Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - HLuomanen

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6
61
Nyt on nuo sääennusteet kolmeltakin eri yhtiöltä siinä asennossa ettei vaan oo pokkaa lähteä täältä 300 km:n päästä (Kauhava) kokeilemaan josko sittenkään ei satais liikaa. Sanotaan nyt vaikka että tulen sitten sunnuntaina jos kisat menee varapäivälle ja siihen on sääennusteet OK. SC2-10 luokkaan olis kalusto, ja oma ponderi on.

62
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« : 31.08.12 - klo: 09.32 »
OK eli 17,5T kone ei ota niin paljoa virtaa että jollain 2S/90C akulla sais mitään etua? Tiedä noista iskareistakaan, kunhan olen pannut merkille että jotkut radat jenkeissä kieltävät Slash-vakioluokassa jopa alumiiniset iskarinkorkit.

63
Kilpailijoiden kanava / Vs: Re: SC Winter Cup 2012-2013
« : 31.08.12 - klo: 09.15 »
Karsitaanko eriä?

Eiks tämä vähän niinkuin puitu jo tuolla tämän keskustelun sivulla 1? Ajattelin itsekin tuohon malliin mutta HOKEn asiallisten perusteluiden jälkeen käännyin sille kannalle että jos jotain muutosta kokeillaan niin sitten lyhyempää erää. 4 min tai jopa 3 min, joka (3 min) mahdollistaisi sitten jo ehkä viidennen finaalikierroksen lisäämisen päivään.

Corrit voisi yrittää asemoida luokaksi jossa pääsee kokemaan kilvanajoa vähillä muodollisuuksilla. Aloittelijalle olisi tärkeätä että pääsisi mahdollisimman usein kokemaan senkin miltä tuntuu kun muut on hetken takana ja pitäisi säilyttää hermo johtoasemassa. Näin reilun kymmenen kisan kokemuksella aika harvoin tosiaan siinä 4 minuutin jälkeen on ainakaan omalle kohdalle sattunut muuta kuin ylhäisessä yksinäisyydessä ajelua jollakin turvallisella häntäpään sijalla perimmäisessä finaalissa.

Vaasan SC mastersissa kokeiltu kahden nopeimman nousu 1. eräkierroksella ylempään finaaliin oli mielestäni hyvä ja säilyttämisen arvoinen. Tulee vähän extra yritystä siihen ekaan lähtöön. Mutta jos on kolmessa alkuerässä tupeksinut itsensä C-finaaliin niin ei kyllä tarvitse mielestäni olla mahdollisuuksia A-finaaliin, nousumahdollisuus B-finaaliin riittää sille päivälle. Eli 1. finaalikierroksen jälkeen olisi lopullinen finaalijako selvillä.

Ei taida vielä löytyä maasta tarpeeksi kalustoa ja kisaajia modified- ja vakioluokan (vakioluokassa lähinnä moottorirajoitus, akkurajoitus ja alu-iskareiden kielto) erottamiseksi? Olisko tietty moottori 10,5T tai 13,5T (noita 13-puolikkaita en tunne yhtään mutta maailmallahan noita käytetään) ja akku max. 2S/60C sekä 0-ennakkomoodi noparissa (tai sensoriton nopari/nopari ilman sensorijohtoa) toimiva lähtökohta, SC2-10 luokkaa nyt vaan ajattelen?

64
Radiolaitteet / Vs: Traxxas radiot
« : 27.08.12 - klo: 12.36 »
No joo ehkä sitä servoa voi vielä kokeilla sen speksien mukaisella jännitteellä jos vaikka toimisi, tai jos vastari ylijännitteen takia antaa sille jotain kummallista signaalia. Itse jouduin vaihtamaan halvemman Savöx-servon pariksi toiselle (ja toisen merkkiselle) vastarille, kun ensimmäinen vastari ajoi aina päälle laitettaessa servon voimalla laitaan moneksi sekunniksi ennenkuin keskitti. Sille pariksi toisenmallinen Savöx-servo, niin ongelma hävisi. Ja halvempi Savöx toimi toisen vastarin kanssa OK. Että kummallisuuksiakin sattuu...

65
Radiolaitteet / Vs: Traxxas radiot
« : 27.08.12 - klo: 10.45 »
Kaksi Slashin 2075-servoa ja viallisen servon takia Traxxas VXL-3S-noparin "kärventäneenä" sanoisin että ei kannata paljoa labrata ja käännellä autossa jos servo käyttäytyy epäilyttävästi ja lämpenee, ettei hajoa muuta. Itselle sattui ainakin niin mystinen yhteensattuma kun ohjausservo ajoi laitaan ja pari minuuttia sitä ihmeteltyäni ja käänneltyäni VXL-3S-nopari pimeni tykkänään, olisko servo ottanut yli 3A virtaa noparin BEC:iltä vaikka en edes havainnut mistään savua tai lämpöä. Noparin sain sitten 2-3 kk:n odottelun jälkeen takuuseen, servoissa vaihtui merkki.

66
Tulokset / Vs: SC mAsters Vaasa
« : 26.08.12 - klo: 11.33 »
Hyvät kisat oli taas, kiitokset kaikille puuhahenkilöille ja kanssakisaajille, sekä Hazardille kuvista! Oma setti oli vähän hakusessa, perjantaina kahdelta tein päätöksen osallistua kisaan TeamC corrilla, kun ratasdiffi tuli siihen postissa. Vaihtoehtona oli siirtää sähköjä Slashiin. Uudella radiollakaan ei ollut tullut ajettua aamun liukkaissa oloissa, joten vaikeaa oli. Päivän mittaan asetukset löytyi radioon ym. ja loppupäivästä oli jopa aikaa ajatella vähän alustan säätämistä. Ensimmäiset finaalit meni kohtuullisesti kun auto kulki ja pysyi radalla, kahdessa viimeisessä oli kohtuullisesti vastusta. Viimeisessä finaalilähdössä auto pysähtyi mystisesti pääsuoran alussa kesken mutkan, mutta toipui sitten ja pääsin rämpimään erän loppuun pari-kolme kierrosta muiden jäljessä. Tänään tutkin hommaa, motorplatesta oli kierteet korkanneet ja vaihteisto ja moottori olivat alkaneet erkaantua toisistaan... Hohhoijaa, lisätään uhkakirjastoon. Mylaps näyttää että jossain välissä tuli kuitenkin ihan samanlainen bestläppi kuin muillakin oman tasoisilla (alle 33 s), joten ei kai tässä ihan toivottomuuden puolelle kannata heittää...

67
Missä luokassa ajattelit polttiksella ajaa? Rata on sähköautoille.

68

 Kiitokset vielä ilmeisesti Luomasen Hannulle, löyty varaosat traxxassiin ja jon:lle(?) hyvistä vinkeistä!

TraXXas rules :grin: :grin: :grin:

Näin kävi, eihän se nyt tule kysymykseen että joltakin jää kisapäivä ensimmäisiin harjoituksiin tai ylipäätänsä kesken jos kerran osia paikanpäältä löytyy. Hyvä että pysyi Anza-Slashi mukana kisoissa! Ja kiitokset Jonille avuista "uuden" radion kanssa, pääsen ehkä tässä sittenkin pikkurahalla laaturadion (Sanwa MX-3FHSS) makuun alkuvaikeuksista huolimatta.

Oma saldo oli taas päivän kokonaissijoituksissa vaatimaton 15/16. Kolmas lähtöruutu B-finaaleissa (6 autoa) tuli ansaittua, ja kahta finaalilähtöä johdinkin hetken aikaa mutta lopulta sijoitus oli kaikissa erissä 3-5. Tärkeä kokemus silti, olla hetken aikaa johdossa ja kokea miten kädet hyytelöityy kun tajuaa että nyt joku tulee takaa ja ottaa kiinni. Tiukkaa ja nähdäkseni reilua vääntöä sijoituksista tuli muutenkin, kun kokeilin sitä että en annakaan ilmaiseksi tietä ihan kaikille takaa tuleville vaan yritän pitää oman linjan ja vauhdin yllä. Olen nyt ehkä moottoriurheilun perustotuuksien äärellä  :grin:.

Oma tekniikka kesti tänään hienosti, ja jotain pikku ahaa-elämystä tuli todennettua käytännössä alustan säätämisen perusasioistakin. Enemmänkin olisi voinut kokeilla, mekkausaikaa oli tällä kertaa muuhunkin kuin välttämättömään. Rata oli kaikenkaikkiaan erinomainen, sopivasti haastetta ja kuitenkin melko helppo hahmottaa. Kaakelimutkaa edeltävälle kummun päälle en vaan oppinut tulemaan tehokkaasti, mutta se ei ollut radan vika. Nelkkujen pitoa tuhlaileva ajolinja kummun kyljestä vaan veti jotenkin puoleensa... Erityiskiitos selostuksesta, joka kuului sopivasti ja oli asiallista alusta loppuun.

Kiitokset taas järjestäjille ja sarjan puuhamiehille sekä koko reilulle porukalle jota kisoissa on nähty. Omasta talvisarjaan osallistumisesta en vielä osaa sanoa, jonkinlainen matalalattiaversio pitäisi saada aikaiseksi kun ei kyvyt tunnu riittävän klassikko-slashillä kunnolla muiden kyytiin. Omaa lompakkoa on kyllä tänä vuonna kisatouhut kaivaneet vähän turhan syvältä, kun kisapaikoille on 200-460 km matkaa ja kalustossa on pitänyt yrittää saada kehitystä aikaiseksi. Mutta Vaasaan lähtö ei täältä Kauhavalta paljoa maksa, nähdään siellä!

69

ei ku hyökkäät vaan "nopeempien" imuun ja et anna etäisyyden kasvaa, vakoilet ajolinjat ja vetäset tuloksen joka oikeuttaa a-finaalin.   :grin:

Elikkä tässähän tosiaan on mulle elämäni tilaisuus  :cheesy:

70
Siirtoa SC2-10 ykkösryhmään anotaan... Tuossa kakkosporukassa joudun koko ajaksi ryömintäkaistalle  :embarrassed:. Ykkösestä ainakin Hyvärisen ja Luopajärven vauhti varmaan sopii paremmin kakkosryhmään.

71
Kiitos taas kisoista järjestäjille ja kilpakumppaneille. Naamat alkaa tulla vähitellen tutuksi. Tässä noviisille karttuu kokemusta, kun on joka kisassa erilainen rata. Rata oli ihan OK, omat kyvyt ja tsemppi ei vaan riittäneet ihmeisiin. Itsellä tuli tähän kisaan kalustossa vähän takapakkia rikkoutumisten takia, piti häthätää kotona kasata Slässiin sensorittomat VXL-sähköt että pääsi edes viivalle. Albinin kanssa edettiin sitten melko samanlaisilla orkkis-slasheillä tasatahtia B-finaalin hännillä. Muutama Albinin kaato ratkaisi sitten tilanteen edukseni, yksi jopa viimeisellä kierroksella. Oma tulos oli kaikissa neljässä finaalilähdössä 4 sekunnin sisällä, 8 kierrosta aikaan n. 5.21...5.24, eli ei kait sitten tullut opittua päivän aikana yhtään mitään. Näköjään oltais tulosten perusteella Albinin kanssa sekoitettu myös nelkun C-finaalilähtöjen häntäpään sijoja.

72
Sähköautot / Vs: välitys-suhde taulukkoja
« : 22.07.12 - klo: 15.08 »
Ohessa omista välitysvaihtoehdoistani kyhäämäni taulukko, joka ei sisällä mitään epäoleellisia ja olosuhderiippuvaisia tekijöitä, kuten nopeuksia tai lämpötiloja. Kokonaisvälityksessä kaavassa on Slashin vaihteiston välitys 2,72:1 mukana. Kokeilisin ensin sillä 14/90 ratastuksella, jos olisi 6000 kV moottori käytössä.

Millaisista lämpötiloista nyt on kyse? Koneen lämpeneminen 60°C tienoille on normaalia.

