Kirjoittaja Aihe: Tarvitaan neuvoja auton valitsemiseen.  (Luettu 3209 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Asko87

  • Tulokas
    • Profiili
Tarvitaan neuvoja auton valitsemiseen.
« : 10.04.17 - klo: 11.51 »
https://www.hobbylinna.fi/tuote/e-revo-4wd-monster-rtr-tqi-w-o-batteries--charger/TRX56036-4/


https://www.hobbylinna.fi/tuote/e-revo-1:16-vxl-4wd-rtr-24-tq-med-tsm/TRX71076-3/

Moi.
Hei osaisko joku sanoa kumpi näistä mun kattomista autoista ois parempi, ja saako tuohon monsteriin lipo akkua? Ja kumpi on kestävämpi? Kiitos etukäteen.

Poissa ylikar-h

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tarvitaan neuvoja auton valitsemiseen.
« Vastaus #1 : 10.04.17 - klo: 12.35 »
Nämä kun on eri kokoluokan autoja , ja toinen harjallisella moottorilla ja toinen harjaton , toisessa tsm toisessa ei.., vaikea vertailukohta, pitäisi tietää , mitä autolta odotat / haet ?
Lipo akkuja kyllä löytyy joka lähtöön.

Poissa Asko87

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Tarvitaan neuvoja auton valitsemiseen.
« Vastaus #2 : 10.04.17 - klo: 13.29 »
Saako noihin molempiin lipot? Ja siis mulla ei ole minkäälaista kokemusta näistä. Onko toi harjallinen moottori paljon huonompi, kuin harjaton? Ja mistä tietää kuinka isot akut/lipot autoon voi laittaa? Ja auto tulis ns peruskäyttöön. Pyörähtääkö toi pienempi paljon herkemmin ympäri, kun toi iso?
« Viimeksi muokattu: 10.04.17 - klo: 13.33 kirjoittanut Asko87 »

Poissa Ruusperi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tarvitaan neuvoja auton valitsemiseen.
« Vastaus #3 : 10.04.17 - klo: 15.16 »
Molempiin saa lipot, esimerkiksi hobbylinnasta. Tarvitset myös erilaisen laturin lipo akkujen lataukseen kuin mikä auton mukana tulee.

Pikku revoon:

https://www.hobbylinna.fi/tuote/li-po-74v-2000mah-25c-trx/VP93831/

Isoon revoon:

https://www.hobbylinna.fi/tuote/batteri-li-po-7-4v-25c-7600mah-trx/422869X/

Molemmat autot sopii pihalla sudittamiseen, isompi pääsee paremmin pahemmassa maastossa, kuten nurmikolla. Molemmat kulkee todella lujaa, lujempaa mihin niiden muut ominaisuudet riittää. Itselläni on kokemusta näistä kahdesta vain pienemmästä, se oli oikein hauska auto ajaa pihoilla, järven jäällä - jopa pyörittää ympyrää asfaltilla driftirenkailla.

Millainen ajopaikka sinulla on, missä aiot ajaa?

Poissa Asko87

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Tarvitaan neuvoja auton valitsemiseen.
« Vastaus #4 : 10.04.17 - klo: 15.29 »
Kiitos vastauksesta. Entä osaatko sanoo noista moottoreista onko se paljon huonompi se harjallinen?  Pihassa ja kentällä ajattelin aluksi ajella. Jos valitsen sen isomman niin eks siihen mee 2 akkua? Ja jos otan siihen sun linkittämän lipon niin pitääkö niitäkin tilata 2kpl? Vai kuinka kauan tollasella yhellä ajaa? Ja mikä olis hyvä laturi siihen isompaan autoon jos viittisit linkittää senkin?

Poissa Pro-coarseRc

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Tarvitaan neuvoja auton valitsemiseen.
« Vastaus #5 : 10.04.17 - klo: 20.15 »
Kestävyyteen sanoisin että pikkuinen keveytensä ansiosta kestää ympäri menoja paremmin vaikka isokin on aika jylyä matskua. TRX lipot aika hinnakkaita eli niitä akkuja voi harkita myös tilaavansa esim hobbykingiltä mistä ainakin aikaisemmin löytyi juuri traxxasiin tarkoitettuja lipoja valmiiksi sopivalla liittimellä 2 & 3 kennoisina. 2 akkua kannattaa ottaa ainakin samalla kertaa niin saa sitä ajoaikaa reilummin varsinkin ison revon kanssa, totta kai pienemmänkin. 2200mah taisi olla mitkä ken blockiin mahtui & samaan runkoon tuo 1/16 revokin perustuu ? Traxxasilla on dual latureita ainakin saaatavilla joten semmoinen tai vastaava muilta merkeiltä (todennäköisesti halvempi) kannattaa hommata.

Oma kokemus rajoittuu 1/16 ken blockiin, isoon summitiin & e-slayeriin. Itse valihtisin jos lompakko sietää & tila ei rajoita isomman revon. Harjallisenakin menee kuten edellä mainittiin aika haipakkaa eli älä anna sen hämätä. Alkuun pääsee & kun innostuu/sekoaa kunnolla ruudikkaampaa tekniikkaa on saatavilla. 
9 traxxasia + 12 muuta ja tankki.

Poissa blizzard^

  • Jäsen
    • Profiili
    • Youtube
Vs: Tarvitaan neuvoja auton valitsemiseen.
« Vastaus #6 : 10.04.17 - klo: 20.33 »
Älä suotta laita rahaa traxxasin omaan laturiin / akkuihin. Muitakin on olemassa ja esimerkiksi itsellä skyrc d100 ja vapexin akut hobbylinnasta. Tuosta harjallisesta revosta ei sen enempää kokemusta, mutta 2x 2s lipoa siihen saat tungettua ja melko huoletta ajella (kunhan katsot että akut mahtuvat revon akku koteloihin) mutta mikäli on samaa luokkaa kuin oma harjallinen emaxx niin ei siinä kauaa kestä kun rupeaa lämpörajat paukkumaan melko herkästi. Harjaton iso revo sen sijaan on jo ihan eri peli ja kestää ihan kohtalaisen hyvin mutta on tuo oma melko usein myös remontin alla  :roll:
Insta @blizred
E-revo brushless|kraton v2

Poissa killaah

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Tarvitaan neuvoja auton valitsemiseen.
« Vastaus #7 : 10.04.17 - klo: 20.48 »
Meneehän pikkurevoon myös 2 akkua...

Tuollaiset omassa käytössä:
https://www.hobbylinna.fi/tuote/yellow-rc-lipo-2200mah-74v-2s-35c/YEL2820/

Ainoa että sarjaan ei lipoja kestä laittaa, rinnan kyllä. Ajoaika siis noin tuplaantuu. Nämä molemmat kytkentätavat tarvitsevat oman johtonsa joka tulee ESCin ja akkujen väliin.

Pikkurevossa vakioservo kestää jos kestää, luultavasti ei.
Joten tälläinen mukaan myös: https://www.hobbylinna.fi/tuote/savox-sw-0250mg-5kg-011sec/SW-0250MG/

Tai jos ei sitä heti mukaan ota niini sitä vakioservoa EI kannata ainakaan ostaa kun alkuperäinen hajoaa.
Parit rattaat tuli vaihdettua ennenkuin uusittiin servo jonkajälkeen on kestänyt.
// The CAR // Kyosho F2007 // Revo 3.3 // Blitz Flux // Slash 4x4 Platinum // E-Revo 1:16 // VRC Pro //

Poissa Ipperu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tarvitaan neuvoja auton valitsemiseen.
« Vastaus #8 : 10.04.17 - klo: 23.43 »
Ei ole omakohtaista kokemusta isosta revosta, mutta Traxxas Summit 1/16 VXL:stä, jossa sama pohjalevy yms. erona pidemmät tukivarret ja vähän suurempi maavara. Nimh -akuilla mukava laitos, 3s: llä
 piru irti. Äärimmäisen hauska auto. En saanut kuin yhden tukivarren poikki puolessa vuodessa ja  3s: llä joutui kokoajan vahtimaan lämpöjä, joten 2s aika optimaalinen valinta. Servo oli aika heikon oloinen ja seuraavaksi olisin sen kyllä päivittänyt. Muuten tuntuma noista 1/16 Traxxasilta: Leluja, ei oikein aikuisen leikkikaluja...

Iso Revo varmaan mukava ajella myös nurmikolla ja lumella. Harjallinen tekniikka vain monstereissa vähän menneen talven lumia, joten ne joutuisi jossain vaiheessa päivittämään, eli +200 EUR vähintään jonkun moiseen 1/8 moottoriin ja nopariin, jos ei nyt ihan halpis linjalla mennä.
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa Ruusperi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tarvitaan neuvoja auton valitsemiseen.
« Vastaus #9 : 11.04.17 - klo: 08.41 »
Hobbylinnasta laturiksi esimerkiksi tämä:

https://www.hobbylinna.fi/tuote/skyrc-laddare-s60/SK100106-01/

Moottoreista sanoisin, että molemmissa on hyvät ja huonot puolet. Näistä vaihtoehdoista harjallinen on helpompi/parempi ajaa ryömintänopeudella koska tuossa harjattomassa ei ole sensoria. Toisaalta harjaton taas kiihtyy ja kulkee terävämmin.

Molempiin autoihin tosiaan mahtuu kaksi akkua paikalleen, mutta myös yhdellä akulla voi ajaa. Melkein suosittelisinkin ajamaan yhdellä akulla, että tulee pakollinen akun vaihto 10-15 minuutin täyskaasuajon jälkeen jolloin moottori ehtii vähän viilentyä.