Kirjoittaja Aihe: Short Course Summer Cup 2017 Säännöt ja kilpailijanumerot  (Luettu 15645 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SC Summer Cup 2017 on kilpailusarja 2WD ja 4WD Short Course autoille.

Kisapäivät ja paikat:
SC Summer Cup 2017 I Ulvila 13.5
SC Summer Cup 2017 II Jyväskylä 10.6
SC Summer Cup 2017 III Turku 8.7
SC Summer Cup 2017 IV Nokia 5.8
SC Summer Cup 2017 V Vantaa 26.8

Sarjan yhteyshenkilöt:
Martti Myllyntaus (mamyllyn)
Miro Simonen (MirosHima)

Facebook:
https://www.facebook.com/SCFinland

Säännöt:
SC2-10 ja SC4-10 luokat ovat tarkoitettu 1/10 mittakaavan Short Course -tyyppisille autoille. Autojen tulee vähintäänkin perustua tätä tarkoitusta varten valmistettuun yleisesti saatavilla olevaan autosarjaan. Yleiset säännöt AKK:n pienoisautoitun sääntökirjassa.

Expert Open Short Course Truck 2 WD

Akseliväli Min / Max ........................................ 320mm / 335mm
Kokonaispituus Min / Max ...............................540 mm / 568mm
Kokonaisleveys Min / Max .............................. 290mm / 296mm
Pienin paino SC2-10........................................2000grams

Expert Open Short Course Truck 4x4

Item Limit Specification (* measured axle center)
Wheel base* Minimum 320mm (12.59 in) Maximum 335mm (13.19 in)
Overall Length Minimum 511mm (20.10 in) Maximum 568mm (22.36 in)
Overall Width* Minimum 273mm (10.75 in) Maximum 296mm (11.65 in)
Weight (Ready to Race) Minimum 2505 gr (88 oz)
Vehicle Height Overall Minimum 199mm (7.835 in)
Wheel bead Inner Maximum 76.20mm (3.0 in)
Diameter Outer Maximum 55.88mm (2.2 in)
Wheel bead width Maximum 39.37mm (1.55 in)
Wheel width Maximum 41.9mm (1.65 in)
Tires Diameter mounted Minimum 99mm (3.90 in)
Tire width mounted Maximum 46.99mm (1.85 in)

Renkaat:
2,2"/3,0" vanteella.
Kemiallinen tai mekaaninen käsittely ei ole sallittua.

Yksi rengas kierros /kilpailu/auto. Renkaat merkitään ennen alkueriä.
2wd luokassa rajoitus ei koske vapaasti pyöriviä renkaita

4WD rengas:
Proline Blockade M3
Product ID : 1183-02
https://www.prolineracing.com/tires/blockade-sc-2.2/3.0-m3-soft-tires/

2WD rengas (takarengas, eturengas vapaa)
Proline Holeshot M4 2.0
Product ID : 1180-03
https://www.prolineracing.com/tires/hole-shot-2.0-sc-2.2/3.0-m4-super-soft-tires/

Kori:
Lava-autoa tai maastoautoa muistuttava polykarbonaatti (Lexan) kori (Truck Body). Korin pitää kokonaisuudessaan peittää renkaan pintakuviointi ylhäältäpäin katsottuna. Riittää jos rengas jousitus sisäänpainettuna menee korin sisälle. Koriin saa laittaa koriin kuuluvat korin suuntaiset ilmanohjaimet kiinni(Numero levyt), siivet tai muut ei korinsuuntaiset ilmanohjaimet kielletty, koriin ei myöskään saa muokata siiveksi tulkittavia osia esimerkiksi taivuttamalla osittain leikattua aukkoa siiveksi. Koriin saa tehdä vapaasti aukkoja koritolppia, transponderia ja antennia varten. Koriin saa tehdä myös ilmankiertoa helpottavia aukkoja siten että esikuvamaisuus säilyy.  Rungossa olevien sivutörmäyssuojien on oltava kokonaisuudessaan korin kylkilinjojen sisäpuolella. Etu- ja takapuskuri on oltava paikallaan.

Akku:
Vapaa kovakuorinen akku jonka latausjännite on maksimissaan 8,4 volttia. Lataus suojapussissa!
(LiHV akut sallittu kun akun jännite ennen erää maksimissaan 8.4V)Akku:

Moottori:
Vapaa 540 tai 550 sarjan moottori tai jokin vastaavankaltainen, polttomoottorit, kaasuturbiinit ja polttokennot kielletty!

