Kirjoittaja Aihe: Tarinoita Mini-z:sta vol. 2  (Luettu 215432 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« : 10.01.05 - klo: 17.00 »
Täällä jatkukoon jutustelu zetoista edellisen ketjun kasvettua liiian suureksi.
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #1 : 10.01.05 - klo: 17.07 »
Jee, vihdoin uusi topic...
No, sanotaan nyt sitten ekana "virallisena" viestinä että mä sain mun Zeta monsuni kaupattua 8)

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #2 : 10.01.05 - klo: 17.50 »
Ihan hyvä näin :wink:
Ja ettei mene off topiciksi aihetta:

Onko kaikissa overland koreissa Glos Coat vaikka se olisikin merkitty, että siinä todella on Gloss Coat?

Kaverillani on Mini-z overland Mitsubishi Pajero Evolution Paris-Dakar 2003 -team 200.  Kyosho-luettelossa kuitenkin korin kohdalla lukee "Gloss Coat".  Minulla itselläni on Mini-z racer mr-01 Crysler PT Cruiser, tässäkin lukee "Gloss Coat". Silti kaverini overlandin koriin tulee paljon helpommin kolhuja kuin omaani. Myös oman korini omaa mielestäni suuremman kiiltoasteen.
Voisiko olla ettei overlandissa olisikaan "Gloss Coat" pintakäsittelyä?

Ja ainakin oma toivomus olisi, ettei tämä topic täyttyisi 1-4 sanan viesteillä, vaan asiallisella tiedolla

Anteeksi tuo tuossa ylhäällä ( :roll: ) "Älä korosta tekstiäsi turhaan isoilla kirjaimilla tai suurella fontilla."

Poissa at

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/aazee/
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #3 : 10.01.05 - klo: 18.00 »
Eli jos vaikka täällä uudessa ketjussa joku osaisi tähän kertoa mielipiteensä:

"Mitens MR01 käyttäytyy verrattuna MR02? Tarkoitus olisi hankkia miniz-racer, mutta en tiedä kannattaako sijoittaa extraa MR02-malliin vai tyyytyä 115,- maksavaan MR01:seen?"

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #4 : 10.01.05 - klo: 18.10 »
Mr-02 on huomattavastui helpompi hallita jarrun ansiosta. Jossain vaiheessa jarrua alkaa kaipaamaan enemmän tai vähemmän.
Jarrun hankkiminen maksaa 78.66€, joten ajattele sen jäkeen mr-01:n kokonais hintaa! Tietääkseni Mr-02 on myös hieman nopeampi.

Myös vinkkinä, että Suomesta saa mini-z overlandin 115€.
Ainakin vakioina overland on paljon hiljaisempi ja parempi ajettava. Isona syynä ovat suuremmat renkaat sekä myöskin se, että mini-z racerin renkaat ovat paljon huonompi pitoiset ja kovemmat!

En kylläkään pakoita sinua ostamaa overlandia, mutta ihan vaan vinkkinä :wink:

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #5 : 10.01.05 - klo: 18.20 »
Kyoshon luettelossa löytyy enemmän kirjoitus- ja taittovirheitä kuin sivuja, joten en yhtään ihmettelisi mikäli siinä ei tuota glossia olisikaan.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #6 : 10.01.05 - klo: 18.21 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Mr-02 on huomattavastui helpompi hallita jarrun ansiosta. Jossain vaiheessa jarrua alkaa kaipaamaan enemmän tai vähemmän.
Jarrun hankkiminen maksaa 78.66€, joten ajattele sen jäkeen mr-01:n kokonais hintaa! Tietääkseni Mr-02 on myös hieman nopeampi.

Myös vinkkinä, että Suomesta saa mini-z overlandin 115€.
Ainakin vakioina overland on paljon hiljaisempi ja parempi ajettava. Isona syynä ovat suuremmat renkaat sekä myöskin se, että mini-z racerin renkaat ovat paljon huonompi pitoiset ja kovemmat!

En kylläkään pakoita sinua ostamaa overlandia, mutta ihan vaan vinkkinä :wink:


ÖÖ kun topic on vielä nuori, voidaan jauhaa hieman ohi.. Eli, viestisi oli yli neljä sanaa joo. Mutta onko sinulla, MarkusH, yhtään käytännön kokemusta MR01:n ja MR02:n eroista? Kiinnitin huomiota etenkin tuohon "tietääkseni"-sanaan, tämä viittaa vahvasti, ettet välttämättä varsinaisesti Tiedä yhtikäs mitään.. Eli perustuvatko vinkkisi netistä saatuun mutu-tuntumaan? Ja, jos kysytään MR01 ja MR02 eroja, alat jauhaa overlandista, en ymmärrä..
Lahti Rock City

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #7 : 10.01.05 - klo: 18.36 »
Kyllä siinä korissa se on, jos kuvastossa niin sanotaan!  :D

Se kuvasto tehtään ruotsin kielisenä ja siitä siitten joskus käännetään suomeksin, niin siksi siinä nyt on niitä virheitä, mutta asiasisältö ei siinä muutu...
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #8 : 10.01.05 - klo: 18.49 »
Mutta mistä se sitten mahtaa johtua kun pajeron koti on paljon herkemmin vaurioituva?


Mini-z on muuten uskomattoman kestävä! tiputin vahingossa oman racerini n.1m korkealta maahan ja tippui vielä oikea etupyörä edellä! Eikä mitään rikki, vaikka ei ollut edes koria!
Kerran rymistelin pienet raputkin alas eikä mennyt muuta kuin kori paikoiltaan.

Miten te jotkut saatte h-platen rikki?

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #9 : 10.01.05 - klo: 18.54 »
H-platen saa helposti rikki :mrgreen: ,ajelin karkea kuvioisella matolla ja yhtäkkiä huomasin platen olevan poikki.
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #10 : 10.01.05 - klo: 18.57 »
Itse olen ajanut mini-z racerilla jopa hyppyreistä ym, eikä mitään ole hajonnut. Onkohan minulla normaalia vahvempi auto? Vai ajoitko ilman koria?

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #11 : 10.01.05 - klo: 19.00 »
Kyllä kori oli päällä. mulla oli se muovinen alkuperainen h-plate ja auto mr-01...
sen jälkeen tein siihen itse A-platen alumiinista(sellanen A:n muotonen) :mrgreen:

Katkeamista ennen tai jälkeen (en muista) ajoin jossain saaressa "tasaisella" kalliolla.
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa at

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/aazee/
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #12 : 10.01.05 - klo: 20.13 »
Jotenkin tuo Iwaver alkoi kiinnostamaan, hinnaltaan huomattavasti mukvampi kuin mielestäni hävyttömän hintainen kyösti... Eikä tuo kyöstinkään kestävyys ole oikein vakuuttanut kun olen näitä keskusteluja seurannut...  :lol:

Mutta kerro toki lisää kokemuksia Iwaver-monsusta kun saat sen ja tietty rahtikulut yms.

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #13 : 10.01.05 - klo: 20.53 »
Pitäisikö tälle Iwaverille tehdä oma topic koska se ei ole mini-z?

Poissa ilej

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #14 : 10.01.05 - klo: 21.26 »
Minulla on ollut overland yli vuoden ja omakohtaiset kokemukset eivät ole kovinkaan hyvät. En aja sillä kovaa enkä hyppyreistä, normaalia ajoa kynnysten yli ja sitärataa. Rikkoontuu silti todella herkästi ja pari moottorikoteloa erityisesti linkkien kiinnityskohdat ovat murtuneet muutaman kertaa. Viimeinen niitti oli kun etuiskaritolppien kiinnityskohdat ja servokotelo murtui. Eli lähestulkoon koko alusta on ollut rikki.

