötilaa.

107
Grasshopper -87 ? Hmm.. ostin Hornetin joskus -80 ja mun mielestä Grasshopper tuli noin samoihin aikoihin. No ehkä sitä myytiin vielä -87
Noita tamiyan malleja saa uusintapainoksena joka sinänsä on aika tylsää

Alkuperäinen se oli, siihen aikaan ei Tamiya vielä noita uusintapainoksia tehnyt, nythän Grasshopperia saa taas koottuna. Ostopaikka oli muuten Tietonikkari ja kaupan päälle tuli oikein Tietonikkarin kassi joka muuten on haissut viimeiset 15 vuotta kunnon myrkkypitoaineelle jota 80-luvun lopussa ja 90-luvun alussa käytettiin... :mrgreen:

108
Mun ensimmäinen auto oli Tamiya Grasshopper ja koko paketin hinta oli vuonna 1987? 1988? 995mk, tosin laturina tuli mukaan hidaslaturi joka latasi 6V:n akkua käytännössä koko päivän :lol:. Konekin oli RS380 joten vauhtia ei piisannut. Muistelen että kokoonpanossa hankalinta oli että auto ei kääntynyt kuin toiseen suuntaan, no servohan oli rikki. Myöhemmin päivittelin autoa 7.2 voltin kyttyräakulla :grin: ja Mabuchin "mustamoottorilla" ja autohan kulki aivan mielettömästi suoraan, mutkat olivat hankalampia kun iskunvaimennusta ei ollut vaan pelkät jouset. :) Tuo auto olisi pitänyt säästää...

109
Vapaa keskustelu / Vs: Paras elokuva kautta aikojen!!!!
« : 14.07.10 - klo: 12.07 »

Laitetaanpas pojille vähän oikeita laatuleffoja :p

1. Kummisetä, osa 1
2. Gomorrah
3. Papillon
4. Taksikuski
5. Arpinaama
6. Brokeback Mountain
7. Yksi lensi yli käenpesän

110
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 22.06.10 - klo: 20.02 »
Onkos porukalla omakohtaisia kokemuksia linkin laturista?
http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11060

Tiedä sitten oliko virheliike, mutta eipähän hintakaan ole paha...
Alkoi närästämään, kun nykyinen laturi ei enää lataa neljää kennoa ja harmittaa ladata autojen akkuja yksi
kerrallaan (johdot on kunnossa, joten laturin "piirilevyssä" kai jotain kipua).

Näyttä ihan samalta kuin Turnigy Accurell 6 joka on varsin kelpo laturi joten villi veikkaus on että toimii hyvin.

111
Mielestäni tämä WGT on täysin turha luokka talvilajiksi, koska samantyyppisillä, hieman pienemmillä autoilla (C-12, ST-12 jne) on ajettu Suomessa jo vuosikymmeniä. Miksei niillä voi ajaa edelleen? Miksi kehitellä jatkuvasti uusia luokkia kun harrastajamäärä on varsin rajallinen? Porukka pirstoutuu neljän auton kisoihin 10:ssä eri luokassa....

112
Vapaa keskustelu / Vs: Jääkiekon MM 2010
« : 11.05.10 - klo: 17.23 »
Suomella on näissä kisoissa ja lähes aina ollut ihan luokatonta viimeistelytaitoa. Lähes kaikki maalit mitä tehdään on hirveen työmäärän tulosta. Jos Saksan ja Tanskan tasosia maita vastaan tarvitaan yli kolmekymmentä laukausta/maali niin joku mättää.

Valmennus mättää ja todella pahasti. Tuo koko johto alkaa olla täynnä saunakavereita jotka valitsevat saunakavereitaan kisoihin. Kaiken huippuna on tietenkin "joukkueenjohtaja" Jutila joka ei ilmeisesti muuta tee kuin syö pullaa.

113
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 10.05.10 - klo: 13.03 »
Kiitoksia! :mrgreen:

114
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 10.05.10 - klo: 12.34 »
Onkos kellään linkkiä tms. tohon Tattiksen sähköradan profiilin kun ei millään meinaa aueta mulle. Siis polttisradasta ja Vintagesta löytyy kyllä videota mutta sähköradasta ei ollenkaan. Ajetaanko vastapäivään, pääsuorana ison pääsuoran viereinen suora? ajetaanko ajakorokkeen viereistä "varikkosuoraa" lainkaan?

115
Kannattaa myös varmistaa että miten ohjaimessa se säätö menee, miinus ei aina ole miinus, nimimerkillä kokemusta on  :grin:.

116
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 28.04.10 - klo: 12.59 »
Vieläkös siellä on niitä vesilammikoita isolla radalla? Kävin ma katsomassa ja aikamoiset lätäköt siellä vielä oli.

117
Sähköautot / Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
« : 20.04.10 - klo: 09.21 »
Niin siis 15 portainen ohjelma löytyy täältä. Näin tarkennukseksi .


Kannattaa myös ehkä seurailla noita viestiketjuja, sieltä löytyy "scheissen" seasta myös asiaa ja tietoa.

http://www.rctech.net/forum/electric-road/288105-speed-passion-thread.html

http://www.rctech.net/forum/electric-road/313094-xerun-v2-0-brushless-esc-discussion-thread-42.html

118
Sähköautot / Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
« : 19.04.10 - klo: 22.30 »
Niin tohon hommaan vaikuttaa myös se että mikä softa siellä Snakepoisonin autossa on kinni? 230,231, 318, 324 vai 410, noihan ovat kai ne epäviralliset supercharger-versiot mitä jengille on autoihin laitettu? Satuin saamaan ton aivan viimeisimmän version ja kanssakilpailijoiden mukaan auto kulki nyt suoralla todella hyvin, vaikka sitä ei tuloksista nähnytkään :).

119
Sähköautot / Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
« : 19.04.10 - klo: 09.02 »
"Basic starting settings for 17.5 motor:
FDR: 6.0-6.5 Md/large tracks. 5.75-6.25 Very large tracks.
(raise FDR further for very high traction carpet, or very tight technical tracks)"

http://www.speedpassion.net/en/productDetails.asp?p=65

Mä olen ton säätimen kanssa leikkinyt nyt tämän talven ja huomannut ainakin sen että AMTS:n laittaminen suurimpaan arvoon ei ainakaan lisää vauhtia, paremmin se menee pienemmillä arvoilla. Sen lisäksi jos dynaaminen ajoituksen säätö (Supercharger, mikä on naurettava termi) tuntuu lähtevän liian myöhään päälle, ei delayn laittaminen nollaan ja alkukierrosluvun  alhaisimpaan asentoon laittaminen auta siihen, päinvastoin, ei ainakaan minulla. Vähän "delayta" ja korkeampi alkukierrosluku sai sen alkamaan nopeammin. Ja EPA yli 100% radiosta, sillä näytti oikeasti olevan merkitystä.

120
Sähköautot / Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
« : 18.04.10 - klo: 12.54 »
Oliko uusi  softaversio asennettu kahteen kertaan, nimittäin ilmeisesti se pitää ajaa sinne kahdesti että se toimii kunnolla? Kalibroitko radion softapäivityksen jälkeen? Kaasun EPA pitäisi myös säätää yli 100% jotta kaasu  toimii varmasti täysillä.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5