Vertical Hobby

Kirjoittaja Aihe: JQ Racing The E Car  (Luettu 14266 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: JQ Racing The E Car
« Vastaus #30 : 04.06.18 - klo: 16.32 »
Väittäisin että kone viilenee kun laitat pienempää mutta sehän sit näkee
JQ Racing Grey edition 1:8 electric

Poissa FLANA64

  • PRCA
    • Profiili
Vs: JQ Racing The E Car
« Vastaus #31 : 04.06.18 - klo: 17.05 »
Nuo diffien outdrivet nyt heiluu miten sattuu, mutta ei se ole mikään ongelma. Ainakaan meillä ei ole öljyt tulleet ulos vaikka ulostulot ovat olleet tosi kuluneet. Jo uudessakin diffissä ja ulostulossa on jonkin verran välystä.
Kannattaa ajaa ensin loppuun ja vaihtaa sitten ulostulot, diffin kuoret ja spurri. Rattaat diffin sisällä kyllä kestää "isältä pojalle". Yksi ratas diffin sisältä on saatu rikki. Se isompi ratas meni poikki. Muuten ei noita ajamalla loppuun saa.

Poissa tvih

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: JQ Racing The E Car
« Vastaus #32 : 04.06.18 - klo: 19.50 »
Väittäisin että kone viilenee kun laitat pienempää mutta sehän sit näkee
Voipi olla että ilmaisin epäselvästi, mutta siis nimenomaan isompaa olisin laittamassa. Mutta ehkä sitä toisaalta joutaa tuon 12t kuluttaa ensin loppuun joka tapauksessa.

Nuo diffien outdrivet nyt heiluu miten sattuu, mutta ei se ole mikään ongelma. Ainakaan meillä ei ole öljyt tulleet ulos vaikka ulostulot ovat olleet tosi kuluneet. Jo uudessakin diffissä ja ulostulossa on jonkin verran välystä.
Juu, no "uusi" tuo periaatteessa onkin vielä tässä vaiheessa. Mutta noh, katsotaan saanko ne öljyt siellä pysymään, selvästi alkuperäiset ei ainakaan pysyneet - mutta toisaalta eipä noissa etu- ja takadiffissäkään. Toisaalta olihan tuo todistettavasti kaltaiselleni rähmäkäpälälle ihan ajettava ilman öljyjäkin.

Poissa Mönkkiinen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: JQ Racing The E Car
« Vastaus #33 : 04.06.18 - klo: 20.21 »
tossa rtr versiossa on tippa jotain vaseliinia kaikissa
diffeissä vakiona.et ne pitää kaikki käydä läpi
heti ennen kuin aloittaa ajamisen.
eli kunnon puhdistus ja silikoonit tilalle.
esim 7 10 3.mulla ei ole ikinä rtr versiossa diffit vuotanu eikä muissakaan.
« Viimeksi muokattu: 04.06.18 - klo: 20.25 kirjoittanut Mönkkiinen »

Poissa mikari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: JQ Racing The E Car
« Vastaus #34 : 05.06.18 - klo: 09.38 »
Ok Tvih, niinpäin sitten joo! Vakio on 14t greyssa.
JQ Racing Grey edition 1:8 electric

Poissa jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: JQ Racing The E Car
« Vastaus #35 : 05.06.18 - klo: 12.02 »
Ei tuu ikävää sensoria??
Mitäs tarkoitat Mika.
Eiks juurikin sensorilla tule parempia ajotuntumia??
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa tvih

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: JQ Racing The E Car
« Vastaus #36 : 05.06.18 - klo: 17.00 »
Minähän se olin joka sanoi ettei sensoria ikävä tule. Ja ei tulekaan, kuten sanoin, jos ei crawleria yritä leikkiä niin aivan tarpeeksi tasaista menoa, en todennäköisesti sensorillisesta vauhtiajossa itse erottaisi.

Poissa W-tec

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: JQ Racing The E Car
« Vastaus #37 : 05.06.18 - klo: 17.29 »
Minähän se olin joka sanoi ettei sensoria ikävä tule. Ja ei tulekaan, kuten sanoin, jos ei crawleria yritä leikkiä niin aivan tarpeeksi tasaista menoa, en todennäköisesti sensorillisesta vauhtiajossa itse erottaisi.


Huomaat ihan varmasti  :smiley:

Poissa mikari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: JQ Racing The E Car
« Vastaus #38 : 05.06.18 - klo: 19.01 »
Ei tuu ikävää sensoria??
Mitäs tarkoitat Mika.
Eiks juurikin sensorilla tule parempia ajotuntumia??
Jerzi

Minähän se olin joka sanoi ettei sensoria ikävä tule. Ja ei tulekaan, kuten sanoin, jos ei crawleria yritä leikkiä niin aivan tarpeeksi tasaista menoa, en todennäköisesti sensorillisesta vauhtiajossa itse erottaisi.

Jep, tosiaan nimenomaan halusin sensorillisen ja nyt minulla on sellanen Hobbywing Xerun XR8 Plus ja Xerun 1900kv tuossa asennuksessa. Odotan kyllä parannusta menoon  :cool:
JQ Racing Grey edition 1:8 electric

Poissa tvih

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: JQ Racing The E Car
« Vastaus #39 : 05.06.18 - klo: 20.34 »
Huomaat ihan varmasti  :smiley:
Kaikki 1/10-vehkeethän mulla on sensorillisia, ei tän 1/8 sähköt tee mitään negatiivista verrattuna esmes 4WD-corrin sensorillisiin. Kaasu ei nyi rata-ajonopeuksilla yhtään, vaan on pehmeän lineaarinen. Toki kunnon pro-kuski huomaa jos vaikka on yks hiekanjyvä liikaa auton kyytiin tarttunut, mutta minä en ole se pro-kuski :afro:

Poissa mikari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: JQ Racing The E Car
« Vastaus #40 : 05.06.18 - klo: 23.05 »
Jep heh

Miten ohjelmoin tohon moottorin suunnan (esc asetus no 6) ilman ohjelmointikorttia? Osaan vaan kalibroida ja resetoida.
« Viimeksi muokattu: 06.06.18 - klo: 00.57 kirjoittanut mikari »
JQ Racing Grey edition 1:8 electric

Poissa tvih

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: JQ Racing The E Car
« Vastaus #41 : 06.06.18 - klo: 00.39 »
Xeruneissa ei onnistu ohjelmointi ilman korttia tai wifi-moduulia, ovat siitä ikäviä. Ja kortit tietysti on aina hinnoissaan... :undecided: Mutta eiköhän sieltä radalta löydy joku jolta lainata että saa asetuksen tehtyä. Ja jos ei heti löydy niin väliaikaisena purkkapatenttina voi kalibroida kaasun ja jarrun päin vastoin. Eli kun normaalisti kalibraatio on neutraali-kaasu-jarru, niin kalibroit neutraali-jarru-kaasu.

Poissa mikari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: JQ Racing The E Car
« Vastaus #42 : 06.06.18 - klo: 00.55 »
Jaa no ilmankos, kiitti

JQ Racing Grey edition 1:8 electric

Poissa tvih

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: JQ Racing The E Car
« Vastaus #43 : 06.06.18 - klo: 01.01 »
Tai mainittakoon vielä että olettaisin tuon noin kalibroinnin toimivan, mutta ainoa missä olen sitä itse käyttänyt on ollut Quicrun 120A. 4WD-corrissa on XR8-SCT muttei ole siinä ollut tarvetta testata.

Sainpa myös viimein diffihuollot tehtyä, saa nähdä pysyykö ne öljyt sitten sisällä vai ei. Jos ei niin pitää varmaan siirtyä vaan rasvadiffeihin sitten. Tosin ihmettelin jo kun takadiffi ei meinaa välillä pyöriä boksissaan smoothisti vaikka en keksi mihin tai miten se kanittaisikaan.
« Viimeksi muokattu: 06.06.18 - klo: 01.07 kirjoittanut tvih »

Poissa mikari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: JQ Racing The E Car
« Vastaus #44 : 12.06.18 - klo: 23.07 »
Ei se toimi, mutta hankin ohjelmointikortin. Onhan se kätevä.

Huomenna ois kiva päästä kokeilee.
JQ Racing Grey edition 1:8 electric

Poissa tvih

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: JQ Racing The E Car
« Vastaus #45 : 13.06.18 - klo: 02.33 »
Ai niin, radiosta piti myös erikseen sääntää throttle reverselle ennen "käänteis"kalibrointa. Mut joo, onhan se kortti hyvä olla joka tapauksessa. Ite joskus radalla paikan päällä tarttis mutta unohtuu aina pitää niitä mukana... :embarrassed:

Poissa mikari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: JQ Racing The E Car
« Vastaus #46 : 13.06.18 - klo: 21.11 »
Kyllä tuossa HW setissä oli ihan kivasti eroa vanhaan. Ajoin vakiopinjonilla ja puntsia laitoin reilusti. Akkuja pitäs hommata. Hieno auto.
JQ Racing Grey edition 1:8 electric

Poissa tvih

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: JQ Racing The E Car
« Vastaus #47 : 13.06.18 - klo: 22.17 »
Mun piti pienentää punchia Quicrunista etten aina ampuis hyppyjä yli paikallisradalla :grin:

Poissa mikari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: JQ Racing The E Car
« Vastaus #48 : 13.06.18 - klo: 22.52 »
Joo täs mun tapauksessa laitoin lisää. On sen verran kurvia ja hyndiä ja omat linjat ei kovin smoothit niin välillä lähtee aika seisovilta jaloilta. Jos linja tulee hyvin niin eipä siinä silloin tarvii. On toi sensorillinen kyllä aika kiva parannus.

Mikä on hyvä 2S ajoakku? Mulla on Orion touch duo hv lipo laturi.
Onko esim. tämä hyvä ?
https://www.hobbylinna.fi/tuote/lihv-stick-battery-8400mah-120c-2s/IPCC2S8400HV3/
Tai
https://www.hobbylinna.fi/tuote/li-po-battery-2s-7-6v-8200mah-110c-5mm-port/OBH382V3/
« Viimeksi muokattu: 13.06.18 - klo: 23.12 kirjoittanut mikari »
JQ Racing Grey edition 1:8 electric

Poissa tvih

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: JQ Racing The E Car
« Vastaus #49 : 14.06.18 - klo: 01.56 »
Toki on hyviä, ei vaan itellä persaus kestä maksella noita hintoja. Mutta jos hinta ei ole este niin kyllähän noilla tykittää menemään. Ite ajelen näillä pääasiassa:
https://hobbyking.com/en_us/zippy-6000mah-2s2p-50c-hardcase-pack.html

Ei oo potku loppunu kesken eikä riko pankkia, 2x2S setupissa jotain 20min tienoilla taitaa olla ajoaika. Ainoa haitta on hidas latausnopeus (max 1C) jos tykkää latailla nopeammin.

Poissa mikari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: JQ Racing The E Car
« Vastaus #50 : 14.06.18 - klo: 09.08 »
Näin se varmaan on. On tuolla 10000mAh 50C mutta jääkö tuo C luku vähän alas ? Vaikka sulla näkyy kyllä riittävän tuo.
JQ Racing Grey edition 1:8 electric

Poissa burtsi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: JQ Racing The E Car
« Vastaus #51 : 14.06.18 - klo: 09.22 »
Itse ajan lähes kaikkia autojani näillä:

https://hobbyking.com/en_us/batteries/rc-car-battery-packs/ultimate-nano-tech.html

Kasiin ja corriin nämä:

https://hobbyking.com/en_us/turnigy-nano-tech-ultimate-6000mah-2s2p-90c-hardcase-lipo-pack-roar-brca-approved.html

Mielestäni heittämällä parhaita akkuja hinta-laatusuhteeltaan.
Tekno SCT410.3 | Tekno EB410 | Tekno EB48.4 | Tekno MT410 | Asso B6.1 | Asso SC6.1 | Traxxas TRX-4

Poissa mikari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: JQ Racing The E Car
« Vastaus #52 : 14.06.18 - klo: 09.46 »
Jees. Jos miettii noita hv akkuja niin Xerun XR8 Plus varmaan niitä tukee, tuota hieman korkeampaa volttimäärää eli 2 x 4.35 eikö vain ? Koska se on 6S asti. Sori kun en ymmärrä sähkötekniikasta mutta näin oletan. Mitään merkintöjä asiasta ei ole manuaalissa. Tai sitten ero on niin pieni ettei ole merkitystä. Ja voihan ne ladata normaalisti 4.2 näin ymmärsin.
« Viimeksi muokattu: 14.06.18 - klo: 09.50 kirjoittanut mikari »
JQ Racing Grey edition 1:8 electric

Poissa tvih

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: JQ Racing The E Car
« Vastaus #53 : 14.06.18 - klo: 14.43 »
Akkujen mainostetut korkeat C-luvut on ihan vaan mainosmiesten höpinää. Harva RC-akku menee oikeasti yli ~25C. Teoreettinenkin maksimi nykyisellä LiPo-teknologialla oli jotain 50C luokkaa, mutta RC-akuista ei moista löydy. Voi miettiä siltä kannalta, että tuokin 8400mah 120C antaisi mukamas 1000 ampeeria, tai 8770 wattia ollessaan täysi. Voi arvata antaako oikeasti ja tarvitsisiko moista vaikka antaiskin :grin: Olishan se toki kätevä kun vois laittaa kämpän jokaisen sähkölaitteen päälle yhtäaikaisesti yhden tuommoisen perään, ja jäis vielä tuhansia watteja reserviin! :afro: Tarkemman purkukapasiteetin pystyy arvioimaan laturin avulla jos siitä löytyy resistanssimittaus, mutta se on tietysti avuksi vain itsellä jo olevien akkujen kanssa.

Mutta esimerkkinä esim. Gens Acen 5700mah 50C akut on turpoillut tällä JQ:lla ja nelkkucorrilla ajaessa, nuo Zippyt ei ainakaan vielä yhtään ja myöskin jaksavat pidempään, vähemmän voltage droppia. Gensit maksaa uutena jotain 60€/kpl, joten aina ei maksamalla parane.

Niin ja mitä noihin volttimääriin tulee, joo, tukee se niitä. Mutta omasta mielestä vähän turhia nuo LiHV:t sikäli että esim. kisassa ne saa ladata kuitenkin vain siihen 8.4V asti. Kestäähän ne täyteen ladattuna harjoitellessa vähän pidempään isomman kapasiteetin takia, mutta yleensä vastaavasti maksavatkin sitten paljon enemmän. Lisäksi toki enempi voltteja täynnä ollessa voipi kuumentaa sähköjä hieman enemmän aluksi.

Poissa mikari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: JQ Racing The E Car
« Vastaus #54 : 15.06.18 - klo: 00.38 »
Kiitos paljon!

Eli tämä olisi pätevä C lukujen valossa?
https://www.hobbylinna.fi/tuote/lihv-stick-battery-10000mah-50c/IPCC2S10000HVR/

Tykkään tuosta kapasiteetista.
JQ Racing Grey edition 1:8 electric

Poissa tvih

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: JQ Racing The E Car
« Vastaus #55 : 15.06.18 - klo: 13.01 »
No juu, varsinkin kun se C-luku suhteutetaan aina kapasiteettiin. Eli vaikka tuo olisi "realistisemmat" 20C, niin se antaisi 10000mah kapasiteetin takia 200A, mikä taas on enemmän kuin tarpeeksi.

Poissa mikari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: JQ Racing The E Car
« Vastaus #56 : 22.06.18 - klo: 01.27 »
Ostin nuo intellect 8400 akut. Pitkä on ajoaika. Puhutaan jopa puolesta tunnista radalla. No pitää vielä monitoroida sitä.. ei valittamista.
JQ Racing Grey edition 1:8 electric

Poissa mikari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: JQ Racing The E Car
« Vastaus #57 : 25.06.18 - klo: 10.09 »
greyhin ei taida olla 3mm pohjalevyä? Eikä tulossakaan ?
JQ Racing Grey edition 1:8 electric

Poissa tvih

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: JQ Racing The E Car
« Vastaus #58 : 08.07.18 - klo: 17.07 »
Viimein aattelin suunnata tällä takas radalle, mutta ei nyt tahdo olla mäihää taas. Ensin kotona sekos pari viikkoa vanha laturi uutta 4S-akkua ladatessa, ja sitte radalla ihmettelin että mikä on kun ei auto liiku kunnolla vaikka tarkistaessa näytti että vetää kaikki renkaat ja rattaat on ok. No eipä kuitenkaan, lopulta totesin että keskidiffi ja takadiffi ihan hemmetin kuumat ja keskidiffi puski palanutta öljyä pihalle kuumentumisen takia. Oli näköjään kiristysruuvi lähtenyt tuosta takadiffistä keskellä lähtevän outdrivestä ja ylikuormitti siten keskidiffin ja kitkalla varmaan kuumensi takadiffiä. Ja ruuvi oli lähtenyt siksi koska reikä on mennyt pituussuunnassa soikeaksi. Ei taida kovin laatumetallia olla kyseisessä osassa. Toivottavasti nuo varaosaversiot on parempaa laatua edes. Ei se auttane kuin tilata, ennen ei tuolla ajo onnistu :undecided:

Poissa mikari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: JQ Racing The E Car
« Vastaus #59 : 08.07.18 - klo: 23.19 »
Onpas harmi.

Itsellä on kyllä hyvin toiminut grey ja laitoin teräksisen kardaanin (etu) ja taka iskarituen hiilaria. Minusta parani (ehkä henkistä). Ostin myös 4S akun jolla keveni verrattuna kahteen 2S akkuun mutta en tiedä huomasinko isosti eroa radalla.
JQ Racing Grey edition 1:8 electric