Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - mikari

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 231
151
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 04.08.20 - klo: 23.55 »
Milloin testaat Kyoshon GT-8 -autoa Tattiksella?

Auto ja Picco nipussa. Voisin mennä mikä päivä vaan ke-la tällä viikolla. Mites herroille sopii?


152
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 04.08.20 - klo: 18.41 »
Itse laitan etulasiin ja takalasiin reiät, sivuikkunat kiinni, paitsi esim tankkaus/säätö hole tms.

153
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 04.08.20 - klo: 17.22 »
Meinasin jo tänään mutta meninkin mopolla joten vain kymppiauto ja starttiboxi ja polttoaine ja ratti mahtui kyytiin :D

Mutta nyt just laittamassa krossarista Piccoa kiinni ja sitten vaikka lauantaina voisin jos testaa. Tosin tässä yhteydessä pitää huoltaa Picco 15 litran jälkeen eli etulaku ja kiertari. Mutta lauantaina voisin hyvinkin testaa GT autoa, siinä riittänee välit paremmin kuin tuossa kymppiautossa, johon tosin tilasin välityksiä mutta en tiedä miten nekään riittää, saa nähdä.


154
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 04.08.20 - klo: 15.00 »
Nonnii nyt on OS sisäänajettu ja ekat testit radalla.

OS kiertää mainiosti mutta välit Tattiksen radan pääsuoralle liian lyhyet, muilla osuuksilla ihan kivasti näin alkuun.

Palataan asiaan kun on saatu välitysasia kuntoon 👍

155
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 29.07.20 - klo: 18.47 »
Pakokäyrä Ossille saapui. Olen tämän viikon reissussa mutta ensi viikolla sisäänjoa, varmaan radallakin sitten jo👍

Pakoputkena pitää käyttää Kyoshon omaa, joka ei ole optimi, mutta olen toivossa että tuo toinenkin paketti saapuu Ranskasta jollain aikataululla jossa on parempi putkikin sitten.

156
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 24.07.20 - klo: 21.51 »
Parkkis testi video. Tarkkasilmäiset voi nähdä ledivalot.

https://youtu.be/98hqZIfQE0Y

Ledivalot pödällä

https://youtu.be/irQ04Zl4AMo

157
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 22.07.20 - klo: 21.13 »
800cps öljy iskareissa 👍


158
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 21.07.20 - klo: 22.48 »
Niitä ei lasketa  :grin:

159
eiköhän pienellä googlaamisella selviä yleensä

160
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 21.07.20 - klo: 16.21 »
jep! tässäkin on esillä nyt 3 nitro gt kasi auton omistajaa  :cool:

161
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 21.07.20 - klo: 11.29 »
avarsin pohjalevyn, nyt lähtee boksillakin käyntiin 👍

162
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 21.07.20 - klo: 10.40 »
Siis onko rata  avattu. Normi käyttöön..? Ja toimiiko vanha avain yhä.?
Tiedustelee GT 8 kuski.

Moi Riku,

vastaan vaikka en kuulu tekijäporukkaan, korjatkoot sitten

eli rata on auki kaikille

rakennustöitä vielä tehdään eli esim huomenna ke viimeistellään kanttareita
edit: kanttareissa on kuulemma 48h kuivumisaika joten tällä viikolla tuskin kannattaa mennä

mutta siis ajaa voi kunhan ratamaksu kunnossa. aukioloajat karting radan mukaan, ma kiinni

ps. itse en ole vielä ajanut siellä

163
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 20.07.20 - klo: 22.19 »
Päitystä tähän.

Ossin putki on juuttunut jonnekin ranskan ja suomen välille joten ajoin sisään vakiokoneen. 5 tankillista.

No se olikin positiivinen yllätys. Lähtee vetonarusta helposti käyntiin joka kerta. Helpottaa pirusti kun ei tarvii mopon selässä kuskata starttiboksia. Voimaa on ja vielä en edes koskenut neuloihin ja vaihde pelaa komeesti.

Kumirenkaat oli vakioalustalla (siis koskematta iskareihin) vähän kulmikkaat ja vaihto foameihin paransi ohjattavuutta rutkasti.

Nyt kun pääsis seuraavaksi radalle. Tänään oli maanantai ja rata olikin kiinni. Ajoin siis motin sisään isolla parkkiksella. Tässä vaiheessa tuntuu hauskalta!

Boksilla en saanut tuota pyöräytettyä käyntiin, täytyy avartaa pohjalevyä jotta starttiboksin kumi ylettää vauhtipyörään. Ossia ajatellen siis.

eipä oo vielä tullut kokeiltua autoa radalla vaikka krosssrin Picco on käynyt jo autossakin kokeeks asennettuna :cool:

ei nyt liity varsinaisesti 1:8 gt autoiluun mutta keppivetoisiin rata-autoihin kuitenkin eli 1:10 GT

Kyosho ei hihnavetoisia tuo enää Eurooppaan ja vähä hiljaista on muuallakin.. Xray NT1 on poikkeus ?

Kyoshon malli on FW-06 readyset. Korit ovat hienoja kuten Renault Alpine, uus AMG Mersu, Audi R8 jne.

Uusista radoista innostuneena (tattis, hyvinkää) päätin ottaa Alpinen kokeiluun.

Readysettinä en ole autoa ajanut vaikka lähtökohdat ovatkin ihan pätevät, Kyosho uusin gigaratti, 10kg/.15s servot ja .15ci (2.5cc) pullstart moottori, joka on saanut verrattain hyviä arvosteluja. Vaihde paloilla toimiva, kytkin 2-palainen alu, alu iskarit, takana diffi ja edessä spool eli muovipalalla lukittu diffi. Kumirenkaat ainakin pöydällä mukavan softit inserteillä.

Mutta oma auto on vielä palasina pöydällä  :grin:

Sen verran on tehty että O.S .12 TG on korvannut vakiomoottorin. Readysetin osat sopivat sg-akselille (ilman katkaisua) kunhan vaihtaa akselin jatkopalan krossarin vauhtipyörän mutteriin ja laittaa päähän kampiakselin jatko/t-palan. Vaihtoehtoisesti voi myös laittaa tp-10 tyylisen 3D kytkimen, mutta se ei ole vielä suunnitelmissa itsellä. Kytkinkello vaatii myös hieman erikoisemman laakerin (5x12x4) sg akselille. Samaa vs058 kelloa käytettiin aikoinaan Inferno gt autoissa sillä siihen sopii Evolvan rattaat ja siten se tuo lisää välitysmahdollisuuksia.

Spooli on tarkoitus korvata diffillä edessä ja taakse toiset diffirattaat, readyset tyyliin vakiona on vain yksi pari pikkurattaita. Diffiakselit pitäs saapua tänään niin pääsee viimeistelee asennuksen ja laittaa diffiöljyt sisään.
Samalla vakiorenkaat vaihtuu Kyosho liikkeen foameihin jotka menevät suoraan paikalleen (n. 12€ pari). En kauheesti ajatellut niitä sorvata kun kyse ei kuitenkaan ole tp10 autosta, mutta aika näyttää.

Servot, vaikka ihan ok luultavasti, vaihtuivat Savoxeihin hieman paremmilla spekseillä 15kg/.07s ja radio Sanwaan. Samalla paristokotelo vaihtuu hump-malliseen LiFeen (krossarista). Myös stick pack sopii radiokoteloon.

Pakoputkisto Ossille on hankalin koska se istuu auton oikealla puolella ja moottori on auton pituussuuntaan (ei siis poikittain kuten hihnavetoisissa). Malleja on mutta huonosti saatavilla. Ebaysta bongasin edullisen setin Ranskasta (made in japan) ja sitä odotellessa, toivottavasti sopii ja pitäisi käydä Ossin 13mm pakoaukkoon. Pelkkä rear exhaust käyräkin riittää koska ainakin auttavasti pärjännee readysetin pöntöllä, jossa on yhdyskumiliitos käyrään.

Ultimaten starttiboksi tuntuu sopivan oikeanpuoleiselle koneelle kun vaihtaa boksin kiertosuunnan. Muuten en sitä itse saanut oikein istumaan. Readysetin kiuasta voi toki yritää nykiä käyntiin narustakin, mutta OS vaatii boksin. Sen on myös 30g kevyempi koska vetokäynnistintä ei siis ole ja se on hyvä asia.

Toivottavasti kärry ois baanalla viimeistään elokuussa. Jos pakoputkisto viipyy niin sitten pitää testata vakiokoneella. Saa nähdä jääkö homma laimeaksi yritykseksi ja oikea tp10 menee hankintaan vai täyttääkö tämä odotukset asfaltilla kurvailuun vaikka ei kilpaa tällä ajetakaan.

Niin ja onhan rinnalla tosiaan se Kyosho Inferno GT 1 Piccon P3X koneella odottelemassa ...   :tongue:

Täydellisempää arvostelua, plussat ja miinukset, myöhemmin kunhan saan auton radalle ja vähän kierroksia alle.
Keppivetoisuuden ja 2-palakytkimen helppous sekä huoltovarmuus ja näyttävä kori periaatteessa antavat ihan hyvät lähtökohdat harrastamiselle mutta jää nähtäväksi liikkuuko tuo riittävästi ja pysyykö miten radalla. Esimerkiksi vakaimia ei ole mutta tarvitseeko tuo sellaisia sitten, lisävarusteena kyllä saa. Jos jotakuta kiinnostaa voin laittaa osanumerot tänne esille.

164
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 15.07.20 - klo: 22.37 »
p3x on .21 (3.5cc) se on mulla mp10ssä

https://www.rcjkl.fi/rc-racing-tuotteet/picco-p3x-ceramic2020-race-engine-21-buggy-offroad.html

jes, velox tp10 luokkaan kyllä xrayn ohella

kaikki nämä projektin hankinnat on tehty Suomesta paikallisilta kauppiailta rcjkl, hobbyfactory, eurorc ... ainoastaan putki on ebay

165
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 14.07.20 - klo: 15.43 »
eipä oo vielä tullut kokeiltua autoa radalla vaikka krosssrin Picco on käynyt jo autossakin kokeeks asennettuna :cool:

ei nyt liity varsinaisesti 1:8 gt autoiluun mutta keppivetoisiin rata-autoihin kuitenkin eli 1:10 GT

Kyosho ei hihnavetoisia tuo enää Eurooppaan ja vähä hiljaista on muuallakin.. Xray NT1 on poikkeus ?

Kyoshon malli on FW-06 readyset. Korit ovat hienoja kuten Renault Alpine, uus AMG Mersu, Audi R8 jne.

Uusista radoista innostuneena (tattis, hyvinkää) päätin ottaa Alpinen kokeiluun.

Readysettinä en ole autoa ajanut vaikka lähtökohdat ovatkin ihan pätevät, Kyosho uusin gigaratti, 10kg/.15s servot ja .15ci (2.5cc) pullstart moottori, joka on saanut verrattain hyviä arvosteluja. Vaihde paloilla toimiva, kytkin 2-palainen alu, alu iskarit, takana diffi ja edessä spool eli muovipalalla lukittu diffi. Kumirenkaat ainakin pöydällä mukavan softit inserteillä.

Mutta oma auto on vielä palasina pöydällä  :grin:

Sen verran on tehty että O.S .12 TG on korvannut vakiomoottorin. Readysetin osat sopivat sg-akselille (ilman katkaisua) kunhan vaihtaa akselin jatkopalan krossarin vauhtipyörän mutteriin ja laittaa päähän kampiakselin jatko/t-palan. Vaihtoehtoisesti voi myös laittaa tp-10 tyylisen 3D kytkimen, mutta se ei ole vielä suunnitelmissa itsellä. Kytkinkello vaatii myös hieman erikoisemman laakerin (5x12x4) sg akselille. Samaa vs058 kelloa käytettiin aikoinaan Inferno gt autoissa sillä siihen sopii Evolvan rattaat ja siten se tuo lisää välitysmahdollisuuksia.

Spooli on tarkoitus korvata diffillä edessä ja taakse toiset diffirattaat, readyset tyyliin vakiona on vain yksi pari pikkurattaita. Diffiakselit pitäs saapua tänään niin pääsee viimeistelee asennuksen ja laittaa diffiöljyt sisään.
Samalla vakiorenkaat vaihtuu Kyosho liikkeen foameihin jotka menevät suoraan paikalleen (n. 12€ pari). En kauheesti ajatellut niitä sorvata kun kyse ei kuitenkaan ole tp10 autosta, mutta aika näyttää.

Servot, vaikka ihan ok luultavasti, vaihtuivat Savoxeihin hieman paremmilla spekseillä 15kg/.07s ja radio Sanwaan. Samalla paristokotelo vaihtuu hump-malliseen LiFeen (krossarista). Myös stick pack sopii radiokoteloon.

Pakoputkisto Ossille on hankalin koska se istuu auton oikealla puolella ja moottori on auton pituussuuntaan (ei siis poikittain kuten hihnavetoisissa). Malleja on mutta huonosti saatavilla. Ebaysta bongasin edullisen setin Ranskasta (made in japan) ja sitä odotellessa, toivottavasti sopii ja pitäisi käydä Ossin 13mm pakoaukkoon. Pelkkä rear exhaust käyräkin riittää koska ainakin auttavasti pärjännee readysetin pöntöllä, jossa on yhdyskumiliitos käyrään.

Ultimaten starttiboksi tuntuu sopivan oikeanpuoleiselle koneelle kun vaihtaa boksin kiertosuunnan. Muuten en sitä itse saanut oikein istumaan. Readysetin kiuasta voi toki yritää nykiä käyntiin narustakin, mutta OS vaatii boksin. Sen on myös 30g kevyempi koska vetokäynnistintä ei siis ole ja se on hyvä asia.

Toivottavasti kärry ois baanalla viimeistään elokuussa. Jos pakoputkisto viipyy niin sitten pitää testata vakiokoneella. Saa nähdä jääkö homma laimeaksi yritykseksi ja oikea tp10 menee hankintaan vai täyttääkö tämä odotukset asfaltilla kurvailuun vaikka ei kilpaa tällä ajetakaan.

Niin ja onhan rinnalla tosiaan se Kyosho Inferno GT 1 Piccon P3X koneella odottelemassa ...   :tongue:

Täydellisempää arvostelua, plussat ja miinukset, myöhemmin kunhan saan auton radalle ja vähän kierroksia alle.
Keppivetoisuuden ja 2-palakytkimen helppous sekä huoltovarmuus ja näyttävä kori periaatteessa antavat ihan hyvät lähtökohdat harrastamiselle mutta jää nähtäväksi liikkuuko tuo riittävästi ja pysyykö miten radalla. Esimerkiksi vakaimia ei ole mutta tarvitseeko tuo sellaisia sitten, lisävarusteena kyllä saa. Jos jotakuta kiinnostaa voin laittaa osanumerot tänne esille.

166
kiitos tiedosta

vielä ku ohjeistat mikroautoradalle ajon 👍

167
Ajetaan punaiselle talolle siis samaa hiekkatietä alas portilta kun aiemminkin ?

168
mikä on väärä suunta?

Oikea suunta siis portille tullessa vasenta laitaa myötäpäivää rataa pitkin?

169
Sähköautot / Vs: VINTAGE RC CARS
« : 07.07.20 - klo: 09.54 »
Aika pro olis laittaa kuusnepalle ajanotto vintage kisoissa 👌

170
Kyosho / Vs: Renkaat/vanteet
« : 05.07.20 - klo: 17.00 »
👍

171
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 02.07.20 - klo: 17.41 »
Tein kesäkuussa kaksi onnistunutta kauppaa kun myin 2 Inferno mp9 Evoa sähköineen. kiitokset ostajille, toiselta sain kiitokset hyvistä kaupoista noin viikko ostoksen jälkeen (Kouvola) ja toinen onkin paikallinen kuski (PK-seutu) joka lähetti kuvia kiillotetusta autosta joten uskoisin hänen myös olevan tyytyväinen kauppaan. Kiitokset vielä kaupoista asianomaisille!

172
Kyosho / Vs: Renkaat/vanteet
« : 02.07.20 - klo: 10.41 »
hexi on siis pyörän mutteri johon vanne tulee kiinni

173
Kyosho / Vs: Renkaat/vanteet
« : 01.07.20 - klo: 10.27 »
auto on sen verran vanha (n. 2002) ja kokoluokka 1:9 ettei tohon saa renkaita enää kovin helposti, Kyosho ei niitä enää tee.

voit käyttää vaihtoehtoisesti HPI Super Nitro renkaita ja vanteitakin jos vaihdat Traxxas hexit, ne menee suoraan. En muista enää osanumeroita mutta Traxxas koneistetut alu hexit kuitenkin.

Ebay on paras paikka etsiä sopivia. RC liikkeistä et niitä enää saa.

174
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 27.06.20 - klo: 13.20 »
Moro!

Minkälaisella aikataululla tätä projektia on tarkoitus viedä eteenpäin?

työt vielä kesken

175
ok kiitos tiedosta

176
ok hyvä tietää. siinä varmaan menee sitte useampi päivä - vko?

177
onko arviota milloin ne vetää asfaltin ni ei tarvii mennä siiloin radalle ? Tänään aamulla ei ainakaan näytttäny vielä olevan asfaltti hommat menossa ... thx

178
Koska halli toteutuu?

179
jep. 20 vuotta ollu kivaa ajaa savella. välillä huollettu enenmän välillä vähemmän. ei oo kukaan pahemmin valittanu ainakaan radalla. ajoin pannua sisään to turffilla mutta olihan se tosi tylsää. savelle kun pääsi niin 👍 sama oli m8e autolla, turffi oli tosi boring paitsi ehkä just jos oli satanu viikon putkeen. ainakin viime kesä oli mahtava ja nytkään ei valittamista. vaikka rata ei nytkään ole ehkä priima niin helvetin hyvä silti ajaa. hyvät jussit!

180
no toihan on loistava uutinen!

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 231