Kirjoittaja Aihe: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua  (Luettu 33874 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #30 : 14.07.17 - klo: 23.16 »
Mikäs sen helpompaa on kun aamulla ostaa renkaat kisapaikalta samalla kun käy ilmoittautumassa. Voi olla varma, että renkaita on ilman ennakkovarailua ja kaikilla muillakin on renkaat varmasti samasta tuotantoerästä. Historiasta löytyy esimerkkejä kun aamulla saadut kisarenkaat onkin 0.5s hitaampia kierroksella verrattuna kaupasta ostettuihin kun välissä vaihtunut tuotantoerä. Näin varmistetaan mahdollisimman tasalaatuinen rengas kaikille kilpailijoille.

Hiukan ihmettelen kuinka alkuerät eivät ole "kilvanajoa" ja monenkaan mielestä eivät tunnu olevan niin tärkeitä. Sähköluokissa ilman nousufinaaleita alkuerät kuitenki määräävät loppusijoituksen kannalta enemmän kuin itse finaalit.
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa Pepess

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #31 : 15.07.17 - klo: 00.42 »
.
« Viimeksi muokattu: 01.11.21 - klo: 01.52 kirjoittanut Pepess »

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #32 : 15.07.17 - klo: 08.40 »
Jengi nyt unohtaa noilla sairaan tiukilla aikatauluillaan täysin sen, että IHMISET hoitaa nuo ajanoton ja järjestelyt. Jos eräväli on 6min niin siinä ei ole minkäänlaista mahdollisuutta viiveelle, 7min on jo sekin todettu sellaiseksi kilpajuoksuksi varikolta radalle ja takaisin ettei mitään järkeä.

Jos eräväli on 6min ja radan kierrosaika n 15-20s, se tarkoittaa että viimeiset ukot tulee kierrokseltaan n 5:30 kohdalta ja lauteelta kun toinen erä on jo alkamassa tai alkanut. 7min antaa vähän pelivaraa, muttei ajanottajille. Kommentteja olis hyvä saada niiltä jotka kisoja järjestää. Noin 30+ SM-kisaa on tainnu tulla järjestettyä, ja muutama kymmenen kerhokisaa, ajanottajana vain kertsikisoissa, mutta kyllä näkisin että jos oikeasti dikkaa kiireisestä kisapäivästä niin suosittelen ajamaan vaikka kahta luokkaa samana päivänä nykyisellä systeemillä ja sitten miettimään uusiksi :)

Ja jos tulee viivettä niin aikataulu menettää merkityksensä. Ulkomailla ei usein edes ole aikataulua kisoille vaan edetään kuten edetään ja seurataan mikä erä on menossa ja lasketaan about se oma erän lähtöaika.

 Jos halutaan näännyttää ajanottajat, niin ehdottomasti 6min eräväli, ja täydelliset robotit hoitamaan hommaa :D On meinaan aika hemmetin pitkä päivä vetää ilman mitään taukoja, ei taida olla enää senkään vertaa tekijöitä.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #33 : 15.07.17 - klo: 08.49 »
Ajettavan erämäärän/treenien pienentämistä miettivien kannattaa myös huomioda se, mitä luokkaa ajavat. Viriluokissa rata ei saavuta esim sisällä ajettaessa lähellekkään stabiileja olosuhteita vielä yhden treenin jälkeen, jolloin ajaminen liukkaalla radalla ja säätäminen on ihan täysin randomia perustuen yhteen akulliseen likaisella ja pidottomalla radalla. Stanussa voi varmaan vetää mutta virissä tulee puolet romujaan keräten lavalta pois kesken erän.

Myöskin kolmen finaalin ajattaminen suurien erien kustannuksella ei kyllä palvele ketään. Erissä tuloksen ajaminen on entistä vaikeampaa mitä "hitaampaan" erään kuski sijoittuu jos kuskeja on 8-10. Perusteena ei käy se että niin on kv-kisoissakin, koska se toimii kv-kisoissa ainoastaan isoilla radoilla ja kärkierissä.

Tuossapa muutamia juttuja ja näkökulmia siis. Hyvä että keskustelua on, kyllä tästä varmasti saadaan jotain uutta irti kun pyöritellään ajan kanssa.
« Viimeksi muokattu: 15.07.17 - klo: 08.52 kirjoittanut Vesa »
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa PMi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #34 : 15.07.17 - klo: 09.56 »
Moro,

itse en ole koskaan yhtään FTT-kisaa ajanut, joten olen aina ihmetellyt että miksi FTT-kisailija on velvoitettu ostamaan kisa-aamuna kilpailujärjestäjältä uudet renkaat autoonsa?

