Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Tapsa

Sivuja: 1 [2] 3 4
31
HPI / Vs: HPI E-savage
« : 02.02.13 - klo: 00.24 »
Olisko jotain parikyt akkuparia tullu tyhjennettyä.
Yks diffiulostulo napsahti hypystä alastulossa ja sitte ku löysäsin slipperiä, sain sen spurrin sulamaan kun lipsui sit jo liiaksi. sit jotain ohjauksen osia katkennu törmäyksissä kun on ollu pakko mennä lunta pöllyttämään kovemmalla pakkasella. Kesäkelillä ku on lämpimämpää, noi muovipalikat tuntuis kestävän enempi paiskomista.
Hypyissä kun hiukan malttaa, ettei tuu korkealta tonttiin liipasin piukassa ni on se nyt alkanu kestämään.

32
HPI / Vs: HPI E-savage
« : 02.02.13 - klo: 00.13 »
Piikin tai kaks pienemmäks mitä vakiorenkaalla, karkea arvio? E-savaan pitäis sopia samat pinionit kuin esim Traxxas Slash 4x4, eli mod 0.8 hampaalla.
Tarkkaile moottorien ja noparin lämpöjä, jos menee selkeesti kuumaks ni lyhempää välitystä. Mittarilla mitattuna joku 70 astetta max on varmaan vielä ihan ok.
Se millaisessa maastossa ajat, vaikuttaa paljon millaista välitystä voi käyttää.

33
HPI / Vs: HPI E-savage
« : 01.02.13 - klo: 23.56 »
Laitetaan nyt vielä fiilistelykuva miltä E-Savage näyttää ajamattomana. Kuvassa auto oli juuri kasattu, akut kiinnitetty nippusiteillä, kun akkutelineitä odoteltiin Hpi:ltä.


34
HPI / Vs: HPI E-savage
« : 01.02.13 - klo: 23.42 »
Moro kaikille. Minkä kokoinen harjaton tekniilla olisi hyvä e-savageen? Kahtelin akkuja hobbykingiltä niin samalla mietin että pitäisikö tehdä harjaton e-savage. Tehoa ei tarvitsisi paljoa enempää kuin mitä on vakio tekniikassa että ei säry paikat autosta. Kertokaa joku jos tiedätte että mikä tekniikka ois hyvä? 2s lipolla tullaan ajamaan autoa.

Vakiosähköt Lipo akuilla riittää jo särkemään vakiodiffien ulostulot, tai sulattamaan spurrin löysällä slipperillä. Ja nelikennoinen siitä tulee, mun käsittääkseni se oma nopari kytkee akut sarjaan. Niihin orkkis sivukoteloihin sopii parhaiten sellaset pötköakun malliset, niinku Tamiyan Mineissäkin käytetään. Mä oon käyttäny näitä:


Edit: Niin ja Lipohälyä/erillistä Cutoffia en oo käyttäny, heti vaan ajo seis kun paukku alkaa hiipua. Hyvin on kennoissa ollu jännite, 3,4-3,6 v eli aika tasan purkaa kumpaakin akkua.

35
Kyosho / Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« : 01.02.13 - klo: 18.35 »
Kyosho:lta pukkaa uutta Ford Fiestaa markkinoille. Suomen puolella uskoisin, että ensi keväänä.


http://www.kyosho.com/eng/products/rc/detail.html?product_id=107744


rcjkl.fi / Teemu

Osaako kyoshokauppiaat sanoa miten sitä Lancia Stratoksen koria ja tarrasarjaa olis saatavana DRX:n?
Amainin sivuilta näyttäisi löytyvän mut mieluummin ostaisi Suomesta..

36
Latauspuolen päivitystä tehty.
Päädyin LRP Pulsar Touch laturiin ja LRP:n 20amp virtalähteeseen. Lisäksi 2x2S sarjaankytkentäkaapeli, saa ladattua kahta kaksikennoista samaan aikaan.
Ei tarvi odotella enää niin pitkään. :smiley:

37
Kyosho / Vs: Super Ten GP
« : 24.01.13 - klo: 20.30 »
Akseliväli 278mm ja leveys 228mm ohjekirjan mukaan.

38
Kyosho / Vs: Super Ten GP
« : 24.01.13 - klo: 19.17 »
Niin olen itsekin epäillyt. Pitää käydä kuitenkin kyselemässä.
Vetokäynnistimen jousi ja Super Ten -kori puuttuu.

39
Kyosho / Super Ten GP
« : 24.01.13 - klo: 12.44 »
Mulla olis tarkoitus elvyttää henkiin vanha Super Ten, vuodelta 1998. Onko tietoa, mikä on varaosatilanne Proshopilla kun kyseessä on rippikouluikään ehtinyt kössi?
Tämän näköinen alusta, mun biili on mustilla vanteilla ja ollu alunperin McLaren BMW korilla.

(mallikuva netistä)

40
Nää oli latauksen aikana näytöltä luettu, eli koko paketin lukema mun tulkintani mukaan. Lähtöjännite oli 7,4 voltin tasolla ja latausvirta 8 ampeeria. Johtona LRP oma kaapeli 4mm plugeilla.
Pitää seuraavaksi tutkia kennokohtaisia arvoja. Ne pitäisi kai näkyä balansointitoiminnossa.
Tää on vähän tällaista opiskelua samalla kun pitää oppia uuden laturin käyttö..

41
6 sykliä ladatut Vampire 6800amp/70c näyttivät 5,2 ja 5,1 mOhm laturin näytöllä.

42
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 23.01.13 - klo: 22.15 »
Tässä mun onnistunut kokeilu ladata kahta kaksikennoista samasta portista. Kytketty 4S kaapelilla ja latausvirta 10amp. ja ei menny tasailuun montaa minuuttia.

43
Asiaa lisää tutkittuni on aika selvää, että akun sisäinen resistanssi kertoo todella oleellisia asioita.
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1577989
Keskustelua aiheesta

Juttua sisäisen vastuksen mittaamisesta
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1323465

Onko teillä mittauksia akkujenne sisäisistä vastuksista?

Kokeilumielessä pistin vanhan ja kovia kokeneen LRP pötkömallin Lipon kiinni LRP:n Pulsar Touch laturiin ja purku 15amp. virralla.
Laturi näytti resistanssin olevan 41 mOhm. Tulokseen varmaankin vaikutti liitin ja johto akun ja laturin välillä, joka lämpeni selkeästi.
Jännite putosi melkein heti 7,5 voltin tasolle ja siitä melko tasaisesti alas, kunnen selkeästi 7 voltin alle pudottua meni melko nopeasti cutoffiin.
Mittauksen mukaan kapasiteetti oli n. 25% pienempi, mitä kuoreen on merkitty. Mutta kyseessä tosian pari vuotta vanha akku.

44
Team Associated / Vs: Team Associated SC10
« : 22.01.13 - klo: 20.34 »
Mitenkäs noi bigboret on toiminu tuupparissa?
Itsellä on useamman vuoden ikään ehtinyt Kit versio(ei FT) ja iskarit alkais olemaan uusien varsien tarpeessa, kun ei enää litkut pysy sisällä vaikka tiivisteet on uusittu. Kävi mielessä, että josko laittais oikeen haisemaan ja ostais kerralla uudet.

45
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 22.01.13 - klo: 19.24 »
Tapsa: Mulla on muutaman vuoden ollut tuollainen LRP:n laturi ja kirkkaasti paras käyttöliittymä mitä on tullut vastaan latureista. Jos lataat 12A virroilla noita sun akkuja niin poweri sais olla vähintään jotain 15A tai mieluummin 20A niin voi laittaa vaikka toisen laturin poweriin rinnalle jos joskus tarvitsee kahta laturia samaan aikaan.

