Future-RC

Kirjoittaja Aihe: Suomen suurin kerho tappamassa kansainvälisen talvisähkökrossin  (Luettu 21470 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa micsa

  • PRCA
    • Profiili
Kai Jouko ny osallistuu pikkusen reilummin kun kolmannelle radalle haetaan rahoitusta?

Jouko on varmaa jo siirtynyt seuraavalle paikkakunnalle kitisemään rataolosuhteista....

Mut onko tuon radan käyttöasteesta nyt saatu mitään tilastointia, onko radan käyttö betonin myötä lisääntynyt vai vähentynyt?
Olin lukevinani että bunkkerin matot tais vähentää käyttöastetta...

Poissa mustikka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Se käyttöasteen vähyys mielestäni johtui oikeastaan lähinnä paikasta omalla kohdalla. Sen takia ei varmaankaan muutkaan ole siellä niin paljon ajellut.
Tekno: EB48.3, EB48.4, EB410, Xray XB9, Yokomo BD7

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Mut onko tuon radan käyttöasteesta nyt saatu mitään tilastointia, onko radan käyttö betonin myötä lisääntynyt vai vähentynyt?
Olin lukevinani että bunkkerin matot tais vähentää käyttöastetta...

Ei ne matot ollut pääsyynä, sijainti ja sietämätön kylmyys oli varmaan suurempia syitä.
Eurorc  Hobao Hyper VSE Pro | Axial SCX10 II | Gmade Komodo | Hobbywing | Highest | Gens ace | Futaba

Poissa Bnito

  • PRCA
    • Profiili
Eikö helpoin ratkasu ois vaan ajaa puolet talvikaudesta betonilla ja puolet matolla niin kaikki sais ajella mieleisellään alustalla. Toki jos rahkeet riittää molempien ratojen laittamiseen niin eikai siinä sit mitään ☺

Poissa tvih

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vähän jälkijunassa eksyin tähän ketjuun, aiemmin lähinnä tuolla SC-Facebook-ryhmässä asiaa lyhyesti kommentoinut. Mutta josko tähän omaa näkökulmaa vähän laajemmin (lue: novellimittaisesti) vaikka se keskimäärin ehkä kiviä kiinnostaa.

Minihistoriikki omasta taustasta: minähän olen vielä varsin uusi tässä hommassa. Ekat autot (B5M, pikku-Traxxas ja SC10) ostin 2014 loppuvuodesta, ja sinä talvena ajoin kohtuullisesti, mukaan lukien kaksi klubikisaa. Sen kevään jälkeen oli kuitenkin aika hiljaista tähän kesään saakka, talvisin en ajanut ollenkaan - liikuntakilpaharrastus vei ajan. Nyt sitten pahan treeniloukkaantumisen katkaistua urheilu-uran ajoin tänä kesänä varmasti enemmän kuin edeltävänä harrastusaikana yhteensä, ja olen kahteen "kansalliseen" kisaankin tässä syyspuolella viimein saanut osallistuttua.

Kun silloin ihan uutena kuskina Jyväskylän sisäradalla ajelin - voi kun olisi semmoinen luksus edelleen, niin pieni kuin se rata olikin - niin kyllähän se liukkaus välillä harmitti. Tosin enemmän se, että välillä luisti, välillä ei, eikä sitten aina osannut "diilata" kun ei ollut ajotaitoa. En kyllä silti mitään absoluuttista pitoa kaivannut silloinkaan. Kuitenkin toisin kuin Jouko tuolla huuteli, kyllä se on niin että kehittyäkseen pitäisi ajaa nimenomaan monenlaisilla alustoilla, ja taitoa sekä opettelua vaatii jokainen ratapintatyyppi ja samoin autotyyppi (joten ihan turha vinoilla niistä SC-autoistakaam, ei ne buggyt mitään jumalten laitteita ole). Kaikki ajaminen on plussaa oppimisessa hyväksi, monipuoliseksi kuskiksi. Itsekin kun sitten harmittelujen jälkeen pääsin ulos savelle ajamaan niin johan heti huomasi miten se sopiva liukkaus oli itselle vain ja ainoastaan ajonautintoa lisäävä tekijä offroad-autolla. Ja vaikken hyvä kuski ole vieläkään, ei vaihteleva liukkaus enää ole merkittävä ongelma.

