Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - andetee

Sivuja: 1 [2] 3 4 5
31
TeknoRC / Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 04.07.14 - klo: 20.38 »
mamyllyn: Muuttuuko geometriat, jos siirrät hubin sisempään kiinnitysreikään?

Hyvä, että joku muukin on tehnyt 17mm konversion. Minulla on Shcumin "talvirenkailla"  :wink: sama viritys.
On helpompi saada rengas suoraan heti yhdellä kerralla.

Joo, muuttuu:
Eli raideväli pysyy samana, mutta autosta tulee paljon agressiivisempi ja nopeammin kääntyvä/reagoiva.

Eikös Teknossa ole kahdet reiät tukivarsissa ja kahdet hubeissa. Ilmeisesti säätöjä käytetään siten, että raideväli ei muutu? Entä jos sen sitä muuttaisi, niin saisiko vaikka kapeamman auton?

Ei ole auto just nyt käsissä, mut veikkaan, että vetarit vois alkaa hangata ulostulon kuppeihin. Siis jos meinaat, että hubissa ulompi reikä ja tukarissa sisempi.

--
antti

32
TeknoRC / Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 23.06.14 - klo: 17.52 »
0 kpl so far, mut tämän viestin jälkeen varmaan alkaa napsua...

Lempeä kaasusormi ilmeisesti.  :laugh:

33
Joo, jokunen akku siinä tuli rataa ihmeteltyä. Huomenna sitten tosissaan :evil:

34
Onkos huomenna mahdollista tulla treenaamaan SC-kisoihin? Olen asioilla pk-seudulla ja voisin hyödyntää tilanteen :)

Varmaan about klo 12 -> olisin radalla... Ja poistun toki, jos talkoot alkaa.

--
Antti #14

35
Iso kiitos kisoista kaikille, joille se kiitos kuuluu!

Tarkoitus oli tulla jo perjantaina treenaamaan, kun Teknolla oli tullut ajettua yhteensä puoli akkua ulkona tänä vuonna ja sisälläkin ajetut mahtuu varmaan yhden käden sormiin, mutta olo oli vielä perjantaina sellainen, että eipä huvittanut lähtee. No, sitten "harkittu" päätös pe-iltana, että 5.15 la-aamuna herätys ja kohti etelää...

Autoon oli arvottu joku setuppi kuulopuheiden perusteella ja eräharjoituksissa sitten opeteltiin rataa ja koetettiin säätää autoa. Ihan ok olosuhteiisiin nähden meni ja ajattelin, että en ainakaan viimeiseksi jää.

Aika-ajot meni odotuksia paremmin ja paikoitellen jopa niin hyvin, että pysty antaa tasoitusta unohtamalla vaihtaa akun :) B:hen meni että heilahti elämän ekat SC-kisat.

Finaaliajot olikin sitten oma maailmansa ja tuloksena oli yksi 2. sija ja 6. sija, joilla sitten pääsi lopputuloksissa 16. paikalle. Jossitella voi aina omaa ajoaan (ja muiden, tottakai!!!  :evil:), mutta kyllä pitää olla suoritukseen tyytyväinen. B:n ykköspaikalle ei olis kyllä ollut mitään asiaa, sen verran tylyä kyytiä Niko meni ja mikäs mennessä, kun paalulta pääsee lähtee.

Vantaalla sitten uudelleen. Mietin vaan pitäiskö treenata jopa vai lähtee samalla tapaa "vaan ajamaan" ilman mitään odotuksia...

--
Antti #14

36
Racingfactorylle plussaa, varauksetta!

37
Team C / Vs: Team TM4
« : 30.01.14 - klo: 20.27 »
Täällä näemmä jäänyt huomioitta:

http://www.redrc.net/2014/01/team-c-tm4-110th-4wd-buggy/#more-76335

Millonkahan on Suomessa?

38
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU: WJ III Nokia PRCA
« : 12.12.13 - klo: 21.05 »
Tuossapa on linkki Nokian buffetin tarjoiluihin. Pidätän oikeuden muuttaa hintoja. Possua on tarjolla rajallinen (noin 5 kiloa) määrä, joten nopeat syö enemmän kuin hitaat. Heti siis oman nostovuoron jälkeen palauttavat proteiinit naamariin!



--
Antti

39
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 03.11.13 - klo: 08.50 »
2s asetuksilla. Kannattaa lukea infoa ennenkuin latailee. Mä en oikein usko, että kaikki menee automaagisesti oikein jos akut on erilaisia kooltaan tai varaustilaltaan. Joku tietävämpi voisi jatkaa. Toisaalta jos tuossa on kiinni vaikka 6kpl 2s akkuja ilman latausta, niin tasaantuuko akkujen jännitteet automaattisesti?

Taitaapa ne tasaantua, jos samanmerkkisten napojen välillä on jännite(ero). Jos siis yksi kenno on reilusti tyhjempi kuin toinen, niin voipi tasaantua vikkelään, balanseripiuhan kautta! En tosin anna takuuta tälle vastaukselle, liian aikaista ajatella syvällisemmin, mitä siinä tapahtuu :) Jos olen väärässä, niin joku korjatkoon.

40
Jos teräksen (raudan) tiheys on noin 7.9 g/cm3 ja titaanin 4.5 g/cm3, niin siitä saa laskettua, että titaani on noin 43 prosenttia kevyempää kuin teräs.

Kyllä niillä massaa lähtee autosta, mut onko se joku kymmenen grammaa kaikissa tilanteissa sen euromäärän arvoista onkin eri asia :)

41
Team C / Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« : 17.09.13 - klo: 17.19 »
Tuolla isommalla spurrilla pitäisi saada hieman lämpöjä alas päin. Nopari tosin lämpiää vain ~35 asteiseksi mutta moottori lämpiää ~60-70 asteiseksi ilman mitään jäähdytyssiiltä. Varmaan asia kyllä korjaantuisi jäähdytyssiilellä... Mihin kannattasi tiputtaa tuota punchia?

En ole mikään HW asiantuntija, mutta jos se noissa lukemissa pysyy, niin se on ok. Jos se käy kuumempana ja laitat jäähyn, niin riskinä on jäähyn hajotessa se, että moottori keittää. Itse en ole motissa koskaan pitänyt jäähyä.

Punchia kannattaa aloittaa kokella ykkösestä ja nostaa aina siihen saakka, kun tuntuu hyvältä/auto vielä pysyy hanskassa. Ite ajoin kisaa muistaakseni korkeintaan kolmosella.

42
Team C / Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« : 17.09.13 - klo: 10.30 »
Eikin niin juu suurempaa... Tuossa 6S lipossa on niin paljon potkua että keula koko ajan taivaissa. :roll:

Joo. Tosin, jos sä laitat pienempää pinionia ja isompaa spurria, niin kiihtyvyys (vääntömomentti) kasvaa ja se keulii yhä helpommin. Ihan niinku sillä polkupyörän ykkösvaihteella  :wink:

Rajoita noparin antamaa virtaa, eli punch settingia, kunnes se ei keuli liian helposti. Huippuihin sen ei pitäis vaikuttaa mitenkään. Sama maksimivirta menee läpi, mut se pehmentää liian nopeaa kaasusormea ja tekee autosta ajettavan...Sikäli kun 2250kv + 6s LiPO on ajettava, truggyrenkailla  :cool:

43
Team C / Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« : 16.09.13 - klo: 21.26 »
Saako tähän autoon pienempää spurria kun ei tuohon saa kun minimissään 13t pinjonin...

Kaipaat varmaan isompaa spurria vai kuinka? Pinionia pienentämällä tai spurria isontamalla huiput tippuu (niinku polkupyörän ykkösvaihde) ja isommalla pinionilla/pienemmällä spurrilla (polkupyörän isoin vaihde) sitten huiput nousee (ainakin siihen saakka kun motti tai nopari hyytyy  :embarrassed:).

E: Muistelisin, että 14-piikkisellä pinionilla ja 44T spurrilla välys on minimissään just riittävä ja jos 13-piikkisen laitat ja pienemmän spurrin, niin voi olla, että välys on niin suuri, ettei pelaa. Spekulaatiota tosin tää on...

44
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8e tulevana kesänä?
« : 04.09.13 - klo: 19.44 »
Kerkesin kesän päätyttyä laittaa patterikasin myyntiin, kun talvella pääsee niin vähän sillä ajamaan. Keväällä talouden salliessa hankin uuden ja tulen kisoihin. Tai vaikka järjestän sellaiset  :wink:

45
Hobbyfactorylle iso plussa, Itella ei niitä ansaitse!

46
TeknoRC / Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 19.08.13 - klo: 16.08 »
Ei varmaan sisällä mitään uutta tietoa tms, mutta silti on pakko pistää!

Olihan se hyvä setti kasata ja (sisään)ajaminen oli kivaa. Innolla kyllä odotan, että pääsee kisaamaan. Kerhon nopeimman Tekno-kuskin viittaa tuskin koskaan saan, mut jos vaikka toiseksi nopeimmaksi pääsis joskus...  :grin:

Auto oli kyllä pakettisetupilla hyvä ajaa. Se, että auto ei kääntynyt riittävästi selittyi täysin omalla spedeilyllä ruuvien suhteen! Kyllä se nyt kääntyy. Hypyt kyl vaatii vähän hienosäätöä sekä ajajaan että koriin, jossa oli siis koritolppien reikien lisäksi 0 muuta reikää.

Seuraavaa ajokertaa innolla odottaen!

47
Team C / Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« : 18.08.13 - klo: 22.03 »
Sitten vielä se että mistä saisin halvimmalla x8e auton tilattua?

Minulta, jos tämä tässä ketjussa keskusteltu (sivulta 1 alkaen) yksilö kelpaa  :grin: Laita YV, jos kiinnostaa

48
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 15.08.13 - klo: 15.35 »
Koppa. Hyvä myyjä  :azn:

Ja lisätään hyviin myyjiin -HL-  :laugh:

Hyviä ostajia:

gbvb28
rampa
lakkatinneri
vihku
hpi-cen

49
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 30.07.13 - klo: 10.48 »
täytyy ruveta seuraamaan, ja ehkä jopa kilpailemaan :roll: kunhan saisi taidot kehittymään  :grin:

Ehkä vähän vieraisiin pöytiin huutelua, mutta kisotessa ne taidot kehittyy  :azn: Ja jos sillä autolla osaa rataa kiertää itsekseen, niin kyllä se muidenkin kanssa onnistuu. Nopeammat vaan menee ohi :laugh:

Kisoihin vaan mukaan, kun niitä jossain taas joskus joku järkkää. Patterikaseja on vaikka kuinka, mut kun tulee mahdollisuus ajaa kisaa, niin se oma tuttu hiekkamonttu tai koulunpiha tuntuukin niin kivalta. Kilvanajo on yksi parhaista asioista housut jalassa! Housuitta en ole vielä kokeillut ajaa...

50
TeknoRC / Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 26.07.13 - klo: 18.54 »
Mistä on porukka hommannu näitä autoja ?

Mä tilasin tuolta:

http://www.wartelle-shop.com/boutique/fiche_produit.cfm?ref=TKR5500&type=25&code_lg=lg_fr&num=8

Mutta taisin ostaa viimeisen kappaleen sieltä koska 'IN STOCK' hävisi.

Paketin lähetysvahvistus tuli aika hätäseen tilauksen jälkeen.

Towerilla on international super saver kamppis käynnissä, ehkä sieltä sais?

Sulla sujui tilaus hyvin? Minä tilasin viikko sitten mutta sen jälkeen ei mitään. Olen lähetttänyt mailin ja soitinkin sinne. Täti joka vastasi ei osannut englantia. :/

Eipä yllätä yhtään, kun tietää mistä maasta on kyse...  :wink: Eiköhän se sieltä omalla painollaan tule tai sitten niillä on varasto loppu ja sitä ne ei osaa sanoa englanniksi.
 
Omani lähti valumaan suomeen towerista, katotaan onko kämpillä ennen talvikautta :azn:

51
Team C / Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« : 20.07.13 - klo: 17.01 »


Aion ajaa tolla spurrilla siihen saakka, kun joku kivi sen tuhoaa. Katotaan kauanko siihen menee...

Eipä se vieläkään ole lauennut... Tosin, Jyrkkälän kisoja ennen uusin sen ihan vaan varmuudeksi. Yhdestä hampaasta oli pieni pala nirhautunut rikki  :azn: Muutaman euron osaksi siis ihan pätevä viriosa!

