EA Import

Kirjoittaja Aihe: Vielä moottorin lämmöistä..  (Luettu 3704 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jopsis

  • Jäsen
    • Profiili
Vielä moottorin lämmöistä..
« : 14.04.17 - klo: 09.35 »
Varmasti paljon keskusteltu asia mutta kerrataanko.Eli,olen ajellu tolla savagella muutaman asteen pakkasessa
ja nyt vasta törmäsin tietoon että motti menisi nopeasti väljäksi?Itse en oikein tuota tajua,ajattelen asian niin että mitä kylmempi mäntä sitä vähemmän kitkaa.Oikaiskaa jos olen väärässä.Ehkä on ollut vaikeaa saada motti käyntilämpöiseksi,peräti mahdottottomaksi kun tuolla lämpöpyssyllä olen lämpöjä mitannut.Ennemmin rupeaa jo nikottelemaan eli vaikka miten laihalla moottori kävisi.No,lueskelin noita kikkoja esim. foliota kannen ympärille jota ajattelin koettaa.Niin,ei ainakaan vielä tehoista päätellen ole motti mennyt väljäksi.Tämä asia tuli lähinnä mieleen kun poltteleisi tuo uusi lrp32 mosa paikalleen panoa...Vai jättäsinkö lämpimälle kelille...

Poissa Mönkkiinen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Vielä moottorin lämmöistä..
« Vastaus #1 : 14.04.17 - klo: 11.15 »
pakkasella ei saa moottoria ikinä säätöihin.
jos käy liian rikkaalla eli kylmänä niin väljistyy
ja liian laihalla eli kuumana niin väljistyy.
usein talvella porukka säätää koneen laihaksi
ilman viileyden takia boxin päällä ok mut ajossa
ei toimi kun ilmavirta viilentää ja kato käy
sisuksissa.

Poissa jopsis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Vielä moottorin lämmöistä..
« Vastaus #2 : 14.04.17 - klo: 14.25 »
Kyllä minä tuon  ylikuumana käymisen ymmärrän että väljistyy.. Tuota kylmänä käymistä en ymmärrä. Jos kitkaa on vähemmän ja voitelu kummiskin pelaa niin miten voi  aiheuttaa normaalista poikkeavaa kulumista.. Tosin en nuitten nitromoottoreiden sisuksista tiedä mistä materiaalista on valmistettu.

Poissa eSATA

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vielä moottorin lämmöistä..
« Vastaus #3 : 14.04.17 - klo: 14.42 »
Nitromoottorin sylinteri on kartio joka laajenee käyntilämmössä
"sopivaksi". Liian kylmänä mäntää työnnetään kartioon jatkuvasti
joka kuluttaa. Materiaaleina alumiinimäntä kromatussa messinki-
sylinterissä ((ABC rakenne). Moottorissa ei ole männänrengasta.
Tämä siis kaksitahtisessa.
Cannondale Scalpel Team Replica

Poissa jopsis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Vielä moottorin lämmöistä..
« Vastaus #4 : 14.04.17 - klo: 19.17 »
Ahaaa.No nyt asia alkaa selventyä,kiitoksia  :azn: