Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jarkko

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 69
31
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2016 Sääntökeskustelu
« : 02.02.16 - klo: 13.25 »
Kilpailunjärjestäjien pokaaliputiikeista ostamat palkinnot ovat Suomessa vuositasolla karkeasti arvioiden noin 5.000 euron varainsiirto harrastajilta pokaalikauppiaille. Siis rahaa joka käytetään harrastukseen, mutta joka suuntautuu suoraan pois lajin piiristä.

Jos edes palkinnot voisi ostaa alan kauppiaalta, niin pysyisi raha lähempänä harrastusta. Olisiko tässä kehittämisen paikka?

Oman perheen hyllyissä yli 90% niistä on turhia pölynkerääjiä ja ongelmajätteeksi luokiteltavissa.
Muutama pytty on niitä Peitsamon mainitsemia menneistä hienoista hetkistä muistuttajia.

32
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2016 Sääntökeskustelu
« : 02.02.16 - klo: 11.24 »
+1
Henkilökohtaisesti kannatan alla olevaa ja olen tehnyt saman sisältöisen ehdotuksen sääntömuutoksesta jo parina vuonna. Kilpailukohtaisessa palkitsemisessa pääpainon tulisi olla junioreissa, jopa vain junioreissa.

Tämän vuoden säännöissä on palkintojen määrää hieman lisätty viime vuodesta.

PS. tämä on vain henkilökohtainen kantani, jota ei tule tulkita edustamani seuran kannaksi.

Ehdotus muutoksesta tulevien vuosien ohjeeseen: Luovutaan mitaleista ja pokaaleista ja muista koriste-esineistä muiden kuin junioreiden osalta. Kisan päätteeksi ajajakokouksen kaltainen yhteenveto jossa kisan järjestäjän edustaja vetää päivän yhteen tulosten osalta. Junnuille siis pokaalit ja mitalit entiseen malliin mutta senioreille lämmintä kättä ja hyvää mieltä sekä raikuvat aplodit kaikille osallistujille. Rahapulassa kärvistelevien seurojen osalta säästyy ajan yli pitkä penni.

Jk. Itte ajan yleensä Ö-finaalissa ja kuitenkin kotona varsin usein pitää ensimmäiseksi pilkkoa pokaali palavaan ja metallijätteeseen. Tuntuu tuhlaukselta näinä aikoina kun jätteen määrää pitäisi pikemminkin vähentää.


33
Onko kisa jossain seurattavissa online? Edes tulokset näkyvillä?

34
Onko bunkkeriin tulossa jotain lämmitystä? Eilen kävin pyörähtämässä ja siellä oli +8 astetta.

Sehän on vielä selvästi lämpimämpää kuin monen alkukesällä ajettavan ulkokisan aamusta ;-)
Siis pukeutumiskysymys.

35
Tulokset / Vs: DHI Cup 2016 On-Road ajetaan 8.-10.1.2016
« : 11.01.16 - klo: 08.36 »
Onnittelut Viljamille!!!

Vauhti tuntuu löytyneen ja nyt tuli "arvokkaita päänahkoja" kuten Hagberg ja Coelho.

Seuraava ETS tulee olemaan mielenkiintoista seurattavaa, kun Vilkulla on nyt pohjalla erittäin onnistunut DHI Cupin kisa ja edellisen ETS:n myötä kehittynyt tuntuma ETS mattoon ja renkaaseen sekä niiden vaatimaan setuppiin uudessa awesossaan.

36
Viljamin ylivoimainen voitto warm-upissa sekä selkeästi ennen kisaa näkynyt vahva itseluottamus ja usko autoon antoivat syyn odottaa hyvää menestystä. Sinänsä A-finaaliin pääsy on näin äärimmäisen kovatasoisessa kisassa jo hyvää menestystä, mutta nyt oli sellaiset ennnusmerkit, että oli syytä odottaa erittäin hyvää menestystä.
Jännä aikanaan kuulla mahdollista analyysia syistä.

Pidossa oli jotain epätavallista, lieko ollut matolla vai renkaalla siinä enemmän roolia. Kuulemma Viljami valitteli tilannetta ja Matiaksella kesti tosi pitkään, tokaan finaaliin asti saada auto toimimaan kunnolla. Sen jälkeen tulokset paranivat, mutta paljoa ei ollut enää tehtävissä.

