Kirjoittaja Aihe: Kapina tulokset  (Luettu 13185 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PJEP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kapina tulokset
« Vastaus #30 : 21.10.02 - klo: 21.11 »
Kiitos kisajärjestäjille mukavasta kisasta! :lol:

Ensiksi:
Fair Player palkinto olisi aivan hyvin voitu antaa myös Ari Salmiselle.  
Finaalin toisessa lähdössä Ari ja Perttu ajoivat muutaman loppukierroksen peräkkäin kamppaillen toisesta sijasta. Viimeisessä mutkassa Ari tönäisi Pertun auton perään ja olisi tullut toisena maaliin, mutta jäi odottelemaan päästäen  Pertun edellään maaliin. Enpä ole moista ennen kisoissa nähnyt :!:
Plussaa kisossa oli muutenkin leppoisa meininki.
Miinusta vähäinen osanottajamäärä stanussa.
Vaikka tunsimme järjestäjien puolestä olevamme tervetulleita Mäntsälään, verhon takana  taistelulajin valmentajan v*****n  perusteella olisi voinut tulla toisiinkin johtopäätöksiin. :twisted:


Kommentti TJ:n 3 finaaliin, kun on oiken nimelläkin tullut jo mainittua.
Lähtö oli todella epäonnistunut; osa autoista liikahti , ennenkuin lippu oli noussut. Tästä hämääntyneenä osa autoista myöhästyi lähdöstä. Perttu oli kuvitellut, että lähtö keskeytetään ja autot siirretään takaisin ruutuihinsa. Näin on muutamissa kisoissa menetelty, lähettäjä ei nosta lippua , jos autot liikkuvat ennen aikojaan. Tällä kertaa näin ei menetelty ja aiempin kommenttien mukaan ei tulla tekemäänkään. Muistikuvissani on jopa epäonnistuneen lähdön uusintojakin. Mielestäni edessä oleville on annettava mahdollisuus ehtiä alta pois ilman, että takaa ennenaikaisesti lähteneet autot aiheuttavat ruuhkaa ensimmäiseen mutkaan, joka tässä tapauksessa oli ahdas.
Toinen  "moka" oli stopparin kuulutuksessa - olin itse katsomossa enkä vieläkään ole varma , kuulutettiinko stoppari kakkoselle vai kahdeksalle, vai muutettiinko tuomiota. Joka tapauksessa väärä auto oli kärsimässä stopparia.

No ei tämä nyt niin vakavaa ole, kuin miltä tuo edellä oleva kirjoittelu näyttää, kisathan olivat mukavaa harjoittelua ja syyskaudelle kaivataan lisää tälläisiä kapinoita.

Opetuksena kisoista oli- 1)älä seuraa lähdössä muitten tekemisiä, keskity vain omaan lähtöösi, 2) jos saat stopparin, älä mene sinne heti, olet voinut kuulla väärin tai tuomio muuttuu
100%tuomarointia en vielä missään kisoissa tavannut, nyt oltiin lähellä sitä.

Poissa Kimi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
AAAAPUUUVA!
« Vastaus #31 : 21.10.02 - klo: 21.42 »
Huomasin tuossa kotona, että Sanvan ratti jäi Mäntsälään. Kapinat tulee kalliiksi jos ei ohjainta löydy! Eli jos jollakulla on tietoa M-8:sta tai on nähnyt punapukuisen lenkkeilijän, ottakoot yhteyttä numeroon 050-5950009 tai sitten viestiä tälle palstalle!

T: Hätääntynyt Kimi

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
M8
« Vastaus #32 : 21.10.02 - klo: 21.53 »
Kisapaikalla oli yhdet M-kasit kun lähdin kisoista heiman ennen klo 19, oli joku orionin tarra ledin vieressä. Kysy Ollilta.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
Lähettäjä
« Vastaus #33 : 21.10.02 - klo: 21.57 »
Lähtöä hallitsee täysin lähettäjä !

Hänen päätöksessään yksin on, keskeytetäänkö lähtö "jump Startin" eli varas lähdön takia. Jos ei keskeytetä, lähettäjä voi antaa lähdön jälkeen stopparin kuskille/eille, jos asian näin näkee.

Tietenkin hän voi antaa lähdön tapahtua myös ilman sanktioitakin !
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa Kimi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
jep jep
« Vastaus #34 : 21.10.02 - klo: 22.07 »
ratti on löytänyt kuskin...

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Kapina
« Vastaus #35 : 21.10.02 - klo: 22.18 »
Lainaus käyttäjältä: "Vesa"
, mut kärsin kisassa tehon puutteesta tosi pahasti, johon löytyi syy kisan jälkeen kahden päivän tutkimisen jälkeen.  Porukka kun meni suoralla heittämällä ohi, ei ole ihan kaikki ok. Ainakaan tällä kalustolla.

-pitkä kisamatka, ilman tulosta..


Täh? Nyt ei ymmärrä, mitä kaima hourii. Voitithan ekan erän näytöstyyliin, ja toistakin hallitsit kalkkiviivoille asti... niin että mikä tehon puute?

Minkälaisia tulosten olisi pitänyt olla?

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
Kapina tulokset
« Vastaus #36 : 21.10.02 - klo: 22.57 »
Sen perusteella mitä kerholla on nähty, olisin odottanut vesan taistelevan A-finaalin paremman puoliskon sijoituksista.

Mitä vielä on unohtunu kommentoida on majoitus ja sen opastus lähinnä. Odotin edes jonkinlaista pientä karttaa mutta tietoja sai kaivaa kauan ja sittenkin onnistuttiin harhailemaan. Majoitus ja aamupala muuten ihan OK, ehkä yhteishinta 10euroa majoituksesta ja aamupalasta olisi ollut kohdallaan.

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
E-Pohjanmaa kuittaa...
« Vastaus #37 : 21.10.02 - klo: 23.00 »
+Kisailmapiiri
+varikko sopivan kokoinen
+touring-pizza
+tuomarointi
+rata profiili oli mielenkiintoinen, mutta

-kapea ja ulosajojen/ajovirheiden suhteen vaarallinen
-outo pito
-kuulutus jäi niille katsojille vain
-"majapaikka"

Itse odotin ainakin hypetyksen perusteella enemmän niin radan kuin tilojen sekä median suhteen....

VesaK: Mitä Poro-Vesan tulokseen tulee, niin kyllä se oli alakanttiin hieman... pieniä ongelmia kalustossa, mutta ens kerralla paljon kovempaa (uskon sen!) kun kerran on ongelmat selvinneet.
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
etko ymmärrä
« Vastaus #38 : 21.10.02 - klo: 23.00 »
Etkö VesaK ymmärrä että A ja B finaalin välillä on usein huomattava "tehoero". Teppokin naureskeli kun katsoi meikäläisen akkukalustoa ja ihmetteli miten ajan niillä A-finaaliin. (enpä ajanut). Vesahan on yleensä siellä A-finaalissa, ja teho normaalisti sen mukainen.
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
..
« Vastaus #39 : 21.10.02 - klo: 23.39 »
Niin, probleeemista...

VesaK:

Mulla oli autossa pari riittävää ongelmaa,ensinkin: eturemmin veto pätki ja "paukkui" (aivan kuten olisi häiriöitä täydelläkaasulla, jarrun iskiessä päälle parin sekunnin välein),hieman syö sähköä ja vähentää vauhtia vika ei ollut kuitenkaan sähköissä vaan ongelma ratkesi yhden prikan sijoituksella... Toiseksi mun koneesta ei tullut tehoa kuin vain noin 80-90 % treenien jälkeen....

Ja mitä odotuksiin tulee, olisin taistellut uskoakseni selkeästi paremmasta sijoituksesta ilman noita ongelmia. Mutta en sit näköjään tuossa kisassa,piste.

