Kirjoittaja Aihe: Lipot  (Luettu 3485 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rykiel

  • Tulokas
    • Profiili
Lipot
« : 27.04.17 - klo: 19.54 »
Huomaako tehossa eron esim. s2 akuissa C30 ja C45 välillä? Eli saako C:llä lisäpotkua autoon?

Poissa lameli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Lipot
« Vastaus #1 : 27.04.17 - klo: 20.01 »
Huomaako tehossa eron esim. s2 akuissa C30 ja C45 välillä? Eli saako C:llä lisäpotkua autoon?

Tässäpä.

http://rc10.fi/index.php?topic=72479.0

Poissa Bnito

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Lipot
« Vastaus #2 : 27.04.17 - klo: 22.21 »
Jos vähän googlaa akku testejä ja paneutuu asiaan törmännee faktaan ettei oikeasti ole olemassa kuin max 30-35c akkuja (todellinen C-arvo, eli jatkuvaa ei piikkejä) , kaikki sen yli on yleisesti ottaen myyntipuheita.

Kaikki lipo akut valmistetaan pääsääntöisesti kiinassa olevilla tehtailla, näitä tehtaita on alta 10 ja näiltä samoilta tehtailta pusketaan pihalle kaikki rc käytössäkin olevat akut, peräkkäin voi olla 25-90c mainostettuja akkuja, mikä kultakin valmistajalta.

Toki voi yleisesti ajatella että suuremmalla c arvolla varustetut (mainostetut) akut ovat lähempänä akkutekniikan max ulos anti virtaa eli tuota todellista 30-35c ja sitten maltillisemmalla arvolla varustetut 10-30c välillä.

Kysymykseen vastaus, väittäisin että et huomaa eroa.

Poissa Flameball

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Lipot
« Vastaus #3 : 28.04.17 - klo: 08.58 »
Eipä oikeastaan sen perusteella mitä itse ajellut. Mulla on itsellä 1:8 autossa käytössä kahet eri parit turnigyn akkuja. Toisessa parissa 4mm liittimet & 12awg piuhat ja ne on täyskokoset. Toinen pari 5mm liittimillä & 10awg piuhat ja shortyt. Noparilla on 12awg piuhat. Ei tietenkään yllätä, että auto tuntuu tykimmältä shortyilla, koska akkupari on kevyempi ja liittimissä/johdotuksissa pienempi vastus. Lisäksi isot akut on mulla ns. normikäyttöön suunnatut ja shortyt on kisahyväksytyt jos sillä mitään merkitystä edes on. akun kyljessä mainostettu c-arvo on noissa kisahyväksytyissä lähes tuplat toiseen pariin verrattuna. Silti kuitenkin se fiilis, että ainoan eron tekee painosäästö ja johdotukset.

Sanoisin, että konkreettiset erot huomaat vain erilaisia akkuja samassa autossa kokeilemalla etkä oikeastaan mitenkään muuten.
Schumacher Cougar LD, ABC Hobby Gambado & Kyosho Scorpion mk5