37
Onko krossirata viikonloppuna käytettävissä?

Kuten aikaisemminkin isojen kisojen aikana vain kisakäytössä oleva rata on auki. Ensi viikonloppuna la-su (28.11. - 29.11.) krossirata ja drifting-rata ovat kiinni.

Bunkkerin osalta tilanne on nyt käänteinen WJ-kisaan nähden. Henkilömäärärajoitus ja varikkotilat ovat FTT-kilpailun ajan touring-harrastajien käytössä täysimääräisesti.

Kuten alkuviikosta seuran vuosikokouksessa todettiin on kilpailutoiminta keskeinen osa seuran varainhankintaa.
Bunkkerin kohdalla isommat kilpailut valitettavasti vaikuttavat kaikkiin ratoihimme.

t. jarkko

38
Eilen pakkasyön jälkeen bunkkerissa ei tainnut olla kuin ehkä 15 astetta (lämmintä). Joten pitkät kalsarit, hanskat ja villapusero voi olla ihan hyvä kisavaruste kun koko päivän siellä on.

Kim

Keskustelu vuokraisännän suuntaan on asiasta avattu. Tuloksista ei ole vielä tietoa.

Kisaan asti ja ylikin yölämmöt pysyvät plussalla ja päivällä on hieman lämpimämpää kuin viime aikoina.

Varmasti kannattaa joka tapauksessa varata lämmintä sisävaatetta päälle tai ainakin mukaan.

39
Torstaina rata on vapaasti käytettävissä.

40
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 19.11.15 - klo: 22.48 »
Marraskuun lopun FTT kisassa ajetaan Formula-luokka lisäluokkana sunnuntaina 29.11.2015.

Toistaiseksi ilmoittautuneita on vasta 2 - onko kisa mennyt ohi F-1 miehiltä vai eikö sovi aikatauluun?

Katso kilpailukutsusta linkki ilmoittautumiseen.

Vielä huominen aikaa ilmoittautua.

41
Viime viikonloppuna oli Sähkötouringin PM-kilpailut Norjassa. Itselleni kilpailu tuli tietoon n. viikko ennen kisoja kun vahingossa satuin näkemään kilpailun myrcm:ssä.

Haluaisin nyt saada selvyyden kenen vastuulla on näiden arvokilpailujen tiedottaminen eteenpäin? Käsitykseni mukaan PM-kilpailujen järjestäjä ilmoitetaan EFRA-kokouksessa (?) ja sen jälkeen kilpailusta tiedotetaan omalle maalle eteenpäin. Norjassa kilpailunjärjestäjä oli hieman pettynyt kun kuuli ettei kukaan suomalaisista edes tiennyt koko kilpailusta..

Olisiko mitenkään mahdollista parantaa näiden kisojen tiedottamista lajiryhmän puolelta?

Kiitos.
Tämä hommahan putoaa meikäläisen pöydälle KV-vastaavana. Homma ei mene ihan niin kuin tuossa mainitsit. EFRA-kokouksessa päätetään kuka maa järkkää minkäkin kilpailun ja mikäli järjestävä seura ei ole silloin tiedossa, niin se ilmoitetaan myöhemmin. Yleensä myös kisojen päivät jäävät auki EFRA-kokouksessa. Tämä siitä syystä, että EFRA-kalenteri yleensä sekoittaa alkuperäiset suunnitelmat ja eri maiden liitot sitten selvittävät vaihtoiset päivät. Toisin sanoen EFRA-kokouksen infolla ei vielä paljon tiedoteta.

Tämän jälkeen se on kilpailunjärjestäjän vastuulla, että tieto menee eteenpäin. Tyypillisesti järjestäjä tai liitto laittaa infoa sähköpostitse muille maille ja siitä sitten tieto leviää eteenpäin. Esim tästä kisasta ei ole tullut yhtään sähköpostia. Tarkemmin selvittelin, niin Pohjoismaiden facebook-ryhmän yhden viestiketjun kommentissa on ollut linkki kilpailukutsuun. Ihan nyt ei voi pistää lajiryhmän ja meikäläisen piikkiin huonoa tiedottamista tästä kisasta. Otetaan toki opiksi ja pyritään saamaan tieto paremmin julki. Esim kilpailukalenterissa on kaikki ns tiedossa olevat PM-kisat ja pyritään jatkossa päivittämään kalenteria muutosten pohjalta. Voin jatkossa laittaa kaikista PM-kisoista oman topicin esim heti EFRA-kokouksen jälkeen ilman tarkempaa infoa ja päivittämään topiccia sitä mukaa kuin infoa tulee (lue kutsu). Sitten on porukka ainakin tietoisia tarjolla olevista kisoista ja osaa tarvittaessa kysyä lisäinfoa.

Omaa aktiivisuutta ei kannata unohtaa. Voisin kuvitella, että lajiryhmä mielellään ottaa apuja mukaan homman pyörittämiseen eli viestiä vain lajiryhmälle, niin pääsee mukaan vaikuttamaan ja auttamaan lajin eteenpäin viemisessä. Valitettavasti ainakin omalta osalta asioita menee ohi pelkästään ajan puutteen takia ja voisin kuvitella tilanteen olevan näin useammalla muullakin. Asiat halutaan hoitaa hyvin, mutta valitettavasti käytettävissä oleva aika on rajallinen.

Viime vuonna valmisteltiin PM:iä kauden ensimmäisen FTT-kilpailun yhteyteen.
Muihin maihin kutsun levittämistä varten sain meidän lajiryhmältä muiden maiden yhteyshenkilöiden yhteystiedot ja laitoin kutsun heidän kauttaan eteenpäin noin 6 viikkoa ennen kisaa.

En tiedä kuinka eri maissa laittoivat kilpailukutsua esille. Norjasta tuli 2 ilmoittautumista, muualta ei mitään. Tämä oli pettymys.
Ilmoittautumisten vähäisyyden ja kotimaan puolelta tulleiden runsaiden toivomusten vuoksi kilpailun formaatti muutettiin takaisin kaksipäiväiväiseen FTT-formaattiin.

Myöhemmin kuulin historiasta kumpuavaa taustaa sille, että ruotsalaisia lienee turha toivoa ajamaan touringin PM:iä Suomeen ennenkuin sukupolvi siellä vaihtuu nuorempaan.

42
TSP-10 osallistumisen lasku on vain €25. Eikö pitäisi olla €52, jotta sisältää myös renkaat?

Ennakkoon tilille maksettaessa voi samalla maksaa myös renkaat, jolloin kokonaissumma on 52€.

43
Ei kait niitä renkaita pakko ole TSP:hen erikseen ostaa, jos ajaa vaikka edellispäivän TSS renkailla.
Näin ainakin viimetalvena oli mahdollista...

Säännöt sanovat:
TSS-10 ja TSP-10 –luokissa saa käyttää myös edellisessä kilpailuissa käytettyjä renkaita (pitää löytyä
aikaisemman kisan tarrat ja sinetit), mutta nämä lasketaan myös sallittuun maksimirengasmäärään
kilpailua kohti. TSM-10 –luokassa edellisissä kilpailuissa käytettyjä renkaita ei saa käyttää.

Tarkkaan ottaen lauantai ja sunnuntai ovat samaa FTT-kilpailua, jolloin ihan säännön sanamuodon mukaan ei mentäisi jos FTT I kilpailussa sunnuntaina ajetaan lauantain renkailla.

Kilpailunjohtajana olen valmis viime vuoden malliin nyt FTT I kisassa kuitenkin hyväksymään lauantain TSS:ssä merkatut renkaat sunnuntain TSP:hen, kunhan ne merkataan asianmukaisesti sunnuntaina uudestaan.

44
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2016 SÄÄNTÖKESKUSTELU
« : 02.11.15 - klo: 13.49 »
Joskus on arvokisoissa katsastus käskenyt teippaamaan umpeen esim. hieman ylisuuren ylimääräisen antennireiän, jos antennilla on toinenkin reikä. Sääntö ainakin pari vuotta sitten vielä sanoi, että korissa ei saa olla ns. ylimääräisiä reikiä.

Jos siipi peittää pois leikattujen tolppien reiät umpeen, niin ym. ongelmaa ei katsastaessa pitäisi olla.

Kerran katsastus poistatutti yhden a-finaalikandidaatin touring autosta etuiskaritukeen kiinnitetyn spoilerin muotoisen muovin kappaleen. Se siis oli kiinni auton rungossa, ei korissa.

45
Niinpä, paimenkoiratiimi nappas taas yhden... Kurtzbuch tyylillä ykkösseksi. Nyt enää MM kisat Brasiliassa niin homma on siinä, Turistissakin meinas tulla kaksoisvoitto, mutta viime metreillä toinen "S" merkki puristi ohi ja "vain" kakkonen ja kolmonen... Sitten vaan Suomeen sama meininki ensi kesäksi... ei ole ainakaan autosta kiinni...

Tuli muuten paimenkoiraajille turistissa vain kolmonen, ei siis 2 ja 3.
Toiseksi tullut Groskamp on ajanut HB:llä koko kauden, minkä voi bongata esim. REDRC:n jutun tekstistä.
Groskamp ei näytä muistaneen päivittää tietojaan MyRCM:ssä, kun siellä on edelleen väärä automerkki.

Pelkällä automerkillä sinänsä ei todellakaan ole kovin suoraa vaikutusta menestykseen huipunkaan tasolla.
1/8:ssa 12 auton finaalissa oli 9 eri merkkistä autoa ja millä tahansa merkillä olisi voinut voittaa.
1/10:ssä oli automerkkejä 6 ja mikä tahansa merkki olisi voinut voittaa.
Suorittamisen kokonaisuus ratkaisee. Kun tekeminen on valmistautumisessa, varikkotoiminnassa ja kuskilla ajamisessa kunnossa, niin tulee hyvää tulosta.

46
Täältä sivusta tukea ja rohkaisua kaikille ilmoittautumiseen Casino Circuitin kisaan.

Suunnittelemme ensimmäiseen FTT kisaan marraskuun loppussa otettavaksi mukaan ohjelmaan 1-2 lisäluokkaa (1/10 kokoista kumipyöräistä luokkaa). Mahdollisuus ilman lisenssiä ajettavien luokkien ajamiseen FTT-luokkien rinnalla on uusi avaus alkavalla kaudella.

Eri luokkien aktiivisuus tämän kuukauden tapahtumissa vaikuttaa lisäluokkien valintaan.

Itse pidän tällä hetkellä Formuloita yhtenä varsin potentiaalisena lisäluokkana.

t. jarkko (FTT kilpailunjohtaja)

PS. tämä oli vain rohkaisu ilmoittautumiseen, EI ruveta tässä ketjussa käymään offtopic-keskustelua tämän enempää.

47

Hyvä että saatiin näinkin aikaisin draftia ensi kesän aikataulusta, kiitokset Vesalle.

Omaan silmään pistää se, että heinäkuun ekana vloppuna ajettaisiin kaksi ratakisaa eri paikoissa: FTT-päätöskisa Laukaalla että GPT/LS5-kisat Tattiksella. Ottaen huomioon kuinka vähän osanottajia kesällä rataluokissa on, pidän tätä aika lailla huonona ratkaisuna. Kesällä on tietty rajallinen määrä vloppuja pelissä, mutta rataluokkia en laittais samoille päiville.

Kuinka paljon on samoja kuskeja k.o. luokissa ??

Ei montaa, mutta joukossa esim. sähkötouringin SM1 ja SM3 tai GPT:n SM1 ja SM4.

48
Hiljattain alkaneen sisäkauden ensimmäinen "isompi" kansallinen kilpailu ajetaan nyt viikonloppuna PKSRCAn uudet EOS-matot saaneella krossiradalla Jätkäsaaren Bunkkerissa.

Alla on hieman yhteenvetoa Winter Jumps I -kilpailun osallistujamääristä.
> osallistuvien kuskien määrä molemmat päivät yhteen laskien on 77
> osallistumisia on yhteensä 103, joista 26 on molemmat luokat ajavia kilpailijoita
> 2WD:ssä ilmoittautumisia on 52 ja 4WD:ssä 51 eli luokkien suosio on samalla tasolla.

