Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - valtsu99

Sivuja: [1] 2 3
1
Tulokset / FTT 2024 -Sarjapisteet
« : 26.02.24 - klo: 17.39 »
Moro,

Liitteenä FTT 2024 sarjapisteet kahden ajetun kisan jälkeen.

Valtteri

2
Moro,

Valtteri Pausio GT-12

3
MyRCM linkit lisätty luokille: Rekka, GT-12 ja CS-12.
GT-12 ja CS-12 voi myös ilmoittautua Kitin kautta, vain yksi ilmoittautuminen per luokka tarvitaan

Pääseekö kitin kautta ilmoittautuneet erälistoihin myös :D?

Valtteri

4
Moro,

Ei ole FTT -sarjasäännöissä ollut pitkään aikaan mainintaa C -arvoista.

Akkujen maksimi lataus-/purkuvirta on 12 A riippumatta akun kapasiteetista. Kilpailija on vastuullinen lataustapahtuman turvallisuudesta.

Valtteri

5
Vahvistettu kisapäivät alkuperäiseen viestiin.

6
Liitteenä FinTrack Tourin sarjasäännöt kaudelle 2024.

Osakilpailuita ajetaan 3kpl. Oulun kisa saattaa kuulemma elää vielä EM-kisoista johtuen.


Kilpailupäivät (FTT lauantaina, 12TT sunnuntaina):
FTT/12TT I 27.-28.1.2024 Äänekoski
FTT/12TT II 24.-25.2.2024 Vantaa
FTT/12TT III 6.-7.4.2024 Oulu

Valtteri

7
Moro, sen verran huutelen tähän väliin, että ihan yhtälailla minä olen potkinut lajiryhmää eteenpäin moottoriasian tiimoilta (jostain maaliskuusta asti), en hirveästi valehtele, jos sanon että keskimäärin viikoittain on lähtenyt viestiä lajiryhmän suuntaan kyseisen asian tiimoilta.

Kisakalenteria ollaan osittain yhdessä mietitty ja olen ymmärtänyt, että Vesa ottaa vetovastuun kalenterista ja minä moottoreista.

Olen päättänyt tässä kuluvan vuoden aikana, että lopetan luokkayhteyshenkilönä tulevan kauden jälkeen. Alla lajiryhmällekkin lähtenyt sähköposti, jossa hieman avataan syitä päätökseen:

” Olen tässä kuluvan vuoden aikana päättänyt, että en jatka FTT -luokkayhteyshenkilönä tulevan kauden (2023-2024) jälkeen.

Syynä tähän päätökseen on, että mulla ei ole aikaa, eikä oikeestaan kiinnostustakaan ”holhota” lajiryhmää ja koittaa lypsää toimintaohjeita jne.

Lajiryhmä tekee tätä vapaaehtoisesti töiden ja muun elämän ohella, mutta niin tekevät luokkayhteyshenkilötkin ja tämä aktiivinen lajiryhmän terveelle potkiminen ei mielestäni ole luokkayhteyshenkilön tehtävä.”


Valtteri

8
Onkos tämä edennyt mihinkään suuntaan?
Olisi kiva saada tietoa, jotta ehtii hommata vehkeet ja pääsee treenaamaan. Samoin kisakalenterin julkaisu menee vuosi vuodelta liian lähelle ensimmäisen kisan alkua.

Lajiryhmän päätöksiä odotellaan…

9
Ilmoitukset tarjottavista moottoreista allekirjoittaneelle 4.8. mennessä.

10
Luokkamuutosten johdosta on FTT:hen (yhdistetty TSS-10 ja TSP-10), sekä 12TT (GT-12) luokkiin haussa uusi ykstyyppimoottori.

Moottoreita tullaan valitsemaan 2kpl, toinen aloittelijaystävällinen budjettiversio ja toinen kilpaijoille suunnattu moottori.

Ilmoita tarjoamasi moottorit allekirjoittaneelle 4.8. mennessä.



Pyydämme kiinnostuneita maahantuojia ehdottamaan itse parhaaksi näkemiänsä moottoreita vaatimusten pohjalta.

- 17,5T käämitys

- budjettiversiossa kiinteä ennakko

Jälleenmyyntihinta:
budjettiversiossa 50-80€
Kisaversiossa 80-130€

- Oltava saatavilla vähintään kesään 2025 asti, mielellään pidempään

- Tasalaatuinen, kestävä moottori

- Yhteensopivuus nykyisiin autoihin

Testaamista varten tarvitaan vähintään 4  samanlaista testimoottoria.

Moottorin valinnassa huomioidaan
- yleinen laatu
- moottorin ajettavuus
- juotossiltojen laatu
- lämpeneminen eri välityssuhteilla
- moottorin saatavuus yleisesti
- hinta

11
Tulokset / Vs: FTT 2023 -Lopputulokset
« : 03.04.23 - klo: 14.48 »
Lopputulokset liitetty ensimmäiseen viestiin.

Kiitokset kaudesta järjestäjille ja kilpailijoille!

