Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - valtsu99

Sivuja: 1 [2] 3
31
Lajiryhmä on saanut käsiteltyä TSP-10 moottorin ja sisärenkaiden kohtalot:

Sisärenkaat menevät kilpailutukseen lajiryhmän ja maahantuojan yhteispäätöksellä.

TSP-10 moottori tulee pysymään kauden 2023 samana, mutta hinta tulee nousemaan kuluvan kauden jälkeen 74,90€:een valmistajan hintojen noston takia.

Valtteri
FTT-luokkayhteyshenkilö

32
Sähkötouringin FinTrack Tour -sarjaan haetaan sisärenkaita 2023-2024 ja niiden testaajia. Tämänhetkisten sisärenkauden sopimuskausi on loppumassa.

Sisärenkaat

Nykyiset sisärenkaat ovat osoittautuneet epätasalaatuisiksi ja niiden sopimuskausi on loppumassa, jonka johdosta renkaat kilpailutetaan.
Pyydämme kiinnostuneita maahantuojia ehdottamaan itse parhaaksi näkemiänsä renkaita vaatimusten pohjalta.

- Tasalaatuinen
- käyttövalmis, valmiiksi liimattu 4 renkaan setti
- Mattoradoille tarkoitetut
- Mielellään kovempi ja vähemmän sottaava kuin tämänhetkinen rengas
- Oltava saatavilla vähintään toukokuuhun 2024 asti, mielellään pidempään

Testaamista varten tarvitaan vähintään 9 settiä samanlaisia testirenkaita. Renkaiden osalta testauksessa tullaan kiinnittämään erityistä huomiota tasalaatuisuuteen, pidon määrään uutena ja renkaan kuluessa, renkaan sottaavuuteen, liimauksen pitävyyteen ja renkaiden ajettavuuteen.

Testikuskit

Haussa siis myös testikuskit kilpailutettaville renkaille (testaukset suoritetaan todennäköisesti syksyllä 2022) seuraavien vaatimusten pohjalta:

- Pystyt arvioimaan ja raportoimaan renkaan tasalaatuisuutta, ajo-ominaisuuksia ja kulutuskestävyyttä
- Olet lahjomaton ja puolueeton
- Kierrät säännöllisesti FTT-kilpasarjaa (TSM-10, TSP-10, TSS-10)
- Sinulla on kalusto ja paikka testata renkaita

Mikäli täytät yllä olevat kriteerit ja sinulla on halua ja motivaatiota testata FTT-sarjan tulevan kauden renkaita ota yhteyttä 4.5.2022 mennessä.

Maahantuojien tulee ilmoittaa ehdottamiensa tuotteiden tiedot 4.5.2022 mennessä allekirjoittaneelle.
Kilpailutettavat tuotteet ja testikuskit hyväksytään AKK:n lajiryhmässä, jonka jälkeen ollaan yhteydessä maahantuojiin, sekä testikuskeihin.




Ystävällisin Terveisin
Valtteri
FTT-Sarjayhteyshenkilö

33
RaumRC:n korvaava kilpailu on hyväksytty!

FTT II 1.-2.10.2022, Äänekoski/Äänekosken pienoisautoilijat

Valtteri

34
Ensimmäiseen viestiin lisätty kesäkauden kilpailut ja päivitetty ohjeisto.

AKK:n lajiryhmä hyväksyi siipisäännön muutoksen, "Takasiiven on oltava kaupallinen lexanista valmistettu 1/10
sähkötouringin siipi."

Peruuntuneen FTT II järjestäminen syksyllä talvikauden osakilpailuna sai vihreää valoa, eli yritetään sellainen järkätä.

AKK:n lajiryhmä ei hyväksynyt korin minimipainon laskemista, sillä tämän jälkeen sääntöön menee myös nuo ultra light -korit joten sääntö ei palvelisi enää tarkoitustaan pienentää harrastuskuluja. Keskustelussa pyöriteltiin myös painon laskemista ja korin minimipaksuuden asettamista 0,7mm, mutta se koettiin mahdottomaksi valvoa.

Valtteri

35
Syystä että osa lajiryhmästä vaihtelee mieltään about viikon välein laitetaan kilpailutukset hetkeksi tauolle ja koitetaan saada jokin hieman pidempikestoinen päätös, ennen kuin katsellaa kilpailutuksia lisää.