> kilpailijat edustavat 18 eri seuraa. Lisäksi seuratieto puuttuu 8 kilpailijalta.
> Alla on osallistujamäärät seuroittain
PKSRCA   34
RccJKL   6
PRCA   5
TUA   4
VUA   3
EKpa   2
HyUA   2
OSPA   2
AAU   1
AUK-Jämsä   1
JärvSRK   1
KyPak   1
LahUA   1
LohUA   1
LprUA   1
MäntsMK   1
RiiUA   1
TamUA   1
Seuratieto puuttuu 8

Olen epäsäännöllisesti seurannut ja kuulostellut touring-radan käyttömäärää PKSRCAn bunkkerin uudella radalla, missä ajetaan alkavan kauden ensimmäinen
FTT-kilpailu 6 viikon kuluttua. Rata on erinomainen, mutta kuskien määrä on pysynyt ainakin omia ennakkoarvioitani pienempänä.

Mielenkiintoista nähdä kuinka paljon tilanne muuttuu Bunkkerin radalla, kun FTT-kilpailu lähestyy.

Kertokaapa minkälaisia havaintoja harrastajamääristä on tehty muilla radoilla?
Entä jo ajetuissa kisoissa?

49
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Bunkkerin RC-keskus
« : 11.10.15 - klo: 00.20 »
Kysymys pysäköinnistä. Nyt Bunkkerin edustalla on kaikki 10-14 luvallista 3h paikkaa riippuen siitä miten tiivisti autot on pysäköity. Tilaa on virallisten liikennemerkkien ulkopuolella vaikka kuinka paljon. Mutta on aivan selvää että kun lappuliisa tulee niin sakko räpsähtää jos auto ei ole liikennemerkkien välissä. Mielestäni on aika ongelmallista että kiinteistössä jossa on parhaimmillaan +100 käyttäjää että parkkipaikkoja on 10 kpl. Tämä on mun mielestä vuokranantajan tehtävä järjestää riittävästi luvallisia parkkipaikkoja. Mitäs jos joku yrittäisi tehdä asialle jotain ennenkuin räpsähtää sakot kaikille ihan turhan takia.

Viimeistään kisoissa, kun ollaan itse kutsuttu porukkaa paikalle kokopäivän tapahtumaan, järjestelyn pitäisi olla järkevämpi.

50
Laturin näkyvät asetukset ovat ladattavan akun mukaiset. Muista myös balansointiliitin ja lataaminen lipopussissa.

Toinen havainto liittyy itse laturiin. Myyjän sivuilla lukee laturin tiedoissa näin:
-  1-6S akkujen lataamiseen
-  Yleiset 1-2s ajoakut 1:10 autoihin (2400-6000mah) sekä pienemmät 1-6S akut multikoptereihin (450-3300mah)

Kun tämä on isokapasiteettinen ajoakku 4S akku, niin tarkistaisin itse vielä maahantuojalta laturin soveltuvuuden tuon laturin oman speksin ulkopuolle hieman menevän akun lataamiseen.

51
RC-kerhot ja -radat / Vs: Uusi sisärata Tervakoskelle
« : 30.09.15 - klo: 08.55 »
Mikä mahtaa olla avajaisten ajankohta vähän tarkemmin kuin "sunnuntaina"?

Että osuu oikeaan aikaan paikalle.

52
Tulokset / Vs: EOS 1 kilpailu NÜRBURING 18-20.9.2015
« : 20.09.15 - klo: 18.52 »
Filosofiaa jonkun mielestä tai ei, mutta minusta korkealaatuisen videon perusteella on mahdollista muodostaa hyvä käsitys radasta ja tapahtumista radalla. Videon kautta nähtynä mikään ei tietenkään vastaa aitoa kokemista paikanpäällä. Toivottavasti kuitenkaan kukaan ole sitä mieltä että keskustelu ja kommentointi tulisi rajata vain siihen piiriin, joka on oikeasti ollut paikan päällä.

Hienoa, että tapahtumaan osallistuneet ovat tyytyväisiä. En muuten huomannut kenenkään haukkuvan sarjaa.

53
Tulokset / Vs: EOS 1 kilpailu NÜRBURING 18-20.9.2015
« : 20.09.15 - klo: 17.09 »
Alustan tasaisuutta ja samalla pidon tasaisuutta voi "murtaa" muutenkin kuin varsinaisilla hyppyreillä, esim. vaihtamalla paikoittain alustan materiaalia, laittamalla maton alle nypyä tai ohutta rimaa (=pyykkilautaa) rikkomaan pitoa, lisää mutkiin vaikeutta nopeilla kallistusten vaihdoilla jne.

