Kirjoittaja Aihe: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua  (Luettu 5958 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pepess

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #60 : 13.08.17 - klo: 14.33 »
No voidaan kyllä ottaa asia pohdintaan, tuo minimiosallistujamäärä stanuun.
Sarjan pistelasku voidaan tehdä siten, että kolmen kilpailun jälkeen jätetään huonoin tulos laskematta niin kaikilla ehkä on ehkä hyvä mieli ja loppupisteet saattaa tuoda positiivisia yllätyksia.

Eli olisiko ajatus sellainen, että jos ajetaan esim. 7 kilpailua, kuten tänä vuonna, niin
- ei minimiosallistujamäärää
- kaikista kilpailuista olisi jaossa pisteet, paitsi jos osakilpailu peruutetaan etukäteen rankkasateen tai myrskyn tai muun vastaavan syyn takia, jolloin ko. kilpailusta ei jaeta kenellekkään pisteitä. (Tämä ei kuitenkaan vähentäisi sarjassa laskettavien osakilpailuiden määrää eli toisinsanoen ei vaikuttaisi sarjapisteisiin lainkaan kuten nyt on vaikuttanut.)
- 3:n ensimmäisen ajamansa kilpailun jälkeen kultakin kuljettajalta putoaisi koko kauden ajetuista osakilpailuista aina huonoin tulos laskuista pois

Jos ymmärsin ehdotuksen oikein, niin tämähän kuulostaisi hyvältä, koska:
- jokaisesta kilpailusta olisi jaossa pisteet (jos siis minimiosallistumismäärä poistuu) ja niihin silloin kannattaa aina osallistua. Ja ilmoittautumisetkin voi tehdä ajoissa.
- mahdollinen peruttu kilpailu ei vaikuttaisi sarjatilanteeseen ja sarjatilanne olisi selkeästi aina ajantasalla
- yhden kilpailun voisi jättää halutessaan koko sarjasta ajamatta eli se olisi siinä tapauksessa yhtä kuin huonoin tulos
- tai jos ajaa kaikki kisat, niin yksi osakilpailu saa mennä ns. penkin alle
- mielenkiinto säilyisi loppumetreille ja viimeiseen osakilpailuun saakka

Poissa Pepess

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #61 : 13.08.17 - klo: 14.52 »
Saatan sohaista ampiaspesään, mutta silläkin riskillä:

Kuskien puute kesäisin sähköturistissa johtuu ratojen puuttesta, niiden väärästä sijainnista tahi sopimattomuudesta sähköturistiin. Suurimmista kaupunkikeskuskista (PK-seutu, Tampere/Pirkanmaa, Turun alue) vain Turun seudulla (Raisiossa) on rata joka soveltuu sähköturistiin. Tattiksella on toki rata, mutta se ei ole sähköturistin vaatimassa kunnossa ollut moneen kesään ja tulevaisuus kysymysmerkillä muutenkin.

Myöskään muilla aktiivisesti turistia ajavilla kerhoilla (Oulu, Lahti, Riihimäki) ei ole käytössään asvalttirataa.

En usko että mikään sääntömuutos muuta tilannetta oleellisesti vain ratoja kehittämällä saadaan rataluokkiin kuskeja.

Hyvä se on nostaa asioita esille - vain sillä tavalla niihin ehkä jotain ratkaisujakin voidaan löytää. Hämeenlinnassa taitaa olla asfalttirata ja Hyvinkäällä myös.

Kuusankosken rata on ollut varmaan eteläisen Suomen turistikuskien paras ulkotreenipaikka kuluvalla kaudella ja monesta hyvästä syystä
- rata on hyvä ja soveltuu turisteilla niin viri- kuin stanuturisteilla ajamiseen toisin kuin esim. Tattarisuo, jossa saa stanulla urku auki ajaa isoa lenkkiä
- sinne on helppo mennä, rata on aina auki ja tarvittaessa asian voi vielä varmistaa paikallisilta, sähköä saatavilla, eikä maksa mitään muuta kuin vaivan lähteä sinne. Ja kun tavarat pakkaa autoon, on aivan sama ajaako radalle hieman enemmän tai vähemmän, kun siellä yleensä ollaan pidempään kuin vain muutama akullinen.
- radalla on monesti ollut muitakin turistikuskeja samaan aikaan treenailemassa, jolloin apuja ja neuvoja on ollut saatavilla
- radalla järjestetään myös kisoja ja rataa ylläpitävä seura on aktiivinen

Varmaan monella muullakin radalla voi ajaa, mutta hieman heikosti niistä informoidaan ja tiedotetaan esim. rc10-foorumilla: http://rc10.fi/index.php?topic=100510.0

Jos perustiedot radoista on hankalasti saatavilla, esim. milloin on auki, millä kalustolla voi ajaa, mitä maksaa, miten sähköä on saatavilla, miten toimitaan, kuka on yhteyshenkilö jolta kysyä lisää, jne., niin hankalampaa sitä on erikseen alkaa kaivelemaan kuin se, että tiedostus toimisi radoista vastaavien tahojen toimesta hyvin ja aktiivisesti myös aktiivikävijöiden lisäksi ulkopuolisille.


Poissa Pepess

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FTT 2018 keskustelua ja valmistelua
« Vastaus #62 : 13.08.17 - klo: 14.56 »
Ja taitaa muutamalla seuralla olla vielä tulevan talven sisäharjoittelupaikkakin etsinnässä...