Kirjoittaja Aihe: TEN-SCTE 3.0 Race Kit  (Luettu 18005 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
TEN-SCTE 3.0 Race Kit
« : 27.03.17 - klo: 16.40 »
Tehdäämpäs tälle oma topic. 

Kesäksi tulossa kyseinen auto ajoon ja malttamattomana odotellaan että pääsee kasaamaan.

http://www.tlracing.com/Products/Default.aspx?ProdID=TLR03008

Tekniikaksi tulee Hobbywing COMBO-XR8 SCT-3652SD-D5.0-B

ESC: XERUN XR8-SCT
Motor: XERUN-3652SD-3800KV-D5-G2 Lyhyt kannunen 4-pole kone
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Kipsi

  • PRCA
    • Profiili
Vs: TEN-SCTE 3.0 Race Kit
« Vastaus #1 : 31.03.17 - klo: 06.48 »
Sama auto löytyy täältä.

Esci sama moottori aavistuksen eri specseillä.
TLR SCTE 3.0  #7 - TLR 22SCT 3.0 #6
-Team Mattopiste-

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TEN-SCTE 3.0 Race Kit
« Vastaus #2 : 04.04.17 - klo: 17.57 »
Ensimmäiset pari akkua takana ihan paketti setupilla ja vetää kyllä suun hymyyn!  Ihan hiton makee laite, kunhan saa vielä tekniikan vastaamaan kuskin toiveita niin avot.  Ei oikein vastaa toiveita tuo noparin kaasuvaste ja tehon ulostulo.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TEN-SCTE 3.0 Race Kit
« Vastaus #3 : 07.05.17 - klo: 00.14 »
Vihdoinkin päässyt uloskin ajelemaan, toimii kyllä sielläkin todella hyvin. Lähtökohtana ihan paketti setuppi lukuunottamatta jousia, jotka on kyöshon oranssit.

Auto on kyllä todella looginen ja helppokin ajaa.  Iskarit on ehkä turhan jäykät näihin oloihin (edessä 5x1.0mm 40wt ja  takana 5x1.1mm 35wt) Hieman kaipaisi lisää kääntyvyttä hitaisiin mutkiin, katotaan josko sitä löytyisi iskaria löysäämällä.

Muutamia muutoksiahan autoon on jo tehty uutena,

-Diffit kasattu X-rayn simmeillä.  Vakiot kuulemma saattaa kokonsa takia kaivautua diffinkuoreen.
-Diffin ruuvit vaihdettu HPI:n m2.5x12mm ruuveihin, näissä 2mm avaimella kannat. Vakiossa 1.5mm kannat ja ne hajoaa helposti.

Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TEN-SCTE 3.0 Race Kit
« Vastaus #4 : 15.05.17 - klo: 22.02 »
No niin, voisi tännekin hieman rustata kun kyseinen auto tuli valittua SC kisailuihin nelivetoluokassa. Luokanvaihto tuupista sujui helposti kun kyseinen pirssi oli kiinnostuksen kohde ja yhteistyö RC-Centterin kanssa käynnistyi vaivattomasti.

Nyt on autolla päästy ajamaan ulos ja ensimmäinen osakilpailukin on kurvailtu ja täytyy olla kyllä tyytyväinen kalustoon. Auto istui heti käteen mukavasti kun viimein pääsi ulos kokeilemaan kylmän kevään sulateltua lumet myös Keski-Suomesta. Kasasin auton pakettisetuppia kunnioittaen ainoina muutoksina 3.5 taka-auraus ja takahubit shimmasin keskiasentoon. Iskareihin meni 30/25 Asson öljy ja jousiksi Kyoshon oranssit. Näillä muutoksilla mentiin ulos kokeilemaan ja auto oli heti helppo ajaa. Kääntyvyyttä lisättiin kääntämällä kone suoraan. Ulkotreenit jäi varsin vähälle kun jo piti pakata kamat ja suunnata kohti Ulvilan osakilpailua.

Ulvilassa jatkettiin perjantaina auton testaamista eikä oikein keksitty mihin suuntaan sitä olisi voinut viedä, niin hyvä setuppi oli jo valmiiksi. Treenipäivä meni lähinnä ajamista treenatessa ja autoon tutustuessa. Rajussa pommituksessa varsin kylmässä kelissä saatiin autosta rikki takapuskuri ja ohjauspala.

Kisa-aamu valkeni edelleen varsin viileässä säässä ja hiukan mietitytti kuinka raju keli vaikuttaa auton kestoon kun varaosia ei tässä vaiheessa vielä ollut kovin paljoa mukana. Kylmän kelin takia iskareita muutettiin treenien jälkeen pehmeämpään suuntaan Asson Harmailla RC10SC5M auton jousilla ja Asson 20/20 öljyillä. Maavaraa hiukan muuteltiin päivän aikana radan muuttuessa. Auto tuntui toimivan parhaiten n.23mm korkuisena.

Itse kisa käynnistyi hiukan varovaisilla treeneillä joista sitten suunnattiin rohkeammin alkueriin ja sieltähän tulikin jo melkoista yllätystä kun Miro luukutti TQ:n ensimmäisessä nelkkukisassa ja itsekin selviydyin erittäin kovatasoisessa porukassa ruutuun kolme.

Rata kului päivän aikana hurjasti ja siihen ilmestyi ajoa vaikeuttaneita reikiä joista auto oli helppo kaataa finaaleissa. Erilaisten vaiheiden jälkeen kun neljä finaalia oli ajeltu näytti tulokset Mirolle sijaa neljä ja minulle podiumilta kolmospaikkaa.

Kisapäivänä autot pelasi moitteetta ilman mitään tekniikkamurheita, eikä setuppiakaan enää osannu oikein muutella. Ulvila oli meidän ennakkokäsityksissä vaikein kisa Turun lisäksi koska auto on varsin kevyt ja kuvittelimme sen antava tasoitusta raskaammille jyrille röykkyisellä radalla. Auto kuitenkin on ketteryyden ja hyvien hyppyominaisuuksien lisäksi myös vakaa haastavissakin olosuhteissa. Saa nähdä kuinka Jyväskylässä onnistutaan kun mennään enemmän auton parhaita puolia suosivalle radalle.

Omasta autosta löytyy vakiosetupin lisäksi seuraavat muutokset..

-Hiilikuitupanta akulle ( Mirokin uskonee jo ettei ilman voi ajaa.. :wink: )
-Keraamiset laakerit vetoakselin pinjoneissa
-Alumiini insertit takadiffin laakereissa
-Jouset on Asson ja Kyoshon tekeleitä
-Asson jousilautaset
-Lukittavat hexat

Varaosapalvelu autoon kulkee kisoissa minun ja Miron mukana ja autothan tietysti löytyy RC-Centeristä!

-Jussi Rinne-

-