Kirjoittaja Aihe: Lopputulokset M8 SM ja M8e kansallinen Turku 17.6.2017  (Luettu 2227 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juize

  • RSRCA
    • Profiili
Kisat tuli ajettua. Kiitokset kaikille osallistujille ja mukana olleille talkoolaisille. Sää suosi ja aikataulukin piti melkein loppuun asti. Ohessa vielä kilpailun lopputulokset.

Juha

Poissa KK9

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: Lopputulokset M8 SM ja M8e kansallinen Turku 17.6.2017
« Vastaus #1 : 18.06.17 - klo: 13.48 »
Kiitokset järjestäjille kisoista ja aikatauluhan olisi pitänyt ilman niitä kahta teknistä kymppiä!

Poissa Loomis

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Lopputulokset M8 SM ja M8e kansallinen Turku 17.6.2017
« Vastaus #2 : 18.06.17 - klo: 14.23 »
Videot Youtubessa, kerrankin tallentui tasaista vääntöä kameralle :)
https://goo.gl/Kek2rv

Muutama kuva facebookissa:
https://goo.gl/dfnYWR

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Lopputulokset M8 SM ja M8e kansallinen Turku 17.6.2017
« Vastaus #3 : 19.06.17 - klo: 10.59 »
Tervehdys kaikille,

Kiitokset järjestäjille hyvästä kisasta sekä kanssakilpailijoille loistavasta päivästä Turussa.

Omalta osaltani kisan alku oli hieman haastava ja olin todella hidas eikä ajon varmuuskaan ollut edellisen kisan tasolla. Siinä ei ole ihan paras mahdollinen lähtökohta kisoihin mutta eipä tuo enää mitään uutta mulle ollut  :afro:

Etenkin Samin vauhti oli häikäisevä ja varmuus hyvällä tasolla joten kiire oli jos kuvittelin kisaavani miehen kanssa  :evil:

Yritin ottaa opiksi muiden ajosta ja sitä katsoessa sainkin parempia linjoja myös omaa ajoa varten. Erityisen haastavaksi koin sen uuden "rappusen" joka oli kaukana ajajakorokkeesta ja koko alue on haastava syvyysnäölle jo ilman sitä.

Jossain vaiheessa sain sen menemään parhaiten sisälinjaa pitäen ja yritin myöhemmin toistaa tuota mahdollisimman hyvin -vaihtelevin tuloksin.

Renkaiden osalta tein samalla hyvin mielenkiintoiseksi osoittautunutta testausta ja opin siitä paljon seuraavia kisoja varten. AKA:n Impactilla ajaessa oli lähes sama onko ajolinjalla vai ulkopuolella ja pitoa oli hyvin joka tapauksessa. AKA:n Catapult antoi taas lisää vauhtia mutta oli haastavampi ajaa.

Finaalit:
Lähtöruudusta kolme oli mukava ponnistaa ekassa finaalissa kun sekä ylivoimainen TQ, että kakkonen poistivat itsensä heti edestä. Se oli ystävällisesti heiltä tehnyt, eikä mun tarvinnut muuta tehdä kuin mummoilla itseni maaliin saakka ylhäisessä yksinäisyydessä.

Toisen finaalin lämmittelyssä piti kokeilla, kuinka kovin voin ajaa takasuoran.
Auto kulki pirun lujaa mutta lähti myös lapasesta ja lensi täydessä vauhdissa mutkan alakerrassa olevaan seinään.
Moottori siirtyi paikalta ja spurri suli...ei siis lähtöä toiseen erään mulle  :shocked:

Kolmas finaali oli jännä paikka koska mulla oli vain yksi tavoite: voittaa myös se.
Auton pitäminen hanskassa oli mahdotonta ja rävelsin jatkuvasti finaalin alussa. Mikolta saadun kommentin mukaan autoni pohjasi pahasti vikassa finaalissa liki joka paikassa mutta itse en ehtinyt asiaa analysoimaan kisaa ajaessani.

Jeppe pääsi jo aikaisessa vaiheessa kärkeen ja piti todella hienosti oven kiinni mun edessä. Yritin uudelleen ja uudelleen ajaa mitä ihmeellisimpiä linjoja jotta voisin tehdä ohituksen kun vauhtia itsellä siihen riitti.
Samaan aikaan menetin auton hallinnan ja taas Jeppe pääsi karkuun.

Viimeisellä kierroksella Jeppe teki vihdoin pienen oven avauksen ja se riitti mulle. Paikka oli tiukka mutta pystyin tuomaan autoni sisälinjan kautta rinnalle ja pienenllä rengaskosketuksella pääsin ohitse. Tämä taisi sotkea toisen kuskin kasetin ja hän heitti seuraavassa hypyssä auton katolleen.

Viimeisen kerran "laineisiin" tultaessa joku huusi alhtaalta hyvän vinkin: "Mara, aja pohjia pitkin" ja näin tein.

Pitkästä aikaa kisassa pärjääminen ja saaden ajaa puhtaat finaalit ilman kontituksia oli mahtava honmma!

Nokialla nähdään - Gunssin keikan jälkeisenä aamuna  :shocked:

Loppukommentit:

- Radan talkootyö on tuottanut tulosta ja pinta pysyi hyvänä loppuun saakka
- Kastelujärjestelmä tekee ylläpidosta toivottavasti aiempaa helpompaa
- Buffetti oli aivan loistava

Thank you for the support #TeknoRC#!