ehkä tulevaisuutta ajatellen voisi päivittää sääntöä, siten että se kannustaa ajamaan kesällä. esim. 4 kisaa talvella, joista 3 lasketaan + 3 kisaa kesällä, josta kaksi lasketaan --> näistä 3+2 lasketaan sarjan loppupisteet.
Varmasti jotain kannattaa tehdä, joka kannustaisi ajamaan enemmän kisoja ja etenkin myös kesän kisoja. Vaikka kyllähän stanussakin Raisiossa 5:llä kuskilla hyvät kisat saatiin aikaan

vaikkei niitä nyt sitten sarjaan mitenkään huomioitukaan...
TSS-10Tällä hetkellä osallistujista ei ole ollut runsauden pulaa, eikä varsinkaan kesällä TSS-10 luokassa.
Kesällä TSS-10 luokassa:- Kuusankoski, 10 ilmoittautunutta, 9 osallistunutta (1 peruutus)
- Laukaa, 10 ilmoittautunutta, 9 osallistunutta (1 peruutus)
- Raisio, 5 ilmoittautunutta, 5 osallistunutta
TSS-10 minimiosallistujamäärä on ollut 10 kuluvan kauden säännöissä.
TSM-10Eikä TSM-10 luokassakaan ylenpalttisesti porukkaa ollut.
Kesällä TSM-10 luokassa:- Kuusankoski, 16 ilmoittautunutta, 15 osallistunutta (1 peruutus)
- Laukaa, 20 ilmoittautunutta, 20 osallistunutta
- Raisio, 15 ilmoittautunutta, 11 osallistunutta (4 peruutusta)
TSM-10 minimiosallistujamäärä on ollut 15 kuluvan kauden säännöissä.
Tässä jotain ajatuksia / ehdotuksia:-
minimiosallistujamäärä pois -> silloin kaikkiin kisoihin ja etenkin kesän kisoihin kannattaa aina lähteä, kun pisteitä on jaossa joka kilpailussa -> enemmän osallistujia (hyvä myös kisajärjestäjän kannalta) -> sarjan ratkaisut säilyy mahdollisesti viimeiseen osakilpailuun saakka -> spekulointi kannattaako osallistua jää pois ja ilmoittautumiset voi tehdä ajoissa
-
kaikki kilpailukauden alussa ilmoitetut osakilpailut lasketaan sarjan osakilpailuiksi -> helpottaa kalenterin suunnittelua -> spekulointi kannattaako osallistua jää pois -> enemmän osallistujia ja ilmoittautumiset ajoissa
- sarjan pistelaskusysteemi tulisi olla sellainen, että
sarjan kokonaistilanne jokaisen ajetun kilpailun jälkeen olisi paikkaansa pitävä, eikä niin, että se muuttuu jos joku tuleva kilpailu peruutetaan tai ei tule tarpeeksi osallistujia. Jos tuleva kilpailu peruutetaan, niin sen hetkiset pisteet pitäisi jäädä voimaan. Aivan vastaavasti kuin silloin, jos kilpailu päätetään keskeyttää, niin sen hetkiset tulokset ko. kisassa jäävät voimaan. -> Helppo seurata sarjan tilannetta, eikä peruutukset sotke ja muuta sarjan järjestystä
-
sarjan osakilpailuista kokonaispisteisiin voisi laskea vaikka 3/4:stä sisäkisasta ja 2/3:sta ulkokisasta (jos ulkokisaoja on 3. Jos niitä on vain 2, niin 1/2:sta ei ehkä ole hyvä...) tai kaikki sarjan osakilpailut - 1 osakilpailu eli silloin yhden kisan joko sisäkaudella tai ulkokaudella voisi jättää välistä halutessaan tai heikoin kisan tulos jäisi pois. -> Kannustaa ajamaan kaikki tai lähes kaikki sarjan osakilpailut ja myös kesällä.