Valtteri

12
Tulokset / Vs: FTT 2023 -sarjapisteet
« : 14.03.23 - klo: 19.18 »
Sarjapisteet päivitetty ensimmäiseen viestiin.

Valtteri

13
Kauden 2023 viimeisessä osakilpailussa; Oulussa arvotaan sarjan sponsorin EuroRC:n lahjakortteja seuraavasti. TSS, TSM ja TSP -luokille on kaikille yksi lahjakortti, jonka arvo on suhteutettu osallistujamääriin. Jokainen saa yhtä monta arpaa, kun on ajanut kisoja (enimmillään voit siis saada 4 arpaa/luokka) ja lahjakortit arvotaan kullekkin luokalle näiden osallistujien kesken.

Lahjakortti on lunastettava henkilökohtaisesti palkintojenjaossa. Mikäli ilmoittautumisia ei tule tarpeeksi sarjapisteiden saamiseen (TSM/TSP 10 kuljettajaa, TSS 5 kuljettajaa) arvotaan lahjakortit samalla periaatteella viimeiseen ilmoittautumispäivään mennessä ilmoittautuneiden kesken.

Lahjakorttien arvot ovat
TSM: 130€
TSP: 80€
TSS: 40€

Valtteri
FTT -luokkayhteyshenkilö

14
Kilpailijoiden kanava / FTT ja 12TT tulevaisuudesta
« : 11.03.23 - klo: 09.45 »

Tästä on taustalla ollut puhetta jo pitkän aikaa, mutta koska muutama ihminen ei voi kuin aavistella kilpailijoiden mielipiteitä ja ajatuksia ja kilpailut tehdään kuitenkin kilpailijoita varten, haluaisin asiallisia kommentteja FTT ja 12TT:n yhdistämisestä puolesta ja vastaan. Toivon että tähän vastailevat pääasiassa kilpailunjärjestäjän ja ne, jotka ajavat tai suunnittelevat ajavansa jompaa kumpaa sarjaa.

Toivon että vastailette omalla nimellänne ja kerrotte vaikka roolinnekin (esim Valtteri Pausio, FTT -kuski, ajatuksissa myös 12TT) Ajatuksensa voi toki laittaa vaikka mulle YV:nä niin voin nimettömänä julkistella niitä tänne.

Tämä ainakin FTT:n osalta vaatii pieniä uudelleenjärjestelyjä. Minun ajatukseni olisi, että TSS ja TSP yhdistetään yhdeksi luokaksi, esim 17.5t kiinteällä välityksellä.

Mielestäni kumirengasluokat (tämä yhdistetty stanu-poro ja TSM) ajettaisiin toisena päivänä ja 12TT luokat toisena. En ota kantaa kumpi ajetaan la ja kumpi su. Kumirengas -päivänä olisi touringille sopiva rata ja Foam -päivänä mattisrata.

Uskoisin että tämä lisäisi molempien sarjojen osallistujamääriä, karrikoidusti yksillä matkakustannuksilla saat kaksi kisaa —> osa touring -kuskeista ajaisivat varmasti myös mattissarjaa ja toisinpäin. Lisäksi tämä helpottaisi kilpailunjärjestäjiä vapauttamalla viikonloppuja ja resursseja muille sarjoille ja muuhun toimintaan.

Valtteri

15
Tulokset / FTT 2023 -Lopputulokset
« : 19.02.23 - klo: 21.51 »
Liitteenä lopputulokset.

Valtteri

16
Muistakaahan pyytää FTT numero allekirjoittaneelta, mikäli aiotte ajaa. Kilpailuihin ei saa ilmoittautua ilman numeroa.

Valtteri

17
Liitteenä lajiryhmällä käsittelyssä ollut ehdotus.

Sarjasäännöt julkaistu

Valtteri

18
Liitteenä sarjasäännöt ja lisämäärys kaudelle 2023.

Tärkeimpinä sääntömuutoksina varmaankin lisenssipakko TSS-10 ja TSP-10 kuljettajille, takasiiven malli ja videotuomarointi.

Valtteri

Edit. Lisätty tärkeimmät sääntömuutokset

19
Koska rengas julkaistaan? Kiinnostaisi myös mitä muutoksia korisääntöön tulossa, paino/paksuus?

Sitähän on tässä ooteltu, toimitin testausraportin AKK:lle tuolloin marraskuun alussa, sieltä ei ole päätöstä kuulunut kysymyksistä huolimatta.

Alustavasta ohjeistosta poimintoja:

”Siiven on mahduttava suorakulmion mallisesta reijästä, jonka leveys on 40,0 mm ja korkeus 20,0 mm. Takasiiven maksimi leveys on 190,0 mm”

” Korin paino: Vähintään 80 grammaa ja korin nimellinen paksuus vähintään 0,65mm - korit tarkastetaan harjoitusten aikana ja merkitään hyväksytyksi. Takasiiven on oltava kaupallinen lexanista valmistettu 1/10 sähkötouringin siipi. Takasiipeä ei saa korottaa millään tavalla.
Ylimääräinen teippi tai muu ylimääräinen materiaali eivät saa lisätä korin painoa. Ylimääräiseksi materiaaliksi luetaan kaikki muu paitsi kori, takasiipi ja takasiiven kiinnikkeet (M3 ruuvi/vastaava, mutteri ja kohtuulliset aluslevyt/vastaavat). Koritarrat ja pienet määrät suojateippiä pyörien yläpuolella korin suojaamiseksi ovat sallittuja. Mikäli korissa on materiaalia, joka lisää korin painoa, punnitaan kori ilman painoa lisääviä materiaaleja. Liian kevyeen koriin saa lisätä painoa ikkunalinjan yläpuolelle.”