Onhan siitä hyvääkin sanottavaa. Auton ollessa toimiva sitä on kiva ajaa ja se oli vakiokuntoisenakin riittävän nopea ja renkaissa oli tarpeeksi pitoa, mutta alituiset rikkoontumiset himmentävät kokonaiskuvaa. Lisäksi varaosia saa odottaa ja ne maksavat liikaa. Pistän pajeron kuntoon ja hyllyä koristamaan. Ajamiseen hankin kestävämmän auton. :|
Myytävänä Tr-15 monster touring

Poissa Jay1

  • Jäsen
    • Profiili
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #15 : 10.01.05 - klo: 22.14 »
MarkusH:lle

Mulla on myös Mitsu Pajero Evo. Paris-Dakar 2003 Team 200-malli, ja kyllä siinä ainakin on tuo Gloss Coat-pinnoite... tuli mukana jopa lehtinen koko pinnoitteesta ja lukee se vähintään tarpeeks monta kertaa tuossa paketin kyljessäkin. Ja mitä omiin kokemuksiin tulee, niin kyllä toi Pajeron pinta on ihan eri kestävyysluokkaa kuin esim. DTM-mersussa tai Viperissä, joista maalipinta lähtee kokonaan kun pahemmin mällää. Ja mitä kiiltoon tulee, niin kyllähän ne "normaalilakatut" koritkin (ainakin Viper) kiiltää vähintään ton Gloss Coatin verran, et ehkä se kiillon lupaaminen on enemmän Kyoshon yleistä markkinointipropagandaa ja riippuuhan se tietenkin mallista (PT cruiseri varmaan on oikeastikin kiiltävämpi ku aavikkoralliin suunniteltu auto)...

Poissa teacdance

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #16 : 11.01.05 - klo: 08.26 »
Onko kukaan muu vielä laittanut mini-z autoaan li-po akuilla ite laitoin just ja ainakin ajo aikaa tulee reilusti lisää.

Ite laitoin 2kpl 500mah li-po akulla ja tehoa tuli lisää ja ajo aikaa :)

Poissa JPA

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #17 : 12.01.05 - klo: 14.29 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Onko kaikissa overland koreissa Glos Coat vaikka se olisikin merkitty, että siinä todella on Gloss Coat?


Kaikissa koreissa ei ole Gloss Coat pinnoitetta, eli mm. Hummer H1:ssä sitä ei ole. Mainitsemastasi korista en tiedä mutta Gloss Coat näkyy siinä että korin maalipinta kiiltää, kun taas ilman tuota pinnoitetta pinta on matta tai ainakin himmeä.

Poissa JPA

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #18 : 12.01.05 - klo: 15.34 »
Olisiko kellään tietoa mistä löytäisin alumiiniset iskarintuet (GPM tms) Overlandiin? Kori on H1, eli pitäisi saada ne pisimmät sekä eteen että taakse (A-3 yhdistelmä), myös käytetyt kelpaavat :)

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #19 : 12.01.05 - klo: 17.15 »
Lainaus käyttäjältä: "JPA"
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Onko kaikissa overland koreissa Glos Coat vaikka se olisikin merkitty, että siinä todella on Gloss Coat?


Kaikissa koreissa ei ole Gloss Coat pinnoitetta, eli mm. Hummer H1:ssä sitä ei ole. Mainitsemastasi korista en tiedä mutta Gloss Coat näkyy siinä että korin maalipinta kiiltää, kun taas ilman tuota pinnoitetta pinta on matta tai ainakin himmeä.


Tuossa kyllä trakoitin sitä, että jos luettelossa lukee "Gloss Coat" niin onko siinä varmasti se. Onhan siinä, se on jo tiedossa.

Itse käytän autossani Bilteman akkuja. Akut ovat vain 600mAh, mutta ajelin kaverin kanssa melkein 2 tuntia ilman lataamista, mutta akut eivät ole vieläkään tyhjät. Kaverilla meni kuulalaakeri sarjalla varustetulla overlandissa kerran paristot tyhjiksi, vaikka ne ovat Sanyon 800mAh!

Mahtaako Bilteman 600mAh pitää paikkaansa koska ne tuntuvat kestävän kauvan?

Poissa Poju12

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/rasaju
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #20 : 13.01.05 - klo: 21.20 »
Voin sanoa kokemuksesta nyt, että tollanen kuuladiffi auttaa siihen että auto menee suoraan ja on paljon helpompi ajaa... Itse laiton ton diffin aika kireelle et anna kauheesti periks.. :wink:

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #21 : 13.01.05 - klo: 21.32 »
Kuuladiffi on siis säädettävä? Millainen mahtaa olla "kitkakytkimellä varustettu diffi" ?

Poissa mece

  • Jäsen
    • Profiili
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #22 : 13.01.05 - klo: 23.05 »
"huono" kuulemma. kuuladiffi on ehdottomasti the way to go. imho.

Poissa Poju12

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/rasaju
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #23 : 14.01.05 - klo: 14.13 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Kuuladiffi on siis säädettävä? Millainen mahtaa olla "kitkakytkimellä varustettu diffi" ?
Se on Integyn kuuladiffi. En tiedä, mutta väänsin yht juttua mun ja mun kaverin autosta kireämmälle. Sen jälkeen on mennyt auto suoraan ja se vaikutti mun mielestä kun väänsin sitä kireämmälle...

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #24 : 14.01.05 - klo: 16.24 »
Minä taas oletan että kitkakytkimellä varustetullla diffillä tarkoitetaan tätä viimeisintä avaruusteknologiaa hyödyntävää tasauspyörästöä, eräänlaista luistonestojärjestelmää.

 http://www.kyosho.com/cars/kyoc3399a-2.jpg

Uskallan muuten melkein väittää, että moni vääntää lopulta kuuladiffin niin tiukalle, ettei se anna kevyen auton alla yhtän periksi. Siinä vaiheessa on ihan sama onko siellä diffissä kuulia vai kiviä. Jälkimmäinen tulee halvemmaksi.
XC - Poor boys Bruiser

Poissa Poju12

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/rasaju
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #25 : 14.01.05 - klo: 20.20 »
Lainaus käyttäjältä: "ClodZ"
Minä taas oletan että kitkakytkimellä varustetullla diffillä tarkoitetaan tätä viimeisintä avaruusteknologiaa hyödyntävää tasauspyörästöä, eräänlaista luistonestojärjestelmää.

 http://www.kyosho.com/cars/kyoc3399a-2.jpg

Uskallan muuten melkein väittää, että moni vääntää lopulta kuuladiffin niin tiukalle, ettei se anna kevyen auton alla yhtän periksi. Siinä vaiheessa on ihan sama onko siellä diffissä kuulia vai kiviä. Jälkimmäinen tulee halvemmaksi.
Mitäs siitä seuraa jos se on liian tiukalla??

Poissa GolluB

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #26 : 14.01.05 - klo: 20.27 »
Lainaus käyttäjältä: "Poju12"
Lainaus käyttäjältä: "ClodZ"
Minä taas oletan että kitkakytkimellä varustetullla diffillä tarkoitetaan tätä viimeisintä avaruusteknologiaa hyödyntävää tasauspyörästöä, eräänlaista luistonestojärjestelmää.

 http://www.kyosho.com/cars/kyoc3399a-2.jpg

Uskallan muuten melkein väittää, että moni vääntää lopulta kuuladiffin niin tiukalle, ettei se anna kevyen auton alla yhtän periksi. Siinä vaiheessa on ihan sama onko siellä diffissä kuulia vai kiviä. Jälkimmäinen tulee halvemmaksi.
Mitäs siitä seuraa jos se on liian tiukalla??


Sitä että tasauspyörästö ei toimi vetoa tasaavana vaan kuten täysin jäykkä akseli.

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #27 : 14.01.05 - klo: 20.42 »
Kyosho luettelo - "Diffi kitkakytkimellä 01.695047 Erittäin hyvä liukkaalla alustalla. Kaksi eri kitkajäykkyyttä tai täysi lukitus."

Poissa Poju12

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/rasaju
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #28 : 15.01.05 - klo: 21.42 »
Mikäköhän mun kaverin autoon tuli tänään, kun siitä hävisi pakki?? Piirilevystä tulee palaneen käry ja kone on vinkunnut alusta lähtien suunnilleen.

Sitten mikäköhän mun autossa on kun aina välillä kone vinkuu??

Tylsää kun ajoit keskeytyi kun kaverin autosta hävisi pakki. :(

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #29 : 15.01.05 - klo: 21.51 »
Minun kaverin (tunnetaan foorumilla nimellä "otus") autossa oli uutena sama vika. Pakki alkoi kuitenkin toimimaan kun hänen sisko ajoi autolla päin hellaa. :|