Mitä sitten tulee offroadiin matolla, en sitä henkilökohtaisesti oikein ymmärrä. Taitoa toki vaatii ja kehittää sekin, mutta ei se ole offroadia jos ajetaan kuin kiskoilla. Ei mulla ole mitään esim. touringia vastaan, nykyään VTR-auto löytyy ja Mini samoin, kivoja ovat ajaa ja oppii ajamista kaikilla. Mutta se on silti onroadia, asia erikseen. "Kyllä betonilla ajaminen muistuttaa enemmän driftausta kuin krossia" on aika käsittämätön kommentti. Mitä se krossi sitten oikein on olevinaan tuolla logiikalla? Voi käydä vaikka Lucas Oilin 1:1-offroad-kisavideoita katsomassa ja miettiä paljonko siinä onkaan sitä pitoa. Suditaan n. 100% ajasta. En ymmärrä miksi ostaa WRC-auto jos haluaa ajaa formulaa. Tietysti jos ei halua mitään yhteneväisyyttä 1:1-kisojen kanssa niin se sitten erikseen, mutta miksi sitten edes kutsua touhua offroadiksi tai krossiksi? Näin ilman paikallista sisärataa olevana, kyllä sitä matolla mieluummin ajaisi kuin ei ollenkaan. Mutta kyllä se betoni/kaakeli/mikälie liukkaampi olisi äärettömästi kivempaa vielä. Enkä sano etteikö jokin alusta voi olla koko ajan liiankin liukas - tottakai voi. Itse en kuitenkaan rajallisella kokemuksellani ole vielä semmoiseen törmännyt. Offroad on kuitenkin perinteisesti ollut liukkaiden ratojen touhua, joten en ymmärrä miksi sitä väkisin (ihan maailmanlaajuisestikin) yritetään muuttaa joksikin ihan muuksi. En minäkään ala jääkiekkoa pelaamaan, ja vaadi sitten, että jatkossa vaikkapa mailoina pitäisi käyttää pesismailoja.

Sitten tuo kansainvälisyys. Onko laji olemassa vain niitä varten, jotka voivat kilpailla ulkomailla arvokisoissa? Joukon käsitys ainakin tuntuu olevan, että on. Itse näkisin että nämä "huippukisaajat" ovat kuitenkin se pienin marginaali tässä marginaalilajissa, ja kotimaan toiminta itsessään on se tärkeämpi asia. Veikkaisin että useimmille tämä on kuitenkin lopulta vain kiva harrastus. En nyt osaa sanoa miten moni tykkää vaikka siitä betonista enemmän kuin matosta ja näin, mutta jos enemmistö tykkäisi betonista, niin olisiko järkeä uhrata enemmistön harrastusilo niiden muutaman arvokisaajan tähden? Vaikka näillä kisaajilla onkin oma tärkeä panoksensa lajille annettavana, ei se auta jos harrastajakunta kutistuu viemällä lajia suuntaan, jota enemmistö ei syystä tai toisesta halua. Loppujen lopuksi se perusharrastaja kuitenkin mahdollistaa rahallisesti sen radan - ja sen puoleen alan kauppiaiden ja valmistajien - olemassaolon, että se huippukin voi ajella.

Tämä on kuitenkin kuten sanottua marginaalilaji, ja siinä missä Selänteet sun muut ovat vetäviä tähtiä omissa lajeissaan, ei RC-puolen huippunimet sano keskivertojampalle mitään ja tuskin ihan hirveitä määriä uusia harrastajia itsessään lajin pariin tuovat. Itsellenikin suurin osa Suomen huipuista on edelleen täysin tuntemattomia, hyvä jos nimen tunnistan. Osaltaan tämän takia kv-kisaajat ovat aloittelijoiden kannalta ehkä vähän niin ja näin. Jos trendi onkin johonkin suuntaan ulkomailla, ei puhtaasti siltä pohjalta pitäisi asioita täällä muuttaa. Valtaosa Euroopasta (ja muusta maailmasta) tykkää enemmän futiksesta, ei se tarkoita etteikö täällä lätkä olis edelleen ykkönen, ja sitä rataa.

En osaa sanoa oikein mitään ratojen ylläpitokustannuksista, mutta kyllä itsellä ne käyttökustannukset on iso tekijä. Ratamaksu ei voi olla kohtuuton (mitä esim. joku mielestäni 100€/kk/henkilö olisi). Lisäksi mulla on edelleen ajokunnossa silloin aloittaessani ostamani minipin-renkaat sekä crossarissa että tuuppicorrissa. Jos tarttis ostaa joka ikiseen kisaan uudet renkaat kisan yhteydessä kuten ainakin yhdessä kommentissa haikailtiin, nousis ainakin meikäläisen rengaskulut melkoisella potenssikäyrällä, nyt kun kisoissa on alkanut käymään. Ja sitä myötä myös kisaosallistumisen kokonaishinta.

Osallistuin Turussa SC-osakilpailussa sekä tuuppi- että nelivetoluokkiin. Jos olisi pitänyt ostaa uudet kumit ja insertit, niin se olisi tuplannut reissun kokonaiskulut. Olisi kyllä luultavasti jäänyt lähtemättä näin työttömän budjetilla. Jos kävisi muutamassakin kisassa kauden mittaan, niin renkaita kertyisi nopeampaa kuin ehtisin niitä kuluttamaan, koska ei sitä paikallista sisärataa ole. Ja kesän osalta ulkorenkaatkin kuluvat Murskaamontiellä tooooodella hitaasti, mikä toki on vain hyvä asia. Toisilla on toki laittaa isompiakin summia juokseviin kuluihin, kuten oli mullakin silloin aloittaessani. Mutta aina kun harrastamisen hinta nousee, niin aina myös joku tippuu kelkasta. Lajin vähäisen harrastajamäärän huomioiden ei hirveästi sitä porukkaa paranisi matkan varrelle tiputella. Täällä Jyväskylässähän esimerkiksi tilanne on nykyään muutenkin lähinnä tasoa "haloo, onko täällä ketään?"

Hienointahan tottakai olisi jos kaikille löytyisi se sopiva mieluinen rata läheltä, ja ajoseuraa sinne. Mutta ei tunnu näin olevan edes jenkeissä, tuossa RC-harrastuksen luvatussa maassa, saati täällä. Joten skene on pakostikin kompromissejä täynnä.

Aika monta kommenttia mihin piti jotain kommenttia jäi nyt huomiotta, mutta johan tästä nytkin tuli keskivertokirjan mittainen sähellys, josta kukaan ei ota mitään tolkkua taas muutenkaan. En ole ikinä osannut ilmaista itseäni ytimekkäästi ilman, että liikaa olennaistakin jää pois.

Poissa JaniR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Eiku hienosti ymmärrettävässä muodossa toi on, ainaki tämmöselle keskivertopellelle!

-J-

Poissa jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tvih.
Jos mää olisin tuon tekstin kirjoittanut niin saisin niin paljon pashkaa niskaan😉😉
Siis juttuhan on se että kuin aletaan kutsua matolla ajamista krossiksi niin se minua eniten naurattaa.
Sehän on hyppyturistia tai offcarpenttia 😁😁
Se on vain näin että valitettavan moni ei ajele betonilla ja moni ei ajele matolla.
Itse kuin olen 4 vuosikymmenellä akannut rossia niin voin kertoa että itse pidän siitä että mutkavauhti on hitaampaa kuin pääsuoralla.
En minä pelkää renkaiden kulutusta koska ajan niin vähän.
Noh nyt tulee fullspeediin matotkin, katsotaan miten tää muuttaa kuvioita siellä harrastuspaikalla.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
"Kyllä betonilla ajaminen muistuttaa enemmän driftausta kuin krossia" on aika käsittämätön kommentti. Mitä se krossi sitten oikein on olevinaan tuolla logiikalla? Voi käydä vaikka Lucas Oilin 1:1-offroad-kisavideoita katsomassa ja miettiä paljonko siinä onkaan sitä pitoa. Suditaan n. 100% ajasta.

