Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - niemis

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 10
91
Onko tänään mitään mahdollisuutta reeneihin?

-marko, M8e#10

Ei, 1/8-rata suljettu. Turffi radalla voi ajella.

92
HUOM. Rata suljettu lauantaina 27.8. (tai sateen sattuessa sunnuntaina 28.8.) M8 SM osakilpailun vuoksi.

93
HUOM. Rata suljettu lauantaina 27.8. (tai sateen sattuessa sunnuntaina 28.8.) M8 SM osakilpailun vuoksi.

94
HUOM. Rata suljettu lauantaina 27.8. (tai sateen sattuessa sunnuntaina 28.8.) M8 SM osakilpailun vuoksi.

95
Pressutetaan rata torstaina, tarkempaa tietoo talkoilusta löytyy täältä.

96
Tere

Talkoillaan 1/8-radalla seuraavasti

Keskiviikko iltapäivä
-Radan kunnostusta. Remppa pörrää avantilla, apumiehelle löytyy varmaan hommia

Torstaina åbuut 17.00->
-Radan pressutus TÄHÄN TARVITAAN MAHD. PALJON PORUKKAA!! klo 18.00
-Opastekyltit. Laitetaan uudet laput kyltteihin ja viedän tienviereen
-Äänentoiston valmistelua. Tehdään ja vedetään pihaa, ruuvaillaan telineitä paikalleen

Perjantai n.17.00 -> (jos kisat siirretään sunnuntaille niin sitten nämä lauantaina)
-Äänentoisto loppuun
-Katastus pyödät ja teltta kuntoon
-Radan kunnostusta. Kaivot tyhjiks, lätäköiden moppausta yms.
-Paikkojen siivousta
-yms.

Kisa-aamu
-kaikki mitä on jääny tekemättä  :grin:

Välittömästi palkintojenjaon jälkeen
-Katastuksen purku. Voi ihan oma-aloteisesti purkaa pöydät katokseen, teltta kasaan ja kontiin. Vaatii 5min ja 4 jantteria.
-Äänentoiston purku. Piuhat ja kajarit veks, kiinnikkeet voi jättää paikalleen. Muutamalla jantterilla åbuut 10min
-Kaikkee pikkuhommaa varmaan löytyy ku kysäsee

Runsasta osallitumista toivotaan, varsinkin kilpailuunosallistuvilta jäseniltä!!
Ja vielä erityisesti tohon pressuttamiseen tarvitaan äijiä ja miksei eukkojakin!!!!!

97
....
Suosittelen tulemaan seuraavaan kisaan ajamaan, joka pidetään jo muutaman viikon päästä samalla radalla 27.8 :azn:
Tuolta löytyy kisakutsu  :grin:

98
Stooria moottoriurheilu.tv:ssä

99
Yritän huomen ehtii tarkisteleen tuloksii

100
...
Samaa mieltä rengassäännöstä...

Miksei me ajettais vain YT-renkaalla, jos kerran traxut oli nopeemmat???
No traxut oli melko kovan kuskin alla, itellä ei varmasti olisi toimineet... Ja mites toimii tuupeissa???
Eli jos joku rengas toimii nopeella kuskilla niin se ei voi toimii muilla?
Eihän sen YT-renkaan tarvi olla trx jos se hiertää, se nyt vaan on ollu täs esimerkkinä. Jos löytyy joku muu nopee, monille alustoille sopiva, kulutusta kestävä ja saatavilla oleva niin mitä välii sillä merkillä on!?!
Ja tuupeissa voi olla ihan oma renkaansa! Kulujen kannalta olis ehkä hyvä et molempii luokkii ajavien ei tarvis ostaa eri renkaita mut ajetaanko nytkään samoilla renkailla tuuppii ja nelkkuu?
Ja renkaiden vaihdolla saa just tota henkistä saumaa, ja mahdollisuuden vielä vaikuttaa jos auto ei sitten toimikkaan... Ja saadaan hauskaa rengasrulettia.
Varmaan kaikki mikä henkisesti lisää luottoa autoon parantaa tulosta mut voihan siin käydä toisinkinpäin että ajo menee pilalle kun ei ookkaan iha varma et oliks renkaan vaihto sittenkään fiksua. No se on motorsporttia se, välillä ei pää kestä...
Tällä estetään nyt kaikenlaisten höpöhöpö kiinarenkaiden testaaminen... Mikä ainakin omasta mielestä on hauskaa, ja kuuluu tähän touhuun.
Jep, suuri osa tätä harrastusta on ruuvaaminen ja testailu.
Voihan niitä kiinan gummeja testailla vaikka oliski YT rengas, saispahan sitte esitettyä dataa sarjan vetäjille et olis joku halvempi/kestävämpi tjsp. rengas saatavilla.
Ja kun kattoo suomalaisten nettikauppojen saldoja renkaiden suhteen niin eihän sieltä riittäisi millään kaikille ykstyyppirenkaita... Hyvä kun yks kuski saa tilattua kokonaisen sarjan...
YT-rengas ei varmaan alkuun SC-renkaiden saatavuus ongelmaa poistaisi mutta luulisin että helpottaisi renkaiden saatavuutta kotimaasta pitkällä tähtäimellä.
Ja mitä sitten jos jollain on merikontillinen renkaita mukana??? Keneltä se sitten on pois???
Niiltä ketkä haluaisi ajaa mahdollisimman kilpailukykyisesti ja tasavertaisesti mutta eivät haluaisi tai pysty investoimaan rengastesteihin ja useampaan sarjaan eri renkaita.
Ja varmaan myös niiltä ketkä haluaisivat tasoittaa kotikenttäetuja.


101
Miksi traxun renkaalla ei ole mitään tekemistä kilparenkaan kanssa?
Sillä kuitenkin vedittiin lauantaina nopein kierros ja joku traxun rengas taitaa olla ameriikoissa vakio slashi luokissa käytös, muistaakseni ainaki pari vuotta sit oli...

Njoo, merikontillisessa saatto olla vähä liiotteluu mukana  :grin:

Jos olisi YT rengas niin ei olisi koskaan tarvetta vaihtaa renkaita kesken kisaa kun aina olisi se oikea alla.

102
Alkuerät on ok. Ei mitään valitettavaa, toimi viime kesänä ja toimii tänä kesänä ja on kaikille sama.

Rengassääntö on sitten  typerä, olin jo tätä vastaan alusta asti ja sama mielipide pitää. Jos ajetaan kerran kilpaa pitäisi olla vapaus valita ja vaihtaa rengasta olosuhteiden mukaan.  Yksityyppirengas jos tulee menee mielenkiinto täysin, se on typerin idea mitä voi kilvanajoon olla.

Tämän sarjan pitäis olla vapaampi kuin muiden, miks tehdä tästä liian vaikeeta ja hakea sääntöjä muista sarjoista.

-K.Pakkala
#63

Mikä siitä ykstyyppirenkaasta tekee niin typerän? Sekö että jossain toisessa sarjassa on sellanen käytössä? Aika laiha perustelu mun mielestä.

YT vähentäs kuluja kun ei tarvi testailla merikontillista renkaita joka kisaan ja sit raahaa viel toinen kontillinen uusia renkaita kisaan siltä varalta et aurinko sattuuki paistaa ja tarvii eri renkaat ja taas toisessa erässä onki vähä ohutta yläpilvee ja taas joku muu rengas olisi parempi.

YT vähentäisi myös kotikenttäetua, tai toivottavasti ainakin siitä spekulointi. YT:llä kun kaikki olis samalla viivalla kisaaamuna.

103
Kimi, pojat väänsi mulle toises keskustelus rautalangasta et mitä tarkotat.
Sehä kuulostaa iha fiksulta, ratkasis radan muuttumisen aiheuttamat ongelmat.

104
Jos vaan parempi lasketaan niin miten se eroo nykysestä?

105
2016 kesäsarjan sännöt sallii sulle kaksi 7 minuutin yritystä olla tarvittavan hyvä kolmella kierroksella, hoidat homman ja olet hyvällä lähtöpaikalla. Pisteitä päättäjät harkitsee ehkä sitten jatkossa.. Miksei tämä kelpaa?

Mun mielestä aika hyvä kompromissi. +2min alkuerissä ei juuri lisää päivän pituutta ja kolmen läpin systeemillä on kuitenki useempi mahdollisuus onnistuaa.

106
Ei kai tässä kukaan ole halunnut lisää alkueräkierroksia, vaan niin että molemmilla on merkitystä oli olosuhteet mitkä vaan.
Eikä kukaan väittänyt että joku olisi halunnut lisää alkueräkierroksia.

Mitäs jos toisella kierroksella auto hajoo, joku tölväsee sut radalta tai vaikka akku loppuu lähettimestä?
2/2 alkuerä laskenta on melko raaka, ei jätä mitään varaa virheille tai onnettumuuksille.

107
Pikkasen unohtuu mitä nykysillä säännöillä on lähdetty hakemaan.

Formaatissa on haluttu mahdollisimman paljon kilvanajoa mies-miesä vastaan, ei kelloa vastaan ajamista.
Se onnistuu ainoastaan sillä että ajetaan useampi finaalikierros ja se taasen rokottaa alkuerien määrää.
Jos ajetaan kaksi alkueräkierrosta joista vain toinen lasketaan ja rata muuttuu oleellisesti (suuntaan tai toiseen) kierrosten välissä ei ole merkitystä mitä mitataan. Oli mittarina sitten bestlap, 3 kierroksen tulos, 5min tulos tai vaikka 8,2 min tulos suurinosa ajaa paremmin silloin kun rata on nopeampi.
Jos rata muuttuu radikaalisti päivän aikana niin auttaisiko ajaa kolme alkueräkierrosta, ei varmaankaan. Miksikö, no aina on se kierros jolloin rata oli hitaimmillaan ja sillä kierroksella ei ollut merkitystä. Eli jos ajetaan 3 alkueräkierrosta ja rata hidastuu kokoajan oli viimenen kierros "turha", tai jos kastellaan ennen 1. ja 3. kierrosta ja 2.kierros oli selkeesti hitampi niin silloin 2. kierros oli "turha".
Ehkäpä sitten jos ajataan neljä tai viisi alkueräkierrosta saadaan tarpeeksi "hyvällä" pidolla ajettuja kierroksia mutta silloin ollaan taas kaukana tuosta alkuperäsestä mies-miestä vastaan ajatuksesta kun päivässä ei ole enää jäljellä aikaa ajaa kun kolme finaalikierrosta.
Radan muuttumiseen olis tietty yks ratkasu mut taidan jättää sen kirosanan mainitsematta tässä yhteydessä, siitä voidaan sit vääntää taas talvella  :evil:

No mitens ne renkaat sitten...
Sama juttu, hakusessa on ollut kulujen aleneminen ja kilpailun helpottuminen.
Ei vielä toteudu nykysellä säännöllä kovin hyvin mutta kuhan ne traxut saadaan ykstyyppi renkaiks niin pitäs loppuu spekulaatiot kotikenttä eduista yms. Nelkun päivän bestlap ajettiin muuten traxuilla  :shocked:
Olisiko vapaa rengas auttanut sopeutumaan muuttuvaan rataan? Tuskin. Sehän olisi vaan tuonut lisää kotikenttäetua kun paikalliset on kumminki testannu kaikki mahdolliset renkaat ja seokset kaikissa radan kosteusasteissa ja lämpötiloissa  :roll:
Mitä nyt ennen ja jälkeen kisan oon kuunnellu paikallisten kommentteja niin suurinosa ajo ihan millä sattuu renkaalla. Oli niitä mitä sattu löytyyn pakista, ne mikkä oli halvimmat kaupan hyllyllä (nelkun voittaja renkaat), Hattunen tais mainita et samat eturenkaat on ollu autos alla jo useemman vuoden...
Eli vamaan joku olisi onnistunut arpomaan alle juuri ne sillähetkellä rataan sopivat renkaat mutta luulempa että vapaallakin renkaalla suuriosa olisi pitänyt samat renkaat autossa. Tiiä sitte, lähinnä arvailua...

Lopuks kuitenkin kannattas muistaa että mööttörspörttiahan tässä ajetaan, jos haluaa harrastuksen missä mitkään ulkopuoliset asiat ei vaikuta suoritukseen niin on ihan väärällä foorumilla...

108
Pistetääns tännekki jos joku ulkopuolinen ihmettelee...
Eli sunnuntain FO peruttiin sateen vuoksi  :sad:

109
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 11.05.16 - klo: 11.50 »
Meillä on jo pari vuotta toiminut Elisan liittymällä seuraava setup:
- vanha läppäri jossa kamera kiinni
- joku softa joka ottaa 1min välein kuvan ja tallentaa jpg
- ftp-softa lataa minuitin välein tuoreen kuvan palvelimelle
- huihai-routteri joka clas ohlsonista ostetulla kellokytkimellä buutataan kerran päivässä

Toiminut oikein luotettavasti ja pääsee katsomaan tietty selaimella kuin selaimella. Nykyisellään viimeiset 20min aina näkyvillä 20 kuvan sarjassa.

Täytyy tutkia tota ftp hommaa. Pitäs tosiaan toimia kaikil liittymillä kun kameraan päin ei oteta yhtetty vaan kamera lähettää kuvat palvelimelle.
En muista enää tarkkaan miten homma meni mutta heti kun kuva tallennetaan johonkin vaikka vain tilapäisesti niin pitää olla ilmotuksia tallentavasta valvonnasta yms. siksi en suosis sitä tässä käytössä.

110
Lavangon kelikamera

111
Lavangon kelikamera

112
Lavangon kelikamera

113
Muistakaas tämä!
KIITOS TALKOOLAISILLE TÄNÄÄN!!

SAATIIN HYVIN TEHTYA!!

Ensi viikolla riittää ehkä, että enää yhtenä iltana talkoillaan.

eli:


JATKETAAN TIISTAINA KLO 18->

nyt matti myöhäsetkin mukaan!!

SEURAAVAT KAAPIT PITÄÄ TYHJENTÄÄ TAI KAMAT MENEE MYYNTIIN KERHON HYVÄKSI

kaapit: 5. 11. 12. 15. 17





FYI
Päättäjäissauna peruttu pienin osallistujamäärän takia!

114
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 11.04.16 - klo: 15.07 »
-Kaivetaan käsin kaapeliputki kontilta ajanottokopille -> saadaan nettikamera kuvaamaan rataa 24/7 (Tässä pätevät saa ilmoittautua, Riku?!)
Pätevyyksistä en tiiä mut Rikun kanssa ton nykysen ratakameran kanssa painineen muutama pointti tähän.  :grin:

Ensinnäki ainakin toi nykynen kamera vaatti sellasen nettiliittymän että siinä on portteja auki molempiin suuntiin. Ns. surffausliittymät on yleensä operaattorin puolesta tukittuja eikä toimi kameroiden kans kunnolla. Voi toki olla et en vaan osannu...
Toimii nyt DNA:n liittymällä mut yhdistyksen toisella, saunalahti, liittymällä ei pelaa.

Toi bunkkerin/lavangon kamera on Opticam O4. Ihan soiva peli, ainut miinus mun kirjoissa tulee siitä että vaatii selaimeen plug-innin jonka saa vaan windowsiin, ei mikään este kamerankäytölle mut näin pääasiassa linuxia käyttävänä harmittaa  :tongue:

Eli jos joku osaa sanoa miten kameran saa pelaan 4G-surffaus liittymällä tai tietää et joku kamera sellasella toimii niin se helpottas kummasti.

Tattiksella lienee ihan hyvät 3/4G kentät? Jos on huonot kentät niin modeemia/reititintä hankkiessa pitää ottaa huomioon on mahdollisuus ulkoseen antenniin. Ja reititin kandee hommaa "kunnollinen" heti kättelys. Yhdistyksen huihain kanssa tuli kans painittuu aika paljo aikanaan ja sitten kun hankki telewellin sen tilalle niin kamera alko pelaan lähes itekseen....

Multa voi kysellä apuja, vastailen kykyjeni mukaan. Huhtikuu on täynnä kaikenlaista talkoilua mut varmaan toukokuus kerkeen sit tarvittaes jeesaan paremmin kameran kans.

115
Tarkennusta tän viikon talkoiluihin

Huomenna, tiistaina, aloittelija tiistain jälkeen kerätään letkut krossi- ja driftingradalta pois + paikkailaan muita kamoja.

Keskiviikko alkuperäsen suunnitelman mukaan, eli alotellaan bunkkerissa 15.00 josta eka kuorma saadaan toivottavasti messukeskukseen n.1700 (karkee arvio). Toisen kuorman lastaus bunkkerissa alkaa n.1700 (eri auto).
Tein nimenhuutoon talkoo tapahtuman, käythän ilmoittamassa sinne miten pääset paikalle. Eli pääsetkö bunkkeriin ja monelta, tarviitko kyydin messukeskukseen. En ole varma mut tod. näk. messukeskuksen parkkis on keskiviikkonakin maksullinen, tais olla 10€ laaki...

Torstaina sitten suoraan messukeskuksessa radan yms. rakennusta, tästäkin nimehuudossa tapahtuma.



Myös bunkkerin purkutalkoisiin tapahtumat nimenhuudos perjantaille ja lauantaille.

Huomasittehan myös tattiksen talkoot

116
Ainakin minulla näytti olevan oletuksena että viikko alkaa sunnuntaista.
Jos sen haluaa muuttaa niin kohdasta  profiili-> muokkaa profiilia-> keskustelusalueen asetukset -> Viikonpäivä, josta viikko alkaa  voi muuttaa haluamakseen.

117
Voiko bunkkerin krossiradalle tulla ajamaan tiistain aloittelijavuorolla 1/10 truggy autolla?

Alottelija illassa voi ajaa myös 1/10 truggylla

118
Terve

Kiitokset talkoolaisille, nyt on betoni rata!
Tuosta videon pätkää. Pito parani linjalla huomattavasti illan aikana, videon viimesessä pätkässä on jo ihan ajettava pito.

119
Koskas on kuvia kisoista tulossa?

Kuvat vihdoin netissä.
Ja tänne latautuu video SC A4-finaalista

120
Terve

Krossiradalla siirrytään kuunvaihteessa betonille.
Eli perjantaina 1.4. alotellaan n.17:00 kaivamaan betonia esille ja siitä sitten jatketaan seuraavina päivinä tarpeen mukaan.
Toivotaan että mahdollisimman moni pääsee paikalle!

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 10