Nypyt ja ohuet rimat, tämmöisiä pinnan muotoja jos on saviradassa ne yritetään saada pois radasta.
Matto rataan ne taas pitäisi lisätä, olen todella hämmentynyt! :shocked:
Kallistuksia mutkiin on aika hankala toteuttaa vanerista ja laudoista samallalailla kuin saviradoilla voi tehdä.

Olisi myös mielenkiintoista tietää, että valittaako noi maailman huippukuskit jotka EOS sarjaa kiertää
pintamateriaalista ja ettei radat ole tarpeeksi "offroadia".
Onko joku paikalla ollut todistanut tämän kaltaista keskustelua?

Elämä on usein monimutkaista ja asiat hankalia toteuttaa, eikä hämmennykseltäkään aina välty.
Kun on itse tilanteessa ja toiminnan sisällä, ei ehkä helposti nosta tarkastelukulmaansa kokonaisuuden tasolle luokan perusasioihin. Ajan kanssa pohdinnat varmaan syventyvät ja laventuvat.

54
Tulokset / Vs: EOS 1 kilpailu NÜRBURING 18-20.9.2015
« : 20.09.15 - klo: 15.56 »

Sarjan nimi EOS = European OFFROAD series. Edelleen minusta tuo ei ollut offroad-ajamista. Siitä kritiikkini, ettei toteutus ole lähempänä offroadía.


Minua kiinnostaisi tietää, että miten tasaiselle pohjalle rakennetusta mattoradasta saadaan enemmän offroadia kuin se EOS kisoissa on?

Alustan tasaisuutta ja samalla pidon tasaisuutta voi "murtaa" muutenkin kuin varsinaisilla hyppyreillä, esim. vaihtamalla paikoittain alustan materiaalia, laittamalla maton alle nypyä tai ohutta rimaa (=pyykkilautaa) rikkomaan pitoa, lisää mutkiin vaikeutta nopeilla kallistusten vaihdoilla jne.

55
Tulokset / Vs: EOS 1 kilpailu NÜRBURING 18-20.9.2015
« : 20.09.15 - klo: 14.09 »
Itse tykkäsin kovasti tosta tuupin menosta.

Just hyvää änkeemistä ja tosissaan ajamista. Kyllä tossa top3 jokainen kuski tuuppasi kerran tai toisen ja ainakin ne yritti. Coelhon tyyli oli kyllä loistava ja onhan se ihan sairaan nopea. Samaa herraa on täälläkin parjattu, kun ajaa "likaisesti" itse kyllä tykkäsin ja onhan näyttävää.

Itse olen noviisi näissä asioissa, mutta voittekos kokeneet arvon herrat selventää:
1. Mikäli crossia ajetaan matolla niin se automaattisesti on muutaman tahon mielestä hyppytouringia, mutta mikäli Tattiksella ajettiin hetki sitten kisat Correilla turistia niin miksi se ei sitten ollut tasamaa crossia tms ?

2. Onkos kaikki kehitys / erilaisuus pahasta tässä Nokialandiassa ?

Itse en ymmärrä mitään RC-kisaamisesta, joten puhun mistä tiedän, eli pelasin aikoinaan peinttiä ja ihan tosissaan rundattiin ympäri Eurooppaa vuosia. Ei siellä pärjännyt olemalla se herrasmies joukkue vaan pelaamalla samalla tasolla ja kovaa. Mikäli sinne meni kumartelemaan niin ei sieltä päässyt edes alkusarjasta jatkoon. Toki värikuulien ampuminen ja rc-autoilla ajaminen on kuin yö ja päivä, mutta kilpaileminen on aina kilpailemista.

Enivei upeat puitteet ja ilmeisen kova taso. Erityisen hienoa, että jengi rundaa tuolla. Tuolla Ringillä itse muuten lopetin peintin kilpaa pelaamisen Euroopassa vuonna 2007 sen jälkeen pelasin Suomessa liigan loppuun ja jäin peintti-eläkkeelle.

Sarjan nimi EOS = European OFFROAD series. Edelleen minusta tuo ei ollut offroad-ajamista. Siitä kritiikkini, ettei toteutus ole lähempänä offroadía.

@goos: pääsääntöisesti handout renkaan käyttöön kisarenkaana kuuluu rajoitus "renkaiden ja vanteiden muokkaaminen on kielletty" jolla pyritään siihen että porukka ajaa samanlaisella rengastuksella. Handout renkailla kisattaessa tulokseen ei pitäisi olla vaikutusta sillä minkälaiset pihdit pakista sattuu löytymään vaan tulokset ratkotaan radalla tasaväkisellä rengastuksella.

56
Tulokset / Vs: EOS 1 kilpailu NÜRBURING 18-20.9.2015
« : 20.09.15 - klo: 10.47 »
Katsoin 2wd finaali 3:sen. Hienoa ja tarkkaa ajoa voittajalta.

Muuten touhu ei näyttänyt kovin järkevältä. Krossimaisuus oli kyllä onnistuttu minusta hukkaamaan ihan kokonaan ja tämä oli todellista pompputouringia.

Ei ihmetytä, että renkaiden onnistunut virittely on ollut tärkeässä roolissa ajon onnistumisessa. Minkäköhänlaista tuo olisi ollut handout-krossirenkailla - varmaan kaatoja kaatojen perään.

57
Moi,

oletteko löytäneet käyttökelpoista litteää piuhaa ajanoton luuppia varten.

PKSRCAn turistiradan pohja Jätkäsaaren bunkkerissa on erittäin tasainen ja litteä piuha sopisi siinne maton alle parhaiten. Urien ajaminen lattiaan olisi vasta viimeinen vaihtoehto.

t. jarkko

Radan kasaaminen alkaa huomenna klo 10.00. Tervetuloa osallistumaan.

58
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 08.09.15 - klo: 15.11 »
Britit ovat valinneet GRP:n renkaat Formula 2015/16 sarjan viralliseksi renkaaksi
http://www.redrc.net/2015/09/brca-announce-201516-formula-control-tyre/

59
...
Jos itse saisin päättää niin kaikki EMt voisi ajaa vuorovuosina Italia-Espanja-Portugali akselilla, jossa radat ja ilmasto on varmuudella kohillaan.

Tosiasia on kuitenkin ettäSaksassa on yli kolmekymentä aktiivista nitrorataa, Italiassa kaksikymentä viisi, Ranskassakin muutama. Kyllä ne sinne kisoja haluavat. Yhteistumin kannattaisi myös niitä houkutella FLATEN baanalle Tukholman lähelle.

Samaa mieltä Jarin kanssa. Itsekin laittaisin kaikki kisat Italia-Espanja-Portugali akselille, vaikka korkeamman sääriskin saksa ja ranska hyvinkin voivat haluta kisoja. Tukholman nurkilla sääriski on aivan liian korkea.

EM-kisoihin osallistumisen kulut ovat omakustanteiselle niin korkeat, että sääriskiä yhtälö ei kestä. Viikko viikosta kisapaikalta toiseen siirtyville pro-kuskeille tilanne on toisenlainen.

60
Tosi siistii että hienot puotteet.

Suomessa turha odotella hienoja ratoja muutamaan sataan vuoteen jos yhtään seuraa uutisia.

Koko ratapuoli taitaa kuolla kun suomessa ei ole tilaa ja asfaltti kallista. Aika naurettavaa sinänsä. Meillä oli käpylässä suvussa asfalttiliike mutta ei ole enää joten en tuossakaan suhteessa pysty kuin voivottelemaan.

Onneksi savella ja astrolla sentään jotain tulevaisuutta jos siitä tykkää.

Ei tämäkään rata ole tänne noussut odottelemalla. Toteutuksen on mahdollistanut yksi hyvin varakas alueen asukas. Naapuritonteilla on kasvamassa omilla korkealla piikkilanka-aidalla rajatuilla alueillaan punaista viinirypälettä, omenaa, oliiveja, jotain yrttejä ja muita hedelmäpuita. Ne ovat suunnilleen siisteimmät hehtaarit hotellin ja radan välillä. Tää omistaja kelpaisi mun puolesta EU'hun, mutta muu maa saa odotella pari sukupolvea (sori politikointi). Kaveri itse on kisapaikalla katsomassa että hommat sujuu ja hänen tyttärensä on mukana toimitsijaporukassa.

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 69