Missään muissa kilpailuluokissa joita olen ajanut (12 tai 13 eri luokkaa, joista noin puolet SM-luokkia) en ole törmännyt näin outoon sääntöön.

Jos et ole ajanut FTT-kisaa niin ei sen sinua pitäisi häiritä. Sitten kun satut ajamaan niin huomaat, että toimiva ja järjestäjän kannalta kannattava systeemi.
Onhan sinunkin jostain ostettava renkaat kilpailuihisi.




Power Racing / Awesomatic  / Sanwa / LRP

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #35 : 15.07.17 - klo: 10.07 »
Kuten Stilo yllä kommentoi, paras tapa varmistaa tasainen laatu, saatavuus ja minimoida fuskaaminen on ostaa renkaat kisapaikalta. Porsaanreikiä ja mahdollisuuksia kusettaa renkaissa, inserteissä ja muussa on expontentiaalinen määrä jos sitä ei jotenkin valvota. Tuo on todettu kv-kisoissa jo toistakymmentä vuotta sitten.

Jos foamiluokissakin on ykstyyppirengas jonka tunnistaa (tunnisteraita, GT-12) niin silloin ei ole ongelmaa vaikka ajaakin omilla renkailla. Perusajatus on olla "control tyre".

Sähkökrossissa insertti on vapaa joten voi ostaa omat renkaat mistä haluaa kunhan on tunnistemerkit renkaissa katsastusta varten.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Pepess

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #36 : 15.07.17 - klo: 13.59 »
.
« Viimeksi muokattu: 01.11.21 - klo: 01.51 kirjoittanut Pepess »

Poissa Pepess

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #37 : 15.07.17 - klo: 14.02 »
.
« Viimeksi muokattu: 01.11.21 - klo: 01.50 kirjoittanut Pepess »

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #38 : 15.07.17 - klo: 14.12 »
Suosittelen laittamaan virimoottorin autoon ja ajaa kisoissa, joissa on yksi treeni ja mahdollisesti kolme alkuerää niin voi mieli muuttua :) Pitää muistaa että kisoissa ei ole satoja kuskeja ajamassa sitä pitoa ja tekemässä olosuhteista stabiileja. Kisan luonne muuttuisi esim FTQ:sta ajettaessa aivan totaalisen toiseksi, jolloin vain viimeisellä erärundilla olisi merkitystä. Ei olisi kovinkaan erikoista että joku pilaa toisen ajon itse epäonnistuessaan. Pisteillä kun mennään niin sillon on huomattavasti parempi tilanne kaikille ajaa siitä finaalipaikasta ilman kikkailua.

FTT-sarja on kuitenkin SM-sarja TSM-10 luokalle. Jos puitteita ja ajoformaattia aletaan karsia kansallisten luokkien alempien finaalien ehdoilla, niin se ei vain ole hyvä asia. Kuten joku kerran totesi, ei mäkihypyssäkään ne jotka jää toiselta kierrokselta hyppää enää sijasta 31+ uudelleen. No joo, huono esimerkki.

Meillä kuitenkin sitä ajoa oikeasti tulee aika paljon, ei kuitenkaan liikaa, muttei myöskään liian vähän jos erona on yksi erä finaaleissa. Mielestäni SM-sarjan arvoista on ajaa nykyisellä kaavalla = ajomäärät ennallaan, tai ei ainakaan vähempää.

