Racing Factory

Kirjoittaja Aihe: Häiriö kaasussa  (Luettu 1399 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa gilmore

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Häiriö kaasussa
« : 13.07.17 - klo: 16.55 »
Hei,

vuosien takainen into harrastukseen palasi ja korjasin vuosia kaapissa säpäilenä olleen Savage X SS http://www.hpiracing.com/fi/kit/861 kuntoon.

Tai ei se vielä täysin kunnossa ole, sillä kun käynnistän auton, niin kaasuservo alkaa elämään aivan omaa elämää. Ohjaus pysyy hallussa, mutta tosiaan kaasussa on jotain häikkää.
Kun auto ei ole käynnissä, mutta ohjaimessa ja autossa on virrat päällä, niin ohjauksen sekä kaasun servot toimii niin kuin pitääkin. Ei sekoile yhtään. Ongelma ilmenee tosin vasta kun auto on käynnissä.

Takavuosilta ei muistu mieleen, että mikä tämän voisi aiheuttaa, joten ajattelin kysyä jos täällä viisaammat osaisivat auttaa.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Häiriö kaasussa
« Vastaus #1 : 13.07.17 - klo: 19.20 »
Onko vastari orkkis paikalla?  Kokeile siirtää kauemmaksi koneesta. Onko sulla giga vai megahertsi radiot?

Ps. Vanhat topikit on ihan toimivia, käytetään niitä...
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa 4wdkanootti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Häiriö kaasussa
« Vastaus #2 : 14.07.17 - klo: 06.38 »
Jos kosteus pääse tiivistymään pisaraksi servon sisällä, se tärinässä sekoiluttaa.
« Viimeksi muokattu: 14.07.17 - klo: 06.42 kirjoittanut 4wdkanootti »
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa mustikka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Häiriö kaasussa
« Vastaus #3 : 15.07.17 - klo: 08.22 »
Jos kosteus pääse tiivistymään pisaraksi servon sisällä, se tärinässä sekoiluttaa.
Tai vastarin sisällä aiheuttaa myös ongelmia.
Traxxas Spartan, Team Durango DEX410 R, v3 ja v4, Tekno EB48.3, Xray XB9, DJI Phantom 3 Standard
Myynnissä: 1/8 durango http://rc10.fi/index.php?topic=102020.0#new

Poissa Tommi_82

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Häiriö kaasussa
« Vastaus #4 : 22.07.17 - klo: 21.05 »
Vähän vastaavaa häikkää myös täällä tänään, GT3 Savage löi kesken ajelun kaasun täysille, parin sekunnin täyskiihdytys ja suoraan parkissa olevan auton alle. (onneksi oman) Olihan muuten tiukassa irrotella pakoputken ja maan välistä, ei irronnut kun tunkkaamalla auto ilmaan.
Suurin yllätys kyllä oli että mitään ei hajonnut kummastakaan osapuolesta.
Vaan mikähän tuon mahtoi aiheuttaa? Kosteudesta tuskin kyse koska kuiva keli, toista tankillista olin ajelemssa ja auto pelasi ongelmitta ennen tuota.
Savassa on alkuperäiset gigaherzi radiot alkuperäisillä paikoillaan ja Savöxin SC-0251mg servot.


Edit: Tänään tutkin potilasta tarkemmin, ilmeisesti vastaanotin on sökönä, kaikki ohjauskomennot toimivat parin kolmen sekunnin viiveellä ja pienikin kaasutus tai ohjausliike saa servon liikkumaan aivan ääriasentoon.
« Viimeksi muokattu: 23.07.17 - klo: 14.18 kirjoittanut Tommi_82 »

Poissa Tommi_82

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Häiriö kaasussa
« Vastaus #5 : 03.08.17 - klo: 17.27 »
Vähän vastaavaa häikkää myös täällä tänään, GT3 Savage löi kesken ajelun kaasun täysille, parin sekunnin täyskiihdytys ja suoraan parkissa olevan auton alle. (onneksi oman) Olihan muuten tiukassa irrotella pakoputken ja maan välistä, ei irronnut kun tunkkaamalla auto ilmaan.
Suurin yllätys kyllä oli että mitään ei hajonnut kummastakaan osapuolesta.
Vaan mikähän tuon mahtoi aiheuttaa? Kosteudesta tuskin kyse koska kuiva keli, toista tankillista olin ajelemssa ja auto pelasi ongelmitta ennen tuota.
Savassa on alkuperäiset gigaherzi radiot alkuperäisillä paikoillaan ja Savöxin SC-0251mg servot.


Edit: Tänään tutkin potilasta tarkemmin, ilmeisesti vastaanotin on sökönä, kaikki ohjauskomennot toimivat parin kolmen sekunnin viiveellä ja pienikin kaasutus tai ohjausliike saa servon liikkumaan aivan ääriasentoon.

Hmm, vika ei sitten asettunut uudella (vakio) vastarillakaan, onkohan tämä nyt joku vakiovastarin tyyppivika/ominaisuud vai muu outous?
Kahden ajetun tankillisen jälkeen alkaa auto sekoilla armottomasti, kaasuttaessa on monen sekunnin viive, sitten tärähtää kaasu täysille ja tekee muutaman sekunnin täyskiihdytyksen samat oireet myös ohjauksen kanssa, useiden sekuntien viive ja liikkeet toimii miten sattuu. Auto huili tallissa yön yli ja nyt kaikki toimii taas kuten pitääkin.

Mistähän päin tuota alkaisi purkamaan?