Kirjoittaja Aihe: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua  (Luettu 15177 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pepess

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #60 : 13.08.17 - klo: 14.33 »
No voidaan kyllä ottaa asia pohdintaan, tuo minimiosallistujamäärä stanuun.
Sarjan pistelasku voidaan tehdä siten, että kolmen kilpailun jälkeen jätetään huonoin tulos laskematta niin kaikilla ehkä on ehkä hyvä mieli ja loppupisteet saattaa tuoda positiivisia yllätyksia.

Eli olisiko ajatus sellainen, että jos ajetaan esim. 7 kilpailua, kuten tänä vuonna, niin
- ei minimiosallistujamäärää
- kaikista kilpailuista olisi jaossa pisteet, paitsi jos osakilpailu peruutetaan etukäteen rankkasateen tai myrskyn tai muun vastaavan syyn takia, jolloin ko. kilpailusta ei jaeta kenellekkään pisteitä. (Tämä ei kuitenkaan vähentäisi sarjassa laskettavien osakilpailuiden määrää eli toisinsanoen ei vaikuttaisi sarjapisteisiin lainkaan kuten nyt on vaikuttanut.)
- 3:n ensimmäisen ajamansa kilpailun jälkeen kultakin kuljettajalta putoaisi koko kauden ajetuista osakilpailuista aina huonoin tulos laskuista pois

Jos ymmärsin ehdotuksen oikein, niin tämähän kuulostaisi hyvältä, koska:
- jokaisesta kilpailusta olisi jaossa pisteet (jos siis minimiosallistumismäärä poistuu) ja niihin silloin kannattaa aina osallistua. Ja ilmoittautumisetkin voi tehdä ajoissa.
- mahdollinen peruttu kilpailu ei vaikuttaisi sarjatilanteeseen ja sarjatilanne olisi selkeästi aina ajantasalla
- yhden kilpailun voisi jättää halutessaan koko sarjasta ajamatta eli se olisi siinä tapauksessa yhtä kuin huonoin tulos
- tai jos ajaa kaikki kisat, niin yksi osakilpailu saa mennä ns. penkin alle
- mielenkiinto säilyisi loppumetreille ja viimeiseen osakilpailuun saakka
RCtarrat.com - Tarroja joka lähtöön!

Poissa Pepess

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #61 : 13.08.17 - klo: 14.52 »
Saatan sohaista ampiaspesään, mutta silläkin riskillä:

Kuskien puute kesäisin sähköturistissa johtuu ratojen puuttesta, niiden väärästä sijainnista tahi sopimattomuudesta sähköturistiin. Suurimmista kaupunkikeskuskista (PK-seutu, Tampere/Pirkanmaa, Turun alue) vain Turun seudulla (Raisiossa) on rata joka soveltuu sähköturistiin. Tattiksella on toki rata, mutta se ei ole sähköturistin vaatimassa kunnossa ollut moneen kesään ja tulevaisuus kysymysmerkillä muutenkin.

Myöskään muilla aktiivisesti turistia ajavilla kerhoilla (Oulu, Lahti, Riihimäki) ei ole käytössään asvalttirataa.

En usko että mikään sääntömuutos muuta tilannetta oleellisesti vain ratoja kehittämällä saadaan rataluokkiin kuskeja.

Hyvä se on nostaa asioita esille - vain sillä tavalla niihin ehkä jotain ratkaisujakin voidaan löytää. Hämeenlinnassa taitaa olla asfalttirata ja Hyvinkäällä myös.

Kuusankosken rata on ollut varmaan eteläisen Suomen turistikuskien paras ulkotreenipaikka kuluvalla kaudella ja monesta hyvästä syystä
- rata on hyvä ja soveltuu turisteilla niin viri- kuin stanuturisteilla ajamiseen toisin kuin esim. Tattarisuo, jossa saa stanulla urku auki ajaa isoa lenkkiä
- sinne on helppo mennä, rata on aina auki ja tarvittaessa asian voi vielä varmistaa paikallisilta, sähköä saatavilla, eikä maksa mitään muuta kuin vaivan lähteä sinne. Ja kun tavarat pakkaa autoon, on aivan sama ajaako radalle hieman enemmän tai vähemmän, kun siellä yleensä ollaan pidempään kuin vain muutama akullinen.
- radalla on monesti ollut muitakin turistikuskeja samaan aikaan treenailemassa, jolloin apuja ja neuvoja on ollut saatavilla
- radalla järjestetään myös kisoja ja rataa ylläpitävä seura on aktiivinen

Varmaan monella muullakin radalla voi ajaa, mutta hieman heikosti niistä informoidaan ja tiedotetaan esim. rc10-foorumilla: http://rc10.fi/index.php?topic=100510.0

Jos perustiedot radoista on hankalasti saatavilla, esim. milloin on auki, millä kalustolla voi ajaa, mitä maksaa, miten sähköä on saatavilla, miten toimitaan, kuka on yhteyshenkilö jolta kysyä lisää, jne., niin hankalampaa sitä on erikseen alkaa kaivelemaan kuin se, että tiedostus toimisi radoista vastaavien tahojen toimesta hyvin ja aktiivisesti myös aktiivikävijöiden lisäksi ulkopuolisille.

RCtarrat.com - Tarroja joka lähtöön!

Poissa Pepess

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #62 : 13.08.17 - klo: 14.56 »
Ja taitaa muutamalla seuralla olla vielä tulevan talven sisäharjoittelupaikkakin etsinnässä...
RCtarrat.com - Tarroja joka lähtöön!

Poissa micsa.fi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #63 : 24.08.17 - klo: 09.21 »
Joko alkaisi olemaan valmista FTT 2018 -sarjan suhteen? Mitä muutoksia sarjaan nyt tehtiin?
Shepherd | Xray | Gizmo | Durango | Savöx | Sanwa

Poissa PMi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #64 : 24.08.17 - klo: 10.10 »
Joko alkaisi olemaan valmista FTT 2018 -sarjan suhteen? Mitä muutoksia sarjaan nyt tehtiin?

Säännöt on valmiit ja julkaistaan kunhan AKK:n hallitus on ne hyväksynyt (30.8.)
Muutoksia on tulossa autojen numerointiin, kilpailija voi samalla numerolla voi ajaa kahta luokkaa sekä kilpailijan numerotarra on tuulilasissa.
Renkaiden merkkausta hiukan muutetaan, vähennettään kilpailijoiden juoksutusta.
TSP-10 moottori vaihtuu ja uusi on juurikin testissä.

Tässäpä järeimmät, sarjan virallisessa osiossa sitten lisää kun säännöt on hyväksytty.
Power Racing / Awesomatic  / Sanwa / LRP

Poissa jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #65 : 24.08.17 - klo: 12.29 »
Numero tuulilasiin niin peittää kuskin näkyvyyden ulos autosta😂😂
Moottori on päätetty ja on nyt testissä😯😯
Jerzi
Ps Tää oli sitten Minkkinen pilkesilmäkulmassa kirjoitettu😉😉
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa micsa.fi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #66 : 24.08.17 - klo: 21.37 »
Joko alkaisi olemaan valmista FTT 2018 -sarjan suhteen? Mitä muutoksia sarjaan nyt tehtiin?

Säännöt on valmiit ja julkaistaan kunhan AKK:n hallitus on ne hyväksynyt (30.8.)
Muutoksia on tulossa autojen numerointiin, kilpailija voi samalla numerolla voi ajaa kahta luokkaa sekä kilpailijan numerotarra on tuulilasissa.
Renkaiden merkkausta hiukan muutetaan, vähennettään kilpailijoiden juoksutusta.
TSP-10 moottori vaihtuu ja uusi on juurikin testissä.

Tässäpä järeimmät, sarjan virallisessa osiossa sitten lisää kun säännöt on hyväksytty.

Mitkä luokat ajetaan talvisarjana ja mitkä yhdistettynä kesä- ja talvisarjana?
Shepherd | Xray | Gizmo | Durango | Savöx | Sanwa

Poissa MAKES

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #67 : 24.08.17 - klo: 21.39 »
Hyvä uudistus että samalla numerolla voi ajaa kahta luokkaa.
Numero tuulilasiin on myös hyvä uudistus: Ei kyljen design peity!
XRAY T4

Poissa PMi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #68 : 24.08.17 - klo: 22.23 »
Talvisarjana TSP-10 ja F1-10. Kesä-ja talvisarjana TSM-10 ja TSS-10, elikkä samalla tavalla kun tänävuonna.
Power Racing / Awesomatic  / Sanwa / LRP

Poissa Pepess

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #69 : 08.09.17 - klo: 19.25 »
Jokos alkaisi olemaan tulevan kauden sääntöjä valmiina?