No niin, tuli laturi haettua ja aika kivalta vaikuttaa. Lataustoimintojen lisäksi kiva bonus moottorien sensorin testausmahdollisuus ja servo/noparitestaus.
Ja liittyen myös tuohon kahden akun lataukseen, ajattelin seuraavaksi hommata 20A powerin ja sen sarjaankytkentäjohdon. 12Amp./140w luulis riittävän kohtuullisiin latausaikoihin.

46
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 22.01.13 - klo: 11.22 »
Kiitti. Tuo on mielenkiintoinen sivu.

47
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 22.01.13 - klo: 10.41 »
pari kisakoria tuli suihkittua pojille.....

Millä tavalla tuo "marmori" kuvio tehdään? Siis tuo joka näkyy mustilla alueilla?

48
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 21.01.13 - klo: 17.40 »
Onko kellään kokemusta LRP Pulsar Touch laturista? Hiukan houkuttais laittaa tilaukseen.. Kaksikennoisia 4000-6800mah akkuja latailen, joskus lennokkiin kolmikennoista. Paljonkohan pitää virtalähteessä olla puhtia minimissään jotta voi latailla tuollaisella?

Siis tämä:

49
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 20.01.13 - klo: 18.35 »
No juu, tänään tuli käytyä radalla. Kaksi VTR autoa radalla Tamiyan Minien seassa..
Molemmissa Hpi Sprint2 alustat,  "vettessä" 13.5 ja toisessa 10.5 moottorit. Hivenen oli meno aluksi irtonaista.. Yllättävän hyvän pidon noihin vintage renkaisiin lopulta kuitenkin sai. Pitänee hommata se 17.5 kone ja yrittää säätää rauhallisemmaksi ajaa noita.. Pito oli jotenkin kulmikasta, joko perä lipsui tai sitten alkoi kaatamaan ja kaasulla puski rankasti. 

50
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 19.01.13 - klo: 21.02 »
Siinähän on kokoelmaa kerrakseen. Saako udella millä alustalla BMW 2002 turbo on?

Biimeri on HPI Cup racer -alustalla.




http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=101559&lang=en] [url]http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=101559&lang=en[/url]

Oli alunperin Drifti -versio tojotan kopalla, biili tuli mulle käytettynä vähän ajeltuna alustana ja nyt siihen on Porsche 911 ja BMW 2002 korit ja molempiin omat vanteet/renkaat. Porscheen kuuluu Fuchs -vanteet..  :azn:

51
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 19.01.13 - klo: 18.48 »
Kuva "työhuoneesta". Vaimo antoi luvan kunnostaa yhden huoneen harrastuskäyttöön, ettei RC-kamat valloita keittiön tai olohuoneen pöytiä.


Asso SC10, Asso TC6 ja HPI Sprint2 "VTR"

52
Myykö joku kauppa suomessa tuota Serpentiä?

53
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 18.01.13 - klo: 13.27 »
Matolle olis tarkoitus sunnuntaina mennä kokeilemaan. Moottori on toistaiseksi LRP:n K4 13.5, pitää hommata 17.5 myöhemmin. Onko kukaan ajanu VTR kisoja halvalla "muovialustalla"?

54
Tässä olisi artikkeli mikä tavallaan liittyy aiheeseen.

http://www.area52.cc/news/3243-serpent-s411-sport-for-racing.html

Voisi olla hyvä vaihtoehto. Mä harkitsin tämän tilaamista, ennen kuin päädyin käytettyyn alustaan: http://www.rcm.fi/rc-autot/rakennussarjat/schumacher/schumacher-mi1-1-10th-touring-4wd.html

55
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 17.01.13 - klo: 19.38 »
Hienohan tuo on!!

Kiitti. Alustana Hpi Sprint2. Pitää kokeilla miten se liikkuu noilla vintage renkailla. Jos vaikka kesällä innostuis oikeen ajamaan tuolla.

56
Tämä säädin: http://www.hobbylinna.com/brushless-reverse-digital-p-23876.html tai tuon "kesympi" versio, siis se jonka linkitit.
Akkuina käytettiin kovakuorisia Lipoja.