Lisäksi sarjassa on käytössä AKK:n Pienoisautoilun yleiset säännöt
http://www.autourheilu.fi/saannot/ -> Pienoisautoilu

Transponder:
Kilpailuja varten autossa pitää olla kilpailujärjestäjän ilmoituksen mukainen tai yhteensopiva transponderi. Transponderin toiminnasta vastaa kilpailija ellei selkeästi pystytä osoittamaan että toimimattomuus johtuu kilpailujärjestäjän huolimattomuudesta tai ajanottolaitteiston viasta. (vrt. usealla kilpailijalla toimimattomia pondereita).

Kilpailijanumero:
tba

Ajoformaatti:

Eräharjoitukset 2 kertaa
Alkuerät:
3x5min AE ajetaan pisteistä laskenta 2/3
Finaalit 4 kertaa a' 7 min (Laskenta, 3/4 ). Tasapisteissä parempi sija ratkaisee. Jos ei ratkaise, niin parempi tulos, jos ei sittenkään niin sitten väännetään kättä.
Kaikki finaalit ajetaan yhtä monta kertaa.
Kilpailupäivät pyritään sovittamaan aikavälille 9:00 - 18:00

Kilpailupäivän vapaa aamuhajoittelu kilpailun järjestäjän päätettävissä, mutta mainittava kilpailukutsussa.

Tuomarit ja kilpailun johto:
Finaaleissa tuomari pakollinen. Alkuerissä tuomarointi kilpailun järjestäjän päätettävissä.
Toivottavaa on että kilpailunjohtaja ei ole kilpailija osakilpailussa.

Osallistumismaksut:
Maksimissaan 20 eur / luokka  tai 25 eur molemmat luokat

Palkinnot:
Osakilpailuissa vähintään molempien sarjaluokkien 5 parasta ja muiden finaalien voittajat. Sarjapalkinnot 10:lle parhaalle molemmissa luokissa. Sarjapalkinnot jaetaan viimeisessä osakilpailussa. Sarjapisteisiin huomioidaan 3 parasta tulosta, tasapisteissä parempi sijoitus ratkaisee.

Sarjatilanne:


Sarjaa tukee myös:
Kymppikatto

SC4-10   
1   Ravantti Jani
2   Maula Mikko
3   Ylinen Mikko
4   Myllyntaus Martti
5   Suokas Sami
6   Nuotio Juuso
7   Pähn Janek
8   Maula Janne
9   Lampinen Mikko
10   Pakkala Kimmo
11   Suuripää Tommi
12   Toivonen Jari
13   Hyppönen Ville
14   Viholainen Juuso
15   Liljeqvist Tony
16   Kuuse Meeme
17   Mäkinen Juha
18   Viholainen Ville
19   Roine Petri
20   Palonen Olli
21   
22   Huusko Taneli
23   Lehtojärvi Jethro
24   Turtiainen Antti
25   Mäkelä Mikko
26   Vilkman Aleksi
27   Vanninen Jarno
28   Rajala Mikael
29   Erkkilä Vesa
30   Suontausta Heikki
31   Haug Risto
32   Ruuskanen Jukka
33   Kolehmainen Tatu
34   Simonen Miro
35   Rinne Jussi
36   Janne Sundberg
37   Pohjankukko Jermu
38   Koro Aapo
39   Järvelin Mikko 
40   Tuomainen Petri
41   Korvenpää Junnu
42   Korvenpää Janne
43   Heikkilä Mikko
44   Viitaniemi Antti
45   Susimaa Jari
   
   
SC2-10   
1   Tuomainen Petri
2   Hattunen Juho
3   Elfström Kim
4   Jokela Santeri
5   Rinne Jussi
6   Simonen Miro
7   Teittinen Ilkka
8   Ljungqvist Albin
9   Koro Aapo
10   Ljungqvist Johan
11   Nepponen Mikko
12   Kaukovirta Aki
13   Kuuse Meeme
14   Jokinen Timo
15   Viholainen Juuso
16   Liljeberg Mathias
17   Puttonen Aki
18   Rajala Mikael
19   Jalonen Jukka
20   Viitaniemi Artti
21   Suokas Kimmo
22   Nieminen Tuomas
23   Mononen Jukka
24   Palonen Olli
25   Mykkänen Jori
26   Heikkilä Mikko
27   Eskelinen Matti
28   Ressar Rainer
29   Lindholm Jesse
30   Söderström Tommi
31   Nurmi Jani
32   Poti Ville
33   Rannikko Tuukka
34   Härma Enriko
35   Kämppi Niklas
36   Westerholm Roland
37   Myllylä Toivo
38   Mäkinen Eemil
39   Susimaa Jari
« Viimeksi muokattu: 08.05.17 - klo: 18.31 kirjoittanut Short Course Finland »