Katsotaan ilmestynkö Riksuun sunnuntaina...:)
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Pexi

  • TamUA
    • Profiili
Kapina tulokset
« Vastaus #40 : 22.10.02 - klo: 09.14 »
Mut ei ne akut ihan kaikkea ratkaise. Itse ajoin 3000 h ja 3000hv akuilla ja ihan hyvinhän niilläkin pystyi kärjessä taisteleen, tosin suoranopeus suorastaan hävetti kun sitä vertas esim. Teppoon. Mut Riksuun olis tarkoitus mennä ja sielä nähdään taas miten vauhti riittää, vai riittääkö ollenkaan. :D
Team XRay

Poissa Cruisaaja

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
LRP kamoista vielä
« Vastaus #41 : 22.10.02 - klo: 09.56 »
Mitä, onko Tepolla ruvennut kulkemaan??? Yhteen väliin kuulin kommenttia ettei vauhtia löytynyt riittävästi...  :shock:
Sponsored by own wallet

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
Re: etko ymmärrä
« Vastaus #42 : 22.10.02 - klo: 14.14 »
Lainaus käyttäjältä: "JQ"
Etkö VesaK ymmärrä että A ja B finaalin välillä on usein huomattava "tehoero". Teppokin naureskeli kun katsoi meikäläisen akkukalustoa ja ihmetteli miten ajan niillä A-finaaliin. (enpä ajanut). Vesahan on yleensä siellä A-finaalissa, ja teho normaalisti sen mukainen.


Ei se tehot aina pää-asia ole jos rata on muuten vaikea. Christer ajoi parhaan kolmannen alkuerän vahingossa meidän 2 vuotta vanhoilla treeniakuilla, jotka oli ostettu Tepolta käytetyillä :lol:
Kesken kolmannen alkuerän vielä takadiffi hajosi... jolla kuitenkin ajettiin kaikki kolme finaalia.

Christer valitti että autolla ei voi ajaa ja minä hain vikaa ja ei löytynyt. Vika löytyi, mutta vasta sunnuntaina päivä jälkeen kisan   :?  Ei ihme että ajo ei sujunut finaaleissa... Mutta tämä onkin moottoriurheilua ja käy virheitä formula talleillekin.
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Re: LRP kamoista vielä
« Vastaus #43 : 22.10.02 - klo: 16.54 »
Lainaus käyttäjältä: "Cruisaaja"
Mitä, onko Tepolla ruvennut kulkemaan??? Yhteen väliin kuulin kommenttia ettei vauhtia löytynyt riittävästi...  :shock:


Niihän nuo väittivät... :mrgreen:  Suora oli kyllä lähes ainoa paikka näyttävään ohitukseen, jossa Pekan kanssa otettiin muutaman kerran mittaa vauhdista...  8)
Eiks se oo et "nopeus on katsojan silmässä"...

Mitä kolareihin tulee taisi ensimmäisessä finaalissa tulla aina 10 paikalta asti auto johtavan keulaan.. menossa vielä edelliseen suuntaan josta pieni tilanne päälle...(ulosajoalue oli vastaan tulevan kaistan ajolinjalla)  ..samoin taisi viimeisessä finaalissa Timo kiivetä Juhon kylkeen suoran lopun mollan päältä... josta seurasikin vielä isompi häslinki... sitä mitä tapahtui 2-finaalissa en kerennyt seuraamaan oli rata meinaan pikkasen hankala jos oli kiire päällä...

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
niin
« Vastaus #44 : 22.10.02 - klo: 17.35 »
Niin, Cai, mutta kaksi vuotta vanhat akut taisivat kestää ihan mukavasti maaliin. Ja suoralla vauhtikin oli kohdallaan, ajoin nimittäin samassa erässä.
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
Lataus
« Vastaus #45 : 22.10.02 - klo: 18.35 »
Jose: Joo kaksi ensimmäistä akkua ei kestänyt loppuun syytä jostain (ehkä painava kaasu sormi tai tiukat mutkat ?). Viimeiseen akkuun pakotin menemään 3200mAh ja se riitti maaliin hyvinkin.
Eipä tehosta kuitenkaan mutkissa paljon hyötyä ollut kun sitä ei saanut siirrettyä rataan.

Paljon muilla menee energiaa 3000 mAh akkuihin ?
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
Kapina tulokset
« Vastaus #46 : 22.10.02 - klo: 18.41 »
Ehkä hienoinen potkun puute tarkensi ajolinjat kohdalleen ja ajosta tuli tasaisen varmaa ja se näköjään riitti a-finaaliin...