73
Sähköautot / Vs: Lämmöistä?
« : 21.07.12 - klo: 09.47 »
Taitaa tuo aloittajan Kyosho Zapoon olla jo sen verran retrokamaa, että kannattaa antaa sen edelleen jäädä hyllynreunalle eikä miettiä siihen kuulalaakereita ja suurempaa konetta?  :laugh:

74
Yleinen keskustelu / Vs: Ajanottolaitteisto
« : 21.07.12 - klo: 09.36 »
Itse hankin talvella tuollaisen ruotsalaisen TimeR:in. Läppärin tarpeesta ei pääse eroon ja softa on varsin lapsellinen, kisaa sillä ei voi pyörittää kuin ehkä korkeintaan pienessä kaveriporukassa. Eivätkä suostu julkaisemaan protokollaansa, jotta laitteet saisi johonkin kunnon softaan kiinni (jos protokolla on samaa tasoa kuin softa, ei sen selvittämisessä mitään ongelmaa ole). Mutta mikä tärkeintä, yhden auton ajat saa PC:ltä reaaliajassa puhuttuna vaikka bluetooth-korvanappiin (joka pitää toki itse hankkia ja virittää), sikäli loistava peli juurikin yhden auton ajanottoon ja treenaamiseen.

Amainista löytyy paremmat tuotekuvaukset sun muuta. Ostaa kannattanee silti suoraan Ruotsista, tullit ja alvit nostanee hintaa melkoisesti.

75
Sähköautot / Vs: Lämmöistä?
« : 20.07.12 - klo: 13.00 »
sulla voi myös olla liian kireällä pinjoni päärattaassa kiinni. Noh kuitenkin. Ero kuulalaakereilla ja liukulaakereilla on huima, myöskin liukulaakerit kuluvat hetkessä puhki, ja sen seurauksena, kun paikat väljistyvät liukulaakereiden takia, on aika toden näköistä että muutkin paikat alkavat hajoamaan. Suosittelen ostamaan kuulalaakerit! Vaikka ne maksavatkin paljon, niin niiden hyötysuhde on Rc-autoissa todella tärkeä! Kiihtyvyys kovenee autossa ainakin, mutta huippunopeudessa ne ei kamalia auta. Kannattaa ostaa joku 17 lankainen kone, niissä siis on kuulalaakerit, tosin kuin sun kyoshon koneessasi.

sulla voi myös olla liian kireällä pinjoni päärattaassa kiinni??

 tarkoitat varmaan pinionin ja spurrin välystä?

Ongelma on 9 vuotta vanha...

76
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 20.07.12 - klo: 12.43 »
Pari vuotta sitten aloitettiin harrastus pojan (silloin 6 v) kanssa 2WD Slash RTR:llä, XL-5/Titan 12T moottori + toinen akku ja pikalaturi. Parissa kuukaudessa tuli ajettua n. 30 akullista, jonka jälkeen auto lakkasi kulkemasta, moottorin hiilet loppu. Mitä silloin selvittelin, niin harjallisen moottori normaali kestoikä on jotain ehkä viidestä n. 80:een akulliseen. Mitään sisäänajotoimia moottorille en hoksannut enkä malttanut tehdä. Eli harjallisella pääsee kyllä alkuun, mutta ennen lumien tuloa on teillä odotettavissa uuden moottorin hankinta. Harjattomat moottorit rikkoutuvat joko ylikuumenemisella (väärästä käytöstä) ennen aikojaan tai laakerivaurioilla satojen akullisten jälkeen. Moniin moottoreihin saa sitten jo myös varaosia.

Meillä pojan, nyt 8 v, mielenkiinto on enempi ruuvaamisen ja vähempi ajamisen puolella, isi kun on ehkä suunnannut harrastamista liikaa tuonne rata-ajon ja kilvanajon puolelle. Ehkä tuollainen monsterityylin auto (Stampede) on tosiaan hyvä valinta pojalle ensimmäiseksi autoksi. Keulimiset, hyppimiset ja kikkailut tuntuu olevan niin tärkeitä vaikka aikuiselta mielenkiinto ja ymmärrys niitä kohtaan tahtookin loppua aika lyhyeen. Slash ei samalla tavalla keuli joka käänteessä, vaikka muuten onkin luja ja laadukas peli jota voin varauksetta suositella. Nelivetoisuuteen siirtymistarve ei ole mikään itsestäänselvyys, lähinnä on kyse mieltymyksestä. Takavedon ajaminen tyylillä vaatii ehkä enempi taitoa ja herkkyyttä kaasusormeen, nelivedon kanssa voi taas olla enempi teknisiä murheita ja kustannuksia.

77
...

Joo... nyt riittää... suu kiini nyt, anna jätkien olla rauhassa ja häivytään...
Kotiläksyks saat sitten opetella liikennemerkit ettei tartte itselle ruveta sakkoja kirjottelemaan.

...ei hele... Päivän parhaat naurut tähän mennessä, kiitos!

Mutta... onhan tämä melukysymys nyt aika vahva argumentti varsinkin ensimmäistä autoa hankkivalle sähköautojen puolesta, ajopaikkoja niille on enemmän meluttomuuden ja pakokaasuttomuuden takia. Ei tarvitse lähteä omasta pihapiiristä mihinkään kauemmas vähäisten kokeilujen takia.

Polttiksen säätämistä ei ole itse tarvinnut tehdä, mutta voisin kuvitella että melun profiili on siinä vaiheessa aika epämääräinen, epätasaisin väliajoin huudatetaan vaihtelevilla kierrosluvuilla ja sitten on taas epämääräinen aika hiljaista, eli sellainen saattaa sivullista häiritä enemmän kuin esim. tehokas ja taitava eteneminen rataa pitkin, jossa melun taso vaihtelee säännöllisesti ja jota voi olla jopa mukava seurata.

Itselläni on lähellä kyläkoulun iso sorakenttä ja sen vieressä (alle 100 m) kunnan vuokrarivari ja omakotitaloja, tämmöiselle vanhemmalle herrasmiehelle ei tulisi kyllä mieleenkään esim. siinä polttiksella vetää mihinkään aikaan vuorokaudesta. Sähköautoille aivan OK paikka.

78
No niin, onnellisesti kotona taas 2 x 450 km ajon jälkeen. Hieno SC2-10:lle optimoitu rata oli Kotkan pojilla. Oma suoriutuminen oli "OK", jonkinlainen seinä on taas vastassa omassa kalustossa tai tekemisessä ilmeisesti, kun alkaa useamman lähdön omat bestläpit olemaan parin kympän sisällä ja kärki on silti 10% nopeampi. Pikku säätöä erien välillä lähinnä jousituksen parissa, lopulta Traxxasin progressiivinen valkoinen jousi tuntui parhaalta edessä ja takana. Mutta järjestelyt pelasivat hienosti ja kisalähtöjä tuli paljon. Rikua en tavoittanut, mutta löysäilyyn ei ollut varaa koska toinen juniori Niklas oli aina hetken matkan päässä takana valmiina ottamaan B-finaalilähdön kolmostilan. Jossain alkuerässä olin hetken kärjessäkin, mutta sitä ei hermo kestänyt ollenkaan... Kokemusta tuli!

Kiitos järjestäjille, kanssakisaajille ja tukijoukoille. Ehkä näemme ensi kesänä, tai corricupin kisoissa.

79
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 11.07.12 - klo: 19.55 »
Voi olla että jopa kaikki nuo käy suoraan. 9 kg riittää väännöksi. Tuo SC-1251MG sattui itselle, matalana on stylen näköinen mutta eipä tuon korkeuden puolesta Slässissä ahdasta ole. Taitaa olla kiinnitysväliltään vähän lyhyempi kuin Traxxas 2075-servo, mutta on kyllä pysynyt ihan samoilla ruuveilla paikoillaan jo vuoden verran. Savöxin puolesta vielä sen verran, että siinä on tarpeeksi pitkä johto joka yltää mutkikasta reittiä akun alta eristyskotelon kautta vastariin ilman kikkailuja. Sanwan johtoa piti jatkaa.

80
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 11.07.12 - klo: 18.22 »
Meneekö toi vakio ohjausservo helposti rikki?
Jotain ihme vikaa tuossa tai käyttäjässä, kun toiseen suuntaan kääntyy kunnolla ja toisessa suunnassa tulee semmonen ihme stoppi mistä ei mene yli, paitsi jos hieman avittaa kääntämällä renkaasta.
Omasta kalustosta hajosi molemmista servo noin vuoden ikäisinä. Sanwaa ja Savöxiä sattui löytymään tilalle.

Kannattaa lopettaa oikuttelevan servon kokeilu siihen, itselläni on epäilys että viallinen servo kärväytti VXL-3S noparin BEC:in saman tien. Meni takuuseen, enkä tiedä mikä oli todellinen vika mutta kumminkin, outo yhteensattuma. Ensin lakkaa servo kääntymästä toiseen suuntaan ja heti perään mykistyy nopari ilman sen kummempaa savuamista.

Muovirattaat siellä on kannen alla, silmämääräinen tarkistus kertoo onko hampaat tallella. Multa löytyy nuo romut vielä, jos ehjiä rattaita tarvitset niin laita YV:tä.

81
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 11.07.12 - klo: 18.15 »
Jotkut isonappulaiset, kokeile vaikka Prolinen Caliberia.

Isonappulaiset ja kovat, kyllä. Proline Caliberit ei vaan ole sellaiset. Itse olen corrissa koittanut säästellä niitä rata- ja kilparenkaaksi, en malta lähteä niillä kivimurskalle bashaamaan.

Mitä silmäilin parin kotimaisen verkkokaupan tarjontaa, niin ei itselle oikein tullut vastaan kymppikrossiin sopivia kivimurskalla sudittelurenkaita. Kovin rata-ajoon suunnattua tuntuu olevan valikoima, niinkuin on autokin. Corrille ja monsterille nappularenkaita kyllä on. Jotkin mahdollisimman kovat nyt ainakin etsisin kymppikrossiin, kuviosta piittaamatta jos ei kerran nappulaa löydy.

82
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 11.07.12 - klo: 10.33 »
Onkos noi core-rc:n nimh akut hyviä?

Eiköhän kotimaisissa RC-kaupoissa autokäyttöön myynnissä olevat NiMh-akkupaketit ole aika tasalaatuisia nykypäivänä. Jos akun ominaisuuksilla alkaa olemaan hirveästi väliä, on harrastuksessa aika siirtyä LiPo-puolelle. Ei kokemusta merkistä, mutta itse uskaltaisin core-rc:tä ostaa jos NiMh-akkua tarvitsisin.

83
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 07.07.12 - klo: 15.46 »
http://fi.eurorc.com/product/1153/hobbywing-ezrun-sc-8-combo-120a-4000kv Onks toi ihan tappo setti nimh akulla? En kuiteskaa halua mitään älytöntä millä ei voi ajaa :D Ja kestääkö 2wd slashi ton?

Eiköhän tuo ole ihan toimiva setti, 4000 kV on ihan järjellinen arvo moottorille.

84
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 07.07.12 - klo: 15.43 »
Kyllä vakiokori käy ja niitä on nähty. Ei oo milleistä kiinni, taitaa riittää esim. että pyörä menee korin sisään jousitus painettuna. Tervetuloa kisoihin!

85
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 04.07.12 - klo: 16.33 »
Jaa ei siellä ollutkaan kun ohjaimen säädöt pitkin vituraa,,, Toi on kyllä niin vaikea laitteisto käyttää kun joku voi oikeesti olla  :shocked:

Onhan siinä aika paljon toimintoja hoidettu kahdella painikkeella, yhdellä ledillä ja yhdellä potikalla. Manuaalisivu valikkokaaviosta on hyvä olla käsillä, ja onhan siitä sellainen pikku lehdykkä mukana joka kulkee kätevästi paristokotelon sisällä.

Olin vähän huolissani tästä radion alkeellisuudesta, kunnes HOKE tuolla jossain Sanwa M11X -topicissa kirjoitti, että hänellä on vain pari toimintoa ohjelmoitu pikavalikkoon, ja niitäkään tarvitsee harvoin. Samat toiminnot on Traxxas-radiossa melko nopeasti esillä myös. Mutta... hidas on säätää jotain edistyneempää, ja vaikea palata samaan asetukseen myöhemmin tai merkitä muistiin ja tietää mitä tarkalleen tuli asetettua. Itse asiassa aika harvassa alle 100 €:n ja/tai RTR-paketin radiossa taitaa olla jarruvoiman säätö "ABS"-toiminto. Itsellä pari noita käytössä ja pahin radionvaihtokuume alkaa mennä ohi, näissä pysyttelen. Ja tämä päätöshän pitää ehkä huomiseen...

86
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 04.07.12 - klo: 08.49 »
Ja mitäköhän taas, slashin nopari sekoilee.. Mitä pitää tehä kun slashista katosi pakki ja jarru kokonaan mutta eteen päin kulkee hyvin?? Kohta menee hermo   :cry:

Ensimmäinen temppu on varmaan noparin kalibrointi. Slash 5803 manuaali, sivu 16.

87
Tulokset / Vs: Short Cource Summer Cup 2012 SARJATILANNE
« : 19.06.12 - klo: 09.18 »
SC2-10 Laurinkosken ja Langenojan pisteet Vantaan kisasta on hukkuneet jonnekin.

88
Sama päivä (4.8.) mutta toinen rata, jos Jyväskylässä ahdistaa? Joensuu? Kotka? Oulu? Vantaa II? Tammisaari II?

89
Ihan vaan muistutuksena, että syyskuussa on kyllä sääriski melkoinen, ja Jyväskylän seutu taitaa olla sateisempi kuin Helsinki-Turku. Itselläni tämä corrikalenteri näyttää kummallisen tyhjältä heinäkuussa, 14.7. kisa sopisi hyvin. Mutta itse tulen kyllä N-finaaliin rämpimään syyskuussakin, sen verran pitää urheiluhenkeä olla...

90
Huimaa kehitystä ja kotikentän hyödyntämistä Albinilta, kaksi B-finaalivoittoa tuupissa! Kalustona Traxxas Slash vakioalustalla ja Velineon/VXL-3s tekniikalla! Ja jännitettävää riitti vielä kaiken ajamisen jälkeenkin, kun Tuomas otti myös kaksi voittoa ja aikavertailu oli tarpeen! Mahtavaa pojat, onnea molemmille! Ja tuupin A-finalistit, omasta näkökulmastani uskomatonta menoa taas kerran!

Oma suoriutuminen noin sijoitusmielessä nyt ei taaskaan niin kummoista ollut. Ensimmäisellä kierroksella sijoitus näköjään aina tippuu lähtöruudusta, ja pääsen lähinnä takaa-ajoasemaan. Meno oli koko päivän todella siistiä, itse en tullut tuupituksi kertaakaan. Viimeisessä B-finaalissa jumbosija ei toki näytä hyvältä, mutta tosiasiassa kyseessä oli päivän nopein B-finaalilähtö, kaikki saivat 10 kierrosta, Tuomas sai edun aikavertailuun, itse sivusin omaa päivän bestläppiä (30,7) ja kilvanajofiilistäkin oli loppuun asti kun Isto ehti muutaman sekunnin päähän eteeni ja pysyi siellä loppuun asti kovasta yrityksestäni huolimatta! Hyvää settiä Istolta, kalustona Ansmann josta Isto aamulla pyyhkäisi maaliskuun jälkeen kertyneet hämähäkinverkot pois! Ja takarenkaina minipinnit!

Tekniikkamurheita ei varsinaisesti ollut, sen verran siitä että LRP X12L 5.0T 4100 kv 550-kokoinen moottori ei ole oikea valinta Släshiin ainakaan tuolle radalle ja tuskin millekään. Tyrkkyä kyllä löytyy, mutta myös painoa tulee taakse 90 g lisää. Sai olla throttle expoakin aika reilusti ettei kaikki kiihdyttäminen mennyt sutimiseksi.

Järjestelyt toimivat hyvin ja aikataulu piti, palkintojenjakoon päästiin jopa etuajassa! Rata oli todellinen krossirata, nyt ei auto kaatuillut pidosta edes päivän lopulla. Läheltä katsoen oli yllättävänkin epätasaista ja hurjan näköistä, hämmästyttävän hyvin autot silti menivät kaikenkaikkiaan oikeaan suuntaan. Näyttävyyttä lisäävää irtotavaraa riitti. Hyppyjen lähtöjen epätasaisuus tosin pakotti etsimään jänniä ajolinjoja "siihen parhaaseen kohtaan", ajamaan maita pitkin tai epäonnistumaan hypyssä. Kaikkea nähtiin, itseltäni ja muilta. Tuohon toivoisin panostusta, että hypyn lähtö olisi käytettävissä koko leveydeltä kun oikea vauhti ja rytmi on jo sinänsä haaste.

Kiitokset kaikille ja erityisesti järjestäjille ja sarjan puuhamiehille! Turussa ihmetellään seuraavan kerran.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6