Valtteri

36
Mikäli koronasta johtuen joudutaan perumaan lisää talvikauden osakilpailuja katsotaan asiaa uudestaan ja pyritään pääsemään kaikille osapuolille mahdollisimman suotuisaan lopputulokseen, mutta yhden kisan perumista en näe vielä niin raskauttavana tekijänä.

Valtteri

37
Osasyynä koneen vaihtamiselle on myös jo ostettujen TSP-koneiden elinkaari. Kuluvan kauden jälkeen ostetut TSP-koneet ovat parisen vuotta vanhoja --> alkaa uuden koneen hommaaminen olemaan muutenkin pikkuhiljaa ajankohtaista.

Mikäli TSP-koneen sopimusta jatkettaisiin esim vuodella oltaisiin vuoden päästä samojen kysymysten äärellä kuin nyt. Mikäänhän ei estä tämän hetkisen TSP-koneen lähettämistä kilpailutukseen uudella hinnalla, jolloin se valitaan mahdollisesti uudestaan, mikäli se nähdään parhaaksi vaihtoehdoksi.

Valtteri

38
Sähkötouringin FinTrack Tour -sarjaan haetaan sisärenkaita ja TSP-10 (tarjotut moottorit ovat ehdolla myös GT-12 luokkaan kausille 2023-2024) luokkaan (ProStock) uutta yksityyppimoottoria kausille 2023-2024. Molempien tuotteiden sopimuskaudet ovat loppumassa.

Sisärenkaat

Nykyiset sisärenkaat ovat osoittautuneet epätasalaatuisiksi ja tämän johdosta renkaat kilpailutetaan.
Pyydämme kiinnostuneita maahantuojia ehdottamaan itse parhaaksi näkemiänsä renkaita vaatimusten pohjalta.

- Tasalaatuinen
- käyttövalmis, valmiiksi liimattu 4 renkaan setti
- Mattoradoille tarkoitetut
- Oltava saatavilla vähintään toukokuuhun 2024 asti, mielellään pidempään

Testaamista varten tarvitaan vähintään 9 settiä samanlaisia testirenkaita. Renkaiden osalta testauksessa tullaan kiinnittämään erityistä huomiota tasalaatuisuuteen, pidon määrään uutena ja renkaan kuluessa, liimauksen pitävyyteen ja renkaiden ajettavuuteen.

TSP-10 moottori

Nykyisen Reedy Sonic moottorin hinnannostopaine on suuri joten sen hintaa ei voida taata, mutta nykyisellä TSP-10 -moottorilla saa kilpailla vielä ainakin kauden 2023, mahdollisesti myös pidempään.

Pyydämme kiinnostuneita maahantuojia ehdottamaan itse parhaaksi näkemäänsä moottoria/moottoreita vaatimusten pohjalta.

- 13.5T käämitys
- Kiinteä ennakko
- Jälleenmyyntihinta 50-80€
- Oltava saatavilla vähintään kesään 2024 asti, mielellään pidempään
- sopivuus säätimen 0-ennakkokäyttöön
- Tasalaatuinen, kestävä moottori
- Yhteensopivuus nykyisiin autoihin

Testaamista varten tarvitaan vähintään 4  samanlaista testimoottoria.

Moottorin valinnassa huomioidaan
- yleinen laatu
- moottorin ajettavuus
- juotossiltojen laatu
- lämpeneminen eri välityssuhteilla
- moottorin saatavuus yleisesti
- hinta


Päätös valittavasta moottorista pyritään tekemään toukokuun loppuun mennessä.


Maahantuojien tulee toimittaa ehdottamansa tuotteet 28.2.2022 mennessä allekirjoittaneelle. Pyytäisin olemaan yhteydessä viimeistään viikkoa ennen taka-rajaa ja ilmoittamaan millä tuotteilla kilpailutukseen osallistutaan ja sopimaan toimituksesta.