Lisäksi jos olisi vain esim yksi treenirundi niin ne kelle rata/matto/olosuhteet on tutut olisivat melkoisessa etulyöntiasemassa. Ymmärrän ettei tällaisia asioita kaikki mieti, jollei aja siitä voitosta vaan käy kisoissa kokeilemassa vauhtia ilman sen kummempaa tulostavoitetta, mutta kärjessä tilanne korostuu. Näkisin itse että 2/3 laskettaessa ehdottomasti kärkipää voittaa ja häntäpää häviää entistä enemmän, mutta saapahan ajaa ehkä ennakoitua alemmassa finaalissa...
« Viimeksi muokattu: 15.07.17 - klo: 14.20 kirjoittanut Vesa »
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #39 : 15.07.17 - klo: 14.39 »
Toki ymmärrän, että eri kuskeilla ja luokilla on erilaisia toiveita ja tarpeita. Voihan tuota muutettua aikataulua jne kokeilla esim ensi talvena sunnuntaina TSP-10 -luokassa jos siihen tulokseen tullaan. TSP-10 luokassa riittäisi mainiosti sunnuntaina yksi treenikierros, koska kaikkia (paitsi 1-3 ehkä) ovat edellisen päivän rataa ajaneet.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa PMi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #40 : 15.07.17 - klo: 14.57 »
Olen myös sillä kannalla, että vanhoilla mennään. Sen verran olisin periksi antamaan, että viimeisen finaalin olisi lähdettävä siten että se olisi maalissa klo 19. Antaisi se hiukan lisää pelivaraa eräsuunnitteluun eikä kohtuuttomasti pidentäisi päivää.

Kaipaisisin tuosta kilpailijanumeroideasta vielä mielipiteitä, vai lähdetäänkö tuosta vain jakamaan numeroita.
Power Racing / Awesomatic  / Sanwa / LRP

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #41 : 15.07.17 - klo: 23.30 »
Mä ajelin viime talvena kolme FTT-kisaa opiskelumielellä ja kaksi ensimmäistä vain sunnuntain porossa sekä yhden ajaen viriä lauantaina. Ajojärjestykselle voi olla olemassa joku syy, mutta tiedän että krossipuolella on paljon kiinnostuneita kavereita jotka miettivät osallistumista poroon. Pro-stock on luokkana kiinnostava mutta pelkästään sen ajaminen ei ole mielekästä kun suurin osa ajaa samaa baanaa jo lauantain. Voisiko miettiä ajojärjestystä niin että lauantaina ajaisi pro-stock ja formula ja sunnuntaina viri sekä stanu? Virin ajaminenkin olisi monelle mielekkäämpää tutulla ja hyväpitoisella baanalla. FTT on sarjana tiukka ja haastava jossa tarvitaan osaamisen lisäksi kokemusta eri matoista ja olisuhteista että voi pärjätä. Talvella kun itseni kisoihin hilasin, oli todella vaikeaa parin treenin aikana oppia profiili ja totutella uusi alusta. Älkää missään nimessä pienentäkö treenien määrää aamulla koska silloin mennään jo uusien kuskien näkökulmasta todella vaikealle alueelle. Ajokaavio mielestäni toimii eikä sitä kannata muokata. Alkuerät on täyttä kisaa kun ratkotaan pienillä eroillä se ajopaikka finaaleissa ja monesti kuulee että ne tavoitteetkin on asetettu sinne b tai a finaaliin. Minut viimetalven kokeilu vei mennessään ja tulevana talvena on tarkoitus ajaa kaikki kisat kaksipäiväisenä.

-Jussi Rinne-

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #42 : 16.07.17 - klo: 10.30 »
Kuten Stilo yllä kommentoi, paras tapa varmistaa tasainen laatu, saatavuus ja minimoida fuskaaminen on ostaa renkaat kisapaikalta. Porsaanreikiä ja mahdollisuuksia kusettaa renkaissa, inserteissä ja muussa on expontentiaalinen määrä jos sitä ei jotenkin valvota. Tuo on todettu kv-kisoissa jo toistakymmentä vuotta sitten.

Jos foamiluokissakin on ykstyyppirengas jonka tunnistaa (tunnisteraita, GT-12) niin silloin ei ole ongelmaa vaikka ajaakin omilla renkailla. Perusajatus on olla "control tyre".

Sähkökrossissa insertti on vapaa joten voi ostaa omat renkaat mistä haluaa kunhan on tunnistemerkit renkaissa katsastusta varten.

Juuri näin. Rengassääntö toimii FTT:ssä kuin junan vessa, ei mennä missään tapauksessa muuttamaan sitä!

Mitä eräväliin tulee, niin itse kisoja vetäneenä (myös FTT) sanoisin että 8 minuuttia on alkuerävaiheessa aika lailla minimi. Treenit voidaan ajaa 7 minan välillä kun autoja ei tarvitse kerätä linjan taakse.
Wacky Stack Racing Team

Poissa Pepess

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #43 : 16.07.17 - klo: 13.48 »
.
« Viimeksi muokattu: 01.11.21 - klo: 01.49 kirjoittanut Pepess »

Poissa Pepess

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #44 : 16.07.17 - klo: 14.04 »
.
« Viimeksi muokattu: 01.11.21 - klo: 01.48 kirjoittanut Pepess »

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #45 : 16.07.17 - klo: 14.19 »
Moro,

itse en ole koskaan yhtään FTT-kisaa ajanut, joten olen aina ihmetellyt että miksi FTT-kisailija on velvoitettu ostamaan kisa-aamuna kilpailujärjestäjältä uudet renkaat autoonsa?

Missään muissa kilpailuluokissa joita olen ajanut (12 tai 13 eri luokkaa, joista noin puolet SM-luokkia) en ole törmännyt näin outoon sääntöön.
Tämähän on paras systeemi ikinä missään kun se yksi rengassarja kestää koko kisan ja vieläpä vaan nopeutuu mitä enemmmän ajettu. Ja kisapaikalla kaikki saa samasta erästä valmistettuja renkaita. Krossiluokissa ei välttämättä huomaa renkaiden valmistusarjojen välillä eroa mutta näin on ratarenkaissa hyvin herkästi. Turisti on nimenomaan tämän säännön takia se paras luokka. Esim. WJ alkaa kiinnostaa minua vasta sen jälkeen kun valitaan sellainen rengas että yksi setti kestää koko kisan ja sen enempää ei saa edes käyttää. Se on sitten aika lailla samantekevää ostetaanko se kisapaikalla vai kaupasta samaan hintaan. Mutta mahdollisimman suuri tasapuolisuus saavutetaan sillä että kaikki ajaa samasta laatikosta otetuilla renkailla.

Poissa Ruusperi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #46 : 16.07.17 - klo: 18.58 »
Pentin ehdotuksista 3. näyttää järkevältä, toki omassa vaakakupissa painaa myös tuo kisapäivien pituus. Ulkomaankisoissa iso osa sitä kisan mieluisuutta tulee kisan jakautumisesta kahdelle päivälle, ajamista on enemmän per kisa (vapaat + ohjatut harjoitukset) ja päivät ei ole niin hektisiä.

Järjestäjän näkökulmasta kisapäivä on kuuluttajana ja ajanottajana aina melko raskas, pitkän päivän jälkeen pitää paikat vielä purkaa ja siivota. Kilpailijana taas nykyinen 2 b-finaalia missä muiden kilpailijoiden toiminta vie helposti täydellisesti menestymismahdollisudet tuntuu täysin kohtuuttomalta.

Rengaskuvio on ftt:ssä aivan loistava, siitä todella iso ja lämmin kiitos järjestäjille.

Ja vielä, ftt sarja  on parhaimmillaan loistavaa kilvanajoa.

Poissa Testikuski

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #47 : 16.07.17 - klo: 22.18 »
täysin kohtuuttomalta.

Rengaskuvio on ftt:ssä aivan loistava, siitä todella iso ja lämmin kiitos järjestäjille.


Lähes täydellinen, vielä kun saadaan eestaas askartelu vähemmälle  :grin:
Ospa Rc

Poissa MarkoH

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #48 : 18.07.17 - klo: 21.12 »
Itse kohdistaisin edelleen huomiota tuohon TSS-10-sarjaan ja sen pohdintaan. Itse olen ajanut ensimmäistä täyttä kautta TSS-10-luokkaa ja tähän saakka on tullut ajettua kaikki kauden kisat. Meitä on tehnyt tämän muutama kuski. Itse pidän kilpailukautta aloittelevalle kuljettajalle aika raskaana ja tätä myöten itse nostaisin keskusteluun pohdittavaksi olisiko sarjaa mahdollista jollain muotoa keventää ja jopa laskea kynnystä ottaa osaa sarjaan. Kustannuksetkaan eivät ole ihan pienet 7 kisan ja koko kauden treenauksen osalta.

Yksi lähestymistapa asiaan voisi olla (Tämän ajatuksen on mielestäni jo joku muu nakannutkin ilmaan), että TSS-10-luokassa ajettaisiin erilliset neljän kilpailun talvisarja ja kolmen kilpailun kesäsarja. Tämä pilkkoisi kautta pienempiin osiin, kelkkaan olisi mahdollista hypätä kahdesti vuodessa tai toisen sarjan voisi jopa jättää ajamatta sarjasijoituksen kärsimättä. Tämänmoinen joustavuus voisi olla kuljettajan näkökulmasta katsottuna motivoivaa ja saattaisi keventää myös kilpailullista näkökulmaa kun kausi aloitettaisiin kahdesti vuodessa puhtaalta pöydältä. Tämä toivottavasti ruokkisi myös mm. sitä, että hyvillä sijoilla olevia kuljettajia voisi olla enemmän, jonka myötä uskoisin tyytyväisiä harrastajiakin olevan enemmän.

Mielestäni harrastuksen alussa on paljon opittavaa ja laji on kokonaisuudessaan vaativa, jonka myötä alkupään harrastamisen pääpaino tulisi mielestäni olla motivaatiopuolen huoltamisessa ja valmennuksellisissa asioissa. Sopivissa määrissä järkevästi kilpaileminen luonnollisesti tuo sitten lisähöystöä myös harrastamisen alkuun.

Tämä kommentti lähestyy lajia sellaisesta näkökulmasta missä haetaan ratkaisua:
- Kesäkaudeksi sarjan keskeyttäneiden kuljettajien ongelmaan
- Vain yksittäisiä kisoja ajaneiden kuljettajien ongelmaan
- Kokonaan kotiin jääneiden kuljettajien ongelmaan

Tässä samassa yhteydessä kyllä pitää myös todeta, että meillä on loistava ja taitava nuorten kuljettajien ryhmä, jotka ovat kehittyneet sarjassa reippain askelin eli asiat eivät ole missään nimessä pielessä ja positiivisella puolella on myös paljon muita hyviä asioita. 

Poissa Pepess

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #49 : 18.07.17 - klo: 21.23 »
.
« Viimeksi muokattu: 01.11.21 - klo: 01.44 kirjoittanut Pepess »

Poissa Pepess

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #50 : 18.07.17 - klo: 22.36 »
.
« Viimeksi muokattu: 01.11.21 - klo: 01.44 kirjoittanut Pepess »

Poissa Pepess

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #51 : 08.08.17 - klo: 22.07 »
.
« Viimeksi muokattu: 01.11.21 - klo: 01.45 kirjoittanut Pepess »

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #52 : 09.08.17 - klo: 00.48 »
Edelliseen viitaten, paljonko on 1-2 päivää ajoa? 10-20 akullista, 7 minaa ajoa per akku?

Mikäli oikein rattimiesten kommentteja ymmärsin, virissä rengas toimii 3 akullista ja sen jälkeen alkaa hidastumaan selvästi. Joku voisi kommentoida enemmän testanneena tätä ja missä kohtaa niillä ei kannata eses treenata. 

Sama ongelma on ollut nykyisen mattokrossittrendin myötä sisäkrossissa, Minipinnit toimii 3-5 akullista ja sen jälkeen se pito alkaa heikkenee rajusti.

Sisärenkaat (Volante) on kyllä mahtavat, niillä ajaa todella pitkään. Veikkaan että stanussa ajaisi 4 sisäkisaa samoilla renkailla jos liimaa reunat säännöllisesti.
Wacky Stack Racing Team

Poissa Pepess

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #53 : 09.08.17 - klo: 07.54 »
.
« Viimeksi muokattu: 01.11.21 - klo: 01.45 kirjoittanut Pepess »

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #54 : 09.08.17 - klo: 18.59 »
Virissä se ekan akun 4 ekaa kierrosta on ylitse muiden ja sen jälkeen rengas heikkenee tasaisesti. Puhki tuli yhdet ajettua, mutta ei niissä mitään pitoa ollut siinä vaiheessa.

Ulkokaudessa minua jäi kismittämään nimenomaan renkaat eniten. Niiden ominaisuudet ja varsinkin hinta suhteessa ominaiksuuksiin, ja vieläpä se että Saksasta ks renkaita saa 24e/setti kun täällä kisoissa pitää maksaa (oliko se nyt 32e/setti). Millä tuo hintaero selitetään??? Sisärenkaita ei juurikaan halvemmalla saa muailmalta joten mun mielestä selitystä tälle kaivataan. Tai no, ei tartte selittää kun pistää sen p*skan renkaan kiertoon ja keksitään uusi parempi kisarengas ulkoradoille missä ei sitten ole Suomilisää hinnassa.

Kim

Poissa Pepess

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #55 : 09.08.17 - klo: 21.41 »
.
« Viimeksi muokattu: 01.11.21 - klo: 01.46 kirjoittanut Pepess »

Poissa Pepess

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #56 : 13.08.17 - klo: 09.09 »
.
« Viimeksi muokattu: 01.11.21 - klo: 01.46 kirjoittanut Pepess »

Poissa PMi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #57 : 13.08.17 - klo: 12.32 »
#minimiosallistujamäärä pois -> silloin kaikkiin kisoihin ja etenkin kesän kisoihin kannattaa aina lähteä, kun pisteitä on jaossa joka kilpailussa -> enemmän osallistujia (hyvä myös kisajärjestäjän kannalta) -> sarjan ratkaisut säilyy mahdollisesti viimeiseen osakilpailuun saakka -> spekulointi kannattaako osallistua jää pois ja ilmoittautumiset voi tehdä ajoissa#
Mielenkiintoinen ajatuksenjuoksu, mitenköhän toteutuisi? Veikkaanpa, että ei ole mitään vaikutusta siihen kuinka kilpailijat ilmoittautuu kilpailuihin oli. Kesäaikaan on paljon pienoisautoilutapahtumia ja suuri osa talven kisailijoista hajaantuu muihin luokkiin eikä kiinnostus ole tarpeeksi kova touringluokkiin. No voidaan kyllä ottaa asia pohdintaan, tuo minimiosallistujamäärä stanuun.

#kaikki kilpailukauden alussa ilmoitetut osakilpailut lasketaan sarjan osakilpailuiksi -> helpottaa kalenterin suunnittelua -> spekulointi kannattaako osallistua jää pois -> enemmän osallistujia ja ilmoittautumiset ajoissa
- sarjan pistelaskusysteemi tulisi olla sellainen, että sarjan kokonaistilanne jokaisen ajetun kilpailun jälkeen olisi paikkaansa pitävä, eikä niin, että se muuttuu jos joku#

Jos kilpailuun ei ole tarvittavaa määrää kilpailijoita niin kilpailua ei ole, eikä siitä tule kenenkään saada pisteitä tai pisteisiin vaikuttavaa hyötyä. Lahjapisteitä ei tulla jakamaan vaan kaikki pitää olla ansaittuja. Sarjan pistelasku voidaan tehdä siten, että kolmen kilpailun jälkeen jätetään huonoin tulos laskematta niin kaikilla ehkä on ehkä hyvä mieli ja loppupisteet saattaa tuoda positiivisia yllätyksia.

#sarjan osakilpailuista kokonaispisteisiin voisi laskea vaikka 3/4:stä sisäkisasta ja 2/3:sta ulkokisasta (jos ulkokisaoja on 3. Jos niitä on vain 2, niin 1/2:sta ei ehkä ole hyvä...) tai kaikki sarjan osakilpailut - 1 osakilpailu eli silloin yhden kisan joko sisäkaudella tai ulkokaudella voisi jättää välistä halutessaan tai heikoin kisan tulos jäisi pois. -> Kannustaa ajamaan kaikki tai lähes kaikki sarjan osakilpailut ja myös kesällä.#
Pistelasku tapahtuu pienoisautoilun kilpailusääntöjen mukaan.
Power Racing / Awesomatic  / Sanwa / LRP

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #58 : 13.08.17 - klo: 13.17 »
Saatan sohaista ampiaspesään, mutta silläkin riskillä:

Kuskien puute kesäisin sähköturistissa johtuu ratojen puuttesta, niiden väärästä sijainnista tahi sopimattomuudesta sähköturistiin. Suurimmista kaupunkikeskuskista (PK-seutu, Tampere/Pirkanmaa, Turun alue) vain Turun seudulla (Raisiossa) on rata joka soveltuu sähköturistiin. Tattiksella on toki rata, mutta se ei ole sähköturistin vaatimassa kunnossa ollut moneen kesään ja tulevaisuus kysymysmerkillä muutenkin.

Myöskään muilla aktiivisesti turistia ajavilla kerhoilla (Oulu, Lahti, Riihimäki) ei ole käytössään asvalttirataa.

En usko että mikään sääntömuutos muuta tilannetta oleellisesti vain ratoja kehittämällä saadaan rataluokkiin kuskeja.
Wacky Stack Racing Team

Poissa Pepess

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #59 : 13.08.17 - klo: 13.56 »
.
« Viimeksi muokattu: 01.11.21 - klo: 01.47 kirjoittanut Pepess »