Future-RC

Kirjoittaja Aihe: Lopputulokset Finnish Open IV, Vantaa 2017  (Luettu 1337 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Fullspeed RC

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Pääkaupunkiseudun RC Autoilijat Ry
Lopputulokset Finnish Open IV, Vantaa 2017
« : 20.08.17 - klo: 22.47 »

Noniin. Eipä se sade pysynyt poissa sunnuntainakaan mutta saatiinpahan vedettyä kisa läpi.
Pari pikku hikkaa oli mukana mutta loppupeleissä kaikki meni suht hyvin vaikka autot vähä kuraantu ja päivä veny aika myöhäseksi.

Alla lopputulokset, tarkemmat tiedot tästä


M8

1.   Ari Heinonen
2.   Joona Haatanen
3.   Max Mört
4.   Markku Honkanen
5.   Simo Ahoniemi
6.   Lauri Ruotsalainen
7.   Ari Koski
8.   Tomi Salonen
9.   Tommi Vacklin
10.   Petri Mylläri
11.   August Poutiainen
12.   Tuomas Lindgren

13.   Markus Åfelt
14.   Joona Lempiäinen
15.   Tommi Hartlin
16.   Jere Viander
17.   Aapo Heinonen
18.   Kasper Haahti
19.   Mika Niiranen
20.   Mika Saarela
21.   Harry Turunen
22.   Aapo Koro
23.   Benjam Träskelin


M8e

1. Joonas Hyvärinen
2. Aleksi Vilkman
3. Sami Suokas
4. Ari Koski
5. Martti Myllyntaus
6. Jukka Häkämies
7. Ilari Lamminsivu
8. Niki Josefsson
9. Samuli Saarelainen
10. Jukka Ruuskanen
11. P-J Hyytiäinen
12. Joonas Kekkonen

13. Ilkka Virtanen
14. Teemu Salonen
15. Max Pesonen
16. Kimmo Sukanen
17. Daniel Träskelin
18. Miro Träskelin
19. Ville Hyppönen
20. Meeme Kuuse
21. Mikko Salonen



Niemis
         

Poissa KK9

  • SaloUA
    • Profiili
    • Viander Racing
Vs: Lopputulokset Finnish Open IV, Vantaa 2017
« Vastaus #1 : 21.08.17 - klo: 16.48 »
Kiitokset järjestäjille kisoista meidänkin teamin puolesta!
Jerellä päivään mahtui niin epäonnea kuin onnistumisiakin! Tosin se epäonni iski kyllä juuri niillä ratkaisevilla hetkillä! Semissä sade tuli ja sotki koko homman ( ilman teknistä kymppiä olisi keritty ajamaan kuivalla)!
Finaalissa sitten liian tiukalle mennyt tankkaus ja auton sammuminen vei podiumin!
Teamin toinen kuski Mika Saarela ajoi elämänsä ensimmäisen kisan ja mies oli enemmän kuin tyytyväinen kokemukseensa! Vaikkakin finaalissa oli kärkeä 10 kierrosta perässä, mutta muiden epäonnen myötä ei kuitenkaan ollut viimeinen! Kiitokset hänen auttamisestaan Jouko Hyvärinen, Veikko Mylläri ja Henkka Mört!
Salo vaikenee jälleen ensi kertaan!

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Lopputulokset Finnish Open IV, Vantaa 2017
« Vastaus #2 : 22.08.17 - klo: 14.01 »
Tervehdys kaikille,

Isot kiitokset seuramme aktiiveille jälleen hyvän kisan järjestämisestä ja ennen kaikkea rohkeudesta siirtää kisa sunnuntaille kun ennuste oli todella heikko lauantaita ajatellen. Siirtäminen ei koskaan ole se mielekkäin tehtävä mutta tällä kerralla se oli ainoa oikea päätös ja rajusta kuurosta huolimatta saimme ajaa sunnuntain vielä loppuun saakka.

Oma takki alkoi olemaan tyhjänä tämän kauden osalta jo SM:n kohdalla mutta kauden viimeinen kisa tässä luokassa radallamme oli kuitenkin mielenkiintoinen ja hieno. Toivottavasti Joonaksen ja Arin osallistuminen sähkökapinoihin tuo sarjaamme enemmän kuskeja myös sähköjen puolelle.

