EuroRC

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 10
1
Myydään uusi ajamaton (kasattu) Losi eight-x nitro krossari. Mukana option osia. Taka hubit alumiiniset, spindelit alumiiniset ja hiilikuitu insertit etu ja taka tukivarsiin, sekä keltainen takasiipi. Pyynti hinta autolle 370 euroa.

Auton saa myös täysin uuden ajamattoman moottorin kanssa O.S. Speed B2103 Type R combo. Moottorin kanssa hinta 720€

Myyn moottorin myös erikseen, hinta 350€

Auto ja moottori Hyvinkäällä

Lisätietoja ja kuvia jkorho5@gmail.com
2
Kilpailukutsut / Vs: LSOR FINLAND 2020 15. 8.2020 Raisio
« Uusin viesti kirjoittanut 69sale tänään kello 09:56 »
Varattu
3
Sanoista tekoihin.

Kävin eilen hakemassa uuden Shepherd Velox V8.2 autopaketin.

Tarkoitus oli hankkia autopaketti vasta kevättalvella, mutta ajattelin, että kun hankin auton jo nyt on vähän enemmän aikaan tutustua autoon ja kaikki on varmasti valmiina heti, kun radat on ajokunnossa keväällä. Toivottavasti pääsen radallekin vielä tänä vuonna.

Vaihtoehtoina oli Mugen ja Shepherd. Lueskelin netistä noista autoista ja kyselin myös Suomalaisilta Ratakasi -kuskeilta. Yleinen mielipide oli, että aika samantasoisia autoja ovet. Käytännössä pärjää ilman optio-osia. Kirjoittelen myöhemmin lisää tuosta Shepherdistä.

Shepherdiin päädyin, kun vierailin viime viikolla Hiski Rönkkösen luona Orimattilassa. Hiski hoitaa Shepherdin Suomen varastoa ja myyntiä&tukea. Omalla osaltani on aika iso juttu, kun Lahdessa asun. 12 minuuttia ja olen kaupalla. Hiskillä on myös hyviä ajatuksia miten Ratakasia tullaan kehittämään ja monet noista ovat yhteneviä omiin ajatuksiin.

Eli kaudet 2021-2023 tulen kesäisin keskittymään Ratakasiin ja yritän pysyä poissa muista kilpaluokista. (GT-8 ja TSM-10 kulkevat kyllä osaksi mukana treenipäivinä).

Kesällä 2021 sitten 30 Ratakasia viivalla

Ratakasi on muuten hyvässä nosteessa jo nyt.

Ratakasi SM 1 Hyvinkää (22.08.2020) osallistujat:

4
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Uusin viesti kirjoittanut Vesku tänään kello 08:52 »
Samaa mieltä Maken kanssa että mahtava baana ja vielä kun saa kaikki viimeistelyt tehtyä niin aivan huikea!
Ja tosiaan se pääsuoran vasemman sisäkantti pitää jatkaa, heittää femmankin aika kauas jos ajatuu sinne.
Harjaus on erittäin suositeltavaa, enemmän taitaa tällä hetkellä olla vielä noita assun murusia. Ei ainakaan femman vanteissa ollut kumipaloja, pikeä ja pölyä senkin edestä näin ainakin lauantaina.
5
Tulokset / SC CUP III 8.8.2020 Tulokset TM-Rauta areena Kauhava
« Uusin viesti kirjoittanut APK tänään kello 08:46 »
Kisat ajettiin 8.8.2020 kauniissa kesäisessä säässä. Ajaminen oli siistiä ja hienoja suorituksia nähtiin. Kiitos kilpailijoille!

Tulokset

SC4-10:
1   Jari Toivonen      3   4:1, 2:1, 3:1 [1:2]   
2   Heikki Vuokko      5   1:1, 2:2, 3:2 [4:2]   
3   mikael rajala      11   2:3, 1:3, 4:5 [3:6]   
4   Jani Kanerva      11   3:3, 2:4, 4:4 [1:7]
5   Tommi Tirroniemi   12   4:3, 3:4, 1:5 [2:8]
6   Aleksi Ylikruuvi      14   1:4, 2:5, 3:5 [4:6]   
7   Tuukka Lehto      19   2:6, 1:6, 3:7 [4:7]   
8   Marko Kanala

SC2-10:
1   Urmas Peräsalo      4   4:1, 1:1, 3:2 [2:2]   
2   Topias Peräsalo      6   2:1, 3:1, 4:4 [1:5]            
3   Marko Tetri      7   4:2, 1:2, 3:3 [2:5]   
4   Santeri Jokela      10   1:3, 4:3, 2:4 [3:6]               
5   Oliver Kuuse      11   2:3, 1:4, 3:4 [4:5]                  
6   petteri partinen      18   3:5, 4:6, 1:7 [2:7]                  
7   Toivo Myllylä      19   2:6, 1:6, 3:7 [4:8]            
8   Meeme Kuuse      3   1:1, 4:1, 2:1 [3:2]   
9   Tommi Tirroniemi   5   3:1, 4:2, 2:2 [1:2]                  
10   Aaro Luomanen      9   4:3, 3:3, 2:3 [1:4]                  
11   Hannu Luomanen   11    1:3, 4:4, 2:4 [3:4]

M8e:
1   Mikko Ylinen      4   2:1, 4:1, 3:2 [1:2]               
2   Ari-Pekka Kyykkä   6   3:1, 2:2, 1:3 [4:3]               
3   Mikko Heikkilä      8   4:2, 3:3, 2:3 [1:8]               
4   Oliver Kuuse      9   1:1, 3:4, 2:4 [4:4]                  
5   Heikki Vuokko      15   3:5, 2:5, 1:5 [4:6]                  
6   Mikko Muola      16   1:4, 4:5, 2:7 [3:7]               
7   Juuso Rauäng      18   3:6, 1:6, 2:6 [4:8]   
8   Tuomas Luoma      22   1:7, 4:7, 2:8 [3:8]               
9   Jani Kanerva      3   3:1, 2:1, 4:1 [1:5]   
10   vilho sillankorva      7   3:2, 4:2, 2:3 [1:4]                  
11   Aki Kari              8   2:2, 1:2, 4:4 [3:5]   
12   Dmitri Jakovlev      9   3:3, 1:3, 4:3 [2:4]               
13   vesa erkkilä      10   1:1, 3:4, 2:5 [4:5]   
14   Marko Kanala      19   3:6, 2:6, 1:7 [4:7]   
15   Olavi Tenno      19   4:6, 1:6, 3:7 [2:7]   
16   Ivan Serebertsev   24   1:8, 3:8, 2:8 [4:8]

Tarkempia tuloksia löytyy:
https://www.myrcm.ch/myrcm/main?pLa=en&pId[E]=1&dId[E]=53598&hId[1]=arv

Erityiskiitokset Tuomakselle, Hannulle, Mäen Juhalle ja Urmakselle. Unohtamatta apunostajia Villeä, Martinia ja Jemppua. Buffetin Erkille myös iso peukku!
6
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Uusin viesti kirjoittanut MAKES tänään kello 08:41 »
Ajoin viikonloppuna ratakasilla 350 kiekkaa uudella AIPWORKS CIRCUITILLA.

Rata on ihan törkeen makee. Profiili ei ole maailman vaikein mutta flow on tässä radassa ihan älyttömän siisti. Nyt heti viikonlopun jälkeen tuntuu että tämä on nautinnollisin profiili mitä olen koskaan ajanut.

Lauantaina rata oli aika likainen ja siksi liukas. Autoja oli paljon. 1/5 skaalan autoja oli ainakin 5 kpl. Ratakaseja oli 4 kpl ja sähköautoja 3 kpl. Hihnapyörät meni tukkoon kumipurusta ja kaksi hihnaa meni sileäksi. Mutta oli silti ihan sikasiistiä ajaa ja onneksi varaosat löytyi pakista.

Sunnuntaina työnnettiin Karrin kanssa rata harjakoneella puhtaaksi ennen kuin alettiin ajamaan. Pito oli heti aivan mieletön. Tällä profiililla todellakin saa kalustosta kaiken irti. Sellaisina päivinä kun radalla on paljon autoja, rata kannattaa putsata harjakoneella perusteellisesti jossain kohtaa ajojen välissäkin. 

Punavalkoisten kanttarimaalauksien röpelömaali ei hajota foam-renkaita. Mutta rengas kuluu täällä enemmän kuin Hyvinkään uudella radalla tai Tukholmassa joilla on samanlainen sileä asfaltti. Erikoista Aippiksen rengaskulumassa on että sisärengas kuluu lähes yhtä paljon kuin ulkorengas. Tämä johtuu varmaankin siitä että röpelömaali kuluttaa sisärengasta normaalia enemmän.

Foam-renkaita hajoaa kyllä ulosajoissa kun auto iskeytyy asfaltin röpelöiseen reunaan. Parempi pysyä radalla niin kaikki on loistavasti.

Turffikokeilu on pysynyt hyvin paikoillaan ja on erittäin siisti. Pehmentää myös ulosajoja (vaikka usein auto lopulta paiskautuu johonkin asfalttipenkkaa vasten). Turffi kannattaa kokeilualueen perusteella laittaa koko radalle. Mutta ennen sitä meidän täytyy varmaankin pitää vielä yhdet betonitalkoot joissa laitetaan kaikki kaadot kuntoon. On tärkeätä että turffi kuivuu mahdollisimman nopeasti sateen jälkeen.

Pääsuoran lopussa täysiä ajettava vasen on vaarallinen paikka. Kerran leikkasin liikaa ja auto pamahti täydessä vauhdissa päin asfalttipenkkaa. Betonikanttari pitää mielestäni jatkaa yhtä pitkälle kuin jatkuu punavalkoinen maalaus.

Muissa kohdin kanttarit toimii mielestäni hyvin. Kun rengas putoaa betonille, pohja osuu asfalttiin. Tämä hidastaa sopivasti vauhtia mutta ei lennätä autoa hallitsemattomasti.

Asfaltti on niin sileä, että renkaat pystyy ajamaan yli 2 mm pienemmiksi kuin normaaleilla radoilla. Pinnassa ei ole missään kohtaa mitään virhettä joka vaikuttaisi menemiseen.

Täytyy sanoa että hyvällä talkooporukalla sekä Matiaksen, Antin ja muiden sponsoreiden ansiosta ollaan saatu ihmeitä aikaiseksi.

Tuosta linkistä löytyy vikalla kiekalla tämänhetkinen rataennätys 14.4s.

https://youtu.be/IQGe1lRc-Uo

7
Kilpailukutsut / Kilpailukutsu: Fuel+nitro power tour III 6.9.2020
« Uusin viesti kirjoittanut KyPak tänään kello 04:41 »
Kymen Pienoisautokerho ry kutsuu kaikkia RO-polttomoottorirata-autoilijoita Fuel+nitro power tour III osakilpailuun 6.9.2020 Kouvolan Tykkimäkeen.

Lupanumero:

Kilpailun johto:
Kilpailun johtaja: Valtteri Eklund
Tuomariston puheenjohtaja: Riku Akkanen
Katsastuspäällikkö: Kai Jansson
Kilpailutuomaristo: Sauli Ylösmäki
Kierroslaskenta: Valtteri Eklund

Ilmoittautuminen:
Su 23.8. klo 23:59 mennessä AKK:n KITI –järjestelmän kautta (Kiti ei ole vielä auki)
KITI kirjautuminen: https://akk.autourheilu.fi/Login.aspx
Lisenssittömien TP-10 kuskien ilmoittautuminen:  Linkki tulossa

Ilmoita: nimi, seura, lisenssinumero, kilpailijanumero, ikä, vähintään neljä 27- tai 40 MHz –radiotaajutta, tai 2.4GHz halutessasi henkilökohtaisen transponderisi numero sekä yhteystiedot (puhelin tai sähköposti). Alle 18-vuotiaat ilmoittauvat myös kilpailun aikaisen huoltajan nimen ja lisenssinumeron.

Tiedustelut sähköpostilla kymenpienoisautokerho@gmail.com
tai puhelimella 040 5337376 / Valtteri Eklund

Kilpailumaksut:
Ratakasi 40€
TP-10 30€ (harjoituskilpailu)
LS-5 40€
FG Mini 30€
Kilpailumaksu maksetaan kilpailupaikalla.

Lisenssi:
Voimassa oleva AKK:n lisenssi 2020.

Säännöt:
• Autourheilun sääntökirja 2020
• Nitro power tour ohjeisto
• Fuel power tour ohjeisto

Ajotapa:
Kyseessä olevan luokan sarjasääntöjen mukaan.

Vastuu:
Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.

Aikataulu:
Lauantaina vapaa harjoitus
Sunnuntaina ohjattu vapaa harjoitus + ilm. 8.00 – 9:45

Muu aikataulu on riippuvainen lopullisesta kilpailijamäärästä. Aikataulu julkaistaan rc10.fi –foorumilla viimeistään torstaina 3.9.

Kilpailupaikka:
Tykkimäen moottoriurheilukeskuksen pienoisautorata: Tehontie 51, Kouvola.


Muuta:
Kilpailussa on käytössä MYLAPS RC4 -laskentalaitteisto, missä toimii vanhemmat AMB RC2 ja uudemmat MYLAPS RC4 ponderit, mutta valitettavasti MRT ponderit ei. Ilmoita lainaponderin tarpeesta ilmoittautumisen yhteydessä. Lainattavat ponderit ovat mallia AMB personal transponder (RC2).
Katettua varikkotilaa + pöytiä on vain rajoitetusti, joten myös omat varikkopöydät kannattaa ottaa mukaan.
8
Kilpailukutsut / KILPAILUKUTSU: FinTrack Tour V 5.9.2020 Kuusankoski
« Uusin viesti kirjoittanut KyPak tänään kello 04:40 »
Kymen Pienoisautokerho ry kutsuu kaikkia RO sähkömoottorirata-autoilijoita FTT V-osakilpailuun 5.9.2020 Kouvolan Kuusankoskelle.

Lupanumero:

LUOKAT
TSM-10 SM ja TSS-10 harjoituskilpailu

KILPAILUN JOHTO
Kilpailun johtaja: Sauli Ylösmäki
Tuomariston puheenjohtaja: Riku Akkanen
Katsastuspäällikkö: Hannes Heikkinen
Kilpailutuomaristo: Mikko Porkka
Kierroslaskenta: Jarkko Varpenius

ILMOITTAUTUMINEN
Su 23.8.2020 klo. 24 mennessä.
TSM-kuskit AKK:n KITI –järjestelmän kautta (kiti ei ole vielä auki)
https://akk.autourheilu.fi/Login.aspx?ReturnUrl=%2Fdefault.aspx
TSS-kuskit: Linkki tulossa

Ilmoita: nimi, seura, lisenssinumero, kilpailijanumero, ikä, vähintään neljä 27- tai 40 MHz –radiotaajutta, tai 2.4GHz, halutessasi henkilökohtaisen transponderisi numero sekä yhteystiedot (puhelin tai sähköposti). Alle 18-vuotiaat ilmoittauvat myös kilpailun aikaisen huoltajan nimen ja lisenssinumeron.

Tiedustelut sähköpostilla kymenpienoisautokerho@gmail.com
tai puhelimella 040-5337376 / Valtteri Eklund

Kilpailumaksut:
TSM-10: 40€
TSS-10: 30€

Kilpailumaksu maksetaan kilpailupaikalla.

LISENSSI
-TSM-10 luokassa: voimassa oleva AKK:n lisenssi 2020
-TSS-10 luokassa ei lisenssipakkoa

SÄÄNNÖT
- Pienoisautoilun sääntökirja
- FTT 2020 ohjeisto

AJOTAPA
Kyseessä olevan luokan sarjasääntöjen mukaan.

VASTUU
Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.


AIKATAULU
Perjantaina harjoittelu mahdollista
Lauantai: Ohjattu vapaa harjoitus + ilm. 8.00 – 9:45
Muu aikataulu on riippuvainen lopullisesta kilpailijamäärästä. Aikataulu julkaistaan rc10.fi –foorumilla viimeistään torstaina 3.9.

KILPAILUPAIKKA
Kuusankosken urheilupuiston pienoisautorata. Rata sijaitsee Lassilanpellontien varrella Tennishallin takana. Kulku radalle Lassilanpellontien kautta.
GPS: N 60o 54.930’ E 026o 36.290’
Google Maps: https://goo.gl/maps/W83WQhHeUTF2

MUUTA
Kilpailussa on käytössä MYLAPS RC4 -laskentalaitteisto, missä toimii vanhemmat AMB RC2
ja uudemmat MYLAPS RC4 ponderit, mutta valitettavasti MRT ponderit ei. Ilmoita
lainaponderin tarpeesta ilmoittautumisen yhteydessä. Lainattavat ponderit ovat mallia AMB
personal transponder (RC2).

Kilpailupaikalla on sähköä varikkotoimintaa varten. Tuokaa omat jatkojohdot.

TERVETULOA!
9
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« Uusin viesti kirjoittanut Orkekum tänään kello 00:35 »
Kappas, uudesta summitistani videoo, on surkea mutta nauttikaa ja naurakaa

https://www.youtube.com/watch?v=Qr2yLwY_eOs
10
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« Uusin viesti kirjoittanut Orkekum tänään kello 00:31 »
Eikös kellää Summittia oo enää? :D

Hankin viikolla käytetyn Summitin, hieman karun olone, mutta toimiva. Ollu kuulemma kuusvuotiaan käytös ja seissy 6kk




VEnonivelien suojakumit kuivunut pois, renkaiden kumit kunto ookoo, mutta pientä halkeamaa löytyy.
Olin eilen koeajamassa sitä, ja huomasin et etudiffi välillä pelleili, joten aattelin tänäiltana avata ja katella mitä kuuluu.

Jaah, eikai tuo öljy ny hopea pitäs olla?


En ny oikein tiedä MITEN näin saa ajettua.


Nyt oottelen uusia osia diffiin, EuroRc'lta tilasin ku kaikkea tarvittava oli talossa, rattaat, tiiviste, öljy....
Samalla mietin pitäskö varmuuten vuoks avata takadiffi ja vaihtaa öljy sinne vai antaa olla ja toivoa parasta?
Sivuja: [1] 2 3 4 ... 10