Onkos vielä kisakohtainen kertalisenssi mahdollinen?
RCtarrat.com - Tarroja joka lähtöön!

Poissa PMi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #70 : 13.09.17 - klo: 13.29 »
Jokos alkaisi olemaan tulevan kauden sääntöjä valmiina?

Onkos vielä kisakohtainen kertalisenssi mahdollinen?

No niin kotona taas. Säännöt tulee huomenissa, 14.9. foorumille.
Tutustumislisenssi, kertalisenssinäkin tunnettu, on edelleen AKK:n lisenssilajitelmassa.
Power Racing / Awesomatic  / Sanwa / LRP

Poissa PMi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #71 : 14.09.17 - klo: 14.01 »
 :azn:
« Viimeksi muokattu: 06.10.17 - klo: 11.46 kirjoittanut PMi »
Power Racing / Awesomatic  / Sanwa / LRP

Poissa PMi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #72 : 06.10.17 - klo: 11.50 »
Vähän on huonosti tullut numero ehdotuksia, joten taidanpa tehdä heti muutoksen sarjasääntöön siten, että lajiyhteyshenkilö tekee yhteisen listan TSM-10 ja TSP-10 luolkkaan ja sovittaa siihen vielä TSS-10 kuskit. Lista olisi sitten kauden kerrallaan käytössä. Pistänpä sen liitteksi kunhan muutaman kuskin vielä sijoitan. (muistuivat mieleen tätä kirjoittaessa)

Power Racing / Awesomatic  / Sanwa / LRP

Poissa PMi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #73 : 06.10.17 - klo: 13.17 »
Tervehdys kilpailijat!

Heikon kannatuksen, eli vähäisten numeroehdotusten takia ehdotan seuraavaa:

Sarjan yhteyshenkilö määrittää ajettavalle kaudelle kilpailijanumerot jolla voi ajaa niin viriä kuis poros ja stanua ja poroa tällä periaatteella, ote sääntömuutokseen ( ei vielä vahvistettu):

Numerot 1-10 on varattu kauden 2017 kymmenelle parhaalle kilpailijalle.
TSS-10-luokassa kilpailijoiden kilpailunumero on päättyneen kauden sijoitusta vastaava numero.
TSM-10, TSS-10 ja TSP-10 luokkia ajaville sarjan yhteyshenkilö määrittää numeron joilla kilpailija voi ajaa TSM-10 ja TSP-10 sekä TSS-10 ja TSP-10 luokkaa samalla numerolla. Vain yhtä luokkaa ajavan kilpailunumero löytyy samasta listasta.
Uudet kilpailijat pyytävät sarjan yhteyshenkilöltä numeron ajettavaan luokkaan tai luokkiin.

Uskoisin, että helpottaa kilpailijoita ja varsinkin laji yhteyshenkilön arkea. Eipä tuo oma numero ole kauheasti kilpailijoihin intoa luonut.

Liitteessä hiukan esimakua jos näin mennään.
Power Racing / Awesomatic  / Sanwa / LRP

Poissa Silppa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #74 : 06.10.17 - klo: 16.23 »
Mites ois erä kohtainen numero? Varmasti halvin helpoin yms.
#LAR

Poissa Pepess

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #75 : 06.10.17 - klo: 19.17 »
En tiedä montako toivetta on tullut, mutta eipä ainakaan se minkä heitin ottanut näköjään tuulta alleen :shocked:

Ei tuosta varmaan liian vaikeata kannata tehdä - ja jos toiveita tulisi paljon, niin siinä sitä olisi sitten lajihenkilöllä enemmän työtä ja sovittelua jne.
RCtarrat.com - Tarroja joka lähtöön!

Poissa Pepess

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #76 : 06.10.17 - klo: 19.19 »
Mites ois erä kohtainen numero? Varmasti halvin helpoin yms.
Joka erään liimattaisi uusi numero autoon?

Kerhokisoissa ainakin on paljon helpompi ja edullisempi vaihtoehto ajaa koko kisat samalla numerolla eikä vaihtaa joka erään numeroa tai vaihtaa alkueriin omaa ja finaaleihin uutta numeroa sijoituksen mukaan niin kuin joskus aikoinaan piti.
« Viimeksi muokattu: 06.10.17 - klo: 19.23 kirjoittanut Pepess »
RCtarrat.com - Tarroja joka lähtöön!

Poissa Silppa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #77 : 06.10.17 - klo: 19.58 »
No eihän sitä nyt joka erään tarvitse vaihtaa. Kilpailija tarvitsee 1 - 2 numeroa koska reseediä ei ole.
#LAR

Poissa PMi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #78 : 07.10.17 - klo: 11.24 »
En tiedä montako toivetta on tullut, mutta eipä ainakaan se minkä heitin ottanut näköjään tuulta alleen :shocked:

Ei tuosta varmaan liian vaikeata kannata tehdä - ja jos toiveita tulisi paljon, niin siinä sitä olisi sitten lajihenkilöllä enemmän työtä ja sovittelua jne.


Juurikin näin. Sarjan aikainen aloitus jo aiheuttaa melkoisesti työtä ajankohtana jolloin tulee oltua paljonkin pois kotoa. Toisaalta ei hirveästi ole tullut kilpailijoilta ehdotuksia henkilökohtaisesta numerosta, joten jokatapauksessa joutuisin tekemään listat itse. Tästä johtuen helpommalla pääsen kun teen itse listat, tulee nopeammin ja säästää kilpailijoiden hermoja kauden koitoksiin.

Toisaalta numerotarrat tulee muuttumaan. Numeroiden kiinnitys tulee tuulilasiin, yksi numero. Numeropohjat löytyy täältä: http://www.autourheilu.fi/lajit/pienoisautoilu/kilpailun-jarjestaminen/
elikkä musta numero valkoisella pohjalla ja mustalla reunuksella.
Lataat haluamasi numerot onalle koneellesi ja siitä tulostaen. Tourinkiin tuulilasinumero suurentaen 20% (tulostus120%) niin tulee oikeankokoiset numerot. Numerotarran koko 73*56mm mustasta reunuksesta.
C-12, GT-12 ja F1-10 numero on taasen 20% pienempi, tulostuskoko 80% ja koko milleinä 48*38.

Kilpailijat saavat touringluokissa kolme numeroa/luokka, C-12, GT-12 kolme numeroa/luokka ja formuloissa kaksi numeroa/luokka. Nämä on ainoat numerot jotka sarjan järjestäjä antaa.
Lisänumerot kilpailija joutuu hommaamaan itse tulostamalla itse ne tuolta AKK:n sivulta, tietty muistaa myös suurentaa/pienentää sen ennen tulostusta. Tiettävästi myös kaupallisesti tulee olemaan numeroita saatavilla.

« Viimeksi muokattu: 09.10.17 - klo: 17.17 kirjoittanut PMi »
Power Racing / Awesomatic  / Sanwa / LRP

Poissa PMi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #79 : 07.10.17 - klo: 13.31 »
TSM-10 ja TSP-10 numeroiden yhtenäistäminen muuttuu sääntöihin vielä, mutta omaa numeroa hakeneet saavat ne käyttöönsä tälle kaudelle.
Numerolista ja uudistetut säännöt ja muut korjaukset niihin julkaistaan maanantaina.
Power Racing / Awesomatic  / Sanwa / LRP

Poissa Pepess

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #80 : 21.10.17 - klo: 09.55 »
FTT-numeroita on saatavilla erikseen tilattuna
- kaikkiin touring luokkiin (TSS-10, TSP-10, TSM-10) sekä
- C-12, GT-12 ja F1-10 luokkiin

osoitteesta:

www.rctarrat.com

:azn:
RCtarrat.com - Tarroja joka lähtöön!

Poissa Pepess

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #81 : 06.11.17 - klo: 18.50 »
Ekassa FTT-kisoissa Lahdessa TSS-10 luokassa vain 10 osallistujaa... Viime vuonna oli ekassa kisassa Lahdessa tuplamäärä osallistujia.

