Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - andetee

Sivuja: 1 2 3 4 [5]
121
Team C / Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« : 20.02.12 - klo: 23.09 »
Mulla on käytettynä ostettuna juurikin tämä Kopan virittelemä Ansmanni ja se kyllä oli voittamaton peli Nokian M8e-kisoissa. Auto toimi (ainakin omiin käsiin) juuri sopivan rauhallisesti ja sillä oli kiva körötellä. Auto on ollut mulla viime kesästä saakka (siinä on kaikki mun m8-kokemus) ja ainoa* asia, jonka olen saanut rikki, on hiilarinen etuiskaritorni, kun piti treenata erästä hyppyä Nokialla ja yksi ländi ei mennyt ihan putkeen, kun hyppy lähti hieman vituralleen... Ihme sinäänsä, sillä muuten auto hyppää todella nätisti!

Jahka saan kisaketjuun laitettua tuubi linkit, niin niitä voi käydä ihmettelemässä ja katsomassa, millai se valkoinen Anssi kulkee. Ei ole muakaan ko. ostos kaduttanut tippaakaan!

*) tulikin mieleen, että toinen sideguard muuten antautui erään sivuluisun jälkeen... Eli siis kaksi osaa rikki!

122
Tulokset / Vs: LOPPUTULOKSET: M8e-kisat 18.2.2012
« : 20.02.12 - klo: 20.11 »
Jaahas, yön aikana oli sitten valmistunut. Tuolla on Semi-A ja myöhemmin latailen sinne A-finaalin. Semi-B taitaa olla myös kortilla, joten laitan senkin tuubiin, kun kiireiltä kerkee.

www.youtube.com/watch?v=vrMZPiTYQoY

A-finaali valmiina:

M8e-kisa A-finaali

123
Tulokset / Vs: LOPPUTULOKSET: M8e-kisat 18.2.2012
« : 19.02.12 - klo: 22.25 »
Naputtelin nuo tulokset suoraan finaalien tuloslistoista ja myöhemmin videoltakin nähtävästä syystä Mika ei sinne saakka ehtinyt. Korjaan tuota tulospostausta vielä jossain vaiheessa ja laitan sinne myös ne, jotka eivät ihan maaliin asti päässeet.

124
Tulokset / Vs: LOPPUTULOKSET: M8e-kisat 18.2.2012
« : 19.02.12 - klo: 22.08 »
Videot on työn alla. Tänään varmaan jää laittamatta. No, tähän aikaan ei kenenkään pitäis enää roikkua täällä vaan olla nukkumassa  :azn:


125
Tulokset / Vs: LOPPUTULOKSET: M8e-kisat 18.2.2012
« : 19.02.12 - klo: 18.59 »
Kyllähän kisalle oli melkoisen hienot puitteet! Uskon, että näin voi sanoa, vaikka kyseessä onkin kotirata.
Oma suoritus meni niin nappiin kuin vain voi. Ansmanniin ei tarttenut koko päivänä tehdä mitään, muutaman ruuvin kiristystä lukuunottamatta (no joo, akut joutu muutamaan otteeseen vaihtamaan  :grin:). Kauppinen ajoi kyllä vakuuttavasti ja tarjos vastusta, mut tällä kertaa se ei riittänyt. Odotan innolla seuraavaa kohtaamista.  Hyvä maku näistä neitsytkisoista jäi ja toivon mukaan saadaan vielä uudet skabat tulille (ei kirjaimellisesti) pian. Ja miksei kesällä ulkonakin, tosin aika sähkönnälkäisiä vehkeitähän nää on...

Antti T.

126
Kilpailukutsut / Vs: KILPAILUKUTSU: M8e-kisat 18.2.2012
« : 15.02.12 - klo: 11.54 »
Eikös tuolla Akin ja Anden mainitsemalla kaaviolla ajettu viime kevättalven corri kisa Nokialla? Muistaakseni kaavio keräsi mukavasti positiivista palautetta. Joku saattaa muistaa paremminkin? Tuo kuulostaa kyllä hyvältä näihinkin karkeloihin.

Tosin hauskaa varmasti riittää, oli kaavio mikä hyvänsä.
 :smiley:

Jep. Ja jep :) Vielä muutama yö ja sit ajetaan!

127
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8e kilpailuiden säännöt
« : 14.02.12 - klo: 14.49 »
Pientä OT:tä, mutta pidän aika epätodennäköisenä, että M8e tulisi Maastosarjan kylkeen joskus. Eikö oikea paikka ole M8-sarja tai Openi? Niin sanotut oikeat 1/10-radat eivät kestä kasimörköjen rymistelyä.

Joo, kyllä taitaa olla polttisradat niitä, missä patterikaseilla kannattaa ajaa. Ja matkaa ylipäänsä kansalliselle/sm-tasolle on vielä piiiiiitkä matka. Ajetaan nyt ensin Nokian kisa ja katellaan sitten miten tätä luokkaa voi kehittää. Mut kesällä olis kyllä siistiä päästä kisaamaan ihan "isollakin" radalla  :wink:

128
Kilpailukutsut / Vs: KILPAILUKUTSU: M8e-kisat 18.2.2012
« : 14.02.12 - klo: 14.42 »
Onhan se sama jännitys tuossa minunkin viestissä mainitussa formaatissa. Viimeisellä alkueräkierroksella joku tippuu a:sta pois ja joku b:sta. Halutessamme voidaan ajaa vaikka niin että kaksi nousee, kaksi tippuu, niin pääsee vatkaamaan niitä erälistoja uusiksi ihan urakalla...  :wink:

Pidän silti näissä kisoissa tärkeimpänä asiana sitä, että päästään ajamaan ja ajoformaatti on toissijainen juttu. Tässä ei vielä kuitenkaan olla sm-arvosta kisaamassa ja kyseessä taitaa olla eka ihan pelkästään patterikasikisa Suomessa. Katotaan mikä toimii Nokialla, mikä ei ja pidetään sitten jossain(tai meillä) uudet vielä paremmat kisat kokemuksesta viisastuneena, eikö.

Akuista ja moottoreistakin on jo saatu ihan kivaa keskustelua aikaan. Kunhan vaan koetetaan pitää tää vene menossa samaan suuntaan, ettei soudeta ja huovata. Tai pahimmillaan kaksi soutaa ja kaksi huopaa...

129
Kilpailukutsut / Vs: KILPAILUKUTSU: M8e-kisat 18.2.2012
« : 14.02.12 - klo: 13.53 »
Idea kai oli siis sellainen, että perinteisten alkuerien sijaan ajetaan vaikka 5 auton alkueriä siten, että alussa jaetaan harjoitusten mukaan kolmeen ryhmään (a,b,c). Sitten ajetaan ja b:n nopein pääsee "a-finaali"-ryhmään, jostain hitain tippuu b:hen ja b:n hitain tippuu yhden alaspäin c-ryhmään. Näin jatketaan kolme ehkä neljä kertaa, niin nopeiden kavereiden olisi pitänyt nousta ylöspäin ja hitaiden valua alaspäin ja sitten tällä tavoin saadulla jaottelulla ajettais finaalit. Kuulostaa ehkä vaikeammalta ruudulla, kuin mitä se oikeasti on. Näin kukaan ei aja vähempää kuin muut ja kaikki ajaa takuuvarmasti "oikeassa seurassa".

Aki täydentää, jos mukaan tuli ajatusvirheita  :laugh:

130
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8e kilpailuiden säännöt
« : 12.02.12 - klo: 21.17 »

Minä olisin sitä mieltä että ihan sama paljonko niitä ässiä löytyy ja mistä niitä riittää  :azn: Mun setupit ei tule ketään kiinnostaa eikä ehkä kannata apinoida kun on ihan olemattomalla kokemuksella suunniteltu, mutta kerron kuitenki että käytössä on 1700kv mosa ja 4s akut. Hyvin tuntuu huiput riittävän Nokialla, ei jää siitä kiinni, vaan tästä joka kirjoittaa :grin:

Taitaa tämän kirjoittajan auto olla juurikin se vihreä kössi kilpailukutsuun linkatussa videossa, joka menee suoralla "ihan kivasti". Perässä tulee 2200 kv:n koneella varustettu valkoinen Ansmanni. Nopeuseron voi jokainen todeta itse videosta...

131
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8e kilpailuiden säännöt
« : 12.02.12 - klo: 18.15 »
Akkujen 4S rajoituksessa on yksi ongelma, ne joilla on 1200-1600kv moottori eivät pysty kilpailemaan ilman 150-200e panostusta uuteen moottoriin(+70-300e akkuihin).

Tämäkin on ihan vaan arvausta, mutta jos kone on luokkaa 1600 kv, niin 4S akuilla ja sopivalla pinionilla menestys tuskin jää siitä kiinni, että auto kulkee suoran päässä ehkä noin 10 km/h hitaammin kuin muut. Kuten videosta kisakutsuketjussa huomaatte, niin huippuja tarttee aika vähän ko. radalla ja oikean linjan ajaminen tuottaa varmasti paremman kierrosajan, kuin hillitöntä kyytiä pääsuoraa pitkin ja mutkasta läpi turistiradalle  :laugh:

Edit: 1200 kv koneella saattaa jo jäädä sen verran jalkoihin, että toinen kone vois olla paikallaan. Edelleen, kaikki tää perustuu arvaukseen, koska mulla itelläni ei ole 6S akkuja. Pahoittelen, jos arvaan väärin. Joku viisaampi tietty voi korjata :)

132
Kilpailukutsut / Vs: KILPAILUKUTSU: M8e-kisat 18.2.2012
« : 12.02.12 - klo: 12.17 »
No, parempaa materiaalia tulee varmasti itse kisoista. Yritän parhaani mukaan kuvata/nakittaa jonkun kuvaamaan, ainakin finaaleista jos sais vähän videoo. Ja yleisestä trendistä poiketen vois tosiaan luvata jokaista finaalia, että ne C-finaalinkin kaverit (=mä?) saa oman "10 minutes of famen"  :grin: No, tulihan tossa äsken jo minuutti...

133
Kilpailukutsut / Vs: KILPAILUKUTSU: M8e-kisat 18.2.2012
« : 12.02.12 - klo: 00.14 »
Lauantai-illan huumaa Nokialla  :grin:

Koetin etsiä videon pätkistä sellaisen, jossa rata ajetaan edes muutaman kerran peräkkäin ympäri. Tän parempaa ei tainnut kameralle osua, kun kuskeja jännitti kameran läsnäolo...

M8e esittely.wmv


134
Kilpailukutsut / Vs: KILPAILUKUTSU: M8e-kisat 18.2.2012
« : 09.02.12 - klo: 22.01 »
Joo, paljasta on muuten, mut minipinni antaa kyllä juuri sopivan pidon. Rata on miellyttävä ajaa :)

Kisaa tässä itsekin odotellaan, vielä kun muutama kaveri tulis lisää, niin sais loistavat kapinat! (siis kyllähän ne nyt tulee olemaan erinomaiset, mut erien koon kannalta esim 18 olis mukava luku...)

135
Kilpailukutsut / Vs: KILPAILUKUTSU: M8e-kisat 18.2.2012
« : 07.02.12 - klo: 22.16 »
Seuraavanlaista aikataulua olemme kaavailleet:

Ovet auki : 9.00 mennessä

Harjoitukset: 9.30 alkaen

Ajajakokous: 10.30

                                Erä1         Erä2         Erä3

Alkuerä1 (7min)   11:00   11:20   11:40
Alkuerä2                   12:00   12:20   12:40
Alkuerä3                   13:00   13:20   13:40
         
         
C-fin (10min?)          14:30   15:30   16:30
B-fin                          14:50   15:50   16:50
A-fin                          15:10   16:10   17:10

Onko tällä aikataululla porukoiden mielestä mahdollista viedä kisa läpi ilman, että akkujen lataus on ongelma?

136
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8e kilpailuiden säännöt
« : 28.01.12 - klo: 12.04 »
80A noparin keston selittänee se, että 80A virta on speksien mukaan jatkuvan virran kesto (no, sitä en tietenkään tiedä kuinka siellä HW päässä jatkuva virta on määritelty...) ja purskeina pitäis kestää 380A. Suurimmat virrathan sähkömoottori "ottaa" rasituksen alaisena ja jatkuvaa kiihdytystä ei onneksi millään radalla tapahdu. Eri asia on tietty, jos voimansiirto jumittaa pahasti tai auto on estettä vasten ja pakolla vaan painetaaan sitä kaasua.

Olis kyllä jännä nähdä kasikrossarin virrankulutus ajan funktiona kisan ajalta. Vaikka nyt ihan yhden tai kahden onnistuneen kierroksen. Näkis millaisia virtoja se haukkaa kiihdytyksessä ja kuinka "kevyttä" on ajaa täyttä kaasua suoran päässä.

BTW, pitäisköhän tässä pikkuhiljaa päättää, millaisella akkusäännöllä mennään? :)

137
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8e kilpailuiden säännöt
« : 27.01.12 - klo: 14.42 »

Jos värkit syö isosti virtaa tai haluaa poistaa yhden vikalähteen, niin kannattaa käyttää noita ristiinhalkaistuja liittimiä, toimii myös patterikasissa täysin moitteetta 2x2s akkujen kanssa.


+1

Noi mullakin on ja hyvin skulaa! Eikä ole edes kuumat, kun ajon jälkeen irrottaa.

138
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8e kilpailuiden säännöt
« : 26.01.12 - klo: 16.58 »
Ajattelin vielä laittaa hieman lisäinfoa tuosta Nokian radalla ajelusta, akuista, niiden kestosta ja moottorien lämmöistä, kun eilen käytiin hiemaan testaamassa.

Auto 1: Ansmann X8e, 3450 grammaa, 2 x 2S 5800 mAh (Intellect), Hobbywing 80A nopari + 2200 kv moottori. Pinioni 15t. Ajoaika 17 min (jonka jälkeen akkuun meni noin 3800 mAh), lämmöt moottorissa 60 astetta!

Auto 2: Serpent Cobra 811, about 3700 grammaa, Turnigyn Nanotech akut 2s+2s, 2650kv turnigyn kone ja 150A turnigyn nopari. About sama ajoaika, lämmöt 84 astetta. Latauksessa virtaa meni akkuhin noin 3250 mAh.

Jos jotain unohdin, niin Aki saa lisätä  :azn:

Johtopäätöksenä voisi kai sanoa, että 4S toimii hyvin ja sopivasti(=järkevästi) välitettynä lämmöt kyllä pysyy kurissa. Ja tuolla 15t pinionilla on ihan passelisti vauhtia pääsuoran päässä, joutuu ihan jarrua painamaan  :grin:

139
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8e kilpailuiden säännöt
« : 24.01.12 - klo: 20.58 »
Kuulisin mielelläni perustelun kovakuoristen akkujen käytölle.

Omassa Ansmannissa (sama taitaa koskea myös Team C:n T8e:tä) akkuihin pystyy osumaan helposti toisella autolla ja aika voimakkaastikin, esim hyppyrin jälkeinen "perinteinen" autokasa, kun toinen hyppää niskaan. Kovakuorinen akku oletettavasti kestää iskun paremmin. Mitään törmäystestejä en ole tehnyt/nähnyt, ihan mutupohjalta siis tämä vastaus!

140
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8e kilpailuiden säännöt
« : 24.01.12 - klo: 13.45 »
Se, onko akut tässä vaiheessa "vain" 4s vai 6s, ei varmaankaan ole vielä mikään maailmaa kaatava asia. Kummallakin akustolla saa autoon sellaisen vauhdin, että ei ole mitään järkeä. Eri asia onkin se, onko kisoissa täysillä reikä päässä 3,5 kiloisella autolla ajamisessa mitään järkeä  :wink: (No, joskus se saattaa hieman siihen suuntaan lipsahtaa...)

Kovakuorisuus pitää olla tässä ensimmäisessä pilottikisassa ehdoton! Jos joku ajaa 6s:llä ja toinen 4s:llä, niin siitä tuskin kisojen hauskuus on kiinni. Lisäksi, saadaan sitä tarpeellista testidataa samalla. Maailmalla (USAssa) taitavat nää patterikasit ajaa max 4s:llä, kai siihenkin joku syy on? Liittyykö sitten niinde akkujen saatavuuteen vai mihin, joku varmaan valistaa.

En tiedä olenko ajatuksen kanssa kovin yksin, mutta tärkeämpää on varmaan saada "järkevät" kisat aikaan ilman älytöntä listaa ehdottomia sääntöjä. Mä ajan 2x2s akuilla ja hyvin kulkee  :laugh:

Niin joo, Hountin kanssa samaa mieltä eräpituudesta. Pidempi = parempi!


141
Kilpailukutsut / Vs: KILPAILUKUTSU: M8e-kisat 18.2.2012
« : 19.01.12 - klo: 15.52 »
Kannattaa laittaa vaikka yksityisviestiä mulle (Antille) tai akaulle (Akille) joka tapauksessa, jos ei pääse ajamaan, mut kiinnostais ajaa. Saadaan vähän kartoitettua, kuinka moni oikeasti tahtois ajaa ko. luokkaa. Jos vaikka tuo 18.2 on huono päivä tai joku muu syy estää pommikoneilla ajelut :)

142
Kilpailukutsut / Vs: KILPAILUKUTSU: M8e-kisat 18.2.2012
« : 18.01.12 - klo: 15.56 »
Upee homma!
Vasta kk sitten harmittelin, kun ei patterikaseille näkyny kisoja. Ehdottomasti mukana, pitäähän se kisaaminen joskus alottaa ;)

Näin se on. Rohkeasti vaan spostia tulemaan ilmossa olevaan osoitteeseen ja laitetaan nimet kirjoihin!

143
Sähköautot / Vs: M8e ?
« : 17.01.12 - klo: 18.54 »
Lainaus
Sitten kun tulee patterikasikisat, niin tässä ainakin toinen kiinnostunut

PRCA järjestää 18.2 (ensimmäiset?) M8e-kisat. Tervetuloa!

http://rc10.fi/index.php?topic=63646.0

144
Eurorc.com / Vs: Anna Palautetta EuroRC:n toiminnasta
« : 10.12.11 - klo: 21.43 »
Hyvin hoidettu takuuasia Hobbywingin noparin kanssa!

--
Antti

145
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 24.07.11 - klo: 16.35 »
Koppa. Hyvä myyjä  :azn:

146
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 26.02.10 - klo: 18.48 »
Tällä hetkellä on edessä tamiyan 400 (vois olla ehkä löysempi) ja takana tamiyan 200. Männät vois olla tiukemmat. Mulla on itseasiassa sisällä 3racingin 2-reikäset männät ja se kombo toimii varsin hyvin! Jouset on Asson jousisarjasta, vihreet molemmissa päissä.

147
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 26.02.10 - klo: 17.23 »
Mä oon, juurikin noita pituuksia. Näyttäis vaan olevan kahta hieman erilaista iskaria, mulla on nää.

http://www.rcmart.com/catalog/rc-damper-yeah-racing-90mm-buggybigfoot-2pcs-dp1006ti-p-25330.html

Ei oikeen tiedä mitä eroa niillä on näihin:

http://www.rcmart.com/catalog/rc-damper-yeah-racing-alloy-90mm-buggy-bigfoot-dp0006sv-p-21860.html

Ihan asialliset pelit ne on, ainakin tälläisen sunnuntaikuskin käsittelyssä. Huono puoli niissä mun mielestä on se, että alapallokuppi murtuu aika helposti mälleissä. Vai onko sitten ollut vaan huonoa tuuria, tiedä siitä. Ostin kuitenkin muutaman korjaussarjan ja elämä hymyilee :)

AI niin joo, noilla jousilla, jotka tulee mukana, mä en ainakaan tehnyt yhtään mitään, aivan liian jäykät. Jos tää vastaus auttaa sua, niin enpä rekannut turhaan tänne foorumille :)

Sivuja: 1 2 3 4 [5]