Alempana lainaus säännöistä, joilla mentiin, joitakin tarkennuksia noihin tuli mm. LRP:n K4 moottorit ja autojen leveys max 200mm. Tuo oli minusta tosi hyvä ja tasaväkinen aloittelijoiden kerholuokaksi.

"Perussäännöt:
LRP-HPI CUP –SÄÄNNÖT
- Alkuperäisosilla olevat seuraavat 1/10 touring autot: HPI Sprint (ei FLUX-versiot), Maverick Strada TC tai HPI E10
- Moottori- ja säädinrajoitus: LRP Eraser 13.5t ja A.I Reverse Brushless (moottoricombo 80582) tai vastaava Nosram. Myös alkuperäinen harjallinen moottori käy alkuperäisellä akulla.
- Sallitut servot: Vakioservo, Futaba S3003, Futaba S3010, Sanwa SX-01 - Maavara min. 8mm - Renkaat LRP CPX (LRP65031) tai vastaava Nosram - Down Stop (droop) ei saa olla säädettävä
- Max kokonaisvälitys 5,8 - Akut: 6-kennoiset NiMh akut tai 2S lipoakut - Kaikki kivat touring-korit sallittuja - Min korkeus n.12 cm
Sallitut muutokset : - Iskunvaimentimiin saa vaihtaa öljyt - Pyörän kulmia saa säätää linkeistä - Ruuveja saa vaihtaa mutta ne on oltava terästä - Pyörän shimmejä saa kayttää. Silloin muistettava että auton max leveys on 190 mm - Radio ja vastari: vapaa - Pyörän hex-palat saa vaihtaa alumiinisiin Sekä perinteiseen tyyliin muita muutoksia ei saa tehdä
Huom! Lipo-akut ladattava kaupallisesti myytävissä Lipo-pussissa ja kaikkia akkuja koskee lataus maximi joka on 1C"

Tässä minun RTR-kilpuri:

57
LRP areenan RTR sarjaa ajettiin Hpi Sprintillä, Maveric Strada TC:llä tai LRP:n Blast TC:llä, siis halvan hintaluokan alustoilla, sähköinä autopaketin alkuperäinen servo, tai Futaba 3010. Moottorina LRP K4 13.5 ja säädin LRP Ai reverse. Itse ajoin LRP Zerolla, joka kelpuutettiin mukaan. Hobbylinnasta sai paketin muistaakseni n. 300€ paikkeilla.
Nykyään LRP areenalla ei ole sileää rataa, joten tietääkseni luokkaa ei Turun suunnalla tällä hetkellä ajeta.
Rakensin kyseiselle Hpi:n alustalle VTR -korin ja alla on nyt vintage renkaat. Ei sillä kunnon touring alustan vauhtiin oikein ehdi (ainakaan mun lapasissa) mutta pitää kokeilla, millainen VTR-peli se olisi..
Asso TC6 on kaikkinensa nopeampi ajaa, kääntyy herkemmin, pitoa on samoilla renkailla enemmän(LRP CPX), helpompi ajaa hieman ylihjaavana jne.
Hpi Sprintillä oli minusta kuitenkin hyvä aloitella, koska alustasta löytyy säädöt, niiden vaikutuksen kyllä huomasi, kun kokeili eri setuppeja, muovilaatu on aika joustavaa ja varaosat edullisia.

58
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 17.01.13 - klo: 14.32 »
Piti alkaa askartelemaan..
Numeroteipit on ne mitä sattui korin mukana tulemaan. Esikuva väritykselle löyty pikaisella googlaamisella, pitäis olla #11 mut saa kelvata alkuun noin.


59
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 11.01.13 - klo: 21.51 »
Minkäs mörkön se miksu on hommannu? Tolla on hankalampi driftata..

60
Setup board ja tweak -penkki pitäis hommata touring auton säätöhommia varten.
Oon arponu, että pitäiskö laittaa kerralla haisemaan ja hommata se Hudyn setti, mis olis kaikki..  :huh:

Sivuja: 1 [2] 3 4