52
RC-kerhot ja -radat / Vs: M8e sisäradat?
« : 19.07.13 - klo: 10.33 »
Se Nokian iso rata oli loistava, niin kauan kuin sitä kesti. Tykkään kovasti patterikasista autona ja sillä on kiva ajaa, mutta kyllä talvella joutuu siirtymään astetta pienemmillä ajamaan. Ellei sitten "joku" "jostain" saa hommattua isoa hallia  :azn:

53
Mukana ollaan! Onpa hienoa päästä ajamaan patterikasia jonkun muun seuran kisoihin!

54
Team C / Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« : 10.06.13 - klo: 20.29 »
Miten on, onko porukka laittanut diffikotelon sisään hammaskehille rasvaa? Manuaalissa ei maittu mitään liukasteita ko. koteloihin. Kärsiikö päästellä kuivilla?

En oikein keksi mitään syytä*, miksei sinne laittais rasvaa :) Eli joo, molyrasvaa sinne olen itse laittanut. Parin vuoden päästelyiden jälkeen ei ole vieläkään mitään kulumisen merkkejä!

*) Katot vaan sitten sen, että kallistuksenvakaajan kaikki ruuvit on rempan jälkeen kiinni. Mulla ei kerran ollut ja diffikotelossa oli rasvahiekka-hiomatahnaa...

55
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8e tulevana kesänä?
« : 10.06.13 - klo: 17.30 »
Mukana myös! Kesän ainoa päivä, jolloin pääsis lähtee tampesterista pois ja tälläinen bonus vielä sattuu siihen. Aijaijai  :grin:

Jos mahdollista aikataulun kannalta, niin olishan se aika pop ajaa 10 min erät m8e:llä. Mut ymmärrän hyvin sen, jos ne on lyhyemmät (tai niitä ei ajeta alkuunkaan...)

56
M8e luokkaan pitäs saada jokunen kuski niin olis järkeä ajaa.

Harmittaa niin maan perusteellisesti, että en pääse. Vastapainoa onneksi tuo alle viikon ikäinen pikkuneiti  :laugh:

57
Edit: Varaosahomma ratkaistu, kiitos!

--
Antti

58
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8e tulevana kesänä?
« : 16.02.13 - klo: 10.35 »
Niin, ja nostamiseen liittyen...

Kuten akau tuolla ylempänä ja kirjoitteli, niin ei ne m8e:t niin äänettömiä ole, etteikö niitä kuule. Tosin, jotkut metallispurriset pitää sen verran kovaa mökää, että perässä tuleva muovispurrinen auto voi jää kuulematta. Mutta nostajalla ei ole oikeasti mikään kiire hyökätä sinne radalle, vaan ympärille on hyvä katsoa ensin. Stealth-autoja ei taida vielä olla...  :wink:

lopuksi:

Ainakaan tähän mennessä ei tampereen m8e-kisoissa ole ollut nostamisen kanssa ongelmia. Ja on ajettu sekä sisällä, että ulkona.

59
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8e tulevana kesänä?
« : 16.02.13 - klo: 09.44 »
Ihan btw, mutta eikö liike-energian kaava ole 1\2mv'2 eli vain puolet massasta merkitsee. Toisaalta Corri Losi painaa yli 3kg ja nostavia ei ole vielä kuollut.

Ei oikeastaan. Jos tuossa kaavassa kaksinkertaistat massan, niin liike-energia on kaksinkertaistunut. Ja nopeuden kaksikertaistaminen nelinkertaistaa liike-energian. Törmäyksissä tosin pelkän kineettisen(liike) energian tutkiminen on turhaa, koska myös liikemäärä vaikuttaa. Se meneekin jo sitten liikaa fysiikan puolelle, ja lopetan ennen kuin innostun liikaa  :grin:

60
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8e tulevana kesänä?
« : 12.02.13 - klo: 21.17 »
Samat ajatukset eli ajaettua tulee, mutta eiköhän me jotkut kisat raavita taas kasaan
vaikka menis sitten loppukesään vai mitä Andetee?

No perskeles, kai me sitten...  :grin:

Sivuja: 1 [2] 3 4 5