Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - mikari

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 231
61
Kyosho / Vs: Kyosho inferno ST startterille kalut
« : 15.11.20 - klo: 21.31 »
Starttiboxi lähinnä

62
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 06.11.20 - klo: 21.43 »
Kurvaileeko joku muu ratojen ulkopuolella nitroilla vielä ? 🏁😎

Ainii, sori tää olikin gt auto topikki. No korien puolestahan noi onkin 😂
No toivottavasti ei haittaa...

63
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 06.11.20 - klo: 21.40 »
Syksyistä iltaa, ostin rc kirppikseltä fbstä erittäin siistin ja vähän ajetun Traxxas nitro 4-Tecin 3.3 kaveriks Kössille. Trx on kyl makee kun sen starttaa kapulalla niin helposti, hauska peli. Kävin ulkoiluttaa molempia parkkiksella tänään, Kyöstiin laitoin orggis vetokäynnistin koneen alkuperäistä vähän pidemmillä välityksillä. Poika lupas lähtee joku päivä mukaan ottaa drag racet jos kelejä vielä piisaa, viikonlopun ainakin mut saa nähä ehtiikö (huomenna motocrossia ja sunnuntaina isänpäivä👍).


64
rc ratakeskus oli nimi

65
Bensa-autot / Vs: Elcon Traxx
« : 11.10.20 - klo: 16.18 »
aika komee saldo 👍

66
Ok, hyvä. Onko Hakkilassa joku tietty päivä kun ajetaan ?

67
Kilpailijoiden kanava / Vs: EFRA AGM 2020
« : 07.10.20 - klo: 14.39 »
Alle ?

Siis 16 tai alle eikö vain Jukka ?

68
Kilpailijoiden kanava / Vs: EFRA AGM 2020
« : 06.10.20 - klo: 12.18 »
samalla tavalla ne kiekuu, ehkä vähän huonommin voi käydä, nitrohan vaikuttaa metanolin palamiseen koska se palaessaan vapauttaa happea joka edesauttaa metanolin palamista.

69
Mikäs tän rekkaluokan tilanne on? Voisin olla kiinnostunut jos tätä vielä ajetaan ?

70
moi taas
aika hiljasta on ... no tää on kesä sarja mutta onko näille aktiivista talvisarjaa 20-21 ?
ilmeisesti forsissa ei päästä ajaa ku ei ilmoja sisällä ..

71
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 26.09.20 - klo: 21.20 »
kävin tänää radalla testaa syksyisrn kauniissa säässä. hienosti toimi gt-10 ton uuden kytkimen myötä. kierrosaikoja tosin ei oikein voinu verrata ku pari lätäkköä jotka piti kiertää.

eli jos kössin turististista haluu kunnolla ratakelpoisen niin
- vakaimet plussaa
- foamit toimii
- kiree .12 kone ja esim Hipexin putki
- välitykset (50/45 ja 21/27)
- diffit (30k/5k)
- 4D kytkin (team solar)
- vaihteen jouset (esim igw008 vaihteesta)
- servot

72
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 25.09.20 - klo: 20.35 »
Meikäläinen niin monen muun tapaan myi krossikamat veks ku ei varmuutta ensi kesän kuvioista. Picco jäi GT autoon joten jos jotain rc autoilua ens kesänä tulee niin 1/8 ja 1/10 gt autoilla mennään 😍

74
sepä se ku ei oikee oo mikä olis edes jotenkin mielekäs muuta ku tasamaa

onhan espoo toki laaja alue mutta ei oo tiedossa ilman että joku lintubongari tai kääkkä tulee inisee

radalle vaa, sitä varten ne on

75
Ei kyllä ikävä oo oikein tiedossa. Vaihtelevasti on löytyny jotain 20 vuoden aikana mutta kyllä parhaat ajopaikat on ollu rc radat vantaalla ja helsingissä. Espoossa on ollu vuosien varrella sisäratoja mutta lähin on nykyään Hakkilassa.

76
ihan mielenkiinnosta miksi gyro tekniikkaa pitäisi rajoittaa ? ketä se haittaa jos tekee ajamisen helpommaksi. onko se niin kallista että vai harvojen saatavilla?

78
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 19.09.20 - klo: 01.21 »
klo 12?

79
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 18.09.20 - klo: 12.02 »
Noi gt3 4 asteen caster palat muuttaa ohjaus geometriaa aika paljon rata-automaiseksi, kierrosajat paranee ja ajaminen mielekkäämpää. Voi olla että itellä menee kevääseen gt ajot, kun ei oo jaksanu renkaita hommata. On menny aika ratapuolella enimmäkseen kymppiauton kanssa leikkiessä 😅

80
mites ilmottaudutaan short courseen ? (tuuppi)

81
Moi,

mites tää SC (tuuppi) luokka voi? Onko tsäänssit saada porukka kasaan FORS kisaan ?
http://rc10.fi/index.php?topic=109359.msg838298;boardseen#new

Harkitsen osallistumista (mutta kalusto vaatii täydennystä).

edit: kalusto hankittu, osallistun jos ajetaan

82
Sähköautot / Vs: VINTAGE RC CARS
« : 16.09.20 - klo: 14.25 »
mainiota 👍☺️

83
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 15.09.20 - klo: 20.39 »
Tänään pääsin testaa kytkintä radalla, oli selkee parannus. Nyt lähti mutkasta ilman pienintäkään booausta vaikka heitin kyytiin ihan perussäädöillä (joten säätövaraa jäi vielä runsaasti testattavaksikin). Voi siis suositella, helppo homma.

Tosin kovin monta läppiä en päässy ku taka diffin lautasrattaasta murtui pala. Cast alu ei ihan kestäny näitä voimia mutta olihan sillä ajettukin jo. Eikä kauhean kallis osa laittaa uusi onneksi.

Seuraavaan kertaan.... 🏁

84
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 12.09.20 - klo: 12.00 »
Tähän keppivetoiseen Kyoshoon FW06 esim upealla AMG mersu korilla saa hong kongista hyviä päivityksiä autoon, jolla tehdä autosta ratakelpoinen kuten tuo kytkin ja Hipexin putkisto, alu kardaanit ja Kyosholta löytyy sopivat välitykset radalle 40/45 spur ja 22/27 pinionit. Omassa autossa on myös K vakaimet edessä ja takana sekä öljydiffit. Tp10 autoa helpompi ylläpitää, ei hihnoja eikä hankalaa kytkintä, foamit sopii alle heittämällä myös.




85
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 11.09.20 - klo: 11.27 »
Nopealla testauksella toi Team Solar "4D" kytkin toimii mainiosti tähän keppivetoiseen kymppiautoon, johon normi TP10 kytkin on liian ärtsy, tämäkin on säädettävä ja sillä saa lisää punchia. Pitää kokeilla radalla lisää.

Serpent käyttää tästä myös nimitystä "adjustable GT clutch".




86
nyt näyttäis sunnuntain sää aika hyvältä. Ratakisatkin siirrettiin sunnuntaiksi... lauantain sade ei näytä nyt järkyttävän pahalta joten sunnuntaina vois päästä ajaa ihan kunnolla.

87
Jos uutta hankkisin niin sama. Ja voin toki hankkia jos luokka kasvaa mielekkäästi.

88
Miten pitkiä stinttejä on ajettu GT8e:llä ja millä sähköillä?

Tämä on spekulaatiota, mutta järjellä ajatellen GT8e:lla kumirenkailla ei pysty käyttämään tehoa samassa määrin kuin ratakasin leveillä foameilla, joten siltä osin ajoaika voisi olla pidempi. Toisaalta GT8e on painavampi ja voimansiirron häviöt suuremmat joten virtaa mennee siltä osin enemmän. Veikkaisin että 4S (2+2S) 6000 pötköillä ajaa sen saman 5-7 minuuttia mitä ratakasilla silloin kun radassa on kova pito. Liukkaalla radalla voinee mennä paljon pidempään.

mun kokemus 4S että semmonen kymmenen minuuttia ja sitte vehkeet huutaa hoosiannaa kuumentumisen takia. tosin tästä pari vuotta mutta oli tartiksella 4S 10000mah akut, 160A säädin ja aika iso kv moottori 2300? 2400 ? en muista tarkkaan mutta kerta riitti :) tai no voi se olla tuo Mikon mainitsema 5-7 minuuttiakin ihan hyvin, max 10 :)

89
Olen Kimin kanssa samaa mieltä siitä että jos sähköratakasia aletaan ajaa, tulee radoille lisää porukkaa.


minä olen edelleen sitä mieltä että mitä enemmän näitä luokkia tulee niin sitä vähemmän nähdään porukkaa radoilla harjoituksissa yhdessä ajanassa. mutta helppoutensa takia sähkö on toki hyvä vaihtoehto jos vaan jaksaa sitä iänikuista latailua vaikka kuinka ajais useammalla pakalla ja ratapuolella se vielä korostuu (hana pohjassa, lyhyt ajoaika). siksi itse luovuin m8e:stä (ajoin koko kauden 2019, 5 kisaa, satoja akullisia). siellä on niin hullu juttu että isokapasiteettisilla akuilla (9000mah) sais kyllä ajoaikaa vaikka 20min mutta händicap verrattuna pikkuakkuihin (5000mah) ajettavuudessa on niin iso että tyydytään ajamaan se 10min koska se on se finaalien eräpituus. ite haluaisin ajaa putkeen paljon, mutta tämä on tietty makuasia ja siks nitro. en tiedä miten se ratapuolella olisi sitten, ehkä selviää. kun vuosia sitten kokeilin patteri c8 niin 6S oli hyvä, sekä gte että c8(e) ei toiminu 4S oikein riittävästi kuten edellä todettukin.

90
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 05.09.20 - klo: 09.05 »
Tältä auto näyttää putken ja korin vaihdon jälkeen. Kokeilen myös tollasta säädettävää 4D kytkintä (team solar) jos vielä ajokelejä riittää.







Poikakin 17v kävi testaa eikä ois saanu millään irti ratista ku viimeks käytiin radalla, hän ekaa kertaa koskaan 👍🏁
Nitropaimenelta ostettu käytetty Piccokin on pelannut jopa hämmästyttävän hyvin, tehoa riittää ja käy mainiosti.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 231