Kirjoittaja Aihe: Mikä kytkimeks ja kytkinkellon laakeriks?  (Luettu 290 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa M1k4

  • Jäsen
    • Profiili
Mikä kytkimeks ja kytkinkellon laakeriks?
« : 01.09.17 - klo: 23.03 »
Mikä ois viisain kytkin pölyisiin olosuhteisiin(soramonttu), tosin tänä kesänä harvemmin ollu ihan kuivaa :grin:
Näitä normi paloja menee aika tiuhaan, olipa palat oikein tai "väärin" asennettu. Kytkikellosta tulppasin lähes kaikki ilmareiät, koska hiekka ja pöly oli syöny yhen kellon lähes puhki :shocked:
Ja toinen mitä menne ihan niin paljo ku jaksaa vaihtaa on kellon laakerit. Olipa ne kumi tms. tai metalli suojattuja, niin niitä menee. Ite laakerit kestäs, mutta suojat ei ja sitä myöten ei myöskään laakerit(poliitikon ainesta?) jos joku nyt jotai tuosta ymmärti.

Poissa JoniH

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mikä kytkimeks ja kytkinkellon laakeriks?
« Vastaus #1 : 01.09.17 - klo: 23.27 »
https://rc-car-online.de/en/products/y1419-y1419-sintered-steel-clutch-for-zenoah-and-many-other-engines-from-23-cm-to-32-cm-.html

Best off the best sir! (Järkevässä Budjetissa)

Materiaali on kumminkin pehmeämpää kuin kytkinkello, joten ei syö sitä ylimalkaisesti, ja itse kytkimen kun vielä laittaa "väärin päin" niin nappaa kunnolla, Losi 5ive:akin jaksoi leikiten ajeluttaa hiekkakuopalla ja ei kulu tosiaankaan samalla tavalla (ollenkaan) kuin kulutuspinnallinen kenkä

Laakerit tappaa lämpö, ja tämä vaihtoehto vaatii jäähdytystä, mutta pari vuotta on kestänyt kahdessa autossa ilman palojen kulumaa.

Naurattaa lähinnä nämä normi palat normi setupilla, jotka on tarkoitettu moottorisahaan, trimmeriin, yms missä luisto on joskus pakollista että käsi ei lähde irti, esimerkiksi jarrupalat on samaa kitkamateriaalia, eli "hallittu" luisto
« Viimeksi muokattu: 01.09.17 - klo: 23.36 kirjoittanut JoniH »

Poissa M1k4

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mikä kytkimeks ja kytkinkellon laakeriks?
« Vastaus #2 : 02.09.17 - klo: 11.20 »
Käykö heittämällä normi kytkimen tilalle?