Racing Factory

Kirjoittaja Aihe: M8 ja M8e 2017  (Luettu 3753 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla JUkka-san

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
M8 ja M8e 2017
« : 29.03.17 - klo: 20.33 »
2017 kesäkausi häämöttää jo!

Uusi kasikrossikausi lähtee käyntiin EM-Warm-upilla ja PM-kisoilla Ruotsissa jo toukokuun puolessa välissä. Kotimainen sarja pyörähtää käyntiin Jyväskylästä.

Säännöt ja kisakalenteri löytyvät alla olevista linkeistä. Suuria muutoksia sääntöihin ei ole tullut.

Tervetuloa kisaamaan!

säännöt M8 https://drive.google.com/open?id=14NFtMc4krkPtMLxLcKNyoD0q9RPs3JzYh6JKJ4f_0ow
säännöt M8e https://drive.google.com/open?id=1SjXweVnu-86w2N2qAgwQNoh6RB3ft32cJLtkJ26dL74

Poissa KK9

  • SaloUA
    • Profiili
    • Viander Racing
Vs: M8 ja M8e 2017
« Vastaus #1 : 31.03.17 - klo: 23.09 »
Voisiko saada listan efra hyväksytyistä pilleistä tai edes linkin niihin?!?
2016 lista myöskin, kun eikös SM- sarjaan hyväksytä myöskin ne, jotka oli vielä viime vuonna hyväksyttyjä? (Näin ainakin on ollut!)
Kiitos ja sorry!!!

Poissa donkey

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 ja M8e 2017
« Vastaus #2 : 01.04.17 - klo: 21.02 »
XRay | Durango

Paikalla JUkka-san

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: M8 ja M8e 2017
« Vastaus #3 : 03.04.17 - klo: 12.41 »
Pakoputkisäännön ideana on että jos pillissä on EFRA-numero, se on sallittu. Toivottavaa olisi että ajetaan uusimman listan pilleillä kotimaan kisoissa, varsinkin jos ollaan menossa ajamaan kv-kisoja.

Poissa KK9

  • SaloUA
    • Profiili
    • Viander Racing
Vs: M8 ja M8e 2017
« Vastaus #4 : 04.04.17 - klo: 18.04 »
Kiitos!
Näinhän se menee! Helpottaa vain tarkistaa, että onko kalusto ajantasainen!

Poissa Ruusperi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 ja M8e 2017
« Vastaus #5 : 06.04.17 - klo: 10.44 »
M8 Kausiennakko 2017

Ulkona ajettavien krossiluokkien 1/8 skaalan M8 ja M8e kausiennakko. Juttua varten on haastateltu edellisen kauden kuljettajia sekä muutamia uusia kuskeja. Kausi 2017 pitää sisällään neljä osakilpailua suomessa, EM kisojen warm upin Eskiltunassa ja EM kisat samassa paikassa heinäkuussa. Eskiltunan warm up kisaan on ilmoittautunut 16 kuskia polttomoottoriluokkaan ja hieman vähemmän sähköluokkaan.

http://www.mkeskil.se/wordpress/en/nordic-contest-ec-warm-up-en/

Kysymykset:
1. Pääsetkö ajamaan tulevan kauden kotimaan M8(e) kisat?
2. Entä Eskiltunan warm-up ja EM kisat?
3. Millä kalustolla ajat, auto, moottori, renkaat, radiot, polttoaine/akut?
4. Kerrotko tarkemmin kalustomuutoksista tulevalle kaudelle?
5. Kerro viimekaudesta ja ja terveiset lukijoille?
6. ps. saa laittaa kuvan kalustosta, mieluiten myös ilman koria


M8 Kausiennakko 2017

Tulevana kesänä ajetaan jälleen 1:8 Polttomoottoristen krossiautojen Suomenmestaruus kisat. Kilpailuja on neljä:

1. Jyväskylä 27.5.
2. Turku 17.6.
3. Vantaa 15.7.
4. Vantaa 12.8.

Seuraavassa kuulumisia ja uutisia kuljettajilta. Edellisen kauden mestari Joona Haatanen kertoo:

Moro, kyl on tarkotuksena ajaa kaikki suomen kisat ja myös em warm up ja em kisat. Kalustona on Team Associates Rc8b3, moottori ei ole vielä tiedossa, renkaat on JConcepts, radio sanwa,polttoaine ei ole vielä varma. Ja kalusto pysyy suurimmaksi osaksi samana vain kone muuttuu. Viime kausi oli aika ylä ja alamäkiä monessa kisassa kone sammui mutta niissä missä ei oli mahdollisuus ottaa niin hyvät sija että suomen mestaruus tuli.




Kauden 2016 prossille ajanut Max Mört:

Todennäköisesti jää ainakin Turun kisa välistä, mutta muuten kyllä yritän osallistua kaikkiin mahdollisiin kisoihin. M8e riippuu ihan kisojen aikataulusta ja omasta jaksamisesta, mutta ainakin yhden kisan pyrin ajamaan. Viime kaudella oli tiukkoja kisoja ja sääkin oli hyvä lähes joka kisassa, sekä sarjakin ratkesi vasta vikassa kisassa. Toivottavasti tänä vuonna olis samanlailla ja sarjassa vielä pari sijaa ylempänä

Max lähtee ajamaan myös PM kisat toukokuussa sekä EM kisat heinäkuussa Eskiltunassa. Kalustona Maxilla on uusi JQRacing Black Edition, REDS moottori, AKA renkaat Sanwa/Savöx radiot ja Sidewinder polttoaine.


Perinteisesti kärkisijoista kamppaileva Ari Heinonen on aikeissa ajaa kaikki kotimaan kisat, sekä PM ja EM kisat. Arin kalustossa tapahtuu pieniä muutoksia mistä Ari kertoo tarkemmin: suurin muutos tapahtunut autossa. Agaman uusi a215 sv malli on uudistunut paljon viime vuodesta. Joten odotan kovasti että pääsen jo testaamaan uutta autoa mahdollisimman pian. Viime kausi meni penkin alle tuloksellisesti ja ajollisesti sekä oli myös pieniä tekniikka murheita kauden varrella. Terveisiä kaikille! Nähdään radalla!

Arin moottorina tulee olemaan Bullit, polttoaineena Piranha sekä radioina Sanwa/savöx


Joseph Quagraine lähtee uuteen kauteen uudella JQ Black Edition versiolla.

1. En aja ollenkaan sähköä, ajan mahdollisesti lavangon SMät.
2. Ajan molemmat, warmupissa sähkö myös.
3. JQ, REDS (polttis) AKA, LRP, Sidewinder, Savox, Ghea, Maugrafix
4. Tulee sivuille, sielä on jo eka uutinen. Tällä viikolla tulee toinen. Siinä kerrotaan uudesta autosta.
5. Kuvat on myös sivuilla. Ei ole mitään kerrottavaa



Jukka Häkämies

1. Pääsetkö ajamaan tulevan kauden kotimaan M8(e) kisat?
- tarkoitus on ajaa ainakin kaikki kansallisen sarjan kisat, mahdollisuuksien mukaan myös Finnish Open
2. Entä Eskiltunan warm-up ja EM kisat?
- Mahdollisesti lähden Eskilstunaan ajamaan PM-kisat, M8e-EM kisoihin Kroatiaan olen lähdössä
3. Millä kalustolla ajat, auto, moottori, renkaat, radiot, polttoaine/akut?
- Auto: Kyosho MP9e TKI4
- ESC ja moottori: Hobbywing XR8+ ja Hobbywing Xerun G2 1900 kV
- Akut: Turnigy Nanotec 5.3
- Servo ja radio: Savox ja Sanwa M11x
- Renkaat: AKA, Beta ja Proline
4. Kerrotko tarkemmin kalustomuutoksista tulevalle kaudelle?
- Lähden kauteen viimekaudelta tutulla autolla. Uutta autoon tulee pohjalevy ja TKI-nelosen etuiskaritorni ja ylätukivarren saranatapin kiinnike. Luonnollisesti kuluneet osat vaihtuvat uusiin. Aloitan kauden uusilla akuilla. Moottori on vielä viime kauden jäljiltä uuden karhea.
5. Kerro viimekaudesta ja ja terveiset lukijoille?
- Viime kaudella tuli muutama harmittava tippuminen A-finaalista. Tällä kaudella pitäisi nostaa oman ajamisen ja huoltamisen tasoa niin paljon että A-finaalista tulisi normisuoritus. Toivottavasti kisoihin saadaan runsas osanotto, niin kilvanajosta tulee mielekästä!


Edelliskaudella M8e sarjassa toiseksi sijoittunut Tony Liljeqvist siirtyy polttikseen.

Kaikki kotimaan kisat on tarkoitus ajaa.
Olen menossa ajamaan EM-kisat. Warm-up vielä auki löytyykö matka seuraa.
Alpha, beta, savox servot ja polttoaine ja automerkki ei vielä tiedossa.
Luokka vaihtuu sähköstä nitroon ja samalla automerkki vaihtuu Teknosta Agaman uuteen A215SV malliin.
Viime kaudella ajoin m8e luokkaa jossa oli lähes koko kesän tiukkaa taistelua Laurin kanssa. Lauri vei voiton mutta todella hauska luokka on m8e. Tälle kesälle kohti uusia haasteita nitrolla josta on kokemusta tällä hetkellä tasan yhden fo-kisan verran.




Pekko Iivonen

1 Pääsen ajamaan varmaankin kaikki kisat
2 en
3 Kyosho inferno mp9 tki4,os speed,se mikä on paras radalle,sanwa m12s,hot fire. Auto vaihdettii kyoshoon koska se toimii hyvin ja säätöja saa muiltakin
5 viimekaudella olin m8e:ssä kolmas sarjassa ps ei ole kalustoa vielä

Konsta Saarinen

M8e meinasin ajella. Koko sarja olis pyrkimys kiertämään. Xrayn uudella autolla. Hobbywingin ja highestin sähköillä ja genssin akuilla. Ekaa kautta omilla kamoilla et ei paljoo ole kerrottavaa edelliskaudesta
« Viimeksi muokattu: 06.04.17 - klo: 10.49 kirjoittanut Ruusperi »
Pienoisautoja 1/27 ... 1/5, Sanwa MT-4S / M12
http://www.mikkelinpienoisautoilijat.fi | http://www.fullspeedrc.fi

Paikalla JUkka-san

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: M8 ja M8e 2017
« Vastaus #6 : 22.05.17 - klo: 20.20 »
Kierroslaskennasta ja transpondereista oli keskustelua Turun Finnish Openin yhteydessä. Vastuut ja velvollisuudet menevät seuraavasti:
- Kilpailun järjestäjä on vastuussa toimivasta ajanottojärjestelmästä
- Kilpailija on vastuussa oman ponderin toiminnasta
- Eräharjoituksissa ajanottaja kertoo jos jonkun transponderista tulee huonosti osumia (käyttäkää siis transponderia jo harjoituksissa!)
- Jos transponderin signaali katoaa kesken alkuerän tai finaalin, tulee ajanottajan yrittää laskea tulos manuaalisesti
- Jos transponderia ei ole ollenkaan autossa erään lähtiessä, tuloslaskijalla ei ole velvollisuutta laskea tulosta manuaalisesti

Alkuperäinen teksti löytyy EFRA:n sääntökirjasta sivulta 84-85 http://www.efra.ws/wp-content/uploads/2017/04/GeneralRules.pdf.

Kilpailun järjestäjät varmaan toivoisivat että kaikki ilmoittaisivat oikeat transponderinumerot jo ilmoittautuessa...

  :police: