Radalla on tullut jonkin verran kysymyksiä vaihteistoon ja välityksiin liittyen joten mainittakoon myös täällä -
oma havaintoni on että tuo vakiovälitys 15/19 pinjonissa ja 46/43 päärattaissa mikä tässä uudessakin askissa IGW008 tulee mukana on juuri passeli Hyvinkään ja Tattiksen radalle, kun ajetaan 3,5/.21 moottorilla.
.28 hyötynee hieman alemmasta/pidemmästä välityksessä, koska vääntää alempaa joten siihen voi harkita yhtä tai kahta hammasta pidempää tai sitten tuota GT2 orkkisvaihteistoa joka tuntuu kestävän .28:ssa hyvin mutta .21 koneiden kanssa tuo 6 hampaan ero 1- ja 2-vaihteen välillä on kyllä altis rikkoutumaan. Tuota vaihdetta käytettäessä pyrkisin lähentämään vaihteiden välityksiä esim. FW06 kytkinkellolla ja esim. Evolvan pinjoneilla 16/20, voisi ehkä auttaa. Mutta edelleen en voi olla mainitsematta tuota IGW008 vaihdetta joka tekee autosta "täydellisen" kuten Evolva -modi viime vuonna, jota ei nyt enää itse tarvitse lähteä tekemään.
Tuo kisalaillinen Novarossi S21P3 vaikuttaa myös erinomaiselta vaihtoehdolta GT autoon. Ei mikään maailman tykein mutta riittävä ja luotettava. Ajoin aluksi Future R/C:n "omalla" 25% nitrolla mutta olen sen jälkeen vaihtanut 16% big bang modeltechnicsiin kun sen saatavuus itselle on parempi enkä ole huomannut eroa missään, paitsi ehkä sen että auto on jonkun verran öljyisempi.. ja kilpa-autot on likaisia kuten Juho totesi taannoin.
Tuo GRP kisarengas on muuten osoittautunut myös hyväksi renkaaksi, joten nykyiset GT8 säännöt ovat omasta puolestani osoittautumassa oikein onnistuneiksi. Eilenkin saatiin mainiota "vääntöä" radalla ja kaikki poistuivat radalta hymyssä suin.
Tollasella ajoin eilen (renkaat GRP eikä nuo mitkä kuvassa)

Jarruista -
hyvät jarrut parantavat merkittävästi kierrosaikoja ja jos ne eivät pelaa niin ajamisesta tulee hataraa. Pidempien stinttien aikana jarrut ja koko vaihdelaatikko kuumenevat uskomattoman paljon ja tunnetusti kuumuus heikentää jarrujen pitoa. Itse olen noiden ACRE jarrupalojen fani, ja mulla on ne yhdessä SP jarrulevyjen kanssa molemmin puolin vaihdelaatikkoa vaikka periaateessa yksikin riittäisi (jäykkä akseli).
Näin jarrut pysyvät toimintakuntoisena pidemmänkin erän. Olen laittanut kuulakärkikynästä jouset levyjen väliin jotta ne palautuvat levystä asiallisesti jarrutuksen jälkeen.