Kirjoittaja Aihe: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat  (Luettu 237001 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #390 : 26.11.19 - klo: 18.10 »
EOS matot jätelavalle riemuhuudoin saateltuna?

EOS pomolle kannattaa käydä ehdottamassa betonia ja minipinnejä. Suomesta tulisi bussilasteittain kuskeja
ajamaan, koska se on niin kivaa.
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Avante BS - Arrowmax - Halko - Hobbywing - Highest - Futaba

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #391 : 28.11.19 - klo: 15.02 »
Toivoisi turistikuskien olevan vähemmän herkkäkuuloisia ja neuroottisia, etteivät pillastu diftiradalta kuuluvasta rengas kopinasta betonialustalla, sillä se on kuitenkin ideaali alusta kyseiselle ajoharrastukselle.
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa markushelin

  • Tulokas
    • Profiili
Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #392 : 28.11.19 - klo: 19.18 »
Onko jo tietoa, milloin turffirata menee huomenna 28.11. kiinni?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Poissa pintakaasu

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #393 : 28.11.19 - klo: 22.42 »
Onko jo tietoa, milloin turffirata menee huomenna 28.11. kiinni?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Tarkoitit varmaankin 29.11 perjantaina.... kello 20:00 turffibaana menee kiinni
No Trends, No Fun, No Mercy, No Compromise...
      *** Make 12 Track Great Again !!! ***

Poissa Kimmo S

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #394 : 01.12.19 - klo: 11.09 »
Betonirata olisi erittäin tervetullut lisä Hakkilaan, ja itsekin ajaisin mieluummin sillä kuin turffilla. Samaa mieltä myös, että nykyinen harkkarata on harmittavan pienellä käyttöasteella. Tässä saattaa kuitenkin olla havannointiharhaa, sillä kertyneitä ratamaksuja tarkastelemalla radalla käydään kohtuullisesti ajamassa. Harkka- ja aloittelijaradoilla on lisäksi erittäin tärkeä rooli maanantain aloittelijailloissa sekä perjantain rallikoulussa.

Muutama vuosi takaperin kun aloittelijailtoja ajettiin betoniradalla, meno oli hurjaa. Jatkuvasti pääsuoralla tuli pahaa jälkeä, kun nopeat ja hitaat kuskit kohtasivat toisensa. Joskus osumalla seisovaan autoon ja pahimmillaan täyttä vauhtia vastapalloon. Kerhon autot olivat joka kerran jälkeen hajalla ja tämä työllisti melkoisesti. Nykyinen malli on kehittynyt tästä paremmaksi. Kerhon autot ovat turvassa aloittelijaradalla, jolla kokeillaan rc-auton ohjastamista ja ratin oikeaan suuntaan kääntämistä ensimmäistä kertaa. Omalla autolla tutustumaan tulleet ajavat harkkaradalla sekä he jotka eivät ole vielä valmiita kisaradalle. Kisaradalla ajavat ajaa jo kohtuu hyvin letkujen välissä. Tarvitsemme siis maanantaisin käyttöön kolme rataa samaan aikaan, koska on selkeät kolme eritasoista porukkaa treenaamassa.

Harkkaradan ongelmana on tällä hetkellä kohtuuttoman kovat vauhdit, näitä on yritetty laskea mutkaisemmalla profiililla. Tilassa olevat massiiviset tolpat kuitenkin hankaloittavat toimivan profiilin tekemistä. Etenkin nyt profiili sisältää aika paljon suoria, kun tila ei tahdo oikein muuhun soveltua. Tämä huomattiin jo aikoinaan kun paikalla oli EOS-kilparata. Kaistat olivat kapeita, tolpat edessä ja rata kulki vaikeissa kulmissa. Lopputuloksena oli hyvinkin kalustoakuluttava lopputulos. Aloittelijaradan sulauttaminen betonirataan ei myöskään auta, koska radan pieni jatke yli aloittelijaradan on nyt miniz-radan käytössä. Ilman sitä molemmat takakulmat jäävät niin pahasti tolppien taakse, että sinne ei voi rakentaa kuin suoraa.

Itse olen ehdottanut harkkaradan muuttamista turffiradaksi, jotta saisimme hillittyä nopeuksia. Miksi sitten turffi vaikka itsekin haluaisin ajaa betonilla. Betoni radan ylläpitämisessä on vain niin massiivinen työ. Suuri kiitos etenkin Laurille ja monelle muulle vanhan kisa-betonibaanan ylläpitämisestä. Ratahan imuroitiin ja pestiin kaksi kertaa viikossa. Lisäksi Lauri ja muut kisakuskit korjasi letkut takaisin paikoilleen päivittäin. Betoniradalla letkujen kanssa on se ongelma, että ne pitää teipata lattiaan kaksipuoleisella teipillä. Se kuitenkin pysyy huonosti kiinni ja teippiäkin kuluu tätä myöten paljon. Toki yksi vaihtoehto voisi olla tehdä laidat kakkosnelosesta, joka on kallista ja erittäin työlästä. Radan imurointi ja pesukin on joka tapauksessa käsityötä, koska elementit ja letkut estää koneiden käytön. Muutenkin pesukone todennäköisesti pesisi radasta kaiken kumin irti.

Radan käyttöaste ja käyttäjäkuntakin on yksi mietittävä asia. Jotta betoniradalle muodostuisi ajolinja, eli kumia tarttuisi lattiaan ja lika putsaantuisi pois, radalla pitää olla useampi kisakuski ajamassa aktiivisesti. Jos radalla treenaa pääasiassa perustason kuskeja, se säilyy liukkaana. Kaikkki b-finaalia alemmalla tasolla ajavat tuovat linjalle enemmän roskaa kuin sitä putsaavat - eli äkkiä muutaman hyvän kuskin mielenkiinto ajamista kohtaan laantuu, kun rata ei vastaa kilparataa.
Kisakuskeja vaaditaan myös aktiivisesti seuraamaan mitä radalla tapahtuu. Jos ja kun radalla ajetaan likaisella silikoonia vuotavalla autolla tai viimeistään kun kaksi autoa kolaroi radalle öljyt, jollain pitää olla munaa ja tietämystä huutaa ajot seis välittömästi. Vielä kun löytyy se joka viitsii ja osaa käydä kaivamassa pesuvehkeet esiin ja siivooa kolaripaikan tai muuten nopeasti koko rata on silikoonissa.

Otetaan esille myös se, että meillä ei ole tällä hetkellä riittävästi elementtejä toiseen kilparataan. Hyvien elementtien tekeminen on iso työ ja yllättävän kallista. Puhutaan useammasta tuhannesta eurosta.

Viime keväänä meillä oli hetkellisesti betonirata vanhan varikoin paikalla, winter jumpseihin treenaamista varten. Rataa ei mainostettu, kun pelkäsimme sinne tulevan jo pelkkien huhujen myötä liikaa kuskeja ajamaan. Ei tullut. Eli tältä pohjalta olisin kovin varovainen sen suhteen kuinka paljon etenkin UUSIA kuskeja betonirata toisi. Kerhon tasetta ei auta se, että osa turffirataa käyttävistä siirtyisi ajamaan ja ylläpitämään betonirataa. Harkkaradan tarkoitus on nimenomaan tuoda kerholle uusia kuskeja, ja nyt homma on toiminut melko hyvin. Uusia jäseniä on liittynyt kerhon samaa tahtia kuin hyvinä vanhoina aikoina.

En halua tappaa keskustelua ratojen parantamisesta, päin vastoin, mutta olisin hyvin varovainen toimivan konseptin muuttamisen kanssa. Niin mielelläni kuin ajaisin itsekin betonilla, radan turffittaminen tuntuisi järkevämmältä.

Parempi paikka tämän suuntaisille keskusteluille om Fullspeedin oma osio. Hyvin voi laittaa tänne linkin, että tulkaa keskustelemaan asiasta erilliseen osioon. Pyysyisi näin keskustelu selkeämpänä. Tämä säie on enemmän tiedotuksia varten.

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #395 : 01.12.19 - klo: 19.58 »
Onko kukaan tullut ajatelleksi testata asvaltilla hyväksi todettua "kestopidotusta"  20% luomu teräketjuöljy / 80 %  85E etanoli bensa blandista betonialustalla. Aluksi voisi etanolin haju olla häiritsevä, mutta haihtuisi melko pian.
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #396 : 01.12.19 - klo: 21.54 »
Eiks tolu ole todettu hyväksi jo??
Olenko väärässä 😲😲
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa evok

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #397 : 01.12.19 - klo: 21.59 »
Ei nyt kuulosta ihan järkevältä levittää bensaa Hakkilan lattialle?
#99 | Awesomatix A800R | Sworkz 35-4e

Poissa evok

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #398 : 02.12.19 - klo: 09.18 »
FTT TALKOOT

Ratatatalkoot suoritetaan Torstai 5.12. Klo 12.30 eteenpäin, jolloin rata menee kiinni. Hommaa riittää iltaan asti, joten talkoolaiset tulkaa kun ehditte.

Rata on täten kisaa edeltävän päivän eli itsenäisyyspäivän 6.12. suljettu kisaan osallistuvilta kuskeilta.
Muut kuin kisaan osallistuvat ovat kuitenkin tervetulleita testaamaan ja pidottamaan profiilia.

T. Juho Koskivuo ja Markku seppälä / Ratamestarit

Tämä koskee siis touring kilparataa, muut radat normaalisti käytössä.

Muistutus
#99 | Awesomatix A800R | Sworkz 35-4e

Poissa espoolainen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #399 : 04.12.19 - klo: 05.58 »
Koska 6.12 vapaata niin olen avaamassa ovet viimeistään 9.15 tervetuloa.

Poissa Tuukka T

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #400 : 05.12.19 - klo: 08.56 »
Koska 6.12 vapaata niin olen avaamassa ovet viimeistään 9.15 tervetuloa.


Kiitos! Tähtään tuohon varttia yli oville kolkuttelemaan.

tuukka
Löysin rantein...

Poissa mustikka

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
    • Joni RC
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #401 : 05.12.19 - klo: 20.12 »
Olen huomenna Hakkilassa noin klo 12->.
Minulta löytyy avain kauppaan, joten voi tulla nykäisemään hihasta, jos tarvitsee jotakin.

Joni Salminen
Kaikenlaisia leluja on ollut tässä vuosien varrella :wink:
Joni RC

Poissa pintakaasu

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #402 : 10.12.19 - klo: 22.27 »
Huomenna tulossa treenaamaan kiilaa mattoradalle noin kello 16-17 paikkeilla.

Tulkaahan muutkin mattoautoilijat paikalle, jotta ei tarvitse yksin ajella :azn:
No Trends, No Fun, No Mercy, No Compromise...
      *** Make 12 Track Great Again !!! ***

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #403 : 14.12.19 - klo: 11.52 »
HUOM!


Sisääntulo-ovea ei saa jatkossa kiilata auki!

Tämä on palopäällikön määräys, koska se on palo-ovi.

Ensimmäinen paikalle tulija muistaa laittaa lukon teljen "auki" -asentoon ja viimeinen lähtijä muistaa laittaa sen "lukitus" -asentoon
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #404 : 15.12.19 - klo: 17.03 »
Olipa taas mahtavat pikkujoulut, Kiitos kaikille mukana olleille.

Tämän vuoden palkitut:

Vuoden juniori:


Eppu Ylikorpi


Ansiokkaasta aloittelijatoiminnasta:
HF lahjakortein

Kimmo Sukanen
Timo Hiironen
Aleksi Otsavaara
Jon Lindgren
Santtu Sundström
Joni Salminen

Hyvästä työstä kerhon eteen:
Fullspeed etusetelit

Sami-Pekka Laine
Pekko Iivonen
Joonas Hyvärinen
Pasi Hautala
Kari Ollikainen
Markku Seppälä
Juho Koskivuo
Karri Salmela
Petri Kivikoski
Jarmo Koponen
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa Kimmo S

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #405 : 15.12.19 - klo: 17.06 »
Huomenna 16.12. maanantaina pidetään vuoden viimeinen aloittelijailta, jossa pääsee testaamaan kerhon autoja. Omalla autolla voi edelleen käydä maanantaisin ajamassa harkkaradalla edullisella 5e hinnalla!

Poissa MAKES

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #406 : 15.12.19 - klo: 20.53 »
TIEDOTE KOSKIEN ONROAD-RATAA

Hakkilassa on ollut tänä syksynä ilahduttavan paljon ratapuolen kuskeja. Rataprofiili on viime aikoina mitoitettu virituristeille sopivaksi mutta haluamme ottaa muidenkin harrastajien tarpeet huomioon. Olemme nyt päättäneet että alamme vuorottelemaan kahden erilaisen profiilin välillä. Nopeampaa profiilia voi kutsua esim vauhtibaanaksi ja hitaampaa syheröksi.

1. Syheröä ajetaan su-ti. Vauhtibaanaa ajetaan ke-la

2. Vauhtibaana on sama profiili jota ajettiin FTT-kisassa ja syherö on profiili jossa pääsuora on katkaistu ja joka Hakkilassa on tällä hetkellä. Jatkossa tietysti profiilit tulee muuttumaan mutta tällä hetkellä vaihdetaan näiden kahden välillä.

3. Muutos syheröksi tehdään sunnuntaina. Muutos vauhtibaanaksi tehdään keskiviikkona. Muutoksen voi tehdä kuka vaan mutta hänen täytyy osata tehdä profiilin muutos oikein. Jos on epävarma kuinka muutos tehdään, jatketaan ajoa edellisellä profiililla kunnes paikalla on joku joka muutoksen osaa tehdä.

4. Rataa ei ole pakko muuttaa vaihtopäivinä. Esim jos sunnuntaina kukaan ei halua muuttaa profiilia, ajoa voidaan jatkaa vauhtibaanalla. Tällaisessa tapauksessa vaihto syheröksi voidaan tehdä maanantaina tai tiistaina.

5. Rataa saa imuroida kuka vaan ja koska vaan mutta mutkien imurointi tulee tehdä ainostaan ajolinjan ulkopuolelta (ajolinjan imurointi heikentää pitoa). Ajolinja pysyy puhtaana ajamalla. Profiilin muutoksen yhteydessä on kuitenkin sallittua ja toivottavaakin että mujut imuroidaan myös ajolinjalta niistä kohdista joissa profiilit risteävät.

Terveisin ratamestarit Juho Koskivuo ja Make Seppälä
Shepherd Velox V8.2

Poissa pintakaasu

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #407 : 15.12.19 - klo: 21.34 »
Erinomaista.

Onko tuo syherö profiili tarkoitettu enemmän mattiksille ja muille hieman turistia pienemmälle kalustolle?

Ja imurointihomma on ok. Mää saatan imuroida aina tarvittaessa, jos muut eivät kehtaa tai halua, mutta pidetään ajolinja imuroimatta jotta siitä ei nouse karva pystyyn ja mene pito pois.
No Trends, No Fun, No Mercy, No Compromise...
      *** Make 12 Track Great Again !!! ***

Poissa MAKES

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #408 : 16.12.19 - klo: 04.36 »
Syherön ensisijaisena tarkoituksena on tarjota mattiksille mielekäs rata. Tällä hetkellä oleva syherö on edelleen varsin vauhdikas ja soveltuu hyvin myös muille autoille, etenkin TSS-10, TSP-10 ja rekoille. Kierrosaika on vajaa puoli sekuntia hitaampi kuin vauhtibaanalla. Harrastajien palaute nykyisistä profiileista pyritään huomioimaan kun seuraavat profiilit suunnitellaan jotta kaikkien luokkien kuskeille olisi tarjolla mahdollisimman kiinnostava profiili.
Shepherd Velox V8.2

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #409 : 17.12.19 - klo: 20.16 »
Ollaan tulossa perheen kanssa sukuloimaan etelään ja oli tarkoitus viettää 14. ja 15.12. Hakkilassa.

Tarkoitus oli koeponnistaa tuuppi-SC, mutta myös tuuppikrossi on mahdollinen.

Ehkä teidän crawling-pyhättöä pitäisi myös kokeilla.

Täytyi palata vielä kiittämään. Sunnuntaina pääsin viettämään leppoisan 12 tunnin päivän Hakkilassa. Oli valtavan mukava päivä! On teillä mielettömän hieno harrastuspaikka! Vanhoja tuttuja ei juuri päässyt morjestamaan, lienee pikkujouluilla ollut vaikutusta asiaan.  :shocked:

Crawling-rataa ehdin vähän kokeilemaan, mutta muuten oma päivä meni lopulta SC ajoa muistellessa ja säätöjä hakiessa. Krossaria ja mattista ei edes ehtinyt kaivaa pakista.  :laugh: Aloitin SC kanssa tyhjältä harkkaradalta, josta uskalsin kesken päivän siirtyä krossibaanalle. Pahoittelut, jos en aivan osannut löytää omaa ajovuoroa kisakuskien lomassa. Hobbyfactoryn palvelu pelasi kesken päivän, muutama osa löytyi helposti hyllystä. Kaiken kaikkiaan ihan 6/5 päivä! Kiitos ja näemme toistekin.  :cool:

Poissa quag

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #410 : 18.12.19 - klo: 23.20 »
Mainostan tässä mainioita kerhokisoja. Tänäänhän taas ajettiin.

Kun aloittelin tätä lajia vajaa vuosi sitten, niin oli mahtavaa vain ajella rataa ympäri. Ponderia ei vielä ollut.

Sitten hankin ponderin ja uusi maailma avautui. Pääsi näkemään omaa kehitystään jne.

Kilpailemaan en kuitenkaan olisi omin avuin uskaltautunut varmaankaan vieläkään. Ajatus tuntui jotenkin siltä, että ei vaan uskalla.. Auto kuitenkin kaatui yksiksenikin rauhassa ilman paineita ajellessani/harjoitellessani sen verran usein, että ajattelin, että sitä on sitten tyrimässä muiden kisoja ja tupeksimassa kaatoja jne. Olen ollut aiemmin erittäin kova jännittäjä ja pelkäsin senkin vaikuttavan suoritukseen liian merkittävästi että kaikki menisi plörinäksi.

Eihän tässä kovin monia kisoja ole vielä vyöllä, yksi kasiautojen kisa loppukesästä Lavangolta ja FORS-kisa nyt syksyltä plus sitten joitain kerhokisoja. Mutta jo nyt tuntuu, että on selkeästi päässyt hitusen ajamisessa eteenpäin, kisaamistilanteiden ansiosta.

Jos on vain harjoitellut itsekseen rataa kiertämällä, niin voin kertoa: kisaaminen on ihan mielettömän mahtavaa. Nämä kerhokisat on tosi, tosi hyvä ponnistuslauta kisaamisen maailmaan. Sitä ei usko todeksi ennen kuin kokeilee. Kisatilanteet kehittävät erilaisia asioita ihan huomaamatta; ei välttämättä vain ja ainoastaan sitä ajosuoritusta pelkkänä fyysisenä suorituksena vaan kaikkea sitä taustahommaa mitä polla siinä kisatessa joutuu käsittelemään. Oppii myös keskittymään ajamiseen paremmin kun kyse ei ole vain yhdestä treeniakullisesta muiden treeniakullisten joukossa.

Myös jännittäminen hälvenee, kun sitäkin oppii huomaamattaan käsittelemään paremmin mielessään. Sen jälkeen itsekseen harjoittelukin voi tuntua sujuvan paremmin ja sen jälkeen taas seuraavassa kisassa voi osata paremmin jne jne.

Kerhokisoissa ei superpaljon kuskeja aina ole, mutta sieltä kyllä silti löytynee jokaiselle varsin samassa vaiheessa olevia kisailijoita. Varsinkin jos teitä epäröiviä (uskaltaako lähteä kerhokisaan vaiko ei) lähtisivät mukaan, niin silloin varsinkin sitten kukin uusi kisaaja toimisi hyvänä mittarina toiselle uudelle kisaajalle.

Ja jos tuntuu, että ei mennyt oikein hyvin ja ehkä hiukan pettymystäkin olisi fiiliksenä, niin kannattaa ajatella, että kyllä sitä silläkin kerralla silti jotain oppi, vaikka ei siltä juuri sillä hetkellä tuntuisikaan. Tämä ei ole mikään helppo laji ja aina ei voi sujua niin kuin toivoisi sujuvan. Ensi kerralla sitten menee paremmin.

En tiedä, että miten nyt joulun tienoilla kerhokisat menee, niistä varmaankin tiedotellaan, mutta sitten kun taas joulu on kärsitty ja vuosi vaihtuu jne, niin varsinkin silloin taas nuo kisat pyörii normaalisti.

Tunnelma on kaikin puolin rento ja leppoisa. Kokeneemmat kuskit tuntuvat antavan mielellään vinkkejä asioihin jne. Kannattaa tulla mukaan! Ei haittaa, jos ei aina pääse, ei joka kerta tarvitse olla, tulee silloin kun pääsee. Sekään, että ei pääse joka kerta, ei siis ole syy jättää näitä kisoja väliin :).

Tarkemmin tietoa kerhokisoista on luettavissa tästä threadista aikaisemmin postattuna.

Poissa SS

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #411 : 19.12.19 - klo: 08.17 »
Mainio kirjoitus quag!
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

Poissa MAKES

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #412 : 20.12.19 - klo: 19.59 »
TIEDOTE KOSKIEN ONROAD-RATAA

Kuskeilta saadun palautteen perusteella olemme lisänneet ohjeistukseen kohdan 6. Muuten ohje ennallaan.

1. Syheröä ajetaan su-ti. Vauhtibaanaa ajetaan ke-la

2. Vauhtibaana on sama profiili jota ajettiin FTT-kisassa ja syherö on profiili jossa pääsuora on katkaistu ja joka Hakkilassa on tällä hetkellä. Jatkossa tietysti profiilit tulee muuttumaan mutta tällä hetkellä vaihdetaan näiden kahden välillä.

3. Muutos syheröksi tehdään sunnuntaina. Muutos vauhtibaanaksi tehdään keskiviikkona. Muutoksen voi tehdä kuka vaan mutta hänen täytyy osata tehdä profiilin muutos oikein. Jos on epävarma kuinka muutos tehdään, jatketaan ajoa edellisellä profiililla kunnes paikalla on joku joka muutoksen osaa tehdä.

4. Rataa ei ole pakko muuttaa vaihtopäivinä. Esim jos sunnuntaina kukaan ei halua muuttaa profiilia, ajoa voidaan jatkaa vauhtibaanalla. Tällaisessa tapauksessa vaihto syheröksi voidaan tehdä maanantaina tai tiistaina.

5. Rataa saa imuroida kuka vaan ja koska vaan mutta mutkien imurointi tulee tehdä ainoastaan ajolinjan ulkopuolelta (imurointi heikentää pitoa). Ajolinja pysyy puhtaana ajamalla. Profiilin muutoksen yhteydessä on kuitenkin sallittua ja toivottavaakin että mujut imuroidaan myös ajolinjalta niistä kohdista joissa profiilit risteävät.

6. Kun profiili on muutettu, tämä tulee aina tiedottaa whatsapp-ryhmässä FULLSPEED RC / ONROAD. Näin kaikilla ryhmään kuuluvilla on aina tieto mikä profiili on kulloinkin käytössä. Whatsapp-ryhmään pääsee kaikki halukkaat mukaan ilmoittamalla Juholle, Makelle tai jollekin muulle jo ryhmässä olevalle. Ei tarvitse olla Fullspeedin eikä minkään muunkaan jäsen.

Terveisin ratamestarit Juho Koskivuo ja Make Seppälä

PS. Kiitokset TomiKoolle ja quagille upeista kirjoituksista.
Shepherd Velox V8.2

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #413 : 21.12.19 - klo: 10.34 »
HAKKILAN SÄILYTYSKAAPIT

Muistakaa maksaa kevään kaappimaksut ennen vuoden vaihdetta!

Jos haluat luopua kaapista, ilmoita mulle 31.12.2019 mennessä, muussa tapauksessa oletus on, että vuokraus jatkuu 30.4.2020 asti!!

Kaappi pitää maksaa yhdessä erässä ja koko kevät kaudesta eli 80€ (tammi-huhtikuu)

Erityismaksujärjestelyistä voi sopia minun kanssa. Laita sähköpostia reijo.mattila(ät)pumilio.fi



Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa Kenkku

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #414 : 22.12.19 - klo: 13.03 »
Miten halli on auki jouluviikolla?

Poissa Kimmo S

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #415 : 22.12.19 - klo: 17.33 »
Ensi viikolla Hobbyfactory on auki ma ja pe 11 alkaen, joten silloin ainakin pääsee varmasti ajamaan.


Lauantaina ajetaan kauden viimeiset aloittelijarallit. Noin 10-11 välillä harkkaradalla ja noin 11-12 kisaradalla. Kisaerien välissä pääsee muutkin ajamaan ja ennen kisoja ajovuorot käyttöön, niin junnut ja vähän vanhemmat mahtuvat radalle sovussa treenaamaan.

Poissa jk täystuho

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #416 : 24.12.19 - klo: 23.27 »
Onko rata huomenna auki miten
Dex410v3, Dex410v4, DEx210v2 ja Durango detc410

Poissa mustikka

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
    • Joni RC
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #417 : 25.12.19 - klo: 11.25 »
Ovet auki.
Kaikenlaisia leluja on ollut tässä vuosien varrella :wink:
Joni RC

Poissa Mornia

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #418 : 25.12.19 - klo: 18.10 »
Pääseekö huomenna 26.12 ajamaan?

Poissa pintakaasu

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #419 : 25.12.19 - klo: 19.19 »
Pääsee ajamaan torstaina 26.12., ainakin noin kello 12 aikaan.

Rata saattaa olla jo aiemmin auki, mutta varmuudella rata on auki kello 12.
« Viimeksi muokattu: 26.12.19 - klo: 10.24 kirjoittanut pintakaasu »
No Trends, No Fun, No Mercy, No Compromise...
      *** Make 12 Track Great Again !!! ***