Itselleni kisassa tuli muutama tekninen haaste vastaan ja koska vinkkejä ei voi koskaan saada liikaa, niin jaetaan ne tässä:

1) Liimasin KAKSI kierrosta renkaita täysin samalla tavalla kuin ennenkin, eli huolellisesti ja kuminauhoja käyttäen. Kun ne sitten irtosivat vanteilta monta kertaa, niin ajattelin liiman menneen huonoksi kassissa mukana kulkiessa.
Loppujen lopuksi siitä ei tainnutkaan olla kyse, vaan käyttämästäni "brake cleanerista":
http://www.ikh.fi/ru/brake-cleaner-spray-750ml-xxl-tip90514

Älkää siis sortuko samaan kamaan ja käyttäkää ennemmin jotain muuta, kuin tätä roskaa. Jännä juttu, että halvin on surkeaa kamaa  :evil:

2) Auto oli levoton ja huomattavasti huonompi ajaa kuin edellisenä viikonloppuna sekä olin hidas. Tein lukuisia säätöjä yrittäessäni korjata ongelmaa mutta en saannut autoa toimimaan. Tervon ja Roinen kommentoidessa auton näyttävän todella levottomalta etenkin kiihdyttäessä, pääsin kiinni mahdolliseen ongelman aiheuttajaan. Olin arponut kahden diffin ja öljyjen välillä mitä hyväpitoiselle radalle nyt laitan. Olin näemmä päättänyt olla laittamatta mitään ja diffi oli tyhjä...

Noinkin näemmä voi tehdä, jos säheltää oikein kunnolla.

Tästä jälleen oppineena ponnistetaan runsaan viikon päästä Kroatiaan ja yritetään hoitaa asiat fiksummin  :afro:

T: Martti

Ps. Isosti onnea Samille! Upeaa suorittamista koko kauden ajan ja hieno veto vielä vikassa kisassa!
TeknoRC Team Driver

Poissa JUkka-san

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Lopputulokset Finnish Open IV, Vantaa 2017
« Vastaus #3 : 22.08.17 - klo: 18.08 »
Kiitos Fullspeedin porukoille kisojen järjestämisestä! Rataryhmä oli tehnyt erinomaista työtä, ja rata tarjosikin vauhtia ja hyviä ohitusmahdollisuuksia. Kasteluryhmän työkin onnistui hyvin, harmittavasti kommunikaatio ei toiminut kovin hyvin polttisten semi-B:n kohdalla kun aikataulu venyi teknisen kympin takia, ja vesisade alkoi kymmenen minuuttia ennen lähdön loppua  :wink:

Rata oli aamusta mukavan tasainen ja nihkeän kostea, pitkästä aikaa Lavangon radalla pystyi ajamaan täysiä. Ajoin ekan treenin 4200 mAh akuilla, ja niissä virta riitti hyvään vauhtiin. Tokan treenin ajoin 3200 mAh akuilla, ja niillä ei auto kulkenut enää riittävästi. Pikkuakut sopivat siis vain huonolle pidolle.

Aika-ajot olivat taas normaalia tekemistä, kaksi ensimmäistä onnistui hyvin, paitsi molempiin tuli yksi nostajan apua tarvinnut kaato. Vauhti kärjessä on niin tasaista että sijoitus putoaa aika radikaalisti. Vikaan aika-ajoon sain ajettua varovaisesti viisi minuuttia pyörillään. Se riitti seitsemänteen ruutuun finaalissa.

Finaalit olivat tasavarmaa suorittamista, muutaman ensimmäisen kierroksen jälkeen olin saanut ajettua itseni viimeiseksi, ja sieltä nousin viidenneksi. Toisen finaalin keskeytin autorikkoon.

Toisessa finaalissa nähtiin ehkä kauden näyttävin ohitus. Hyvärinen pääsi sisälinjalta pääsuoralle ja tuli keulien pääsuoralla Suokkaan ohi!

Sitten vaan huoltamaan kalustoa EM-kisoja varten :cool:



Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • ProRacerShop
Vs: Lopputulokset Finnish Open IV, Vantaa 2017
« Vastaus #4 : 23.08.17 - klo: 21.16 »
Kasteluryhmän työkin onnistui hyvin, harmittavasti kommunikaatio ei toiminut kovin hyvin polttisten semi-B:n kohdalla kun aikataulu venyi teknisen kympin takia, ja vesisade alkoi kymmenen minuuttia ennen lähdön loppua  :wink:

Tämäpä perin erikoista, että toisissa FO kisoissa on kymppejä ja toisissa ei...   ...voisko oikeasti nämä asiat huomioida sarjasäännöissä tai sitten pelin henki on rento, eli annetaan kaverin korjata jos pieni vika.

Siis tämä ei nyt varsinaisesti liity Fullspeedin järjestämään kisaa, eikä sen organisaatioon, enempi "kattojärjestöön" liittyvä case :D
ProRacerShop.net | ProRacerOptions | LS-5 Suomenmestari 2015 | LS-5 SM Hopea 2016 |

Poissa KK9

  • SaloUA
    • Profiili
    • Viander Racing
Vs: Lopputulokset Finnish Open IV, Vantaa 2017
« Vastaus #5 : 23.08.17 - klo: 21.48 »
Kasteluryhmän työkin onnistui hyvin, harmittavasti kommunikaatio ei toiminut kovin hyvin polttisten semi-B:n kohdalla kun aikataulu venyi teknisen kympin takia, ja vesisade alkoi kymmenen minuuttia ennen lähdön loppua  :wink:

Tämäpä perin erikoista, että toisissa FO kisoissa on kymppejä ja toisissa ei...   ...voisko oikeasti nämä asiat huomioida sarjasäännöissä tai sitten pelin henki on rento, eli annetaan kaverin korjata jos pieni vika.

Siis tämä ei nyt varsinaisesti liity Fullspeedin järjestämään kisaa, eikä sen organisaatioon, enempi "kattojärjestöön" liittyvä case :D
Säännöissähän lukee selvästi, ettei teknisiä kymppejä FO:ssa ole ja tästä kyllä kilpailun johtajalle sanoin ja hän myöskin myönsi virheensä!
Kun vaan ihmiset (varsinkin kilpailijat) vaivautuisivat lukemaan säännöt läpi niin vältyttäisiin aika monelta sählingiltä!
Toki tuo tekninen oli juniori kuskin takia ja pääasia, että kaikki saivat ajaa!!
« Viimeksi muokattu: 23.08.17 - klo: 21.58 kirjoittanut KK9 »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Lopputulokset Finnish Open IV, Vantaa 2017
« Vastaus #6 : 23.08.17 - klo: 22.19 »
1) Liimasin KAKSI kierrosta renkaita täysin samalla tavalla kuin ennenkin, eli huolellisesti ja kuminauhoja käyttäen. Kun ne sitten irtosivat vanteilta monta kertaa, niin ajattelin liiman menneen huonoksi kassissa mukana kulkiessa.
Loppujen lopuksi siitä ei tainnutkaan olla kyse, vaan käyttämästäni "brake cleanerista":
http://www.ikh.fi/ru/brake-cleaner-spray-750ml-xxl-tip90514

Älkää siis sortuko samaan kamaan ja käyttäkää ennemmin jotain muuta, kuin tätä roskaa. Jännä juttu, että halvin on surkeaa kamaa  :evil:


Farssi joka nähtiin kolmannessa SM osakilpailussa lavangossa meidän tiimin neljän finalistin kohdalla, johtui juurikin tuosta.


Kasteluryhmän työkin onnistui hyvin, harmittavasti kommunikaatio ei toiminut kovin hyvin polttisten semi-B:n kohdalla kun aikataulu venyi teknisen kympin takia, ja vesisade alkoi kymmenen minuuttia ennen lähdön loppua  :wink:


Tämäpä perin erikoista, että toisissa FO kisoissa on kymppejä ja toisissa ei...   ...voisko oikeasti nämä asiat huomioida sarjasäännöissä tai sitten pelin henki on rento, eli annetaan kaverin korjata jos pieni vika.

Siis tämä ei nyt varsinaisesti liity Fullspeedin järjestämään kisaa, eikä sen organisaatioon, enempi "kattojärjestöön" liittyvä case :D

Säännöissähän lukee selvästi, ettei teknisiä kymppejä FO:ssa ole ja tästä kyllä kilpailun johtajalle sanoin ja hän myöskin myönsi virheensä!
Kun vaan ihmiset (varsinkin kilpailijat) vaivautuisivat lukemaan säännöt läpi niin vältyttäisiin aika monelta sählingiltä!
Toki tuo tekninen oli juniori kuskin takia ja pääasia, että kaikki saivat ajaa!!


Teknisellä kympillä saatiin itkuun purskahtanut 9 vuotias ajamaan semifinaali.
Täysin oikea ratkaisu ja sarjanhan pitäisi olla rento ja joustava jotta aloittelijoilla olisi mahdollisimman helppoa tulla mukaan.
Olisin minäkin halunnut ajaa kuivissa olosuhteissa kyseisen semin, mutta ennemmin odottelen että saadaan juniori myös mukaan.