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course Summer Cup 2017
« Vastaus #1 : 21.03.17 - klo: 10.16 »
Onko noi autojen mitat kuinka kriittisiä, mitä tapahtuu kilpailuissa jos auto on esim liian leveä tai liian pitkä tai esim liian lyhyt?
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Vs: Short Course Summer Cup 2017
« Vastaus #2 : 21.03.17 - klo: 10.30 »
Hyvä kysymys. Hylkäyshän siitä pitäisi antaa erästä, jossa on laittomalla autolla ajettu. :police:
mutta nämä on ollut ehkempä suuntaviivat ennemmin eikä ihan millintarkasti mitattuja juttuja.

Pitääpäs takastella nämä asiat, ettei yksikään vakio auto jää rajojen ulkopuolelle.
« Viimeksi muokattu: 21.03.17 - klo: 11.11 kirjoittanut Short Course Finland »

Poissa Mr-Chat

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Short Course Summer Cup 2017
« Vastaus #3 : 21.03.17 - klo: 10.34 »
Miten tarkka toi rengassääntö on jos vaikka vaan vähän ajaa esim. M4 blockadella ni onk se nyt niin tarkkaa...

Entä jos ajaa sittenki 1/8 truggyn korilla ku se kuitenki alkaa samoil kirjaimil ku truck....

Kyselen täs ku oon uutena tulos sarjaan...
TEKNO RC Team driver
SCT410.3, NB48 2.0, XRAY SCX

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course Summer Cup 2017
« Vastaus #4 : 21.03.17 - klo: 10.56 »
Miten tarkka toi rengassääntö on jos vaikka vaan vähän ajaa esim. M4 blockadella ni onk se nyt niin tarkkaa...

Entä jos ajaa sittenki 1/8 truggyn korilla ku se kuitenki alkaa samoil kirjaimil ku truck....

Kyselen täs ku oon uutena tulos sarjaan...

Kysele ihmeessä, ehkä asiat sillä selkenee sinullekkin. Mun mielestä sä voit ajaa truggyn korilla jos renkaat mahtuu korin sisälle niin kuin säännöissä sanotaan ja lopputulos muistuttaa lava-autoa tai maastoautoa.

Mutta pitäähän tossa olla selkeet pelisäännöt mitä tehdään jos ei kuski noita sääntöjä noudata.

Mitä tarkottaa hylky? hylätäänkö sen erän tai finaalin tulos jossa auto ei läpäise katsastusta? Vai koko kisa vai hä? :-)
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Short Course Summer Cup 2017
« Vastaus #5 : 21.03.17 - klo: 11.10 »
Lainaus
Väli- tai loppukatsastuksessa
alipainoiseksi tai muuten sääntöjen vastaiseksi todettu
auto menettää tuloksensa ko. erässä.
Sääntökirjassa lukee noin kohdassa 3.6.5
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course Summer Cup 2017
« Vastaus #6 : 21.03.17 - klo: 11.59 »
Onko kesän kisoissa jotain erikoistulkintaa sarjapisteiden jaossa? Lähinnä, jaetaanko kaikista kisoista sarjapisteitä riippumatta osallistujien lukumäärästä vai mennäänkö AKK:n sääntökirjan mukaan? 
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa akau

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Short Course Summer Cup 2017
« Vastaus #7 : 21.03.17 - klo: 12.37 »
Niin kai se on, kun käytössä on AKK:n pienoisautoilun yleissäännöt ja muuta ei ole mainittu sarjapisteistä, ettei sarjapisteitä jaeta jos ei ole vähintään kymmentä osallistujaa luokkassa.