Nyt olisi oikeasti mietinnän paikka, että onko mitään mieltä pitää minimiosallistujamäärärajoitusta voimassa ko. luokassa vai loppuuko lopuiltakin kuskeilta into koko sarjan ajamiseen ko. luokassa... Jos sisäkisoihin ei saada lisää osallistujia, niin kesän ulkokisoihin niitä on vielä vaikeampi löytää. Toivottavasti lisää kuskeja tulee ajamaan koko sarjaa.

Sarjan pisteiden laskentasysteemin ei kuitenkan pitäisi rangaista niitä, jotka haluavat ajaa koko sarjan vain siksi, ettei johonkin osakilpailuun tule tarpeeksi osallistujia. Nyt näyttää huolestuttavalta osallistuminen sarjan tuleviin osakilpailuihin tällä systeemillä...
RCtarrat.com - Tarroja joka lähtöön!

Poissa _jtr_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #82 : 22.12.17 - klo: 13.32 »
Mitäs mieltä muut mahtaa olla? Itseäni hiukan harmittaa kun FTT sarja näyttää vetäytyvän isoista saleista ja huikeista puitteista kerhojen treenitiloihin. Suuntaus ei tietenkään tarkoita sitä että kisat olisi automaattisesti huonompia, mutta vaikka esimerkiksi Oulussa ajettiin erittäin hyvä kisa rajallisissa tiloissa, niin silti odotin jo kovasti Kypakin totutusti huikeissa puitteissa ajettavaa seuraavaa osakilpailua. Totta kai on pienempi työ järjestää kisat kiinteällä ajopaikalla ja esim. radan pito on varmasti jossain määrin parempi / tasaisempi ja toki myös tuotot saadaan järjestävälle seuralle paremmaksi, mutta mutta, lähteekö FTT-sarjasta samalla pois jotakin mistä olisi hyvä pitää kiinni?

Poissa pitsinki

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #83 : 22.12.17 - klo: 17.02 »
Mitäs mieltä muut mahtaa olla? Itseäni hiukan harmittaa kun FTT sarja näyttää vetäytyvän isoista saleista ja huikeista puitteista kerhojen treenitiloihin. Suuntaus ei tietenkään tarkoita sitä että kisat olisi automaattisesti huonompia, mutta vaikka esimerkiksi Oulussa ajettiin erittäin hyvä kisa rajallisissa tiloissa, niin silti odotin jo kovasti Kypakin totutusti huikeissa puitteissa ajettavaa seuraavaa osakilpailua. Totta kai on pienempi työ järjestää kisat kiinteällä ajopaikalla ja esim. radan pito on varmasti jossain määrin parempi / tasaisempi ja toki myös tuotot saadaan järjestävälle seuralle paremmaksi, mutta mutta, lähteekö FTT-sarjasta samalla pois jotakin mistä olisi hyvä pitää kiinni?

Oma veikkaukseni tähän on talkoo hengen puute usealla kerholla. Muutama aktiivi jäsen per kerho, jotka yrittävät pyörittää palettia. Jossain vaiheessa loppuu, niiltä muutamiltakin voimavarat pyörittää isoa palettia, edes jollain tasolla. Tämä on vaan minun mielipide, ja tosi asia johonka olen törmännyt itsekkin.
Kalle
Äänekosken Pienoisautoilijat Ry
Mini M-03x4+muutama muu

Poissa Testikuski

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #84 : 24.12.17 - klo: 22.41 »
Oulussa on aina totuttu järjestämään kisat isosti. Tällä kertaa vakiopaikka ei ollut harmillisesti saatavilla. Kisojen järjestämistä eri aikaan pohdittiin, muttei sille saatu sopivaa ratkaisua. Profiili oli kuitenkin mielestäni todella onnistunut ja hyvät kisat saatiin ajettua. Terv. Ville.
Ospa Rc

Poissa micsa.fi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #85 : 06.01.18 - klo: 07.42 »
Pienoisautoilun sääntökirjassa todetaan touring-luokkien siiven osalta seuravaa:

- siiven maksimikoko sivulevyineen 190 x 40 x 25 mm

Säännössä ei oteta kantaa, missä suunnassa mikäkin mitta on. 190mm on tietysti leveys auton suunnassa, ja perinteisesti siipi on max 40mm auton pituussuunnassa ja max 25mm korkea. Nyt kun sääntö siiven jäämisestä kattolinjan alle poistui, herää kysymys voiko siipi olla myös 25mm auton pituussuunnassa ja 40mm korkea.

Miten sääntöä tulkitaan?
Shepherd | Xray | Gizmo | Durango | Savöx | Sanwa

Poissa goos

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #86 : 06.01.18 - klo: 23.43 »
Pienoisautoilun sääntökirjassa todetaan touring-luokkien siiven osalta seuravaa:

- siiven maksimikoko sivulevyineen 190 x 40 x 25 mm

Säännössä ei oteta kantaa, missä suunnassa mikäkin mitta on. 190mm on tietysti leveys auton suunnassa, ja perinteisesti siipi on max 40mm auton pituussuunnassa ja max 25mm korkea. Nyt kun sääntö siiven jäämisestä kattolinjan alle poistui, herää kysymys voiko siipi olla myös 25mm auton pituussuunnassa ja 40mm korkea.

Miten sääntöä tulkitaan?

Aiempi tulkinta on ollut se että siipi on osa koria ja se menee EFRA hyväksynnän kautta, joten pitää käyttää siipeä joka tulee korin mukana.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa micsa.fi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #87 : 07.01.18 - klo: 10.48 »
Pienoisautoilun sääntökirjassa todetaan touring-luokkien siiven osalta seuravaa:

- siiven maksimikoko sivulevyineen 190 x 40 x 25 mm

Säännössä ei oteta kantaa, missä suunnassa mikäkin mitta on. 190mm on tietysti leveys auton suunnassa, ja perinteisesti siipi on max 40mm auton pituussuunnassa ja max 25mm korkea. Nyt kun sääntö siiven jäämisestä kattolinjan alle poistui, herää kysymys voiko siipi olla myös 25mm auton pituussuunnassa ja 40mm korkea.

Miten sääntöä tulkitaan?

Aiempi tulkinta on ollut se että siipi on osa koria ja se menee EFRA hyväksynnän kautta, joten pitää käyttää siipeä joka tulee korin mukana.

Voihan se siipi olla myös hyväksytyn korin mukana tullut, mutta silti asennettuna siten päin että pituus 25mm ja korkeus 40mm.

Tähän tarvittaisiin nyt sarjavastaava Minkkisen näkemys.
Shepherd | Xray | Gizmo | Durango | Savöx | Sanwa

Poissa jval

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #88 : 07.01.18 - klo: 13.00 »
Oulun kisakutsutopikista kopioitu:

EFRA on tehnyt sääntömuutoksia sähkörataluokkiin ja ne on esitetty hyväksyttäväksi myös meidän sääntökirjaan.  AKK:n hallitus on hyväksynyt esityksen ja muutokset tulevat tämän vuoden aikana netissä olevaan sääntökirjaan. Muutokset otetaan käyttöön jo tässä kisassa.
Mitä muuttu:

- korin minimikorkeus 115mm poistuu, samoin siiven max 10mm takaylitys.

- siipi saa ylittää korin kattolinjan, mutta korin ja siiven välissä ei saa olla mitään korotuspaloja tai prikkoja.   

- Siiven maksimimitat ovat 190mm x 40mm x 20mm. Muut sääntökirjassa olevat auton mitat ja painot

Siiven pitää mahtua mittojen mukaiseen laatikkoon. FTT - sarjalla on kyseinen katsastusväline
OSPA Ry
|  Schumacher: Eclipse GT - Mi6 - CAT K1 AERO   | Associated B6D |  Tamiya M05 Ver.II NSU | Roche Rapide F1 '2016

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #89 : 07.01.18 - klo: 14.24 »
Siiven pitää mahtua mittojen mukaiseen laatikkoon. FTT - sarjalla on kyseinen katsastusväline
Onko tämä myös virallien tulkinta?

Nimittäin sääntömuutoksen idea oli että se siiven korkeuden nysväys loppuu katsastuksessa. Mutta jos sen pitää mahtua laatikkoon niin sitten se nysväys jatkuu koska se siipi taipuu mällien myötä liian korkeaksi.