Ystävällisin Terveisin
Valtteri
FTT-Sarjayhteyshenkilö

edit. Syystä että osa lajiryhmästä vaihtelee mieltään about viikon välein laitetaan kilpailutukset hetkeksi tauolle ja koitetaan saada jokin hieman pidempikestoinen päätös, ennen kuin katsellaa kilpailutuksia lisää

39
Koitan AKK:n kanssa saada tuon korin minimipainon 75 grammaan seuraaviin kisoihin mennessä.

Muutama sääntömuutos -ajatus mun mieleen ja korviin kantautunut:

Reseedin voisi ottaa käyttöön, jotta jokaiselle kuskille saadaan sopivan nopeuksiset kaverit alkueriin. Täydellisessä maailmassa tästä hyötyy kaikki muut paitsi ajanottaja… mutta kokeilemallahan se selviää. Suurimpina ongelmina näkisin, että treeneissä saat ajaa käytännössä millä tahansa renkailla --> kärjistetysti kuski voi ajaa foameilla liian hyvän reseedi paikan itselleen. Toinen ”ongelma” on renkaiden auki ajo: virikuski A ostaa kahdet renkaat ja ajaa molemmissa treeneissä eri rengasseteillä vs. virikuski B ajaa vain yhdet renkaat sisään, jolloin kierrokset ovat jo auki ajetulla renkailla huomattavasti parempia. Näin ollen joko virikuski A tai virikuski B joutuu väärään alkuerähiittiin.

Tuomaroinnin helpottamiseksi numerot voisi siirtää takaisin auton molempiin kylkiin.

Videotuomaroinnin voisi mahdollistaa säännöissä malliin: ”Tuomaroinnin apuvälineenä voidaan käyttää kilpailunjärjestäjän videointikalustoa. Täysin selvissä tilanteissa videon perusteella voidaan langettaa maksimissaan 5 sekunnin aikasakko.”

Varsinkin TSM -lähdöissä tuomarit ovat kovan paineen alla. Tätä voisi helpottaa tarjoamalla tuomareille lisäsilmiä: Mikäli A finaalissa on 10 kuljettajaa voisi finaalista esimerkiksi alkuerien mukaan kolmen parhaan irroittaa yksi kerrallaan (ensimäisellä finaalikierroksella paalupaikalle ajanut, toisella 2 -ruutuun ajanut…) nostovuorosta oman sarjansa b-finaalin ”tuomariksi”. Näiden tuomarien antamat rangaistukset edellyttävät varsinaisten tuomarien ”hyväksynnän”. Tämän kaltainen järjestely on kait ollut joskus aikoinaan käytössä ja mielestäni se opettaisi kuskeja ymmärtämään, että kaksi tuomaria ei pysty näkemään jokaista radalla tapahtuvaa tapahtumaa ainakaan riittävän selkeästi tuomioiden antamiseen.

Vanhat kaavat on tehty rikottaviksi ja mielestäni mahdollisuuksien puitteissa jokainen sarja voisi nostaa itsensä (porot nostaa vain poroja, virit vain virejä ja stanut vain stanuja). Välillä saa kylmähiki otsalla katsella kun aloitteleva stanukuski nostaa virilähtöä.

Valtteri

40
Tulokset / FTT 2022 -Lopputulokset
« : 08.01.22 - klo: 19.52 »
Liitteenä TSS-10, TSS-10 NM, TSP-10 ja TSM-10 luokkien lopputulokset.

Nostan käden ylös virheen merkiksi TSS-10 väärin jaetuista palkinnoista. Katsellaan ne kuntoon asianomaisten kanssa (asianomaiset olkaa yhteydessä minuun, jos en ole teihin)

Valtteri

edit 21.3.2022 Sarjapisteet päivitetty
edit 3.5.2022 Sarjapisteet päivitetty
edit 1.10.2022 Lopputulokset lisätty (TSS ja TSM)
edit 2.10.2022 Lopputulokset lisätty (TSP)

41
FTT rankinginä jatkuu tuo jo edelliseltä kaudelta tuttu

http://ibm.biz/FTTRanking

Valtteri

42
Moro

Aattelin tehä topiikin, jossa voidaan keskustella FTT:n tulevista säännöistä ja tarvittavista sääntömuutoksista pitkin kautta, aina siihen asti että lähettelen säännöt lajiryhmälle ja hallitukselle hyväksyttäväksi. Tarkoituksena on siis kehittää sarjaa ja saada siitä mahdollisimman harrastajaystävällinen, sekä hoitaa tuo sääntöjen päivittely niin ettei ohjeiston julkaisuhetkellä tulisi kuskeille yllätyksiä sääntöjen suhteen. Sääntöehdotuksia voi toki laitella mulle suoraankin vaikka yv:llä, sähköpostilla tai kirjekyyhkyllä, jollei itse halua niitä täällä ilmaista, ja laittelen niitä sitten anonyymisti tänne. Keskustelu on tarkoitettu lähinnä niille, ketkä sarjaa ajelee/suunnittelee ajavansa, sekä tietenkin kisanjärjestäjille. Pidetään keskustelu asiallisena!