Lucas oil kisat on driftausta hiekalla. Suomi ainoa maa jossa ajetaan krossia betoni radoilla ja ikävä kyllä rc autojen valmistajat ei ole tätä ottaneet huomioon. Vaikka Suomi onkin maailman keskipiste, krossi puolella kehitys on menossa kovapitoiseen suuntaan. Liukkaille radoille joutuu kohta hankkimaan kaluston museosta. :wink:
Eurorc  Hobao Hyper VSE Pro | Axial SCX10 II | Gmade Komodo | Hobbywing | Highest | Gens ace | Futaba

Poissa jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ja sitäkin ihmettelen että miksi sliksirengas ei saanut tuulta alle kuin nehän testattiin todettiin hyviksikin??
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa IIVONEN

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Autourheilun harrastamisessa ja kilpailemisessa on aina ongelmana että se maksaa.  Rahan kulumisessa syynä on se että laji on hyvin paljon kiinni  välineistä. Vähän tuntuu joskus muihin urheilulajeihin verrattuna siltä että miksi
pienoisautoilun täytyy olla sosiaalitoimen alainen urheilulaji. 

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Autourheilun harrastamisessa ja kilpailemisessa on aina ongelmana että se maksaa.  Rahan kulumisessa syynä on se että laji on hyvin paljon kiinni  välineistä. Vähän tuntuu joskus muihin urheilulajeihin verrattuna siltä että miksi
pienoisautoilun täytyy olla sosiaalitoimen alainen urheilulaji.
Ja taas tullaan siihen että ratavuokria pitää jonkun muunkin olla maksamassa kuin Jouko ja Iivonen. Ja jotta se toteutuu pitää miellyttää sitä suurta massaa jolle raha jotain merkitsee. Muuten Jouko ja Iivonen on ihan yksin siellä omassa privaatissa ratakeskuskessa maksamassa se 6ke/kk.

Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
Pienoisautoilu on kuitenki se autourheilulaji mitä voi harrastaa vähän pienemmilläkin budjetilla, se kannattaisi ottaa huomioon ennekuin aletaan edes ehdottelemaan että nostettaisiin ratamaksuja satasen kieppeille vaan sen takia että saadaan hommattua se "ainoa ja oikea" alusta missä krossia ajetaan.

Aika suppea olisi WJ sarjakin jos ei liukkailla alustoilla ajettais. Jos oon oikein ymmärtänyt niin Suomessa on kahdella seuralla EOS matot ?

Ja miksi talvikrossin pitäisi olla vain EOS pidolla ajettavaa krossia, harvemmin taitaa Maastosarjassakaan olla vastaavaa pitoa mitä EOS matosta saadaan, oma näkemys on että lähempänä betoniratojen pitoa ollaan ulkoradoilla

Mutta kun maailmalla ajetaan isoa sarjaa EOS matoilla niin Suomessakin pitäisi kaikkien väkisin samaan suuntaan mennä koska se on tällä hetkellä trendinä ja kuuminta hottia

Itseä ärsyttää koko mattokeskustelussa se että asiaa pidetään monen mielestä täysin mustavalkosena molemmin puolin. Näillä harrastajamäärillä pitää sopeutua tilanteeseen, kuunnella harrastajia ja sitten katsoa mihin rahalliset resurssit riittää sen suhteen mikä parhaiten pienoisautoilua vie eteenpäin kokonaisuutena.

Täälläkin pienessä Suomessa kun saataisiin seurat ja harrastajat tekemään enemmän yhteistyötä eikä vaan valitettaisi kun joku asia ei ole niin kuin se parhaiten omaan napaan sopisi niin olisi varmasti paremmat mahdollisuudet saada pienoisautoilua suurempaan rooliin Suomessa. Ja tuon kautta on sitten mahdollisuus parempiin resursseihin kaiken tasoisille harrastajille.

Tää homma on kuitenkin monelle sitä harrastamista, itsellä ei ainakaan kiinnostus riittäisi oman seuran asioita hoitaa, kiertää kilpailuja tai järjestää niitä jos taustalla ei olisi itselle mielekästä harrastusta sekä rahallisesti että ratojen tms. suhteen

Ylläoleva ei ole kenellekkään henkilökohtaisesti tarkoitettu vaan yleisiä omia huomioita nykytilanteesta

T:Tero
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Autourheilun harrastamisessa ja kilpailemisessa on aina ongelmana että se maksaa.  Rahan kulumisessa syynä on se että laji on hyvin paljon kiinni  välineistä. Vähän tuntuu joskus muihin urheilulajeihin verrattuna siltä että miksi
pienoisautoilun täytyy olla sosiaalitoimen alainen urheilulaji.
Ja taas tullaan siihen että ratavuokria pitää jonkun muunkin olla maksamassa kuin Jouko ja Iivonen. Ja jotta se toteutuu pitää miellyttää sitä suurta massaa jolle raha jotain merkitsee. Muuten Jouko ja Iivonen on ihan yksin siellä omassa privaatissa ratakeskuskessa maksamassa se 6ke/kk.

Moniko hiihtokeskus pysyisi pystyssä jos sillä olisi vain jäinen keppimäki?
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Moniko hiihtokeskus pysyisi pystyssä jos sillä olisi vain jäinen keppimäki?

Ei se mäki mihinkään kaadu.

Hakkilan betoniradan liukkaus on aika hämmentävää kun sc auton saa kaatumaan helposti pidosta ja WJ kisakuskien autot nosti kiihdytyksessä eturengasta ilmaan, riippuen oliko slipperi tiukalla ja oliko koneessa tarpeeksi taakia. Pidosta se ei jäänyt kiinni.

Mielenkiinnolla odotan ensitestejä myös eossimatolla, nyt kun sain hankittua sinnekin sopivan asso b6 tuupin. Ennakkoon luulen että tykkään enempi silti betoniradasta, onneksi asso sopii sinnekin. Jos metsäläinen ei halua ostaa joka alustalle eri autoa, kannattaa hankkia sellainen joka sopii eri alustoille. :-)
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa JV78

  • Jäsen
    • Profiili
Autourheilun harrastamisessa ja kilpailemisessa on aina ongelmana että se maksaa.  Rahan kulumisessa syynä on se että laji on hyvin paljon kiinni  välineistä. Vähän tuntuu joskus muihin urheilulajeihin verrattuna siltä että miksi
pienoisautoilun täytyy olla sosiaalitoimen alainen urheilulaji.
Ja taas tullaan siihen että ratavuokria pitää jonkun muunkin olla maksamassa kuin Jouko ja Iivonen. Ja jotta se toteutuu pitää miellyttää sitä suurta massaa jolle raha jotain merkitsee. Muuten Jouko ja Iivonen on ihan yksin siellä omassa privaatissa ratakeskuskessa maksamassa se 6ke/kk.

Moniko hiihtokeskus pysyisi pystyssä jos sillä olisi vain jäinen keppimäki?

Mäillä niin väliä. Afterski.

Hakkilan afterski = hirttäytyminen kotimatkalla Jumbon vessaan. Siis jos pelkkä EOS.

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Mäillä niin väliä. Afterski.

Hakkilan afterski = hirttäytyminen kotimatkalla Jumbon vessaan. Siis jos pelkkä EOS.

Jäiskö henkiin jos ei olis rataa ollenkaan?

no onneks on sekä betoni että eossi!

Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa tvih

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Lucas oil kisat on driftausta hiekalla. Suomi ainoa maa jossa ajetaan krossia betoni radoilla ja ikävä kyllä rc autojen valmistajat ei ole tätä ottaneet huomioon. Vaikka Suomi onkin maailman keskipiste, krossi puolella kehitys on menossa kovapitoiseen suuntaan. Liukkaille radoille joutuu kohta hankkimaan kaluston museosta. :wink:
No asfaltti- ja vastaavilta teiltä poistuessa usein tuppaa olemaan "liukasta" kun kovaa mennään. Sitähän se offroad on. Vaikka WRC-kisatkin ajetaan "tiellä" niin ei se ole todellakaan mitään mattotason pitoa sielläkään. Ei siis mitään järkeä yrittää määritellä offroadia uusiksi tarkoittamaan vain jotain ultragrip-mattorallia jota sen ei alkujaan todellakaan ole tarkoitettu olevan. Ei ne pelkät hypyt offroad-ajotuntumaa tee. Kyllä sen puoleen nykyautot toimivat edelleen aivan mainiosti muullakin kuin raidepidolla. Se, ettei autolla voi ajaa kuin raiteilla liukkaalla radalla ei tarkoita että se ei toimi. Ei niillä ennenkään ole voinut. Eikä pidäkään voida.

Ja kuten sanottua se, että maailmalla haluavat pilata hyvän ajotyylin ei tarkoita, että siihen noin vaan pitäisi alistua tai että se uusi tapa olisi automaattisesti parempi. Ja tuohon kustannusasiaan jäi se vielä mainitsematta, että kova pito tuppaa rikkomaan autoja enemmän kuin vähäisempi pito, varsinkin niiden hyppyjen kera. Ei nyt erityisen kiva ominaisuus sekään.

Poissa HyperReicer72

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Radan pinta matskuihin en ota sen enempää kantaa mutakuin että sillä kannattais mennä millä isot pojat vetää  :afro:

Sitä vaan ihmettelen että nykyään mistään ei voi maksaa mitään ja kaiken pitää olla halpaa ja renkailla pitäis voida vetää koko kausi  :shocked:

Vanhoina hyvinä aikoina ostettiin hiilipannuja ja nikkeli kennoja repullinen kisoihin ja illalla vedettiin vielä jätkien kanssa hömpsyä eikä kukaan valittanut  :afro:

Ei muutakun petoni kaveritkin laittaa vehkeet HIGH grip setuppiin ja lähtee kokeilemaan mitä se moderni sähkökrossi on! Onneks Fullspeedin poppoo sai EOS radan pystyyn, toivottavasti suomi pojat painaa sielä jatkossakin yhtä hyvää tulosta  :cool: :cool:

Poissa tvih

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Isot pojat vetäköön millä tykkäävät, sillä ei minun preferensseihin ole vaikutusta. Eikä kannatakaan olla. En yritä olla joku muu.

Ja on yksi asia odottaa kaiken olevan "halpaa", toinen tehdä asioista suotta kalliimpia kuin on tarve. Renkaat (insertteineen ja vanteineen) on yksi semmoinen juttu että ovat usein jokseenkin ylihintaisia jo muutenkin valmistajalta asti. Jos vielä joka ikinen kisa vaatisi pakosti uudet vaikka edelliset olisi vielä ihan kunnossa, niin kyllä siinä tämmöisen ei-niin-veren-maku-suussa harrastavan näkökulmasta mennään metsään. Valmistajat ja kauppiaat varmasti tykkäis, ei siinä. Ainakin niin kauan kunnes kisoissa käy enää vain ne jotka muutenkin ostaa uudet kumit ja puoli autoa osina joka kisaa varten. Ja siis eihän se mitenkään väärin ole niin tehdä, mutta ei sitä kaikilta pitäisi odottaa, ellei väkisin halua pitää touhua pienen piirin puuhasteluna.

Mutta, eiköhän tämä avautuminen ollut mun osalta tässä, harvoinpa näissä tai missään keskusteluissa kenenkään mieltä lopulta muutetaan suuntaan tai toiseen. Se on se mielipideasioiden luonne. Kuluttaa vaan näppistä suotta liika kirjoittelu, joutuu vielä senkin kohta uusimaan :evil:

Poissa pintakaasu

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Hienot mestat teillä siellä on. Kannattaa muistaa sekä ymmärtää että harvassa paikassa Suomessa on niin loistavat talviharjoitteluolosuhteet kuin Vantaalla.

Nauttikaa ajamisesta sekä yhdessä treenaamisesta radalla :azn:

Hyvää joulua kaikille! :azn:
Don´t Stop For Nothing Its Fullspeed Or Nothing !!!!!

Poissa valanhar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Näitä teidän matto OFFROAD:a halveeraavia kirjoituksia kun lukee, niin ei voi todeta muuta kuin, että olette te aika sekasin.

HV

Poissa foursquare

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Xray T4 |