Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - niemis

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 10
121
Jäi näköjään illalla laittamatta että M4-10 jää kokonaan pois vähäsen osallistuja määrän vuoksi tuuppi SC on yhdistetty nelkun kanssa.

122
Vielä hetki aikaa ilmottautua!!

123
RC-kerhot ja -radat / Fullspeed RC:n Bunkkerin RC-keskus
« : 16.03.16 - klo: 07.53 »
Perjantaina n. 17 eteenpäin talkoillaan krossiradalla. Tarkotus ei ole kokonaan muuttaa profiilia vaan muokata nykystä esim.  niin että nostajille olisi paremmin tilaa. Tai jos oikein innostutaan niin sitten uusitaan kokonaan...  katsotaan sitte paikanpäällä...

Lauantaina kilpailut krossiradalla ja katsomo taasen touringradan pää suoralla joten touringrata suljettu kilpailun ajan.

124
Perjantaina n. 17 eteenpäin talkoillaan radalla. Tarkotus ei ole kokonaan muuttaa profiilia vaan muokata nykystä esim.  niin että nostajille olisi paremmin tilaa. Tai jos oikein innostutaan niin sitten uusitaan kokonaan...  katsotaan sitte paikanpäällä...

125
Just lähti ilmoittautuminen nelkku sc ja tuuppi krossi luokkien osalta!

Tuskin maltan odottaa että pääsee pitkän tauon jälkeen radalle ja vieläpä suoraan kisoihin!

Lahjattomat harjoittelee

126
Ei SC-sarjat ole enää aloittelija sarjoja.
Samat naamat siellä on pyörinyt monta vuotta ja alottelijoita ei ole saatu mukaan. Päinvastoin varsinkin 2wd tuntuu kuihtuvan kokoajan pienemmäksi.
Nelkkutuupit mahdollistaisi sen että että takavetoon saataisiin muutama lisäkuski viivalle.

Mä oon aloittelija , ekan kisan ajoin viime kesäkuussa ja koko harrastuksen alotin tasan vuosi sitten. Eli lasken itteni alottelijaks kyllä edelleen.

Jep, kirjoitin ehkä vähän huonosti pointtini.
En siis tarkoittanut että SC-sarjoissa ei olisi aloittelijoita ollenkaan. Tottakai on, niin on muissakin sarjoissa.
Ennemmin tarkoitin että SC-sarjoista on kadonnut se henki ja fiilis jolla siihen aikanaan, n.5v sitten, alottelijoita ohjattiin.
Toki sarjat on vielä lisenssittömiä ja suht helposti lähestyttäviä.

Ehkä pitäis keskittyä ennemminkin siihen että miten tuota fiilistä saadaan palautettua kun siihen että onko jokin juttu kielletty vai ei.
Kilpasarjaa on toki vaikea järjestää ilman kilpailua ja kilpa-henkisyyttä... Ehkä sitten jokin tuning-luokka tai sitten toisinpäin stock-luokka olisi paikallaan.

Ite ajoin WJ:ssä yhen talven S2-10 luokan eli takavetokrossari stokki luokan joka oli muistaakseni silloin 17,5T koneella ja tais olla vapaa rengas (WJ:ssä normaalisti minipin/spike). Siellä oli vähäisestä osannottaja määrästään huolimatta mahtavia vääntöjä finaaleissa ja ajaminen oli todella hauskaa. Silloin oppi myös paljon ajamisesta, vaikka sitä ei kyllä uskoskaan kun kattoo mun menoo radalla.

Eli olisko mitään ideaa lähteä kehittämään StockSC luokkaa? Toisiko se mitään lisää RC:hen tai SC:hen? Saisiko siitä hyvän alottelija luokan ja tiukempi, enempi kilpamielinen vääntö sitten mod. luokissa?

SC sarja säännöt on alusta asti ollu hyvinkin tulkinnan varaisia ja kuskit ajo herrasmiessäännöillä eikä tarkkoihin sääntöihin ollut tarvetta
Tuo on se joka aikanaan sai minut SC sarjaa kiertämään ja koukutti harrastukseen.

127
Ei SC-sarjat ole enää aloittelija sarjoja.
Samat naamat siellä on pyörinyt monta vuotta ja alottelijoita ei ole saatu mukaan. Päinvastoin varsinkin 2wd tuntuu kuihtuvan kokoajan pienemmäksi.
Nelkkutuupit mahdollistaisi sen että että takavetoon saataisiin muutama lisäkuski viivalle.

128
Korjatkaa jos olen väärässä,  mutta eikö ekat nelkku sc-autot olleet 1/10 buggyjen johdannaisia honkkarin nexx-10 ja vanhempi desc-410???

Honkkarilla nimenomaan EI ollut buggyä. Tai ei ainakaan myyty täällä. Remppa teki sellaisen SC:stä.

ja hyper SC10 kait perustu kasikrossariin

129
Niin ja pidetään asialinja, nimitteleyt pois ja puhutaan asiasta.

Niemis-aluevalvoja

130
......

Autoja viivalle ja varikolla naureskelemaan minkälaisella virityksellä kukakin ajaa.
Jos jotain alkaa turhaan kiristämään kun kaveri ajaa kovempaa erilaisella autolla niin ikävä fakta (vaikka en tätä mielelläni sanokaan) on että silloin on väärä luokka.

Tuohon kun lisää

...

Renkaissa ei varmaan muuta keskusteltavaa ole kuin että säännöissä sallitaan että tilanteen vaatiessa jollekkin radalle voidaan sallia yksityyppirengas kunhan se on tarpeeksi aikaisin tiedossa.


Niin rupee olemaan SC säänöt pääosin kasassa


Niemis-entinen SC-kuski, toivotavasti tulevakin

131
Terve

Eilen saatiin hienosti rata tennarille ja ajokuntoon.
Tästä pääsee katsomaan videoa radasta.
Kiitokset talkoolaisille!!!

Tuo pidempihyppy pöydälle tulee epäonnistuessaan vastapalloon edelliseen tuplaan joten muistakaa ajovuorot ja harjoitelkaa maltilla hyppäämään se niin vältytään kalustotappiolta.

Hyppyjen lähdöissä ja kulmapöydällä on nyt mustaamattoa, seurataan tilannetta miten se toimii kun renkaat alkaa silenemään.

132
Ratamestari on tällähetkellä hieman kuumeessa mutta pyritään alottaan tennarin esille kaivaminen keskivikkoona 15.00, tarpeen tullen jatketaan sit torstaina

Olen kolmen kieppeillä bunkkerissa ja alottelen radan purun silloin. Hommaa riittää varmasti kokoillaksi joten jos et pääse vielä kolmeksi paikalle niin ei haittaa.

133
On myös mahdollista että EOS-matto laitetaan ennen messuja hetkeksi takaisin (messuila ajetaan EOS-matolla).

Toivottavasti näin tulee tapahtumaan.

En kyllä ymmärrä miksi tennismatto laitetaan. Betoni -kokeilulla voidaan ehkä saada Bunkkeriin jotain "mattokriittisiä", mutta matoista EOS -matto on paljon parempi kuin tennari...

Ei lasketa pois vielä tuota mahdollisuuttaa mutta en menis löymään vetoa sen puolesta.

Avataan vähä päätöstä lähtee tennariin.
Eli radalta kuullussa palautteessa suurella osalla on talven aikana rengaskulut nousseet niin suuriksi että se on rajoittanut heidän mahdollisuuksia harrastaa ja käydä radalla. Nyt tennarille siirtymisella halutaan antaa mahdollisuus ajaa pakista löytyvät renkaat sileiksi asti ja toivottovasti tällä saadaan lisää porukkaa radalle.

Käytännössä tässä ei tehty muuta kun aikaistettiin maton poistoo kuukaudella, matot kun lähtee messuille (15-17.4.) mukaan.

Miksi sitten lopuksi betonille?
Koska tennarit, ja tietty kaikki muutkin kamat, joudutaan roudaamaan bunkkerista pois. Kaikki ketkä oli mukana kesällä roudaamassa kamoja tikkurilasta bunkkeriin tietää kuinka työlästä ja aikaavievää hommaa se on. Eli radan purku on aloitettava ajoissa ja tämä antaa mahdollisuuden vielä kokeilla sitä betonia johon muutama on halunnut mahdollisuuden.

Sitä että tuleeko vielä mahdollisuus harjoitella matolla ennen messuja ei ole vielä päätetty. Se kuitenkin lisäisi työmäärää niin paljon että en ole itse sen puolella.

134
Terve

Tuttuun tyyliin EOS-matto tuottaa palautetta.
Otetaan kiinni parista esille tulleesta asiasta tässä keskustelussa.

SC:hen löytyi jo joulukuussa rengas jolla ajo matolla saatiin huomattavasti helpommaksi ja pito pienemmäksi. Itse olisin ollut ehdottomasti tämän kannalla kuten moni muukin paikallinen kuljettaja. Kuten Mikko jo sanoi rengassääntö päätös ei ollut kilpailunjärjestäjän päätös vaan useamman paikkakunnan edustajista koostuneen työryhmän päätös.

Komppaan Mikoa myös tuossa kotipaikka edussa. Nyt oli mahdollisuus tulla kokeilemaan renkaita/autoa kisatilanteessa jo ennakkoon. Samaten profiili julkastiin hyvissäajoin ennen kisaa ja kaikilla oli mahdollisuus treenata sitä, ihan siinä missä muitakin SCWC sarjan ratoja.

Ja mitä tulee ratamateriaalin muutokseen nyt SC kisojen jälkeen niit varmaan moni ymmärtää että kun päätös siitä tehtiin pari viikkoa ennen kisoja ja warmuppi oli jo ajettu EOS-matolla ei olisi ollut kenenkään etu muuttaa ratamateriaalia niin että varsinkin ulkopaikkakuntalaisilla ei olisi ollut mahdollisuutta tulla treenaamaan.


Jani Niemenmaa / Ratamestari

135
Terve

SC-kisan (27.2.) jälkeen krossirata tullaan muuttamaan tennarille. Tarkempi ajankohta ilmotetaan myöhemmin.
Tennarilla ajellaan muutama viikko ja sen jälkeen kokeillaan paljasta betonia alustana.
On myös mahdollista että EOS-matto laitetaan ennen messuja hetkeksi takaisin (messuila ajetaan EOS-matolla).


Niemis
/Fullspeed RC:n hallitus

Ratamestari on tällähetkellä hieman kuumeessa mutta pyritään alottaan tennarin esille kaivaminen keskivikkoona 15.00, tarpeen tullen jatketaan sit torstaina

137
RC-kerhot ja -radat / Fullspeed RC:n Bunkkerin RC-keskus
« : 26.02.16 - klo: 14.08 »
Touring rata on jo kiinni

138
Meinattiin lähteä perjantaina klo.8 Jyväskylästä kohti bunkkeria, onko ovet auki?
Mitäs sieltä kestää isollekirkolle,  3,5h?

En nyt vielä satavarmaks lupaa mutta todennäköisesti eksyn perjantaina bunkkerille puolenpäivän aikaan... Infoilen viel huomen illalla tarkemmin.


Ps.  Teittinen näyttäs olevan paikalla 8-13

139
Kiitos Samppa selvennyksestä!

Toinen tornari mikä foorumilla pyörii on se että nelkku SC:t olis nopeampia tuuppiksi muutettuna (kuin nelivetona). Itse en ole löytänyt mitään viitteitä siihen ja jäätelökisassa näin ei ainakaan ollut (tuloksista voi käydä vertailemassa).
Lisäksi eilen radalta kantautu tietoa että nelkusta tuupiksi muutettu auto oli nopeampi niin että etuvetarit eivät olleet paikoillaan.

Niemis

140
Terve

SC-kisan (27.2.) jälkeen krossirata tullaan muuttamaan tennarille. Tarkempi ajankohta ilmotetaan myöhemmin.
Tennarilla ajellaan muutama viikko ja sen jälkeen kokeillaan paljasta betonia alustana.
On myös mahdollista että EOS-matto laitetaan ennen messuja hetkeksi takaisin (messuila ajetaan EOS-matolla).


Niemis
/Fullspeed RC:n hallitus

141
Tulokset / Vs: Fifty shades of chilly EOS carpet 23.1.
« : 10.02.16 - klo: 15.29 »
Vielä videon kyhäelmä "jäätelökisasta"

142




EDIT: Avainhenkilö varmastui, paikalle viimeistään klo 17.

Näyttäs yks olevan jo paikalla. Eli ovi on auki!

143
Terve.

Krossiradalla profiilin muutosta keskiviikkona 3.2. alotellaan kuhan päästään ruuhkan läpi mutta viimeistään 17.00
Apujoukot ruuvinvääntimineen tervetulleita.

144
Onko kisa jossain seurattavissa online? Edes tulokset näkyvillä?

Alkuerätuloksista kuvat https://www.facebook.com/FullspeedRC/?fref=nf

145
Tulokset / Fifty shades of chilly EOS carpet 23.1.
« : 24.01.16 - klo: 11.00 »
Kiitokset kaikille osallistuneille, oli mahtava päivä!

Täältä näkee tulokset.
Facessa muutama kuva.

146
Ovet aukee seiskan kieppeillä

147
Lauantaina krossiradalla kilpailut!
Krossirata käytettävissä n.18:30 eteenpäin (edellyttäen että paikalla on avaimenhaltia)

Ja vielä sellanen tarkennus että turistiradalla saa ajaa mutta turistiradan pääsuora on pääasiassa kisakatsomona eli saattaa olla aika harvassa mahdollisuudet päästä ajamaan radalla.

148
Lauantaina krossiradalla kilpailut!
Krossirata käytettävissä n.18:30 eteenpäin (edellyttäen että paikalla on avaimenhaltia)

149
Ja vielä muistutuksena että kunnolla vaatetta päälle!!
Loppuviikosta on taas kylmiä öitä ja vaikka lauantaille lupaakin vähän lämpimämpää niin bunkkerin betonit ei hetkessä lämpiä!

150
Sauna varattu ja ilmottautuneille laitettu infoa sähköpostilla.
Muutama mahtuu vielä mukaan!!

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 10