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
teho
« Vastaus #47 : 22.10.02 - klo: 18.46 »
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Ehkä hienoinen potkun puute tarkensi ajolinjat kohdalleen ja ajosta tuli tasaisen varmaa ja se näköjään riitti a-finaaliin...


Tää nyt menee jossittelun puolelle, mitä en yleensä harrasta, mutta auto oli kuulemma vaikea ajaa, perä heitteli kokoajan minne sattui.

Mutta kisaan olimme erittäin tyytyväisiä, tämä oli meidän eka TS-10 A-finaali paikka.
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Kapina tulokset
« Vastaus #48 : 24.10.02 - klo: 11.02 »
Meinasin äänestää jo eilen mut totesin et parempi olla sanomatta mitä sylki suuhun tuo edes kerran vuodessa...  :oops:
Katselin siis eilen tuon kisa videon joka ei muuten laadultaan kuin kuvaukseltaan poikkea myynnissä olevista... mutta tällä kertaa "puhe,kommentit ja kuulutus" ovat suomeksi...  :shock:

Kisahan oli kärjen osalta mitä nautittavinta kilvanajoa ja reilua ohittelua ilman päälle ajamisia yms. suosittelen kaikille jos vaan nauhan saatte käsiinne... mutta se mitä muuta nauhalla oli oli jopa minulle yllätys...

Enempää henkilöimättä ja nimiä mainitsematta ehdottaisin että vastaisuudessa kilpailun järjestämiseen, valvontaan ja tuomarointiin valittaisiin pääosin henkilöitä, jotka eivät ole niin kiinteästi mukana kyseisessä kisassa... esim. finalistin mekaanikko ei kuuluisi toimia näissä tehtävissä. Lisäksi ajanotto, tuomarointi yms. olisi "rauhoitettava" kilpailu erän ajaksi jottei katsojat, huoltajat, mekaanikot yms. pääse häiritsemään tätä toimintaa... Samoin kuulutuksen sävy pitäisi olla "neutraalia" tapahtumista riippumatta... (tiedän kyllä ettei sitä järjestävää vapaaehtoista porukkaa yleensä liikaa ole)

Varsinkin toisen finaalin aiheuttama "keskustelu" oli sävyltään varsin ikävää ja osin jopa tuomitsevaa ilman että edes kuultiin osapuolten eli kuskien puolta asiasta. Kyllä radalla(varsinkin noin vaativalla) sattuu kolarointeja ihan jo huippukuljettajienkin kanssa mutta tuskin kovin moni tulee Mäntsälään asti kolaroimaan tahallaan muita kuljettajia. Toki mahdollista on myös että joku "maksaa takaisin" jonkun aikaisemman kolaroinnin mutta kyllä tuomarilla oli ammattitaitoa pitää kuskit kurissa ainakin omasta mielestäni.

Pääosin tuolla kisoissa tuntui olevan leppoisa ja mukava fiilis... ihan hauskaa kilvanajoa hyvissä tiloissa... mutta näyttäisi sille että jotkut huoltajat tuntuvat ottavan kilvat hieman liiankin tosissaan. Kolarissa on aina kaksi osapuolta ja ihan joka kerta se ei ole pelkästään sen toisen kuskin vika ja varsinkaan hän ei sitä tahallaan tehnyt.. tämä olisi hyvä muistaa siellä radanvarressa ja ehkä hengähtää kerran ennen suun avaamista...  :wink:

Kaikkea sitä ei muista aina erän jälkeen... itsekin olin hieman "hämilläni" viimeisin finaalin jälkeen jossa johtopaikalta ajelin mollaan ja näin meni finaali voitto ohisuun... mutta kun tuota videota katson niin syykin selvisi ja iso helpotus valtasi mielen..  :lol:  Johtuen kapeista ulosajoalueista syöksyi vastakkaiselta radalta auto juuri vauhdikkaan s-mutka sarjan ajolinjalle... ilman että mitään oli tehtävissä väistin vaistonvaraisesti tätä autoa ja ajoin jo linjalta poistuneena keskelle seuraavaa mollaa... onneksi on video todisteena tällä kertaa...  :mrgreen: