Tervehdys kaikille,
Isot kiitokset seuramme aktiiveille jälleen hyvän kisan järjestämisestä ja ennen kaikkea rohkeudesta siirtää kisa sunnuntaille kun ennuste oli todella heikko lauantaita ajatellen. Siirtäminen ei koskaan ole se mielekkäin tehtävä mutta tällä kerralla se oli ainoa oikea päätös ja rajusta kuurosta huolimatta saimme ajaa sunnuntain vielä loppuun saakka.
Oma takki alkoi olemaan tyhjänä tämän kauden osalta jo SM:n kohdalla mutta kauden viimeinen kisa tässä luokassa radallamme oli kuitenkin mielenkiintoinen ja hieno. Toivottavasti Joonaksen ja Arin osallistuminen sähkökapinoihin tuo sarjaamme enemmän kuskeja myös sähköjen puolelle.
Itselleni kisassa tuli muutama tekninen haaste vastaan ja koska vinkkejä ei voi koskaan saada liikaa, niin jaetaan ne tässä:
1) Liimasin KAKSI kierrosta renkaita täysin samalla tavalla kuin ennenkin, eli huolellisesti ja kuminauhoja käyttäen. Kun ne sitten irtosivat vanteilta monta kertaa, niin ajattelin liiman menneen huonoksi kassissa mukana kulkiessa.
Loppujen lopuksi siitä ei tainnutkaan olla kyse, vaan käyttämästäni "brake cleanerista":
http://www.ikh.fi/ru/brake-cleaner-spray-750ml-xxl-tip90514Älkää siis sortuko samaan kamaan ja käyttäkää ennemmin jotain muuta, kuin tätä roskaa. Jännä juttu, että halvin on surkeaa kamaa

2) Auto oli levoton ja huomattavasti huonompi ajaa kuin edellisenä viikonloppuna sekä olin hidas. Tein lukuisia säätöjä yrittäessäni korjata ongelmaa mutta en saannut autoa toimimaan. Tervon ja Roinen kommentoidessa auton näyttävän todella levottomalta etenkin kiihdyttäessä, pääsin kiinni mahdolliseen ongelman aiheuttajaan. Olin arponut kahden diffin ja öljyjen välillä mitä hyväpitoiselle radalle nyt laitan. Olin näemmä päättänyt olla laittamatta mitään ja diffi oli tyhjä...
Noinkin näemmä voi tehdä, jos säheltää oikein kunnolla.
Tästä jälleen oppineena ponnistetaan runsaan viikon päästä Kroatiaan ja yritetään hoitaa asiat fiksummin

T: Martti
Ps. Isosti onnea Samille! Upeaa suorittamista koko kauden ajan ja hieno veto vielä vikassa kisassa!