Poissa pohjankukko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course Summer Cup 2017
« Vastaus #8 : 21.03.17 - klo: 12.50 »
Niin kai se on, kun käytössä on AKK:n pienoisautoilun yleissäännöt ja muuta ei ole mainittu sarjapisteistä, ettei sarjapisteitä jaeta jos ei ole vähintään kymmentä osallistujaa luokkassa.

Nyt herää kysymys, että onko Winter Cupin tulokset laskettu oikein?
Äänekoskella ja Joensuussa oli nelkuissa alle 10 osallistujaa.

Lainataan sääntöjä:
1.14.4.1 Pistelasku Osakilpailuissa jaetaan SM tai sarjapisteitä mikäli ko. osakilpailun kyseiseen luokkaan on hyväksytty vähintään 10 kilpailijaa.
« Viimeksi muokattu: 21.03.17 - klo: 13.06 kirjoittanut pohjankukko »
FullSpeedRC
Tekno EB410

Poissa Tony_L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course Summer Cup 2017
« Vastaus #9 : 21.03.17 - klo: 12.58 »
Ei ole laskettu oikein jos käytetään sarjasääntöjä. Joensuun ja äänekosken nelkun tulokset pitäisi hylätä jos mentäisiin niillä sarjasäännöillä jotka on kuskeille annettu kauden aikana.
Team associated RC8B3.1

Poissa Sumperi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Short Course Summer Cup 2017
« Vastaus #10 : 21.03.17 - klo: 13.03 »
##### PROTESTI #####

Uusix pistelasku!!!!
Axial Wraith x 2, Tekno eb410, HB 817 nitro, Tamiya M03, Tamiya TXT-2, Fine Desing Pro Stock, Yokomo drifter, LunchBox/cage projekt

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course Summer Cup 2017
« Vastaus #11 : 21.03.17 - klo: 13.07 »
Aivan väärä topic alkaa kinaamaan jo käydyistä kisoista. Asiasta oli puhetta ja kisat päätettiin ajaa ja pisteet jakaa alle 10 kuskin kisoista. Jos tätä päätöstä ei olisi tehty tuskin koko sarjaakaan olisi ollut mielekästä ajaa.
« Viimeksi muokattu: 21.03.17 - klo: 13.44 kirjoittanut MirosHima »
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Kipsi

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Short Course Summer Cup 2017
« Vastaus #12 : 21.03.17 - klo: 13.25 »
Koitetaas nyt pysyä asialinjalla, kaikki varmasti tietää minkälaisella autolla sarjaa saa ajaa.
Ketä tällanen pelleily ja huutelu täällä auttaa, sarjassa muutenki vaihtelevasti osanottajia ni turhaa vaan täällä hankaloitetaan asioita täysin turhalla jauhamisella.

Miks sarjapisteitä ei jaettais jos luokassa yhdeksän osallistujaa ?
TLR SCTE 3.0  #7 - TLR 22SCT 3.0 #6
-Team Mattopiste-

Poissa akau

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Short Course Summer Cup 2017
« Vastaus #13 : 21.03.17 - klo: 13.26 »
Jaaha mä luulin että tässä ihan oikeesti puhutaan tulevasta sarjasta, pahoittelut että osallistuin keskusteluun.

Poissa Tony_L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course Summer Cup 2017
« Vastaus #14 : 21.03.17 - klo: 13.29 »
Missäköhän salaisissa palavereissa tällaisista asioista sovitaan? Ainakaan julkisesti näistä ei ole kerrottu mitään. Kannattaa samassa palaverissa sit päivittää autojen mitta säännöt uusiksi ettei siitäkin tule myöhemmin vääntöä. Talvikauden kaikki kisat voitettiin nimittäin 1cm liian lyhyellä autolle. Myös uusi Losi on laiton samasta syystä.
Team associated RC8B3.1

Poissa pohjankukko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course Summer Cup 2017
« Vastaus #15 : 21.03.17 - klo: 13.31 »
Nyt menee yli tuo joutava pelleily ja vänkääminen. Aivan väärä topic alkaa kinaamaan jo käydyistä kisoista. Asiasta oli puhetta ja kisat päätettiin ajaa ja pisteet jakaa alle 10 kuskin kisoista. Jos tätä päätöstä ei olisi tehty tuskin koko sarjaakaan olisi ollut mielekästä ajaa.

Ehdotus: Tiedotus jos muutetaan pistelaskua kesken kauden(Oletus että näin kävi?).
Muutetaan laskutapa 4/5 jotta on mielekästä kiertää kaikki kisat?
Ja vielä yksi, lisätään nyt tulevaan kauteen tuo huomautus pistelaskun eroavuudesta säännöstössä sanottuun? Helpoimmat pisteet tulee kun vaivautuu kauas?

Sori offtopic, mutta oli mennyt tuo päätös pisteistä ja niiden laskemisesta ohi, jos siitä oli tiedotettu.
FullSpeedRC
Tekno EB410

Poissa Kipsi

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Short Course Summer Cup 2017
« Vastaus #16 : 21.03.17 - klo: 13.35 »
Nyt menee yli tuo joutava pelleily ja vänkääminen. Aivan väärä topic alkaa kinaamaan jo käydyistä kisoista. Asiasta oli puhetta ja kisat päätettiin ajaa ja pisteet jakaa alle 10 kuskin kisoista. Jos tätä päätöstä ei olisi tehty tuskin koko sarjaakaan olisi ollut mielekästä ajaa.

Ehdotus: Tiedotus jos muutetaan pistelaskua kesken kauden(Oletus että näin kävi?).
Muutetaan laskutapa 4/5 jotta on mielekästä kiertää kaikki kisat?
Ja vielä yksi, lisätään nyt tulevaan kauteen tuo huomautus pistelaskun eroavuudesta säännöstössä sanottuun? Helpoimmat pisteet tulee kun vaivautuu kauas?

Sori offtopic, mutta oli mennyt tuo päätös pisteistä ja niiden laskemisesta ohi, jos siitä oli tiedotettu.

Voin sanoa että tuo "helpoimmat pisteet tulee kun lähtee kauas" ei pidä paikkaansa.
TLR SCTE 3.0  #7 - TLR 22SCT 3.0 #6
-Team Mattopiste-

Poissa Mr-Chat

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Short Course Summer Cup 2017
« Vastaus #17 : 21.03.17 - klo: 13.36 »
Mites viimetalvena oli ku voitettiin erimerkin tuotteella josta takapuskuri oli käytännössä kokonaan poistettu??

Ketään ei sillon syytelly huijaamisest tai salaseurojen kokouksist..

Nyt täällä osa kyselijöist ja mellastajist on kuitenki sellasii kuskeja ku ei ajanu lähellekkään täyttä sarjaa....

Ettei vaan olis salaliitto sc-sarjaa vastaan...
TEKNO RC Team driver
SCT410.3, NB48 2.0, XRAY SCX

Poissa pohjankukko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course Summer Cup 2017
« Vastaus #18 : 21.03.17 - klo: 13.45 »
Voin sanoa että tuo "helpoimmat pisteet tulee kun lähtee kauas" ei pidä paikkaansa.
No jos ton kommentin olisi ottanut pois, niin olisin pysynyt asiassa, ja ehkä ihan hyvässä hengessä.
Sääntömuutokset kesken sarjaa/kautta on aina huono idea. Jos olisi totisempi sarja, niin järjestävällä taholla ei olisi lisenssiä taskussa. Vaikka harrastellaan, niin pitäisi olla aina kauden läpi samat jutut. En nyt ihan hatusta näitä revi, sen verran kauan on tullut SML:n alaisuudessa puuhattua ja lisenssissä on oikeat kirjaimet osoittamaan sen. Ja tiedän, SML:n touhuissa on yleensä pari rengasta vähemmän.
FullSpeedRC
Tekno EB410

Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Short Course Summer Cup 2017
« Vastaus #19 : 21.03.17 - klo: 13.52 »
Missäköhän salaisissa palavereissa tällaisista asioista sovitaan? Ainakaan julkisesti näistä ei ole kerrottu mitään. Kannattaa samassa palaverissa sit päivittää autojen mitta säännöt uusiksi ettei siitäkin tule myöhemmin vääntöä. Talvikauden kaikki kisat voitettiin nimittäin 1cm liian lyhyellä autolle. Myös uusi Losi on laiton samasta syystä.
Toi pituus on ollu säännöissä samana ainakin vuodesta 2012 ja tähän mennessä sihen ei ole kukaan puuttunut, mahtaako se pikkudurakaan olla tarpeeksi pitkä, möhködura on ainakin speksien mukaan.
Kyllähän sää itekkin Tony ajelit liian lyhyellä autolla ja sen takia varmaan sinä ja muutkin Teknot niitä voittoja otti, onhan tuo sentti ihan ratkaiseva tekijä ja vaikuttaa varmasti nopeuteen merkittävästi.

Toki säännöt on sääntöjä mutta periaatteessa jos autoa ei katsastuksessa hylätä niin se on teknisten sääntöjen mukaa silloin kelvollinen kilpailemaan ja saamaan pisteitä.

Säälittävintä koko hommassa on että nyt huomio kiinnitetään asioihin mitä ei ole siinä vaiheessa otettu esille kun se olisi ollut ajankohtaista vaan vasta kauden jälkeen.

Sarjanvetäjäthän tollaset pistelaskut päättää. Kyseessä ei silloin ole mikään salaseura vaan ihan normaalia sarjan toiminnan kannalta tehtyä keskustelua ja päätöksiä.
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course Summer Cup 2017
« Vastaus #20 : 21.03.17 - klo: 13.52 »
Voin sanoa että tuo "helpoimmat pisteet tulee kun lähtee kauas" ei pidä paikkaansa.
No jos ton kommentin olisi ottanut pois, niin olisin pysynyt asiassa, ja ehkä ihan hyvässä hengessä.
Sääntömuutokset kesken sarjaa/kautta on aina huono idea. Jos olisi totisempi sarja, niin järjestävällä taholla ei olisi lisenssiä taskussa. Vaikka harrastellaan, niin pitäisi olla aina kauden läpi samat jutut. En nyt ihan hatusta näitä revi, sen verran kauan on tullut SML:n alaisuudessa puuhattua ja lisenssissä on oikeat kirjaimet osoittamaan sen. Ja tiedän, SML:n touhuissa on yleensä pari rengasta vähemmän.

Näillä harrastaja määrillä vaan joudutaan taitelemaan pikkasen enemmän.

Missäköhän salaisissa palavereissa tällaisista asioista sovitaan? Ainakaan julkisesti näistä ei ole kerrottu mitään. Kannattaa samassa palaverissa sit päivittää autojen mitta säännöt uusiksi ettei siitäkin tule myöhemmin vääntöä. Talvikauden kaikki kisat voitettiin nimittäin 1cm liian lyhyellä autolle. Myös uusi Losi on laiton samasta syystä.

Keskustelu on käyty ihan kilpailupaikalla sarjaa vetävien kesken. Ei se ole sen kummempi salaseura, jonkun pitää asiasta tehdä päätöksiä ja usemmiten metsään menee, varsinkin jälkikäteen.
Monenkohan Äänekoskelle tulleen kuskin mielestä olisi ollut mukavaa, että kisa olisi peruutettu aamusta johtuen siitä että kilpakumppanit ei ole lähtenyt kisoihin.  Näin ainakaan sarja ei kehity oikeaan suuntaan.   

Jo tuolla aikaisimmin on maininta, että pitää käydä markkinoilla olevat autot läpi ettei säännöt sulje vakio autoja jo ulos. 
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course Summer Cup 2017
« Vastaus #21 : 21.03.17 - klo: 13.59 »

Ehdotus: Tiedotus jos muutetaan pistelaskua kesken kauden(Oletus että näin kävi?).
Muutetaan laskutapa 4/5 jotta on mielekästä kiertää kaikki kisat?
Ja vielä yksi, lisätään nyt tulevaan kauteen tuo huomautus pistelaskun eroavuudesta säännöstössä sanottuun? Helpoimmat pisteet tulee kun vaivautuu kauas?

Sori offtopic, mutta oli mennyt tuo päätös pisteistä ja niiden laskemisesta ohi, jos siitä oli tiedotettu.

Pistelaskukaaviot ei ole muuttunut, vain säädeltiin tuon minimiosallistuja määrän kanssa jolla kisasta jaetaan sarjapisteet. Tätä rajaa uskoisin laskettavan.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course Summer Cup 2017
« Vastaus #22 : 22.03.17 - klo: 18.28 »
Tarkalle menee akselivälin kanssa   :roll:

Wheelbase: 13.15 In (334mm)
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course Summer Cup 2017
« Vastaus #23 : 22.03.17 - klo: 21.09 »
Tarkalle menee akselivälin kanssa   :roll:

Wheelbase: 13.15 In (334mm)

Mulla taitaa olla sen verran väljää, että menee yli molempiin suuntiin. :laugh:
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa akau

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Short Course Summer Cup 2017
« Vastaus #24 : 11.04.17 - klo: 09.45 »
Kummat mitat suomen vai lontoon kieliset on viralliset? Ja voisko poistaa turhat hämäämästä?

Edit sori enpä tajunnu että siinä oli ekaa kertaa 2wd ja 4wd eroteltuna, no toi 540mm pituus pudottaa ainakin 4wdstä tehdyt 2wd konversiot pois :wink:
« Viimeksi muokattu: 11.04.17 - klo: 11.57 kirjoittanut akau »

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course Summer Cup 2017
« Vastaus #25 : 11.04.17 - klo: 12.10 »
Kummat mitat suomen vai lontoon kieliset on viralliset? Ja voisko poistaa turhat hämäämästä?

Edit sori enpä tajunnu että siinä oli ekaa kertaa 2wd ja 4wd eroteltuna, no toi 540mm pituus pudottaa ainakin 4wdstä tehdyt 2wd konversiot pois :wink:

Puskurit ovat venyvä käsite. :)
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa akau

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Short Course Summer Cup 2017
« Vastaus #26 : 11.04.17 - klo: 12.18 »

Puskurit ovat venyvä käsite. :)

Totta  :azn:
Mutta vois kai tota tuuppi corrin pituutta vähän muokata, kun näyttää toi uusi 22sct 3.0
olevan pituudeltaan 21.15 in (537.15mm), niin ei tarvis mitään parin millin muovi levyä liimata puskuriin :tongue:

Vs: Short Course Summer Cup 2017
« Vastaus #27 : 24.04.17 - klo: 17.25 »
Tervehdys,

Uusin kyselymme tuli postattua vain Faceen joten liitetään sama myös tänne:

"Arvoisat kilpailijat:
Haluamme kuulla mielipiteenne sarjamme alkuerien suhteen.
Kysely on suunnattu sarjaa kiertäville kuskeille: niin uusille kuin vanhoille.
Kysely on avoinna 26.4.17 saakka - kiitokset jo ennakkoon aktiivisuudestanne!

https://fi.surveymonkey.com/r/GN2YWVF"

Katsotaan jos onnistutaan tavoittamaan vielä muutama kilpailija tätä kautta.

Poissa JaniR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course Summer Cup 2017
« Vastaus #28 : 01.05.17 - klo: 21.17 »
Noniin,
Mistähän noita 4wd renkaita (blockade M3)  sais ostettua ku kaikki kaupat myy eioota.
Taitaa jäädä kisat omalta osalta väliin ku ei oo oikeita renkaita.

-J-

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course Summer Cup 2017
« Vastaus #29 : 01.05.17 - klo: 21.21 »
YKSITYYPPI RENKAAN SAATAVUUS JA YKSITYYPPIRENGAS SÄÄNTÖ!
Yksityyppirenkaan osalta on jouduttu ikävään köydenvetoon saatavuuden kanssa.
Suomalaisilta toimittajilta saatiin ilmoitus että renkaita ei tule saamaan, jonka pohjalta tehtiin hieman hetiköity päätös muuttaa sääntöjä.
Vappusimojen hieman laskettua ja tilannetta tutkittuamme tultiin siihen tulokseen että mennään tuleva kausi kuitenkin yksityyppirenkaalla, koska rengasta on saatavilla varsin hyvin ulkomaisilta toimittajilta.
Jotta kenenkään ei tarvitse menettää enää yöuniaan renkaan saatavuudesta on SC sarja organisaattorit päätynyt ottamaan vastuun yksityyppirenkaan saatavuudesta Suomessa. Renkaita tulee jatkossa olemaan rajoitettusti saatavilla kisapaikalla tai tilaamalla sarjan vetäjiltä.
Renkaiden hinta pidetään niin matalana kuin mahdollista, tavoite hinta on n.25€/pari.
Toivoisinkin pikaista vastausta henkilöiltä joilta renkaat puuttuu vielä ensimmäiseen kisaan, että saadaan ensimmäiseen erään riittävä määrä renkaita.
Tästä taas vähän viisastuneena mennään kohti aurinkoista kevättä ja hyvää kisakautta. Positiivisuuden kautta leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksi
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi