EuroRC

Kirjoittaja Aihe: Suomen suurin kerho tappamassa kansainvälisen talvisähkökrossin  (Luettu 8516 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Milloin päästään ajamaan?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Milloin päästään ajamaan?

Käyn huomenna allekirjoittamassa vuokrasopimuksen. Radat rakennetaan syyskuun lopussa, viralliset ajot alkavat lokakuun alusta ja jatkuvat maaliskuun loppuun. Radat puretaan huhtikuun alussa.
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hienoo Remppa....💪💪
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Jolokkonen

  • JoeUa admin
    • Profiili
Hienoa Remppa ja kumppanit uusista harrastetiloista!

En enää jaksa ymmärtää tätä kitinää harrastetiloista / radasta. Pieni porukka tekee todella kovan työn hommatessa talveksi harrastetilat suurelle joukolle harrastajia ja kiitos on tätä luokkaa. Monellakohan on oikeasti tähänkin ketjuun vastanneista kokemusta vastaavanlaisesta (kannattavasta) järjestötoiminnasta kuin Reijolla ja Vesalla?

Itselläni on sellainen mutu-tuntuma kehittymisestä, että hyvässä ajoseurassa, harrastetiloissa- ja hyvän ilmapiirin vallitessa kehittymistä tapahtuu radan pintamateriaalista riippumatta.

Toivottavasti myös Joensuuhun saadaan taas ensi talveksi katto päänpäälle ja päästään harrastamaan hyvässä hengessä  :smiley:
Team Associated - KO-Propo - Reedy
www.joeua.fi   www.rcm.fi    www.vatupassi.fi

Poissa jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Jolokkoselle💪💪💪
Näinhän se vaan on.
Minulle rc autoilu on 24% sosialista toimintaa ja 75% rakentamista  ja 1% kilvan ajamista.
Harrastus vuosia on muutama kertynyt ja täytynee muistaa että onhan tämä minulle ja monelle elämäntapa jo.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa pohjankukko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Hienoa että päästään ajamaan, oli se alusta mikä tahansa, ja ajokin tyyppi mikä tahansa.
Eiköhän sinne kaikille tasoille saada hyvä paikka harrastaa. Ja omakin matka lyheni ajallisesti sen 30min suuntaansa, ja se on paljon se.
FullSpeedRC
Tekno EB410

Poissa Ender

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Mukava huomata, että foorumi on taas herännyt eloon. Tämä on mielestäni hyvä paikka keskustella siitä, miten kehittää tätä harrastusta. Mua ei haittaa, vaikka välillä keskustelu välillä vähän karkaakin… Tästäkin ketjusta voi löytää paljonkin hyviä pointteja ja eri näkökulmia. Esim. Potskin, Vesan ja bcanin kirjoituksissa on paljon ajateltavaa. JoukoH:lta hyvä ja uskalias avaus – Pieni provoaminen sai hyvän keskustelun aikaiseksi.

Monien kommenteissa paistaa hieman taustalla se, ettei tätä lajia mielletä kilpaurheiluksi. Omasta mielestäni kyseessä on kuitenkin myös vakava laji jossa kilpaillaan ihan tosissaan maailmalla ja pienellä osalla on varmasti tarkoituksena saada tästä vaikka ammatti.

Juuri nämä lajin erittäin vakavasti ottavat ovat juuri niitä jotka vievät esim. näitä harrastuspaikkoja eteenpäin. Kyllä näiden mielipidettä pitää kuunnella enemmän kuin itseni kaltaista tavallista kerhokisailijaa.

Toinen ryhmä on sitten nämä seura-aktiivit (mm. Remppa, niemis, Pepess, Ruusperi…) ilman näitä tästä harrastuksesta ei tulisi mitään. Heidätkin täytyy pitää tyytyväisenä  :wink:
Capricorn Lab C801 | Capricorn Lab C02 | Kyosho IGT2 | Novarossi | Xray T4 2014 | Yokomo YZ-2
THECar White Edition LV | Alpha

Poissa TOMMI

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Onpa lähellä ajopaikka nyt. 5 min töistä.

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tämä on paras uutinen pitkään aikaan!

KIITOKSET rokeasta päätöksestä ja saan jälleen nauttia SC-autolla harjoittelustani  :afro:


Moi,

Yksi peruste päätökselle oli nimenomaan kustannukset. EOS-mattojen myötä käyttäjien määrä romahti Bunkkerissa varsinkin, kun paljastui, että rengaskulut olivat ennakkotiedoista poiketen tähtitieteelliset.

Nyt ollaan kuultu huhuja uudesta kestävämmästä renkaasta EOS-matolle, mutta factaa ei ole vielä tiedossa.

Erittäin suuri osa niistä, jotka haluavat ajaa liukkaammalla alustalla ripusti hanskat naulaan EOS-mattojen myötä.

Mielipiteitä on monia, sen vuoksi halutaan kokeilla betonia ja nähdä oikeasti, minkä verran on kävijöitä. Harrastajamäärät lopulta ratkaisevat ja jos kävijöitä ei ole niin EOS-mattoja harkitaan uudelleen.

Tosiaan huhut uudesta ajopaikasta pitävät paikkansa, mutta emme ole julkistaneet asiaa vielä 100% varmana, ennen kun vuokrasopimus on allekirjoitettu. Periaatteessa kaikki on selvää rahoitusta myöten, mutta muutama asia vaatii vielä tarkennusta.

Paikka olisi Hakkilassa Vanha Porvoontie 231:ssa, Vantaa. Sinne on tulossa 2 rataa: touring ja krossi

Sikäli kun uusi paikka saadaan, ratamaksut ovat edelleen maltilliset:
kertamaksu 10€ viikolla
kertamaksu viikonloppuna 15€, koko viikonloppu (la-su) 20€
kk maksu jäsenille 45€/kk
kausimaksu jäsenille loka-joulukuu 120€

Kerhon ulkopuoliset vain kertamaksulla tai jos muuten sovitaan

t.Reijo Mattila
pj/Fullspeed RC
TeknoRC Team Driver

Poissa JiiIii

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kovalla pidolla ajamista pääsee nyt treenaamaan myös Lavangossa. Turffiradalle on ilmestynyt profiili kymppikrossareille, samalla on mattojen saumoja tasoiteltu ja kannettu vähän esteitä radalle. Saumojen liitoksissa vielä paranneltavaa, mutta harvoin nuo autot niistä saumoista enää kaatuu.

Ainakin Minispikelle ja Blockille voi ajaa täysiä, muista renkaista ei kokemusta.
I race what ever the marketing department tells me is fast.

Poissa bcan

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Itsekseni ja joskus muutaman muun harrastajankin kanssa on tullut mietittyä että pitäiskö RC autoilijoiden kesken olla jonkinlainen eri seurojen ja jopa luokkien edustajista koottu sopivan kokoinen porukka joka voisi yhdessä miettiä ja keskustella mitä asioita voisi parantaa jotta saataisiin tapahtumaan edistystä eri osa-alueilla.
Toki meillä on AKKn lajiryhmä mutta totuuden nimissä sieltä ei tänne tasolle paljoa ole viime vuosina konkreettista tullut, syytä en tiedä.

Kuten Enderkin totesi tällaiset keskustelut on toisaalta ihan hyviä mutta mitä näistä jää käteen ?
Kehittämistä eri asioissa olisi varmaan monellakin seuralla ja monet tekee asioita eri tavoin, jossain varmasti jotain juttuja tehdään paremmin ja niistä kun saataisiin tietoa muillekkin niin päästäisiin taas muutama askel eteenpäin. Usein useamman huonommankin idean oikealla tavalla yhdistäminen tuottaa todella toimivia lopputuloksia mutta kaikki tuollainen tekeminen tapahtuu nykyää seurojen sisällä.

Tämä ihan vaan ajatuksena vaikka offtopikin puolelle menikin, käytännön toteutus oliskin sitten eri asia jos edes tarpeellinen koska nykyisinkin pärjätään mutta ainahan voi asioita koittaa parantaa ja edistää

T:Tero
| TeknoRC.fi | TeknoRC NB48.3 | Tamiya M-07 | TeknoRC EB410 |

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Pienoisautoilun ajankohtaispäivät pidetään taas marraskuussa, 11.11. lauantaina Vantaalla AKK-motorsportin tiloissa. Paikelle toivotaan jokaisesta kisoja hamuavasta seurasta henkilöitä, jotta avoimia kalenteriasioita voidaan ratkoa. Miksipä ei tuollakin voisi isolla porukalla esittää asioita meille lajiryhmään käsiteltäväksi.
Destiny | Reedy | Xenon | JFT | V*DZN | Nosram | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | RC Dynamics

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Jouko se latelee omia totuuksiaan ku vettä vaan. Eipä oo paikkakunnan vaihdos miestä muuttanu. Metriäkään et oo koskaan pikkuautolla ajanu, mutta tiiät tasan tarkkaan kuinka pikkuautolla opitaan ajamaan...  Just :roll:

Pirkanmaalla hyvin muistetaan kuinka paljon rakastat hallituksen kokouksia millon mistäkin jonnin joutavasta ja  nyt on Fullspeed hallitus tehny päätöksen sisäradan pinnasta, luulis sitä kunnioitettavan. Jos ei kelpaa aina voi aina muuttaa seuraavaan kaupunkiin.

Vieläkö Joukolle löytyy tästä maasta kaupunkeja, missä ei olisi kylvetty suolaa peltoon. :shocked:

Itse en osaa/halua ottaa faktojen pohjalta kantaa kysymykseen betoni/matto, mutta yleisesti totean, että olkaa tyytyväisiä, että harrastuspaikka löytyy ja joku/jotkut jaksaa tehdä pyyteetöntä työtä sen eteen. Täältä "kaukaa" katsottuna, tuntuu koko keskustelu jonninjoutavalta p-jauhamiselta. Ainahan se on niin, että kaikkia ei voi tasapuolisesti miellyttää, vaikka kuun hakisi taivaalta.

Hienoa, että Fullspeed saa harrastuspaikan kuntoon, varmaan tulee otettua pikkuautokamat taas mukaan työreissuille! :cheesy:
Flying Calacucco

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Onpa lähellä ajopaikka nyt. 5 min töistä.

Joo, mä katoin google mapsista että mul tulee duunista 800m / 1min matkaa radalle..!  :grin:
Voi vaikuttaa ens talven touhuihin aika positiivisesti.

Hienoa Remppa ja muut aktiivit!
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tämä on paras uutinen pitkään aikaan!

KIITOKSET rokeasta päätöksestä ja saan jälleen nauttia SC-autolla harjoittelustani  :afro:




Sit vaan pikaisesti organisoimaan kotikisaa 1. betonijaksolle.
Dex8, DESC410R,  DEX210, DESC210R, E-maxx , Axial SCX10

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Mitä tohon pitoasiaan tulee niin koko kesän on muutama kaveri itkenyt jopa Lavangon polttisradan liukkautta... Pitäis  saada suolaa/ Dustexia tai jotain pitoainetta.... Että ota nyt tässä selvää halutaanko ajaa liukkaalla vai pitävällä alustalla😂

OMA MIELIPIDE !!!

Jollain matolla. Poistuu pitoaine keskustelu ja ei mene kisat munille yhden iskarin leviämisen takia. Mitä rengas kulumaan tulee valitaan renkaat mitkä kestää.
JQRacing

Poissa micsa.fi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Mielipiteitä on monia, yritän tuoda tässä jotain sellaisia pointteja joita ei olisi vielä keskustelussa tullut esiin.

Itse odotan positiivisellä mielenkiinnolla betonialustaa. Betoni- ja kaakeli/laattapinnat eroavat aina toisistaan, riippuen vähän siitä kuinka huokoista/karkeaa betoni on. Aiemmista kisaradoista ainakin Nokialla betoni saatiin toimimaan hienosti ja siinä oli yllättävänkin kova pito. Myös Tiksissä tilanne parani ensimmäisen talven jälkeen aivan oleellisesti kun keksittiin uusia keinoja (tolu, primer) kaakelin pidotukseen. Toki rata pitää aina huoltaa ja iskarivahingot tuovat aina pitovaihtelua.

Mattotyyppejä on myös monenlaisia. Minusta EOS-matto on kaikkein huonoin vaihtoehto, tykkäsin itse tennismatosta paljon enemmän koska tennarilla pito edes uusilla Minipinneillä ei nouse niin kiskomaiseksi kuin EOS-matolla. Tennarilla pystyi myös ajamaan kuluneilla, slicksiksi menneillä renkailla koska matto on niin karkeapintaista että jopa sileä rengas pitää lämmettyään. EOS-matolla piikin mentyä matalaksi autosta hävisi vetopito aika lailla kokonaan, jolloin edes jonkinlainen tavoitteellinen säätäminen ja treenaus vaati aina uudet renkaat.

Henkan pointti siitä, että valitaan sopivat renkaat kulutuksen tasapainottamiseksi on myös hyvä. Tähänhän pyrittiin viime talvena testaamalla erilaisia rengasmalleja, kuten Schumin Blockit, Venomit buggyissä ja Traxxaksen renkaat SC-sarjassa.  Ongelmana vaan on, myös kisat pitäisi tällöin ajaa vastaavalla rengastyypillä.

Tästä tulee loistava talvi PK-seudun RC-autoilulle! Joko voidaan aloittaa ratojen rakentaminen?

Shepherd | Xray | Gizmo | Durango | Savöx | Sanwa

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Joko voidaan aloittaa ratojen rakentaminen?

Ratojen rakentaminen aloitetaan syyskuun lopulla siten, että ovat valmiita 1.10.

Pyrin järjestämään tutustumistilaisuuden jossakin kohtaa syyskuun alkupuolella.
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa Mr-Chat

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Tällainen osui silmään kun katteli Hudy-areenan sivuja:

https://www.facebook.com/HudyArena/photos/a.494905503853672.119335.494531220557767/1638946669449544/?type=3

Ei oo sielläkään EOS-ryijyä enää,, vaan rata jollainen olisi mahdottoman komea myös suomessa!!!

Saviradat sisällä 1/10 ja 1/8 sähkövehkeille!!!
TEKNO RC SCT410.3 #8 | Agama A8 EVO | Tamiya M05 #84
Team TEKNORC Finland http://teknorc.fi/

Poissa Potski

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tällainen osui silmään kun katteli Hudy-areenan sivuja:

https://www.facebook.com/HudyArena/photos/a.494905503853672.119335.494531220557767/1638946669449544/?type=3

Ei oo sielläkään EOS-ryijyä enää,, vaan rata jollainen olisi mahdottoman komea myös suomessa!!!

Saviradat sisällä 1/10 ja 1/8 sähkövehkeille!!!

Moi,

Ikävä tuottaa pettymys, mutta kyllä ne matot siellä edelleen on. Eri hallissa vaan. Pappa Hudy on vaan sen verran kova jätkä että kun näki tarpeen savibaanalle, pykäs uuden hallin vanhan viereen ja sinne savibaanat.

Hienoahan savella olis sisällä ajaa, mutta ei sekään ihan ongelmattomaksi alkanut muodostua kun sitä tuohon Fullspeed tulevaan halliin alustavasti selviteltiin.

Samppa

Poissa FLANA64

  • PRCA
    • Profiili
Mitä tohon pitoasiaan tulee niin koko kesän on muutama kaveri itkenyt jopa Lavangon polttisradan liukkautta... Pitäis  saada suolaa/ Dustexia tai jotain pitoainetta.... Että ota nyt tässä selvää halutaanko ajaa liukkaalla vai pitävällä alustalla😂

OMA MIELIPIDE !!!

Jollain matolla. Poistuu pitoaine keskustelu ja ei mene kisat munille yhden iskarin leviämisen takia. Mitä rengas kulumaan tulee valitaan renkaat mitkä kestää.

Komppaan Henkkaa 110% sti.
Matolla kiitos. Ja renkaat siten ettei ole hyppyturistia.
Petteri Langenoja

Poissa Metsäläinen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
No hyvä että ilmoitettiin ajoissa tosta betonista niin ei tarvii hommata mitään autoakaan talveksi.
Jos asiasta jotain positiivista pitää hakea.

Muutetaan tätä hieman. Ei tarvitse hommata mitään krossiautoa.

Tällainen osui silmään kun katteli Hudy-areenan sivuja:

https://www.facebook.com/HudyArena/photos/a.494905503853672.119335.494531220557767/1638946669449544/?type=3

Ei oo sielläkään EOS-ryijyä enää,, vaan rata jollainen olisi mahdottoman komea myös suomessa!!!

Saviradat sisällä 1/10 ja 1/8 sähkövehkeille!!!

Siellä tuskin on edes harkittu radan pinnaksi betonia.
Suomessa ei olla mitenkään kiinnostuneita siitä mihin suuntaan krossi puoli muualla maailmassa on menossa.
Se on suoraan sanottuna aika säälittävää.
Eurorc | Team Associated B64D | Gmade Komodo | Vaterra Ascender Wrangler | Hobbywing | Highest | Gens ace | SpektrumRC |

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Säälittävää on myös se, että koko Suomen krossi- ja turistimaailma sekä talven, että kesän osalta nyt ja tulevaisuudessa näyttää romahtavan kun pk-seudun talvipaikka on varmistumassa. Ilman talvipaikkaa mitään ongelmaa ei ilmeisesti olisi ollut?
Dex8, DESC410R,  DEX210, DESC210R, E-maxx , Axial SCX10

Poissa Tony_L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Eihän mattoa ole suljettu kokonaan pois tältä talvelta. Jos löytyy renkaat jotka kestää matolla ja niillä ajetaan myös wj kisa niin ehkä matot tulee siinä kohtaa takaisin. Onhan se kuitenkin helpoin alusta ylläpitää.

Halliin on varmaan kumminkin tulossa eos matto toiselle radalle niin kyllä Suomessakin päästään vielä eossia treenaa jos haluaa.
D817

Poissa Metsäläinen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Säälittävää on myös se, että koko Suomen krossi- ja turistimaailma sekä talven, että kesän osalta nyt ja tulevaisuudessa näyttää romahtavan kun pk-seudun talvipaikka on varmistumassa. Ilman talvipaikkaa mitään ongelmaa ei ilmeisesti olisi ollut?

Keskustelu tuli ajankohtaiseksi tietenkin silloin kun talvipaikka on löytynyt. Erittäin hienoa on että paikka löytyi!! :azn:
Henkilökohtaisesti harmittaa toi betoni alusta, koska odotin  kovasti pääseväni ajamaan krossia matolla.
Eurorc | Team Associated B64D | Gmade Komodo | Vaterra Ascender Wrangler | Hobbywing | Highest | Gens ace | SpektrumRC |

Poissa Potski

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Eihän mattoa ole suljettu kokonaan pois tältä talvelta. Jos löytyy renkaat jotka kestää matolla ja niillä ajetaan myös wj kisa niin ehkä matot tulee siinä kohtaa takaisin. Onhan se kuitenkin helpoin alusta ylläpitää.

Halliin on varmaan kumminkin tulossa eos matto toiselle radalle niin kyllä Suomessakin päästään vielä eossia treenaa jos haluaa.

Moi,

Siinähän se kombo tulikin. Kyllähän tuo aika pitkälti tarkoittaa että tää kausi mennään näillä, tulevaisuudessa tilanteen mukaan. Wj kisa tulee hirveällä vauhdilla joka vuosi, jotta siihen löytyisi rengas joka toimii ja joka on järkevä sarja organisaation kannalta, pitäisi rengasta päästä testaamaan. Jokainen muistaa mitä kävi viime talvena kun mentiin suoraan "maailmalta" tulleiden testitulosten pohjalta. Tuota "the rengasta" tulisi saada myös riittävä määrä Suomeen ennen ajettavaa kisaa. Jotta rengasta pääsis testaamaan pitäis olla paikka testata.

Eikä siinä sen kummempaa nyt mennään näin ja jokainen valitsee sitten itselleen mieleisen harrastusmuodon.

Samppa

Poissa jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Onhan siinä se turistirata missä on ja tulee olemaan matto.
Eihän se turisti autoilu ole mitenkään poikkeava ole muutakuin ne muutamat hyppyrit siellä ja täällä.
Ja sitten se että onko se mitäs tapahtuu maailmalla se ainoa ja oikea suuntaus??
No katsotaan ajetaanko seuraavat mm kisat matolla. Krossiltahan se ei näyttänyt kuin ne Jaabanissa ajoivat kisan..
Oncarpet olis luokan oikea nimitys eikä offroadia jos mennään maton päällä.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Jerry, wanhanliitonmiehille järjestetään ikäkausikisoja. Niissä, ainakin Vaasassa ulkomaisten kuskien mukaan, ollaan ajettu radalla jolla ei ole pitoa ollenkaan. Ensikerralla sinne?
Missään uusissa kisavideoissa ei enää näy ratoja, joiden pito olisi huono. Kai se jotain kertoo lajin suunnasta?

Edelleen, hienoa että talveksi on rata  :smiley:

Poissa jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ainahan on turisti lajike😂😂
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