Mulla on ittellä tähän alkuun pari sääntömuutosta:

Ei niinkään sääntömuutoksena, vaan selvennyksenä voisin ohjeistoon merkata, että mitkä kohdat koskevat niin lisäluokkia, kuin FTT-luokkiakin. Käytännössä kaikki yleiset asiat: ilmoittautuminen, maksimi latausvirrat, tuomarointikohteet, palkinnot… koskevat kaikkia, kun taas luokkakohtaiset asiat: kilpailunumerot, katsastus, kori, moottori…. koskevat vain FTT-luokkia (TSS-10, TSP-10 ja TSM-10)


Eli tuo tämänhetkinen siipisääntö kaipaisi hieman päivittelyä, jotta saadaan nuo joidenkin korien mukana tulevat banaani-siivet hyväksytyiksi, eli 190mm*40mm*20mm laatikkoon mahtumisen sijaan siiven pitäisi mahtua 40mm*20mm reiästä ja maksimileveyden oltava edelleen tuo 190mm. Lisäksi mielestäni nostajien (ja mattojen) turvallisuuden vuoksi olisi hyvä rajoittaa siivet kaupallisiin lexanista valmistettuihin 1/10 sähkötouring siipiin. Sanamuotoa pitää varmaan vielä vähän hioa, mutta perusperiaatteeltaan varmaankin tuon kaltainen sääntö tulee olemaan.
Muutamat ovat kyselleet lisämääräyksen perään juurikin tuon siipisäännön tiimoilta jo kaudelle 2022, mutta mielestäni lisämääräykseen ei ole suurta prioriteettiä, sillä tämänhetkinen siipisääntö on todella yksiselitteinen ja siinä ei ole mitään väärän tulkinnan mahdollisuutta. Jos uusi lisämääräys tehtäisiin kiireellä ei ole taattua että yksiselitteisyys säilyy.
Kyseinen siipisääntö on ollut käytössä ~viitisen vuotta, joten yllätyksenä se ei ole kenellekkään tullut.
Jokaisena vuonna on ollut joitakin koreja, joiden mukana tuleva siipi ei mene siipisääntöön. Lisäksi mikään sääntö ei nykypäivänä pakota käyttämään korin mukana tullutta siipeä, eli siiven voi vaihtaa laatikkoon mahtuvaan versioon tai leikata banaanisiiven niin pieneksi, että se laatikkoon mahtuu.

Toinen mielestäni ajankohtainen sääntömuutos voisi olla virissä akkujännitteen vapauttaminen HV-jännitteeseen ja akun nimellinen jännite saa olla maksimissaan 7,6V. En usko että kukaan akkuaan HV-jännitteeseen lataisi, mutta tämä helpottaisi shortyjen käyttöä pidemmän ajoajan merkeissä. Lisäksi tämä vähentäisi rumbaa katsastuksessa.

Kolmantena mietintämyssyyn korisääntö. Tuo korin minimipaino vaatii hieman viilailua, ajatuksenahan siinä on noiden paperikorien pois rajaaminen. Tämä olisi periaatteessa helpompaa esimerkiksi suoraan paksuutta rajaamalla (esim min 0,6mm), mutta paksuuden valvominen on käytännössä mahdotonta, kun ainakin ZooRacingin koreissa tuo paksuuden ”leima” on korista pois leikattavalla alueella.

Tällä kertaa viimeisimpänä, mutta ei todellakaan vähäisimpänä näkisin lisenssisäännön. Tällä hetkellähän lisenssi on pakollinen vain virissä, mutta mielelläni laittaisin sen pakolliseksi myös poroon ja stanuun. Tällöin kaikille kilpailijoille saataisiin AKK:n vakuutus kisoihin ja varsinkin nyt korona-aikana, ainakin oman tulkintani mukaan, kisat voitaisiin järjestää yksityisitilaisuuksina, jolloin kisojen järjestäminen olisi ”helpompaa” koronarajoituksista huolimatta, näin ollen näkisin että tuolla vajaalla 30 eurolla saa enemmän, kuin mitä se maksaa. Alla lainaus AVI:n sivuilta

Lainaus
Yleisötilaisuuksia eivät ole lajiliittojen alaiset viralliset ottelut ja kilpailut, joihin osallistuminen edellyttää lähtökohtaisesti urheilijalisenssiä. Edellytyksenä on myös, ettei paikalla ole yleisöä. Harjoitusottelut eivät myöskään ole yleisötilaisuuksia, jos niissä ei ole yleisöä.

Nämähän ovat siis kaikki henkilökohtaisia mielipiteitäni/ideoitani, eikä mitään ole lyöty lukkoon.

Valtteri Pausio
FinTrack Tour Yhteyshenkilö

43
Moro.

Tuo ilmoittautumisen jatkaminen ei valitettavasti sääntöjen puitteissa ole mahdollista, mutta viidellä kympillä saa ilmoittautua vielä virallisen ilmoittautumisajan jälkeenkin ;).

-Valtteri

Alla lainaus FTT -ohjeistosta.

Lainaus
4. Ilmoittautuminen
Kilpailuihin ilmoittaudutaan ensisijaisesti AKK:n KITI-järjestelmän kautta.
Harjoituskilpailuluokkien ilmoittautumistavan kilpailunjärjestäjä ilmoittaa erikseen
kilpailukutsussa. Osakilpailujen virallinen ilmoittautumisaika päättyy Sunnuntaina kahta viikkoa
ennen varsinaista kilpailupäivää klo 22.00.
Erälistat on julkaistava kilpailua edeltävänä torstaina.
Ilmoittautumisen yhteydessä tulee ilmoittaa nimi, seura, osoite,
puhelinnumero/sähköpostiosoite, lisenssinumero, luokka, kilpailijanumero, 2.4 GHz taajuus, tai
vähintään kaksi 27 MHz tai 40 MHz taajuutta sekä henkilökohtaisen transponderin numero.
Alle 18-vuotiailla kilpailijoilla tulee olla huoltaja. Ilmoittautumisen yhteydessä tulee ilmoittaa
myös huoltajan nimi ja huoltajalisenssin numero. Osanottomaksu on SM-luokkien osakilpailuissa
40,00€ ja harjoituskilpailuissa 30,00€. Ensimmäiseen TSS-10 –luokan kilpailuunsa osallistuvan
kuljettajan osallistumismaksu on 20,00€. Mikäli SM-kilpailuun ei ole hyväksytty riittävästi
kuljettajia, jotta SM-pisteitä voitaisiin jakaa, pidetään kilpailua kansallisena kilpailuna ja
osallistumismaksu on 30,00€. Jälki-ilmoittautumismaksu on 50,00€ kaikissa luokissa.
Kilpailumaksu maksetaan etukäteen pankkisiirrolla tai kilpailupaikalla käteisellä/kortilla.
Pankkisiirrolla maksettaessa on kuitti osallistumismaksusta esitettävä kilpailupaikalla.

Onko tämä 50 euroa lisämaksu vai ilmoittautumismaksu varsinaisen ilmoittautumisajan jälkeen?

Moro

Ilmoittautumismaksu varsinaisen ilmoittautumisajan jälkeen (ei lisämaksu).

Valtteri

44
Moro.

Tuo ilmoittautumisen jatkaminen ei valitettavasti sääntöjen puitteissa ole mahdollista, mutta viidellä kympillä saa ilmoittautua vielä virallisen ilmoittautumisajan jälkeenkin ;).

-Valtteri

Alla lainaus FTT -ohjeistosta.

Lainaus
4. Ilmoittautuminen
Kilpailuihin ilmoittaudutaan ensisijaisesti AKK:n KITI-järjestelmän kautta.
Harjoituskilpailuluokkien ilmoittautumistavan kilpailunjärjestäjä ilmoittaa erikseen
kilpailukutsussa. Osakilpailujen virallinen ilmoittautumisaika päättyy Sunnuntaina kahta viikkoa
ennen varsinaista kilpailupäivää klo 22.00.
Erälistat on julkaistava kilpailua edeltävänä torstaina.
Ilmoittautumisen yhteydessä tulee ilmoittaa nimi, seura, osoite,
puhelinnumero/sähköpostiosoite, lisenssinumero, luokka, kilpailijanumero, 2.4 GHz taajuus, tai
vähintään kaksi 27 MHz tai 40 MHz taajuutta sekä henkilökohtaisen transponderin numero.
Alle 18-vuotiailla kilpailijoilla tulee olla huoltaja. Ilmoittautumisen yhteydessä tulee ilmoittaa
myös huoltajan nimi ja huoltajalisenssin numero. Osanottomaksu on SM-luokkien osakilpailuissa
40,00€ ja harjoituskilpailuissa 30,00€. Ensimmäiseen TSS-10 –luokan kilpailuunsa osallistuvan
kuljettajan osallistumismaksu on 20,00€. Mikäli SM-kilpailuun ei ole hyväksytty riittävästi
kuljettajia, jotta SM-pisteitä voitaisiin jakaa, pidetään kilpailua kansallisena kilpailuna ja
osallistumismaksu on 30,00€. Jälki-ilmoittautumismaksu on 50,00€ kaikissa luokissa.
Kilpailumaksu maksetaan etukäteen pankkisiirrolla tai kilpailupaikalla käteisellä/kortilla.
Pankkisiirrolla maksettaessa on kuitti osallistumismaksusta esitettävä kilpailupaikalla.

45
Liitteenä FTT 2022 -sarjasäännöt.

Talvikauden kilpailut:

FTT I 8.-9.1.2022, Vantaa/Fullspeed RC
FTT II 12.-13.2.2022, Eurajoki/Rauman Seudun RC-Harrastajat
FTT III 19.-20.3.2022, Äänekoski/Äänekosken pienoisautoilijat
FTT IV 23.-24.4.2022, Vantaa/Fullspeed RC

FTT II 1.-2.10.2022, Äänekoski/Äänekosken pienoisautoilijat


Kesäkauden kilpailut:

FTT V 11.6.2022 Kouvola/Kuusankoski Kymen Pienoisautokerho ry
FTT VI 9.7.2022 Ylistaro Vaasan urheiluautoilijat ry / EPUArc
FTT VII 13.8.2022 Kouvola/Kuusankoski Kymen Pienoisautokerho ry



Kesäkauden kilpailukalenteri on vielä suunnittelun alla.

edit. Päivitetty ohjeisto ja kilpailut
edit. Lisätty FTT II päivämäärä ja järjestäjä, päivittelen ohjeiston, kunhan hyväksytään

Valtteri

46
Liitteenä lajirymän hyväksymä FTT-ohjeiston luonnos, joka parhaillaan matkustaa hallituksen kokoukseen hyväksyttäväksi.

Valtteri

47
Innokkaimmat voivat ruveta "anomaan" numeroita FTT-hen. Ilmoitathan nimesi, seurasi ja syntymäpäivän (alle 18-vuotiaat)


Käytössä olevat numerot:
https://tinyurl.com/FTT2022-numerot

Valtteri

48
Kiitokset onnitteluista!

Ftt:n säännöt tekeytymäisillään ja alustava kisakalenteri valmiina.
Sääntöihin ei ole tulossa suuria tai merkittäviä muutoksia.

Helsinki/Fullspeed 8.-9.1.2022
Eurajoki/RaumRC 12.-13.2.2022
Äänekoski/Äkparc 19.-20.3.2022
Helsinki/Fullspeed 23.-24.4.2022

Kesäkisat ovat vielä hakusessa, joten niistä ilmoituksia minulle päin.

Valtteri


49
Mä oon ton 1mm polttiskorin kannalla.

Valtteri

50
FTT:ssä mukana kulkevan yleismittarin (Fluke 77 II) tarkkuus pikaisella googlettelulla on ±(0,3%+1), eli mitattaessa 8,40V akkujännitettä mittari näyttää jotakin 8,36V ja 8,44V väliltä.

Eli siis henkilön jonka akun varaus näyttää kyseisellä mittarilla mitattuna 8,36V ja henkilön jonka akun varaus näyttää 8,44V ovat aivan yhtä lailliset ja hyväksytyt katsastuksen näkökulmasta, sillä mittarin sisäine mittavirhe on otettava huomioon.

Ja kuten mainittua puntarin mittavirhe ei ole yhtä merkittävä, mutta uskoisin että en ole ainoa, ketä häiritsee tuo että sama auto, samoilla säädöillä/koreilla/sähköillä on toisessa kisassa 5g ylipainoinen ja seuraavassa 7g alipainoinen.

Kisat saatiin mielestäni hyvin mahdutettua vuoteen myös 4 keväällä ja 4 kesällä. Eipä huhtikuussa lämpotilojen puolesta yleensä ole mielekästä ulkonakaan ajaa.

Tarkoitus olikin saada keskustelua ja mielipiteitä esille, jotta saadaan kehitettyä sarjaa.

51
Onko mahdollista saada jotain virallista kantaa miten Fullspeed Rc tulkitsee tuon yli 20 hengen kokoontumiskiellon (ajetaanko kisa vai ei)? Jotta saa varattua/peruttua majoituksen "hyvissä ajoin"

Ystävällisin terveisin
Valtteri Pausio

52
Se ei muuta sitä tosiasiaa, että tällä hetkellä käytössä olevilla mittavälineillä ei ole mahdollista mitata akkujännitettä noin tarkkaan, vähän sama kuin yrittäisi mitata viivottimella onko männässä 1,1mm vai 1,2mm reijät se ei yksinkertaisesti ole luotettavasti mahdollista, tai tässä tapauksessa tasapuolista.

On totta, että säännöissä voi perjaatteessa lukea lähes mitä vain, jokaisen katsastajan täytyy silloin vain ymmärtää mittalaitteen tarkkuus ja hyväksyä kaikki akkujännitteet jotka ovat 8,44 V tai alle. Henkilökohtaisesti ainakin näkisin että on helpompi kertoa säännöissä suoraan tuo mittalaitteiden virhemarginaali kuin jättää tämä katsastuksen päänvaivaksi.

Valtteri

53
"Kaikki kovakuoriset LiPo-akut ovat sallittuja. Kapasiteettirajaa ei ole. Maksimi lataus- ja purkuvirta on
10A ja maksimi akun jännite ladattuna LiPo/LiHV 8,40V ja LiFe 7,40V."

Onko säännöistä tarkoituksella jätetty toleranssi akkujännitteestä pois? FTT:ssä mukana kulkevan yleismittarin (Fluke 77 II) tarkkuus pikaisella googlettelulla on ±(0,3%+1), eli mitattaessa 8,40V mittari näyttää jotakin 8,36V ja 8,44V väliltä (olettaen, että mittarin tarkkuus ei ole heikentynyt pitkän työuransa aikana).

Valtteri

54
Stanukunkku XIII -ratatalkoot huomenna klo 10:00 alkaen.
Kaikki mukaan!

Valtteri

55
Hyvä lähtökohta olisi ilmoittautua siihen luokkaan / niihin luokkiin, joita ajaa  :wink:
Joo mutta satun nyt tietämään 100% varmuudella että näin ei ole kaikkien kohdalla. Siksi tämä ihmetys.

No tuommoisellahan on vaikutusta niin kisajärjestäjän kuin muiden osallistujien järjestelyihin, jos näin on... Näyttäis olevan 3 kuskia ilmoittautunut molempiin luokkiin.

Entäs, jos ajetaan luokat yhdistettyinä, niin ongelma poistuu? Eli viri-luokka, jota voi ajaa millä koneella huvittaa.

Vai ajaako kaikki 3 kuskia molemmat luokat? Virissä tällä hetkellä 6 ilmoittautunutta, joka ihan hyvä vähimmäismäärä mielekkääseen kisaamiseen. Enemmänkin voisi ihan hyvin olla  :wink:

Kyllä mä ainaki mielelläni ajaisin molemmat luokat erikseen...

Mites toi osallistumis maksu, eikö onnistu paikan päällä?

Jollet oo maksanu ennen ni viimeistään siellä sitte ;).

Valtteri

56
Ja buffetista saa ruokaa ja muita virvokkeita edullisesti!

Valtteri

58
Mikäli säät sallivat, rata puhalletaan ja pidotetaan huomiseksi.

59
Tutustuin noihin radan minimi mittoihin. Sääntökirjassa sanotaan näin:
"3.6.8. KILPAILURATA
Radan ohjeellinen koko
(mitat metreissä)--"

Mä saan tästä sen käsityksen, että mitat eivät ole määrääviä.

60
Pahoittelut myöhäisestä julkaisuajankohdasta, mutta tässä linkki aikatauluun ja erälistoihin http://bit.ly/2BijaLI

Valtteri

Sivuja: 1 [2] 3