Valtteri


20
Testit ovat loppusuoralla ja raportti lähtee AKK:lle 4.11.

Testattavina olivat

Volante V9X 1:10 CP 28R Indoor Carpet Rubber Tire Pre-glued - (4) V9X-PG28CP

Ja

HOT RACE TOURING EP RUBBER TYRES 1/10 SHORE 32 CARPET

Ilmoittelen heti kun tiedän kumpi valitaan.

Valtteri

21
Kauden 2023 kisat ovat tässä. Sekä kuskeista, että järjestäjistä on katoa jotenka osakilpailuita ei saatu enempää.

22
Alustava kilpailukalenteri on seuraavanlainen:

FTT I Vaasa 21.-22.1.
FTT II Helsinki 11.-12.2.
FTT III Äänekoski 11.-12.3.
FTT IV Oulu 1.-2.4.

Kilpailukalenteri saattaa vielä elää, päivät lyödään lukkoon AKK:n kokouksessa.

Valtteri

23
Tulokset / Vs: FTT 2022 -Lopputulokset
« : 01.10.22 - klo: 20.51 »
Lopputulokset lisätty alkuun.

24
Kisoista saatiin lisää tietoa! Kolmas ja neljäs sisäkisa ovat lähes varmoja, eli eiköhän me talvisarja saada aikaiseksi.

Lisää tietoa ensiviikolla

Valtteri

25
Moro

Vaasassa on ehdottomasti ehkä kilpailut tammikussa ja Helsingissä maaliskuunloppu-huhtikuun alku akselilla. Helmikuulle olen koittanut lypsää kilpailua niin saataisiin sarja jo aikaiseksi.

Kesäkaudelle Laukaa on suunnitellut kilpailua heinäkuun alulle.

Valtteri

26
Alkaa olla viimeiset hetket ilmoittaa halukkuutensa järjestää FTT-kisat, muuten ei sarjaa ajeta.

Toistaiseksi ei ole yhtäkään halukasta seuraa löytynyt.

Valtteri

27
Haussa olisi siis kauden 2023 FTT-osakilpailut.

Sisäkilpailut tammikuu-huhtikuu (ja syyskuu-joulukuu) väleille
ja ulkokilpailuja toukokuu-elokuu välille.


Olkaahan seurat yhteyksissä allekirjoittaneeseen 20.8. mennessä mielellään (alustavilla) päivillä, niin saadaan alustava kisakalenterisuunnitelma AKK:lle käsittelyyn.


Valtteri
FTT -luokkayhteyshenkilö

28
Moro

AKK:lta tuli vastaus:
"sarjan viimeinen osakilpailu on viimeisenä ajettava kilpailu", eli käytännössä kilpailun nimellä ei ole merkitystä, vaan päivämäärällä, jolloin se on ajettu.

Voidaan toki muuttaa myös kilpailuiden nimet täsmäämään.

Valtteri

29
Moro. Erittäin hyvä kysymys, näkisin että tä on AKK:n/lajiryhmän päätettävä asia. Selvittelen ja ilmoittelen tänne vastauksen :).

Valtteri

30

- Mielellään kovempi ja vähemmän sottaava kuin tämänhetkinen rengas


Ei ole kritiikkiä vaan vilpitön kysmys: miksi kovempi ja mitä tarkoitetaan sottaavalla?

Kovempi sen takia, että olen kuullut monelta harrastajalta valitteluja liian kovasta pidosta, kovemman renkaan myötä pito hieman heikkenee, kulutuskestävyys kasvaa ja kisoista tulee tasaväkisempiä kun myös ei-kiinteänradan -kuskit pääsevät ajamaan, eikä vain pelkäämään auton kippaamista. Tämänhetkisestä liian pehmeästä/liian pitävästä renkaasta kertonee myös se, että renkaan kylki on liimattava ennen ensimmäistä ajoa lähes pitopinnalle asti.

Tämänhetkiset renkaat likaavat lähes yhtäpaljon, kuin xenonit aikoinaan. Tämä puolestaan lisää järjestävien seurojen (toki myös seurojen, joissa FTT-kuskit treenaavat) työtaakkaa (varasinkin jos kisoja ei ajeta kiinteässä paikassa), kun paikat täytyy kuurata mustista käden-, jalanjäljistä ja renkaanjäljistä.

Kysymykset ovat aina tervetulleita, pyrin niihin parhaani mukaan vastaamaan. Ja toki kritiikkiäkin saa antaa, kunhan hoitaa sen mielellään asiallisesti ja rakentavasti  :wink:.

Valtteri

Sivuja: [1] 2 3